eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
👈🏼 احادیث جعلی در فضیلت ... (پایه گذار اعتقادی ) و دشمن متعصب شیعیان در کتاب منهاج السنه آورده است: تمام احادیثی که از صلی الله علیه و آله در فضیلت معاویه رسیده است ، همگی کذب است. 📚 منهاج السنه ج7 ص400 🔰 @Adyanuniv🔰
💠ادعای بی‌نیازی از امام زمان در صوفیه 🔸در بین صوفیان، عده‌ای از سران آنان نسبت به جایگاه امام معصوم، خصوصا حضرت ولیعصر(علیه‌السلام) خدشه وارد کرده و در زمان غیبت امام، وجود قطب در صوفیه را در حکم امام معصوم و حتی کافی از او دانسته‌اند. 🔹چنان‌چه صفی علیشاه در مقدمه دیوانش به این مطلب اشاره کرده و گفته: «مطلب دوم – درمعرفت قطب . صاحب این مقام باید درعلم و قدرت و وسایر اوصاف الهی سرآمد اهل عالم باشد به قسمی که در زمان غیبت امام، وجودش کافی از وجود امام باشد »[1] 🔻این عقیده فاسد و باطل صوفیه نسبت به حضرت ولیعصر(علیه‌السلام)، کاملا با اعتقادات شیعیان، که وجود امام معصوم را در هر زمان واجب دانسته، در تضاد بوده و حتی با ادعای تشیع این افراد، که خود را از شیعیان و محبین اهل‌بیت(علیهم‌السلام) می‌دانند، مخالفت دارد، که این عقیده‌ی بی‌نیازی از امام معصوم، نشان از ضلالت و عدم تشیع این فرقه انحرافی می‌دهد. 📚پی‌نوشت 1. صفی علیشاه ،میرزا حسن ، دیوان صفی علیشاه ،به کوشش منصورمشفق ،تهران ،انتشارات صفیعلیشاه ، 1379 هـ ش ، چاپ اول ، ص 26. ع 🔰 @adyanuniv 🔰
💠عقیده ابن‌عربی به ذبیح الله بودن اسحاق 🔸در قرآن، آیاتی درباره‌ی قضیه‌ی خواب دیدن حضرت ابراهیم (علیه‌السلام) بر قربانی کردن فرزندش آمده، که بر اساس روایات گفته شده این فرزند، اسماعیل بوده نه اسحاق، در حالی که عده‌ای ازمفسران اهل سنت و بزرگان صوفیه از جمله ابن عربی، مدّعى شدند لقب «ذبیح اللّه‏» از آنِ اسحاق بوده و فِداى آسمانى براى اسحاق آمده است. 🔹چنان‌چه در فصوص الحکم آمده که: « تشبیه حکمت حقیه به کلمه اسحاقیه آن است که در رؤیای صالحه‌ی ابراهیم علیه السلام ، اسحاق محقق شد و به پدرش گفت: افعل ما تؤمر....»[1] 🔻این ادعای ابن عربى با ظواهر آیات و روایات ناسازگار است، چنان‌چه در حدیثی امام صادق (علیه‌السلام) فرمود: «اسماعیل پنج سال بزرگتر از اسحاق بود، و ذبیح‏ اسماعیل می‌باشد، خداوند در سوره صافات فرموده «فَبَشَّرْناهُ بِغُلامٍ حَلِیمٍ[صافات/101]‏ پس مژده دادیم ابراهیم را به پسرى بردبار) که مقصود اسماعیل است از هاجر و آن قوچ بزرگ در برابر رهائى اسماعیل قربانى شد ... پس هر کس که بپندارد، اسحاق بزرگتر است از اسماعیل و اینکه ذبیح اسحاق بوده، تکذیب نموده است آنچه را خداوند عزّوجلّ در قرآن راجع به آن دو فرموده است.»[2] این درحالی است که ابن عربی معتقد است، اسحاق همان فرزندی است که ابراهیم(علیه‌السلام) در خواب دید که باید او را قربانی کند که کاملا تضاد با قرآن و روایات است. 📚پی‌نوشت: ابن عربي، فصوص الحكم، تحقيق د.أبو العلا عفيفي، دار الكتاب العربي، بيروت،ص85. صدوق، محمد بن علی، معانی الاخبار، قم، جامعه مدرسین، ۱۳۷۹ق. ص379. 🔰 @adyanuniv 🔰
عليه السلام: إنَّ خَيرَ ما وَرَّثَ الآباءُ لأِبنائِهِم الأدَبُ لاَ المالُ بهترين ارثى كه پدران براى فرزندان باقى مى گذارند ، ادب است نه ثروت 📚 كافى جلد8 صفحه150 🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 می‌گوید: با پدرم بر معاویه وارد شدیم، از ما پذیرایی کرد باهم غذا خوردیم سپس آوردند، معاویه شراب نوشید و به ما نیز تعارف کرد؛ پدرم گفت از وقتی صلی‌الله‌علیه‌وآله شراب را حرام کرده به آن لب نزده‌ام؛ اما معاویه گفت ولی لذتی بالاتر از نوشیدن شراب نیست ... 📚 مسند احمد بن حنبل ج38 ص25و26 🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 اعتراف یکی علمای مبنی بر اینکه معاویه امام اهل آتش است ! 👈🏼ترجمه : در جنگ بعضی از با علیه السلام و بعضی با معاویه بودند و جنگ میکردند ؛ وقتی یاران معاویه را کشتند، متوجه حدیث صلی‌الله‌علیه‌وآله شدند که فرمودند : را کسانی میکشند که آنها از دعوت کنندگان آتش هستند ! بلافاصله بعضی یارانِ معاویه به طرف لشکر امام علی علیه السلام رفتند؛ ... در اینجا با معاویه مشورت کرد و نقشه کشیدند و گفتند : عمار را علی کشت چون او را برای جنگ آورد! و اما جواب علیه السلام این بود که فرمودند : آیا صلی‌الله‌علیه‌وآله را کشتند؟!!! 🔰 @Adyanuniv🔰
✅ تساوی زن و مرد در 🔹 در زمان ساسانیان، زن می بایست روزی سه بار در حضور شوهر خود به احترام ایستاده و به او بگوید: 👈🏼 که تو را چه اندیشه است تا من اندیشم 👈🏼 و تو را چه می باید تا من گویم 👈🏼 و تو را چه می شاید تا من در آن کنم. 🔰 @Adyanuniv🔰
💠اطاعت از معصوم در گفتار؛ اطاعت از قطب در عمل 🔸بنا بر فرمایش خداوند در قرآن، اطاعت از امام معصوم (ع) بر همه انسان‌ها واجب است، اما عده‌ای مانند صوفیان، اطاعت از امام را بهانه و دستاویزی برای اطاعت و ولایت خودشان قرار داده تا مردم، آنان را بسان امام معصوم اطاعت کرده و در تمام شئون زندگی، تسلیم محض و مطیع قطب باشند. ♦️نورعلی تابنده شیخ فرقه صوفیه گنابادیه در سخنانی، حضرت علی(علیه‌السلام) را پیرو و مقتدای دراویش نامیده و در این رابطه گفته: «اصول درویشی این است که بعد از اعتقاد به توحید و نبوت، نوبت به اولیاءالله می‌رسد که رأس الاولیاء، امیرالمؤمنین است. هرچه ولی می‌گوید همان است، درویش باید پیرو علی باشد. [سخنرانی نورعلی تابنده، 30/9/96] ♦️همین شخص در جای دیگر، درویشی را فقط در گفتار و رفتار خود دانسته و گفته: «درویشی یکی است وآن یکی فعلا از گفتار و رفتار من سرچشمه می گیرد.[ سخنرانی نورعلی تابنده، 7/10/96] ♻️این افراد به‌ظاهر دَم از اطاعت امام معصوم زده، اما در واقع با نیرنگ و حب مقام و قدرت، اطاعت از خود را به‌ مردم القاء می‌کنند. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠ساختگی بودن قطب در صوفیه 🔸یکی از انحرافات فرقه‌ی صوفیه، قطب‌سازی و ادعای مقامات معنوی برای قطب است که او را تا جایگاه ائمه‌ی معصومین (ع) بالا برده و قائل به مقام ولایت، برای قطب هستند که عده‌ای از شیوخ صوفیه، قطب و جایگاه قطبیت را بی‌اساس و به ساختگی بودن و جاه‌طلب دانستن آن از طرف اقطاب صوفیه اعتراف کرده‌اند. 🔹 کیوان قزوینی که مدت‌ها در خدمت اقطاب فرقه گنابادیه بوده و از طرف چندین قطب اجازه ارشاد داشت و بعدها از تصوف جدا شد، درباره‌ی قطب می‌نویسد: «از عمرم قسمت مهمی در شناخت اقطاب امروزه دنیا تلف شد. حالا می‌توانم فتوا دهم که امروز موضوع قطبّیت وجود خارجی ندارد، همه متصنّع و کیسه خود پرکن هستند.» [1] 🔻این شیخِ صوفی، که مدتی سرسپرده‌ی اقطاب فرقه‌ی گنابادی زمان خود بود، قطب و قطبیت در صوفیه را ساختگی و حتی «کلیه‌ی مشایخ سلسلۀ گنابادیه را تکذیب و همه‌ی آنان را دنیا خواه و جاه طلب می‌دانست.»[2] ♻️این تعریف و تمجید از قطب و در ادامه اعتراف به تصنعی دانستن آن از طرف کیوان قزوینی، نشان دهنده بی‌اساس بودن قطب و قطبیت است. 📚پی نوشت 1.کیوان قزوینی، عباس علی، راز گشا، به اهتمام محمود عباسی، ناشر محمود عباسی، 1376، ص133. 2.همان ص134. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠کفرگویی صوفیان با ادعای شطح 🔸یکی از انحرافات صوفیه که به دلیل کفرآمیز و باطل‌بودن آن، حتی در بین خودشان هم مخالفانی وجود دارد، مسئله‌ی شطح است که یحیی باخرزی یکی از مشایخ موافق شطح، «شطحیات را ناشی از غلبه‌ی حال و قوّت سُکر و افزونی وجد می‌داند»[1] 🔹در میان صوفیان معروفی که چنین شطحیاتی داشتند می‌توان از بایزید بسطامی و حلاج نام برد که بایزید در یکی از شطحیات، خود را منزه و بزرگتر از هر چیزی دانسته و گفته: «سبحانی ما اعظم شأنی» و یا حسین بن منصور حلاج، عقوبت و به هلاکت‌رساندن قوم عاد و ثمود را به خود نسبت داده و گفته: «انا مُهلک عاد و ثمود؛ من هلاک‌کننده قوم عاد و ثمودم»[2] 🔻از دلایل مهمی که صوفیان برای حاصل شدن شطح ذکر کرده‌اند حالت سُکر و مستی و از خود بی‌خود شدن است که گویند سالک با خالق یکی شده و به مرحله فنا رسیده است. بنا بر نظر خود صوفیان، سالک در این حالت چیزی متوجه نمی‌شود و حتی خودش هم نمی‌داند که چه چیزی را بر زبان جاری می‌کند. 📚پی‌نوشت‌ها: 1.باخرزی، ابو المفاخر یحیی، اوراد الاحباب و فـصوص الآداب، زیر نظر ایرج افشار،‌ انتشارات فرهنگ ایران زمین،1358، ص 59. 2.روزبهان بقلی شیرازی، شرح شطحیات، ترجمه‌ی محمد علی امیر معزّی، انتشارات طهوری، چاپ چهارم، 1382، ص330. 🔰 @adyanuniv 🔰
امام على عليه السلام: عِلمٌ لا يُصلِحُكَ ضَلالٌ علمى كه اصلاحت نكند، گمراهى است. 📚 غررالحكم حدیث6294 🔰 @Adyanuniv🔰