eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
Shab05Moharram1393[07].mp3
4.05M
☑️نوحه شهادت امام حسن مجتبی(علیه السلام) 🎤بانوای حاج امیرعباسی عضویت درکانال🔻🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
❎تناقض عملی در معنویت‌های وارداتی(1) ⬅️تناقض سیره و ایده(شعار و مرام) ✅تناقضِ سیره و ایده(شعار و مرام) که همان تناقض عملی است جایی است که رهبر یک جریان، ایده‏ای را پذیرفته، اما در عمل مرام دیگری را در پیش گرفته است و یا ادعای یک غایت را دارد؛ اما در عمل پیروان خود را به جای دیگری می‏برد. به عبارت دیگر «به این سو می‏خواند؛ به سوی دیگر می‏برد». مثلاً ادعا می‌کند شما را به خدا می‏رسانیم اما در عمل، غیرِ خدا را پیش می‏کشند و غایت را در چیز دیگری می‏جویند. ❇️معنویت‌های نوپدید هر یک به گونه‌ای به این گونه تناقض مبتلا هستند. عمل با شعارها چندان سازگاری ندارد. در عرفان حلقه ادعا می‌شود که ما شریعت اسلامی را قبول داشته و لازم می‌دانیم؛ اما در عمل نه تنها تأکیدی بر انجام مناسک دینی در این جریان صورت نمی‌گیرد، بلکه عملا به عدم لزوم این اعمال دعوت می‌شود. مثلاً نماز، نذر و زیارت در عرفان حلقه این گونه است. عضویت درکانال🔻👇👇🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠تناقض عملی در معنویت‌های وارداتی(2) 💢مناسک و عبادات ساختگی 🔷در معنویت‏هاى جدید، دین و مذهب و در یک کلمه، شریعت جایى ندارد. یکى از تعارضات این معنویت¬ها آن است که از یک طرف احکام عبادى، مناسک و عبادات رایج در ادیان را محکوم مى‏کنند و از طرف دیگر، خود عبادت‏هایى جدید و مناسکى ویژه با آدابی خاص به پیروان خویش آموزش مى‏دهند. نماز را لازم نمی‌شمارند؛ اما خود مدل‏هایی از عبادت و ذکر و خلوت‏نشینی را ضروری معرفی می‏کنند. ⬅️مثلاً در مکتب اکنکار، شریعت‌های رایج کنار گذاشته مى‏شود و مناسک ادیان محکوم می‌گردد؛ اما روزۀ روز جمعه، لازم شمرده شده است. به این صورت که فرد در خانه بنشیند، از اجتماع کناره گیرد، ذهن خود را بر استاد زنده «آک» متمرکز کند و فقط به فکر او باشد.(1) در مرام اشو مراقبه‌هایى با آداب و اوقاتی خاص، تبلیغ و توصیه مى‏شود(2) به صورتی که یک دورۀ دوازده جلدی با نام مراقبه برای برنامۀ دوازده ماهۀ مریدان اشو تألیف شده و حتی برای هر روز ایشان یک متن عرفانی برای انس و مطالعه و در نتیجه مراقبه و مدیتیشن تنظیم گردیده است. 1- حکمت آک، صص 8، 4 و 7. 2-اشو، شهامت، بخش آخر. عضویت درکانال👇🔻👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 🔹 اگر خیال کرده ای، گاهی اوقات، دور از چشم خلایق، هر کشکی دلت خواست میخوری! و کسی هم نمی بیند، یک مُشت آب به صورتت بزن عجالتاً! شاید خواب تشریف داری عالیجناب! 🔹 بیدار شو، تو در مقابل دوربین های بیشمار خداوند هستی دم به دم و از اعمالت، حتی سرسوزنی مخفی نمی ماند از نگاه تیزشان! 👇👇👇👇 🌴 آیه 38 سوره ابراهیم 🌴 🕋 رَبَّنا إِنَّكَ تَعْلَمُ ما نُخْفِي وَ ما نُعْلِنُ وَ ما يَخْفى‌ عَلَى اللَّهِ مِنْ شَيْ‌ءٍ فِي الْأَرْضِ وَ لا فِي السَّماءِ ⚡️ترجمه: پروردگارا! همانا تو آنچه را پنهان و يا آشكار كنيم، مى‌دانى و چيزى در زمين و در آسمان بر خداوند پوشيده نمى‌ماند. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
نقل و نقد چرایی سه شخص چرا در تثلیث، سه شخص هست؟ آگوستین بر پایه ی مفهوم «عشق کامل» به تبیین و توجیه عدد سه می پردازد. بنا بر این تبیین، خدا، عاشق است؛ پس معشوق می خواهد (دو شخص). سومی (روح القدس) صرفا عشق بین پدر و پسر است: "the Holy Spirit is in fact the Love between the Father and Son." این بیان دچار چالش و ناسازگاری با ظواهر کتاب مقدس است؛ زیرا بنا بر آن، روح القدس، صرفا یک رابطه و نه شخصی برابر با دو شخص دیگر است: " but here the Holy Spirit is not a person. In this version of understanding, the Holy Spirit is an artifact of the relationship between Father and Son and not a co-equal person as the Bible indicates." برای ترمیم این توجیه برخی چنین استدلال می کنند که: از آنجا که عشق خدا، کامل است؛ پس این عشق الهی باید به خاطر فیض و از خود گذشتگی پدر، پس از رسیدن به شخص پسر، از سمت پسر به بیرون جریان یابد، نه آن که به پدر بازگردد. این افاضه از سمت پسر به شخص روح القدس می رسد؛ پس سه شخص محقق می شود: "The Holy Trinity is logically necessary because of the perfect self-giving nature of God. In other words, perfect Love requires three!" چالش چشمگیر در این جا این است که چرا این عشق که کامل است، همچنان از سمت روح القدس به جایی بیرون از چرخه ی تثلیث جریان نیابد و شخص های چهار و پنج و ... را به میان نیاورد؟ ---- http://simplecatholictruth.com/2017/02/12/perfect-love-requires-three/ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠صوفی شمردن ائمه(ع) توسط سید حیدر آملی 🔸بعد از آنکه سید حیدر آملی در کتاب خود با نام "جامع الاسرار و منبع الانوار" صوفیه را شیعه حقیقی می‌خواند، پا را فراتر نهاده و ائمه معصومین (علیهم السلام) را از جمله صوفیان شمرده و ایشان را دارای معرفت کشفی و خرقه صوفیانه به حساب آورده است. 🔹وی این صفت را شامل یک‌یک ائمه تا حضرت مهدی (عجل الله فرجه الشریف) دانسته و بدین‌گونه حجت حاضر شیعیان، در عین حال قطب صوفیه نیز هست. 🔻زیرا هم‌چنان‌که در نظر صوفیان دنیا نمی‌تواند خالی از قطب باشد، نزد شیعیان نیز روزگار بدون معصوم نیست و قطب و معصوم یا قطب و امام دو لفظ‌اند که بر شخص واحد اطلاق می‌شوند. (1) 🔰اما گویا سید حیدر مسأله سنی بودن سران تصوف را تا قرن هشتم فراموش کرده است و با توجه به همین مساله، قطبی که صوفیه مطرح می‌کنند، نمی‌تواند با امامت در میان شیعیان یکی باشد. 📚پی‌نوشت: 1. الهامی داود، موضع تشیع در برابر تصوف، مکتب اسلام، قم، 1378 به نقل از: سید حیدر آملی، جامع الاسرار و منبع الانوار، شماره 16. ع عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 🔺 دل و بی نیازی! 🔅 : 🔸 «هركه شناخت خدا در دلش جاى گيرد، بى نيازى از خلق خدا در آن سُكنا مى گزيند» . 🔹 مَن سَكَنَ قَلبَهُ العِلمُ بِاللّهِ ، سَكَنَهُ الغِنى عَن خَلقِ اللّهِ . 📚 غرر الحكم : ح ٨٨٩٦ علیه السلام علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
⬅️⬅️ به رنگ خون در آمدن آسمان در مصیبت ... (۱) ... تعلم هذه الحمرة فی الافق مم؟ هو من یوم قتل الحسین. ... و احمرت آفاق السماء ... 📚 سير أعلام النبلاء ج3 ص312و313 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠تلاش سید حیدر برای یکی جلوه دادن تشیع و تصوف 🔸یکی از کسانی که برای نزدیک جلوه دادن تصوف و تشیع تلاش فراوان کرد، سید حیدر ابن علی عبیدلی آملی معروف به صوفی (متوفی پس از سال 794 ه. ق) است. 🔹او درصدد برآمد میان تصوف و تشیع را جمع کند. او با اینکه به دشمنی متقابل آن دو گروه توجه داشت، با وجود این در یکی کردن تصوف و تشیع اصرار عجیبی ورزید. 🔻او در کتاب "جامع الاسرار و منبع الانوار" می‌کوشد تا نشان دهد حقیقت تصوف با تشیع یکی است و اگر با هم نباشند به جایی نمی‌رسند. 👈از همین رو دراین باره می‌نویسد: «درحقیقت صوفی و شیعه از همدیگر بی‌نیاز نیستند، هرچند رفیق خود را نشناخته باشند.»(1) 🔰اما باید به این نکته توجه داشت که اگر تشیع و تصوف از همدیگر بی‌نیاز نیستند، چرا از ائمه (علیهم السلام) احادیث فراوانی در مذمت صوفیه نقل شده است؟ 📚پی‌نوشت: 📚سید حیدر ابن علی آملی، جامع السرار و منبع الانوار، هرمس، تهران، 1395. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠تفاوت سجده شیطان بر آدم با سجده مرید بر قطب! 🔸فرقه صوفیه از بزرگ‌ترین مدافعین شیطان به شمار می‌آید. که برخی خودداری شیطان از سجده را از سر عشق به خداوند می‌دانند.(1) اما حلاج نه تنها سجده بر حضرت آدم (علی نبینا و آله السلام) را خلاف دعوی عاشقی می‌داند، بلکه حتی سجده به امر خداوند متعال را نیز شرک دانسته است.(2) 🔹در حالی صوفیان این‌چنین، از گناه نابخشودنی شیطان دفاع کرده‌اند و انجام آن را توسط شیطان شرک می‌دانند که سجده‌های مریدان صوفیه در برابر اقطاب خویش امری پسندیده به شمار می‌آید که بارها در مراسم خاص از صوفیان دیده شده است. 🔻کما اینکه سجده‌های صوفیان گنابادی بر نورعلی تابنده، قطب سابق این فرقه، موجب رسوایی این فرقه شده است. 🔰حال اگر سجده شیطان بر انسان، آن‌هم به امر خداوند متعال شرک و خلاف عشق حقیقی است، پس چطور مریدان صوفیه بدون امر و فرمان خداوند بر اقطابی همچون نورعلی تابنده و دیگر اقطاب سجده می‌کنند؟! آیا طبق گفته بزرگان صوفیه این عمل شرک و خلاف دعوی عاشقی نیست؟ 📚پی‌نوشت: 1. عین القضات همدانی عبدالله، تمهیدات، به ‌ کوشش ‌عفیف ‌عسیران، تهران، 1341. 2. موسوی بجنوردی، دائره‌المعارف بزرگ اسلامی، نشر دائره‌المعارف بزرگ اسلامی، 1374. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 📛 ریخت و پاش و تجمل گرایی، ممنوع و حرامی است که آدمی را در تبار شیاطین در می آورد ⭕️ جای این بریز و بپاش های شیطانی، سهم والدین و فقرای اقوام و همسایگان را از مال و حقوقت کنار بگذار، 👈 که سهمی ثابت و واجب دارند از حقوق ماهیانه و رزق و روزی ات! 👇👇👇👇 🌴 آیات 26 و 27 سوره اسراء 🌴 🕋 إِنَّ الْمُبَذِّرِينَ كانُوا إِخْوانَ الشَّياطِينِ 🕋 وَ آتِ ذَا الْقُرْبى‌ حَقَّهُ وَ الْمِسْكِينَ وَ ابْنَ السَّبِيلِ وَ لا تُبَذِّرْ تَبْذِيراً ⚡️ ترجمه: حقّ خويشاوند و بيچاره و در راه مانده را ادا كن و هيچ گونه ريخت و پاش و اسرافى نكن. همانا اسرافكاران برادران شيطان‌هايند عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
از خود گذشتگی خدا برای آشتی کردن با انسان آموزه ی تجسم/تجسد، باور به موجودی، هم نامحدود (خدا) و هم محدود (انسان) است. برخی برای دست نخوردن تجسم، به بازنگری در صفات خدا، دست می زنند. اینان می گویند که در تجسم، خدا آزادانه از صفات نامحدودش به نفع تجسم، چشم پوشی کرده است. برخی اندیشمندان، اشکال می کنند که اگر هر عضو تثلیث چنین کند، مردم عادی که قویتر از عیسی هستند، در دانایی و توانایی از خدا پیشی می گیرند. برخی مدافعین (رونالد ج. فنسترا) می گویند به جای قید "آزادانه" قید "برای آشتی" را اضافه می کنیم. خدا از صفات مطلقش به خاطر آشتی با بشر، صرفه نظر می کند: "replacing omnipotence unless freely given up with omnipotence unless freely given up for the sake of reconciliation" او معتقد است که با توجه به این تنظیم دقیق و این فرض که خدای پسر، کار رستگاری را انجام داده است، سناریوی پوچی که در آن بسیاری از انسانها از نظر دانش و قدرت از هر سه عضو تثلیث پیشی می گیرند، دیگر امکان پذیر نخواهد بود. "it would no longer be possible to have an absurd scenario in which many humans surpass all three members of the Trinity in knowledge and power." براستی چنین است؟! اگر همه ی اعضای تثلیث برای آشتی با انسان از صفات نامحدودشان صرفه نظر کنند، آیا انسان بر خدا پیشی نمی گیرد؟! ------ https://iep.utm.edu/incarnat/#SSH3ci لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e