eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
دلیلی روشن در روشن نبودن خدایی عیسی مسیح الوهیت عیسی مسیح برای ایمان داران کنونی، به گونه ای بدیهی است (بی نیاز از استدلال)؛ اما الهیدانان و مبلغان مسیحی برای تبشیر و تبلیغ از آیات کتاب مقدس در اثبات الوهیت مسیح بهره می برند. بندهایی از نامه های پولس و انجیل یوحنا بخشی از مستندات آنهاست؛ اما "این امر که در اواخر قرن چهارم در مسیحیت کسانی وجود داشتند که با وجود پذیرش رساله‌های پولس و انجیل یوحنا، همچنان علیه الوهیت مسیح ازلی احتجاج می کردند، نشان دهنده آن است که در این نوشته ها مطلبی وجود ندارد که بتوان آن را شاهد قطعی بر آن گرفت که پولس و یوحنا اعتقاد داشتند که مسیح ازلی خدا به معنی دقیق کلمه است." ---- فلسفه ی آباء کلیسا، هری اوسترین ولفسن، ترجمه ی علی شهبازی، ص ۳۴۰. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔔 🔹 به میزان ایمان، تحویل بگیریم و قیمت گذاری کنیم دیگران را 🔹 اینهایی که فقط مسؤولان و گردن کلفت ها را تحویل میگیرند، 👈 اصحاب شیطانند و هیچ نسبتی با قرآن و اهل بیت علیهم السلام ندارند 👇👇👇👇 🌴 آیه 114 سوره شعراء 🌴 🕋 «وَمَا أَنَا بِطَارِدِ الْمُؤْمِنِينَ» ⚡️ترجمه: و من هرگز مؤمنان به حق را (هر چند فقیر باشند) از خود نرانم. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🛑 علیه السلام نخستین نشست از سلسله نشست های علمی را با عنوان جنگ و از دیدگاه آیین برگزار میکند. 🎙سخنران: جناب آقای دکتر روحانی مدیر گروه ادیان و عرفان دانشگاه ادیان و مذاهب قم دبیر علمی نشست: جناب آقای روح الله موحدی ⏰ زمان: یکشنبه ۱۴ آذرماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۰ 📎 لینک حضور: https://vc.miu.ac.ir/mashhad ⛔️ به شرکت کنندگان در این نشست علمی تقدیم می گردد. عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
👈🏼👈🏼❗️بزرگترین تهافت در رفتار وهابیت! (5) تڪفیر شیعه بلۍ تڪفیر عایشه خیـر!!!❗️ 🔻از وهابیت می‌پرسیم ڪه دلیل تکفیر شیعه چیست؟ آیا شیعه کاری کرده که نڪرده باشد؟ ☑️ اگر به سبب مزعومی کنید، عایشه بی نصیب نیست و بدعت‌گزار بوده! ﴿عایشه به بدعت رضاع کبیر فتوا میداد وبه خواهرزاده ها و برادرزاده هایش دستور میداد هر که را که دوست دارد شیر بدهند...﴾ 📚 سنن ابۍداود، ج۲ ص۲۲۳ 💢 تازه با صرف نظر از ناصبۍ بودن وۍ ، اگر ڪل شیعیان دست به دست هم دهند، نمی‌توانند به اندازه عایشه بساط قتل و آدم‌کشی راه بیندازند، اما گویا وهابیون عایشه را مرفوع القلم میدانند و غیر قابل نقـد ولی شیعیان را به بهانه‌های مختلف تکفیر می‌کنند! ⁉️❓به راستۍ چه رازی پشت تکفیر شیعه توسط وهابیت نهفته است؟ گویا جز ولایت وحبّ اهل بیت علیهم‌السلام دلیلی برای تکفیر شیعه نیست. چرا که فقط همین را عایشه نداشته است! عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔷ریشه‌‌یابی آموزه‌های اُشو در آیین تَنْتْرَه ✅اشو مدعی بود که آموزگار تازگی‌ است و قصد دارد انسان نوین بیافریند. او همواره گذشتگان را به خاطر بردگی و گسست روحی و بی‌خردی سرزنش می‌کرد و تلقی گذشتگان از انسان را به تعبیر خودش بیات‌شده می‌دانست.1 بااین‌همه رسماً خودش فلسفه‌ یا مکتبی ویژه، منحصربه‌فرد و نوین به جای نگذاشت، بلکه به نظر می‌رسد بسیار متأثر از سنت‌ باستانی اخلاق‌ستیز هندی به نام تَنْتْرَه بوده است، که از شکستن‌ تابوها و محدودیت‌های اخلاقی دفاع می‌کند. درحقیقت اُشو با پیروی از مکتب هندویی تنتره، مکتبی را بنا نهاد که می‌توان آن را معنویت بر مبنای مسائل جنسی مقدس نام نهاد. محورهای اصلی آموزه‌های او بر مبنای مسائل جنسی در سلسله سخنرانی‌های او در شهر بمبئی در سال ۱۹۶۸، با عنوان «مسائل جنسی تا هوشیار متعالی» منشر شد. اُشو در سال ۱۹۷۰ رسماً برخلاف فرهنگ متعارف، نخستین‌بار اخلاق عشق آزاد را اعلام کرد. 2 📚1-. اُشو، زوربای بودایی، ص ۱۴٫. 📚2- سیدمحمد روحانی،مقاله نجات‌شناسی اُشو؛ نجات‌شناسی ابداعی یا پیروی از آیین تَنْتره عضویت درکانال🔻👇🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠اشو ونجات شناختی 🔵درآموزه‌های مکتب اُشو و ریشه‌یابی تعالیم او به این نتیجه می‌رسیم که اصولاً در اندیشه نجات‌شناختی او، برخلاف ادیان و مکاتب الهی، خداوند به‌منزله موجودی متعالی که مقصد سیر و سلوک باشد، چندان جایی ندارد؛ بلکه نجات‌ نهایی از دیدگاه اُشو، با تأثیر پذیرفتن از مکتب ذن بودیسم، به معنای نفی مطلق نفس و ذهن، و خاموشی است. 📚سیدمحمد روحانی،مقاله نجات‌شناسی اُشو؛ نجات‌شناسی ابداعی یا پیروی از آیین تَنْتره عضویت درکانال🔻👇🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠مهمترین هدف اشو ✅مهم‌ترین هدف اُشو تشکیل جامعه‌ای است که در آن اصل عشق آزاد رعایت شود؛ عشقی که در آن رابطه جنسی و اوج لذت از آن بسیار مهم است؛ چراکه اُشو متأثر از آموزه‌های تنتره‌ای، لذت جنسی را دارای نیرویی می‌داند که اگر از ساحت حیوانی و انسانی بگذرد، می‌تواند موجب نجات نهایی انسان ‌شود. ✅اشو می‌آموزد که آنچه باید از آن نجات یافت، عشق زودگذر و قیدوبندهای قانونی است که ازدواج برای انسان به بار می‌آورد؛ چراکه این قیدوبندها موجب محدود شدن روابط جنسی و درنتیجه محدود شدن عشق می‌شوند، که در این‌صورت نمی‌توان با دست یافتن به عشق کامل از طریق عمل جنسی کامل، به مرحله نهایی یعنی مراقبه کامل از طریق عبور از هفت چَکره کوندَلینی یُگه و رسیدن به نیروانه سمادْهی، یا همان نجات دست‌ یافت. 📚📚سیدمحمد روحانی،مقاله نجات‌شناسی اُشو؛ نجات‌شناسی ابداعی یا پیروی از آیین تَنْتره عضویت درکانال🔻👇🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💢عشق در عرفان اسلامی ✅در عرفان اسلامی عشق جایگاهی بسیار مهم دارد؛ ولی برخلاف مکتب اُشو، عشق تنها منحصر در عشق‌های زمینی و حاصل شهوت و روابط جنسی زن و مرد نیست، بلکه با توجه به اینکه اسلام دینی توحیدمحور است، عشق حقیقی تنها عشق الهی و آسمانی، از نوع عشق عابد و معبود است. از سوی دیگر با توجه به جامعیت آموزه‌های اسلام، بر محبت و عشق میان زن و مرد نیز بسیار تأکید شده است. البته این عشق و محبت نمی‌تواند به‌گونه مطلق آزاد و بی‌قیدوشرط باشد، بلکه چنین عشقی همراه با برقراری تعهد زناشویی میان آن دو است، تعهدی که نه‌تنها التزام به آن مانع عشق کامل نیست، که اگر عشق از اول حقیقی باشد و نه هوسی زودگذر، تبدیل به پلی مستحکم برای سیر انسان به مقصود نهایی خلقت، که همان کمال مطلق و لقای الهی است خواهد شد. 📚سیدمحمد روحانی،مقاله نجات‌شناسی اُشو؛ نجات‌شناسی ابداعی یا پیروی از آیین تَنْتره عضویت درکانال🔻👇🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠حالات ارباب طریقت 🔰1⃣ ❌ فنا 🔸صوفیه برای اهل طریقت سه حالت ذکر کرده‎‌اند و در هر حال، سالک وظایف متفاوتی دارد. 🔻از نظر ایشان این حالات از طریق کشف و وجدان است که برای سالک ایجاد می‌شود و به همین دلیل به مجموع آنها "" گفته شده است. 🔰"فناء" حالتی است که در آن هستی مجازی سالک و همه کثرات در پرتو نور الهی محو و نابود می‌گردد و در این حالت هرچه از سالک شنیده شود، گوینده آن حضرت حق است و علت آن این است که چون هستی سالک در میان نیست و در خداوند محو گشته، به همین دلیل هر آنچه که او بگوید، سخن خداست. 🔹اینگونه است که صوفیان جمله معروف "لا اله الا انا فاعبدونی" و "سبحانی ما اعظم شانی" بایزید را درست می‌انگارند.[1] ♻️آیا اسلام به ما این سفارش را کرده است که با سیر و سلوک کاری انجام دهیم که از خود بی خود شویم و اعمالی که شریعت ناب محمدی(صلی الله علیه و آله) بر مسلمانان واجب کرده است را انجام ندهیم؟ 📚پی‌نوشت: 1.تهرانی میرزا جوادآقا، عارف و صوفی چه می‌گویند؟، آفاق، تهران، 1395، ص 80. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠حالات ارباب طریقت 🔰2⃣ ❌ سُکر 🔸"سُکر" نازل‌تر از حال فنا است. در این حال سالک به مشاهده محبوب رسیده و به همین دلیل در باطن او یک‌باره شادی وصف ناپذیری که از آن به "فرح" و "انبساط" یاد می‌کنند، پدید می‌آید. 🔻در این حالت است که بر سالک حیرت چیره و غالب می‌شود و حواس او از محسوسات غافل گردیده و عقلش مغلوب عشق می‌شود و در نهایتِ از خود بی‌خود شدن قرار می‌گیرد. 🔰سالک در این مقام نمی‌داند چه می‌گوید و علت نام‌گذاری این حالت به "سُکر" هم مُشعر (خبر دهنده) به این حالت اوست به طوری که وقتی در این مقام قرار گرفت، مانند انسانی مست است که در حالت مستی قرار دارد و به اطراف و اکناف خود توجه ندارد.[1] ♻️آیا واقعا دین اسلام به ما اجازه داده است که خود را در حالاتی گرفتار کنیم که ندانیم چه می‌گوییم، چه می‌شنویم و چه فعلی را انجام می‌دهیم؟ 📚پی‌نوشت: 1.تهرانی میرزا جوادآقا، عارف و صوفی چه می‌گویند؟، آفاق، تهران، 1395، ص 80. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
یک استدلال خواندنی در چرایی خدا خواندن عیسی مسیح در روزگار دفاعیه پردازان، باهم سازی جدیدی که میان اناجیل هم دید و رساله‌های پولس و انجیل چهارم به وجود آمد، همین که خدای مسیحی به زاینده ی مسیح زمینی تبدیل شد، زاینده مسیح ازلی نیز تلقی شد. مسیح ازلی، دیگر مخلوق خدا همچون ساخته ی یک صنعتگر نبود؛ بلکه خدا او را همچون فرزند یک پدر بشری پدید آورد و چون خدا او را همچون فرزند یک پدر بشری پدید آورد، او نیز همانند پدرش خدا بود؛ زیرا هر پسر بشری که توسط یک پدر بشری پدید می آید، همانند پدرش انسان است. آن دسته از آبای کلیسا که ذهن فلسفی داشتند برای این نوع استدلال، مویداتی را در این اصل فلسفی یافته‌اند که: آنچه پدید می آید ،باید از همان نوعی باشد که آن را پدید می آورد. ارسطو آن را با جمله انسان، انسان می زاید، توضیح می دهد‌‌. ---- فلسفه ی آباء کلیسا، هری اوسترین ولفسن، ترجمه ی علی شهبازی، صص ۳۴۰ - ۳۴۱. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠حالات ارباب طریقت 🔰3⃣ ❌ دلال 🔸"دَلال" حالی پایین‌تر از سُکر است. سالکی که مقیم در این حال است، از غایت عشق و ذوق به محبوب، در باطن خود اضطراب و قَلق (ناآرامی) احساس می‌کند. 🔹از خود بی خود شدن سالک در این حال، هرچند به مرتبه‌ سُکر نمی‌رسد، اما اختیار خود را نیز ندارد و از شدت اضطراب، هرچه بر دل او در آن حال آشکار می‌شود، بی‌اختیار می‌گوید.[2] ♻️اینها مقاماتی بود که برخی از صوفیه برای سیر و سلوک خود تعریف کرده‌اند، که بزرگان و مشایخ صوفیه برای فریب مردم، این اصطلاحات را رواج دادند. 📚پی‌نوشت: 1.تهرانی میرزا جوادآقا، عارف و صوفی چه می‌گویند؟، آفاق، تهران، 1395، ص 80. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰