eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
امام على عليه السلام: 🍀 الدهرُ يَومانِ: فيَومٌ لَكَ و يَومٌ علَيكَ، فإذا كانَ لكَ فلا تَبطَرْ. 🍀 روزگار دو روز است: روزى به كام تو، و روزى به زيان تو . 📚 تحف العقول، ص 207. 🔰 @Adyanuniv🔰
✅ خیانت بزرگ _ خیانت پهلوی امروز سالروز یک خیانت بزرگ هست، خیانتی که مردم ایران هرگز فراموشش نخواهند کرد... در 22 مرداد ماه سال 1350، بحرین چهاردهمین استان ایران، از خاک ایران توسط حکومت پهلوی جدا شد. 🔰 @Adyanuniv🔰
🌻 امام جواد علیه‌السلام: 🍀 إعلَم أنَّكَ لَن تَخلُوَ مِن عَينِ اللّه ِ فَانظُر كَيفَ تَكُونُ 🍀 بدان كه از ديد خداوند پنهان نيستى، پس بنگر چگونه ای. 📚 تحف العقول، ص 455. 🔰 @Adyanuniv🔰
استدلال احمد بصری به حدیث وصیت .. می گوید از هزار سال پیش این حدیث در کتابهای متعدد بوده است اما خداوند آن را از هر مدعی باطل حفظ کرده تا نتواند به آن استناد نکند واینکه من اولین نفری هستم که به این حدیث استناد می کنم دلیل بر حقانیتم می باشد . (کتاب الوصیه المقدسه ص 24) @adyanuniv
در پاسخ به این استدلال می گوییم .. اولا .. هر اول بودنی دلیل بر حقانیت نبوده وچه بسیار کسانی که جزو اولین ها بوده اند و گمراه و منحرف از مسیر حق بودند .همانطور که در زیارت عاشورا داریم اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد ثانیا .. لازمه اثبات این ادعاء ،استقراء تام از تاریخ است تا بدانیم که آیا از صدر اسلام تاکنون کسانی بوده اند که به این روایت استناد نموده اند یا خیر . لذا صرف ادعا نمی تواند مثبت مدعا باشد. ثالثا دو مورد از مدعیان دروغین مهدویت پیش از احمد بصری به این روایت استناد کرده و خود را وصی سیزدهم دانسته اند. وهمین دو مورد برای ابطال استدلال احمد بصری کفایت میکند ... 1 ...در سال 1372 شمسی یعنی ده سال پیش از آغاز ادعای احمد بصری فردی به نام علیرضا پیغان به این حدیث استناد کرده است . در صفحه 41 کتاب القائم . 2 پیش از سقوط صدام عده ای از متصوفه با شعار زمینه سازی نظامی برای ظهور مهدی موعود برخاسته و خود را به مولی منسوب کرده و مردم را برای یاری آن حضرت دعوت کردند و اینها مدعی بودند که فردی به نام سید الممهد فردی درستکار بوده و او همان فرزند حضرت مهدی هست طبق حدیث وصیت . @adyanuniv
برخی از اتباع احمد بصری ادعا میکنند که ائمه معصومین را در خواب دیده اند که به حقانیت احمد بصری شهادت داده اند . لذا برای اثبات حجیت سخن خود به روایتی از پیامبر صلی الله علیه و آله استناد می کنند که فرمود : من رانی فی المنام فقد رآنی فان الشیطان لا یتمثل بی فی نوم ولا یقظه و لا باحد من من اوصیائی الی یوم القیامه کسی که مرا در خواب دید به درستی که مرا دیده زیرا شیاطین به صورت من در خواب و بیداری مجسم نمی شوند حتی به صورت اوصیا من نیز تا روز قیامت در نمی آیند . @adyanuniv
در پاسخ باید گفت :: لازمه دیدارمعصوم علیه السلام در خواب این است که او را در عالم بیداری دیده وتصویرشان را بشناسیم و گرنه چگونه میتوان گفت :آن کسی را که در خواب دیده ایم همان امام معصوم است. ضمن اینکه هرگاه از اتباع احمدبصری سوال می شود که شما در خواب چه چیزی دیدید ؟پاسخ می دهند ما یک اقایی رو دیدیم که صورت واطراف سرش را نور فراگرفته بود وبه ما گفت که به یاری فرزندم احمد بشتابید یا اینکه میگویند خانومی را دیدیم که خمیده بود و چادر بر سرش کشیده بود و چنین و چنان گفت ..... از اینجا پی برده می شود که انان اولا پیامبر با حضرت زهرا را درخواب ندیدند بلکه آنچه دیده اند انعکاس تصاویر کارتونی است که در دوران کودکی در تلویزیون دیده یا در کتابها شنیده اند . ثانیا حدیث مذکور می فرماید هر کس من واوصیائم را دید مرا دیده است نه اینکه هر کس خودش را به نام من معرفی کرد یا هر کسی را که احتمال دادید منم .... @adyanuniv
💠مذمت مسلک صوفیه توسط آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی 🔹از میان فقهایی که موضع جدی دربرابر صوفیه اتخاذ کرده‌‌اند، حضرت آیت الله حاج سید محمد حسینی شاهرودی است. ایشان می‌فرمایند: 🔹«تصوف مسلکی است منحرف از راه اهل بیت (ع)؛ بلکه صادر شده است از بعضی متصوفین، گفتار و کرداری که با معتقدات اسلام مخالف است و منافات دارد با احکام الهی و روایاتی از ائمه (ع) در مذمت صوفیان وارد شده است و اگرچه شأن آنان حیله و نیرنگ و ریاکاری و عُجب می‌باشد.» 📚 حسینی شاهرودی سید محمد، اجوبه المسائل الاعتقادیه، آل مرتضی، قم، 1392، ص 118 🔸بنابر نظر ایشان صوفیان از راه اهل بیت (ع) منحرف هستند و همین امر سبب شده است که عقاید ایشان مخالف عقاید اسلامی باشد. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠اساتید غیرمسلمان سفیان ثوری 🔺یکی از شخصیت‌های تأثیرگذار در رواج تصوف، که صوفیان از او به نیکی یاد کرده و او را انسانی عالم و زاهد دانسته‌اند، سفیان ثوری است. 🔺وی در نزد صوفیان، در حالی به بزرگی یاد شده که عطار درباره‌ی اساتید سفیان می‌نویسد: «سفیان سه استاد داشت یکی یهودی، دیگری نصرانی و دیگری مجوسی» 📚فريد الدين عطار نيشابورى، تذكره الأولياء، رينولد آلين نيكلسون، نشر ليدن، چاپ اول، 1905 م، ذیل شرح حال سفیان ثوری، ص175 🔹این توصیف عطار از سفیان، معاشرت و تأثیرپذیری وی از دین مسیحیت و یهود را ثابت می‌کند. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠 داستان اشارات غیبیّه در مسلک صوفیه 🔸در طریقت ، قطب به اشاره‌ی غیبیّه! جانشین خود را انتصاب می‌کند... برای نمونه: 🔹در فرمان توسط ملا سلطان آمده: چون اشاره غیبیه شده بود در این باب، لهذا تأخیر را روا نداشتم.. 🔹و در فرمان توسط نورعلیشاه آمده: بر حسب امر غیبی! و اشاره لاریبی! آن نور چشم را به منصب ارشاد و هدایت عباد منصوب نمودم... 📚یادنامه نور، ص ۱۹۱ و ۱۹۶ ✅ سوال: 🔺آیا بین اشاره غیبیه و علم غیب ارتباطی هست؟! 🔺اگر هست، علم غیب از آن خداست یا به بندگان او نیز تفویض می‌شود؟! 🔺اگر می‌شود، ملکه‌ی عصمت(تقوای الهی) از شروط تفویض هست یا خیر؟! 🔺چرا اشاره غیبیه فقط از پدر به پسر و در یک خاندان شده است؟! 🔺آیا اهداف اقطاب این طریقت، کپی برداری از سیره‌ی معصومین نبوده است؟! 🔰 @adyanuniv 🔰
🌻 امام على عليه السلام: 🍀 لا تَعزِم عَلى ما لَم تَستَبِنِ الرُّشدَ فيهِ. 🍀 به كارى كه درستى آن برايت روشن نيست، تصميم مگير. 📚 غررالحكم، ح 10183. 🔰 @Adyanuniv🔰
🔶 کلام وهابی در مورد 🔶 حدیث غدیر از احادیث فوق می‌باشد که با این وجود عده ای از معاندین و نواصب (مانند ) در پی تشکیک در آن برآمده‌اند و برخی نیز عبارات خاصی از آن (مانند اللهم وال من والاه) را منکر شده اند. نظر (از علمای وهابی معاصر) پس از آن که به یکی از اسانید ضعیف حدیث غدیر ( که عبارت ” اللهم وال من والاه و عاد من عاداه ” نیز در آن موجود است) می رسد می‌گوید : این حدیث به دلیل وجود ” علی بن زید ” ضعیف است اما متن حدیث است و برای علی رضی الله عنه ثابت است و قول ” ” شکی نیست که هرکس علی را بدارد است و هرکس با او دشمنی کند است و آن چه از جنگ ها بین صحابه رخ داده است با ولایت منافات ندارد چرا که همه آنان برادران و دوست یکدیگرند اما در اجتهاد دچار اختلاف شدند پس جنگ‌ها و اختلافاتی که بین آنان اتفاق افتاد با ولایت منافاتی ندارد چرا که با اجتهاد آنان رخ داده است رضی الله عنهم … 📚 شرح سنن ابن‌ماجه (للراجحی) ج۷ ص۱۱ http://shamela.ws/browse.php/book-36998#page-97 👈🏻به تصریح این عالم ، حدیث غدیر به همراه عبارت ”اللهم وال من والاه وعاد من عاداه” است و ثابت، اما همین وهابی در ادامه برای دفاع از برخی از دچار تناقض شده و گفته که ایرادی بر صحابه ای که با جنگیدند و دچار اختلاف شدند وارد نیست و اجتهاد کرده اند! 🔰 @Adyanuniv🔰