👈🏼 تبلیغ ضد #اهل_بیت علیهمالسلام در پایگاه #بنی_امیه
✍️ #ذهبی دانشمند بزرگ #اهل_سنت، در شرح حال #مدائنی، قسمتی از تاریخ ننگین بنی امیه را نقل می کند:
«... من در #شام بودم. در این شهر هیچ اسمی از #علی و #حسن و #حسین (علیهم السلام) نشنیدم! فقط اسم های #معاویه ، #یزید و #ولید به گوشم میخورد.
روزی از کنار خانه ای گذشتم. از صاحب خانه آب خواستم. او گفت: ای حسن! آبش بده. گفتم: آیا اسم فرزندت را حسن نامیدی؟ گفت: نام فرزندان من حسن و حسین و جعفر است. شامیان نام خلفای خداوند ( معاویه و یزید و ...) را بر فرزندانشان می گذارند. سپس فرزندان خود را لعن و ناسزا می گویند (و احترام اسامی یزید و معاویه و ... را نگه نمی دارند)
من اسم خلفای الهی را بر آنها نگذاشتم تا هر گاه خواستم آنها را #لعن و #سب گویم خلفای الهی را لعن و ناسزا نکرده باشم! ( در عوض اسم حسن و حسن و جعفر گذاشته تا به راحتی لعن و فحش دهد)
گفتم: گمان کردم تو بهترین اهل شام هستی! اما اکنون #پست تر از تو در #جهنم نیست...»
📚 سیر اعلام النبلاء ج10 ص402
#نقد_وهابیت
#معاویة_بن_ابی_سفیان
#مطاعن #مطاعن_معاویه
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
#عدالت_صحابه #نظریه_عدالت_صحابه
🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 #بدعت معاویه در نماز عیدین
#علامه_امینی قدس الله سره مینویسد:
#شافعى در كتاب «الأم» از قول #زهرى اين روايت را ثبت كرده كه «در نماز دو عيد ( #فطر و #قربان) براى #رسول_الله (صلی الله علیه و آله) و #ابوبكر و #عمر و #عثمان اذان گفته نشد ، تا آنکه این را معاویه در #شام #بدعت گذاشت.
#ابن_حجر_عسقلانی نیز در «فتح البارى» مىنويسد: «درباره اين كه چه كسى برای نخست اذان گفتن در نماز عيد را باب كرده اختلاف است. #ابن_ابى_شيبه با سندی صحیح از #سعید_بن_مسیب نقل میکند که او #معاویه بوده است.
📚 الغدير، ج۱۰، ص۲۳۲و۲۳۳
#نقد_وهابیت
#معاویة_بن_ابی_سفیان
#مطاعن #مطاعن_معاویه
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
#عدالت_صحابه #نظریه_عدالت_صحابه
🔰 @Adyanuniv🔰
مثالب_معاوية_بن_أبي_سفيان_بالأسانيد.pdf
19.26M
📚 #کتاب #مثالب_معاویة_بن_ابی_سفیان بالأسانید الصحیحه
✍🏻 نویسنده: #حسن_بن_فرحان مالکی
👈🏼 به زبان #عربی
👈🏼 #حسن_فرحان معتقد است، مسأله #عدالت_صحابه، به طور مطلق صحیح نیست و شواهد تاریخی فراوانی در دست است که حاکی از عادل نبودن برخی از صحابه #رسول_خدا صلیاللهعلیهوآله است. بنابراین وی معتقد است ادله قرآنی مورد استدلال قائلان به عدالت همه صحابه، مفید عموم نبوده و کلیت ندارد، بلکه تنها شامل برخی از صحابه می شود. همچنین او در مورد #معاویه بن ابی سفیان دیدگاه انتقادی داشته و اقدامات او را به ضرر اسلام می داند.
👈🏼 توجه فرمایید معرفی و نشر کتاب به معنی قبول تمام مطالب آن نمیباشد!
#پاسخ_به_شبهات
#تفرقه #وهابی #وهابیت
#کتب_نقد_وهابیت #نقد_وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
#عدالت_صحابه #نظریه_عدالت_صحابه
#کتاب #کتابخانه #کتابخانه_نقد_وهابیت
#عقاید #عقاید_اسلامی #کلام_اسلامی
🔰 @Adyanuniv🔰
#کتاب #مثالب_معاویة_بن_ابی_سفیان بالأسانید الصحیحه
✍🏻 نویسنده: #حسن_بن_فرحان مالکی
👈🏼 به زبان #عربی
👈🏼 #حسن_فرحان معتقد است، مسأله #عدالت_صحابه، به طور مطلق صحیح نیست و شواهد تاریخی فراوانی در دست است که حاکی از عادل نبودن برخی از صحابه #رسول_خدا صلیاللهعلیهوآله است. بنابراین وی معتقد است ادله قرآنی مورد استدلال قائلان به عدالت همه صحابه، مفید عموم نبوده و کلیت ندارد، بلکه تنها شامل برخی از صحابه می شود. همچنین او در مورد #معاویه بن ابی سفیان دیدگاه انتقادی داشته و اقدامات او را به ضرر اسلام می داند.
👈🏼 توجه فرمایید معرفی و نشر کتاب به معنی قبول تمام مطالب آن نمیباشد!
#پاسخ_به_شبهات
#تفرقه #وهابی #وهابیت
#کتب_نقد_وهابیت #نقد_وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
#عدالت_صحابه #نظریه_عدالت_صحابه
#کتاب #کتابخانه #کتابخانه_نقد_وهابیت
#عقاید #عقاید_اسلامی #کلام_اسلامی
🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 #ابن_عربی و دفاع از #بدعت #معاویة_بن_ابی_سفیان و ستایش او !!
... از جمله عقاید سخیف #اهل_سنت #عدالت_صحابه است، آنان معتقدند جمیع اصحاب #رسول_الله صلیاللهعلیهوآله بدون استثناء عادل هستند و خداوند از همه آنان راضی شده و اگر هم خطایی از یکی از آنان رخ داده از باب #اجتهاد بوده!!
مخالفین شیعه #معاویه را بسیار مورد تکریم و تعظیم قرار دادهاند و احادیثی برای او وضع کردهاند از جمله اینکه او کاتب وحی #پیامبر_خدا بوده و به او لقب #خال_المؤمنین یعنی دایی مومنان نیز دادهاند!!
✍️ #سید_جعفر_مرتضی_عاملی رحمةالله علیه مینویسد:
ابن عربی وقتی که میخواهد عمل معاویه در نماز عید را درست جلوه دهد میگوید:
«و این چنین است آنچه که #معاویه کاتب!! پیامبر (ص) وخویشاوند او و دایی مؤمنان!! انجام داد، پس به #صحابه گمان نیکو میرود (خدا از همه راضی باد) و راهی برای خردهگیری بر آنها نیست.» ❗️
📚 ابن عربي سنّيّ متعصّب، ص۲۳۴
📚 الـفتوحات المکية طبع الهيئه المصريه العامه، ج۷، ص۴۵۸
#نقد_وهابیت
#نقد_تصوف
#معاویة_بن_ابی_سفیان
#مطاعن #مطاعن_معاویه
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
#عدالت_صحابه #نظریه_عدالت_صحابه
🔰 @Adyanuniv🔰
پیام امام رضا(علیه السلام ) به عبدالعظیم حسنی (رحمة الله علیه)
🔰 @Adyanuniv🔰
💠رونق صوفیه از راه تقرب به سلاطین و حکام
🔸صوفیان برای رونق یافتن تصوف و دم و دستگاه خویش، از هر راهی برای گسترش آن استفاده میکردند.
🔹یکی از این راهها، تقرب صوفیان خصوصاً سران فرقهی صوفیه به دستگاه سلطان وقت بود که نه تنها برابر حکام و سلاطین ستمگر و ظالم زمان خود خاموش بودند، بلکه ظلم و بیعدالتی آنان را توجیه کرده و حتی از آنان تمجید و تعریف هم میکردند.
🔻بهعنوان نمونه وارد شده: «سلطان محمود غزنوی که در عرصه فرمانروایی کارنامه خوبی ندارد از مرکز حکومت خود (غزنین) برمیخیزد تا در خرقان به دیدار شیخ ابوالحسن خرقانی برود، که در این دیدار شیخ، سلطان را به حضور میپذیرد، او را تمجید کرده و جامهای به ایشان اهدا میکند.»[1]
🔻همچنین هجویری که از مشایخ صوفی است، مینویسد: صوفی باید سلطان وقت را تمکین کند تا برکات آن بدو برسد.[2]
🔻در واقع تعریف و تمکین صوفیان از سلطان جائر، در راستای رونق پیداکردن خانقاه و مجالس آنان میباشد تا گزندی از طرف سلطان به آنان وارد نشود.
پینوشت
۱. تذکرۀ الاولیا، عطار نیشابوری، انتشارات صفی علیشاه، تهران، 1375 ش، ج 2، صص 128 و 131.
۲. کشف المحجوب، علی بن عثمان هجویری، انتشارات فرزان روز، تهران، ص 544.
#نقد_تصوف
#هجویری
#سلطان_محمود_غزنوی
🔰 @adyanuniv 🔰
💠ترک امر به معروف و نهی از منکر توسط صوفیان
🔸یکی از واجباتی که هم در قرآن و هم در روایات، نسبت به آن تأکید فراوان شده، امر به معروف و نهی از منکر است که بر هر مسلمانی این فریضه الهی واجب است.
🔹اما فرقهی صوفیه که ادعای مسلمانی و تشیع دارد نهتنها نسبت به این فریضهی الهی سهلانگاری کرده، بلکه از طرف سران آنان، این أمر مهم نادیده گرفته شده است، بهگونهای که برای حفظ منافع خود، آن را از خود دور و حتی به طرفداران خود سفارش به ترک آن کردهاند.
🔰چنانچه از بایزید دربارهی امر به معروف و نهی از منکر پرسیدند؟ گفت: «در ولایتی باشید که در آن امر به معروف و نهی از منکر نباشد که هر دو در ولایت حق است، در حضرت وحدت نه امر به معروف است و نه نهی از منکر.»[1]
♻️اگر منظور از این سخن بایزید ولایت و سرزمین ظاهری باشد، کسی حق انتخاب دینی غیر اسلام ندارد و اگر ولایت باطنی و معنوی باشد به جز خداوند متعال و اهلبیت معصومین(علیهمالسلام) کسی بر ما حقی ندارد.
پینوشت
1.تذکرۀ الاولیا، عطار نیشابوری، انتشارات صفی علیشاه، تهران، 1375 ش، ج 1، ص 141.
#نقد_تصوف
#امربه_معروف
#نهی_از_منکر
#بایزید_بسطامی
🔰 @adyanuniv 🔰
💠وجود خانقاه؛ مصداق تخریب مسجد
🔸خداوند متعال در قرآن هر گونه ایجاد مانع و رقیب در برابر مسجد را مورد نکوهش قرار داده و این کار را بزرگترین ظلم برشمرده است؛ «وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَساجِدَ اللَّهِ أَنْ یُذْکَرَ فیهَا اسْمُهُ وَ سَعى فی خَرابِها[بقره/114] و کیست ظالمتر از آن کس که نگذارد در مساجد خدا، نام وى برده شود و در ویرانى آنها بکوشد.»
🔰در تفسیر این آیه گفته شده: «جلوگیرى از ورود به مسجد و منع ذکر نام پروردگار و کوشش در تخریب آن، تنها به این نیست که با بیل و کلنگ، ساختمان آن را ویران سازند، بلکه هر عملى که نتیجه آن تخریب مساجد و از رونق افتادن آن باشد، مشمول همین حکم است.[۱]
🔻یکی از مکانهایی که بهعنوان رقیبی برای مسجد قرار گرفته، خانقاه صوفیان محل اجتماع آنان میباشد که بهدلیل بیتوجّهی و شرکت نکردن در مسجد و تبلیغ سوء علیه مسجد و انجام آداب و اعمالی غیر از اعمال سفارش شده از طرف خداوند و پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) مصداق منع یا خراب کردن مسجد است.
🔻عبدالحسین زرینکوب در اینباره گفته: «صوفیان برای آنکه در مقابل هجوم مخالفان تنها نمانند، جماعتهای برادری و فرقههای خاص اخوت درست کردند و در برابر مسجد و مدرسه، که پناهگاه متشرعه و فقها بوده است، برای خویش زاویه و خانقاه ساختند و رفتهرفته آدابی و ترتیبی برای خود به وجود آوردهاند.»[ 2]
📚پینوشت
۱. مکارم شیرازی، ناصر و همکاران، تفسیر نمونه، دارالکتب الاسلامیه، تهران، چاپ ۴۵، ۱۳۸۲.
۲. زرینکوب، عبدالحسین، ارزش میراث صوفیه، انتشارات امیرکبیر، تهران، ۱۳۹۲.
#نقد_تصوف
#خانقاه
#مسجد
🔰 @adyanuniv 🔰
امام حسن عسكرى عليه السلام:
لا تُمارِ فَیَذْهَبَ بَهاؤُک
مجادله مكن كه احترامت از بين مى رود
تحف العقول، صفحه 486
یازده بار جهان گوشه ی زندان کم نیست
کنج زندان بلا گریه ی باران کم نیست
سامرائی شده ام، راه گدایی بلدم
لقمه نانی بده از دست شما نان کم نیست
قسمت کعبه نشد تا که طوافت بکند
بر دل کعبه همین داغ فراوان کم نیست
یازده بار به جای تو به مشهد رفتم
بپذیرش به خدا حج فقیران کم نیست
(شاعر: سید حمیدرضا برقعی)
🔰 @Adyanuniv🔰
✅ در #ایران_باستان، سهم #دختر نصف سهم #پسر
🔹سهم پسری که از پادشازن زاده می شد «بهر» خوانده می شد که واحد سنجش سهم الارث بود. بر این اساس سهم دختری که از پادشازن متولد می شد، نصف «بهر» بود.
#نقد_زرتشت
#نقد_ناسیونالیسم
#اوستا
#ازدواج
#ارث
🔰 @Adyanuniv🔰