eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
👈🏼 تبلیغ ضد علیهم‌السلام در پایگاه ✍️ دانشمند بزرگ ، در شرح حال ، قسمتی از تاریخ ننگین بنی امیه را نقل می کند: «... من در بودم. در این شهر هیچ اسمی از و و (علیهم السلام) نشنیدم! فقط اسم های ، و به گوشم می‌خورد. روزی از کنار خانه ای گذشتم. از صاحب خانه آب خواستم. او گفت: ای حسن! آبش بده. گفتم: آیا اسم فرزندت را حسن نامیدی؟ گفت: نام فرزندان من حسن و حسین و جعفر است. شامیان نام خلفای خداوند ( معاویه و یزید و ...) را بر فرزندانشان می گذارند. سپس فرزندان خود را لعن و ناسزا می گویند (و احترام اسامی یزید و معاویه و ... را نگه نمی دارند) من اسم خلفای الهی را بر آنها نگذاشتم تا هر گاه خواستم آنها را و گویم خلفای الهی را لعن و ناسزا نکرده باشم! ( در عوض اسم حسن و حسن و جعفر گذاشته تا به راحتی لعن و فحش دهد) گفتم: گمان کردم تو بهترین اهل شام هستی! اما اکنون تر از تو در نیست...» 📚 سیر اعلام النبلاء ج10 ص402 🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 معاویه در نماز عیدین قدس الله سره می‌نویسد: در كتاب «الأم» از قول اين روايت را ثبت كرده كه «در نماز دو عيد ( و ) براى (صلی الله علیه و آله) و و و اذان گفته نشد ، تا آنکه این را معاویه در گذاشت. نیز در «فتح البارى» مى‌‏نويسد: «درباره اين كه چه كسى برای نخست اذان گفتن در نماز عيد را باب كرده اختلاف است. با سندی صحیح از نقل می‌کند که او بوده است. 📚 الغدير، ج۱۰، ص۲۳۲و۲۳۳ 🔰 @Adyanuniv🔰
مثالب_معاوية_بن_أبي_سفيان_بالأسانيد.pdf
19.26M
📚 بالأسانید الصحیحه ✍🏻 نویسنده: مالکی 👈🏼 به زبان 👈🏼 معتقد است، مسأله ، به طور مطلق صحیح نیست و شواهد تاریخی فراوانی در دست است که حاکی از عادل نبودن برخی از صحابه صلی‌الله‌علیه‌وآله است. بنابراین وی معتقد است ادله قرآنی مورد استدلال قائلان به عدالت همه صحابه، مفید عموم نبوده و کلیت ندارد، بلکه تنها شامل برخی از صحابه می شود. همچنین او در مورد بن ابی سفیان دیدگاه انتقادی داشته و اقدامات او را به ضرر اسلام می داند. 👈🏼 توجه فرمایید معرفی و نشر کتاب به معنی قبول تمام مطالب آن نمی‌باشد! 🔰 @Adyanuniv🔰
بالأسانید الصحیحه ✍🏻 نویسنده: مالکی 👈🏼 به زبان 👈🏼 معتقد است، مسأله ، به طور مطلق صحیح نیست و شواهد تاریخی فراوانی در دست است که حاکی از عادل نبودن برخی از صحابه صلی‌الله‌علیه‌وآله است. بنابراین وی معتقد است ادله قرآنی مورد استدلال قائلان به عدالت همه صحابه، مفید عموم نبوده و کلیت ندارد، بلکه تنها شامل برخی از صحابه می شود. همچنین او در مورد بن ابی سفیان دیدگاه انتقادی داشته و اقدامات او را به ضرر اسلام می داند. 👈🏼 توجه فرمایید معرفی و نشر کتاب به معنی قبول تمام مطالب آن نمی‌باشد! 🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 و دفاع از و ستایش او !! ... از جمله عقاید سخیف است، آنان معتقدند جمیع اصحاب صلی‌الله‌علیه‌وآله بدون استثناء عادل هستند و خداوند از همه آنان راضی شده و اگر هم خطایی از یکی از آنان رخ داده از باب بوده!! مخالفین شیعه را بسیار مورد تکریم و تعظیم قرار داده‌اند و احادیثی برای او وضع کرده‌اند از جمله اینکه او کاتب وحی بوده و به او لقب یعنی دایی مومنان نیز داده‌اند!! ✍️ رحمةالله علیه می‌نویسد: ابن عربی وقتی که می‌خواهد عمل معاویه در نماز عید را درست جلوه دهد می‌گوید: «و این چنین است آنچه که کاتب!! پیامبر (ص) وخویشاوند او و دایی مؤمنان!! انجام داد، پس به گمان نیکو می‌رود (خدا از همه راضی باد) و راهی برای خرده‌گیری بر آنها نیست.» ❗️ 📚 ابن عربي سنّيّ متعصّب، ص۲۳۴ 📚 الـفتوحات المکية طبع الهيئه المصريه العامه، ج۷، ص۴۵۸ 🔰 @Adyanuniv🔰
پیام امام رضا(علیه السلام ) به عبدالعظیم حسنی (رحمة الله علیه) 🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠رونق صوفیه از راه تقرب به سلاطین و حکام 🔸صوفیان برای رونق یافتن تصوف و دم و دستگاه خویش، از هر راهی برای گسترش آن استفاده می‌کردند. 🔹یکی از این راهها، تقرب صوفیان خصوصاً سران فرقه‌ی صوفیه به دستگاه سلطان وقت بود که نه تنها برابر حکام و سلاطین ستمگر و ظالم زمان خود خاموش بودند، بلکه ظلم و بی‌عدالتی آنان را توجیه کرده و حتی از آنان تمجید و تعریف هم می‌کردند. 🔻به‌عنوان نمونه وارد شده: «سلطان محمود غزنوی که در عرصه فرمانروایی کارنامه خوبی ندارد از مرکز حکومت خود (غزنین) برمی‌خیزد تا در خرقان به دیدار شیخ ابوالحسن خرقانی برود، که در این دیدار شیخ، سلطان را به حضور می‌پذیرد، او را تمجید کرده و جامه‌ای به ایشان اهدا می‌کند.»[1] 🔻همچنین هجویری که از مشایخ صوفی است، می‌نویسد: صوفی باید سلطان وقت را تمکین کند تا برکات آن بدو برسد.[2] 🔻در واقع تعریف و تمکین صوفیان از سلطان جائر، در راستای رونق پیداکردن خانقاه و مجالس آنان می‌باشد تا گزندی از طرف سلطان به آنان وارد نشود. پی‌نوشت ۱. تذکرۀ الاولیا، عطار نیشابوری، انتشارات صفی علیشاه، تهران، 1375 ش، ج 2، صص 128 و 131. ۲. کشف المحجوب، علی بن عثمان هجویری، انتشارات فرزان روز، تهران، ص 544. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠ترک امر به معروف و نهی از منکر توسط صوفیان 🔸یکی از واجباتی که هم در قرآن و هم در روایات، نسبت به آن تأکید فراوان شده، امر به معروف و نهی از منکر است که بر هر مسلمانی این فریضه الهی واجب است. 🔹اما فرقه‌ی صوفیه که ادعای مسلمانی و تشیع دارد نه‌تنها نسبت به این فریضه‌ی الهی سهل‌انگاری کرده، بلکه از طرف سران آنان، این أمر مهم نادیده گرفته شده است، به‌گونه‌ای که برای حفظ منافع خود، آن را از خود دور و حتی به طرفداران خود سفارش به ترک آن کرده‌اند. 🔰چنان‌چه از بایزید درباره‌ی امر به معروف و نهی از منکر پرسیدند؟ گفت: «در ولایتی باشید که در آن امر به معروف و نهی از منکر نباشد که هر دو در ولایت حق است، در حضرت وحدت نه امر به معروف است و نه نهی از منکر.»[1] ♻️اگر منظور از این سخن بایزید ولایت و سرزمین ظاهری باشد، کسی حق انتخاب دینی غیر اسلام ندارد و اگر ولایت باطنی و معنوی باشد به جز خداوند متعال و اهلبیت معصومین(علیهم‌السلام) کسی بر ما حقی ندارد. پی‌نوشت 1.تذکرۀ الاولیا، عطار نیشابوری، انتشارات صفی علیشاه، تهران، 1375 ش، ج 1، ص 141. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠وجود خانقاه؛ مصداق تخریب مسجد 🔸خداوند متعال در قرآن هر گونه ایجاد مانع و رقیب در برابر مسجد را مورد نکوهش قرار داده و این کار را بزرگ‌ترین ظلم برشمرده است؛ «وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَساجِدَ اللَّهِ أَنْ یُذْکَرَ فیهَا اسْمُهُ وَ سَعى‏ فی‏ خَرابِها[بقره/114] و کیست ظالم‌تر از آن کس که نگذارد در مساجد خدا، نام وى برده شود و در ویرانى آنها بکوشد.» 🔰در تفسیر این آیه گفته شده: «جلوگیرى از ورود به مسجد و منع ذکر نام پروردگار و کوشش در تخریب آن، تنها به این نیست که با بیل و کلنگ، ساختمان آن را ویران سازند، بلکه هر عملى که نتیجه آن تخریب مساجد و از رونق افتادن آن باشد، مشمول همین حکم است.[۱] 🔻یکی از مکان‌هایی که به‌عنوان رقیبی برای مسجد قرار گرفته، خانقاه صوفیان محل اجتماع آنان می‌باشد که به‌دلیل بی‌توجّهی و شرکت نکردن در مسجد و تبلیغ سوء علیه مسجد و انجام آداب و اعمالی غیر از اعمال سفارش شده از طرف خداوند و پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) مصداق منع یا خراب کردن مسجد است. 🔻عبدالحسین زرین‌کوب در این‌باره گفته: «صوفیان برای آنکه در مقابل هجوم مخالفان تنها نمانند، جماعت‌های برادری و فرقه‌های خاص اخوت درست کردند و در برابر مسجد و مدرسه، که پناهگاه متشرعه و فقها بوده است، برای خویش زاویه و خانقاه ساختند و رفته‌رفته آدابی و ترتیبی برای خود به وجود آورده‌اند.»[ 2] 📚پی‌نوشت ۱. مکارم شیرازی، ناصر و همکاران، تفسیر نمونه، دارالکتب الاسلامیه، تهران، چاپ ۴۵، ۱۳۸۲. ۲. زرین‌کوب، عبدالحسین، ارزش میراث صوفیه، انتشارات امیرکبیر، تهران، ۱۳۹۲. 🔰 @adyanuniv 🔰
امام حسن عسكرى عليه السلام: لا تُمارِ فَیَذْهَبَ بَهاؤُک مجادله مكن كه احترامت از بين مى رود تحف العقول، صفحه 486 یازده بار جهان گوشه‌ ی زندان کم نیست کنج زندان بلا گریه‌ ی باران کم نیست سامرائی شده ام، راه گدایی بلدم لقمه نانی بده از دست شما نان کم نیست قسمت کعبه نشد تا که طوافت بکند بر دل کعبه همین داغ فراوان کم نیست یازده بار به جای تو به مشهد رفتم بپذیرش به خدا حج فقیران کم نیست (شاعر: سید حمیدرضا برقعی) 🔰 @Adyanuniv🔰
✅ در ، سهم نصف سهم 🔹سهم پسری که از پادشازن زاده می شد «بهر» خوانده می شد که واحد سنجش سهم الارث بود. بر این اساس سهم دختری که از پادشازن متولد می شد، نصف «بهر» بود. 🔰 @Adyanuniv🔰