eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
💠ملاک تشخیص مکاشفه رحمانی از شیطانی ✅3️⃣ 🔅ایمان و معرفت 🔸برای تشخیص مکاشفه رحمانی از شیطانی، ملاک‌هایی از قبیل مطابقت داشتن با کتاب و سنت و عقل نیز ذکر کرده‌اند که یکی دیگر از این ملاک‌ها، داشتن ایمان و معرفت و عمل صالح است. 🔹به‌عبارتی مکاشفات رحمانى علاوه بر یقینى و قطعى بودن، همیشه همراه با ایمان و یقین و معرفت و اخلاص و عمل صالح است، برخلاف مکاشفات شیطانى که فاقد این صفات بوده و در بروز آن عواملی مانند اعتقادات نادرست، پشت کردن به آموزه‌های دینی، انجام ریاضت‌های غیرشرعی، مؤثر می‌باشد. 🔻چنان‌که ابن عربی در فتوحات درباره‌ رجبیون می‌گوید: « رجبیون گروهی از رجال الله هستند که در هر زمان چهل نفر از آنان وجود دارند، آنان رکن افرادند و از آثار آنان این است که در حالت مکاشفه رافضى‌ها (شیعه ها) را به صورت خوک مى‌بینند.»[ 1] 🔻این افراد با توجه به عدم معرفت و اعتقاد نادرست خود نسبت به شیعیان و خیال‌بافی‌هایی که بر اثر ریاضت‌های نادرست بر آنها حاصل می‌شود، این مکاشفه‌های شیطانی را برای خود حجت می‌دانند که براساس کتاب و سنت کاملا باطل است. پی‌نوشت: 1. ابن عربی، ابوعبدالله محی‌الدین محمد، فتوحات مکیه، نشر دار صادر، بیروت، ج 2، صص8 و 9. 🔰 @adyanuniv🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹️امام صادق علیه السلام: 🔹️«یُفَرِّقُ المَهدِیُّ (ع) اَصحابَهُ فی جَمیعِ البُلدانِ، وَ یَامُرُهُم بِالعَدلِ وَ الاِحسانِ، وَ یَجعَلُهُم حُکّاماً فِی الاَقالیمِ، وَ یَامُرُهُم بِعُمرانِ المُدُنِ » 🔹️حضرت مهدی عجل‌الله تعالی فرجه، یارانش را در همه شهر‌ها پراکنده می‌کند و به آنها دستور می‌‌دهد که عدل و احسان را شیوه خود سازند و آنها را فرمانروایان کشورهای جهان گرداند و به آنها فرمان می‌دهد که شهر‌ها را آباد سازند. 📚الامام المهدی ص ۲۷۱ 💠💠💠 ✅ @Adyanuniv🔰
الإمام الرضا علیه السلام: نجات گرفتاران از دست نواصب، بهترين ذخيره قيامت. وقال الرضا علیه السلام : أَفْضَلُ مَا يُقَدِّمُهُ الْعَالِمُ مِنْ مُحِبِّينَا وَ مَوَالِينَا أَمَامَهُ لِيَوْمِ فَقْرِهِ ...أَنْ يُغِيثَ فِي الدُّنْيَا مِسْكِيناً مِنْ مُحِبِّينَا مِنْ يَدِ نَاصِبٍ عَدُوٍّ لِلَّهِ وَ لِرَسُولِهِ... وَ يَقُولُونَ طُوبَاكَ طُوبَاكَ يَا دَافِعَ الْكِلَابِ عَنِ الْأَبْرَارِ وَ يَا أَيُّهَا الْمُتَعَصِّبُ لِلْأَئِمَّةِ الْأَخْيَارِ. 📚تفسيرالإمام‏العسكری ص ج 350 📚الاحتجاج، ج : 1 ص : 19 📚بحارالأنوار ج 2 ص ج 11 📚الصراط المستقيم ج 3 ص ج 58 : بهترين توشه ای كه علمای شيعيان ما برای قيامت ذخيره مي كنند اين است كه جوان شيعه ای را كه گرفتار شبهات دشمنان ما كه دشمنان خدا و پيامبر نيز هستند، نجات دهد. و در قيامت به وی گفته می شود ج خوشا به حال تو از كسی كه سگهای درنده را از دوستان ما دور ساختی و ای كسی كه از حريم ائمه اطهار دفاع كردی. 🔰 @Adyanuniv🔰
_آشنایی_بافرقه_ضاله_بهاییت.mp3
28.29M
‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ 📝 آشـنایی با فرقــه ضـاله بهـائیت 🎙حجة الاسلام علی فخرآور 🔹 کنفرانس شماره ۱ 🔰 @Adyanuniv🔰
✅ محروم شدن از ارث 🔹 در دین ، پسری که از یا زن در مقام دوم بود، از ارث محروم بود. 🔰 @Adyanuniv🔰
💠تأثیر قوه وهم و خیال بر مکاشفات شیطانی 🔸در مکاشفاتی که برای بعضی از اشخاص رخ می‌دهد گاهی این مکاشفه، رحمانی خواهد بود که با عقل انسان سازگاری دارد و گاهی مکاشفه، شیطانی خواهد بود که قوه وهم و خیال در وقوع این مکاشفه، کاملا تأثیر مستقیم دارد. 🔹مریدی که به دستور شیخ و مراد خود، انحراف فکری پیدا کرده و ریاضّت‌هاى مشقّت‌بار را انجام می‌دهد، کم‌کم تعادل طبیعی فکرى را از دست داده و قدرت تخیّل در او زیاد مى‌شود، لذا در اثر فعالیّت قوه خیال صدایى به گوشش مى‌خورد و یا تصویری در برابر او(خواب یا بیداری) مجسّم مى‌گردد که آن را به‌عنوان مکاشفه و پایه‌ی اعتقادی خود قرار می‌دهد. 🔻مانند این کراماتی که عطار نیشابوری در حالات بایزید بسطامی نوشته که می‌گوید: «مدّتى خانه را طواف مى‌کردم، چون به حق رسیدم خانه را دیدم که گرد من طواف مى کرد!... حق تعالى مرا به جایى رسانید که خلایق را به جملگى در میان دو انگشت خود دیدم»[1] ♻️ملاحظه می‌کنید که این مکاشفه‌های نقل شده از صوفیان، چیزی جز مکاشفه‌های شیطانی نیست که از قوه وهم و خیال‌ این صوفیان حاصل شده است که آن را به‌عنوان کرامت، نقل کرده و اینچنین مردم را فریب می‌دهند. پی‌نوشت: 1) تذكرة الاولياء، عطار نيشابورى، فريد الدين، تصحيح: استعلامى، محمد، زوّار، تهران، 1346قمری، ص 102. 🔰 @adyanuniv🌹
💠جذبه و خلسه، شرط وصول صوفیه به مقام نبوت 🔸از عقاید عجیب صوفیان نسبت به مقام نبوت، این است که آنان قائل به وجود این مقام در عده‌ای از اولیاء صوفیان هستند و عجیب‌تر اینکه شرط لازم برای رسیدن به مقام نبوت را، در حالت خلسه و جذبه ذکر کرده‌اند. 🔹دکتر غنی می‌نویسد: «اولیاء در حال خلسه و جذبه به مقام نبوت و اخبار از مغیبات می‌رسند و شرط لازمِ وصول به این مقام هم، نه علم عمیق در حکمت الهی است، نه متصف بودن به اعمالی که پسندیده‌ی خلق است و نه ریاضت و تجرد،...تنها چیزی که شرط لازم است جذبه و بی‌خودی است که علامت خارجی فنا و رهایی از تعینات شخصی است.» [1] 🔸با توجه به آیات و روایات فراوان درباره‌ی نبوت باید گفت که مقام نبوی یک وجود تکوینی است که با نفس پیامبر متحد می‌شود و نفس او عین مقام و مرتبه نبوت می‌گردد. 🔅به فرموده‌ی قرآن، یکی از شرایط اساسی پیامبران که به مقام نبوت می‌رسیدند، داشتن یقین، یعنی ایمان صد درصد به خداوند بود: «وَ جَعَلْنا مِنْهُمْ أَئِمَّةً یَهْدُونَ بِأَمْرِنا لَمَّا صَبَرُوا وَ کانُوا بِآیاتِنا یُوقِنُون»]سجده/ 24[ و از آنان امامان(و پیشوایانى) قرار دادیم که به فرمان ما(مردم را) هدایت می‌کردند چون شکیبایى نمودند، و به آیات ما یقین داشتند.» ♻️این سخن متصوفه که اولیاء در حال خلسه و جذبه به مقام نبوت می‌رسند، علاوه بر کذب بودن و جسارت به مقام نبوت، چیزی جز ادعای بی‌اساس نیست. 📚پی نوشت 1. غنی، قاسم، تاریخ تصوف در اسلام، تهران، زوار، چاپ پنجم، 1369، ج2، ص241. 🔰 @adyanuniv🌹
💠رقص و غنا؛ ورد و ذکر صوفیان 🔸رقص و غنا در مسلک صوفیه که از آن به سماع تعبیر می‌کنند، یکی از بدعت‌ها و انحرافاتی است که این گروه منحرف در اسلام به وجود آوردند و از آن به عنوان ذکر و ورد و راه رسیدن به خداوند متعال استفاده می‌کنند. 🔹چنان‌چه در کتاب اسرار التوحید آمده است که: «عبدالله باکو شبی در خواب دید که هاتفی آواز داد: قوموا و ارقصوالله. برخیزید و برای خدا رقص کنید.» (1)😄 🔅این سماع صوفیانه، در اسلام مورد مذمت قرار گرفته است و خداوند متعال و اهلبیت(علیهم‌السلام) از این عمل زشت و ناپسند به شدت برخورد کرده‌اند. چنان‌که امام هادی علیه السلام فرمود: «اوراد ایشان رقص و کف زدن و غنا و آوازخوانی است و کسی به سوی آنها میل نکند و تابع آنها نشود مگر آنکه از جمله سفیهان و احمقان باشد.»( 2) 📚پی‌نوشت 1. میهنی، محمدبن منور، اسرارالتوحید، فی مقامات شیخ ابی سعید، نشر آگه، جاپ11، 1393. 2. مقدس اردبیلی، حدیقه الشیعه، انتشارات علمیه اسلامیه. 🔰 @adyanuniv🌹
💖🌹امام هادی علیه السلام به مردی از اهالی ری فرمودند : 🔹من زارَ عَبدالعَظیمِ الحَسَنی(ع) بِرِی کَمَن زارَ الحُسَین(علیه السلام) بِکَربَلا 🔸اگر قبر عبدالعظیم را در شهر ری زیارت کنید چنان است که گویی امام حسین علیه السلام را در کربلا زیارت کرده اید 📗مستدرک الوسائل ج 3 ص 616 💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐 ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ 🔰 @adyanuniv 🔰
👈🏼 تبلیغ ضد علیهم‌السلام در پایگاه ✍️ دانشمند بزرگ ، در شرح حال ، قسمتی از تاریخ ننگین بنی امیه را نقل می کند: «... من در بودم. در این شهر هیچ اسمی از و و (علیهم السلام) نشنیدم! فقط اسم های ، و به گوشم می‌خورد. روزی از کنار خانه ای گذشتم. از صاحب خانه آب خواستم. او گفت: ای حسن! آبش بده. گفتم: آیا اسم فرزندت را حسن نامیدی؟ گفت: نام فرزندان من حسن و حسین و جعفر است. شامیان نام خلفای خداوند ( معاویه و یزید و ...) را بر فرزندانشان می گذارند. سپس فرزندان خود را لعن و ناسزا می گویند (و احترام اسامی یزید و معاویه و ... را نگه نمی دارند) من اسم خلفای الهی را بر آنها نگذاشتم تا هر گاه خواستم آنها را و گویم خلفای الهی را لعن و ناسزا نکرده باشم! ( در عوض اسم حسن و حسن و جعفر گذاشته تا به راحتی لعن و فحش دهد) گفتم: گمان کردم تو بهترین اهل شام هستی! اما اکنون تر از تو در نیست...» 📚 سیر اعلام النبلاء ج10 ص402 🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 معاویه در نماز عیدین قدس الله سره می‌نویسد: در كتاب «الأم» از قول اين روايت را ثبت كرده كه «در نماز دو عيد ( و ) براى (صلی الله علیه و آله) و و و اذان گفته نشد ، تا آنکه این را معاویه در گذاشت. نیز در «فتح البارى» مى‌‏نويسد: «درباره اين كه چه كسى برای نخست اذان گفتن در نماز عيد را باب كرده اختلاف است. با سندی صحیح از نقل می‌کند که او بوده است. 📚 الغدير، ج۱۰، ص۲۳۲و۲۳۳ 🔰 @Adyanuniv🔰
مثالب_معاوية_بن_أبي_سفيان_بالأسانيد.pdf
19.26M
📚 بالأسانید الصحیحه ✍🏻 نویسنده: مالکی 👈🏼 به زبان 👈🏼 معتقد است، مسأله ، به طور مطلق صحیح نیست و شواهد تاریخی فراوانی در دست است که حاکی از عادل نبودن برخی از صحابه صلی‌الله‌علیه‌وآله است. بنابراین وی معتقد است ادله قرآنی مورد استدلال قائلان به عدالت همه صحابه، مفید عموم نبوده و کلیت ندارد، بلکه تنها شامل برخی از صحابه می شود. همچنین او در مورد بن ابی سفیان دیدگاه انتقادی داشته و اقدامات او را به ضرر اسلام می داند. 👈🏼 توجه فرمایید معرفی و نشر کتاب به معنی قبول تمام مطالب آن نمی‌باشد! 🔰 @Adyanuniv🔰
بالأسانید الصحیحه ✍🏻 نویسنده: مالکی 👈🏼 به زبان 👈🏼 معتقد است، مسأله ، به طور مطلق صحیح نیست و شواهد تاریخی فراوانی در دست است که حاکی از عادل نبودن برخی از صحابه صلی‌الله‌علیه‌وآله است. بنابراین وی معتقد است ادله قرآنی مورد استدلال قائلان به عدالت همه صحابه، مفید عموم نبوده و کلیت ندارد، بلکه تنها شامل برخی از صحابه می شود. همچنین او در مورد بن ابی سفیان دیدگاه انتقادی داشته و اقدامات او را به ضرر اسلام می داند. 👈🏼 توجه فرمایید معرفی و نشر کتاب به معنی قبول تمام مطالب آن نمی‌باشد! 🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 و دفاع از و ستایش او !! ... از جمله عقاید سخیف است، آنان معتقدند جمیع اصحاب صلی‌الله‌علیه‌وآله بدون استثناء عادل هستند و خداوند از همه آنان راضی شده و اگر هم خطایی از یکی از آنان رخ داده از باب بوده!! مخالفین شیعه را بسیار مورد تکریم و تعظیم قرار داده‌اند و احادیثی برای او وضع کرده‌اند از جمله اینکه او کاتب وحی بوده و به او لقب یعنی دایی مومنان نیز داده‌اند!! ✍️ رحمةالله علیه می‌نویسد: ابن عربی وقتی که می‌خواهد عمل معاویه در نماز عید را درست جلوه دهد می‌گوید: «و این چنین است آنچه که کاتب!! پیامبر (ص) وخویشاوند او و دایی مؤمنان!! انجام داد، پس به گمان نیکو می‌رود (خدا از همه راضی باد) و راهی برای خرده‌گیری بر آنها نیست.» ❗️ 📚 ابن عربي سنّيّ متعصّب، ص۲۳۴ 📚 الـفتوحات المکية طبع الهيئه المصريه العامه، ج۷، ص۴۵۸ 🔰 @Adyanuniv🔰
پیام امام رضا(علیه السلام ) به عبدالعظیم حسنی (رحمة الله علیه) 🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠رونق صوفیه از راه تقرب به سلاطین و حکام 🔸صوفیان برای رونق یافتن تصوف و دم و دستگاه خویش، از هر راهی برای گسترش آن استفاده می‌کردند. 🔹یکی از این راهها، تقرب صوفیان خصوصاً سران فرقه‌ی صوفیه به دستگاه سلطان وقت بود که نه تنها برابر حکام و سلاطین ستمگر و ظالم زمان خود خاموش بودند، بلکه ظلم و بی‌عدالتی آنان را توجیه کرده و حتی از آنان تمجید و تعریف هم می‌کردند. 🔻به‌عنوان نمونه وارد شده: «سلطان محمود غزنوی که در عرصه فرمانروایی کارنامه خوبی ندارد از مرکز حکومت خود (غزنین) برمی‌خیزد تا در خرقان به دیدار شیخ ابوالحسن خرقانی برود، که در این دیدار شیخ، سلطان را به حضور می‌پذیرد، او را تمجید کرده و جامه‌ای به ایشان اهدا می‌کند.»[1] 🔻همچنین هجویری که از مشایخ صوفی است، می‌نویسد: صوفی باید سلطان وقت را تمکین کند تا برکات آن بدو برسد.[2] 🔻در واقع تعریف و تمکین صوفیان از سلطان جائر، در راستای رونق پیداکردن خانقاه و مجالس آنان می‌باشد تا گزندی از طرف سلطان به آنان وارد نشود. پی‌نوشت ۱. تذکرۀ الاولیا، عطار نیشابوری، انتشارات صفی علیشاه، تهران، 1375 ش، ج 2، صص 128 و 131. ۲. کشف المحجوب، علی بن عثمان هجویری، انتشارات فرزان روز، تهران، ص 544. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠ترک امر به معروف و نهی از منکر توسط صوفیان 🔸یکی از واجباتی که هم در قرآن و هم در روایات، نسبت به آن تأکید فراوان شده، امر به معروف و نهی از منکر است که بر هر مسلمانی این فریضه الهی واجب است. 🔹اما فرقه‌ی صوفیه که ادعای مسلمانی و تشیع دارد نه‌تنها نسبت به این فریضه‌ی الهی سهل‌انگاری کرده، بلکه از طرف سران آنان، این أمر مهم نادیده گرفته شده است، به‌گونه‌ای که برای حفظ منافع خود، آن را از خود دور و حتی به طرفداران خود سفارش به ترک آن کرده‌اند. 🔰چنان‌چه از بایزید درباره‌ی امر به معروف و نهی از منکر پرسیدند؟ گفت: «در ولایتی باشید که در آن امر به معروف و نهی از منکر نباشد که هر دو در ولایت حق است، در حضرت وحدت نه امر به معروف است و نه نهی از منکر.»[1] ♻️اگر منظور از این سخن بایزید ولایت و سرزمین ظاهری باشد، کسی حق انتخاب دینی غیر اسلام ندارد و اگر ولایت باطنی و معنوی باشد به جز خداوند متعال و اهلبیت معصومین(علیهم‌السلام) کسی بر ما حقی ندارد. پی‌نوشت 1.تذکرۀ الاولیا، عطار نیشابوری، انتشارات صفی علیشاه، تهران، 1375 ش، ج 1، ص 141. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠وجود خانقاه؛ مصداق تخریب مسجد 🔸خداوند متعال در قرآن هر گونه ایجاد مانع و رقیب در برابر مسجد را مورد نکوهش قرار داده و این کار را بزرگ‌ترین ظلم برشمرده است؛ «وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَساجِدَ اللَّهِ أَنْ یُذْکَرَ فیهَا اسْمُهُ وَ سَعى‏ فی‏ خَرابِها[بقره/114] و کیست ظالم‌تر از آن کس که نگذارد در مساجد خدا، نام وى برده شود و در ویرانى آنها بکوشد.» 🔰در تفسیر این آیه گفته شده: «جلوگیرى از ورود به مسجد و منع ذکر نام پروردگار و کوشش در تخریب آن، تنها به این نیست که با بیل و کلنگ، ساختمان آن را ویران سازند، بلکه هر عملى که نتیجه آن تخریب مساجد و از رونق افتادن آن باشد، مشمول همین حکم است.[۱] 🔻یکی از مکان‌هایی که به‌عنوان رقیبی برای مسجد قرار گرفته، خانقاه صوفیان محل اجتماع آنان می‌باشد که به‌دلیل بی‌توجّهی و شرکت نکردن در مسجد و تبلیغ سوء علیه مسجد و انجام آداب و اعمالی غیر از اعمال سفارش شده از طرف خداوند و پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) مصداق منع یا خراب کردن مسجد است. 🔻عبدالحسین زرین‌کوب در این‌باره گفته: «صوفیان برای آنکه در مقابل هجوم مخالفان تنها نمانند، جماعت‌های برادری و فرقه‌های خاص اخوت درست کردند و در برابر مسجد و مدرسه، که پناهگاه متشرعه و فقها بوده است، برای خویش زاویه و خانقاه ساختند و رفته‌رفته آدابی و ترتیبی برای خود به وجود آورده‌اند.»[ 2] 📚پی‌نوشت ۱. مکارم شیرازی، ناصر و همکاران، تفسیر نمونه، دارالکتب الاسلامیه، تهران، چاپ ۴۵، ۱۳۸۲. ۲. زرین‌کوب، عبدالحسین، ارزش میراث صوفیه، انتشارات امیرکبیر، تهران، ۱۳۹۲. 🔰 @adyanuniv 🔰
امام حسن عسكرى عليه السلام: لا تُمارِ فَیَذْهَبَ بَهاؤُک مجادله مكن كه احترامت از بين مى رود تحف العقول، صفحه 486 یازده بار جهان گوشه‌ ی زندان کم نیست کنج زندان بلا گریه‌ ی باران کم نیست سامرائی شده ام، راه گدایی بلدم لقمه نانی بده از دست شما نان کم نیست قسمت کعبه نشد تا که طوافت بکند بر دل کعبه همین داغ فراوان کم نیست یازده بار به جای تو به مشهد رفتم بپذیرش به خدا حج فقیران کم نیست (شاعر: سید حمیدرضا برقعی) 🔰 @Adyanuniv🔰
✅ در ، سهم نصف سهم 🔹سهم پسری که از پادشازن زاده می شد «بهر» خوانده می شد که واحد سنجش سهم الارث بود. بر این اساس سهم دختری که از پادشازن متولد می شد، نصف «بهر» بود. 🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 هیچ حدیث صحیحی در فضیلت نیست... (پایه گذار اعتقادی ): در خصوص فضیلت معاویه هیچ حدیث صحیحی وجود ندارد . 📚 منهاج السنه ج7 ص40 🔰 @Adyanuniv🔰
💠اشتراک صوفیان و مسیحیان در ترک شریعت 🔸شریعت‌گریزی در بین مسیحیان، اولین بار توسط شخصی به‌نام «پولس» صورت گرفت که احکام عملی را از مسیحیت برداشت و گفت که مسیحیت احتیاج به شریعت ندارد. 🔹 لذا به غلاطیان نامه نوشت: «هیچ‌کس از اعمال شریعت عادل شمرده نمی‌شود، بلکه به ایمان به عیسی مسیح؛ ما هم به مسیح عیسی ایمان آوردیم تا از ایمان به مسیح و نه از اعمال شریعت عادل شمرده شویم، زیرا که از اعمال شریعت هیچ بشری عادل شمرده نخواهد شد.» [1] 🔻متصوفه هم از همین مسئله کپی‌برداری کرده و قائل‌اند که شریعت تا مدتی موقت برای مکلف ثابت است و بعد از آنکه به حقیقت رسید دیگر احتیاجی به شریعت نیست. 🔻دکتر غنی محقق مشهور صوفی در کتاب خود به این مسئله اشاره کرده و گفته است: «صوفی پخته میل ندارد خود را به زنجیرهای قوانین شرع و آداب و عادات مصنوعی اجتماع و اخلاق مصنوعی عرفی مقید سازد.»[2] بنابراین با توجه به شریعت‌گریزی مسیحیان و صوفیان می‌توان گفت که این مسئله یکی از اشتراکات انحرافی بین این دو گروه بوده و حتی با توجه به سبقت مسیحیان در ترک شریعت، متصوفه نیز این عمل بدعت‌گونه را از آنان به ارث برده‌اند. 📚پی‌نوشت: 1.کاشانی، محمد، مسیحیت شناسی تحلیلی، انتشارات ذکری، قم، 1395، ص 506-508. 2.دکتر غنی، قاسم، تاریخ تصوف در اسلام، نشر زوار، تهران، 1386، ج 1، ص 186 🔰 @adyanuniv 🔰
👈🏼 احادیث جعلی در فضیلت ... (پایه گذار اعتقادی ) و دشمن متعصب شیعیان در کتاب منهاج السنه آورده است: تمام احادیثی که از صلی الله علیه و آله در فضیلت معاویه رسیده است ، همگی کذب است. 📚 منهاج السنه ج7 ص400 🔰 @Adyanuniv🔰