تثلیثی اعتباری
آموزه ی تثلیث با چالش ناسازگاری روبروست. اگر پدر، خدا است و پسر هم خدا است، از آنجا که دو چیزی که - در اینجا، پدر و پسر - هر یک جداگانه با یک چیز سومی - در اینجا، خدا - برابر باشند، بایستی خود آن دو چیز هم منطقا با هم یکسان باشند. اکنون پرسش این است که: آیا پدر با پسر یکسان است؟ در برابر این چالش، الهیدانان مسیحی، پاسخ های گوناگونی داده اند؛ برای نمونه: پیتر گیچ (1972، 1973، 1980) استدلال می کند، بی معنی است که به طور مطلق بپرسیم آیا الف با ب یکسان است یا نه؛ بلکه یکسانی نسبت به یک مفهوم مرتبه ساز (sortal) است. بنابراین، در حالی که بی معنی است، بپرسیم پولس و شائول یکسان هستند یا نه، می توانیم بپرسیم که آیا پولس و شائول یک انسان، یک شخص، یک رسول، یک حیوان، و غیره هستند یا خیر. با این تعبیر، پدر، پسر و روح القدس در مرتبه ی خدایی یکسان هستند، اما در مرتبه ی شخص بودن شان، یکسان نیستند. آنها "همانند خدا اما شخص های متمایز" هستند (Rea 2003, 432).
---
https://plato.stanford.edu/entries/trinity/
#تثلیث
#ناسازگاری
#پاسخ_گیچ
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
#حضرت_فاطمه_زهرا سلام اللّه علیها در فقراتی از خطبه معروف به #فدکیه فرمودند:
أنَّى تُؤْفَكُونَ؟ وَ كِتَابُ اَللَّهِ بَيْنَ أَظْهُرِكُمْ، أُمُورُهُ ظَاهِرَةٌ، وَ أَحْكَامُهُ زَاهِرَةٌ، وَ أَعْلاَمُهُ بَاهِرَةٌ
شما را کجا به بیراهه می برند؟ درحالی که کتاب خدا (قرآن) میان شماست، امور قرآن آشکار است، احکامش درخشان است و نشانه های آن فروزنده.
📚 بحارالأنوار ج۲۹ ص۲۲۰ (از خطبه فدکیه)
◼️ سالروز شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها بر شما تسلیت باد
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#حضرت_فاطمه #حضرت_زهرا
#روایت #روایات_اخلاقی #روایات_فاطمی
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴روایت بسیار جذاب تشرف به دین اسلام
🔷خانم یاسمیناگارسینامارگونی ۲۶ساله مسیحی ساکن برزیل که امروزدرحرم امام رضا(ع)شیعه شدندونام خودرابه فاطمه تغیردادند.
عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 #کلیپ آیا عنوان #شهادت_حضرت_زهرا سلام الله علیها در #تقویم های گذشته نبود ؟!!!
✍پاسخی #مستدل پیرامون #شبهه و ادعای پیش افتاده شبکه های وهابی در خصوص اینکه کلمه #شهادت قبلا در #تقویم ها نبوده و در سال ۷۱ در تقویم آورده شد!!
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_فاطمیه
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#فاطمیه #شهادت_حضرت_زهرا
#تکفیر #تکفیری #وهابی #وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
4_6050736096810109597.pdf
2.03M
🔶 کتاب: «ماجرای شهادتِ حضرت زهراء»
🔷 با ترجمه و مقدمه نویسی: اکبر بیرامی
عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
یا فاطمة اشفعی لنا فی الجنه
عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
سه شخص تثلیث بسان سه فرد انسان
آموزه ی تثلیث، دچار ناسازگاری است. یک پاسخ الهیدانان مسیحی برای رفع این مساله، تمثیل است. آنان می گویند، در تثلیث سخن از یک جوهر و سه شخص است، پس توحید سر جایش است. آنان به کلی انسان و مصادیق آن مثال می زنند. زید و عمرو و بکر، سه فرد از یک کلی اند. خدای پدر پسر و روح القدس هم سه شخص از یک کلی one divine substance یعنی universal
اند. یک چالش جدی این تمثیل این است که در عالم خارج و عینی، سه فرد یاد شده (زید و ...) سه وجود واقعیِ متمایز دارند؛ آیا سه شخص یاد شده (خدای پدر و ...) هم سه وجود واقعیِ متمایز دارند؟!
----
deabating christian theism, edited by : J. P. Moreland, Chad V. Meister, Khaldoun A. Sweis,
Oxford University, u.s.a, Press 2016, p.340.
#تثلیث
#تمثیل
#ناسازگاری
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
#امیرالمومنین امام على عليه السلام فرمودند:
جِماعُ الشَّرِّ اللَّجاجُ و كَثرَةُ المُماراةِ
كانون بدى ها، لجاجت و مجادله زياد است
📚 غررالحكم حدیث 4795
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#امام_علی #امام_اول #حضرت_امیر
#روایت #روایات_اخلاقی #روایات_علوی
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔶 #ابوبکر غاصب حقوق #حضرت_صدیقه عليها السلام 🔶
#یاقوت_حموی (متوفی ۶۲۶ه.ق) در معجم البلدان بعد از نقل جغرافياي #فدك مینویسد:
وهي التي قالت فاطمة رضي الله عنها: إن رسول اللَه صلي الله عليه وسلم نحلنيها.
اين #فدک همان است كه #حضرت_فاطمه عليها السلام گفت: #رسول_خدا صلي الله عليه وسلم او را به من بخشيد.
📚 معجم البلدان ج٤ ص۲۳۸ (نشر دار الفكر - بيروت)
#نقد_وهابیت
#فاطمیه #فدک #غصب_فدک
#حضرت_فاطمه #حضرت_زهرا
#سقیفه #غصب_خلافت #شهادت
#شهادت_حضرت_زهرا #شهادت_حضرت_فاطمه
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠انحراف صوفیه در اعتقاد به امام عصر
🔸وجود امام در هر عصر و زمان لازم بوده که به اعتقاد شیعیان، حضرت حجت بن الحسن العسکری(علیهالسلام) در زمان غیبت امام، خاتم الولایه و قطب عالم امکان بوده و به امر پروردگار در جهان، دارای ولايت تكوينی است.
🔹امام محور جهان هستی است که اگر نباشد، پایداری جهان و بقای اهل آن، محال خواهد بود که «لولا الحجه لساخت الارض باهلها [1]
اگر حجت نباشد زمين اهل خود را فرو میبرد.»
🔻اما فرقهی منحرف صوفیه معتقد بر این است که مفهوم قطب در شیعه و تصوف یکی است، لذا با گستاخی شیخ و مرشد خود را به عنوان قطب عالم امکان معرفی میکنند و در اینباره گفتهاند: «اعتقاد به وجود امام به عنوان قطب عالم امکان با مفهوم قطب در تصوف تقریباً یکسان است»(2)
🔻و یا اینکه «قطب و امام هر دو مظهر یک حقیقت و دارای یک معنا و اشاره به یک شخص است»[3]
🔰این گفتار از سوی صوفیان، جز به جهت فریب و گمراه کردن مردم نبوده که خودشان را تا جایگاه امام معصوم(علیهالسلام) بالا آورده و در زمان غیبت از عدم حضور حجة ابن الحسن العسگری(علیهالسلام) سوء استفاده کردهاند و شیخ خود را قطب عالم دانستهاند.
📚پینوشت:
1.كليني، اصول كافی، چاپ المکتبةالاسلاميه، 1381، ج1، ص334.
2.آزمایش، مصطفی، مجموعه مقالات فصلنامه عرفان ایران، تهران، انتشارات حقیقت، چاپ اول، 1379، ج7، ص33.
3.همان
#نقد_تصوف
#امام_عصر علیهالسلام
#امام_زمان علیهالسلام
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
تلاوت یک آیه از قرآن کریم
🌷🌹💐
انعام
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
لَا شَرِيكَ لَهُ ۖ وَبِذَٰلِكَ أُمِرْتُ وَأَنَا أَوَّلُ الْمُسْلِمِينَ
که او را شریک نیست و به همین (اخلاص کامل) مرا فرمان دادهاند و من اول کسی هستم که تسلیم امر خدایم.(۱۶۳)
💐به نیابت از
🌹 *شهید سید خلیل هاشمی فر* 🌹
و دیگر شهدای جنایت تروریستی 31 شهریور اهواز و *همه ی شهدا* هدیه به امام زمان
برای سلامتی و تعجیل درظهور آقا امام زمان(عج):
🌹 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ، وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجِل فَرَجَهُم 🌹
📻 #اخبار_فرهنگی
☯ #نمایشگاه تخصصی فِرق انحرافی فعال در کشور با عنوان "معنویت در اسارت" برگزار میگردد.
نمایشگاه معنویت در اسارت، در دو بخش به معرفی فرقه ها وانحرافات وآسیب های اجتماعی وفرهنگی آنها می پردازد.
🔰بخش #معنویت_های_نوپدید: همچون
عرفان حلقه، یوگا، قانون جذب، سای بابا،شیطان گرایی،اوشو وآئین ها هندی ...
🔰بخش #تصوف_فرقه_ای که به معرفی فرقه های صوفیه فعال در کشور می پردازد از جمله ؛
💥گنابادیه،
💥ذهبیه،
💥نوربخشیه،
💥خاکسار،
💥صفی علیشاهی،
💥اویسیه شاه مقصودی
💥قادریه
💥نقشبندیه
🌟بازدید از نمایشگاه فقط برای روحانیون و فعالان فرهنگی امکان پذیر است.
📅 زمان : ۱۸ دیماه لغایت ۲۴ دیماه
🕰 ساعات بازدید: ۸:۳۰ الی ۱۷
🏫مکان: قم، خیابانمعلم، نرسیده به چهارراه شهدا،جنب بوستان کتاب،مرکز همایشهای غدیر.
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴هندوهای افراطی این مرد مسلمان را وسط خیابان وادار کردند بر روی زمین تف کند و همان را بلیسد و بعد "زنده باد خدای رام" را فریاد بزند.
سالهاست این جنایات رخ میدهد و فیلم برداری و وایرال میشود اما جماعتی هنوز تخیلات بالیوودی از همزیستی ادیان و سکولاریسم در هند دارند.
عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
#میرزای_قمی و مواجهه با #تصوف
🔴عصر قاجار به واسطهی فعالیت نسبتاً گستردهی مکاتب و جریانهای عرفانی و #صوفی منشانه، فصل خاصی در دفتر تاریخ معاصر ایران بهشمار میرود. در اوایل دورهی قاجار، به دلیل فعالیت و تبلیغات گستردهی برخی صوفیان مانند معصوم علیشاه و نورعلیشاه، عدهی زیادی به این جریان پیوستند و جریانهای صوفی رواج یافتند.
🔰میرزای قمی که یکی از علمای طراز اول عصر قاجار بود، برای مقابله با این جریانات به نقشآفرینی پرداخت.میرزا ضمن تلاش برای شناخت و رسیدن به عرفان حقیقی، به سالکان واقعی بسیار احترام میگذاشت و با عرفای همعصرش رابطهی نزدیکی داشت. میرزای قمی اگرچه از اصولیون بزرگ شیعه محسوب میشود اما در عینحال عارف عاملی بود و #عرفان حقیقی در ادوار زندگیش نمود عینی داشت.
💠زهد، سادهزیستی، توکل، دنیاگریزی و دائمالمراقبه بودن از ویژگیهای زندگی وی است.
🔹بهاین ترتیب میرزا با شناخت معرفت حقیقی، تلاش خود را برای بازشناساندن اجناس بدلی آغاز کرد. نگارش چند اثر به زبان فارسی و عربی پیرامون تصوف و عرفان، نشاندهندهی کوشش او در این زمینه است.¹
⚪️ میرزا در این آثار سخت به صوفیه میتازد و عقاید آنها را خلاف شرع عنوان میکند. وی صوفیان را از غلات و غلات را از شیطان صفتان میداند که به فریب عوام مردم مشغولند.²
۱.آثاری مانند رساله جوابات رکنیه، سه رساله در نقد عرفان، التقریرات.
۲.نقد و نظرهای میرزای قمی درباره عرفان اسلامی،ایبنا،۲۲اسفند۱۳۸۸
عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠خودزنی صوفیانه برای ادامه حیات
🔸افراطوتفریط مسئلهای است که در هریک از دورههای تصوف آن را میبینیم، بهعنوان مثال، زهد و بیرغبتی به دنیا به ریاضتهای غیرشرعی کشیده شد.
🔻با مرور زمان این افراطوتفریطها رنگ و بوی بیشتری به خود گرفت، تا جایی که مسلمانان در قرن سوم هجری به یکباره با افکار، اعتقادات و سخنانی روبرو شدند که تا آن زمان نشنیده بودند که با فرهنگ و اعتقادات اسلامی آنها ناسازگار بود.
🔸بهعنوان مثال سخن از وحدت وجود، حلول و اتحاد، سقوط تکالیف شرعیه و صحبت کردن از آتش زدن کعبه و بهشت و جهنم، که توسط شبلی مطرح میشد، [1] سخنانی نبود که سابقه دینی برای مردم داشته باشد.
🔻اما بزرگانی از صوفیه همچون حلاج و جنید بغدادی با حیلهگری تمام و فرار رو به جلو، برای خنثی کردن این مذمتها و راضی نگهداشتن مریدان خود، صوفی واقعی را کسی معرفی کردند که مورد مذمت، بلکه تکفیر واقع شود.
🔻همانطور که حلاج میگوید: «صوفی آن است که هیچکس او را نپذیرد و او هیچکس را نپذیرد. [2]
🔰این تدبیر سران تصوف باعث شد بسیاری از صوفیان، امواج تند مذمت دیگران را تحمل کرده و خود را ورای دیگر مردم ببینند، زیرا با این سخنان، اینطور به آنها القاء شده بود که با دیگران متفاوتاند و باید بهای این تفاوت را با شنیدن مذمت بپردازند.
📚پینوشت:
1.عطار نیشابوری، فریدالدین محمد، تذکره الاولیاء،نشر زوار،تهران، 1346،ص 539، شرح شبلی
2.عبادی، مظفر بن اردشیر، مناقب الصوفیه، محقق مایل هروی، نجیب، نشر مولی، 1393، ص 33.
#نقد_تصوف
#شبلی
#حلاج
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 اهانت #ابن_عثیمین #وهابی به #بنت_رسول_خدا 🔶
👈🏼 بعد از آنکه #حضرت_صدیقه در جریان #غصب_فدک، #دروغگو بودن #ابوبکر را اثبات نمودند، و حق و باطل را از هم تمییز دادند، امروزه پیروان همان خلیفه #کاذب و #آثم و #غادر و #خائن (به تصریح بخاری)، برای #توجیه راهی جز اهانت به مقام دختر رسول الله پیدا نکردند:
محمد بن صالح العثيمين ناصبی نسبت به دخت رسولالله زبان به هتاکی گشوده است:
... ولكن كما قلت لكم قبل قليل: عند المخاصمة لا يبقي للإنسان عقل يدرك به ما يقول أو ما يفعل، أو ما هو الصواب فيه؛ فنسأل الله أن يعفو عنها، وعن هجرها خليفة رسول الله صلى الله عليه (وآله) وسلم.
#ابابکر از اینکه به #فاطمه علیه السلام چیزی بدهد، امتناع کرد. لذا فاطمه از #ابی_بکر خشمگین شد و با او #قهر کرد ... در هنگام #مخاصمه و دعوا عقلی برای انسان باقی نمیماند تا بداند که چه میگوید و چه کار میکند، و یا راه درست چیست! پس از خداوند می خواهیم که از فاطمه بگذرد که با خلیفه رسول خدا قهر کرد!
📚شرح صحيح مسلم للعثيمين ج۶ ص۷٤
#نقد_وهابیت
#فاطمیه #فدک #غصب_فدک
#حضرت_فاطمه #حضرت_زهرا
#سقیفه #غصب_خلافت #شهادت
#شهادت_حضرت_زهرا #شهادت_حضرت_فاطمه
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠از تاسیس خانقاه تا جدایی شریعت
🔸مساجد بعنوان محلی بنیادین برای عبادت پروردگار مشخص شدهاند، از این رو مسجد محلی برای انجام مناسک دینی است که از سوی خدا و رسول و جانشینان معصوم رسول خدا (علیهم السلام) مورد عنایت ویژه قرار گرفته است.
🔹عباداتی که در مسجد انجام میشود مطابق با دستورات الهی و شریعت محمدی (صلی الله علیه و آله) است. در واقع مساجد پایگاه عبادت بر حسب دستورات خداست.
🔻اما صوفیه با اینکه مسلمان هستند محل عبادتی غیر از مسجد برای خود برگزیدهاند و از انجام مسائل شریعتی جدا افتادهاند.
🔻جدایی محل عبادت صوفیه از مسجد به خانقاه، تمام مساله نیست بلکه ایشان به جای انجام امور عبادی، در برخی موارد کارهایی که در شرع اسلام از آن نهی شده است را در خانقاه انجام میدهند.
🔻پس «اگر مسجد پایگاه دین و شریعت بود، خانقاه پایگاه طریقت و پایگاهی برای گستراندن اندیشه و رفتارهای زمینی و عرفی شدند و بویژه با پیدایش سماع و رقص صوفیانه در خانقاهها، جدایی میان خانقاه و شریعت افزایش یافت.»[1]
🔰درنتیجه یکی از عوامل جدایی صوفیه از عموم مسلمانان و پر رنگ شدن جدایی طریقت از شریعت، ایجاد خانقاه است.
📚پینوشت:
1.کسروی احمد، صوفیگری، به کوشش امینی محمد، شرکت کتاب، تهران، 1393، ص 29.
#نقد_تصوف
#خانقاه
#شریعت
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠خانقاه محفلی برای صوفیان فراری از مسجد
🔸در زمانی که مسلمانان مسجد را بعنوان مرکز فعالیتهای مذهبی و اجتماعی خود برمیگزیدند، صوفیان از این امر سر باز زده و خانقاه را به جای مسجد انتخاب کرده و فعالیتهای عبادی و اجتماعی خود را در آن محل انجام میدادند.
🔹جایگاه خانقاه در صوفیه آنقدر مهم جلوه داده شد که این مکان بعنوان محفلی برادرانه برای صوفیان به شمار آمد. از این رو درباره خانقاه گفته شده: «وجود خانقاهها و ارتباط آنها با مشایخ، نوعی خویشاوندی و برادری بین صوفیان پدید میآورد؛ چنانکه حدود و ثغور در قلمرو حیات صوفی از بین میرفت و از سمرقند تا فارس و از سند تا اسکندریه، هر جا صوفی میرفت خانقاه را سرای خویش مییافت.»[1]
🔰صوفیه با تغییر محل عبادت خود از مسجد به خانقاه، در حقیقت راه خود را از دین و شریعت محمدی (صلی الله علیه و آله) که با محوریت مسجد به حیات خود ادامه میدهد، جدا کرده و کمکم همانند تافتهای جدا بافته از آموزههای اسلامی دور شدند و همین امر موجب شد تا به مرور زمان بر انحراف صوفیان مسلمان افزوده شود.
📚پینوشت:
1.زرینکوب عبدالحسین، ارزش میراث صوفیه، تهران، 1362، ص 79.
#نقد_تصوف
#خانقاه
#مسجد
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠خانقاه محفلی برای صوفیان فراری از مسجد
🔸در زمانی که مسلمانان مسجد را بعنوان مرکز فعالیتهای مذهبی و اجتماعی خود برمیگزیدند، صوفیان از این امر سر باز زده و خانقاه را به جای مسجد انتخاب کرده و فعالیتهای عبادی و اجتماعی خود را در آن محل انجام میدادند.
🔹جایگاه خانقاه در صوفیه آنقدر مهم جلوه داده شد که این مکان بعنوان محفلی برادرانه برای صوفیان به شمار آمد. از این رو درباره خانقاه گفته شده: «وجود خانقاهها و ارتباط آنها با مشایخ، نوعی خویشاوندی و برادری بین صوفیان پدید میآورد؛ چنانکه حدود و ثغور در قلمرو حیات صوفی از بین میرفت و از سمرقند تا فارس و از سند تا اسکندریه، هر جا صوفی میرفت خانقاه را سرای خویش مییافت.»[1]
🔰صوفیه با تغییر محل عبادت خود از مسجد به خانقاه، در حقیقت راه خود را از دین و شریعت محمدی (صلی الله علیه و آله) که با محوریت مسجد به حیات خود ادامه میدهد، جدا کرده و کمکم همانند تافتهای جدا بافته از آموزههای اسلامی دور شدند و همین امر موجب شد تا به مرور زمان بر انحراف صوفیان مسلمان افزوده شود.
📚پینوشت:
1.زرینکوب عبدالحسین، ارزش میراث صوفیه، تهران، 1362، ص 79.
#نقد_تصوف
#خانقاه
#مسجد
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠خانقاه محفلی برای صوفیان فراری از مسجد
🔸در زمانی که مسلمانان مسجد را بعنوان مرکز فعالیتهای مذهبی و اجتماعی خود برمیگزیدند، صوفیان از این امر سر باز زده و خانقاه را به جای مسجد انتخاب کرده و فعالیتهای عبادی و اجتماعی خود را در آن محل انجام میدادند.
🔹جایگاه خانقاه در صوفیه آنقدر مهم جلوه داده شد که این مکان بعنوان محفلی برادرانه برای صوفیان به شمار آمد. از این رو درباره خانقاه گفته شده: «وجود خانقاهها و ارتباط آنها با مشایخ، نوعی خویشاوندی و برادری بین صوفیان پدید میآورد؛ چنانکه حدود و ثغور در قلمرو حیات صوفی از بین میرفت و از سمرقند تا فارس و از سند تا اسکندریه، هر جا صوفی میرفت خانقاه را سرای خویش مییافت.»[1]
🔰صوفیه با تغییر محل عبادت خود از مسجد به خانقاه، در حقیقت راه خود را از دین و شریعت محمدی (صلی الله علیه و آله) که با محوریت مسجد به حیات خود ادامه میدهد، جدا کرده و کمکم همانند تافتهای جدا بافته از آموزههای اسلامی دور شدند و همین امر موجب شد تا به مرور زمان بر انحراف صوفیان مسلمان افزوده شود.
📚پینوشت:
1.زرینکوب عبدالحسین، ارزش میراث صوفیه، تهران، 1362، ص 79.
#نقد_تصوف
#خانقاه
#مسجد
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
از چاله به چاه افتادن
آموزه ی تثلیث با چالش تناقض (یگانگی خدا و سه گانگی - خدا بودن پدر، پسر و روح القدس) روبروست.
یک توجیه الهیدانان مسیحی در رفع تناقض، این است که یگانگی مربوط به چیستی خدا و سه گانگی مربوط به کیستی اوست.
"Rather, Christians maintain that in one way ( what God is) God is one and in a different way ( who God is) he is three."*
چالش این توجیه:
مراد از چیستی، چیست؟ آیا مراد، هویت است؟ هویت (حد وجود) که خدا را محدود و در نتیجه معدود و غیر ازلی می سازد.
---
*http://factsandfaith.com/how-can-god-be-both-three-and-one-is-the-doctrine-of-the-trinity-irrational/
#تثلیث
#توجیه
#چیستی_کیستی
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠سخنرانی "استاد معاونیان" در مورد نفوذ صوفیه در هیئت ها
#نقد_تصوف
#معاونیان
#صوفی
#هیئت
#سماع
#علی_اللهی
#هو
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
#امیرالمومنین امام على عليه السلام فرمودند:
مهربانى با مردم را پوشش دل خويش قرار ده، و با همه دوست و مهربان باش. مبادا هرگز، چونان حيوان شكارى باشى كه خوردن آنان را غنيمت دانى، زيرا مردم دو دسته اند، دسته اى برادر دينى تو، و دسته ديگر همانند تو در آفرينش مى باشند. اگر گناهى از آنان سر مى زند يا علّت هايى بر آنان عارض مى شود، يا خواسته و ناخواسته، اشتباهى مرتكب مى گردند، آنان را ببخشاى و بر آنان آسان گير، آن گونه كه دوست دارى خدا تو را ببخشايد و بر تو آسان گيرد. همانا تو از آنان برتر، و امام تو از تو برتر، و خدا بر آن كس كه تو را فرماندارى مصر داد والاتر است، كه انجام امور مردم مصر را به تو واگذارده، و آنان را وسيله آزمودن تو قرار داده است
📚نهج البلاغه (قسمتی از نامه 53 خطاب به مالک اشتر)
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#امام_علی #امام_اول #حضرت_امیر
#روایت #روایات_اخلاقی #روایات_علوی
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔶 اعترافات عجیب #دهلوی در هجوم #عمر به #بیت_وحی 🔶
#شاه_عبدالعزیز_دهلوی محدث #ناصبی #اهل_سنت در کتاب #تحفه_اثنی_عشریه (کتابی با اوج تعصبات علیه شیعه) در پاسخ به طعن شیعیان در مسئله هجوم #عمر_بن_خطاب به #بیت_نبوت اصل هجوم و جسارت را قبول کرده است:
۱. اعتراف به تهدید به احراق و سوزاندن #بیت_فاطمه توسط #عمر بن خطاب؛
۲. #ارتداد #حضرت_صدیقه به علت خروج از جماعت؛
۳. توهین به #صحابه متحصن در منزل #امیرالمومنین:
- صاحب #خیانت
- #فتنه گر
- طالبین #فساد امت
- مردودان جانب الهی
٤. اعتراف به فساد و تباهی امت توسط #عایشه و پیروانش در #جنگ_جمل و کار صحیح #امیرالمومنین در جنگیدن با آنان با وجود هتک حرمت #رسول_الله؛
۵. اعتراف به عدم رضایت #صحابه متحصن با #خلافت #ابوبکر؛
۶. اعتراف به صحت کار #عمر در جزای صحابه متحصن به #قتل و #تعزیر؛
۷. بیت #حضرت_صدیقه_کبری، محل تجمع مخالفین #خلافت #ابابکر؛
۸. نابودی اصل اسلام به سبب فتنه #صحابه علیه #ابی_بکر؛
۹. بیادبی #ابن_خطاب در #تهدید به سوزاندن #خانه_وحی؛
#نقد_وهابیت
#فاطمیه #فدک #غصب_فدک
#هجوم #هجوم_به_بیت_وحی
#سقیفه #غصب_خلافت #شهادت
#شهادت_حضرت_زهرا #شهادت_حضرت_فاطمه
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰