eitaa logo
برشی از یک کتاب
4.3هزار دنبال‌کننده
213 عکس
43 ویدیو
2 فایل
ارتباط با من : @Ammar12 تبادل و تبلیغ : @Mohajer1214 _ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با #ایتا و #تلگرام کسی فیلسوف نمی‌شود _ باید کتاب خواند... کتابِ خوب
مشاهده در ایتا
دانلود
✂️ برشی از یک کتاب هر کدام از تعاریف و شده ای که از می شود ، پیامدهای برنامه ای و عملیاتی نیز به دنبال دارد . مثلاً اگر شما عنوان کردید که جنگ برای دفاع از بوده است محصولات تولیدیِ ذیل آن به شکلی خواهد شد و اگر بگوییم دفاع مقدس برای دفاع از جمهوری اسلامی ایران بود ، قضیه شکل دیگری به خود می‌گیرد در نگاه اول عنوان می‌شود که شهدا کاری به اتفاقات درون نظام نداشتند با ، و کاری نداشتند ، یعنی شهدا فقط جنگیدند که اصل نظام حفظ شود بدون توجه به آن در صورتی که ؛ شهدای ما برای دفاع کردند نه تنها دفاع از گذشته و حال . این سوال مطرح است که شهدای ما برای چه آینده‌ای جنگیدند ؟ به عنوان مثال برای آینده‌ای که دستگاه قضایی آن در مبارزه با استخاره کند ؟ برای رُشد امسال شهرام‌جزایری ها ؟ این سؤال بنیادین ، کل فعالیت های فرهنگی مربوط به دفاع مقدس را زیر و رو خواهد کرد . 📚 شهدا برای چه اُفقی جنگیدند ، وحید جلیلی ، ص ۴۳ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ...ما به تیِه و سرگردانی گرفتاریم و به دور خود می چرخیم . نمی دانیم برای چه زندگی می کنیم ، برای چه درس می خوانیم ، برای چه سر کار می‌رویم ، برای چه دین داریم ، یا برای چه هستیم و برای چه... اگر برای هر کار خود یک داشته باشیم ، مثلاً صبح که از خواب بر می خیزیم علت برخاستن مان را از خود بپرسیم و بگوییم بیدار شده ام که چه ؟ برای چه ؟ جواب می شنویم برای اینکه صبحانه بخورم . باز کنیم که چه بشود ؟ جواب می شنویم برای اینکه نیرویی در من به وجود بیاید . همین طور که چه ؟ تا سر کار بروم و پولی به دست آورم که چه ؟ تا با آن صبحانه فردا را مهیا کنم ! و در نهایت در خواهیم یافت که زندگی مان شده ، زندگی مان شده به دور خود چرخیدن ، حرکت در یک ، تکرار مکررات و ! 📚 اندیشه های پنهان ، علاءالدین اسکندری ، صفحه ۱۴ و ۱۵ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ما در قدم اول باید ذهن خود را خالی از هرگونه موضع‌گیری و خالی از هر عقیده ای کنیم تا بتوانیم به برسیم . قطب نمای فکر ما می‌تواند ما را نشان بدهد ، به شرط اینکه گرفتار آهن رباهای هویٰ ها ، ، ، و نشده باشد . وگرنه این قطب نمای منحرف به جای اینکه ما را به مقصد برساند ، در دریا غرق می‌کند . راستی آن کس که تفکر ندارد به نزدیک تر است تا کسی که تفکراتش را به کشیده اند . 📚 اندیشه های پنهان ، علاءالدین اسکندری ، صفحه ۳۷ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب من در خودم اندام ها و نیروها ، اعضا و جوارح ، افئده و جوانح را می بینم و احساس می کنم . من احساس می کنم که از این اندام ها و نیروها برخوردارم و می بینم آنچه که دارم به اختیار من نیست ... وقتی ما دیدیم که بدون ، ما را با امکاناتی آورده اند و بدون اختیار این امکانات را از ما می‌گیرند ، متوجه می شویم که . حتی اختیار و آزادی ما یک نوع محکومیت است ؛ زیرا ما محکومیم که مختار باشیم ؛ یعنی در و یعنی ما مجبوریم که اختیار داشته باشیم . ما مجبوریم در اختیار و مختاریم در عمل . پس ، از خودمان این مجهول را کشف می کنیم که ما یک داریم . 📚 اندیشه های پنهان ، علاءالدین اسکندری ، صفحه ۷۴ تا ۷۸ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
44.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امسال هم به خاطر حسرت موند به دلم ... تقدیم به همه جامونده های اربعین 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب از محکومیت خودمان ... کشف می‌کنیم که ما یک داریم . کسی نمی تواند منکر چنین حاکمی باشد ؛ زیرا هر انسانی که متوجه محکومیت خود بشود ، به وجود حاکمی پی می برد ، چون هر حاکمی دارد و محکوم بدون معنی نمی دهد ، همان طور که بدون ضارب و بدون معنی ندارد پس در اثبات وجود حاکم بحثی نیست ، بلکه بحث باید در خصوصیات حاکم باشد ، یعنی حاکم باید چه خصوصیاتی داشته باشد تا بتواند حاکم باشد . برای این کار به خودمان که محکومیم نگاه می‌کنیم و خصوصیات خود را مورد بررسی قرار می‌دهیم و نتیجه می‌گیریم که حاکم نمی‌تواند خصوصیات ما محکوم ها را داشته باشد زیرا اگر چنین باشد خود او هم خواهد بود . 📚 اندیشه های پنهان ، علاءالدین اسکندری ، صفحه ۷۸ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب بعضی از آیات قرآن به شکلی مطلب را عرضه می دارد که مردم را وادار به و تعمق می‌کند . قرآن کریم زیاد به تفکر دعوت می کند ، یا به طور مستقیم و یا غیر مستقیم . دعوت های مستقیم قرآن کریم به تفکر همان آیاتی است که رسماً موضوع تفکر را عنوان کرده است ، بی فکری را مذمت و ملامت کرده است : إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الصُّمُّ الْبُكْمُ الَّذِينَ لَا يَعْقِلُونَ . بدترین جنبندگان در نظر خدا کدامند ؟ آیا آنهایی هستند که ما آنها را نجس العین می خوانیم ؟ یا بدترین حیوانات آنهایی هستند که ضرب‌المثل کودنی هستند ؟ نه ، بدترین جنبندگان در نظر خدا و با مقیاس عبارت است از انسان هایی که دارند و کرند ، زبان دارند و گنگ و ، قوه و تمیز به آنها داده شده است ولی آن را به کار نمی اندازد و فکر نمی کنند ‌. نظیر این آیه که دعوت به شده است در قرآن زیاد است . 📚 مجموعه آثار جلد ۲۱ مرتضی مطهری صفحه ۳۱ و ۳۲ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب خُسر ، ، تکامل هم از آن کلمه هایی هستند که به ما هدیه شده اند ، بدون آنکه آنها را یافته باشیم با آنها به نشسته ایم . در برابر دیگران که می‌گویند برای چه شده ایم ، خیلی پرطمطراق و شتاب زده می‌گوییم برای . و طرف بدون اینکه مفهومی از ، از ، از نقص ها و کمبودها و نیازهایش و از شکل گرفتن ها و به اوج رسیدنِ استعدادهایش در نظر داشته باشد ، زبانش بند می آید ... و مبهوت نگاه می‌کند . و اگر عصیانگرتر و طوفانی تر باشد با خستگی می‌پرسد ، خُب اصلاً تکامل برای چه ؟ ؟ من نمی‌خواهم به کمال برسم . این هر دو عکس العمل از آنجا مایه می‌گیرند که هنوز را ندیده ، به کلمه ها رسیده ایم و به جای همپایی و همراهی ، کلمه‌ها را به یکدیگر هدیه داده ایم و مطالب را بسته بندی شده برای هم پرت کرده ایم . 📚 رُشد ، علی صفایی حائری ، ص ۱۹ و ۲۰ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب انسان در هر چیزی که از دیگران میشنود باشد ، یعنی آن را و و کند . صِرف اینکه یک حرفی در میان مردم شهرت پیدا می کند ، خصوصاً که با یک بیان زیبا و قشنگ باشد ، دلیل بر این نیست که انسان حتماً باید آن را بپذیرد و قبول کند . به ویژه در امر و آنچه که مربوط به دین است ، انسان باید باشد . 📚 مجموعه آثار ، مرتضی مطهری ، جلد ۲۱ ، صفحه ۱۹۰ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب در زبان قرآن خیلی پر بارتر و عمیق تر از است ... رُشد در برابر خُسر است و کمال در برابر نقص . آنچه که به خویش رسید ؛ مثلاً قدرت بازوها ، قدرت فکری ، قدرت عقلی ، قدرت روحی ، و و و هنگامی که به اوج خود رسیدند و از ها رها شدند ، تازه همین ها همراه یکی از دو حالتِ یا هستند . اگر با دستم و قدرت بازویم در جهت عالی تر کار کنم ، رُشد کرده ام وگرنه خسارت دیده‌ام و باخته ام . و همین طور است در قسمت فکری و عقلی و روحی 📚 رُشد ، علی صفایی حائری ، صفحه ۲۵ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ما اگر بخواهیم در یک موضوع خدا را شکر بکنیم که در زمان علی نبودیم ، حق داریم . برای این که اگر در آن زمان می بودیم آنقدر ایمان نداشتیم که در آن موضوع ثابت قدم بمانیم . ممکن است ما اگر در زمان علی بودیم در جنگ جمل شرکت می‌کردیم ، در زمان صفین هم شرکت می‌کردیم ولی اگر ما با علی می‌بودیم جرأت می کردیم که در جنگ خوارج هم شرکت بکنیم برای اینکه آنجا علی به جنگ کسانی رفت که« قائِمُ اللَّیلِ و صائِمُ النَّهار » بودند ، یعنی مردمانی که از سر شب تا صبح عبادت می کردند و روزها روزه دار بودند و در پیشانی آنها آثار سجده بود ، پیشانی هایی که از بس سجده کرده بودند قرحه دار شده بود . چه کسی جرأت داشت با اینها بجنگد ؟! فقط علی می‌توانست چون به نگاه نمی کرد ... عمده این است اگر منافق می بودند مهم نبود ولی خیر ، اینها شبها نماز می خواندند و روزها روزه دار بودند اما وجودشان برای اسلام خطر است ، جامد هایی هستند که برای اسلام ضررشان از دشمنان اسلام بیشتر است . 📚 مجموعه آثار ، مرتضی مطهری ، جلد ۲۱ ، صفحه ۹۱ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب مطالعه ی بیش از دویست هزار صفحه ادبیات ، در مدت زمان کوتاهی ، بیشتر از آن جهت برایم بود ، که احساس می‌کردم که دانشمندان و ادیبان شرق و غرب ، ذهن انسانِ گرفتارِ جنگ و سرگشته ی ماشین و سرعت را ، با ادبیات تغذیه می کنند و و نفی و نفی و وحی و معاد ، در میان طنز ها و تمسخر ها و یا تجزیه و تحلیل هایی از درد و رنج در انسان و ظلم و ستم در و تفاوت و تبعیض در آفرینش ریخته می شود . 📚 نامه های بلوغ ، علی صفایی حائری ، صفحه ۵۲ 🔰 برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed