eitaa logo
برشی از یک کتاب
4.4هزار دنبال‌کننده
203 عکس
41 ویدیو
2 فایل
ارتباط با من : @Ammar12 تبادل و تبلیغ : @Mohajer1214 _ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با #ایتا و #تلگرام کسی فیلسوف نمی‌شود _ باید کتاب خواند... کتابِ خوب
مشاهده در ایتا
دانلود
✂️ برشی از یک کتاب حسین (ع) ، با و پیوندی اساسی دارد و آنچه در آن است ، عبارت است از رعایت و دین . اگر مسلم بن عقیل آن مرد ۲۸ سالهٔ پرهیزکارِ شجاع ، عبیدالله بن زیاد را در خانه شریک نکرد ، چون پیامبر (ص) ترور را فرموده اند ، پس پیروزی را باید در تحقق فرامین خدا و پیامبرش دانست . و این است که کربلا پیروزترین صحنه تاریخ خواهد بود و دشمنانش شکست خورده ترین انسان ها . و مسلم بن عقیل قطعاً یکی از قهرمانان پیروز کربلاست ، هر چند او را از بالای دارالعماره کوفه به پایین بیندازند و استخوان هایش تماماً خرد شود . مسلم را با چه کار ؟ او به پای بند است و استخوان بندی جان خود را در و پیروی از آیین خدا جستجو می کند . حفظ دین خدا ، همه همّت و استخوان بندی یک مسلمان است . 📚 کربلا ، مبارزه با پوچی ها ، اصغر طاهرزاده ، ص ۹۷ 🔰 برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✋صفحه شخصی حقیر رو در اینستاگرام دنبال کنید : saeidghorbani110 https://www.instagram.com/saeidghorbani110?r=nametag
✂️ برشی از یک کتاب روش امیرالمومنین (ع) ، درباره کارکنان و کارگزاران و قاضیان و کارمندان حکومت اسلامی اینگونه بود ، که هرگاه خطا یا کنند ، یا بگیرند ، یا از طبقات محروم فاصله یابند ، و مثلاً در مجلس شامی حاضر شوند که اغنیا در آن مجلس دعوت شده و فقرا فراموش گشته باشند ... آنان را به بدترین شکلی و کند . و روش حکومت نه حکومتهای ، بواقع و حقیقت همین است ؛ چنانکه در بخش نامه های (نهج البلاغه) به اینگونه نامه های تند و افشاگرانه بر می خوریم ، که تا هماره تاریخ را ترسیم می کند و مجامله کار و رفیق نوازِ هر حکومتی را رسوا می سازد . اما آنچه غیر از این باشد ، یعنی کردن جنایات اشخاص و نزدیکان ، به ملاحظه دوستی و مقام ، نسبت پدر_پسری ، حفظ باصطلاح ، یا لباس و هر چه باشد ، اسلام و روش شخص امیرامومنین(ع) است ، و ضدّ مصالح جامعه و انسان جامعه است . آیا امرالمومنین که آنگونه افشاگری می کرد ، آبروی اسلام و نظام اسلامی را دوست نداشت ؟ اینها حرف است و دنیاخواری ... و باندبازی ... و ویژه خواهی ، و سرانجام سر مردم را شیره مالیدن ... 📚 مرام جاودانه ، محمد رضا حکیمی ، ص ۶۲ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب دو وصف رحمان و رحیم ، دو صفتند که از ماده اشتقاق یافته اند... کلمه رحمان است که بر کثرت و بسیاری رحمت دلالت می کند و کلمه رحیم بر وزن فعیل است که و و را می رساند ، پس خدای رحمان معنایش خدای و معنای رحیم ، خدای است . 📚 ترجمه تفسیر المیزان - محمد حسین طباطبایی - صفحه ۲۹ و ۳۰ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
📣 معرفی کتاب به مناسبت هفته ✋ سلام علیکم و رحمه الله ، اگر بخواهم در رابطه با یک کتاب معرفی کنم که ساختارهای ذهن مخاطب را دگرگون کند و کاملاً ، ، ، و به مسئله دفاع مقدس پرداخته باشد ؛ بی شک کتاب اثر رو به شما معرفی خواهم کرد ، این کتاب ۷۹ صفحه دارد و توسط نشر معارف با قیمت ۹۰۰۰ تومان منتشر شده است . 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
برشی از یک کتاب
📣 معرفی کتاب به مناسبت هفته #دفاع_مقدس ✋ سلام علیکم و رحمه الله ، اگر بخواهم در رابطه با #دفاع_مقدس
✂️ برشی از یک کتاب برگزاری مراسم های و یادبودهای برای هشت سال جانانۀ فرزندان خمینی به چه نتیجه ای در گسترش ، مبارزه با و و ، رسیدگی به و و کاهش و ... انجامیده است ؟ اصلاً قرار بوده است که چنین رویکردی در کار برای غالب شود یا برعکس قرار بر این است که به جامعه یادآوری کنیم که می توان از حرف زد و اهل هم . آیا در عمل باید به تفهیم کرد که نسبت و تباین است و این دو مفهوم در قاموس هیچ ربطی به هم ندارند ؟ آیا باید گفت که قرار نیست بعد از هر یاد و ذکری از شهدا ، موتورِ آرمان‌خواهی در جامعه جا بگیرد و با استناد به سلوک و و بسیجیان ، دست مطالبۀ مردم یقۀ را برای وفا به عدالت در عرصه‌های فردی و اجتماعی بچسبد و چرخۀ ثروت قدرت را با مشکل مواجه کند ؟ 📚 شهدا برای چه اُفقی جنگیدند ، وحید جلیلی ، ص ۱۰ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب تلاش کردند تا به قول خودشان ، ارزش های را کنند ؛ و سپردیم . تلاش کرند تا به قول خودشان ، دفاع مقدس را تشریح کنند ؛ و کردیم . انگشت هایشان را تا آنجا که می توانستند باز کردند و افتخار کردند که را حتی به اندازه یک هم از دست نداده اند ؛ و کردیم . ما بودیم و در حال تحقیق و تشریح و ترویج و تبلیغ و تبیین و تثبیت بودند . ما بودیم و خیلی ها دوست داشتند که ما و به گوش کنیم . (بنشینیم) و از روی مین رفتن های داوطلبانه ، از نماز شب های زیر منوّر ، از وصیت نامه نوشتن های کنار اروند ، از به خط زدن و به خدا رسیدن ، از یخ زدن روی قله ماووت ، از سوختن در سه راه شهادت ، از قطعه قطعه شدن پشت خاکریز و ... بشنویم . شده بود و ... جهادِ نسلِ ، شده بود نسل . و در تمام آن سال ها که ما داشتیم حاج همّت و متوسلیان و بروجردی و باکری و خرازی را پشت کلاسورهایمان یا روی کُمدهایمان می چسباندیم و صبح های سه شنبه می رفتیم (زیارت عاشورا با ساندیس) ؛ یک نفر می زد : باید در باشد تا فضیلت های انقلاب زنده بماند . 📚 شهدا برای چه اُفقی جنگیدند ، وحید جلیلی ، ص ۲۱ و ۲۲ 📚 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب هر کدام از تعاریف و شده ای که از می شود ، پیامدهای برنامه ای و عملیاتی نیز به دنبال دارد . مثلاً اگر شما عنوان کردید که جنگ برای دفاع از بوده است محصولات تولیدیِ ذیل آن به شکلی خواهد شد و اگر بگوییم دفاع مقدس برای دفاع از جمهوری اسلامی ایران بود ، قضیه شکل دیگری به خود می‌گیرد در نگاه اول عنوان می‌شود که شهدا کاری به اتفاقات درون نظام نداشتند با ، و کاری نداشتند ، یعنی شهدا فقط جنگیدند که اصل نظام حفظ شود بدون توجه به آن در صورتی که ؛ شهدای ما برای دفاع کردند نه تنها دفاع از گذشته و حال . این سوال مطرح است که شهدای ما برای چه آینده‌ای جنگیدند ؟ به عنوان مثال برای آینده‌ای که دستگاه قضایی آن در مبارزه با استخاره کند ؟ برای رُشد امسال شهرام‌جزایری ها ؟ این سؤال بنیادین ، کل فعالیت های فرهنگی مربوط به دفاع مقدس را زیر و رو خواهد کرد . 📚 شهدا برای چه اُفقی جنگیدند ، وحید جلیلی ، ص ۴۳ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ...ما به تیِه و سرگردانی گرفتاریم و به دور خود می چرخیم . نمی دانیم برای چه زندگی می کنیم ، برای چه درس می خوانیم ، برای چه سر کار می‌رویم ، برای چه دین داریم ، یا برای چه هستیم و برای چه... اگر برای هر کار خود یک داشته باشیم ، مثلاً صبح که از خواب بر می خیزیم علت برخاستن مان را از خود بپرسیم و بگوییم بیدار شده ام که چه ؟ برای چه ؟ جواب می شنویم برای اینکه صبحانه بخورم . باز کنیم که چه بشود ؟ جواب می شنویم برای اینکه نیرویی در من به وجود بیاید . همین طور که چه ؟ تا سر کار بروم و پولی به دست آورم که چه ؟ تا با آن صبحانه فردا را مهیا کنم ! و در نهایت در خواهیم یافت که زندگی مان شده ، زندگی مان شده به دور خود چرخیدن ، حرکت در یک ، تکرار مکررات و ! 📚 اندیشه های پنهان ، علاءالدین اسکندری ، صفحه ۱۴ و ۱۵ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ما در قدم اول باید ذهن خود را خالی از هرگونه موضع‌گیری و خالی از هر عقیده ای کنیم تا بتوانیم به برسیم . قطب نمای فکر ما می‌تواند ما را نشان بدهد ، به شرط اینکه گرفتار آهن رباهای هویٰ ها ، ، ، و نشده باشد . وگرنه این قطب نمای منحرف به جای اینکه ما را به مقصد برساند ، در دریا غرق می‌کند . راستی آن کس که تفکر ندارد به نزدیک تر است تا کسی که تفکراتش را به کشیده اند . 📚 اندیشه های پنهان ، علاءالدین اسکندری ، صفحه ۳۷ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب من در خودم اندام ها و نیروها ، اعضا و جوارح ، افئده و جوانح را می بینم و احساس می کنم . من احساس می کنم که از این اندام ها و نیروها برخوردارم و می بینم آنچه که دارم به اختیار من نیست ... وقتی ما دیدیم که بدون ، ما را با امکاناتی آورده اند و بدون اختیار این امکانات را از ما می‌گیرند ، متوجه می شویم که . حتی اختیار و آزادی ما یک نوع محکومیت است ؛ زیرا ما محکومیم که مختار باشیم ؛ یعنی در و یعنی ما مجبوریم که اختیار داشته باشیم . ما مجبوریم در اختیار و مختاریم در عمل . پس ، از خودمان این مجهول را کشف می کنیم که ما یک داریم . 📚 اندیشه های پنهان ، علاءالدین اسکندری ، صفحه ۷۴ تا ۷۸ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
44.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امسال هم به خاطر حسرت موند به دلم ... تقدیم به همه جامونده های اربعین 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب از محکومیت خودمان ... کشف می‌کنیم که ما یک داریم . کسی نمی تواند منکر چنین حاکمی باشد ؛ زیرا هر انسانی که متوجه محکومیت خود بشود ، به وجود حاکمی پی می برد ، چون هر حاکمی دارد و محکوم بدون معنی نمی دهد ، همان طور که بدون ضارب و بدون معنی ندارد پس در اثبات وجود حاکم بحثی نیست ، بلکه بحث باید در خصوصیات حاکم باشد ، یعنی حاکم باید چه خصوصیاتی داشته باشد تا بتواند حاکم باشد . برای این کار به خودمان که محکومیم نگاه می‌کنیم و خصوصیات خود را مورد بررسی قرار می‌دهیم و نتیجه می‌گیریم که حاکم نمی‌تواند خصوصیات ما محکوم ها را داشته باشد زیرا اگر چنین باشد خود او هم خواهد بود . 📚 اندیشه های پنهان ، علاءالدین اسکندری ، صفحه ۷۸ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب بعضی از آیات قرآن به شکلی مطلب را عرضه می دارد که مردم را وادار به و تعمق می‌کند . قرآن کریم زیاد به تفکر دعوت می کند ، یا به طور مستقیم و یا غیر مستقیم . دعوت های مستقیم قرآن کریم به تفکر همان آیاتی است که رسماً موضوع تفکر را عنوان کرده است ، بی فکری را مذمت و ملامت کرده است : إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الصُّمُّ الْبُكْمُ الَّذِينَ لَا يَعْقِلُونَ . بدترین جنبندگان در نظر خدا کدامند ؟ آیا آنهایی هستند که ما آنها را نجس العین می خوانیم ؟ یا بدترین حیوانات آنهایی هستند که ضرب‌المثل کودنی هستند ؟ نه ، بدترین جنبندگان در نظر خدا و با مقیاس عبارت است از انسان هایی که دارند و کرند ، زبان دارند و گنگ و ، قوه و تمیز به آنها داده شده است ولی آن را به کار نمی اندازد و فکر نمی کنند ‌. نظیر این آیه که دعوت به شده است در قرآن زیاد است . 📚 مجموعه آثار جلد ۲۱ مرتضی مطهری صفحه ۳۱ و ۳۲ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب خُسر ، ، تکامل هم از آن کلمه هایی هستند که به ما هدیه شده اند ، بدون آنکه آنها را یافته باشیم با آنها به نشسته ایم . در برابر دیگران که می‌گویند برای چه شده ایم ، خیلی پرطمطراق و شتاب زده می‌گوییم برای . و طرف بدون اینکه مفهومی از ، از ، از نقص ها و کمبودها و نیازهایش و از شکل گرفتن ها و به اوج رسیدنِ استعدادهایش در نظر داشته باشد ، زبانش بند می آید ... و مبهوت نگاه می‌کند . و اگر عصیانگرتر و طوفانی تر باشد با خستگی می‌پرسد ، خُب اصلاً تکامل برای چه ؟ ؟ من نمی‌خواهم به کمال برسم . این هر دو عکس العمل از آنجا مایه می‌گیرند که هنوز را ندیده ، به کلمه ها رسیده ایم و به جای همپایی و همراهی ، کلمه‌ها را به یکدیگر هدیه داده ایم و مطالب را بسته بندی شده برای هم پرت کرده ایم . 📚 رُشد ، علی صفایی حائری ، ص ۱۹ و ۲۰ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب انسان در هر چیزی که از دیگران میشنود باشد ، یعنی آن را و و کند . صِرف اینکه یک حرفی در میان مردم شهرت پیدا می کند ، خصوصاً که با یک بیان زیبا و قشنگ باشد ، دلیل بر این نیست که انسان حتماً باید آن را بپذیرد و قبول کند . به ویژه در امر و آنچه که مربوط به دین است ، انسان باید باشد . 📚 مجموعه آثار ، مرتضی مطهری ، جلد ۲۱ ، صفحه ۱۹۰ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب در زبان قرآن خیلی پر بارتر و عمیق تر از است ... رُشد در برابر خُسر است و کمال در برابر نقص . آنچه که به خویش رسید ؛ مثلاً قدرت بازوها ، قدرت فکری ، قدرت عقلی ، قدرت روحی ، و و و هنگامی که به اوج خود رسیدند و از ها رها شدند ، تازه همین ها همراه یکی از دو حالتِ یا هستند . اگر با دستم و قدرت بازویم در جهت عالی تر کار کنم ، رُشد کرده ام وگرنه خسارت دیده‌ام و باخته ام . و همین طور است در قسمت فکری و عقلی و روحی 📚 رُشد ، علی صفایی حائری ، صفحه ۲۵ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ما اگر بخواهیم در یک موضوع خدا را شکر بکنیم که در زمان علی نبودیم ، حق داریم . برای این که اگر در آن زمان می بودیم آنقدر ایمان نداشتیم که در آن موضوع ثابت قدم بمانیم . ممکن است ما اگر در زمان علی بودیم در جنگ جمل شرکت می‌کردیم ، در زمان صفین هم شرکت می‌کردیم ولی اگر ما با علی می‌بودیم جرأت می کردیم که در جنگ خوارج هم شرکت بکنیم برای اینکه آنجا علی به جنگ کسانی رفت که« قائِمُ اللَّیلِ و صائِمُ النَّهار » بودند ، یعنی مردمانی که از سر شب تا صبح عبادت می کردند و روزها روزه دار بودند و در پیشانی آنها آثار سجده بود ، پیشانی هایی که از بس سجده کرده بودند قرحه دار شده بود . چه کسی جرأت داشت با اینها بجنگد ؟! فقط علی می‌توانست چون به نگاه نمی کرد ... عمده این است اگر منافق می بودند مهم نبود ولی خیر ، اینها شبها نماز می خواندند و روزها روزه دار بودند اما وجودشان برای اسلام خطر است ، جامد هایی هستند که برای اسلام ضررشان از دشمنان اسلام بیشتر است . 📚 مجموعه آثار ، مرتضی مطهری ، جلد ۲۱ ، صفحه ۹۱ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب مطالعه ی بیش از دویست هزار صفحه ادبیات ، در مدت زمان کوتاهی ، بیشتر از آن جهت برایم بود ، که احساس می‌کردم که دانشمندان و ادیبان شرق و غرب ، ذهن انسانِ گرفتارِ جنگ و سرگشته ی ماشین و سرعت را ، با ادبیات تغذیه می کنند و و نفی و نفی و وحی و معاد ، در میان طنز ها و تمسخر ها و یا تجزیه و تحلیل هایی از درد و رنج در انسان و ظلم و ستم در و تفاوت و تبعیض در آفرینش ریخته می شود . 📚 نامه های بلوغ ، علی صفایی حائری ، صفحه ۵۲ 🔰 برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب بیشتر آن چنان از بی اطلاع هستند که به هیچ وجه نمی توانند در داوری های خود نظری و ابراز نمایند ... لغت اسلام که به معنای تسلیم بودن در برابر خداوند است از ریشۀ به معنای گرفته شده است ... محمد(ص) مرد بود ، ولی یک صلح طلب واقعی هم بود ... ما به داستان زندگی محمد در این مقطع خطرناک نیازمندیم . ما نبایستی اجازه دهیم که خیره سر اسلامی با به نفع خود از آن استفاده کنند ... در غرب ما هیچگاه موفق به رویارویی با اسلام نبوده ایم ، عقاید ما در مورد این دین ، کوچک انگارانه و خود بینانه بوده ، اما حال آموخته ایم که ما نمی توانیم در چنین عادتی از و باقی بمانیم . 📚 محمد ، کارن آرمسترانگ ، ص 14 الی 17 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
🔴 مسابقه کتاب‌خوانی «پیامبر و قصه‌هایش» 🌸 کتاب «پیامبر و قصه‌هایش» نوشته حجت‌الاسلام‌ و یکی از پراستقبال ترین کتابهای کودک و نوجوان با محوریت (ص) است و این مسابقه، با محوریت جلد اول این کتاب برگزار خواهد شد. 🌸 این کتاب دارای ویژگی‌های مهمی است که می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد: ♦️ در کنار هر حکایت، بخشی به نام «بیشتر بخوان، بهتر بدان» وجود دارد که مطالب خواندنی و جالبی در آن آمده است. ♦️در بازنویسی حکایات، نویسنده تلاش کرده تا بیشتر، جنبه‌های اخلاقی و تربیتی آن‌ها را به خواننده نشان دهد. ♦️نویسنده حکایات این مجموعه را از کتاب «حکایت‌نامه موضوعی پیامبر» گزینش کرده است که جامع‌ترین مجموعه مربوط به حکایات زندگی رسول خدا، حضرت محمد (ص) است. ♦️سند تاریخی هر حکایت در کنار آن نوشته شده است. 🌸📚🌸📚🌸📚🌸📚🌸📚🌸📚 ✅ برای سفارش این مجموعه با ❗️ همین الان وارد شوید🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/3452567606C96b9fbdb5a
✂️ برشی از یک کتاب در عین حالی که به وحدت اسلامی به شدت (معتقدم) ، در عین حال معتقدم که یک لحظه نباید از (تحقیقِ حقیقت) و همچنین از (اعلام حقیقت) و تجزیه و تحلیل دقیق و علمی و غیر متعصبانه ی واقعیت های تاریخی غافل بود . این است که وحدتی که من به نام وحدتِ جامعه اسلامی معتقدم ، وحدت انسان ها و مردمی است که در مذاهب اسلامی مختلف با هم در برابر دشمن (ضد اسلامی) ایستاده اند . وحدت شیعه و سنی در برابر دشمن خارجی ، امپریالیسم و صهیونیسم است (این وحدت است) . وحدت (تشیع و تسنن) بی معنی است . هم بر خلاف عقل و هم بر خلاف علم است و هم ممکن نیست . و بر عکس ، بر خلاف آنچه آدم خیال می کند ، اگر ما از مکتب تشیع ؛ (آگاهانه ، منطقی و عالمانه) دفاع کنیم و بر اساس این اصول ، تحقیق و تبلیغ کنیم و مسایل خاص تشیع را طرح کنیم ، این تشیع و این جور تکیه ، نه تنها باعث ایجاد تفرقه و کینه توزی نمی شود ، بلکه خود عامل بزرگ تفاهم و تجانس و تقارب بین قطب های مختلف اسلامی است . نمونه اش اینکه بر خلاف ما ، که مسایل مذهبی را به شکل عامیانه ای که همه اش فحاشی و تهمت و توهین و ... است مطرح می کنیم ، می بینیم که (علمای بزرگِ راستین ما) ، علمای تشیع علوی که کوشیده اند همین امروز در دنیای اسلام و رویاروی علمای بزرگ اهل تسنن از مبانیِ اساسی تشیع دفاع کنند ، بهترین و بزرگترین خدمت را به تفاهم ، تقارب و (تقریب) بین مسلمین کردند . بهترین نمونه اش کتاب《المراجعات》از مرحوم سید شرف الدین است . 📚 علی ، علی شریعتی ، ص ۸۵ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب هیچ گاه خدا ، باج بیکاری و تنبلی ما را نمی دهد ! او می خواهد که زمینه ی و تحول ما را فراهم کند و امکان ما را آماده سازد . پس دنیایی همراهِ و حادثه هایی بی امان و درگیری‌هایی و مداوم می‌آورد تا ما با به تمامیّت خویش برسیم . مشکلات تمامیّت ندارد . این ما هستیم که باید تمامیّت خود را به دست بیاوریم و پایداری کنیم . 📚 نامه های بلوغ ، علی صفایی حائری ، صفحه ۱۰۸ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب غالباً می‌پنداریم که انسانِ برتر ، موجود خارق‌العاده ای است که شق القمر می کند و عظیم ترین حوادث را در زندگی رقم می‌زند . شق القمر آدمی و اوست ‌. معجزه واقعی انسان ، زیباترین و درست زندگی کردن اوست . چه بسیارند که با تلاش های شگفت و شکوهمند خویش گوش فلک و چشم ملک را کر و کور می کنند اما در حوزه اخلاق و تربیت انسانی در می مانند . وقتی پیامبر در متن تعالیم تربیتی خویش می گوید : طُوبی لِمَنْ مَنَعَهُ عَیبُهُ عَنْ عُیوبِ الناس ، خوشا به حال کسی که عیب های خودش او را از پرداختن به عیب های دیگران باز می دارد ، آیا چنین باید اندیشید که او از امری پیش پا افتاده سخن گفته است ؟ بسیاری از بزرگانِ آدمیان چه رسد به کوچکانِ شان در پایبندی و دائمی به همین اصل اخلاقیِ ظاهراً ساده ، فراوان فرومانده اند و فرو می مانند . اگر نمونه های واقعاً استثنایی را جدا کنیم آیا واقعاً جامعه بشری ما ، در رعایت این قاعده اخلاقی و کوچک موفق است ؟ 📚اخلاق پیامبر و اخلاق ما ، جلال رفیع ، ص ۱۵۴ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✋ با عرض سلام خدمت همه اعضای کانال تصمیم گرفتیم گروهی رو ایجاد کنیم با نام《تریبون آزاد》؛ تا دوستانی که مایل هستند بتوانند از طریق این گروه مطالب مفید و ایده های خلاقانه خودشون رو در رابطه با مسائل《فرهنگی ، عقیدتی ، سیاسی ، اجتماعی》به اشتراک بزارن . ✅ لینک عضویت در گروه تریبون آزاد : https://eitaa.com/joinchat/666632268Cd3c380a4b4