📣 معرفی کتاب به مناسبت هفته #دفاع_مقدس
✋ سلام علیکم و رحمه الله ، اگر بخواهم در رابطه با #دفاع_مقدس یک کتاب معرفی کنم که ساختارهای #کلیشه_ای ذهن مخاطب را دگرگون کند و کاملاً ، #کاربری ، #عمیق ، #دقیق و #موجز به مسئله دفاع مقدس پرداخته باشد ؛ بی شک کتاب #شهدا_برای_چه_اُفقی_جنگیدند اثر #وحید_جلیلی رو به شما معرفی خواهم کرد ، این کتاب ۷۹ صفحه دارد و توسط نشر معارف با قیمت ۹۰۰۰ تومان منتشر شده است .
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
برشی از یک کتاب
📣 معرفی کتاب به مناسبت هفته #دفاع_مقدس ✋ سلام علیکم و رحمه الله ، اگر بخواهم در رابطه با #دفاع_مقدس
✂️ برشی از یک کتاب
#مراسم_خنثی_برای_دفاع_مقدس
برگزاری مراسم های #خنثی و یادبودهای #نوستالژیک برای هشت سال #جهادِ جانانۀ فرزندان خمینی به چه نتیجه ای در گسترش #رفتار_علوی ، مبارزه با #فقر و #فساد و #تبعیض ، رسیدگی به #محرومان و #مستضعفان و کاهش #اختلاف_طبقاتی و ... انجامیده است ؟ اصلاً قرار بوده است که چنین رویکردی در کار #فرهنگی برای #دفاع_مقدس غالب شود یا برعکس قرار بر این است که به جامعه یادآوری کنیم که می توان از #شهدا حرف زد و اهل #مبارزه هم #نبود . آیا در عمل باید به #ملّت تفهیم کرد که نسبت #شهادت و #عدالتخواهی تباین است و این دو مفهوم در قاموس #اسلام_ناب_آمریکایی هیچ ربطی به هم ندارند ؟ آیا باید گفت که قرار نیست بعد از هر یاد و ذکری از شهدا ، موتورِ آرمانخواهی در جامعه جا بگیرد و با استناد به سلوک و #سیره_شهدا و بسیجیان #واقعی ، دست مطالبۀ مردم یقۀ #اصحاب_قدرت را برای وفا به عدالت در عرصههای فردی و اجتماعی بچسبد و چرخۀ ثروت قدرت را با مشکل مواجه کند ؟
📚 شهدا برای چه اُفقی جنگیدند ، وحید جلیلی ، ص ۱۰
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#نسلِ_نشسته
تلاش کردند تا به قول خودشان ، ارزش های #دفاع_مقدس را #تبیین کنند ؛ #نشستیم و #دل سپردیم . تلاش کرند تا به قول خودشان ، #دستاوردهای دفاع مقدس را تشریح کنند ؛ #نشستیم و #گوش کردیم . انگشت هایشان را تا آنجا که می توانستند باز کردند و افتخار کردند که #خاک_ایران را حتی به اندازه یک #وجب هم از دست نداده اند ؛ #نشستیم و #نگاه کردیم . ما #نشسته بودیم و #ارزشهای_دفاع_مقدس در حال تحقیق و تشریح و ترویج و تبلیغ و تبیین و تثبیت بودند . ما #نشسته بودیم و خیلی ها دوست داشتند که ما #بنشینیم و به #خاطرات گوش کنیم . (بنشینیم) و از روی مین رفتن های داوطلبانه ، از نماز شب های زیر منوّر ، از وصیت نامه نوشتن های کنار اروند ، از به خط زدن و به خدا رسیدن ، از یخ زدن روی قله ماووت ، از سوختن در سه راه شهادت ، از قطعه قطعه شدن پشت خاکریز و ... بشنویم . #کارمان شده بود #نشستن و #شنیدن ... #ثمرۀ جهادِ نسلِ
#ایستادۀ_فریادگر ، شده بود نسل #نشستۀ_یادآور . و در تمام آن سال ها که ما داشتیم #عکس حاج همّت و متوسلیان و بروجردی و باکری و خرازی را پشت کلاسورهایمان یا روی کُمدهایمان می چسباندیم و صبح های سه شنبه می رفتیم (زیارت عاشورا با ساندیس) ؛ یک نفر #فریاد می زد : #بسیجی باید در #وسط_میدان باشد تا فضیلت های #اصلی انقلاب زنده بماند .
📚 شهدا برای چه اُفقی جنگیدند ، وحید جلیلی ، ص ۲۱ و ۲۲
📚 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#تحریف_اهداف_شهدا
هر کدام از تعاریف #غلط و #تحریف شده ای که از #جنگ می شود ، پیامدهای برنامه ای و عملیاتی نیز به دنبال دارد . مثلاً اگر شما عنوان کردید که جنگ برای دفاع از #اصل_وجود_نظام بوده است محصولات تولیدیِ ذیل آن به شکلی خواهد شد و اگر بگوییم دفاع مقدس برای دفاع از #ماهیت جمهوری اسلامی ایران بود ، قضیه شکل دیگری به خود میگیرد در نگاه اول عنوان میشود که شهدا کاری به اتفاقات درون نظام نداشتند با #فقر ، #فساد و #تبعیض کاری نداشتند ، یعنی شهدا فقط جنگیدند که اصل نظام حفظ شود بدون توجه به #ماهیت آن در صورتی که #حقیقت_این_نیست ؛ شهدای ما برای #آیندهای_بهتر دفاع کردند نه تنها دفاع از گذشته و حال . این سوال مطرح است که شهدای ما برای چه آیندهای جنگیدند ؟ به عنوان مثال برای آیندهای که دستگاه قضایی آن در مبارزه با #فساد_اقتصادی استخاره کند ؟ برای رُشد امسال شهرامجزایری ها ؟
این سؤال بنیادین ، کل فعالیت های فرهنگی مربوط به دفاع مقدس را زیر و رو خواهد کرد .
📚 شهدا برای چه اُفقی جنگیدند ، وحید جلیلی ، ص ۴۳
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#مرگ_تدریجی
...ما به تیِه و سرگردانی گرفتاریم و به دور خود می چرخیم . نمی دانیم برای چه زندگی می کنیم ، برای چه درس می خوانیم ، برای چه سر کار میرویم ، برای چه دین داریم ، یا برای چه #لا_مذهب هستیم و برای چه...
اگر برای هر کار خود یک #سوال داشته باشیم ، مثلاً صبح که از خواب بر می خیزیم علت برخاستن مان را از خود بپرسیم و بگوییم بیدار شده ام که چه ؟ برای چه ؟ جواب می شنویم برای اینکه صبحانه بخورم . باز #سوال کنیم که چه بشود ؟ جواب می شنویم برای اینکه نیرویی در من به وجود بیاید . همین طور که چه ؟ تا سر کار بروم و پولی به دست آورم که چه ؟ تا با آن صبحانه فردا را مهیا کنم ! و در نهایت در خواهیم یافت که زندگی مان #یکنواخت شده ، زندگی مان شده به دور خود چرخیدن ، حرکت در یک #مدار_بسته ، تکرار مکررات و #مرگ_تدریجی !
📚 اندیشه های پنهان ، علاءالدین اسکندری ، صفحه ۱۴ و ۱۵
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#شرط_رسیدن_به_حقیقت
ما در قدم اول باید ذهن خود را خالی از هرگونه موضعگیری و خالی از هر عقیده ای کنیم تا بتوانیم به #حقیقت برسیم .
قطب نمای فکر ما میتواند #جهتِ_حرکت ما را نشان بدهد ، به شرط اینکه گرفتار آهن رباهای هویٰ ها ، #سودها ، #تعصبها ، #عادتها و #تقلیدها نشده باشد . وگرنه این قطب نمای منحرف به جای اینکه ما را به مقصد برساند ، در دریا غرق میکند . راستی آن کس که تفکر ندارد به #نجات نزدیک تر است تا کسی که تفکراتش را به #انحراف کشیده اند .
📚 اندیشه های پنهان ، علاءالدین اسکندری ، صفحه ۳۷
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#ما_محکومیم
من در خودم اندام ها و نیروها ، اعضا و جوارح ، افئده و جوانح را می بینم و احساس می کنم . من احساس می کنم که از این اندام ها و نیروها برخوردارم و می بینم آنچه که دارم به اختیار من نیست ... وقتی ما دیدیم که بدون #اختیار ، ما را با امکاناتی آورده اند و بدون اختیار این امکانات را از ما میگیرند ، متوجه می شویم که #ما_محکومیم .
حتی اختیار و آزادی ما یک نوع محکومیت است ؛ زیرا ما محکومیم که مختار باشیم ؛ یعنی #جبر در #اختیار و یعنی ما مجبوریم که اختیار داشته باشیم . ما مجبوریم در اختیار و مختاریم در عمل . پس ، از #محکومیت خودمان این مجهول را کشف می کنیم که ما یک #حاکمی داریم .
📚 اندیشه های پنهان ، علاءالدین اسکندری ، صفحه ۷۴ تا ۷۸
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
44.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امسال هم به خاطر #کرونا حسرت #اربعین موند به دلم ...
تقدیم به همه جامونده های اربعین
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#اثباتِ_حاکم
از محکومیت خودمان ... کشف میکنیم که ما یک #حاکمی داریم . کسی نمی تواند منکر چنین حاکمی باشد ؛ زیرا هر انسانی که متوجه محکومیت خود بشود ، به وجود حاکمی پی می برد ، چون هر #محکومی حاکمی دارد و محکوم بدون #حاکم معنی نمی دهد ، همان طور که #مضروب بدون ضارب و #مقتول بدون #قاتل معنی ندارد پس در اثبات وجود حاکم بحثی نیست ، بلکه بحث باید در خصوصیات حاکم باشد ، یعنی حاکم باید چه خصوصیاتی داشته باشد تا بتواند حاکم باشد . برای این کار به خودمان که محکومیم نگاه میکنیم و خصوصیات خود را مورد بررسی قرار میدهیم و نتیجه میگیریم که حاکم نمیتواند خصوصیات ما محکوم ها را داشته باشد زیرا اگر چنین باشد خود او هم #محکوم خواهد بود .
📚 اندیشه های پنهان ، علاءالدین اسکندری ، صفحه ۷۸
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#الزامِ_قرآن_به_تفکر
بعضی از آیات قرآن به شکلی مطلب را عرضه می دارد که مردم را وادار به #تفکر و تعمق میکند . قرآن کریم زیاد به تفکر دعوت می کند ، یا به طور مستقیم و یا غیر مستقیم . دعوت های مستقیم قرآن کریم به تفکر همان آیاتی است که رسماً موضوع تفکر را عنوان کرده است ، بی فکری را مذمت و ملامت کرده است : إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الصُّمُّ الْبُكْمُ الَّذِينَ لَا يَعْقِلُونَ . بدترین جنبندگان در نظر خدا کدامند ؟ آیا آنهایی هستند که ما آنها را نجس العین می خوانیم ؟ یا بدترین حیوانات آنهایی هستند که ضربالمثل کودنی هستند ؟ نه ، بدترین جنبندگان در نظر خدا و با مقیاس #حقیقت عبارت است از انسان هایی که #گوش دارند و کرند ، زبان دارند و گنگ و #لالند ، قوه #عقل و تمیز به آنها داده شده است ولی آن را به کار نمی اندازد و فکر نمی کنند . نظیر این آیه که دعوت به #تعقل شده است در قرآن زیاد است .
📚 مجموعه آثار جلد ۲۱ مرتضی مطهری صفحه ۳۱ و ۳۲
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#بازی_با_کلمات
خُسر ، #رُشد ، تکامل هم از آن کلمه هایی هستند که #بسته_بندی_شده به ما هدیه شده اند ، بدون آنکه آنها را یافته باشیم با آنها به #بازی نشسته ایم . در برابر دیگران که میگویند برای چه #آفریده شده ایم ، خیلی پرطمطراق و شتاب زده میگوییم برای #تکامل . و طرف بدون اینکه مفهومی از #خودش ، از #استعدادهایش ، از نقص ها و کمبودها و نیازهایش و از شکل گرفتن ها و به اوج رسیدنِ استعدادهایش در نظر داشته باشد ، زبانش بند می آید ... و مبهوت نگاه میکند . و اگر عصیانگرتر و طوفانی تر باشد با خستگی میپرسد ، خُب اصلاً تکامل برای چه ؟ #چرا_تکامل_پیدا_کنیم؟ من نمیخواهم به کمال برسم . این هر دو عکس العمل از آنجا مایه میگیرند که هنوز #معناها را ندیده ، به کلمه ها رسیده ایم و به جای همپایی و همراهی ، کلمهها را به یکدیگر هدیه داده ایم و مطالب را بسته بندی شده برای هم پرت کرده ایم .
📚 رُشد ، علی صفایی حائری ، ص ۱۹ و ۲۰
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#نقدِ_دین
انسان #باید در هر چیزی که از دیگران میشنود #نقّاد باشد ، یعنی آن را #بررسی و #تجزیه و #تحلیل کند .
صِرف اینکه یک حرفی در میان مردم شهرت پیدا می کند ، خصوصاً که با یک بیان زیبا و قشنگ باشد ، دلیل بر این نیست که انسان حتماً باید آن را بپذیرد و قبول کند . به ویژه در امر #دین و آنچه که مربوط به دین است ، انسان باید #نقّاد باشد .
📚 مجموعه آثار ، مرتضی مطهری ، جلد ۲۱ ، صفحه ۱۹۰
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#رُشد_یا_تکامل
#رُشد در زبان قرآن خیلی پر بارتر و عمیق تر از #تکامل است ... رُشد در برابر خُسر است و کمال در برابر نقص . آنچه که به #اوج خویش رسید ؛ مثلاً قدرت بازوها ، قدرت فکری ، قدرت عقلی ، قدرت روحی ، و و و هنگامی که به اوج خود رسیدند و از #نقص ها رها شدند ، تازه همین ها همراه یکی از دو حالتِ #رُشد یا #خُسر هستند . اگر با دستم و قدرت بازویم در جهت عالی تر کار کنم ، رُشد کرده ام وگرنه خسارت دیدهام و باخته ام . و همین طور است در قسمت فکری و عقلی و روحی
📚 رُشد ، علی صفایی حائری ، صفحه ۲۵
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#شکر_که_با_علی_نبودیم
ما اگر بخواهیم در یک موضوع خدا را شکر بکنیم که در زمان علی نبودیم ، حق داریم . برای این که اگر در آن زمان می بودیم آنقدر ایمان نداشتیم که در آن موضوع ثابت قدم بمانیم . ممکن است ما اگر در زمان علی بودیم در جنگ جمل شرکت میکردیم ، در زمان صفین هم شرکت میکردیم ولی #باور_نکنید اگر ما با علی میبودیم جرأت می کردیم که در جنگ خوارج هم شرکت بکنیم برای اینکه آنجا علی به جنگ کسانی رفت که« قائِمُ اللَّیلِ و صائِمُ النَّهار » بودند ، یعنی مردمانی که از سر شب تا صبح عبادت می کردند و روزها روزه دار بودند و در پیشانی آنها آثار سجده بود ، پیشانی هایی که از بس سجده کرده بودند قرحه دار شده بود . چه کسی جرأت داشت با اینها بجنگد ؟! فقط علی میتوانست چون به #ظاهر نگاه نمی کرد ... عمده این است اگر منافق می بودند مهم نبود ولی خیر ، اینها شبها نماز می خواندند و روزها روزه دار بودند اما وجودشان برای اسلام خطر است ، جامد هایی هستند که برای اسلام ضررشان از دشمنان اسلام بیشتر است .
📚 مجموعه آثار ، مرتضی مطهری ، جلد ۲۱ ، صفحه ۹۱
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#ادبیات_ضرورتها
مطالعه ی بیش از دویست هزار صفحه ادبیات ، در مدت زمان کوتاهی ، بیشتر از آن جهت برایم #ضروری بود ، که احساس میکردم که دانشمندان و ادیبان شرق و غرب ، ذهن انسانِ گرفتارِ جنگ و سرگشته ی ماشین و سرعت را ، با ادبیات تغذیه می کنند و #اساس_نفی_خدا و نفی #مذهب و نفی #رسالت و وحی و معاد ، در میان طنز ها و تمسخر ها و یا تجزیه و تحلیل هایی از درد و رنج در انسان و ظلم و ستم در #جامعه و تفاوت و تبعیض در آفرینش ریخته می شود .
📚 نامه های بلوغ ، علی صفایی حائری ، صفحه ۵۲
🔰 برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#عقاید_خودبینانه
بیشتر #مردم_غرب آن چنان از #اسلام بی اطلاع هستند که به هیچ وجه نمی توانند در داوری های خود نظری #منطقی و #صحیح ابراز نمایند ... لغت اسلام که به معنای تسلیم بودن در برابر خداوند است از ریشۀ #سلام به معنای #صُلح گرفته شده است ... محمد(ص) مرد #جهاد بود ، ولی یک صلح طلب واقعی هم بود ... ما به داستان #واقعی زندگی محمد در این مقطع خطرناک نیازمندیم . ما نبایستی اجازه دهیم که #متعصبین خیره سر اسلامی با #تحریف_زندگی_پیامبر به نفع خود از آن استفاده کنند ... در غرب ما هیچگاه موفق به رویارویی با اسلام نبوده ایم ، عقاید ما در مورد این دین ، کوچک انگارانه و خود بینانه بوده ، اما حال آموخته ایم که ما نمی توانیم در چنین عادتی از #نادانی و #تعصب باقی بمانیم .
📚 محمد ، کارن آرمسترانگ ، ص 14 الی 17
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
🔴 مسابقه کتابخوانی «پیامبر و قصههایش»
🌸 کتاب «پیامبر و قصههایش» نوشته حجتالاسلام #غلامرضا_حیدری_ابهری و یکی از پراستقبال ترین کتابهای کودک و نوجوان با محوریت #حضرت_محمد (ص) است و این مسابقه، با محوریت جلد اول این کتاب برگزار خواهد شد.
🌸 این کتاب دارای ویژگیهای مهمی است که میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:
♦️ در کنار هر حکایت، بخشی به نام «بیشتر بخوان، بهتر بدان» وجود دارد که مطالب خواندنی و جالبی در آن آمده است.
♦️در بازنویسی حکایات، نویسنده تلاش کرده تا بیشتر، جنبههای اخلاقی و تربیتی آنها را به خواننده نشان دهد.
♦️نویسنده حکایات این مجموعه را از کتاب «حکایتنامه موضوعی پیامبر» گزینش کرده است که جامعترین مجموعه مربوط به حکایات زندگی رسول خدا، حضرت محمد (ص) است.
♦️سند تاریخی هر حکایت در کنار آن نوشته شده است.
🌸📚🌸📚🌸📚🌸📚🌸📚🌸📚
✅ برای سفارش این مجموعه با #تخفیف_ویژه❗️ همین الان وارد شوید🔰🔰🔰
https://eitaa.com/joinchat/3452567606C96b9fbdb5a
✂️ برشی از یک کتاب
#وحدتِ_تشیع_تسنن_آری_یا_خیر
در عین حالی که به وحدت اسلامی به شدت (معتقدم) ، در عین حال معتقدم که یک لحظه نباید از (تحقیقِ حقیقت) و همچنین از (اعلام حقیقت) و تجزیه و تحلیل دقیق و علمی و غیر متعصبانه ی واقعیت های تاریخی غافل بود .
این است که وحدتی که من به نام وحدتِ جامعه اسلامی معتقدم ، وحدت انسان ها و مردمی است که در مذاهب اسلامی مختلف با هم در برابر دشمن (ضد اسلامی) ایستاده اند . وحدت شیعه و سنی در برابر دشمن خارجی ، امپریالیسم و صهیونیسم است (این وحدت است) . وحدت (تشیع و تسنن) بی معنی است . هم بر خلاف عقل و هم بر خلاف علم است و هم ممکن نیست . و بر عکس ، بر خلاف آنچه آدم خیال می کند ، اگر ما از مکتب تشیع ؛ (آگاهانه ، منطقی و عالمانه) دفاع کنیم و بر اساس این اصول ، تحقیق و تبلیغ کنیم و مسایل خاص تشیع را طرح کنیم ، این تشیع و این جور تکیه ، نه تنها باعث ایجاد تفرقه و کینه توزی نمی شود ، بلکه خود عامل بزرگ تفاهم و تجانس و تقارب بین قطب های مختلف اسلامی است . نمونه اش اینکه بر خلاف ما ، که مسایل مذهبی را به شکل عامیانه ای که همه اش فحاشی و تهمت و توهین و ... است مطرح می کنیم ، می بینیم که (علمای بزرگِ راستین ما) ، علمای تشیع علوی که کوشیده اند همین امروز در دنیای اسلام و رویاروی علمای بزرگ اهل تسنن از مبانیِ اساسی تشیع دفاع کنند ، بهترین و بزرگترین خدمت را به تفاهم ، تقارب و (تقریب) بین مسلمین کردند . بهترین نمونه اش کتاب《المراجعات》از مرحوم سید شرف الدین است .
📚 علی ، علی شریعتی ، ص ۸۵
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#خدا_باج_نمی_دهد
هیچ گاه خدا ، باج بیکاری و تنبلی ما را نمی دهد ! او می خواهد که زمینه ی #حرکت و تحول ما را فراهم کند و امکان #انتخاب ما را آماده سازد . پس دنیایی همراهِ #رنج و حادثه هایی بی امان و درگیریهایی #مستمر و مداوم میآورد تا ما با #برخوردها به تمامیّت خویش برسیم . مشکلات تمامیّت ندارد . این ما هستیم که باید تمامیّت خود را به دست بیاوریم و پایداری کنیم .
📚 نامه های بلوغ ، علی صفایی حائری ، صفحه ۱۰۸
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#شق_القمر_حقیقی
غالباً میپنداریم که انسانِ برتر ، موجود خارقالعاده ای است که شق القمر می کند و عظیم ترین حوادث را در زندگی رقم میزند . شق القمر #حقیقی آدمی #اخلاق و #تربیت اوست . معجزه واقعی انسان ، زیباترین و درست زندگی کردن اوست . چه بسیارند که با تلاش های شگفت و شکوهمند خویش گوش فلک و چشم ملک را کر و کور می کنند اما در حوزه اخلاق و تربیت انسانی در می مانند . وقتی پیامبر در متن تعالیم تربیتی خویش می گوید : طُوبی لِمَنْ مَنَعَهُ عَیبُهُ عَنْ عُیوبِ الناس ، خوشا به حال کسی که عیب های خودش او را از پرداختن به عیب های دیگران باز می دارد ، آیا چنین باید اندیشید که او از امری پیش پا افتاده سخن گفته است ؟ بسیاری از بزرگانِ آدمیان چه رسد به کوچکانِ شان در پایبندی #عملی و دائمی به همین اصل اخلاقیِ ظاهراً ساده ، فراوان فرومانده اند و فرو می مانند . اگر نمونه های واقعاً استثنایی را جدا کنیم آیا واقعاً جامعه بشری ما ، در رعایت این قاعده اخلاقی #مختصر و کوچک موفق است ؟
📚اخلاق پیامبر و اخلاق ما ، جلال رفیع ، ص ۱۵۴
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✋ با عرض سلام خدمت همه اعضای کانال
تصمیم گرفتیم گروهی رو ایجاد کنیم با نام《تریبون آزاد》؛ تا دوستانی که مایل هستند بتوانند از طریق این گروه مطالب مفید و ایده های خلاقانه خودشون رو در رابطه با مسائل《فرهنگی ، عقیدتی ، سیاسی ، اجتماعی》به اشتراک بزارن .
✅ لینک عضویت در گروه تریبون آزاد :
https://eitaa.com/joinchat/666632268Cd3c380a4b4
✂️ برشی از یک کتاب
#تربیتِ_جنسی
تربیت جنسی ، انتقال دانستنی هایِ جنسی یا بیانِ فرایندِ آمیزش جنسی یا تبیین و تشریح عوامل ناتوانیهای جنسی نیست .
#هدف از این نوع تربیت ، #فراهم_کردن زمینه هایی است که فرزند را با چگونگی به دست آوردنِ بهداشت و سلامتِ جسمی و روحیِ خود آشنا سازد و #زمینهٔ رشد شخصیت فردی و اجتماعی و اخلاقی و فرهنگی وی را به وجود آورد . این نوع تربیت ، افراد را در نوجوانی و جوانی ، از انحراف و لغزش های جنسیتی ، جنسی و اختلال هویت جنسی باز میدارد و سلامت و کامیابی دنیوی و اخروی وی را فراهم می کند .
📚 حرف های یواشکی ، رضا مهکام ، صفحه ۱۵
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️برشی از یک کتاب
#سنگِ_راه_نباش
در #زن ، جلوه کردن ها و خود نمایی ها ریشه دار است . میخواهد چشم ها را به خودش جلب کند و زبان ها را به دنبال خود بکشد . مواظب باش #اسیر چشم ها و زبان ها نشوی و سعی کن تا به گونه ای حرکت کنی که خلقِ خدا را گرفتار حالتها و رفتارت نسازی و آنها را اسیر ننمایی ؛ که اگر کسی #آلوده شد ، این آلودگی دامان تو را می گیرد و تو را رها نمی سازد . #حجاب یعنی همین #دقت_در_برخورد ، که آلوده نشوی و آلوده نسازی ؛ که اسیر نشوی و اسیر ننمایی . حجاب فقط این نیست که زن خود را بپوشاند ؛ که زن و مرد ، هر دو باید در این دنیایی که #راه است و میدانِ #حرکت است و #کلاس و #کوره است ؛ سنگِ راه نباشند و دیگران را در خود اسیر نسازند و چشم ها و دل ها را نگه ندارند و در دنیا نمانند .
📚 نامه های بلوغ ، علی صفایی حائری ، صفحه ۱۳۳
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
برشی از یک کتاب
✋ با عرض سلام خدمت همه اعضای کانال تصمیم گرفتیم گروهی رو ایجاد کنیم با نام《تریبون آزاد》؛ تا دوستانی
✅ گروه تریبون آزاد ؛ محلی برای بیان عقاید و دیدگاههای اعضای کانال
✂️برشی از یک کتاب #تقلیدِ_کودک_خوشحالی_ندارد
اینکه بچه ها می خواهند کار ما را تکرار کنند ، بکنند ولی ما نباید از آن #تکرار خوشمان بیاید ، چون آن تکرار #آگاهانه نیست . بنابراین چادر پوشیدن و نماز خواندن او را هم تشویق می کنیم و هم به او کمک میکنیم که به #شناخت تبدیل شود . گول نمی خوریم ، کمک می کنیم تا بچه معنی این حرکتها را نیز بفهمد . بعد خودش بخواهد . بعد یکی میگوید : نباید نماز بخوانی . نه دیگر تو امروز نباید نماز بخوانی . « مامان چرا ؟ » اتاقت شلوغ است ، دست و روی خود رو نشستی ، حرف زشت زدی ، کسی باید نماز بخواند ، که تنهی عن الفحشاء و المنکر است این جوری که نمیشود . یک جوری بگوییم که مادر هم اگر کار زشت کرد ، فرزند بگوید : پس تو هم نباید نماز بخوانی . بگوییم باشد ، راست می گویی ، پس من هم بروم توبه کنم و توبه آن را هم به او یاد بدهم . بعد بروم توبه و استغفار کنم و سپس نماز بخوانم . با این نمازها گول نخورید ، با این حجاب ها گول نخورید ، بروید میدانهای مختلف شهر بایستید صبحهای زود ، دختر خانم ها میآیند ، چادرها را تا می کنند و داخل کیف میگذارند و داخل شهر می آیند و شب هم که بر می گردند باز از کیف در می آورند و می پوشند و می روند . این چه بازی ای است ؟ معلوم است که طرف #نفهمیده است ، فقط دارد اجباراً تحمل میکند .
📚 از سیادت تا وزارت ، محمدجعفر غفرانی ، صفحه ۵۹
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed