eitaa logo
الدولة الزهرائیة عج
483 دنبال‌کننده
415 عکس
550 ویدیو
285 فایل
یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
مشاهده در ایتا
دانلود
❖﷽❖ ..الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذينَ كَفَرُوا مِنْ دينِكُمْ فَلا تَخْشَوْهُمْ وَ اخْشَوْنِ الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتي وَ رَضيتُ لَكُمُ الْإِسْلامَ ديناً.. ...امروز، كافران از [شكست] آيين شما مأيوس شدند؛ بنابراين، از آن‌ها نترسيد؛ و از [مخالفت] من بترسيد! امروز، دين شما را برايتان كامل‌كردم؛ و نعمت خود را بر شما تمام نمودم؛ و اسلام را به‌عنوان آيين [جاودان] شما پذيرفتم... (مائده/ ۳) 🌤✨🌤✨🌤✨ 📜الرّسول (صلی الله علیه و آله)- قَالَ عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ سَمُرَهًَْ قُلْتُ یَا رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) أَرْشِدْنِی إِلَی النَّجَاهًِْ قَالَ یَا ابْنَ سَمُرَهًَْ إِذَا اخْتَلَفَتِ الْأَهْوَاءُ وَ تَفَرَّقَتِ الْآرَاءُ فَعَلَیْکَ بِعَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ (علیه السلام) فَإِنَّهُ إِمَامُ أُمَّتِی وَ خَلِیفَتِی عَلَیْهِمْ مِنْ بَعْدِی وَ هُوَ الْفَارُوقُ الَّذِی یَمِیزُ بَیْنَ الْحَقِّ وَ الْبَاطِلِ مَنْ سَأَلَهُ أَجَابَهُ وَ مَنِ اسْتَرْشَدَهُ أَرْشَدَهُ وَ مَنْ طَلَبَ الْحَقَّ مِنْ عِنْدِهِ وَجَدَهُ وَ مَنِ الْتَمَسَ الْهُدَی وَجَدَهُ لَدَیْهِ وَ مَنْ لَجَأَ إِلَیْهِ آمَنَهُ وَ مَنِ اسْتَمْسَکَ بِهِ نَجَّاهُ وَ مَنِ اقْتَدَی بِهِ هَدَاهُ یَا ابْنَ سَمُرَهًَْ سَلِمَ مَنْ سَلَّمَ لَهُ وَ وَالاهُ وَ هَلَکَ مَنْ رَدَّ عَلَیْهِ وَ عَادَاهُ یَا ابْنَ سَمُرَهًَْ إِنَّ عَلِیّاً (علیه السلام) مِنِّی رُوحُهُ مِنْ رُوحِی وَ طِینَتُهُ مِنْ طِینَتِی وَ هُوَ أَخِی وَ أَنَا أَخُوهُ وَ هُوَ زَوْجُ ابْنَتِی فَاطِمَهًَْ (سلام الله علیها) سَیِّدَهًِْ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ مِنَ الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِینَ وَ إِنَّ مِنْهُ إِمَامَیْ أُمَّتِی وَ سَیِّدَیْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّهًِْ الْحَسَنَ وَ الْحُسَیْنَ (وَ تِسْعَهًًْ مِنْ وُلْدِ الْحُسَیْنِ (علیه السلام) تَاسِعُهُمْ قَائِمُ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) أُمَّتِی یَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً. 📝پیامبر (صلی الله علیه و آله)- عبدالرّحمن‌بن‌سمره نقل می‌کند: گفتم: «ای رسول خدا (صلی الله علیه و آله)! مرا به راه نجات هدایت فرما». فرمود: «ای ابن‌سمره! چون هواخواهی مردمان، مختلف گردید و رأی و نظرها به چند دستگی گرایید، تو از علیّ‌بن‌ابی‌طالب (علیه السلام) پیروی کن که او امام امّت من و جانشین من پس از من است و او فاروق است که حق را از باطل تمییز خواهد داد، هرکه بپرسد، پاسخش گوید و هرکه راه هدایت جوید، رهنمایش باشد و هرکه حق را نزد وی بخواهد، خواهد یافت و هرکه خواهشمند رهیافتگی باشد، در وی به دست آورد و هرکه به او پناه برد، امنیّتش بخشد و هرکه به دامان وی چنگ زند، نجاتش دهد و هرکه پیرو او گردد، راه نشانش دهد. ای ابن‌سمره! هرکه خود را به وی واگذار کند و با او دوستی نماید، بی‌گزند باشد و هرکه او را نپذیرد و به دشمنی‌اش برخیزد، هلاک گردد. ای ابن‌سمره! همانا علی (علیه السلام) از من است و روحش از روح من و سرشت او از سرشت من است و او برادر من است و من برادر او و همسر دختر من، فاطمه، بانوی زنان جهان از آغاز تا انجام است و از نسل او دو امام امّت من و دو سرور جوانان بهشت؛ حسن و حسین (علیها السلام) و نه فرزند از نسل حسین (علیه السلام) هستند که آخرین ایشان قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) امّت من است و جهان را چون از جور و ستم لبریز گردد، سراسر قسط و عدل خواهد نمود». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۳، ص۶۰۸ روضهًْ الواعظین، ج۱، ص۱۰۰/ البرهان کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_426384615.mp3
9.69M
🌴🕌 کانال نوای مقتل https://t.me/navayemaqtal کانال امین الله (ویژه زیارات و ادعیه معصومین) @ZiarateAminAllah1 🌴🕌
❖﷽❖ 📜از احمد بن اسحاق بن سعد الاشعرى منقول است كه گفت:بر حضرت ابو محمد حسن بن على عسكرى عليه السّلام داخل شدم و تصميم داشتم دربارۀ جانشين بعد از خودش سؤال كنم،پس خود آن حضرت سخن را آغاز كرد و فرمود:اى احمد بن اسحاق!به درستى كه خداوند-تبارك و تعالى-از هنگام خلقت آدم و نيز تا هنگام برپايى قيامت زمين را هيچ‌گاه از حجّت خود بر خلق خالى نگذاشته و نخواهد گذاشت،به حجّت الهى بلا را از اهل زمين دور مى‌سازد و به[بركت] او باران فرومى‌بارد و به او بركات زمين را برمى‌آورد. پرسيدم:يابن رسول اللّه!پس امام و خليفۀ بعد از شما كيست‌؟ ❤️برخاست و با عجله به اندرون خانه رفت،سپس بيرون آمد درحالى‌كه كودكى سه ساله كه صورتش مانند ماه شب چهارده بود بر شانه داشت،آن‌گاه فرمود:اى احمد بن اسحاق!اگر بر خداوند-عزّ و جلّ‌-و حجّت‌هايش عزيز نبودى اين فرزند را به تو نشان نمى‌دادم،او همنام رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله و هم‌كنيۀ آن جناب است كه زمين را پر از قسط‍‌ و عدل كند درحالى‌كه پر شده باشد از جوروظلم. 🕯اى احمد بن اسحاق!مثل او در اين امّت مثل خضر و ذو القرنين است،به خدا سوگند!او غيبتى خواهد داشت كه در آن از هلاكت نجات نمى‌يابد مگر آن‌كه خداوند-عزّ و جلّ‌-او را به اقرار و اعتقاد به امامتش ثابت بدارد، و به دعا كردن براى تعجيل فرجش توفيق دهد. 💎احمد بن اسحاق مى‌گويد:عرضه داشتم:آيا نشانه‌اى هست كه قلبم به آن اطمينان و آرامش يابد؟پس آن كودك با زبان عربى فصيح سخن گفت و فرمود:من بقية اللّه در زمين او و انتقام گيرنده از دشمنان او هستم،پس از ديدن عين دنبال اثر و نشانه مگرد،اى احمد بن اسحاق! احمد بن اسحاق گويد:پس خوشحال و مسرور بيرون آمدم.چون روز بعد شد،دوباره به خدمت آن حضرت رسيدم و عرض كردم:يابن رسول اللّه!من به آنچه بر من منّت گذاشتى خيلى خوشحالم،پس روشى كه در او از خضر و ذى القرنين جارى است كدام است‌؟ 🌠فرمود:اى احمد!طول غيبت.گفتم:يابن رسول اللّه!حتما غيبت او طولانى خواهد شد؟فرمود:آرى، سوگند به پروردگارم تا جايى كه بيشتر كسانى كه معتقد به اين امر هستند از آن برگردند و باقى نمى‌ماند مگر كسى كه خداوند-عزّ و جلّ‌-از او براى ولايت ما پيمان گرفته باشد و ايمان را در قلبش بنويسد و او را به روحى از جانب خود تأييد فرمايد. 🌺 اى احمد بن اسحاق!اين امرى از امور الهى و سرّى از اسرار خداوند و غيبى از غيب اللّه است،پس بگير آنچه به تو آموختم و آن را مخفى بدار و از شاكرين باش كه فرداى قيامت با ما،در علّيين خواهى بود. 📚مکیال المکارم - جلد1، صفحه 169 @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ فَأَنْجَيْناهُ وَ الَّذينَ مَعَهُ بِرَحْمَةٍ مِنّا وَ قَطَعْنا دابِرَ الَّذينَ كَذَّبُوا بِآياتِنا وَ ما كانُوا مُؤْمِنينَ سرانجام، او و كسانى را كه با او بودند، با رحمتى از سوى خود نجات بخشيديم؛ و ريشه كسانى كه آيات ما را تكذيب كردند و مؤمن نبودند، قطع كرديم. (اعراف/ ۷۲) 🌤✨🌤✨🌤 📜الرّضا (علیه السلام)- عَنْ مُحَمَّدِ‌بْنِ‌الفُضَیْلِ عَنِ الرِّضَا (علیه السلام) قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنْ شَیْءٍ مِنَ الْفَرَجِ فَقَالَ أَ لَیْسَ انْتِظَارُ الْفَرَجِ مِنَ الْفَرَجِ إِنَّ اللَّهَ عَزَّوَجَلَّ یَقُولُ فَانْتَظِرُوا إِنِّی مَعَکُمْ مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ. ❤️امام رضا (- محمدبن‌فضیل گوید از امام رضا (پرسیدم: «فرج ما کی فرا می‌رسد»؟ فرمود: «آیا انتظار فرج کشیدن؛ فرج نیست». خداوند می‌فرماید: «فَانْتَظِرُوا إِنِّی مَعَکُمْ مِنَ المُنْتَظِرِینَ». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۵، ص۱۹۲ بحار الأنوار، ج۵۲، ص۱۲۸/ کمال الدین، ج۲، ص۶۴۵ 📜الرّضا (علیه السلام)- مَا أَحْسَنَ الصَّبْرَ وَ انْتِظَارَ الْفَرَجِ أَمَا سَمِعْتَ قَوْلَ اللَّهِ تَعَالَی وَ ارْتَقِبُوا إِنِّی مَعَکُمْ رَقِیبٌ وَ قَوْلَهُ عَزَّوَجَلَّ فَانْتَظِرُوا إِنِّی مَعَکُمْ مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ فَعَلَیْکُمْ بِالصَّبْرِ فَإِنَّهُ إِنَّمَا یَجِیءُ الْفَرَجُ عَلَی الْیَأْسِ فَقَدْ کَانَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ أَصْبَرَ مِنْکُمْ. ❤️امام رضا (- چقدر صبر کردن و انتظار فرج نیکوست! آیا نشنیده‌اید که پدرم امام کاظم (فرمود: «چشم به راه باشید که من نیز چشم به راهم؛ پس شما منتظر باشید، من هم با شما انتظار می‌کشم! [شما انتظار شکست من، و من انتظار عذاب الهی برای شما]!»؟ پس صبر پیشه‌گیرید که فرج آل محمّد [و ظهور دولت حق] هنگام یأس و نومیدی خواهد رسید و این را بدانید آن‌ها که پیش از شما بودند بیش از شما صبر کرده‌اند». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۵، ص۱۹۲ العیاشی، ج۲، ص۲۰/ البرهان/ نور الثقلین/ بحار الأنوار، ج۵۲، ص۱۲۹/ کمال الدین، ج۲، ص۶۴۵ کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜از احمد بن اسحاق بن سعد الاشعرى منقول است كه گفت:بر حضرت ابو محمد حسن بن على عسكرى عليه السّلام داخل شدم و تصميم داشتم دربارۀ جانشين بعد از خودش سؤال كنم،پس خود آن حضرت سخن را آغاز كرد و فرمود:اى احمد بن اسحاق!به درستى كه خداوند-تبارك و تعالى-از هنگام خلقت آدم و نيز تا هنگام برپايى قيامت زمين را هيچ‌گاه از حجّت خود بر خلق خالى نگذاشته و نخواهد گذاشت،به حجّت الهى بلا را از اهل زمين دور مى‌سازد و به[بركت] او باران فرومى‌بارد و به او بركات زمين را برمى‌آورد. پرسيدم:يابن رسول اللّه!پس امام و خليفۀ بعد از شما كيست‌؟ ❤️برخاست و با عجله به اندرون خانه رفت،سپس بيرون آمد درحالى‌كه كودكى سه ساله كه صورتش مانند ماه شب چهارده بود بر شانه داشت،آن‌گاه فرمود:اى احمد بن اسحاق!اگر بر خداوند-عزّ و جلّ‌-و حجّت‌هايش عزيز نبودى اين فرزند را به تو نشان نمى‌دادم،او همنام رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله و هم‌كنيۀ آن جناب است كه زمين را پر از قسط‍‌ و عدل كند درحالى‌كه پر شده باشد از جوروظلم. 🕯اى احمد بن اسحاق!مثل او در اين امّت مثل خضر و ذو القرنين است،به خدا سوگند!او غيبتى خواهد داشت كه در آن از هلاكت نجات نمى‌يابد مگر آن‌كه خداوند-عزّ و جلّ‌-او را به اقرار و اعتقاد به امامتش ثابت بدارد، و به دعا كردن براى تعجيل فرجش توفيق دهد. 💎احمد بن اسحاق مى‌گويد:عرضه داشتم:آيا نشانه‌اى هست كه قلبم به آن اطمينان و آرامش يابد؟پس آن كودك با زبان عربى فصيح سخن گفت و فرمود:من بقية اللّه در زمين او و انتقام گيرنده از دشمنان او هستم،پس از ديدن عين دنبال اثر و نشانه مگرد،اى احمد بن اسحاق! احمد بن اسحاق گويد:پس خوشحال و مسرور بيرون آمدم.چون روز بعد شد،دوباره به خدمت آن حضرت رسيدم و عرض كردم:يابن رسول اللّه!من به آنچه بر من منّت گذاشتى خيلى خوشحالم،پس روشى كه در او از خضر و ذى القرنين جارى است كدام است‌؟ 🌠فرمود:اى احمد!طول غيبت.گفتم:يابن رسول اللّه!حتما غيبت او طولانى خواهد شد؟فرمود:آرى، سوگند به پروردگارم تا جايى كه بيشتر كسانى كه معتقد به اين امر هستند از آن برگردند و باقى نمى‌ماند مگر كسى كه خداوند-عزّ و جلّ‌-از او براى ولايت ما پيمان گرفته باشد و ايمان را در قلبش بنويسد و او را به روحى از جانب خود تأييد فرمايد. 🌺 اى احمد بن اسحاق!اين امرى از امور الهى و سرّى از اسرار خداوند و غيبى از غيب اللّه است،پس بگير آنچه به تو آموختم و آن را مخفى بدار و از شاكرين باش كه فرداى قيامت با ما،در علّيين خواهى بود. 📚مکیال المکارم - جلد1، صفحه 169 @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜٣٧-عنه عن ابن فضّال عن عليّ‌ بن عقبة عن عمر بن أبان الكلبيّ‌ عن عبد الحميد الواسطيّ‌ عن أبي جعفر عليه السّلام قال:قلت له:أصلحك اللّه!لقد تركنا أسواقنا انتظارا لهذا الأمر حتّى ليوشك الرّجل منّا أن يسأل في يده‌؟! فقال:يا[أبا]عبد الحميد!أ ترى من حبس نفسه على اللّه لا يجعل اللّه له مخرجا؟بلى و اللّه ليجعلنّ‌ اللّه له مخرجا،رحم اللّه عبدا أحيا أمرنا. قلت:أصلحك اللّه!إنّ‌ هؤلاء المرجئة يقولون ما علينا أن نكون على الّذي نحن عليه حتّى إذا جاء ما تقولون كنّا نحن و أنتم سواء؟ فقال:يا عبد الحميد صدقوا من تاب تاب اللّه عليه و من أسرّ نفاقا فلا يرغم اللّه إلاّ بأنفه و من أظهر أمرنا أهرق اللّه دمه يذبحهم اللّه على الإسلام كما يذبح القصّاب شاته. قال:قلت:فنحن يومئذ و النّاس فيه سواء؟ قال:لا أنتم يومئذ سنام الأرض و حكّامها لا يسعنا في ديننا إلاّ ذلك. قلت:فإن متّ‌ قبل أن أدرك القائم عليه السّلام‌؟ قال:إنّ‌ القائل منكم إذا قال:إن أدركت قائم آل محمّد نصرته كالمقارع معه بسيفه و الشّهادة معه شهادتان. 📝عبد الحميد واسطى گويد:به امام باقر عليه السّلام عرض كردم:ما در انتظار امر شما(ظهور دولت حقه)دست از كسب و كار كشيده‌ايم تا حدى كه ترس آن است كه بعضى از ما به گدايى افتد! ‼️فرمود:اى عبد الحميد!خيال مى‌كنى اگر كسى خود را براى رضاى خدا آماده كار خير نمود(در انتظار امر ما بود)خدا براى او راه گشايشى قرار نخواهد داد؟ به خدا سوگند اين‌گونه نيست راه را براى او باز مى‌نمايد، خدا رحمت كند بنده‌اى كه امر ما را زنده نگه مى‌دارد(به ولايت ما پايبند است و در انتظار دولت حقه است). ❇️عبد الحميد گويد عرض كردم:خدا كارهاى شما را روبراه نمايد«مرجئه»گويند: اگر آنچه شما عقيده داريد كه روزى حضرت مهدى قيام خواهد نمود ما سنى‌ها زيانى نمى‌بينيم به او مى‌پيونديم و ما و شما يكسان خواهيم بود.حضرت فرمود:اين درست است اگر كسى توبه نمايد خدا توبه او را مى‌پذيرد ولى اگر كسى دورويى نمايد خدا دماغ او را به خاك مى‌مالد(اينها منافق و دورو هستند). -هركس تقيه نكند و اسرار ما را فاش نمايد خدا خون او را بريزد و نابودش كند- خدا آنان را ذبح مى‌نمايد همان‌گونه كه قصاب گوسفندش را ذبح مى‌نمايد. ❓عبد الحميد گويد عرض كردم:در زمان ظهور حضرت مهدى عليه السّلام ما شيعيان و باقى مردم يكسان هستيم‌؟ ✅فرمود:نه،آن زمان شما با عزّت و شرف و حاكمان روى زمين هستيد عقيده ما اين است.عرض كردم:اگر پيش از آنكه حضرت قائم عجل اللّه تعالى فرجه را درك نمايم از دنيا رفتم وضع من چيست‌؟فرمود:هركه از شما بگويد:اگر قائم آل محمد صلّى اللّه عليه و اله و سلّم را درك كردم او را يارى مى‌نمايم،مانند كسى است كه در ركاب او شمشير مى‌زند و شهادت در راه او ثواب دو شهادت دارد. 📚الروضة من الکافی، صفحه 204 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜در بحار از پيغمبر اكرم صلّى اللّه عليه و اله پس از شمردن ائمه عليهم السّلام فرمود: سپس امامشان از نظرشان غايب مى‌شود تا وقتى كه خدا بخواهد او را در غيبت خواهد برد كه يكى از ديگرى طولانى‌تر است. راوى مى‌گويد:آن‌گاه پيغمبر اكرم عليهم السّلام به سوى ما متوجّه شد و درحالى‌كه صدايش را بلند كرده بود فرمود: 💠هشدار!هنگامى كه پنجمين از هفتمين فرزندم ناپديد شود. على عليه السّلام گويد:من پرسيدم:يا رسول اللّه!هنگام غيبت چه وضعى دارد؟ 💠فرمود:صبر مى‌كند تا خداوند به او اجازۀ خروج بدهد، سپس از قريه‌اى كه به آن«كرعه»مى‌گويند خروج مى‌كند 💠درحالى‌كه عمامۀ مرا بر سر و زره مرا دربر 💠و شمشير ذو الفقار را با خود داشته باشد 💠و منادى ندا مى‌كند كه:اين مهدى خليفة اللّه است از او پيروى كنيد. 📘مکیال المکارم - جلد1، صفحه 175 محمدتقی اصفهانی @Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖ 📜احمد بن ابى طالب طبرسى در كتاب «احتجاج» از ابو سعيد عقيصاء از امام حسن مجتبى عليه السّلام نقل كرده كه فرمود: ما منّا أحد الاّ و يقع في عنقه بيعة لطاغية زمانه، الاّ القائم الّذى يصلى خلفه روح اللّه عيسى بن مريم (عليه السلام) فانّ اللّه عزّ و جلّ يخفى ولادته و يغيّب شخصه لئلاّ يكون لاحد في عنقه بيعة اذا خرج، ذلك التّاسع منولد اخى الحسين ابن سيّدة الاماء يطيل اللّه عمره في غيبته ثمّ يظهره بقدرته في صورة شابّ ذو اربعين سنة ذلك ليعلم انّ اللّه على كلّ شىء قدير. ✴️هر يك از ما ائمه ناگزير بيعت سلطان متجاوز زمانش بگردنش مى‌افتد، مگر قائمى كه عيسى روح اللّه پشت سر او نماز ميگذارد. زيرا خداوند متعال ولادت او را پنهان ميدارد و خودش را غائب ميگرداند، تا اينكه وقتى ظهور ميكند بيعتى در گردنش نباشد او نهمين امام از فرزندان برادرم حسين است. 📘مهدی موعود، صفحه 1066 علامه محمدباقر مجلسی @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜در احتجاج از حضرت امام حسن مجتبى و آن حضرت از پدر بزرگوارش امير المؤمنين صلوات اللّه عليهما روايت نموده كه فرمود: 💠خداوند در آخر الزمان و روزگارى سخت در ميان جهل و نادانى مردم، مردى را برمى‌انگيزد 💠 و او را با فرشتگان خود تأييد ميكند 💠و ياران او را حفظ مينمايد 💠و با آيات و نشانه‌هاى خودش نصرت مى‌دهد 💠و بر كرۀ زمين غالب ميگرداند 💠تا آنجا كه مردم پاره‌اى از روى ميل و گروهى با اجبار بدين خدا ميگروند. 💠سپس او زمين را پر از عدل و داد و نور و برهان ميكند. 💠تمام مردم جهان در برابر وى خاضع ميشوند. 💠هيچ كافرى باقى نميماند، جز اينكه مؤمن مى‌شود، 💠 و هيچ بدكارى نميماند جز اينكه اصلاح ميگردد. 💠در دولت او درندگان آزادانه زندگى ميكنند 💠 و زمين چنان كه بايد گياهان خود را بيرون ميدهد 💠و آسمان بركات خود را فرو ميفرستد. 💠گنجها (و معادن) زمين براى او آشكار مى‌شود 💠 و چهل سال در بين مشرق و مغرب عالم سلطنت ميكند 💠خوش بحال آنها كه روزگار او را درك ميكنند و سخنان او را ميشنوند. 📙مهدی موعود، صفحه 1068 علامه محمدباقر مجلسی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
هدایت شده از الدولة الزهرائیة عج
24.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ تصویری دعای ندبه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اَلَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفَرَج کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜 أَخْبَرَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ سَعِيدٍ عَنْ‌ هَؤُلاَءِ الرِّجَالِ‌ الْأَرْبَعَةِ‌ عَنِ‌ اِبْنِ‌ مَحْبُوبٍ‌ وَ أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ يَعْقُوبَ‌ الْكُلَيْنِيُّ‌ أَبُو جَعْفَرٍ قَالَ‌ حَدَّثَنِي عَلِيُّ‌ بْنُ‌ إِبْرَاهِيمَ‌ بْنِ‌ هَاشِمٍ‌ عَنْ‌ أَبِيهِ‌ قَالَ‌ وَ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ‌ عِمْرَانَ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ عِيسَى قَالَ‌ وَ حَدَّثَنِي عَلِيُّ‌ بْنُ‌ مُحَمَّدٍ وَ غَيْرُهُ‌ عَنْ‌ سَهْلِ‌ بْنِ‌ زِيَادٍ جَمِيعاً عَنِ‌ اَلْحَسَنِ‌ بْنِ‌ مَحْبُوبٍ‌ قَالَ‌ وَ حَدَّثَنَا عَبْدُ الْوَاحِدِ بْنُ‌ عَبْدِ اللَّهِ‌ الْمَوْصِلِيُّ‌ عَنْ‌ أَبِي عَلِيٍّ‌ أَحْمَدَ بْنِ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ أَبِي نَاشِرٍ عَنْ‌ أَحْمَدَ بْنِ‌ هِلاَلٍ‌ عَنِ‌ اَلْحَسَنِ‌ بْنِ‌ مَحْبُوبٍ‌ عَنْ‌ عَمْرِو بْنِ‌ أَبِي الْمِقْدَامِ‌ عَنْ‌ جَابِرِ بْنِ‌ يَزِيدَ الْجُعْفِيِّ‌ قَالَ‌ قَالَ‌ أَبُو جَعْفَرٍ مُحَمَّدُ بْنُ‌ عَلِيٍّ‌ الْبَاقِرُ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ : يَا جَابِرُ الْزَمِ‌ الْأَرْضَ‌ وَ لاَ تُحَرِّكْ‌ يَداً وَ لاَ رِجْلاً حَتَّى تَرَى عَلاَمَاتٍ‌ أَذْكُرُهَا لَكَ‌ إِنْ‌ أَدْرَكْتَهَا أَوَّلُهَا اخْتِلاَفُ‌ بَنِي الْعَبَّاسِ‌ وَ مَا أَرَاكَ‌ تُدْرِكُ‌ ذَلِكَ‌ وَ لَكِنْ‌ حَدِّثْ‌ بِهِ‌ مَنْ‌ بَعْدِي عَنِّي وَ مُنَادٍ يُنَادِي مِنَ‌ السَّمَاءِ وَ يَجِيئُكُمُ‌ الصَّوْتُ‌ مِنْ‌ نَاحِيَةِ‌ دِمَشْقَ‌ بِالْفَتْحِ‌ وَ تُخْسَفُ‌ قَرْيَةٌ‌ مِنْ‌ قُرَى اَلشَّامِ‌ تُسَمَّى اَلْجَابِيَةَ‌ وَ تَسْقُطُ‍‌ طَائِفَةٌ‌ مِنْ‌ مَسْجِدِ دِمَشْقَ‌ الْأَيْمَنِ‌ وَ مَارِقَةٌ‌ تَمْرُقُ‌ مِنْ‌ نَاحِيَةِ‌ اَلتُّرْكِ‌ وَ يَعْقُبُهَا هَرْجُ‌ اَلرُّومِ‌ وَ سَيُقْبِلُ‌ إِخْوَانُ‌ اَلتُّرْكِ‌ حَتَّى يَنْزِلُوا اَلْجَزِيرَةَ‌ وَ سَيُقْبِلُ‌ مَارِقَةُ‌ اَلرُّومِ‌ حَتَّى يَنْزِلُوا اَلرَّمْلَةَ‌ فَتِلْكَ‌ السَّنَةُ‌ يَا جَابِرُ فِيهَا اخْتِلاَفٌ‌ كَثِيرٌ فِي كُلِّ‌ أَرْضٍ‌ مِنْ‌ نَاحِيَةِ‌ الْمَغْرِبِ‌ فَأَوَّلُ‌ أَرْضٍ‌ تَخْرَبُ‌ أَرْضُ‌ اَلشَّامِ‌ ثُمَّ‌ يَخْتَلِفُونَ‌ عِنْدَ ذَلِكَ‌ عَلَى ثَلاَثِ‌ رَايَاتٍ‌ رَايَةِ‌ اَلْأَصْهَبِ‌ وَ رَايَةِ‌ اَلْأَبْقَعِ‌ وَ رَايَةِ‌ اَلسُّفْيَانِيِّ‌ فَيَلْتَقِي اَلسُّفْيَانِيُّ‌ بِالْأَبْقَعِ‌ فَيَقْتَتِلُونَ‌ فَيَقْتُلُهُ‌ اَلسُّفْيَانِيُّ‌ وَ مَنْ‌ تَبِعَهُ‌ ثُمَّ‌ يَقْتُلُ‌ اَلْأَصْهَبَ‌ ثُمَّ‌ لاَ يَكُونُ‌ لَهُ‌ هِمَّةٌ‌ إِلاَّ الْإِقْبَالَ‌ نَحْوَ اَلْعِرَاقِ‌ يَمُرُّ جَيْشُهُ‌ بِقِرْقِيسِيَاءَ فَيَقْتَتِلُونَ‌ بِهَا فَيُقْتَلُ‌ بِهَا مِنَ‌ الْجَبَّارِينَ‌ مِائَةُ‌ أَلْفٍ‌ وَ يَبْعَثُ‌ اَلسُّفْيَانِيُّ‌ جَيْشاً إِلَى اَلْكُوفَةِ‌ وَ عِدَّتُهُمْ‌ سَبْعُونَ‌ أَلْفاً فَيُصِيبُونَ‌ مِنْ‌ أَهْلِ‌ اَلْكُوفَةِ‌ قَتْلاً وَ صُلْباً وَ سَبْياً فَبَيْنَا هُمْ‌ كَذَلِكَ‌ إِذْ أَقْبَلَتْ‌ رَايَاتٌ‌ مِنْ‌ قِبَلِ‌ خُرَاسَانَ‌ وَ تَطْوِي الْمَنَازِلَ‌ طَيّاً حَثِيثاً وَ مَعَهُمْ‌ نَفَرٌ مِنْ‌ أَصْحَابِ‌ الْقَائِمِ‌ ثُمَّ‌ يَخْرُجُ‌ رَجُلٌ‌ مِنْ‌ مَوَالِي أَهْلِ‌ اَلْكُوفَةِ‌ فِي ضُعَفَاءَ فَيَقْتُلُهُ‌ أَمِيرُ جَيْشِ‌ اَلسُّفْيَانِيِّ‌ بَيْنَ‌ اَلْحِيرَةِ‌ وَ اَلْكُوفَةِ‌ وَ يَبْعَثُ‌ اَلسُّفْيَانِيُّ‌ بَعْثاً إِلَى اَلْمَدِينَةِ‌ فَيَنْفَرُ الْمَهْدِيُّ‌ مِنْهَا إِلَى مَكَّةَ‌ فَيَبْلُغُ‌ أَمِيرَ جَيْشِ‌ اَلسُّفْيَانِيِّ‌ أَنَّ‌ الْمَهْدِيَّ‌ قَدْ خَرَجَ‌ إِلَى مَكَّةَ‌ فَيَبْعَثُ‌ جَيْشاً عَلَى أَثَرِهِ‌ فَلاَ يُدْرِكُهُ‌ حَتَّى يَدْخُلَ‌ مَكَّةَ‌ خائِفاً يَتَرَقَّبُ‌ عَلَى سُنَّةِ‌ مُوسَى بْنِ‌ عِمْرَانَ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ قَالَ‌ فَيَنْزِلُ‌ أَمِيرُ جَيْشِ‌ اَلسُّفْيَانِيِّ‌ اَلْبَيْدَاءَ فَيُنَادِي مُنَادٍ مِنَ‌ السَّمَاءِ يَا بَيْدَاءُ أَبِيدِي الْقَوْمَ‌ فَيَخْسِفُ‌ بِهِمْ‌ فَلاَ يُفْلِتُ‌ مِنْهُمْ‌ إِلاَّ ثَلاَثَةُ‌ نَفَرٍ يُحَوِّلُ‌ اللَّهُ‌ وُجُوهَهُمْ‌ إِلَى أَقْفِيَتِهِمْ‌ وَ هُمْ‌ مِنْ‌ كَلْبٍ‌ وَ فِيهِمْ‌ نَزَلَتْ‌ هَذِهِ‌ الْآيَةُ‌- يا أَيُّهَا الَّذِينَ‌ أُوتُوا الْكِتابَ‌ آمِنُوا بِما نَزَّلْنا مُصَدِّقاً لِما مَعَكُمْ‌ مِنْ‌ قَبْلِ‌ أَنْ‌ نَطْمِسَ‌ وُجُوهاً فَنَرُدَّها عَلى‌ أَدْبارِها الْآيَةَ‌
قَالَ‌ وَ الْقَائِمُ‌ يَوْمَئِذٍ بِمَكَّةَ‌ قَدْ أَسْنَدَ ظَهْرَهُ‌ إِلَى اَلْبَيْتِ‌ الْحَرَامِ‌ مُسْتَجِيراً بِهِ‌ فَيُنَادِي يَا أَيُّهَا النَّاسُ‌ إِنَّا نَسْتَنْصِرُ اللَّهَ‌ فَمَنْ‌ أَجَابَنَا مِنَ‌ النَّاسِ‌ فَإِنَّا أَهْلُ‌ بَيْتِ‌ نَبِيِّكُمْ‌ مُحَمَّدٍ وَ نَحْنُ‌ أَوْلَى النَّاسِ‌ بِاللَّهِ‌ وَ بِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ فَمَنْ‌ حَاجَّنِي فِي آدَمَ‌ فَأَنَا أَوْلَى النَّاسِ‌ بِآدَمَ‌ وَ مَنْ‌ حَاجَّنِي فِي نُوحٍ‌ فَأَنَا أَوْلَى النَّاسِ‌ بِنُوحٍ‌ وَ مَنْ‌ حَاجَّنِي فِي إِبْرَاهِيمَ‌ فَأَنَا أَوْلَى النّاسِ‌ بِإِبْراهِيمَ‌ وَ مَنْ‌ حَاجَّنِي فِي مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ فَأَنَا أَوْلَى النَّاسِ‌ بِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ وَ مَنْ‌ حَاجَّنِي فِي النَّبِيِّينَ‌ فَأَنَا أَوْلَى النَّاسِ‌ بِالنَّبِيِّينَ‌ أَ لَيْسَ‌ اللَّهُ‌ يَقُولُ‌ فِي مُحْكَمِ‌ كِتَابِهِ‌ - إِنَّ‌ اللّهَ‌ اصْطَفى‌ آدَمَ‌ وَ نُوحاً وَ آلَ‌ إِبْراهِيمَ‌ وَ آلَ‌ عِمْرانَ‌ عَلَى الْعالَمِينَ‌ ذُرِّيَّةً‌ بَعْضُها مِنْ‌ بَعْضٍ‌ وَ اللّهُ‌ سَمِيعٌ‌ عَلِيمٌ‌ فَأَنَا بَقِيَّةٌ‌ مِنْ‌ آدَمَ‌ وَ ذَخِيرَةٌ‌ مِنْ‌ نُوحٍ‌ وَ مُصْطَفًى مِنْ‌ إِبْرَاهِيمَ‌ وَ صَفْوَةٌ‌ مِنْ‌ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِمْ‌ أَجْمَعِينَ‌ أَلاَ فَمَنْ‌ حَاجَّنِي فِي كِتَابِ‌ اللَّهِ‌ فَأَنَا أَوْلَى النَّاسِ‌ بِكِتَابِ‌ اللَّهِ‌ أَلاَ وَ مَنْ‌ حَاجَّنِي فِي سُنَّةِ‌ رَسُولِ‌ اللَّهِ‌ فَأَنَا أَوْلَى النَّاسِ‌ بِسُنَّةِ‌ رَسُولِ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ فَأَنْشُدُ اللَّهَ‌ مَنْ‌ سَمِعَ‌ كَلاَمِي الْيَوْمَ‌ لَمَّا بَلَّغَ‌ الشَّاهِدُ مِنْكُمُ‌ الْغَائِبَ‌ وَ أَسْأَلُكُمْ‌ بِحَقِّ‌ اللَّهِ‌ وَ حَقِّ‌ رَسُولِهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ وَ بِحَقِّي فَإِنَّ‌ لِي عَلَيْكُمْ‌ حَقَّ‌ الْقُرْبَى مِنْ‌ رَسُولِ‌ اللَّهِ‌ إِلاَّ أَعَنْتُمُونَا ٣وَ مَنَعْتُمُونَا مِمَّنْ‌ يَظْلِمُنَا فَقَدْ أُخِفْنَا وَ ظُلِمْنَا وَ طُرِدْنَا مِنْ‌ دِيَارِنَا وَ أَبْنَائِنَا وَ بُغِيَ‌ عَلَيْنَا وَ دُفِعْنَا عَنْ‌ حَقِّنَا وَ افْتَرَى أَهْلُ‌ الْبَاطِلِ‌ عَلَيْنَا ٤فَاللَّهَ‌ اللَّهَ‌ فِينَا لاَ تَخْذُلُونَا وَ انْصُرُونَا يَنْصُرْكُمُ‌ اللَّهُ‌ تَعَالَى- قَالَ‌ فَيَجْمَعُ‌ اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ أَصْحَابَهُ‌ ثَلاَثَمِائَةٍ‌ وَ ثَلاَثَةَ‌ عَشَرَ رَجُلاً وَ يَجْمَعُهُمُ‌ اللَّهُ‌ لَهُ‌ عَلَى غَيْرِ مِيعَادٍ قَزَعاً كَقَزَعِ‌ الْخَرِيفِ‌ وَ هِيَ‌ يَا جَابِرُ الْآيَةُ‌ الَّتِي ذَكَرَهَا اللَّهُ‌ فِي كِتَابِهِ‌ - أَيْنَ‌ ما تَكُونُوا يَأْتِ‌ بِكُمُ‌ اللّهُ‌ جَمِيعاً إِنَّ‌ اللّهَ‌ عَلى‌ كُلِّ‌ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ فَيُبَايِعُونَهُ‌ بَيْنَ‌ اَلرُّكْنِ‌ وَ اَلْمَقَامِ‌ وَ مَعَهُ‌ عَهْدٌ مِنْ‌ رَسُولِ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ قَدْ تَوَارَثَتْهُ‌ الْأَبْنَاءُ عَنِ‌ الْآبَاءِ وَ الْقَائِمُ‌ يَا جَابِرُ رَجُلٌ‌ مِنْ‌ وُلْدِ اَلْحُسَيْنِ‌ يُصْلِحُ‌ اللَّهُ‌ لَهُ‌ أَمْرَهُ‌ فِي لَيْلَةٍ‌ فَمَا أَشْكَلَ‌ عَلَى النَّاسِ‌ مِنْ‌ ذَلِكَ‌ يَا جَابِرُ فَلاَ يُشْكِلَنَّ‌ عَلَيْهِمْ‌ وِلاَدَتُهُ‌ مِنْ‌ رَسُولِ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ وَ وِرَاثَتُهُ‌ الْعُلَمَاءُ عَالِماً بَعْدَ عَالِمٍ‌ فَإِنْ‌ أَشْكَلَ‌ هَذَا كُلُّهُ‌ عَلَيْهِمْ‌ فَإِنَّ‌ الصَّوْتَ‌ مِنَ‌ السَّمَاءِ لاَ يُشْكِلُ‌ عَلَيْهِمْ‌ إِذَا نُودِيَ‌ بِاسْمِهِ‌ وَ اسْمِ‌ أَبِيهِ‌ وَ أُمِّهِ‌ . ادامه مطلب(ترجمه)👇👇
📝جابر بن يزيد جعفىّ‌ گويد:امام باقر عليه السّلام فرمود:«اى جابر،بر زمين بنشين (خانه‌نشين باش)و دست و پائى نجنبان(فعّاليتى نكن)تا نشانه‌هائى را كه برايت ياد مى‌كنم ببينى چنانچه بدان برسى: 🔶نخستين آنها اختلاف بني عبّاس است و من در تو نمى‌بينم كه آن را دريابى ولى پس از من آن را از من روايت كن، 🔷و آواز دهنده‌اى از آسمان ندا كند 🔶 و شما را آوازى از جانب دمشق به فتح برسد، 🔷و قريه‌اى از آباديهاى شام به نام جابيه فرورود، 🔶بخشى از قسمت راست مسجد دمشق فرو ريزد، 🔷و گروهى مارقه(كه شورشيانى گمراه و بدعتگزار و گول خورده)از ناحيۀ ترك خروج كنند، 🔶و اغتشاش و بى‌قانونى روم به دنبال آن باشد، 🔷و طايفۀ ترك روى آورند تا آنكه در جزيره فرود آيند، 🔶و نيز شورشيان از روم روى آورند تا در رمله فرود آيند، 🔷پس در آن سال اى جابر در هر سرزمينى از ناحيۀ مغرب اختلاف فراوانى پديد آيد، 🔶پس نخستين سرزمينى كه ويران مى‌شود سرزمين شام باشد، 🔷سپس در آن هنگام اختلاف آنان بر سه پرچم باشد:پرچم أصهب و پرچم أبقع و پرچم سفيانى، 🔶پس سفيانى با ابقع برخورد كند و به جنگ پردازند،و سفيانى او و هر كس را كه از او پيروى مى‌كند خواهد كشت، سپس أصهب را مى‌كشد،و بعد ديگر همّتى به كار نخواهد بست مگر روى آوردن به سوى عراق،و سپاهيانش به قرقيسيا گذر كنند و در آنجا به جنگ پردازند و صد هزار تن از ستمكاران در آنجا كشته شوند، 🔷و سفيانى سپاهى به كوفه گسيل دارد كه هفتاد هزار نفر شمار ايشان باشد پس ايشان مردم كوفه را بكشند و به دار آويزند و اسير كنند، 🔶در كشاكشى اين چنين كه بر ايشان واقع شده،ناگاه پرچمهائى از جانب خراسان پديدار شود و پرچمداران منزلها را با سرعت بسيار بپيمايند و با آنان چند تن از اصحاب قائم همراه باشند 🔷 سپس مردى از موالى(غير بومى)اهل كوفه با جمعى ناتوان خروج كند،فرماندۀ سپاه سفيان ميان حيره و كوفه او را به قتل رساند و سفيانى گروهى را به مدينه روانه كند و مهدى از آنجا به مكّه رهسپار شود و خبر به فرماندۀ سپاه سفيانى رسد كه مهدى به جانب مكّه بيرون شده است،پس او لشكرى از پى او روانه كند ولى او را نيابد تا اينكه مهدى با حالت ترس و نگرانى بدان سنّت كه موسى بن عمران داشت داخل مكّه شود. 🔶آن حضرت فرمود:فرماندۀ سپاه سفيانى در صحرا فرود مى‌آيد،پس آواز دهنده‌اى از آسمان ندا مى‌كند كه«اى دشت،آن قوم را نابود ساز»پس دشت نيز ايشان را به درون خود مى‌برد و هيچ يك از آنان نجات نمى‌يابد مگر سه نفر كه خداوند رويشان را به پشت آنان بر مى‌گرداند و ايشان از قبيلۀ كلب هستند، و اين آيه در مورد آنان نازل شده:«اى كسانى كه كتاب به شما داده شده به آنچه ما فرو فرستاديم(قرآن)كه آنچه را نزد شماست (تورات و انجيل)تصديق مى‌كند ايمان آوريد پيش از آنكه چهره‌هائى را محو سازيم و آنها را به پشتهايشان برگردانيم-تا آخر آيه» .
🕯حضرت فرمود:قائم در اين هنگام در مكّه خواهد بود،پشت خود را به بيت الحرام تكيه داده و بدان پناه جسته آواز مى‌دهد:اى مردم ما از خدا يارى مى‌طلبيم،چه كسى از مردم(دعوت)ما را پاسخ مى‌گويد؟كه ما خاندان پيامبر شما محمّد هستيم،و ما شايسته‌ترين مردم به خداوند و محمّد صلّى اللّه عليه و آله مى‌باشيم،پس هر كه در بارۀ آدم با من محاجّه كند بداند كه من سزاوارترين مردم به آدم هستم؛و هر كه با من در بارۀ نوح محاجّه پردازد بداند كه من شايسته‌ترين مردم به ابراهيم هستم؛و هر كس در مورد محمّد صلّى اللّه عليه و آله با من به محاجّه برخيزد بداند كه من سزاوارترين مردم به محمّد صلّى اللّه عليه و آله هستم،و هر كس در مورد پيامبران با من محاجّه كند بداند كه من سزاوارترين مردم به پيامبران هستم،مگر خداوند در كتاب خود نمى‌فرمايد:« إِنَّ‌ اللّهَ‌ اصْطَفى‌ آدَمَ‌ وَ نُوحاً وَ آلَ‌ إِبْراهِيمَ‌ وَ آلَ‌ عِمْرانَ‌ عَلَى الْعالَمِينَ‌ »-الآيه«همانا خداوند آدم و نوح و آل ابراهيم و آل عمران را بر جهانيان برگزيد فرزندانى كه برخى از آنان از نسل پاره‌اى ديگر هستند و خداوند شنوا و دانا است» پس من يادگارى هستم از آدم و به جا ماندۀ از نوح و برگزيدۀ از ابراهيم و خلاصه‌اى از محمّد كه درود خداوند بر تمامى آنها باد. بدانيد هر كس با من در بارۀ كتاب خدا به محاجّه پردازد پس من شايسته‌ترين مردم به كتاب خداوند هستم،هان:هر كه در مورد سنّت رسول خدا با من محاجّه كند بداند كه من سزاوارترين مردم به سنّت رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله هستم،پس من به خدا سوگند مى‌دهم هر كس را كه امروز سخن مرا مى‌شنود كه حاضران[از شما]به غايبان از شما مى‌خواهم ابلاغ كند و به حقّ‌ خدا و حقّ‌ رسول او صلّى اللّه عليه و آله و حقّ‌ خودم كه مرا بر شما حقّ‌ خويشاوندى با رسول خدا است از شما مى‌خواهم كه ما را يارى نمائيد و از ما باز داريد آن كس را كه به ما ستم مى‌كند كه ما مورد وحشت و ستم قرار گرفتيم و از شهرها و فرزندانمان رانده شديم و بر ما ستم شد و از حقّمان كنار زده شديم و آنان كه بر باطل بودند بر ما نسبت ناروا بستند پس خدا را خدا را(به ياد آريد)در حقّ‌ ما،ما را خوار نسازيد و ما را يارى كنيد تا خداى تعالى شما را يارى فرمايد». ✴️آن حضرت ادامه داد:پس خداوند سيصد و سيزده نفر ياران آن حضرت را بر او گرد مى‌آورد، و خداوند آنان را بدون قرار قبلى براى او فراهم آورد بسان پاره‌هاى ابر پائيز(كه متفرّق‌اند و بعد به هم مى‌پيوندند)اى جابر اين همان آيه‌اى است كه خداوند در كتاب خود آن را ذكر كرده است كه:« أَيْنَ‌ ما تَكُونُوا يَأْتِ‌ بِكُمُ‌ اللّهُ‌ جَمِيعاً »«هر كجا كه باشيد خداوند همگى شما را گرد مى‌آورد كه خدا بر همه چيز توانا است» پس در ميان ركن و مقام با او بيعت مى‌كنند و با او فرمان و وصيّت نامه‌اى از رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله همراه است كه فرزندان آن را از پدران به ارث دريافت داشته‌اند،و قائم-اى جابر-مردى از فرزندان حسين است كه خداوند كار او را يك شبه برايش اصلاح مى‌فرمايد،پس هر چه از آن جمله بر مردم مشكل نمايد ديگر زاده شدن او از نسل رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و ارث بردن او از علماى هر عالمى پس از ديگرى بر ايشان مشكل نخواهد بود و باز اگر اينها هم جملگى بر ايشان مشكل باشد آن آواز كه از آسمان بر مى‌خيزد هنگامى كه او به نام خودش و پدر و مادرش خوانده مى‌شود ديگر مشكلى را بر ايشان باقى نمى‌گذارد». 📘غیبت نعمانی ، صفحه 395 باب14/حدیث67 @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜١٢,٦ - وَ فِي رِوَايَةِ‌ اَلْمُفَضَّلِ‌ بْنِ‌ عُمَرَ قَالَ‌ سَمِعْتُ‌ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌يَقُولُ‌: إِذَا قَامَ‌ قَائِمُ‌ آلِ‌ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِمُ‌ السَّلاَمُ‌ بَنَى فِي ظَهْرِ اَلْكُوفَةِ‌ مَسْجِداً لَهُ‌ أَلْفُ‌ بَابٍ‌ وَ اتَّصَلَتْ‌ بُيُوتُ‌ أَهْلِ‌ اَلْكُوفَةِ‌ بِنَهْرَيْ‌ كَرْبَلاَءَ. 📝و در روايت مفضل بن عمر آمده است:از امام صادق عليه السّلام شنيدم كه مى‌فرمود: 🕌هنگامى كه قائم آل محمد عليه السّلام قيام كند،در پشت كوفه مسجدى مى‌سازد كه هزار درب دارد،و خانه‌هاى مردم كوفه به دو رودخانۀ كربلا متصل مى‌شوند. 📚 ارشاد شیخ مفید، سیره ائمه اطهار علیهم السلام، صفحه 631 @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜٤٧١-عنه،عن ابن أسباط‍‌،عن الحسن بن الجهم قال:سألت أبا الحسن عليه السّلام عن شيء من الفرج. فقال:أولست تعلم أنّ‌ انتظار الفرج من الفرج‌؟ قلت:لا أدري إلاّ أن تعلّمني. ✅فقال:نعم،انتظار الفرج من الفرج. 📝حسن بن جهم مى‌گويد:از امام موسى بن جعفر عليهما السّلام در مورد فرج و ظهور سؤال كردم. ❤️حضرت فرمودند:آيا نمى‌دانى كه انتظار فرج خودش فرج است. عرض كردم:من هرچه مى‌دانم از بركت تعليم شماست. حضرت فرمودند:بله،انتظار فرج؛همان فرج است. 📘 کتاب الغیبة، صفحه 772 شیخ طوسی @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜٤٩٨-عنه،عن عبد الرحمن بن أبي هاشم،عن عليّ‌ بن أبي حمزة،عن أبي بصير،[عن أبي جعفر]في حديث له اختصرناه قال: إذا قام القائم عليه السّلام دخل الكوفة و أمر بهدم المساجد الأربعة حتّى يبلغ أساسها و يصيرها عريشا كعريش موسى و تكون المساجد كلّها جمّاء لا شرف لها كما كانت على عهد رسول اللّه صلّى اللّه عليه و اله و يوسّع الطّريق الأعظم فيصير ستّين ذراعا و يهدم كلّ‌ مسجد على الطّريق و يسدّ كلّ‌ كوة إلى الطّريق و كلّ‌ جناح و كنيف و ميزاب إلى الطّريق و يأمر اللّه الفلك في زمانه فيبطئ في دوره حتى يكون اليوم في أيّامه كعشرة من أيّامكم و الشّهر كعشرة أشهر و السّنة كعشر سنين من سنيّكم. ثمّ‌ لا يلبث إلاّ قليلا حتّى يخرج عليه مارقة الموالي برميلة الدسكرة عشرة آلاف، شعارهم:يا عثمان يا عثمان!فيدعو رجلا من الموالي فيقلّده سيفه،فيخرج إليهم فيقتلهم حتّى لا يبقى منهم أحد،ثمّ‌ يتوجّه إلى كابل‌شاه و هي مدينة لم يفتحها أحد قطّ‍‌ غيره فيفتحها،ثمّ‌ يتوجّه إلى الكوفة فينزلها و تكون داره و يبهرج سبعين قبيلة من قبائل العرب،تمام الخبر. ادامه مطلب(ترجمه)👇👇
📝على بن ابى حمزه،از ابى بصير و او هم از امام باقر عليه السّلام حديثى را نقل كرده‌اند كه ما آن را مختصر كرده‌ايم.در بخشى از اين حديث امام عليه السّلام فرمودند: ❗️وقتى كه قائم عليه السّلام قيام كند،داخل كوفه شده و دستور به انهدام چهار مسجد مى‌دهد تا آن‌ها را به پايه اوليه‌شان مى‌رساند. آن‌ها را مانند عريش موسى عليه السّلام به صورت سايبان بازسازى مى‌كند و ديوارهاى مساجد همه مثل زمان رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله بدون كنگره خواهند شد. راه‌هاى بزرگ و اصلى را تا شصت ذراع وسعت مى‌دهد،هر مسجدى را كه سر راه باشد تخريب مى‌كند،هر پنجره‌اى كه به سمت راه باشد را مى‌بندد و هر جوى[فاضلاب]و ناودانى كه به راه مى‌ريزد را مسدود مى‌كند. ✅خداوند به فلك امر مى‌كند كه در زمان آن حضرت،آهسته حركت كند،تا آنجا كه يك روز در زمان ايشان مثل ده روز شماست و يك ماهش مانند ده ماه و يك سالش مساوى ده سال شما خواهد بود. ☄بعد از آن،مدّت كوتاهى مى‌گذرد تا اين‌كه ده هزار نفر از خارجيان و غلامان در دهكده رميله عليه او قيام مى‌كنند و شعارشان«يا عثمان يا عثمان»است.حضرت مردى از دوستانش را فراخوانده و شمشير خود را به گردنش حمايل مى‌كند و به جنگ آن‌ها مى‌فرستد.او هم به طرف آن‌ها بيرون مى‌رود و با آن‌ها جنگيده و حتى يك نفر آن‌ها هم باقى نمى‌ماند. سپس به طرف كابل‌شاه مى‌رود و آن شهرى است كه احدى غير از حضرت عليه السّلام نمى‌تواند آن را فتح كند. بعد متوجّه كوفه شده و در آنجا مستقر مى‌شود و خانه‌اش در آنجا خواهد بود و خون هفتاد قبيله از قبايل عرب را[كه با حضرت از در عناد و دشمنى وارد مى‌شوند]مى‌ريزد. 📙 کتاب الغیبة، صفحه 792 شیخ طوسی @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜امام صادق (ع) فرمودند:اى مفضل! 🕋 گويا او را مى‌بينم كه وارد شهر مكه شده و لباس پيغمبر را پوشيده و عمامه زردى بر سر گذاشته است، و نعلين وصله شده پيغمبر را بپا كرده و عصاى آن حضرت را بدست گرفته چند بز لاغر را جلو انداخته و بدين گونه بطرف خانه خدا ميرود بدون اينكه كسى او را بشناسد و بسن جوانى آشكار ميگردد. مفضل گفت: آيا بصورت جوان برميگردد يا با حالت پيرى ظهور ميكند؟ فرمود:سبحان اللّه مگر از حالا كسى ميداند؟ وقتى خدا فرمان ظهورش را صادر كند هر طور او بخواهد و بهر صورتى كه او صلاح بداند ظاهر مى‌شود. ❓مفضل گفت: آقا! از كجا ظاهر مى‌شود و چگونه آشكار ميگردد؟ 🕋فرمود: اى مفضل او به تنهائى آشكار مى‌گردد و تنها بطرف خانۀ خدا مى‌آيد و تنها داخل كعبه مى‌شود و چون شب فرا رسد همچنان تنهاست، وقتى چشمها بخواب رفت و شب كاملا تاريك شد جبرئيل و ميكائيل و دسته دسته فرشتگان بر وى فرود مى‌آيند و در آن ميان جبرئيل به وى مى‌گويد: اى آقاى من هر چه بفرمائى پذيرفته است و فرمانت رواست. او (قائم) هم دست بر رخسارش ميكشد و ميگويد : 💫«اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذِي صَدَقَنا وَعْدَهُ وَ أَوْرَثَنَا الْأَرْضَ نَتَبَوَّأُ مِنَ الْجَنَّةِ حَيْثُ نَشاءُ فَنِعْمَ أَجْرُ الْعامِلِينَ»(زمر/74) يعنى: خدا را سپاس ميگذارم كه وعده‌اش در باره ما راست درآمد و زمين را بما واگذار كرد و هر جاى بهشت را بخواهيم منزل مى‌كنيم چه نيكوست پاداش عمل‌كنندگان. 🕋 بفرمان الهى! آنگاه در بين ركن و مقام مى‌ايستد و با صداى رسا مى‌گويد: اى نقبا و مردمى كه به من نزديك هستيد، و اى كسانى كه خداوند شما را پيش از ظهور من در روى زمين براى يارى من ذخيره كرده است، براى اطاعت از من بسوى من بيائيد! صداى او باين افراد ميرسد و آنها در شرق و غرب عالم بعضى در محراب عبادت و گروهى خوابيده‌اند، و با اين وصف با يك صدا كه ميشنوند و با يك چشم بهم زدن در بين ركن و مقام نزد او خواهند بود. 🕋هنگامى كه قائم در مكه ظهور ميكند سپس خداوند بنور دستور ميدهد كه بصورت عمودى از زمين تا آسمان جلوه كند و هر كه ساكن زمين است، از آن نور استضائه نمايد و نور از ميان خانه‌اش بر وى بدرخشد و از اين نور دلهاى مؤمنين مسرور گردد، در حالى كه هنوز آنها نمى‌دانند كه قائم ما اهل بيت ظهور كرده است. ولى چون صبح شود همه در برابر قائم خواهند بود و آنها سيصد و سيزده مرد به تعداد لشكر پيغمبر در روز جنگ بدر هستند. ❓مفضل گفت: آقا! آيا آن هفتاد و دو نفر كه با امام حسين عليه السّلام در كربلا شهيد شدند هم با آنها ظهور مى‌كنند؟ ♥️فرمود: فقط ابا عبد اللّه حسين بن على عليه السّلام با دوازده هزار نفر از شيعيان امير المؤمنين عليه السّلام در حالى كه حضرتش عمامۀ سياه پوشيده است ظهور ميكند. ❓عرضكردم: آقا! آيا مردم بغير روش و سنت قائم عليه السّلام قبل از ظهور و قيامش با امام حسين عليه السّلام بيعت ميكنند؟ ✅فرمود: اى مفضل! هر بيعتى قبل از ظهور قائم كفر و نفاق و نيرنگ است، خداوند بيعت‌كننده و بيعت‌گيرندگان آن را لعنت كند. 🕋 بلكه اى مفضل! تكيه بخانۀ خدا ميدهد و دستش را دراز مى‌كند و نورى از آن ميجهد و ميگويد: اين دست خدا و از جانب خدا و بامر خداست سپس اين آيه را ميخواند: 💫 «إِنَّ الَّذِينَ يُبايِعُونَكَ إِنَّما يُبايِعُونَ اللّهَ يَدُ اللّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ فَمَنْ نَكَثَ فَإِنَّما يَنْكُثُ عَلى نَفْسِهِ»(فتح/10) يعنى: كسانى كه با تو بيعت ميكنند، در حقيقت با خدا بيعت مينمايند، دست خدا بالاى دستهاى آنهاست، پس هر كس آن بيعت را بشكند، كارى بزيان خود كرده است. 🕊اول كسى كه دست او را ميبوسد، جبرئيل است، و سپس ساير فرشتگان و نجباء جن و بعد از آنها نقبا با وى متابعت مى‌كنند.