eitaa logo
الدولة الزهرائیة عج
538 دنبال‌کننده
421 عکس
553 ویدیو
285 فایل
یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
مشاهده در ایتا
دانلود
❖﷽❖ ✅ختم علوم به آن حضرت عليه السّلام 📜در حديث كميل كه در دار السلام روايت شده امير المؤمنين على عليه السّلام فرمود:«يا كميل!ما من علم إلاّ و أنا أفتحه،و ما من شيء إلاّ و القائم يختمه» ؛اى كميل!هيچ علمى نيست مگر اين‌كه من افتتاح كنندۀ آنم و هيچ چيزى نيست مگر اين‌كه قائم آن را به پايان مى‌رساند و خاتمه مى‌دهد. 🌠 شيخ صدوق از ابو عبد اللّه صادق عليه السّلام از پدرانش-صلوات اللّه عليهم-نقل كرده كه:پيغمبر اكرم صلّى اللّه عليه و اله فرمود: خداوند-عزّ و جلّ‌-از روزها جمعه را،و از ماه‌ها ماه رمضان،و از شب‌ها شب قدر را برگزيد و مرا از تمام پيغمبران برگزيد و على را برگزيدۀ از من ساخت.و او را بر تمام اوصيا برترى بخشيد و از على حسن و حسين را اختيار فرمود و از حسين اوصياى از فرزندانش را كه از قرآن،تحريف غلوّكنندگان و زياد كردن باطل‌جويان و تأويلات گمراه‌كنندگان را دور مى‌سازند،نهمين آنان قائمشان مى‌باشد و اوست ظاهر آن‌ها و اوست باطن آن‌ها. 📝و در كافى ضمن حديث راهبى كه به دست مولاى ما حضرت كاظم عليه السّلام مسلمان شد آمده: سپس راهب گفت:مرا خبر ده از هشت حرفى كه نازل شده و چهار عدد از آن‌ها در زمين آشكار گرديده و چهار تاى ديگر در فضا مانده،اين چهارى كه در فضا مانده است براى چه‌كسى نازل مى‌شود و چه‌كسى آن‌ها را تفسير مى‌نمايد؟ ❇️فرمود:او قائم ماست،پس خداوند آن‌ها را بر او نازل مى‌فرمايد،و او آن‌ها را تفسير مى‌كند،و بر او نازل مى‌شود چيزهايى كه بر صدّيقين و فرستادگان و هدايت‌شدگان نازل نشده باشد. 📚مکیال المکارم -جلد 1، صفحه 134 محمدتقی اصفهانی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜[١٥]الطّبرسيّ‌ في الاحتجاج:عن عبد العظيم الحسنيّ‌ رضي اللّه عنه قال: قلت لمحمّد بن عليّ‌ بن موسى عليهم السّلام:[يا مولاي]إنّي لأرجو أن تكون القائم من أهل بيت محمّد الّذي يملأ الأرض قسطا و عدلا كما ملئت ظلما و جورا. فقال عليه السّلام: «ما منّا إلاّ قائم بأمر اللّه و هاد إلى دين اللّه و لكنّ‌ القائم الّذي يطهّر اللّه به الأرض من الكفر و الجحود و يملأها ١قسطا و عدلا،هو الّذي يخفى على النّاس ولادته و يغيب عنهم شخصه و يحرم عليهم تسميته،و هو سميّ‌ رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم و كنيّه و هو الّذي تطوى له الأرض،و يذلّ‌ له كلّ‌ صعب،يجتمع إليه من أصحابه عدّة أهل بدر ثلاثمائة و ثلاثة عشر رجلا من أقاصي الأرض،و ذلك قول اللّه عزّ و جلّ‌: أَيْنَ‌ ما تَكُونُوا يَأْتِ‌ بِكُمُ‌ اللّهُ‌ جَمِيعاً،إِنَّ‌ اللّهَ‌ عَلى‌ كُلِّ‌ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ فإذا اجتمعت له هذه العدّة من أهل الأرض ،أظهر اللّه أمره فإذا كمل له العقد-و هو عشرة آلاف رجل-خرج بإذن اللّه،فلا يزال يقتل أعداء اللّه حتّى يرضى اللّه عزّ و جلّ‌. قال عبد العظيم:فقلت له:يا سيّدي،فكيف يعلم أنّ‌ اللّه قد رضي‌؟قال: «يلقي في قلبه الرّحمة،فإذا دخل المدينة أخرج اللاّت و العزّى فأحرقهما.» 📝شيخ طبرسى در كتاب احتجاج از جناب عبد العظيم حسنى رضي اللّه عنه آورده است كه گويد:به حضرت محمّد بن علىّ‌ بن موسى(امام جواد)عليهم السّلام عرض كردم:[اى مولاى من]اميدوارم آن قائم از خاندان محمّد-كه زمين را از قسط‍‌ و عدل پر مى‌سازد؛ همچنان‌كه از ظلم و جور آكنده شده باشد-شما باشيد.آن حضرت فرمودند: 💎«هريك از ما(امامان معصوم)به‌پادارندۀ امر خداوند و هدايت‌كننده به‌سوى دين خداييم؛ ولى آن قائمى كه خداوند به(دست)او،زمين را از كفر و انكار حق پاك خواهد ساخت و آن را از قسط‍‌ و عدل پر خواهد كرد،كسى است كه: ولادتش بر مردم مخفى مى‌ماند و جسم او از ايشان غايب مى‌گردد و بر زبان آوردن نامش بر آنان حرام است. اوست هم‌نام و هم‌كنيۀ رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم . و هم اوست كه زمين برايش درنورديده خواهد شد و هرگونه دشوارى برايش آسان خواهد گشت. 🕊از اصحابش،به تعداد اهل بدر،٣١٣ مرد از اطراف زمين به‌سويش جمع خواهند شد و اين است (معنى)فرمودۀ خداى-عزّ و جلّ‌-:(هركجا باشيد،خداوند همه‌ى شما را خواهد آورد. محقّقا خدا بر هر چيز تواناست). 🌺پس اگر اين تعداد از اهل زمين برايش جمع گرديدند،خداوند امرش را آشكار مى‌سازد و چون عقد-كه ده هزار مرد است-برايش كامل شود،به اذن خداوند خروج خواهد كرد.سپس پيوسته دشمنان خدا را مى‌كشد تا اينكه خداى-عزّ و جلّ‌-راضى گردد.» ❓حضرت عبد العظيم گويد:به آن حضرت عرضه داشتم:اى آقاى من!چگونه خواهد دانست كه خداوند راضى شده است‌؟(امام عليه السّلام)فرمود: 💞«در قلبش رحمت مى‌افكند.پس هنگامى كه به مدينه داخل گردد،لات و عزّى را بيرون مى‌آورد و آن دو را آتش مى‌زند.» 📚سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 69 سید هاشم بن سلیمان بحرانی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ اللهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكاةٍ فيها مِصْباحٌ الْمِصْباحُ في زُجاجَةٍ الزُّجاجَةُ كَأَنَّها كَوْكَبٌ دُرِّيٌّ يُوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبارَكَةٍ زَيْتُونَةٍ لا شَرْقِيَّةٍ وَ لا غَرْبِيَّةٍ يَكادُ زَيْتُها يُضي‌ءُ وَ لَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نارٌ نُورٌ عَلى نُورٍ يَهْدِي اللهُ لِنُورِهِ مَنْ يَشاءُ وَ يَضْرِبُ اللهُ الْأَمْثالَ لِلنَّاسِ وَ اللهُ بِكُلِّ شَيْ‌ءٍ عَليمٌ خداوند نور آسمان‌ها و زمين است؛ و مَثَل نورش همانند چراغدانى است كه در آن چراغى [پرفروغ] باشد، آن چراغ در حبابى قرار گيرد، حبابى [شفاف و درخشنده] همچون ستاره‌اى فروزان، چراغى كه افروخته مى‌شود از [روغن] درخت پربركت زيتونى كه نه شرقى است و نه غربى؛ روغنش [آنچنان صاف و خالص است كه] نزديك است بدون تماس با آتش شعله‌ور شود؛ نورى است بر فراز نورى؛ و خدا هركس را بخواهد با نور خود هدايت مى‌كند، و خدا براى مردم مثل‌ها مى‌زند و خداوند به هر چيزى داناست. (نور/ ۳۵) ✨✨✨✨✨✨ 📜الصّادق (- عَن صَالِحِ‌بْنِ‌سَهْلٍ الْهَمْدَانِی قال: سَمِعْتُ أَبَاعَبْدِاللَّهِ (یَقُولُ فِی قَوْلِ اللَّهِ اللهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکاةٍ الْمِشْکَاهًُْ فَاطِمَهًُْ (فِیها مِصْباحٌ الْحَسَنُ (الْمِصْباحُ الْحُسَیْنُ (فِی زُجاجَةٍ الزُّجاجَةُ کَأَنَّها کَوْکَبٌ دُرِّیٌّ کَأَنَّ فَاطِمَهًَْ (کَوْکَبٌ دُرِّیٌّ بَیْنَ نِسَاءِ أَهْلِ الدُّنْیَا وَ نِسَاءِ أَهْلِ الْجَنَّهًِْ یُوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبارَکَةٍ یُوقَدُ مِنْ إِبْرَاهِیمَ لا شَرْقِیَّةٍ وَ لا غَرْبِیَّةٍ لَا یَهُودِیَّهًٍْ وَ لَا نَصْرَانِیَّهًٍْ یَکادُ زَیْتُها یُضِیءُ یَکَادُ الْعِلْمُ یَنْفَجِرُ مِنْهَا وَ لَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نارٌ نُورٌ عَلی نُورٍ إِمَامٌ مِنْهَا بَعْدَ إِمَامٍ یَهْدِی اللهُ لِنُورِهِ مَنْ یَشاءُ یَهْدِی اللهُ لِلْأَئِمَّهًِْ مَنْ یَشَاءُ وَ یَضْرِبُ اللهُ الْأَمْثالَ لِلنَّاسِ وَ اللهُ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ. 📝امام صادق (- صالح‌بن‌سهل همدانی گوید: از امام صادق (شنیدم که درباره: اللهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکَاةٍ می‌فرمود: «مِشْکَاةٍ؛ فاطمه است؛ فِیهَا مِصْبَاحٌ؛ مصباح حسن و حسین هستند. فِی زُجَاجَةٍ الزُّجَاجَةُ کَأَنَّهَا کَوْکَبٌ دُرِّیٌّ؛ گویی فاطمه ستاره‌ای درخشان در بین زنان زمین است، یُوقَدُ مِن شَجَرَةٍ مُّبَارَکَةٍ؛ از شجره ابراهیم نور می‌گیرد و برافروخته می‌شود. لَّا شَرْقِیَّةٍ وَ لَا غَرْبِیَّةٍ؛ یعنی نه یهودی است و نه مسیحی است، یَکَادُ زَیْتُهَا یُضِیءُ؛ نزدیک است که چشمه‌های علم از آن بجوشد. وَ لَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ نُّورٌ عَلَی نُورٍ مراد از نورٌ علی نُورٍ، امامی بعد از امامی دیگر است، یَهْدِی اللهُ لِنُورِهِ مَن یَشَاء یعنی خداوند به‌سوی ائمّه هدایت می‌کند؛ هرکس را که بخواهد او را وارد نور ولایت آن‌ها می‌گرداند؛ یَضْرِبُ اللهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ وَ اللهُ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۰، ص۲۴۴ بحارالأنوار، ج۲۳، ص۳۰۴/ بحارالأنوار، ج۴، ص۱۸ http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 🌠مصحف فاطمه س 📜در روایات بسیار از امامان (ع) آمده که مصحف فاطمه (س) در نزد امامان معصوم (ع) است: از جمله در کتاب بصائر الدّرجات فاطمه (س) مصحفی را بیادگار گذاشت، آن مصحف، قرآن نیست، ولی سخنی از سخن خدا » : نقل شده که امام صادق (ع) فرمود ابوبصیر میگوید، به حضرت .« کتابی است که خدا بر فاطمه (س) نازل کرده، رسول خدا (ص) آن را املاء نموده و به خطّ علی (ع) است امام صادق (ع) رسیدم و عرض کردم: قربانت گردم، از شما سؤالی دارم، آیا در اینجا کسی (نامحرمی) هست که سخن مرا بشنود؟ امام صادق (ع) پردهاي را که در میان آنجا و اطاق دیگر بود، بالا زد و در آنجا سرکشید، سپس فرمود: اي ابامحمّد! هر چه میخواهی بپرس. عرض کردم قربانت گردم، شیعیان حدیث میکنند که پیغمبر (ص) به علی (ع) بابی از علم آموخت که از هر باب آن هزار باب گشوده میشد. عرض کردم به خدا که علم کامل و حقیقی این است. امام صادق (ع) ساعتی تأمّل کرد و نزد ما است، امّا مردم چه میدانند « جامعه » سپس فرمود: آن علم است، ولی علم کامل نیست، آنگاه فرمود: اي ابامحمّد! همانا طوماري است به طول هفتاد ذراع رسول خدا (ص) با املاء زبانی آن حضرت و دستخط علی » : چیست؟ در پاسخ فرمود « جامعه » (ع)، تمام حلال و حرام و همه ي نیازهاي دینی مردم، حتّی جریمه ي خراش، در آن موجود است و پس از ساعتی سکوت فرمود: همانا « این علم است ولی باز هم کامل نیست » پرسیدم: جَفْر چیست؟ فرمود: مخزنی است از چرم که علم پیامبران و اوصیاء و « جَفْر » در نزد ما است، مردم چه میدانند دانشمندان گذشته ي بنی اسرائیل، در آن وجود دارد. عرض کردم: همانا علم کامل این است: فرمود: این علم است ولی علم کامل« همانا مصحف فاطمه (س) در نزد ما است » و باز پس از ساعتی سکوت فرمود: وَ اِنَّ عِنْدَنا لَمُصْحَف فاطِمَۀ علیهاالسَّلام پرسیدم: مصحف فاطمه (س) چیست؟ فرمود: مصحفی است سه برابر قرآنی «!؟ مردم چه میدانند که مصحف فاطمه (س) چیست که در دست شما است، به خدا حتّی یک حرف قرآن شما هم در آن نیست. عرض کردم: علم کامل این است، .« علم گذشته و آینده تا روز قیامت نزد ما است » : فرمود: این هم علم است ولی علم کامل نیست، و پس از ساعتی سکوت فرمود عرض کردم: به خدا علم کامل همین است. فرمود: این هم علم است ولی علم کامل نیست. پرسیدم: پس علم کامل چیست؟ فرمود: علمی است که در هر شب و هر روز، راجع به موضوعی پس از موضوع دیگر، و چیزي پس از چیز دیگر، تا روز قیامت پدید می آید. 📚بیت الاحزان شیخ عباس قمی [ صفحه 34 ] کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜اصبغ بن نباته روايت كرده كه گفت: شنيدم حضرتامير المؤمنين عليه السّلام بمردم مى‌فرمود: سلونى قبل ان تفقدونى لانّى بطرق السّماء اعلم من العلماء و بطرق الارض اعلم من العالم. يعنى: پيش از آنكه مرا از دست بدهيد هر چه ميخواهيد از من بپرسيد. زيرا كه من از همۀ دانشمندان به راه‌هاى آسمان داناتر، و از تمام مردم روى زمين براه‌هاى زمين آشناترم. منم سرور دين و آقاى مؤمنين و پيشواى پرهيزكاران، منم پاداش دهندۀ مردم در روز رستخيز و تقسيم‌كنندۀ آتش دوزخ و كليد دار بهشت و صاحب حوض كوثر و ترازوى قيامت و صاحب اعراف. هر امامى از ما آشناى باوضاع تمام اهل ولايتش ميباشد چنان كه خداوند در اين آيه ميفرمايد: «إِنَّما أَنْتَ مُنْذِرٌ وَ لِكُلِّ قَوْمٍ هادٍ». اى مردم! پيش از آنكه مرا از دست بدهيد آنچه ميخواهيد از من بپرسيد قبل از آنكه از جانب مشرق آشوبى برپا شود كه هنگام اشتعال نائره آن بالا گيرد و بعد كه خاموش شد مردى را در كام خود فرو برده نابود گرداند و شعله آتشى از مغرب زمين دامن خود را بالا زده و ميگويد: اى واى بر آنها كه طعمه من شوند پس هنگامى كه گردش آسمان طولانى شد خواهيد گفت: (آن مهدى موعود) مرده يا هلاك شده و بكدام بيابان رفته است. آن روز تأويل اين آيه مصداق پيدا ميكند «ثُمَّ رَدَدْنا لَكُمُ الْكَرَّةَ»...» و براى آن نشانه‌ها و علائمى است. ❇️ اول آنها محاصره كوفه است بوسيلۀ نگهبانان و خندق، و رخنه كردن آب در كوچه‌هاى كوفه، و تعطيل مساجد در مدت چهل شب، و پيدا شدن هيكل و برافراشته شدن پرچمها در اطراف مسجد بزرگ كوفه، و قاتل و مقتولى كه هر دو در آتش دست و پا ميزنند، و قتل و مرگ شايع؛ و كشته شدن مردى پاكدل (نفس زكيه) با هفتاد نفر در بيرون كوفه، و شخصى كه در بين ركن و مقام سر او را از تن جدا ميسازند و كشته شدن اشقع در موقع بيعت گرفتن بتها بطور صبر، و خروج سفيانى با پرچم سرخى كه سركرده آنها مردى از قبيلۀ كلب است. و رفتن دوازده نفر از لشكر سفيانى بطرف مكه و مدينه كه سرلشكر آنها مردى از بنى اميه بنام خزيمه است. چشم چپش نابينا گشته، و در چشم راستش لكۀ غليظى است، و خود را بمردان شبيه نموده. هر جا ميرود فتح ميكند تا آنكه وارد مدينه مى‌شود، در خانه‌اى كه آن را خانۀ ابو الحسن اموى ميگويند فرود مى‌آيد. آنگاه لشكرى براى گرفتن مردى از خاندان پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله كه شيعيان گرد وى اجتماع نموده‌اند و در آن موقع از مدينه بمكه باز ميگردد، ميفرستد. سرلشكر سفيانى مردى از قبيلۀ غطفان است. موقعى كه آن لشكر بوسط «قاع ابيض» ميرسند بزمين فرو ميروند كسى از آنها باقى نماند جز يك نفر كه خداوند رويش را به پشت برميگرداند. تا برگردد و مردم را از بيدينى برحذر دارد و براى بقيه اتباع سفيانى عبرتى باشد. آن روز موقع تأويل اين آيۀ شريفه است ✨ «وَ لَوْ تَرى إِذْ فَزِعُوا فَلا فَوْتَ وَ أُخِذُوا مِنْ مَكانٍ قَرِيبٍ».(سبأ/51)
همچنين صد و سى هزار نفر لشكر را بكوفه اعزام ميدارد و در «روحاء» و «فاروق» فرود ميايند، در آنجا سى هزار نفر آنها حركت نموده، و در كوفه در محل قبر حضرت هود واقع در نخيله فرود مى‌آيند، و در روز عيد قربان بر مردم حمله مياورند. حاكم كوفه در آن روز ستمگر معاندى است و موسوم به كاهن ساحر ميباشد. آنگاه حاكم زوراء (يعنى بغداد) با پنج هزار نفر از كاهنان بقصد جنگ با آنها بيرون مى‌آيند، و هفتاد هزار نفر را بر سر پل كوفه بقتل ميرسانند بطورى كه تا سه روز بواسطۀ خونهاى مقتولين و تعفن اجساد از رفت و آمد سر پل خوددارى ميكنند. هفتاد هزار دختر باكره كه كسى دست و سر و روى آنها را نديده باسارت ميرود. آنها را در محملها جاى ميدهند و به «ثويه» يعنى غرّى ميبرند. ✅سپس صد هزار نفر مشرك و منافق از شهر كوفه خارج شده بدمشق كه محل بهشت شداد است ميايند، بدون اينكه كسى از آنها ممانعت كند، و پرچمهائى بدون علامت كه نه از پنبه و نه كتان و نه حرير است از مشرق زمين ميايند در سر نيزه‌هاى آنها مهر سيد اكبر (پيغمبر) زده شده قائد آنها مردى از خاندان پيغمبر است آن پرچمها در شرق پديد مى‌آيد و بوى آن مانند مشك معطر بغرب ميرسد. ترس و رعب آنها يكماه پيش از آمدنشان همه جا در دل مردم قرار ميگيرد، آنگاه در كوفه فرود ميايند و اولاد ابو طالب بخونخواهى پدران خود قيام ميكنند. ❇️ در آن گير و دار ناگهان لشكر يمنى و خراسانى مانند دو اسبى كه مسابقه ميدهند از راه ميرسند. آن دو لشكر پراكنده و غبار آلود و سواره، هر يك چنان براى ورود بكوفه مسابقه ميدهند، كه شعلۀ برق همچون تير از سم اسبهاى آنها ميجهد وقتى يكى از آنها نگاه بسم اسبش ميكند، ميگويد: ماندن ما در اينجا از فردا ديگر سودى ندارد و هم ميگويند: خدايا ما توبه كرديم، آنها مردم بى‌نظيرى هستند كه خداوند آنها را در قرآن وصف كرده بقوله تعالى: «إِنَّ اللّهَ يُحِبُّ التَّوّابِينَ وَ يُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِينَ» يعنى خداوند توبه‌كنندگان و كسانى كه خود را پاكيزه كرده‌اند، دوست ميدارد. ✴️ آنگاه مردى از اهل نجران دعوت امام را مى‌پذيرد و او نخستين نصرانى است كه بوى ميگرود او كنيسه‌اى را كه در آن برسم نصارى عبادت ميكرد خراب و صليب خود را خورد ميكند . 🔰سپس مهدى با غلامان و مردمى كه ناتوان بنظر مى‌آيند قيام ميكند و با پرچمهاى هدايت به نخيله ميرود. محل اجتماع تمام مردم روى زمين «فاروق» خواهد بود. در آن روز سه هزار هزار نفر در بين شرق و غرب كشته مى‌شود تا آنجا كه همديگر را بقتل ميرسانند، و آن روز موقع تأويل اين آيه شريفه است: ✨«فَما زاَلَتْ تِلْكَ دَعْواهُمْ حَتّى جَعَلْناهُمْ حَصِيداً خامِدِينَ» ﭘﺲ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺳﺨﻨﺸﺎﻥ ﻫﻤﻴﻦ ﺑﻮﺩ ﺗﺎ ﺁﻧﻜﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺭﻳﺸﻪ ﻛﻦ ﻭ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﺳﺎﺧﺘﻴﻢ .(انبیاء/١٥) 🎇و در ماه رمضان بهنگام طلوع صبح گوينده‌اى از سمت مشرق ميگويد: اى راه - يافتگان جمع شويد، بعد از آن گوينده‌اى در موقع غروب ميگويد: اى پيروان باطل اجتماع كنيد؛ فرداى آن روز در وقت ظهر آفتاب رنگارنگ و زرد ميگردد. سپس تيره و تار مى‌شود، و در روز سوم خداوند حق و باطل را از هم جدا ميسازد، ❇️ و دابة الارض و لشكر روم بساحل دريا نزديك غار اصحاب كهف ميرسند، خداوند هم جوانان اصحاب كهف را با سگشان از ميان غارشان برانگيخته ميگرداند، يكى از آنها موسوم به «مليخا» و ديگرى بنام «حملاها» دو گواهى هستند كه دعوت قائم را ميپذيرند. 📚مهدی موعود، صفحه 1061 علامه محمدباقرمجلسی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
هدایت شده از الدولة الزهرائیة عج
9.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜 حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ سَعِيدٍ قَالَ‌ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ يُوسُفَ‌ بْنِ‌ يَعْقُوبَ‌ الْجُعْفِيُّ‌ أَبُو الْحَسَنِ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا إِسْمَاعِيلُ‌ بْنُ‌ مِهْرَانَ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا اَلْحَسَنُ‌ بْنُ‌ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ أَبِي حَمْزَةَ‌ عَنْ‌ أَبِيهِ‌ وَ وُهَيْبِ‌ بْنِ‌ حَفْصٍ‌ عَنْ‌ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ‌ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ قَالَ‌: 🌱بَيْنَا النَّاسُ‌ وُقُوفٌ‌ بِعَرَفَاتٍ‌ إِذْ أَتَاهُمْ‌ رَاكِبٌ‌ عَلَى نَاقَةٍ‌ ذِعْلِبَةٍ‌ يُخْبِرُهُمْ‌ بِمَوْتِ‌ خَلِيفَةٍ‌ يَكُونُ‌ عِنْدَ مَوْتِهِ‌ فَرَجُ‌ آلِ‌ مُحَمَّدٍ صَلَوَاتُ‌ اللَّهِ‌ عَلَيْهِم وَ فَرَجُ‌ النَّاسِ‌ جَمِيعاً 💥وَ قَالَ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ إِذَا رَأَيْتُمْ‌ عَلاَمَةً‌ فِي السَّمَاءِ نَاراً عَظِيمَةً‌ مِنْ‌ قِبَلِ‌ الْمَشْرِقِ‌ تَطْلُعُ‌ لَيَالِيَ‌ فَعِنْدَهَا فَرَجُ‌ النَّاسِ‌ وَ هِيَ‌ قُدَّامَ‌ الْقَائِمِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ بِقَلِيلٍ‌ . 📝(حديث كرد ما را احمد بن محمّد بن سعيد او گفت:حديث كرد ما را احمد بن يوسف بن يعقوب جعفىّ‌ ابو الحسن او گفت:حديث كرد ما را اسماعيل بن مهران او گفت:حديث كرد ما را حسن بن علىّ‌ بن ابى حمزه از پدرش و وهيب بن حفص آنان از ابى بصير و او از): ابى عبد اللّه(امام صادق)عليه السّلام كه فرمود: 🌿در آن ميان كه مردم در عرفات ايستاده‌اند سوارى كه بر شتر تندرو سوار است ميرسد و بآنان خبر ميدهد:خليفه‌اى كه در مرگ او فرج آل محمّد و فرج همۀ مردم فرا خواهد رسيد مرد. 💥و فرمود:آنگاه كه نشانه‌اى در آسمان ديديد:آتش بزرگى كه از جانب مشرق چند شب سر ميكشد آن وقت فرج مردم فرا رسيده است و اندكى پيش از قائم خواهد بود. 📚 غیبت نعمانی، صفحه 313 باب 14/حدیث37 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84