❖﷽❖
#بعد_از_ظهور
#دولت_کریمه_امام_عصر_عج
#ویژگی_حکومت_مهدی_عج
📜 أَخْبَرَنَا عَبْدُ الْوَاحِدِ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ يُونُسَ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ جَعْفَرٍ الْقُرَشِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو جَعْفَرٍ الْهَمْدَانِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا مُوسَى بْنُ سَعْدَانَ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْقَاسِمِ الْحَضْرَمِيِّ عَنْ عُمَرَ بْنِ أَبَانٍ الْكَلْبِيِّ عَنْ أَبَانِ بْنِ تَغْلِبَ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ :
كَأَنِّي بِالْقَائِمِ فَإِذَا اسْتَوَى عَلَى ظَهْرِ اَلنَّجَفِ لَبِسَ دِرْعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ الْأَبْيَضَ فَيَنْتَفِضُ هُوَ بِهَا فَيَسْتَدِيرُهَا عَلَيْهِ فَيَغْشَاهَا بِخَدَاعَةٍ مِنْ إِسْتَبْرَقٍ وَ يَرْكَبُ فَرَساً لَهُ أَدْهَمَ أَبْلَقَ بَيْنَ عَيْنَيْهِ شِمْرَاخٌ فَيَنْتَفِضُ بِهِ انْتِفَاضَةً لاَ يَبْقَى أَهْلُ بَلَدٍ إِلاَّ وَ هُمْ يَرَوْنَ أَنَّهُ مَعَهُمْ فِي بَلَدِهِمْ وَ يَنْشُرُ رَايَةَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ عَمُودُهَا مِنْ عُمُدِ عَرْشِ اللَّهِ وَ سَائِرُهَا مِنْ نَصْرِ اللَّهِ مَا يَهْوِي بِهَا إِلَى شَيْءٍ إِلاَّ أَهْلَكَهُ اللَّهُ قُلْتُ أَ مَخْبُوٌّ هِيَ أَمْ يُؤْتَى بِهَا قَالَ بَلْ يَأْتِي بِهَا جَبْرَئِيلُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَإِذَا هَزَّهَا لَمْ يَبْقَ مُؤْمِنٌ إِلاَّ صَارَ قَلْبُهُ أَشَدَّ مِنْ زُبَرِ الْحَدِيدِ وَ أُعْطِيَ قُوَّةَ أَرْبَعِينَ رَجُلاً وَ لاَ يَبْقَى مُؤْمِنٌ مَيِّتٌ إِلاَّ دَخَلَتْ عَلَيْهِ تِلْكَ الْفَرْحَةُ فِي قَبْرِهِ وَ ذَلِكَ حَيْثُ يَتَزَاوَرُونَ فِي قُبُورِهِمْ وَ يَتَبَاشَرُونَ بِقِيَامِ الْقَائِمِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ يَنْحَطُّ عَلَيْهِ ثَلاَثَةَ عَشَرَ أَلْفاً وَ ثَلاَثُمِائَةٍ وَ ثَلاَثَةَ عَشَرَ مَلَكاً قَالَ فَقُلْتُ كُلُّ هَؤُلاَءِ كَانُوا مَعَ أَحَدٍ قَبْلَهُ مِنَ الْأَنْبِيَاءِ قَالَ نَعَمْ وَ هُمُ الَّذِينَ كَانُوا مَعَ نُوحٍ فِي السَّفِينَةِ وَ الَّذِينَ كَانُوا مَعَ إِبْرَاهِيمَ حَيْثُ أُلْقِيَ فِي النَّارِ وَ الَّذِينَ كَانُوا مَعَ مُوسَى حِينَ فُلِقَ الْبَحْرُ وَ الَّذِينَ كَانُوا مَعَ عِيسَى حِينَ رَفَعَهُ اللّهُ إِلَيْهِ وَ أَرْبَعَةُ آلاَفٍ كَانُوا مَعَ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ مُرْدِفِينَ وَ ثَلاَثُمِائَةٍ وَ ثَلاَثَةَ عَشَرَ مَلَكاً كَانُوا يَوْمَ بَدْرٍ وَ أَرْبَعَةُ آلاَفٍ هَبَطُوا يُرِيدُونَ الْقِتَالَ مَعَ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَلَمْ يُؤْذَنْ لَهُمْ فَرَجَعُوا فِي الاِسْتِيمَارِ فَهَبَطُوا وَ قَدْ قُتِلَ اَلْحُسَيْنُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَهُمْ عِنْدَ قَبْرِهِ شُعْثٌ غُبْرٌ يَبْكُونَهُ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَ رَئِيسُهُمْ مَلَكٌ يُقَالُ لَهُ مَنْصُورٌ فَلاَ يَزُورُهُ زَائِرٌ إِلاَّ اسْتَقْبَلُوهُ وَ لاَ يُوَدِّعُهُ مُوَدِّعٌ إِلاَّ شَيَّعُوهُ وَ لاَ مَرِيضٌ إِلاَّ عَادُوهُ وَ لاَ يَمُوتُ مَيِّتٌ إِلاَّ صَلَّوْا عَلَيْهِ وَ اسْتَغْفَرُوا لَهُ بَعْدَ مَوْتِهِ فَكُلُّ هَؤُلاَءِ يَنْتَظِرُونَ قِيَامَ الْقَائِمِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ .
ادامه مطلب(ترجمه)👇👇
📝(خبر داد ما را عبد الواحد بن عبد اللّه بن يونس او گفت:حديث كرد ما را محمّد بن جعفر قرشىّ او گفت:حديث كرد ما را ابو جعفر همدانىّ او گفت:
حديث كرد ما را موسى بن سعدان از عبد اللّه بن قاسم حضرمىّ و او از عمرو بن ابان كلبىّ و او از ابان بن تغلب كه گفت):
ابو عبد اللّه(امام صادق)عليه السّلام فرمود:
🎇گوئى قائم را مىبينم كه چون بر پشت نجف برسد زره سفيد رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله را بپوشد بدن او بر آن زره قالب گردد بطورى كه تمام بدن را فرا گيرد پس جامهاى از حرير بهشتى زره را ميپوشاند و اسب سياه و سپيدى كه او را است و در ميان دو چشمش سفيدى هست سوار شود و با آن اسب چنان گردشى كند كه اهل هيچ شهرى نمىماند مگر آنكه مىبينند كه آن حضرت با آنها است
و در شهر آنها است و پرچم رسول خدا(صلّى الله عليه و آله) ميگشايد كه عمودش از عمودهاى عرش خدا است و بقيّهاش از نصرت خدا است با آن بر چيزى سرازير نگردد مگر آنكه خداوند آن را هلاك گرداند.
❓عرض كردم:آيا آن پرچم الآن پنهان شده است يا برايش مىآورند؟فرمود:
✅بلكه جبرئيل آن پرچم را مىآورد و چون باهتزازش در آورد مؤمنى نمىماند مگر آنكه دلش از پارۀ آهن سختتر مىشود و نيروى چهل مرد به او داده مىشود و مؤمن مردهاى نمىماند مگر آنكه آن سرور و شادى در قبرش داخل مىشود و اين بهنگامى است كه آنان در قبرهايشان بزيارت يك ديگر مىآيند و مژدۀ قيام قائم عليه السّلام را بهمديگر ميدهند
و سيزده هزار فرشته و سيصد و سيزده فرشته ديگر بر آن حضرت فرود مىآيند.
❓گويد:عرض كردم:همۀ اين فرشتگان با كسى پيش از او از انبياء بودهاند؟
🕊فرمود:آرى،آنان همانها هستند كه با نوح در كشتى بودند و كسانى هستند كه با ابراهيم بودند آنجا كه بآتش افكنده شد و همانا هستند كه با موسى بودند هنگامى كه دريا براى او شكافته شد و كسانى هستند كه با عيسى بودند آن وقت كه خداوند او را بسوى خود بالا برد و آن چهار هزارند كه با پيغمبر صلى اللّه عليه و آله صف بسته بودند و سيصد و سيزده فرشتهاى كه روز بدر بودند و چهار هزارى كه فرود آمدند و ميخواستند در ركاب حسين عليه السّلام بجنگند و اجازه نيافتند پس بازگشتند تا دستور بگيرند همين كه دوباره فرود آمدند حسين عليه السّلام كشته شده بود پس آنان در كنار قبر او مو پريشان و غبار آلود تا روز رستاخيز ميگريند و رئيسشان فرشتهاى است كه منصورش گويند.
💫هيچ زائرى بزيارتش نميرود مگر اينكه آنان او را استقبال ميكنند و هيچ وداعكنندهاى با آن حضرت وداع نميكند مگر آنكه آنان مشايعتش كنند و هيچ بيمارى نيست مگر آنكه آنان بعيادتش روند و هيچ مردهاى نمىميرد مگر آنكه بر او نماز ميگذارند و پس از مرگش براى او طلب آمرزش كنند و همۀ اينان بانتظار قيام قائم هستند.
📚غیبت نعمانی ، صفحه 364
باب19/حدیث5
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#بعد_از_ظهور
✅ختم علوم به آن حضرت عليه السّلام
📜در حديث كميل كه در دار السلام روايت شده امير المؤمنين على عليه السّلام فرمود:«يا كميل!ما من علم إلاّ و أنا أفتحه،و ما من شيء إلاّ و القائم يختمه» ؛اى كميل!هيچ علمى نيست مگر اينكه من افتتاح كنندۀ آنم و هيچ چيزى نيست مگر اينكه قائم آن را به پايان مىرساند و خاتمه مىدهد.
🌠 شيخ صدوق از ابو عبد اللّه صادق عليه السّلام از پدرانش-صلوات اللّه عليهم-نقل كرده كه:پيغمبر اكرم صلّى اللّه عليه و اله فرمود:
خداوند-عزّ و جلّ-از روزها جمعه را،و از ماهها ماه رمضان،و از شبها شب قدر را برگزيد و مرا از تمام پيغمبران برگزيد و على را برگزيدۀ از من ساخت.و او را بر تمام اوصيا برترى بخشيد و از على حسن و حسين را اختيار فرمود و از حسين اوصياى از فرزندانش را كه از قرآن،تحريف غلوّكنندگان و زياد كردن باطلجويان و تأويلات گمراهكنندگان را دور مىسازند،نهمين آنان قائمشان مىباشد و اوست ظاهر آنها و اوست باطن آنها.
📝و در كافى ضمن حديث راهبى كه به دست مولاى ما حضرت كاظم عليه السّلام مسلمان شد آمده:
سپس راهب گفت:مرا خبر ده از هشت حرفى كه نازل شده و چهار عدد از آنها در زمين آشكار گرديده و چهار تاى ديگر در فضا مانده،اين چهارى كه در فضا مانده است براى چهكسى نازل مىشود و چهكسى آنها را تفسير مىنمايد؟
❇️فرمود:او قائم ماست،پس خداوند آنها را بر او نازل مىفرمايد،و او آنها را تفسير مىكند،و بر او نازل مىشود چيزهايى كه بر صدّيقين و فرستادگان و هدايتشدگان نازل نشده باشد.
📚مکیال المکارم -جلد 1، صفحه 134
محمدتقی اصفهانی
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#بعد_از_ظهور
📜[١٥]الطّبرسيّ في الاحتجاج:عن عبد العظيم الحسنيّ رضي اللّه عنه قال:
قلت لمحمّد بن عليّ بن موسى عليهم السّلام:[يا مولاي]إنّي لأرجو أن تكون القائم من أهل بيت محمّد الّذي يملأ الأرض قسطا و عدلا كما ملئت ظلما و جورا.
فقال عليه السّلام:
«ما منّا إلاّ قائم بأمر اللّه و هاد إلى دين اللّه و لكنّ القائم الّذي يطهّر اللّه به الأرض من الكفر و الجحود و يملأها ١قسطا و عدلا،هو الّذي يخفى على النّاس ولادته و يغيب عنهم شخصه و يحرم عليهم تسميته،و هو سميّ رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم و كنيّه و هو الّذي تطوى له الأرض،و يذلّ له كلّ صعب،يجتمع إليه من أصحابه عدّة أهل بدر ثلاثمائة و ثلاثة عشر رجلا من أقاصي الأرض،و ذلك قول اللّه عزّ و جلّ: أَيْنَ ما تَكُونُوا يَأْتِ بِكُمُ اللّهُ جَمِيعاً،إِنَّ اللّهَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ فإذا اجتمعت له هذه العدّة من أهل الأرض ،أظهر اللّه أمره فإذا كمل له العقد-و هو عشرة آلاف رجل-خرج بإذن اللّه،فلا يزال يقتل أعداء اللّه حتّى يرضى اللّه عزّ و جلّ.
قال عبد العظيم:فقلت له:يا سيّدي،فكيف يعلم أنّ اللّه قد رضي؟قال:
«يلقي في قلبه الرّحمة،فإذا دخل المدينة أخرج اللاّت و العزّى فأحرقهما.»
📝شيخ طبرسى در كتاب احتجاج از جناب عبد العظيم حسنى رضي اللّه عنه آورده است كه گويد:به حضرت محمّد بن علىّ بن موسى(امام جواد)عليهم السّلام عرض كردم:[اى مولاى من]اميدوارم آن قائم از خاندان محمّد-كه زمين را از قسط و عدل پر مىسازد؛ همچنانكه از ظلم و جور آكنده شده باشد-شما باشيد.آن حضرت فرمودند:
💎«هريك از ما(امامان معصوم)بهپادارندۀ امر خداوند و هدايتكننده بهسوى دين خداييم؛
ولى آن قائمى كه خداوند به(دست)او،زمين را از كفر و انكار حق پاك خواهد ساخت و آن را از قسط و عدل پر خواهد كرد،كسى است كه:
ولادتش بر مردم مخفى مىماند
و جسم او از ايشان غايب مىگردد
و بر زبان آوردن نامش بر آنان حرام است.
اوست همنام و همكنيۀ رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم .
و هم اوست كه زمين برايش درنورديده خواهد شد
و هرگونه دشوارى برايش آسان خواهد گشت.
🕊از اصحابش،به تعداد اهل بدر،٣١٣ مرد از اطراف زمين بهسويش جمع خواهند شد و اين است (معنى)فرمودۀ خداى-عزّ و جلّ-:(هركجا باشيد،خداوند همهى شما را خواهد آورد.
محقّقا خدا بر هر چيز تواناست).
🌺پس اگر اين تعداد از اهل زمين برايش جمع گرديدند،خداوند امرش را آشكار مىسازد و چون عقد-كه ده هزار مرد است-برايش كامل شود،به اذن خداوند خروج خواهد كرد.سپس پيوسته دشمنان خدا را مىكشد تا اينكه خداى-عزّ و جلّ-راضى گردد.»
❓حضرت عبد العظيم گويد:به آن حضرت عرضه داشتم:اى آقاى من!چگونه خواهد دانست كه خداوند راضى شده است؟(امام عليه السّلام)فرمود:
💞«در قلبش رحمت مىافكند.پس هنگامى كه به مدينه داخل گردد،لات و عزّى را بيرون مىآورد و آن دو را آتش مىزند.»
📚سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 69
سید هاشم بن سلیمان بحرانی
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#آیات_الولایة
#آیات_خاص_در_شان_14_معصوم
#تفاسیر_قرآن
#آیات_در_تاویل_فاطمة_زهراء_س
#آیات_در_تاویل_امام_حسن_مجتبی_ع
#آیات_در_تاویل_امام_حسین_ع
اللهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكاةٍ فيها مِصْباحٌ الْمِصْباحُ في زُجاجَةٍ الزُّجاجَةُ كَأَنَّها كَوْكَبٌ دُرِّيٌّ يُوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبارَكَةٍ زَيْتُونَةٍ لا شَرْقِيَّةٍ وَ لا غَرْبِيَّةٍ يَكادُ زَيْتُها يُضيءُ وَ لَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نارٌ نُورٌ عَلى نُورٍ يَهْدِي اللهُ لِنُورِهِ مَنْ يَشاءُ وَ يَضْرِبُ اللهُ الْأَمْثالَ لِلنَّاسِ وَ اللهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَليمٌ
خداوند نور آسمانها و زمين است؛ و مَثَل نورش همانند چراغدانى است كه در آن چراغى [پرفروغ] باشد، آن چراغ در حبابى قرار گيرد، حبابى [شفاف و درخشنده] همچون ستارهاى فروزان، چراغى كه افروخته مىشود از [روغن] درخت پربركت زيتونى كه نه شرقى است و نه غربى؛ روغنش [آنچنان صاف و خالص است كه] نزديك است بدون تماس با آتش شعلهور شود؛ نورى است بر فراز نورى؛ و خدا هركس را بخواهد با نور خود هدايت مىكند، و خدا براى مردم مثلها مىزند و خداوند به هر چيزى داناست.
(نور/ ۳۵)
✨✨✨✨✨✨
📜الصّادق (- عَن صَالِحِبْنِسَهْلٍ الْهَمْدَانِی قال: سَمِعْتُ أَبَاعَبْدِاللَّهِ (یَقُولُ فِی قَوْلِ اللَّهِ اللهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکاةٍ الْمِشْکَاهًُْ فَاطِمَهًُْ (فِیها مِصْباحٌ الْحَسَنُ (الْمِصْباحُ الْحُسَیْنُ (فِی زُجاجَةٍ الزُّجاجَةُ کَأَنَّها کَوْکَبٌ دُرِّیٌّ کَأَنَّ فَاطِمَهًَْ (کَوْکَبٌ دُرِّیٌّ بَیْنَ نِسَاءِ أَهْلِ الدُّنْیَا وَ نِسَاءِ أَهْلِ الْجَنَّهًِْ یُوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبارَکَةٍ یُوقَدُ مِنْ إِبْرَاهِیمَ لا شَرْقِیَّةٍ وَ لا غَرْبِیَّةٍ لَا یَهُودِیَّهًٍْ وَ لَا نَصْرَانِیَّهًٍْ یَکادُ زَیْتُها یُضِیءُ یَکَادُ الْعِلْمُ یَنْفَجِرُ مِنْهَا وَ لَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نارٌ نُورٌ عَلی نُورٍ إِمَامٌ مِنْهَا بَعْدَ إِمَامٍ یَهْدِی اللهُ لِنُورِهِ مَنْ یَشاءُ یَهْدِی اللهُ لِلْأَئِمَّهًِْ مَنْ یَشَاءُ وَ یَضْرِبُ اللهُ الْأَمْثالَ لِلنَّاسِ وَ اللهُ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ.
📝امام صادق (- صالحبنسهل همدانی گوید: از امام صادق (شنیدم که درباره: اللهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکَاةٍ میفرمود:
«مِشْکَاةٍ؛ فاطمه است؛
فِیهَا مِصْبَاحٌ؛ مصباح حسن و حسین هستند.
فِی زُجَاجَةٍ الزُّجَاجَةُ کَأَنَّهَا کَوْکَبٌ دُرِّیٌّ؛ گویی فاطمه ستارهای درخشان در بین زنان زمین است،
یُوقَدُ مِن شَجَرَةٍ مُّبَارَکَةٍ؛ از شجره ابراهیم نور میگیرد و برافروخته میشود.
لَّا شَرْقِیَّةٍ وَ لَا غَرْبِیَّةٍ؛ یعنی نه یهودی است و نه مسیحی است،
یَکَادُ زَیْتُهَا یُضِیءُ؛ نزدیک است که چشمههای علم از آن بجوشد.
وَ لَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ نُّورٌ عَلَی نُورٍ مراد از نورٌ علی نُورٍ، امامی بعد از امامی دیگر است،
یَهْدِی اللهُ لِنُورِهِ مَن یَشَاء یعنی خداوند بهسوی ائمّه هدایت میکند؛ هرکس را که بخواهد او را وارد نور ولایت آنها میگرداند؛ یَضْرِبُ اللهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ وَ اللهُ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۰، ص۲۴۴ بحارالأنوار، ج۲۳، ص۳۰۴/ بحارالأنوار، ج۴، ص۱۸
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
🌠مصحف فاطمه س
📜در روایات بسیار از امامان (ع) آمده که مصحف فاطمه (س) در نزد امامان معصوم (ع) است: از جمله در کتاب بصائر الدّرجات
فاطمه (س) مصحفی را بیادگار گذاشت، آن مصحف، قرآن نیست، ولی سخنی از سخن خدا » : نقل شده که امام صادق (ع) فرمود
ابوبصیر میگوید، به حضرت .« کتابی است که خدا بر فاطمه (س) نازل کرده، رسول خدا (ص) آن را املاء نموده و به خطّ علی (ع) است
امام صادق (ع) رسیدم و عرض کردم: قربانت گردم، از شما سؤالی دارم، آیا در اینجا کسی (نامحرمی) هست که سخن مرا بشنود؟
امام صادق (ع) پردهاي را که در میان آنجا و اطاق دیگر بود، بالا زد و در آنجا سرکشید، سپس فرمود: اي ابامحمّد!
هر چه میخواهی بپرس. عرض کردم قربانت گردم، شیعیان حدیث میکنند که پیغمبر (ص) به علی (ع) بابی از علم آموخت که از هر باب آن هزار باب گشوده میشد. عرض کردم به خدا که علم کامل و حقیقی این است. امام صادق (ع) ساعتی تأمّل کرد و
نزد ما است، امّا مردم چه میدانند « جامعه » سپس فرمود: آن علم است، ولی علم کامل نیست، آنگاه فرمود: اي ابامحمّد! همانا طوماري است به طول هفتاد ذراع رسول خدا (ص) با املاء زبانی آن حضرت و دستخط علی » : چیست؟ در پاسخ فرمود « جامعه »
(ع)، تمام حلال و حرام و همه ي نیازهاي دینی مردم، حتّی جریمه ي خراش، در آن موجود است و پس از ساعتی سکوت فرمود: همانا « این علم است ولی باز هم کامل نیست » پرسیدم: جَفْر چیست؟ فرمود: مخزنی است از چرم که علم پیامبران و اوصیاء و « جَفْر » در نزد ما است، مردم چه میدانند
دانشمندان گذشته ي بنی اسرائیل، در آن وجود دارد. عرض کردم: همانا علم کامل این است: فرمود: این علم است ولی علم کامل« همانا مصحف فاطمه (س) در نزد ما است »
و باز پس از ساعتی سکوت فرمود: وَ اِنَّ عِنْدَنا لَمُصْحَف فاطِمَۀ علیهاالسَّلام
پرسیدم: مصحف فاطمه (س) چیست؟ فرمود: مصحفی است سه برابر قرآنی «!؟ مردم چه میدانند که مصحف فاطمه (س) چیست که در دست شما است، به خدا حتّی یک حرف قرآن شما هم در آن نیست. عرض کردم: علم کامل این است،
.« علم گذشته و آینده تا روز قیامت نزد ما است » : فرمود: این هم علم است ولی علم کامل نیست، و پس از ساعتی سکوت فرمود
عرض کردم: به خدا علم کامل همین است. فرمود: این هم علم است ولی علم کامل نیست. پرسیدم: پس علم کامل چیست؟ فرمود:
علمی است که در هر شب و هر روز، راجع به موضوعی پس از موضوع دیگر، و چیزي پس از چیز دیگر، تا روز قیامت پدید می آید.
📚بیت الاحزان
شیخ عباس قمی
[ صفحه 34 ]
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84