eitaa logo
Aminikhaah🇱🇧
38.7هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
541 ویدیو
332 فایل
«حافظ از دست مده دولت این کشتی نوح ورنه طوفان حوادث ببرد بنیادت» 🌹امام خامنه ای: سه کار عمده بر عهده‌ی روحانیون است: «هدایت فکری و معنوی»، «هدایت سیاسی» و «خدمات اجتماعی و غمخواری و خدمت‌رسانی به مردم». صوت جلسات: @Aminikhaah_media ارتباط: @Amini_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 یک سکانس از زندگی علیه السلام ✳️ حکم بن عتیبه می گوید : خدمت امام باقر ـ علیه السلام ـ بودم در حالی که منزل ، لبریز از اهلش بود. پیرمردی که بزش را پیش می راند ، به سمت منزل می آمد ؛ تا اینکه پشت در ایستاد و صدا زد : السلام علیک یابن رسول الله و رحمة الله و برکاته . پیرمرد ساکت شد و امام ـ علیه السلام ـ در جوابش فرمود : و علیک السلام و رحمة الله . پیرمرد رو به اهل خانه کرد و گفت : السلام علیکم. سکوت کرد. اهل خانه همگی جوابش را دادند و سلامش را بازگرداندند. پیرمرد رو به امام کرد و گفت: ای پسر رسول الله! مرا به خود نزدیک کن! خدا مرا فدایت گرداند! به خدا شما و دوست دارانتان را دوست می دارم . به خدا محبتم به شما و دلدادگانتان برای طمعی به دنیا نیست. من بغض دشمنانتان دارم. از آنها بیزارم. به خدا این بغض و بیزاری ، برای کینه شخصی نیست. به خدا حلال شما را حلال می دانم و حرامتان را حرام می شمرم. من امر شما را انتظار می کشم. خدا فدایت گرداندم ، [با اینها که گفتم] ، امیدی به من داری؟! امام ـ علیه السلام ـ به او فرمود : به سویم بیا! به سویم بیا! تا اینکه پیر را نزد خود نشاند. فرمود: ای پیرمرد! مردی نزد پدرم (علی بن الحسین علیه السلام ) آمد و سوالی چون سوال تو پرسید. پدرم به او فرمود: اگر [با این حال] بمیری ، بر رسول الله و علی و حسن و حسین و علی بن الحسین ـ صلوات الله علیهم اجمعین ـ وارد خواهی شد. قلبت چون برف و فؤادت خنک می شود . چشمت قرار می یابد. (با دست مبارک به گلو اشاره کرد و فرمود:) اگر جانت به اینجا برسد، با روح و ریحان ، همراه کرام الکاتبین استقبال می شوی. اگر هم زندگی کنی ، آنچه خدا با آن ، چشمت را قرار می بخشد خواهی دید و همراه ما در بالاترین درجات عالم خواهی بود. پیرمرد عرض کرد: چگونه؟! ای اباجعفر! امام باقر ـ علیه السلام ـ دوباره سخن را برای او تکرار کردند. پیر گفت: الله اکبر! ای ابا جعفر! اگر من بمیرم بر رسول الله و علی و حسن و حسین و علی بن الحسین ـ علیهم السلام ـ وارد خواهم شد و چشمم قرار می یابد؟! قلبم برفین می شود و فؤادم سرد؟! اگر جانم به اینجا رسد ، با روح و ریحان ، همراه کرام الکاتبین استقبال خواهم شد؟! و اگر زنده مانم ، آنچه خدا با آن چشمانم را روشن می کند خواهم دید و همراه شما در والاترین درجات خواهم بود؟! پیرمرد شروع کرد به گریه ای سخت و فریادِ "های های"؛ تا آنکه به زمین چسبید. همه اهل خانه از سوز و ناله او به اشک و فریاد آمدند. امام ـ علیه السلام ـ ، با انگشت نازنین خود ، اشک را از گودی چشم او می گرفت و به زمین می سپرد. پیرمرد ، سر خود را بالا گرفت و گفت: یابن رسول الله! دستت را به من بده! خدا مرا فدایت گرداند! دست حضرت را گرفت و بوسید و به سر و صورت نهاد. سپس رخت از شکم و سینه کنار زد و دست مولا را بر آن نهاد. بعد از این ، ایستاد و [اینگونه خداحافظی نمود]: السلام علیکم! پشت کرد و رفت. امام ـ علیه السلام ـ ، چشم به دنبال او دوخت و به اطرافیان فرمود: هر کس می خواهد فردی بهشتی ببیند ، به این مرد نگاه کند. حکم بن عتیبه می گوید دیگر هیچ وقت ، هیچ مجلسی به آن آه و ولوله ندیدم. 📚 بحارالانوار، ج46، ص 361-363 ✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇱🇧
اقتصاد و فرهنگ.mp3
14.49M
🔈 اقتصاد و فرهنگ در نگاه امام باقر ع 🔊 کار فرهنگی ، زیر ساخت اقتصادی می خواهد. 📢 کارهایی که طلاب و هیئات می توانند برای نجات اقتصاد انجام دهند. 📅97/05/25 🔔 @Aminikhaah_Media
💠 این حقیر ، جناب صدرالساداتی و اخوی مکرمشان را در ارتباط با موضوع "چالش های بینابین جناب آقای تحریری و جناب آقای غفاری" به مناظره دعوت می کنم. برای هماهنگی ، با ادمین همین کانال ارتباط برقرار سازند. ✅ @Aminikhaah
💠 طی این ایام ، دو تجمع از سوی طلاب در قبال وضعیت معیشتی ناهنجار صورت گرفت. تجمع اول در مشهد ، با شعارهایی چون "شعار هر روحانی مرگ بر گرانی" بود و تجمع دوم در قم با شعارهایی از قبیل "ای آنکه مذاکره شعارت استخر فرح در انتظارت". شعارهای تجمع اول ، بوی همدلی با مردم و گره گشایی می داد. شعارهای تجمع دوم اما شائبه تسویه حساب و عقده گشایی داشت. تجمع اول و دوم ، مبغوض رسانه های معاند خارجی و داخلی واقع شد. در قبال تجمع اول ، دست آویزی نداشتند. این شد که لجن پراکنی های آنان ، به همدلی بیشتر مردم و روحانیت و فشرده تر شدن صفوف انجامید. برخی شعارهای ناتمیز تجمع دوم ، بزکی برای تخریب روحانیت فراهم آورد و همدلی ها را شست و برد. بارها گفته ام و بار دگر می گویم؛ روحانیت ، خالص و یک رنگ است. از مردم است. دغدغه مردم دارد. مظلوم و مقاوم است. ولی ضعف بزرگی دارد. و آن ، این است که عرصه روز را به خوبی نمی شناسد. زوایای تو در توی جنگ نرم را شهود نمی کند. این می شود که هزینه زایی های بی منفعت دارد. لکه هایی می آفریند که زیبایی ها را به محاق می برد. از همه مهم تر ، روحانیت سازمان می خواهد؛ سازمان ، اتاق فکر؛ اتاق فکر ، مرشد روشن ضمیر و کاربلد. با این همه ، روزهای پیش روی روحانیت ، به مراتب درخشان تر از روزهای پشت سر است. ✅ @Aminikhaah
💠 امشب ، بین نماز مغرب و عشا در حرم مطهر امام رضا ع ، روحانی نام آشنایی آمد کنارم؛ آیت الله شیخ عباس کعبی ، نماینده محبوب مردم شریف خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و عضو سابق شورای نگهبان قانون اساسی. کمی ایستاد. دید روی فرش ها جایی پیدا نمی کند. بی هیچ تکلفی عبایش را در آورد. انداخت زیر پا و ایستاد به نماز. هر چه به او اصرار کردم که جای من ، به روی فرش بایستد ، قبول نکرد. برای نماز دوم ، دید نفر کناری اش روی زمین ایستاده. عبا را به سمت او چرخاند تا او هم روی عبا نماز بخواند. چند سال پیش ، به خاطر موضع محکم و انقلابی ایشان ، پیامک تشکری برایشان ارسال کردم. تماس گرفتند و هم از تشکرم تشکر کردند ، هم توضیح مفصل دادند که ماجرای آن موضع گیری چه بوده و بعدش چه مسائلی رخ داده! ضعف رسانه ای ما ، فرصت برند سازی از کعبی ها را از ما سلب کرده. این همه صفا و بی شیلگی ، در یک فقیه تراز اول و مسئول صاحب نام ، رونقی است که فقط در کلبه انقلاب و نظام اسلامی یافت می شود. ✅ @Aminikhaah
💠 سکولاریسم در حوزه 🔷 حوزه هاى علميه بايد خود را سربازان نظام بدانند، براى نظام كار كنند، براى نظام دل بسوزاند، در خدمت تقويت نظام حركت كنند؛ و اين درست عكس آن چيزى است كه سياست سرويسهاى امنيتى انگليس و آمريكا و اسرائيل و ديگران و ديگران دنبال مى كنند. آنها تلاش مى كنند بلكه بتوانند يك منفذى پيدا كنند. يك آخوندى يك گوشه اى حرفى مى زند، كه على الظاهر برخلاف خواست و فهم و عقيده ى كلى نظام است، بزرگش مى كنند؛ آن آدم را اگر كوچك هم باشد، از او يك تصوير بزرگى درست مى كنند، براى اينكه فاصله ى بين نظام و روحانيت را برجسته كنند؛ القاء كنند كه چنين فاصله اى وجود دارد. بنابراين حوزه هاى علميه نمى توانند سكولار باشند. اينكه ما به مسائل نظام كار نداريم، به مسائل حكومت كار نداريم، اين سكولاريسم است. 🔻 بیانات رهبر معظم انقلاب در ديدار علما و روحانيون خراسان شمالى (19/ 07/ 1391) ✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇱🇧
Rahayi Az Atash.mp3
12.85M
🔈 حیاتی ترین خواسته ،‌ در دعای عرفه 📢 بازماندگان از رمضان ،‌ در عرفه چه باید بخواهند؟ #رمضان_94 #شبـقدر #مشهد 🔔 @Aminikhaah_Media
💠 سلبریتی عزیزی که هر سال عید قربان ، در تقابل با قربانی گوسفندان ، گریبان چاک می دهی! دهم ذی الحجه ، روز قتل عام و آزار گوسفندان نیست. روز اطعام شکم های گرسنه ای است که با دیدن عکس های آنچنانی از سفره های پر زرق و برق و کباب های آنچنانی امثال تو ، با شکنجه ، می میرند و زنده می شوند! وَ أَطْعِمُوا الْبائِسَ الْفَقير (حج / 28) ✅ @Aminikhaah
💠 ، به مناسبت روز بازگشت حضرت موسی از میعاد چهل روزه و مواجهه با فتنه سامری 👇👇👇👇👇
💠 چرا هارون سکوت کرد؟ 🔷 حضرت موسی ع بنا به ماموریت ، چهل روز از بنی اسراییل فاصله گرفت. وقتی بازگشت ، مردم را مشغول گوساله پرستی دید. خشم موسی ع به خروش آمد و آتش وار ، به سراغ هارون رفت. 🔶 وَ لَمّٰا رَجَعَ مُوسىٰ إِلىٰ قَوْمِهِ غَضْبٰانَ أَسِفاً قٰالَ بِئْسَمٰا خَلَفْتُمُونِي مِنْ بَعْدِي أَ عَجِلْتُمْ أَمْرَ رَبِّكُمْ وَ أَلْقَى اَلْأَلْوٰاحَ وَ أَخَذَ بِرَأْسِ أَخِيهِ يَجُرُّهُ إِلَيْهِ قٰالَ اِبْنَ أُمَّ إِنَّ اَلْقَوْمَ اِسْتَضْعَفُونِي وَ كٰادُوا يَقْتُلُونَنِي فَلاٰ تُشْمِتْ بِيَ اَلْأَعْدٰاءَ وَ لاٰ تَجْعَلْنِي مَعَ اَلْقَوْمِ اَلظّٰالِمِينَ. و چون موسى، خشمناک و اندوهگین به سوى قوم خود بازگشت، گفت: «پس از من چه بد جانشینى براى من بودید! آیا بر فرمان پروردگارتان پیشى گرفتید؟ و الواح را افکند و [موى ] سر برادرش را گرفت و او را به طرف خود کشید. [هارون ] گفت: « اى فرزند مادرم، این قوم، مرا ناتوان یافتند و چیزى نمانده بود که مرا بکشند؛ پس مرا دشمن شاد مکن و مرا در شمار گروه ستمکاران قرار مده.» (سوره اعراف ، آیه ۱۵۰) اینکه سامری با شیادی و دغلکاری ، مردم را به سوی گوساله ای کشانده بود ، وضع قابل تحملی نبود. ولی هارون برای سکوت خود دلیلی آورد که موسی را قانع کرد. هارون از سه چیز سخن گفت: 1. مرا به استضعاف کشاندند. سامری خوب می دانست چگونه وارد عرصه شود و دست بر چه نقاطی بگذارد تا هارون ، قدرت مقابله با او نداشته باشد. 2. نزدیک بود مرا بکشند. سامری آن قدر احساسات مردم را جوشانده بود که کوچکترین موضع تقابل از سوی هارون ، به حذف فیزیکی او از سوی مردم منجر می شد. 3. ترس از تفرقه. 🔶 قٰالَ يَا بْنَ أُمَّ لاٰ تَأْخُذْ بِلِحْيَتِي وَ لاٰ بِرَأْسِي إِنِّي خَشِيتُ أَنْ تَقُولَ فَرَّقْتَ بَيْنَ بَنِي إِسْرٰائِيلَ وَ لَمْ تَرْقُبْ قَوْلِي. هارون گفت: «اى پسر مادرم، نه ریش مرا بگیر و نه [موى ] سرم را، من ترسیدم بگویى: میان بنى اسرائیل تفرقه انداختى و سخنم را مراعات نکردى.» (سوره طه ، آیه ۹۴) مهم تر از دو دلیل قبل ، این دلیل بود. هارون به موسی گفت من به اصلی ترین سخن و وصیت تو پایبند بودم که همان "حفظ وحدت" بود. ملتی که کفر یکپارچه داشته باشند به سعادت نزدیک ترند تا ملت نیمه مومنی که به آشوب و تفرقه و درگیری مبتلاست. 🔷 سامری ها همیشه هستند. این بینش و بیداری مردم در برابر سامری هاست که به یاری هارون ها می آید. وقتی مردم فریفته سامری ها شوند ، دست و زبان هارون ها بسته می شود. در زمانه علی ع نیز سامری هایی بودند که مردم را فریب دادند و علی ع چاره ای جز صبر و سکوت نداشت. یکی از آن سامری ها که خون به دل علی ع کرد ، ابوموسی اشعری بود. پیامبر ص درباره اشعری فرمود: 🔶 وَ فِرْقَةٌ مُدَهْدَهَةٌ عَلَى مِلَّةِ السَّامِرِيِّ لَا يَقُولُونَ «لا مِساسَ» لَکِنَّهُمْ يَقُولُونَ «لَا قِتَالَ»، إِمَامُهُمْ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ قَيْسٍ الْأَشْعَرِي (امالي مفيد/ص30) ابوموسی ، سامری ای بود که با شعار "لا قتال" (نه به جنگ) مردم را فریب داد و با همین شعار ، هر آنچه می خواست ، از مذاکرات خود با عمروعاص به علی ع و مردم تحمیل کرد. و علی ع صبر کرد تا مردم ، میوه مذاکرات ابوموسی را بچینند. ✅ @Aminikhaah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 اگر از طریق یک پلاکارد مجهول الهویه در دست یک طلبه بی نام و نشان ، می توان آن غریق را قتیل نامید ، به واسطه این سخنان شفاف از آن مرحوم سیّاس ، می توان به چه چیزهایی پی برد و باید او را چه نامید؟! ✅ @Aminikhaah
💠 مصلحت اندیشی امیرالمومنین ع در کلام ابن ابی الحدید 🔷 في شَرحِ قَولِهِ عليه السلام: «لَو قَدِ استَوَت قَدَمايَ مِن هذِهِ المَداحِضِ لَغَيَّرتُ أشياءَ» قالَ: لَسنا نَشُكُّ أنَّهُ كانَ يَذهَبُ في الأَحكامِ الشَّرعِيَّةِ وَالقَضايا إلى أشياءَ يُخالِفُ فيها أقوالَ الصَّحابَةِ، نَحوَ قَطعِهِ يَدَ السّارِقِ مِن رُؤوسِ الأَصابِعِ، وبَيعِهِ امَّهاتِ الأَولادِ، وغَيرِ ذلِكَ، وإنَّما كانَ يَمنَعُهُ مِن تَغَيُّرِ أحكامِ مَن تَقَدَّمَهُ اشتِغالُهُ بِحَربِ البُغاةِ وَالخَوارِجِ، وإلى ذلِكَ يُشيرُ بِالمَداحِضِ الَّتي كان يُؤَمِّلُ استِواءَ قَدَمَيهِ مِنها، ولِهذا قالَ لِقُضاتِهِ: «اقضوا كَما كُنتُم تَقضونَ حَتّى يَكونَ لِلنّاسِ جَماعَةٌ»، فَلَفظَةُ «حَتّى» هاهُنا مُؤَذِّنَةٌ بِأَنَّهُ فَسَحَ لَهُم في اتِّباعِ عادَتِهِم في القَضايا والأَحكامِ الَّتي يَعهَدونَها إلى أن يَصيرَ لِلنّاسِ جَماعَة، وما بَعدَ «إلى» و «حَتّى» يَنبَغي أن يَكونَ مُخالِفا لِما قَبلَهُما. 🔶 ابن ابی الحدید معتزلی در شرح سخن على عليه السلام كه «اگر پاهايم در اين لغزشگاه استوار مانَد، امورى را دگرگون سازم» گويد: ترديدى نداريم كه او در پاره اى احكام شرعى و رخدادها به سويى مى رفت كه با اقوال صحابيان مخالف بود، مانند بريدن دست دزد از سرِ انگشتها و فروش كنيزان فرزنددار و مانند آن. آنچه او را باز مى داشت كه احكام گذشتگان را دگرگون سازد، درگيرى اش در جنگ با ياغيان و خوارج بود. به همين مطلب با واژه «مَداحض (لغزشگاهها)» اشاره مى كند كه آرزو دارد در آنها پايش استوار گردد و از همين رو، به قاضيانش دستور داد «همانگونه كه در گذشته قضاوت مى كرديد، قضاوت كنيد تا وحدت مردم، حفظ گردد». پس واژه «حتى» اشاره دارد كه به آنان اجازه داد كه از عادات گذشته در داورى و از احكامى كه مردم بدانها خو گرفته اند، پيروى كنند تا وحدت مردمْ حاصل گردد، و [روشن است كه] جمله هاى پس از واژه «إلى» و «حتّى» با جمله هاى قبلى مغايرت دارند (يعنى وقتى وحدتْ حاصل گشت، ديگر از عادت و رويه گذشته پيروى نكنيد). 🔻 شرح نهج البلاغة: ج 19 ص 161 ✅ @Aminikhaah
💠 شگفت آور و کمرشکن 🔷 دیشب محضر یکی از اساتید عالم ، عامل و لامع بودم. ایشان ، نقل خاطراتی از یکی از برجستگان از اهل معنا داشتند. در میان خاطرات ، دو خاطره شگفت آور و کمرشکن داشتند که فکر و ذکر آدمی را درگیر می کند. آن بزرگوار ، از مکاشفات غیبیه خود برای استاد بزرگوار فرموده بودند. بدون اشاره به نام افراد ، از زبان ناقل ، لبّ مطلب آورده می شود: 🔶 یکی از عالمان وارسته را در برزخ گرفتار یافتم. سبب گرفتاری اش را پرسیدم. گفت: در رییس جمهور شدن فلانی (یکی از روسای جمهور معمم سالهای اخیر) نقش داشتم. عده ای را تشویق به رای دادن به او کردم. اینجا گرفتار شده ام. 🔶 برزخ یکی از علمای متنفذ و انقلابی را دیدم. گفت اوضاعم رو به راه است. فقط مانده رضایت "مشهدی حسن"! گفتم مشهدی حسن کیست؟ رضایتش برای چیست؟ گفت مشهدی حسن همسایه روبروی ما بود. فرزندش را اوایل انقلاب به اتهام فعالیت در سازمان منافقین بازداشت کردند. روزی "مش حسن" مرا در کوچه دید. گفت: من از شما تقاضای دخالت برای آزادی فرزندم را ندارم. تنها درخواستم این است که سفارش کنید درباره فرزندم تفحص بیشتری شود. اگر پس از این تفحص تکمیلی ، او را مجرم دانستند ، من به اعدام او رضایت می دهم. من در جواب "مش حسن" فقط سکوت کردم. حالا بابت همان سکوت ، گرفتار شده ام. 🔷 عالَم ، حقایق بسیار و ناباورانه ای دارد. خدا می داند انعکاس جزیی ترین اعمال ما در برزخ و قیامت چه خواهد بود. طرفه آنکه با سکوت هم رهایی نمی یابیم و همان قدر که بابت یک کلمه حرف نابجا بازخواست می شویم ، بابت یک کلمه ادا ناشده نیز باید جوابگو باشیم. خدای عظیم و حکیم ، به آبروی امیر مومنان به ما رحم کند و ما را از این همه ورطه سقوط ، رهایی بخشد. به اندازه خود ، سعی می کنم زین پس با دقت و مراقبت بیشتری دست به قلم شوم. ✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇱🇧
12_Emama hadi p.b.u.mp3
22.26M
🔈 #سلسله_مباحث_سیره_14_معصوم 🔊 جلسه دوازدهم 📢 #بصیرت در #سیره_امام_هادی ع #قم #سال93 🔔 @Aminikhaah_Media
💠 زینب کبری ـ سلام الله علیها ـ مردم کوفه را اهل «غدر» دانست. «غدر» و «غدیر» از یک ریشه اند. «غدیر» ، به برکه ای گویند که ابتدای کار آب فراوانی در آن جمع می شود و سپس همه این آب می رود و قطرات اندکی در آن می ماند. «غدر» نیز حالتی است که ابتدای امر ، شوق و خروشی برای حمایت از ولی امر وجود دارد ؛ ولی به مرور سستی می آید و رها می شود. کسانی تا آخرین نفس پای «غدیر» می مانند که اهل «غدر» نباشند! ✅ @Aminikhaah
، 🔵 تشیع ، مفهوم عامی است که ابعاد گوناگونی را پوشش می دهد. حوزه های گوناگون زندگی ، اقتضای تبعیت و تسلیم نسبت به قواعدی را دارد ، که این تسلیم و تبعیت ، تکلیف شیعه گری را روشن می کند. 🔵 تشیع علوی ع ، گاهی در حوزه عبادیات است ؛ یعنی به وقت و سبک علی نماز و روزه گزاردن ، طواف نساء به جا آوردن ، خمس پرداختن و برای شهدای کربلا عزا به پا داشتن و ... . گاهی نیز فراتر از عبادیات و در حوزه معاملات (بمعنی الاعم) است. 🔵 معاملات ، اقسام عقود و ایقاعات را تحت عناوین "اجارات" ، "تجارات" ، "صناعات" و "ولایات" پوشش می دهد.(1) این اقسام چهارگانه نیز هر کدام بخشی از هویت تشیع را شکل می دهند. 🔵 ممکن است کسی در عبادیات و حتی بخش اعظمی از معاملات ، شیعه باشد ولی در لب اللباب دین (ولایت) ، راهی خلاف مسلک و مکتب علی ع پیش گیرد. 🔵 دوگانه "شیعه فقهی" و "شیعه سیاسی" از همین جا آغاز می شود. شیعه فقهی ای که شیعه سیاسی نباشد نه تنها بر شکوه تشیع نمی افزاید بلکه تهدیدی است برای کلیت جریان تشیع. 🔵 اکثر قریب به اتفاق کوفیانی که به امیرالمومنین ع ، امام مجتبی ع و امام حسین ع خیانت کردند ، "شیعه فقهی" بودند ولی "شیعه سیاسی" نه! به عکس ، در کربلا کسانی چون زهیر بن قین به یاری حسین ع آمدند که "شیعه سیاسی" بودند ولی "شیعه فقهی" نه! 🔵 آنانکه با دست باز نماز می خوانند ولی دست نیاز به سوی دشمنان دراز می کنند ، همان شیعیان فقهی ای هستند که در "سیاست" نسبتی با علی ع ندارند. 🔵 آنانکه در دو راهی "شریعت" و "خواست مردم" به رای مردم اصالت می دهند ، خاستگاه سیاسی خود را از "سقیفه" گرفته اند ، نه "غدیر"! 🔵 مفاهیمی چون "شیعه انگلیسی" اینجا معنا می یابد. یعنی عده ای بیرق علی ع را در دست گیرند و زیر آن سینه بزنند ، سرانجام مزد عزاداری های خود را از ملکه انگلیس بستانند! 🔵 آنچه از روایات درباره شرایط خطیر آخر الزمان زنگ بیداری می زند این است که یاران حقیقی امام عصر عج ، "شیعیان سیاسی" اند؛ حتی اگر چونان یمنی ها ، زیدی مسلک باشند. 🔴 آخرین دشواری های عصر غیبت ، از جانب علی باوران فقهی و علی گریزان سیاسی است! 🔻1. تحف العقول عن ال الرسول صلی الله علیه و اله ص 531 ✅ @Aminikhaah
هدایت شده از نقد غفاری
رنج نامه.mp3
7.65M
🐶 هاپ هاپ! جناب غفاری خطاب به یکی از شاگردان برجسته آیت الله #پهلوانی: "شما هی #هاپ_هاپ کن!" @naghdeghaffari
هدایت شده از نقد غفاری
😡 ریشه خشم و عصبانیت از نظر آقای غفاری ریشه #خشم و #عصبانیت سه چیز است: 1⃣ #گناه_زیاد 2⃣ #خودخواهی و #عجب 3⃣ #انتظار_و_توقع_بالا_داشتن_از_دیگران @naghdeghaffari
هدایت شده از نقد غفاری
😳غیبت، تهمت، اهانت آنچه در زیر می خوانید تکه هایی از سخنان جناب غفاری است که از فایل ضمیمه انتخاب شده است. بخش زیادی از این سخنان خطاب به یکی از شاگردان برجسته () است. نکته جالب در این سخنان آن است که جناب غفاری از یک طرف از لزوم حفظ [یعنی خودش] دم می زند و از طرف دیگر با و به یک مؤمن انواع ها را کرده، حتی به او می گوید: «شما هی کن!» ما نسبت به مخاطب ایشان شناخت کافی نداریم تنها می دانیم که در میان شاگردان آیت الله از وی به عنوان «برجسته ترین شاگرد استاد» یاد می شود اما حتی اگر او یک و بالاتر از آن حتی اگر واقعا به آقای غفاری هم کرده باشد باشد، چنین سخن گفتن با او از یک انسان مؤدب بعید است؛ چه رسد به یک اخلاق و عرفان! ما پیش از نقل این جملات از شما بخاطر انتشار آنها پوزش می طلبیم. ▪️متأسفانه انسان های و تهذیب نفس که کم هم نیستند را بر عهده گرفته اند! ▪️اگر مسئولیت بهتون پیشنهاد شد برید حتما بپذیرید تا دست اینها نیفته! ▪️آدم های ، ، ، اهل و ؛ راحت [میگه] این اینجوریه اون اینجوریه ▪️خدا لعنتت کنه چقدر می کنی به این لباس به این موقعیت چه ملبس باشی چه غیر ملبس باشی و منتسب به آقا [مقام معظم رهبری] هم باشی ▪️به راحتی که خواستند می کنند؛ رو بلندند می زنند. ▪️ اگر قابل هدایت نیستی ▪️این ها چرا اینها رو نمی بینند؟ ▪️این هایی که می خوان اطلاعات بدن به بالاترها چرا درست و حسابی نمی دن ▪️چرا ؟ ▪️چرا ؟ ▪️اگر یک درصد از 99 درصد احتمال بدی که حرفت اشتباه باشه ! ▪️تو چطور دین داری؟ ▪️چطور تجسم دینی رو به ظاهر به خودت چسبوندی؟ ▪️چطور زنی؟ ▪️تو ! به چه داری اینو می گی؟ ▪️اینا همه و او هستند ▪️تو به مقام نرسیدی؛ نمی تونی تربیت کنی ▪️برو همون درستو به همون 5-6 نفری که در درست شرکت می کنند بده ▪️به خدا قسم درسش از 6 نفر بالا نرفته! 6 نفر به بالا من ندیدم! از اون اول که با هم درس آقای بهجت می رفتیم توی حوزه هم من 6 نفر به بالا در درسش ندیده بودم! ▪️نه خودش به رفت نه گذاشت دیگران به جنگ بروند. توی لاک خودش بود. ▪️برای آقای نقشه کشیدند؛ چه تصادفی؟ ماشین زد؟ کجا ماشین زد؟ ماشینِ این زد! همون هم برای من درست می کنند، [می گن] کرد، کرد، رفت! جلوتر دارم عرض می کنم: این کارو با منم خواهند کرد! ▪️اینا ! ▪️ ندارند! ▪️ از بالاتره اینا زیر پا گذاشتند، کشتن چیز ساده ایه، خیلی کمتره، راحت هم می کشند! ▪️این ... این دین داره؟ این داره؟ ▪️مگه میشه بگیم این دین هم داره؟ ▪️این عمامه را ! ▪️هر کجا هم داره! از هر جا! از گرفته، گرفته، گرفته، هر کجا فشار میارن روی من! ▪️این آقا مدعیه که آدمه! ▪️من پی بردم که است. ▪️تو کوچک ترین نداری! استاد تربیت باید به برسه؛ اشراف بر داشته باشه؛ تو یه کشف برزخی نداری، نمی تونی تربیت کنی! ▪️ 12 ساله ول نکرده، آبروی هم می بره! ▪️نماینده رهبری شده این آقا ▪️خط قرمز ما آقاست ▪️به ما فشار می آورند که التهاب در حوزه ایجاد نکنید، برو اون رو ! ▪️بچه های ما از همه شما فهیم تر، مهذب تر، باسوادتر هستند! ▪️صد بار گفتنت را هم ! ▪️شما هی کن!!!! کی توجه می کنه؟! ▪️باور کنید اینها [را] لازم بود [که بگم] شاید این آخرین مسیر باشه! @naghdeghaffari
Aminikhaah🇱🇧
💠 این حقیر ، جناب صدرالساداتی و اخوی مکرمشان را در ارتباط با موضوع "چالش های بینابین جناب آقای تحریر
💠 جناب صدرالساداتی عزیز ، از طریق واسطه پیام فرستاده اند که آیا ما از طرف آیت الله تحریری اذن مناظره داریم؟ فارغ از پاسخ به این سوال ، برایم عجیب بود جماعتی که استاد عرفان را بدون هیچ اذنی از طرف اساتید خود به رسمیت می شناسند ، چطور برای مناظره ، منتظر اذن و اجازه می مانند. بر فرض که زمینه اخذ مجوز از ایشان برای بنده میسر باشد (که هست) ، از طرف خود و بدون هیچ وابستگی به ایشان ، مجددا جناب صدرالساداتی را به مناظره دعوت می کنم. اگر آماده اند ، بسم الله .... ✅ @Aminikhaah
💠 استاد جاودان: در زمان ما استاد پیدا نمی شود. می توانید به قم بروید و از آیت الله تحریری استفاده کنید. 🔶 کتاب ره نمای طریق ، پرسش هایی از محضر آیت الله جاودان ، ص۹۶ ✅ @Aminikhaah
💠 بودیم. حضرت استاد آیت الله تحریری ، به سمت تهران پرواز داشتند. ایشان را به فرودگاه رساندم. هنگام ورود به فرودگاه ، حضرت استاد جاودان را بر روی ویلچر دیدیم. استاد تحریری از سر ادب و احترام ، به سمت ایشان حرکت کردند و با ایشان دیده بوسی فرمودند. پس از احوالپرسی ، استاد جاودان به استاد تحریری فرمودند: اگر حالی بود ، برای فقرا هم دعا کنید! منظورشان خودشان بودند. استاد تحریری لبخند زدند و فرمودند: ما خودمان جزء فقرا هستیم. استاد جاودان هم در پاسخ فرمودند: به همین دلیل (که خودتان را فقیر می دانید) عرض کردم ما را دعا کنید! 🔷 استاد جاودان در پاسخ کسانی که طالب استاد معنوی هستند ، حضرت استاد تحریری را معرفی می فرمایند. ✅ @Aminikhaah
💠 فارغ از اینکه پیام شخص واسطه موجود است ، ادب ، متانت و حق جویی ایشان را داشته باشید! استاد هتاک ، شاگرد هتاک تربیت می کند! ما با قدرت روبروی دکان های عرفان نما خواهیم ایستاد! ✅ @Aminikhaah
💠 سلسله مباحث "چرا علی تنها ماند؟" تاملی در الگوی مدیریتی امیرالمومنین ع 🔷 جلسه آخر ✅ @Aminikhaah