eitaa logo
کانال آنتی‌شبهه
6.1هزار دنبال‌کننده
12.3هزار عکس
6.3هزار ویدیو
48 فایل
کانال آنتی شبهه در تلگرام: @Antishobheh گروه آنتی شبهه ایتا https://eitaa.com/joinchat/2097479691C55df9079c9 شرایط تبلیغات و تبادل👇 https://eitaa.com/sharayet_tabadolatema تب ادمینی نداریم❌❌ انتقاد پیشنهاد: @marka18385
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽ 🚫شایعه کلیپی در فضای مجازی منتشر شده است تحت عنوان جشن عروسی دسته جمعی اعضای حزب الله لبنان در هتل ترنج کیش که هزینه آن از جیب مردم سیل زده ایران پرداخت شده است @Antishobheh ✅ پاسخ طبق گفته های یکی از مسئولین هتل ترنج‌کیش این کلیپ هیچ ارتباطی با اعضای حزب الله لبنان ندارد و از نظر تاریخ برگزاری آن هیچ همزمانی با ماجرای سیل سال ۹۸ ندارد این مسئول در توضیحات خود اشاره کرد: جوانان زیادی از حوزه خلیج فارس برای برگزاری جشن عروسی خود به این هتل مراجعه می‌نمایند که هتل خدمات ویژه ای را با دریافت هزینه از آنان به آنها ارائه می دهد ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ 🍃جَودَةُ الكَلامِ فِي الاِختِصارِ زيبايى گفتار، در كوتاه بودن آن است🍃 ❤️ 📚 @Antishobheh
﷽ 🚫شایعه ۴ داوطلب که واکسن فایزر را زدند مبتلا به فلج صورت شدند ❇️پاسخ @Antishobheh 🔻 این خبر جعلی است 🔹 خبر " فلج صورت ۴ داوطلب بعد از تزریق واکسن فایزر" جعلی است و واقعیت ندارد. 🔹 چنین خبر و عکسی توسط یورونیوز یا دیگر منابع منابع معتبر منتشر نشده است ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ 🌺کربلا شهریست ای دل شهریارش زینب است 🌼اعتبارش از حسین و اقتدارش زینب است 🌺 نام زینب با حسین حک گشته در ایوان دل 🌼دل که شد بیت الحسین نقش و نگارش زینب است 💠 سلام الله علیها و مبارک باد ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ⛔️شبهه چه عیدی بود یلدا ، نه حیوانی گردن زده شد و نه انسانی در آئينی به خاک افتاد و کرنش کرد . همچون نوروزهمتایش فقط مهربانی بود ، شادی با هم بودن و انسانيت را ستودن ، زمستانتان پر مهر.. فصل زمستانتان قرین برکت و سرور باد! ❇️پاسخ @Antishobheh 💥چه شب خوبی بود یلدا، شب با هم بودن و صله ارحام ...اما... ✅ کاش در این با هم بودنها یاد یتیمان و هم بودیم و چون عید فطر مبلغ هر چند کمی را به آنها هم کمک کنیم تا آنها هم مثل ما شاد باشند. ✅ کاش در این کنار هم بودنها کودکانی راکه سقفی برای نشستن و با هم بودن ندارند را هم فراموش نمی کردیم. ✅ کاش یک هزارم خرج جشن و پایکوبی یلدایمان را به فقرا اختصاص می دادیم. ✅ کاش گوشت و خورش شام یلدایمان را چون عید قربان و نذریهای با همسایه ای که فرزندانش چندین ماه است که گوشت و خورش نخورده اند هم تقسیم کنیم. ✅ کاش در این شب بلند، کرنش و سجده در برابر آفریدگار مهربانی که با چرخش بسیار دقیق و منظم روز و ماه و سال، لذت این لحظات را به ما ارزانی داشته را هم فراموش نکنیم. 💥آیا انسانیت فقط به فکر خود بودن است یا به فکر دیگران هم بودن و تقسیم لحظات و مهربانیها و شادیها ... ؟!!! ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ زِیْن ـ أَب ؛ تمام زیباییِ علی‌ست ... وقتی تاریخِ کربلا ، روی انگشتان او میگردد! زِیْن ـ أب می‌شویم ؛ اگر تاریخ مقاومت ، با انگشتانِ ما، به فصل آخرش، برسد ... "زینت پدر " ؛ میلادت مبارک 💫 عید همه شما مبارک باد.🌷🌷🌷 ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ 🎥از آرزوهای که تحققش را به ما واگذار کرد 💬 حسین کازرونی ❤️ ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ 🔰 مسئولان در قبال پرستاران تکالیفی دارند که باید انجام بدهند. 👈یکی از کارهای لازم که به من گزارش دادند، اجرای است که مدتها قبل تصویب شده و این قانون به سود پرستارهاست لکن اجرا نشده است. این قانون باید اجرا بشود البته کارهای دیگری هم وجود دارد... 📌من ۳-۴سال پیش به مسئولین گفتم که باید حدود ۳۰هزار پرستار را استخدام کنید. این را باید با جدیت دنبال کنند؛ شوخی نیست. وضع پرستارهای ما باید آنچنان باشد که با خیال راحت به کارشان بپردازند و خانواده‌شان خاطرجمع باشند که اینها در این کار توفیقاتی خواهندداشت. 👤 KHAMENEI.IR | فارسی ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ⛔️شبهه: نظر درباره مناسبت های قدیمی مثل یلدا و نوروز و... چیست؟ ❇️پاسخ @Antishobheh در اسلام و مکتب به شادی و تفریح هم توجه ویژه صورت شده و این نیاز فطری انسان ها فراموش نشده است. پوشیدن لباس نو و شاد، استعمال بوی خوش، مسافرت و گردش، هدیه دادن و دیدار با خویشاوندان از جمله سفارشات اسلام به مومنان است. برخلاف القای شبهه گران مناسبت ها و جشن های ملی هم، نادیده گرفته نشده اند. عید فطر، عید قربان، میلاد پیامبر اسلام (ص) و سایر معصومین، عید غدیر، عید نیمه شعبان از اعیاد مذهبی و دهه ی فجر، ، عید نوروز و جشن سال نو و سیزده بدر ( طبیعت ) از اعیاد و مناسبت های ملی ما ایرانیان مسلمان است. ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ⛔️شبهه: برای ما هنوز مشخص نشده که سوختنِ ستمگر در دوزخ آن دنیا، چه سودی برای مردم ستم دیده این دنیا دارد!!!! مذهب تنها ریشه در نادانی انسانها دارد ❇️پاسخ @Antishobheh 📌بر اساس تعالیم دین مبین اسلام، مجازات مجرمان و ستمگران و گناه کاران در سرای آخرت، چند دلیل عمده دارد: 1️⃣ دنیا محل امتحانات و ابتلائات است، هر شخصی تا آخر عمر با امتحانات الهی مواجه است و واکنش او در مقابل این امتحانات است که آخرت او را می سازد. پس از پایان عمر، شخص به کیفر یا پاداش اعمال خود می رسد. 2️⃣ انسان ها تا آخر عمر، فرصت توبه و بازگشت و اصلاح رفتار دارند. مجازات زود هنگام در این دنیا، این فرصت الهی که از رحمت او نشأت گرفته است را از بین می برد. 3️⃣ مهمترین نکته این است که محدودیت های این عالم، مانع اجرای کامل مجازات یا پاداش اشخاص می شود. کسی که در این دنیا صدها نفر را کشته است یا در آتش سوزانده، پدر و مادرهایی را داغدار فرزندانشان کرده و ...، اگر قرار باشد در این دنیا مجازات شود، نهایتا یک بار اعدام خواهد شد. آیا این یکبار اعدام که درد و رنج کمی دارد با آن همه جرم و جنایت برابری می کند؟ اما زندگی اخروی ویژگی ای دارد که در آن اگر شخص هزار بار هم بدنش نابود شود، دوباره بدنش از نو ساخته می شود و ادامه مجازاتش را می چشد. 4️⃣ وجود ستمگران و ظالمان در این دنیا، فرصت امتحانی نیز برای اهل ایمان به وجود می آورد. مومنان و تمام آزادگان جهان، وظیفه دارند در برابر ظلم و ستم ایستادگی کنند. اینگونه نیست که افرادی ظلم کنند و ما بنشینیم تا خدا مجازاتشان کند، بلکه این خود ما هستیم که باید با آنها مبارزه کنیم و آنها را از قدرت استکباریشان پایین بکشیم. ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ⛔️شبهه ترجمه قسمتی از مصاحبه جیمی کارتر : من خمینی را برای ادامه حکومت بعد از شاه انتخاب کردم. چون او به ما و کل غرب قول همکاری داد که بر سر قرارداد های نفتی بماند و با ما همکاری کند! "ما از شاه ترسیده بودیم" شاه‌شش سال قبل از انقلاب تصمیم جدی گرفته بود که اپک را ترک کند و دیگر پای قراردادهای نفتی را امضاء نکند. تصورش هم برای اروپا و آمریکا غیرممکن بود. شاه با این کارش اقتصاد ما را فلج میکرد ولی وقتی به خمینی کمک کردیم و او بر سرکار آمد به وعده های خود عمل نکرد و دوسال بعد سفارت آمریکا را تسخیر کرد! من حتی تصمیم داشتم به ایران بمب اتمی بزنم و اگر رئیس جمهور آمریکا باقی میماندم حتما این کار را میکردم و اینجا بود که دولتمردان غربی فهمیدند که اشتباه کردند و حق با شاه بود ولی دیگر کار از کار گذشته بود و ایران برای منطقه خطرناک شده بود. این بود که به کمک صدام حسین جنگ با ایران را شروع کردند تا جلوی گسترش شیعه گری خمینی را بگیرند ولی خمینی توانست به کمک تسلیحاتی که شاه خریداری کرده بود مقاومت کند که نتیجه آن یک‌میلیون کشته و زخمی از ایران و پانصدهزار کشته و زخمی از عراق بود ❇️پاسخ @Antishobheh 📌رژیم پهلوی نماینده و ژاندارم آمریکا در منطقه خلیج فارس بوده و از بین رفتن آن به هیچ وجه مسئله مطلوبی برای آمریکا نبوده است. ❗️ ⬅️بنابراین ایالات متحده پس از تشدید تحولات انقلابی در ایران به دنبال حفظ رژیم پهلوی برآمد و ژنرال رابرت هایزر را برای تدارک کودتایی همانند کودتای 1332 به ایران فرستاد. 🚫اما پس از ورود هایزر به ایران و بررسی شرایط انقلابی توسط وی، این ژنرال آمریکایی به این نتیجه رسید که رژیم شاه قابلیت تداوم ندارد و می‌بایست با سیستم جدید کنار آمد. هایزر در این زمینه گفته است: "اعتقاد داشتم که فاجعه آمیزترین احتمال این خواهد بود که آیت الله(امام خمینی) به ایران بازگردد، بدون آنکه ما توانسته باشیم ابتدا با او به تفاهم برسیم." ↩️ اما با این حال و با وجود اذعان برخی مقامات امریکایی به نداشتن راهی به‌جز کنارآمدن با انقلابیون ایران، کماکان برخی از مهمترین دولتمردان و سیاسیون این کشور تنها راه ممکن را مقابله با انقلاب اسلامی ایران می‌دانستند.◀️ نمونه این مسئله تماس برژینسکی در 12 آبان 1357 با شاه است و مطرح کردن این موضوع که آمریکا از هر اقدام شاه برای مقابله با انقلاب(حتی کودتای نظامی) حمایت می‌کند.⏪ برژینسکی که در آن زمان مشاور امنیت ملی آمریکا بود، نقش برجسته‌ای در سیاست خارجی این کشور داشته و دیدگاههای وی در ضدیت با انقلاب اسلامی تأثیر فراوانی در نوع رویکرد آمریکا به مسئله مقابله با انقلابیون  داشت.📶 حتی پس از پیروزری نهایی انقلاب اسلامی و در سالهای اولیه پس از انقلاب نیز آمریکا به دنبال سرنگونی رژیم جدید بود و در این زمینه به هر راهکاری متوسل شد. ⏪پشتیبانی از کودتای نوژه شاید مهمترین مورد در این زمینه بود. 🚫ولذا می‌توان اینگونه عنوان کرد که با اوجگیری انقلاب اسلامی در ایران، دولت آمریکا در اتخاذ تصمیمی واحد برای چگونگی مواجهه با انقلاب اسلامی ایران ناتوان بود. این مسئله باعث شد تا میان دولتمردان و دیپلماتهای امریکایی اختلاف نظر ایجاد شود و عده‌ای از ضرورت قطع کمک به شاه و مساعدت به انتقال قدرت به انقلابیون حمایت کنند و برخی دیگر (از قبیل برژینسکی) معتقد باشند که آمریکا باید تا آخر در کنار شاه بایستد. اما پس از رسیدن قطار انقلاب به ایستگاه نهایی، آمریکاییها به این نتیجه رسیدند که احتمالا در نظام سیاسی جدید توافق با امام خمینی کاری دشوار خواهد بود. در نتیجه به دنبال پذیرش وضع موجود و برقراری رابطه با دولت جدید برآمدند. اینگونه بود که آمریکاییها ضمن حمایت از بختیار و تلاش برای وحدت ارتش تمام تلاش خود را برای مقابله با تغییر وضعیت انجام دادند. ⏪بنابراین می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که وقوع انقلاب اسلامی ایران بسیاری از برنامه های آمریکا در خلیج فارس و خاورمیانه را به هم زد و در نتیجه این مسئله نمی‌توانست برای این کشور پذیرفتنی باشد. بنابراین آمریکا تا لحظه آخر در کنار محمدرضاشاه پهلوی ایستاد و با انقلاب اسلامی در ایران مخالفت کرد، اما تلاشهای این کشور به جایی نرسید و انقلاب مردم ایران پیروز شد. به همین دلیل آمریکا در دهه اول انقلاب و با اقداماتی از قبیل حمایت از عراق در جنگ با ایران به دنبال تضعیف و شکست ایران برآمد، اما ناکامی این کشور باعث شده تا از آن زمان تاکنون با اهرمهای مختلفی از قبیل تهدید و تحریم به دنبال تغییر رفتار ایران برآید و حتی و بنا به گفته مسئولین آمریکا سیاست تغییر رژیم در ایران را نیز دنبال کند. ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ 🔴 ماجرای اهانت به ساحت مقدس رهبری و انتظارات بایسته از علمای قم، خصوصا 🔹پويش اقدام قانوني بر ضد هتاکان بي منطق و دنيا پرستان دين فروش 🔹یکی از محورهای اساسی در سیاه نمایی مخالفان انقلاب اسلامی، زیر سؤال بردن شخص مقام معظم رهبری و متوجه کردن مسئولیت همه امور خرد و کلان به شخص ایشان است. 🔹این خط رسانه ای و سیاسی مشکوک و عنادآلود، گاه از سوی عناصر اصلاح طلب نشان دار مانند در قالب نامه سرگشاده مطرح می شود، وقتی دیگر در و نمود می یابد و اخیرا در قالب انتشار یکی از روحانیان که پیش از با ارادت به نظام و رهبری اشتهار داشت و اکنون به عنوان یکی از علاقمندان دوآتشه آقای شناخته می شود، به اوج خود می رسد. 🔹خط علیه در زمان امام نیز سابقه داشت و در دوران رهبری آقا نیز امتداد یافت؛ نماد اهانت به ولایت در دهه شصت، اولا آقای بود که علیرغم صبوری مثال زدنی امام، نهایتا به انتحار او در سخنرانی 22 بهمن 67 و نهایتا نامه شش فروردین 68 امام مبنی بر عزل وی، منجر شد. 🔹نمونه مهم دیگر، بود که به منافقین و صدام پیوست و در آغوش آنها امام عزیز و شهدا و نظام را هتاکانه زیر سؤال می برد. 🔹در دوران رهبری آیت الله العطمی خامنه ای نیز هتاکی های منتظری ادامه یافت؛ خصوصا در سال 71 و بار دیگر در سال 13 رجب) به اوج خود رسید. 🔹نمونه دیگر بود که البته در اواخر عمرش با نگارش توبه نامه خصوصی به آقا، تلاش کرد گذشته را جبران کند. 🔹مواضع خلاف ادب و هتاکانه آقای نیز در همین طراز قابل تحلیل است که اجتماع اعتراضی عظیم اصفهانیها و پاسخ مکتوب شخص رهبری به ایشان را در پی داشت. 🔹گذشته از رهبری، هتاکی به برخی شخصیت های برجسته انقلابی حوزه مانند در دوره اصلاحات و سخنرانی موهن آغاجری در همدان در زیر سؤال بردن روحانیت و مرجعیت نیز در همین طراز قابل بررسی است. 🔹مواضع هتاکانه فرزند علیه رهبری و نیز بسیار تاسف برانگیز بود، اما مع الاسف برخورد متناسبی با آن صورت نگرفت و فرقه تشیع لندنی با دروغ پردازی رسانه ای در ایران و خارج از ایران(خصوصا عراق)، مانع از مواجهه قانونی با آن شدند و شوربختانه در سطح حوزه نیز مواجهه محکمی با این اقدام موهن صورت نگرفت. 🔹اخیرا همین خط در قالب انتشار یک ویدیوی موهن توسط آقای و علیه شخص رهبری پی گرفته شده است. 🔻مطالعه عملکرد حوزویان در مواجهه با اقدامات موهن در موارد پیشین، به عنوان تجربه تاریخی حوزویان در پیش چشم ماست؛ طبیعی است اگر برخورد متناسب و همه جانبه و محکم با این پدیده شوم صورت نگیرد، زودا که این ویروس خطرناک و این سونامی سیاه، همه گیر شود و آثار مخرب و جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد. 🔹مسئله ولایت فقیه به عنوان مهم ترین سرمایه معنوی حوزه های علمیه و بزرگترین سرمایه سیاسی در نظام سیاسی ایران، موضوعی نیست که و در مورد هتاکی بی وجه و ظالمانه نسبت به آن قابل پذیرش باشد. به راستی اگر چنین ادبیاتی در مورد برخی دیگر از حضرات به کار می رفت، چه غوغایی به پا می کردند؟ یادمان نمی رود ماجرای نامه ناصحانه و انتشار فایل مواضع یک جلسه خصوصی را که موجب شد طیف زیادی از آقایان علیه آن به موضع گیری بپردازند! حال ما را چه شده است؟ معنای این چیست؟ 🔹انتظار آن است که بزرگان و علمای معظم حوزه علمیه قم در چنین مواقعی پیش از هر قشر دیگری راسا وارد میدان شوند، سینه سپر کنند و از آبروی مقام عظمای ولایت که عصاره آبروی علمای شیعه است، به نحو جانانه دفاع نمایند. 🔹در فقره اخیر انتظار می رود حوزه علمیه قم به پیشگامی و پرچمداری ، وارد میدان شوند و از حریم ولایت به عنوان علمدار تشیع و جهان اسلام، دفاع نمایند. 🔹این انتظار نافی تکلیف سایر طبقات حوزویان و متدینان و نخبگان و اهالی رسانه نیست، اما واقعیت آن است که کارهای فرمی و رسانه ای صرف در مقابله با این سطح از اهانت ها که متاسفانه به نحو سریالی در حال وقوع است، به هیچ وجه کافی نیست و اگر در این مسئله تسامح شود، پیام بسیار بدی به دشمنان تشیع و جهان اسلام و نظام اسلامی صادر خواهد کرد. 🔹امید است منتخبین جدید هیئت رئیسه جامعه مدرسین، به عنوان علمدار دفاع از ولایت و مرجعیت وارد میدان شوند. 🔹طبعا بدنه و بزرگان حوزه مقدسه نیز چون همیشه حامی و همراه مدافعان ولایت بوده و خواهند بود. رونوشت به: جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم ✅ ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ☑️میدونی لاکچری ترین تاریخ تولد دنیا برا کیه؟؟؟؟؟❓ 5⃣پنج /جمادی الاول/ سال پنجم هجری ۵‌/۵/۵ ❤️میلاد بی بی جانم سلام الله علیها✌️✌️ ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ⛔️ شبهه: آقای خمینی که وارد شد، همه برای دستبوسی هجوم آوردند....آقای طالقانی در گوشه ای نشستند و به صحنه خیره شدند، حضار علت را جویا شدند، آقای طالقانی گفتند؛ بنده فکر میکردم برای پایان دادن به این دست بوسی ها کردیم! ✅ پاسخ: @Antishobheh پاسخ اجمالی: ✳️در پاسخ عده ای که میگویند این نوع دستبوسی و صفهای طولانی برای دیدار رهبر تملق و چاپلوسی ست!! و مقایسه میکنند با محمدرضا !! باید گفت: 🔸این جمعیت مردمی هستند که مایلند با رهبری از نزدیک ملاقات کنند و سخنی به او بگویند یا از او بشنوند. در این صحنه های پر شور، چاپلوسی و تملق راهی ندارد و هر چه هست، صفا و محبت از دو سوست. اشکهای شوق و لبخندهای محبت و غمگساریهایی که در این دیدارها هست، در شمار نادرترین و زیباترین پدیده ها در باب پیوند میام مردم و مسئولان است. 🔸دستبوسی از روی اجبار و ترس و برای چاپلوسی و برای ارزش و جایگاه پیدا کردن پیش شاه است. 🔸ایت الله در موارد زیادی امام و انقلاب بودند. و این مطلب را مستندات تاریخی تایید می کند . ما ایت الله طالقانی را در کنار امام و انقلاب می بینیم،هر چند در و جزئی یا امام اختلاف نظر داشتند‌‌. 🔸مستندی بر انتساب این سخن به آیت الله طالقانی موجود نیست. حال برفرض صحت این سخن از جانب وی؛ معیار سنجش نمیباشد. نظر ایشان آن بوده. 🔸اما در مقابل علامه هم اینچنین فرموده اند؛ نه دست کسی را ببوسید و نه بگذارید دستتان را ببوسند. من تا کنون هیچ دستی را نبوسیده ام، جز یک دست و آن هم دست بود و به راستی که آن دست بوسیدنی بود. پاسخ تفصیلی: ✳️اولا؛ استقبال با دست بوسی فرق دارد و دست بوسی از روی تملق و چاپلوسی با دست بوسی که اجازه داده نیز فرق دارد. ✳️ثانیا؛ اسلام با استقبال مخالف نیست، به همان دلیل که پیامبر(ص) مانع استقبال نشد و از ایشان در استقبال با شکوهی شد ،پيامبر اكرم(ص) به هنگام ورود به مدينه و استقبال مردم مدينه از آن حضرت، اين كار را مذمّت نكردند؛ چرا كه استقبال مردم از آن حضرت، از سر عادت آنان در برابر شاهان و حكمرانان سرچشمه نگرفته بود؛ بلكه از محبت و آنان از ورود رسول خدا (ص) و زيارت آن حضرت بود اما علت مخالفت امیر المومنین(ع) از استقبالی که مردم انبار داشتند به خاطر این بود که مردمان آن منطقه به رسم و سبک استقبال از امرای پیشین (که حتی طوری بود که مردم ذلیلانه تعظیم می کردند)، به همان شکل به استقبال امیرمومنان(ع) رفته بودند ، یعنی آنان با پاي برهنه و به شكلي ذليلانه در مقابل حضرت مي دويدند و كارهايي را كه در برابر حكمرانان قبلي انجام مي دادند، در برابر آن حضرت تكرار مي كردند که این جا با مخالفت آقا امیر امومنین(ع) مواجه شدند: 🔸وقال عليه السلام : وقد لقيه عند مسيره إلى الشام دهاقين الأنبار فترجلو له واشتدوا بين يديه ) : ما هذا الذي صنعتموه ؟ فقالوا : خلق منا نعظم به أمراءنا . فقال : والله ما ينتفع بهذا أمراؤكم . وإنكم لتشقون به على أنفسكم في دنياكم وتشقون به في آخرتكم ، وما أخسر المشقة وراءها العقاب ، وأربح الدعة معها الأمان من النار . 🔸در حالي که عده اي از دهقانهاي انبار ( شهري در عراق) حضرت را ديدند پس به دنبال حضرت پياده به راه افتادند ودر جلوي حضرت به هم فشار مي آوردند ، حضرت فرمودند : چه مي کنيد؟ پس جواب دادند عادتي است از ما که با آن امراي خودمان را تعظيم مي کنيم . 🔸پس حضرت فرمودند : قسم به خدا امراي شما از اين کار شما هيچ سودي نمي برند وشما با اين کار خود به خود سخت مي گيريد در دنياي خودتان و در هم خود را به سختي مي اندازيد چقدر زيان آور است سختي که به دنبال آن باشد وچقدر سود آور است راحتي که بعد از آن امان از آتش باشد نهج البلاغة - خطب الإمام علي (ع) - ج 4 - ص 10 (باب ما قاله لدهاقين الأنبار عندما ترجلوا له) چاپ دار الذخائر - قم - ايران 🔸امير مومنان (ع) از اينکه شخص براي و جلب رضاي امير چنين کاري کنند نهي فرمودند. اما هدف اصلي از اين تجمع ها يک نوع غير رسمي و غير دولتي است که مردم با حضور خود علاقه خود را به نظام ثابت کرده و به دشمنان ضربه مي زنند. http://www.siasi.porsemani.ir/node/2067 ✳️ثالثا؛  از روايات استفاده مى شود كه علاوه بر زمان (ص) در زمان ائمه(ع) هم اين كار نسبت به ايشان انجام مى شده است. 🔸يونس بن يعقوب گفت: به امام صادق عرض كردم دست خود را بده تا ببوسم؛ حضرت دست خود را به من داد؛ (بوسيدم) عرض كردم فدايت شوم سر خويش را به من بده تا بوسه زنم حضرت به تقاضاى من رفتار نمود؛ عرض
كردم دو پاى خود را بده تا ببوسم، حضرت فرمود قسم ياد كرده ام كه اجازه ندهم كسى پايم را ببوسد ، (بحارالانوار، ج 76، ص 39). 🔸یا شخصی می گوید بر امام صادق(ع) وارد شده و دست ایشان را بوسیدم، سپس فرمود جایز نیست دست کسی بوسیده شود، مگر دست یا اوصیای آنان. 🔸ابن عمر مى گويد: ما دست رسول خدا(ص) را مى بوسيديم ، (محجة البيضاء، ج 3، ص 387) ✳️بوسیدن دست اگر به این عنوان باشد که آنها شاگردان مکتب امامان(ع) و رواج دهنده روش و منش آنها و مشعل داران و در جامعه بشری می باشند، در واقع نوعی علم و عمل و بزرگداشت کمال و فضیلت است و ایرادی ندارد و بیانگر روح و کرنش در برابر بزرگی و عظمت می باشد. بوسیدن دست رهبرى، همان تعظیم علماء دین و و اظهار محبت شخصى به دین اسلام و به مظاهراین دین الهى است. (براى مطالعه بیشتر، ر.ک: جلد 76 بحارالانوار، صفحه 40. ) بر این اساس معیار مهم در بوسیدن دست هدفی است که این عمل بر اساس آن انجام می شود: 🔸اگر به جهت حفظ ارزش ها و شعائر الهی و تکریم جایگاه و منزلت الهی رهبر و نیابت و جانشینی ایشان از طرف معصومین (ع) باشد و برای همگان مشخص باشد که چنین عملی با است ، هیچ گونه اشکالی نداشته بلکه با توجه به روایات و سیره بزرگان دین مقبول و قابل پذیرش است . 🔸اما اگر با اهداف غیر الهی و برای چاپلوسی ، یا مطامع دنیوی یا تظاهر به و یا سایر مواردی که در بین زمامداران نظامهای غیر دینی رایج است، بوده باشد ، عملی مذموم و غیر قابل دفاع است. ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
علیه السلام فرمودند: مسخره کردن دیگران تفریح سفیهان و کار جاهلان است. 📚بحارالانوار ج ۷۵ ص ۳۶۹ ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ⛔️شبهه: امام علی در زمان خلافت، سپاه به ایران فرستاد و مردم ایران را قتل عام کرد. (فارسنامه ابن بلخی برگ 116و117 و تاریخ ایران، زرینکوب برگ 350-351) ❇️پاسخ: @Antishobheh 🔸عبدالحسین زرینکوب در بخشی از کتاب "تاریخ ایران بعد از اسلام" می نویسد: «بعد از کشته شدن عثمان باز اهل سر به شورش برآوردند و عبدالله بن عباس به فرمان (ع) عصیان آن ها را در سیل خون فروشست.»(۱) ❗️ زرینکوب برای این سخن خود به ی استناد کرده است. 🔸اما آنچه ابن بلخی آورده چنین است: «پس حادثه ی (مرگ) امیرالمومنین عثمان افتاد و نوبت خلافت به امیرالمومنین علی(ع) آمد. ولایت عراق و جمله به عبدالله بن عباس (رض) سپرد و در آن فور مردم دیگر باره سر برآوردند و غدر کردند. عبدالله بن عباس لشکر آنجا کشید و اصطخر به قهر بگشاد و خلایق بی اندازه بکشت...»(۲) می دانیم که ابن بلخی کتاب خود را در سال ۵۱۰ یا ۵۲۰ هجری نوشته و یکی از مهم ترین منابع او نیز تاریخ طبری بوده است.(۳) پس باید سراغ اصل این روایت را از طبری پی بگیریم. ❗️طبری درباره ی شورش ناحیه ی در زمان خلافت (ع)، چند روایت ذکر کرده است. از جمله: 🔸وقتى مردم فارس از دادن خراج ابا ورزيدند على (ع) درباره ی كسى كه ولايتدار فارس شود با كسان مشورت كرد، جاريه بن قدامه گفت: اى امير مؤمنان! مى‏ خواهى مردى سخت سر و سياستدان و با كفايت را به تو نشان دهم؟ گفت: كى؟ گفت: زياد. گفت: اين كار از او ساخته است. و او را ولايتدار فارس و كرمان كرد و با چهار هزار كس آنجا فرستاد كه بر ولايت تسلط يافت و به استقامت آمدند. 🔸وقتى مردم جبال بشوريدند و خراج دهان طمع آوردند كه خراج را بشكنند و سهل بن حنيف را كه عامل على(ع) بود از فارس برون كردند، ابن عباس بدو گفت: كار فارس را كفايت مى‏ كنم. آنگاه سوى بصره رفت و زياد را با گروهى بسيار سوى فارس فرستاد كه به كمك آنها بر فارس تسلط يافت و خراج دادند. 🔸پيرى از مردم استخر گويد: پدرم مى‏ گفت: زياد را ديدم كه سالار فارس بود و ولايت يك پارچه آتش بود، زياد چندان مدارا كرد كه مانند پيش به اطاعت و استقامت آمدند و به جنگ نپرداخت. طبری، پیش از این روایات، یادآوری می کند که: در همین سال (۳۹ هجری) ابن عباس پس از بازگشت به بصره، به دستور امام علی(ع)، زیاد را به سوی فارس و کرمان فرستاد.(۴) 🔺 با توجه به مطالب پیشین، روشن شد‌ زرینکوب مطلبی به استناد فارسنامه آورده و درباره ی صحت و سقم آن اظهارنظری نکرده است. ابن بلخی نیز مدعی شده است در زمان امام علی (ع)، شورش مجدد مردم استخر به شدت توسط ابن عباس سرکوب شده و بسیاری کشته شده اند. اما گزارش ابن بلخی دارای اشکالات جدی است، زیرا : 1⃣ عبدالله بن عباس از سوی امام (ع) مدتی والی بصره بوده است و خود هرگز به فارس نرفته است. آنکه به آنجا لشکر کشیده تا به اوضاع آن سامان سر و سامان دهد، بوده است. 2⃣ زیاد با وجود آنکه پس از شهادت امام علی (ع) و پیوستن به ، جنایات بسیاری در حق پیروان آن حضرت مرتکب شد، اما در مدت امارت بر فارس و در ایام شورش استخر، به جنگ و خشونت متوسل نشد و با سیاست کارها را پیش برد. 3⃣ طبق تاریخ طبری، پس از آنکه عبدالله بن عامر از سوی عثمان والی بصره شد، مردم فارس سر به شورش برداشته و حاکم آنجا عبیدالله بن معمر را کشتند. ابن عامر نیز به تلافی آن، به استخر حمله کرد "و بسیار کس از آنها بکشت که هنوز از آن به ذلّت درند."(۵) 👈پس کسی که در شورش نخست مردم فارس دست به کشتار زده "عبدالله بن عامر" بوده و ظاهراً ابن بلخی وی را با "عبدالله بن عباس" که در رفع ناآرامی بعدی در زمان امام علی(ع) نقش نظارتی داشته، اشتباه گرفته است. ❗️بنابرین برخلاف ادعای اسلام ستیزان، آن حضرت هیچ فرمانی برای کشتار مردم فارس صادر نکرده است و شورش مجدّد آن دیار، بدون خشونت پایان یافته است. 🔺ناگفته نماند بلاذری نیز در کنار روایاتی که به فتح استخر و کشتار شورشیان به دست ابن عامر دلالت دارند، روایتی آورده که طبق آن پیمان شکنی اهل استخر در زمان امارت ابن عباس بر عراق رخ داده و او بوده که آنجا را مجدداً گشوده است.(۶) اما در این روایت هم (با فرض صحت آن) هیچ اشاره ای به قتل عام شورشیان توسط ابن عباس نشده است! 📚 پی نوشت ها: ۱.تاریخ ایران بعد از اسلام، چاپ ۱۳۸۳، ص ۳۵۰ و ۳۵۱ ۲.فارسنامه، چاپ ۱۳۸۵، ص ۱۱۶ و ۱۱۷ ۳.مصطفی ندیم، ارزش تاریخی کتاب فارسنامه، کتاب ماه تاریخ و جغرافیا، اسفند ۱۳۸۰، ص ۳۳ _ لیلی محمدی، فارسنامه و ابن بلخی، همان، مهر ۱۳۸۲، ص ۵۴ ۴.ترجمه ی تاریخ طبری، ج ۶، ص ۳۲۵ ۵.‌تاریخ طبری، ج ۳، ص ۳۲۰ و ترجمه ی تاریخ طبری، ج ۵، ص ۲۹۳ ۶.رک به ترجمه ی فتوح البلدان، ص ۵۴۳ و ۵۴۴ ✍ اکبر عزیزیان ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ 🚫شایعه رونمایی از خودروی «تارا» محصول جدید شرکت ایران خودرو، روز شنبه بیست و‌ نهم آذر ماه درحالی با حضور علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، برگزار شد که این محصول جدید در مراسم رونمایی، روشن نشد ✅پاسخ @Antishobheh پایگاه اطلاع‌رسانی ایران‌خودرو ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی درباره روشن نشدن محصول تارا را شیطنت رسانه‌ای(صداگذاری شده) خواند و در این باره توضیح داد👇🏻 ⏪ روشن کردن خودرو در سالن موسوم به استایل محصولات ایران‌خودرو به دلیل بسته بودن فضا‌، ممنوع بوده و رعایت این موضوع به ویژه در حضور بازدیدکنندگان دارای اهمیت مضاعفی است. در ویدئوی منتشر شده نیز مهندس حاضر در سالن استایل، به دستور مقام ارشد سالن، درحال باز کردن درب صندوق عقب خودروی تارا به منظور نمایش حجم بالای آن بوده و قصد روشن کردن خودرو را نداشته است. در همین حال خودروی دیگری بیرون از سالن استایل برای رانندگی توسط وزیر محترم صمت آماده سازی شده بود. ✅تارا، محصول جدید ایران‌خودرو، نخستین خودروی ملی است که از تمامی استانداردهای ۸۵ گانه مصوب عبور کرده و در بهترین شرایط ایمنی و استانداردی آماده تولید انبوه است. ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ❇️«مهندس تندگویان وزیر نفت كابینه شهید رجایی به همراه دو نفر از معاونان خود مهندس یحیوی و مهندس بوشهری اسیر شدند این حادثه در نهم آبانماه 1359 درمسیر رفتن به پالایشگاه آبادان دردارخوین نزدیكی آبادان اتفاق افتاد. خانواده شهید تندگویان و مسئولان جمهوری اسلامی ایران تلاش زیادی كردند تا از طریق مجامع بین المللی به خصوص صلیب سرخ و مقامات عراقی موضوع را دنبال كنند. ولی این تلاشها به نتیجه ای نرسید. 🔶رژیم عراق پس از مدتی اعلام كرد مهندس تندگویان در 12خرداد 1361 در سلول خود خودكشی كرده است این مساله قابل قبول نبود مهدس تندگویان قبل از انقلاب در زندان ساواك هم به سر برده بود با پیگیری هایی كه ایران از طریق سازمان ملل انجام داد در سال 1364 صلیب سرخ به طور متناوب خواستار ملاقات با مهندس تندگویان شد. مقامات عراقی در پاسخ به تقاضای ملاقات اعلام كردند كه وی اظهار داشته است كه با كسی ملاقات نمی كند و تهدید می كند كه اگر كسی با وی ملاقات كند دست به خودكشی خواهد زد و تا اینكه در سال 65 یك نفر از نمایندگان صلیب سرخ به نام هافلی گر، رئیس عملیات خارومیانه و شمال افریقا هنگام سفر به عراق در مقابل این ادعای عراقیها قبول مسئولیت كرد كه این ریسک را بپذیرد. او برای ملاقات با مهندس تندگویان راهی زندان شد اما عراقیها مانع ورود ایشان به زندان شدند. 🔸تا اینكه در 13 آذر 1370 هیئت پیگیری كه شامل دو تن از اعضای خانواده مهندس تندگویان یعنی پدر و برادر خانم ایشان ، مهندس یحیوی و اعتمادی دندانپزشك مهندس تندگویان برای روشن شدن كامل وضعیت مهندس تندگویان برای مدت 11روز عازم بغداد شدند. پزشك صلیب سرخ هم به جمعیت هیئت ایرانی پیوست. عراقیها ادعا كردند پس از نگهداری جسد به مدت چهار سال در سردخانه به علت متوقف نشدن جنگ دفن شده است با نبش قبر و كالبد شكافی پزشكان ایرانی به این نتیجه رسیدند كه اطلاعات موجود با جسد ارائه شده مطابقت ندارد. هیئت مزبور پس از مذاكرات مفصل تصمیم به بازگشت گرفت وزارت خارجه عراق ضمن قبول اشتباه از سوی مسئولان گورستان خواستار تعویق سفر آنان شد تا جسد واقعی با حضور مجدد پزشك صلیب سرخ مورد معاینه قرار گیرد. 🔷سپس جسد دوم در قبرستان الكرخ واقع در 60كیلومتری جاده بغداد ورمادی نبش قبر گردید یك جسد مومیای در تابوت فلزی در آنجا قرار داشت. هیئت ایرانی در هنگام نبش قبر متوجه تازه بودن قبر شد عراقیها در پاسخ به این مسئله گفتند كه ما برای اطمینان از وجود جسد مهندس تندگویان چند روز پیش اینجا را نبش قبر كردیم تا اشتباهی صورت نگیرد معاینه طرفهای سه گانه یعنی ایران و عراق و صلیب سرخ نشان داد كه جسد مذكور متعلق به شهید تندگویان است. پس از قطعی شدن مسئله هیئت ایرانی خواستار تحویل وسایل شخصی ایشان شد اما عراقیها مدعی شدند محل نگهداری آن شهید در بمباران امریكاییها تخریب شده است و كلیه لوازم شخصی و مدارك از جمله ریسمانی كه با آن خودكشی كرده از بین رفته است. این پاسخ عراقیها نشان داد كه دروغ می گویند زیرا هنگام شهادت دستها و پاهای وی بسته بود كه نتواند آنها را حركت دهد بر اثر فشار به ناحیه قفسه صدری دنده های دهم راست و هفتم چپ ایشان شكسته بود آثار طناب باعث شكستگی استخوان لامی و خون مردگی در ناحیه حلق و حنجره شده بود پزشكی قانونی علت شهادت نامبرده را به احتمال قریب به یقین خفه شدگی به وسیله رشته طناب اعلام كرد و سن ایشان در هنگام شهادت را بین 31تا 37 سال ذكر كردند . 🌹پیكر شهید تندگویان در تاریخ 25آذر در عتبات عالیات نجف، كربلا و كاظمین با حضور اعضا هیئت و كاردار سفارت ایران و خانواده شان با احترام طواف داده شد و در تاریخ 29 آذر 1370 در مرز منظریه ـ خسروی به وسیله صلیب سرخ و هیئت عراقی تحویل هیئت ایرانی گردید. ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ 🌳🌴🌾☘️بهشت زورکی! نقد جدایی قلمرو سیاست از اخلاق برخی قلمرو اخلاق را از قلمرو سیاست به‌کلی جدا می‌دانند، و معتقدند که رعایت اخلاق مربوط به مسایل فردی است ولی سیاست‌مدار باید مصالح جامعه را در نظر بگیرد و به مصالح اخلاقی کاری نداشته باشد، حتی اگر به اخلاق و دین ضرر بخورد. شاید در میان کسانی که اظهار اسلام و دلسوزی برای اسلام نیز می‌کنند، چنین فکرهایی وجود داشته باشد؛ لذا و دغدغه آن را نداریم! چگونه می‌شود انسان معتقد باشد به این‌که کارهایی موجب جهنم ابدی برای کسی می‌شود، اما بگوید مسئولیت من این است که فعلا چند روزی خوش بگذرانند، و بعد از آن به ما مربوط نیست، حتی اگر به جهنم بروند؟! این نشانه ضعف ایمان است. باید همان طور که جهنم ابدی را پذیرد، . ، باید . قرآن به ‌خصوص روی این مسئله تأکید‌های زیادی دارد و می‌فرماید: تُرِيدُونَ عَرَضَ الدُّنْيَا وَاللّهُ يُرِيدُ الآخِرَةَ؛[سوره انفال-67] شما کالاهای دنیا را می‌پسندید و توجه‌تان به همین دنیاست ولی خدا چنین نیست. 96/3/15 ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
وصیت نامه 🤲 شکرگزارم که مرا در مسیر حکیم امروز اسلام ای عزیز قرار دادی ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
💠امام على عليه السلام 🔹اَلصَّدَقَةُ دَوَاءٌ مُنْجِحٌ وَ أَعْمَالُ اَلْعِبَادِ فِي عَاجِلِهِمْ نُصْبُ أَعْيُنِهِمْ فِي آجَالِهِمْ 🔸صدقه دادن دارويى ثمر بخش است، و كردار بندگان در دنيا، فردا در پيش روى آنان جلوه گر است. 📗حکمت 7 نهج البلاغه ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ❇️سوال: اگر دین مانع پیشرفت نیست، پس چرا اکثر کشورهای دینی عقب مانده‌اند؟ ✅پاسخ: @Antishobheh 1⃣ شهید چ در مقدمه کتاب انسان و سرنوشت توضیح می‌دهند که علت عقب ماندگی نیست فهم غلط از دین است مثلا فهم نادرست از انتظار فرج باعث تنبلی و سکون می‌شود و‌ انسان و جامعه را از رشد باز می دارد اما وقتی انتظار سازنده باشد حرکت و تمدن‌سازی شکل می‌گیرد 2⃣ کشورهای اسلامی زمانی دارای تمدن بود و بر تمام جهان تاثیرگذار بود عمده عالمان تمدن‌ساز دیندار هم بودند حتی در دنیای مدرن نیوتن و انیشتین دیندار بودند و این نشان می‌دهد که دینداری مانع پیشرفت نیست 3⃣ در همین تجربه انقلاب یافتیم مجاهدان دیندار در پیشرفت کشور نقش داشتند نه روشنفکران سکولار آیا یک نقش مثبت از ملکم‌خان و تقی‌زاده‌ها سراغ دارید اما از شهید ها و دیدید چه کردند این یعنی تمدن سازی جهادی و‌دیندارانه ✍استاد خسروپناه ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh