eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.1هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.7هزار ویدیو
300 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ هیئت یازینب (سلام اللّه علیها) قرارگاه یارقیّه (سلام اللّه علیها) سخنرانی: شیخ غلامعلی بدرلو با نوای: کربلایی هادی خادم حسینی دوشنبه 27 اردیبهشت 1400 ســاعتــــ 21 گلزارشهــــداء علــی بن جعفر حسینیه‌حضرت‌ زینب (سلام اللّه علیها) @yazeinaba_ir @yaroghaiehe_ir @Arshiv_Gholam
علوم انسانی نیاز محورند و بسیاری از نیاز ها نیز متأثّر از جهان بینی و نظام ارزشی افراد شکل می گیرد...علوم انسانی تولید شده توسّط غربیان ناظر به نیاز های انسان غربی اند و نه همه انسان ها...هنجار ها و دستورالعمل های علوم انسانی غربی نه تنها گرهی از مشکلات ما را نمی گشاید؛ بلکه ممکن است بیماری ها و گرفتاری ها را افزون نمایند. دکتر احمد حسین شریفی روش شناسی علوم انسانی اسلامی، 193 و 194 @Arshiv_Gholam
به امامان اذن شفاعت می دهد...آن ها می توانند نزد خدا شفاعت کنند. تازه آن ها هم علّت این که می توانند شفاعت کنند، این است که بیشتر بندگی خدا کردند؛ چون تحت قدرت خدا بیشتر خودشان را قرار دادند. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 196 و 197 @Arshiv_Gholam
بدی را از بین می بَرد یعنی چه؟...یک واقعیتی است که واقع شده...همیشه تشبیه می کردم مغفرت الهی و تکفیر الهی را...به خوب شدن زخم...وقتی که انسان یک گناه انجام می دهد، در روح انسان...یک خللی وارد می شود؛ وقتی کار خوب انجام داد، دوباره جبران می شود و مثل این که گوشت تازه ای در بدن انسان روییده باشد. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 94 @Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنِ السِّنْدِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الصَّلْتِ عَنْ أَبِي حَمْزَةَ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ (علیه السّلام) قَالَ: صَلَّى أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ (علیه السّلام) الْفَجْرَ ثُمَّ لَمْ يَزَلْ فِي مَوْضِعِهِ حَتَّى صَارَتِ الشَّمْسُ عَلَى قِيدِ رُمْحٍ وَ أَقْبَلَ عَلَى النَّاسِ بِوَجْهِهِ فَقَالَ وَ اللَّهِ لَقَدْ أَدْرَكْتُ أَقْوَاماً يَبِيتُونَ لِرَبِّهِمْ سُجَّداً وَ قِياماً يُخَالِفُونَ بَيْنَ جِبَاهِهِمْ وَ رُكَبِهِمْ كَانَ زَفِيرُ النَّارِ فِي آذَانِهِمْ إِذَا ذُكِرَ اللَّهُ عِنْدَهُمْ مَادُوا كَمَا يَمِيدُ الشَّجَرُ كَأَنَّمَا الْقَوْمُ بَاتُوا غَافِلِينَ قَالَ ثُمَّ قَامَ فَمَا رُئِيَ ضَاحِكاً حَتَّى قُبِضَ (صلوات اللّه علیه). الكافي، ج‏2، ص 236 @Arshiv_Gholam
و يكى از امور مهم هم اين است كه روحانيون بايد ساده زندگى كنند. آن چيزى كه روحانيت را پيش برده تا حالا و حفظ كرده است، اين است كه ساده زندگى كردند. آن هايى كه منشأ آثار بزرگ بودند، در زندگى ساده زندگى كردند. آن هايى كه در بين مردم موجّه بودند كه حرف آن ها را مى‏شنيدند، آن هايى ساده زندگى كردند...همين ديدن اين ها براى انسان يك درسى بود، وضع زندگى آن ها براى انسان، يك وضعى بود، درس بود براى انسان، عبرت بود. هر چه برويد سراغ اين كه يك قدم برداريد براى اين كه خانه‏ تان بهتر باشد، از معنويت‏تان به همين مقدار، از ارزش‏تان به همين مقدار كاسته مى‏شود. ارزش انسان به خانه نيست، به باغ نيست، به اتومبيل نيست. اگر ارزش انسان به اين ها بود، انبياء بايد همين كار را بكنند. انبياء سيره ‏شان را ديديد چه جور بوده. ارزش انسان به اين نيست كه انسان يك هياهو داشته باشد، يك اتومبيل كذا داشته باشد، يك رفت و آمد زياد داشته باشد. ارزش روحانيت به اين نيست كه يك بساطى داشته باشد و يك دفترى و يك دستكى داشته باشد. فكر كنيد ارزش انسان را به دست بياوريد، ارزش روحانيت را از دست ندهيد. در كيفيتِ تحصيلِ علوم هم هر چه برويد سراغ تجمّلات _و ان شاء اللَّه نمى‏رويد_ از علومتان كاسته مى‏شود. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏19، ص 251 و 252 @Arshiv_Gholam
تبیین از مهم ترین ارکان شکل گیری یک علم است...اساساً علم بدون تبیین علم نیست...آیا تبیین را باید شرط لازم و کافی...دانست یا آن که صرفاً از شرایط لازم...است؟...یک پژوهش عالمانه در علوم انسانی هفت هدف اصلی را دنبال می کند. تعریف، توصیف، تبیین، تفسیر، پیش بینی، ارزشیابی و کنترل کنش های انسانی انسان. این هفت هدف همگی در عرض هم اند و هیچ کدام جایگزین دیگری نیست...تبیین متفرع بر توصیف است...در میان اهداف هفت گانه پژوهش، نقش تبیین نقشی کلیدی و اساسی است...هرچند به عقیده ما، اصلی ترین هدف پژوهش، جهت دهی یا کنترل و ارزشیابی است. دکتر احمد حسین شریفی روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 197 تا 200 @Arshiv_Gholam