eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.2هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
295 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ مُوسَى بْنِ الْمُتَوَكِّلِ (رَضِيَ اللَّهُ) عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ عَبْدِ السَّلَامِ بْنِ صَالِحٍ الْهَرَوِيِّ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا عَنْ أَبِيهِ عَنْ آبَائِهِ عَنْ عَلِيٍّ (علیه السّلام) قَالَ قَالَ النَّبِيُّ (صلّی اللّه علیه و آله):‏ وَ الَّذِي بَعَثَنِي بِالْحَقِّ بَشِيراً لَيَغِيبَنَّ الْقَائِمُ مِنْ وُلْدِي بِعَهْدٍ مَعْهُودٍ إِلَيْهِ مِنِّي حَتَّى يَقُولَ أَكْثَرُ النَّاسِ مَا لِلَّهِ فِي آلِ مُحَمَّدٍ حَاجَةٌ وَ يَشُكُ‏ آخَرُونَ‏ فِي‏ وِلَادَتِهِ‏ فَمَنْ أَدْرَكَ زَمَانَهُ فَلْيَتَمَسَّكْ بِدِينِهِ وَ لَا يَجْعَلْ لِلشَّيْطَانِ إِلَيْهِ سَبِيلًا بِشَكِّهِ‏ فَيُزِيلَهُ عَنْ مِلَّتِي وَ يُخْرِجَهُ مِنْ دِينِي فَقَدْ أَخْرَجَ أَبَوَيْكُمْ مِنَ الْجَنَّةِ مِنْ قَبْلُ وَ إِنَّ اللَّهَ _عَزَّ وَ جَلَّ_ جَعَلَ‏ الشَّياطِينَ أَوْلِياءَ لِلَّذِينَ لا يُؤْمِنُونَ‏. امام هشتم از پدرانش (عليهم السّلام) روايت كرده است كه پيامبر أكرم فرمود: قسم به كسى كه مرا بَشير مبعوث كرد به تحقيق كه امام قائم (عليه السّلام) از فرزندان من است و طبق پيمانى كه از جانب من بر عهده اوست غايب شود تا جایی كه أكثر مردم بگويند خدا را در خاندان محمّد حاجتى نيست و ديگران در أصل ولادت او شكّ كنند، پس هر كس در زمان او واقع شد بايستى به دين او متمسّك شود و به واسطه شكّ خود، راه شيطان را باز نسازد تا شيطان او را از آئين من زايل ساخته و از دين من بيرون بَرد كه او قبل از این، پدر و مادر شما را از بهشت بيرون كرد و خداى تعالى شيطان را ولىّ أفراد بی ایمان قرار داده است. كمال الدين و تمام النعمة، ج‏1، ص 51 @Arshiv_Gholam
14_Jalase-11.mp3
5.31M
🔊بیانات حضرت آیت اللّه العظمی خامنه ای🔊 🕋طرح کلّی اندیشه اسلامی🕋 ☑️خلاصه جلسه یازدهم☑️ "روح توحید، نفیِ عبودیّت غیر خدا" @Arshiv_Gholam
"السّلام علیکِ یا خَدیجةَ الكُبري" ای دوش تا دوش پیمبر تا همیشه دین خدا را یار و یاور تا همیشه ای همسرِ شایستۀ پیغمبر وحی ای مادر زهرای أطهر تا همیشه با بودنت زهرا به عالم فخر می کرد از این که دارد چون تو مادر تا همیشه اسلام ما با یاری تو پا گرفته ای أوّلین اسلام آور تا همیشه با بودن تو مصطفی دل گرم می شد ای بر سرِ دین، سایه گستر تا همیشه از بی پسر بودن نریز ای با وفا أشک زهرای تو نسلی ست برتر تا همیشه تا فاطمه داری تو دیگر غم نداری طوبای زهرا می دهد بَر تا همیشه با مرتضی شمشیر، پیغمبر اگر داشت با بودن تو لحظه لحظه او سپر داشت با رفتنت اسلام از بال و پر افتاد بار غمت بر شانۀ پیغمبر افتاد چشمان زهرای تو مانند صدف بود از این صدف با داغت آخر گوهر افتاد روی مزارت بارها جبریل آمد هر بار آمد دید زهرا با سر افتاد افتاد پیغمبر ز پا از داغت أمّا در این میان زهرات خیلی بدتر افتاد آتش به روی چادر او پنجه انداخت با یک لگد زهرای تو پشت در افتاد رفتی نبودی تا ببینی دختر تو در کوچه ها در پیش چشم شوهر افتاد تابوت او را مرتضی با گریه می بُرد روی مزارش نیمه شب ها حیدر افتاد رفتی ندیدی از کبوتر پر بریدند رفتی ندیدی از حسینت سر بریدند "مهدی نظری" @Arshiv_Gholam
وَ رَوَى مُحَمَّدُ بْنُ عَجْلَانَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (عليه السّلام) قَالَ: إِذَا قَامَ الْقَائِمُ (عليه السّلام) دَعَا النَّاسَ إِلَى الْإِسْلَامِ جَدِيداً وَ هَدَاهُمْ إِلَى أَمْرٍ قَدْ دُثِرَ فَضَلَّ عَنْهُ الْجُمْهُورُ وَ إِنَّمَا سُمِّيَ الْقَائِمُ مَهْدِيّاً لِأَنَّهُ يَهْدِي إِلَى أَمْرٍ قَدْ ضَلُّوا عَنْهُ وَ سُمِّيَ بِالْقَائِمِ لِقِيَامِهِ بِالْحَقِّ. محمد بن عجلان از امام صادق (عليه السّلام) روايت كند كه فرمود: آنگاه كه حضرت قائم (عليه السّلام)‏ قيام كند از نو مردم را به اسلام بخواند و به چيزى كه كهنه شده و بيشتر مردم از آن دور شده و گم گشته ‏اند راهنمائى كند، و اينكه حضرت قائم را مهدى خوانند براى آن است كه به چيز گمشده ‏اى راهنمائى كند، و اينكه او را قائم نامند براى آنست كه بحق قيام فرمايد. الإرشاد في معرفة حُجج اللّه على العباد، ج ‏2، ص 383 @Arshiv_Gholam
15_Jalase-12.mp3
5.54M
🔊بیانات حضرت آیت اللّه العظمی خامنه ای🔊 🕋طرح کلّی اندیشه اسلامی🕋 ☑️خلاصه جلسه دوازدهم☑️ "توحید و نفیِ طبقاتِ اجتماعی" @Arshiv_Gholam
"السّلام علیکِ یا شَریکةَ الحُسَين" پس از تو آب اگرخوردم از این چشمانِ تَر خوردم گلی هستم که از هر شش جهت به خار برخوردم برای دل خوشیِ دخترانِ نیمه جانت بود در این یک سال و اَندی لقمه نانی هم اگر خوردم چه کارى بر مى آمد از برادر مرده اى چون من؟ فقط زانو بغل کردم، فقط خونِ جگر خوردم منی که سایه ام را مردم کوچه نمی دیدند منی که شش برادر داشتم، حالا نظر خوردم به نان کوچه و خرمای مردم لب نزد زینب میان کوفه هر چه خوردم از دست پدر خوردم نمی دانم تو می بینی که جایی را نمی بینم؟ غروبی داشتم می رفتم از خانه به در خوردم شب شام غریبانت از این خیمه‌ به آن خیمه برای هر یتیمی که سپر گشتم سپر خوردم دلیل تازیانه خوردن ما گریه ما بود ز طفلان بیشتر گریان شدم پس بیشتر خوردم منِ پرده نشین را محمل بى پرده اى دادند به هر جا که گذر کردم چقدر از رَهگُذر خوردم تو و پیراهن پاره، من و این چادر پاره تو سنگ از صد نفر خوردى، من از صد ها نفر خوردم ببین این روزها پیراهنم هم رنگ عوض کرده فقط گرما نخورده بودم آنهم آنقدر خوردم "علی اکبر لطیفیان" @Arshiv_Gholam
أَخْبَرَنَا عَبْدُ الْوَاحِدِ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ يُونُسَ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ جَعْفَرٍ الْقُرَشِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو جَعْفَرٍ الْهَمْدَانِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا مُوسَى بْنُ سَعْدَانَ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْقَاسِمِ الْحَضْرَمِيِّ عَنْ عُمَرَ بْنِ أَبَانٍ الْكَلْبِيِّ عَنْ أَبَانِ بْنِ تَغْلِبَ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام): كَأَنِّي بِالْقَائِمِ فَإِذَا اسْتَوَى عَلَى ظَهْرِ النَّجَفِ لَبِسَ دِرْعَ رَسُولِ اللَّهِ (صلّی الله علیه و آله) الْأَبْيَضَ فَيَنْتَفِضُ هُوَ بِهَا فَيَسْتَدِيرُهَا عَلَيْهِ فَيَغْشَاهَا بِخَدَاعَةٍ مِنْ إِسْتَبْرَقٍ وَ يَرْكَبُ فَرَساً لَهُ أَدْهَمَ أَبْلَقَ بَيْنَ عَيْنَيْهِ شِمْرَاخٌ فَيَنْتَفِضُ بِهِ انْتِفَاضَةً لَا يَبْقَى أَهْلُ بَلَدٍ إِلَّا وَ هُمْ يَرَوْنَ أَنَّهُ مَعَهُمْ فِي بَلَدِهِمْ وَ يَنْشُرُ رَايَةَ رَسُولِ اللَّهِ (صلّی الله علیه و آله) عَمُودُهَا مِنْ عُمُدِ عَرْشِ اللَّهِ وَ سَائِرُهَا مِنْ نَصْرِ اللَّهِ مَا يَهْوِي بِهَا إِلَى شَيْ‏ءٍ إِلَّا أَهْلَكَهُ اللَّهُ، قُلْتُ أَ مَخْبُوٌّ هِيَ أَمْ يُؤْتَى بِهَا؟ قَالَ بَلْ يَأْتِي بِهَا جَبْرَئِيلُ (علیه السّلام) فَإِذَا هَزَّهَا لَمْ يَبْقَ مُؤْمِنٌ إِلَّا صَارَ قَلْبُهُ أَشَدَّ مِنْ زُبَرِ الْحَدِيدِ وَ أُعْطِيَ قُوَّةَ أَرْبَعِينَ رَجُلًا وَ لَا يَبْقَى مُؤْمِنٌ مَيِّتٌ إِلَّا دَخَلَتْ عَلَيْهِ تِلْكَ الْفَرْحَةُ فِي قَبْرِهِ وَ ذَلِكَ حَيْثُ يَتَزَاوَرُونَ فِي قُبُورِهِمْ وَ يَتَبَاشَرُونَ بِقِيَامِ الْقَائِمِ (علیه السّلام) وَ يَنْحَطُّ عَلَيْهِ ثَلَاثَةَ عَشَرَ أَلْفاً وَ ثَلَاثُمِائَةٍ وَ ثَلَاثَةَ عَشَرَ مَلَكاً قَالَ، فَقُلْتُ كُلُّ هَؤُلَاءِ كَانُوا مَعَ أَحَدٍ قَبْلَهُ مِنَ الْأَنْبِيَاءِ؟ قَالَ نَعَمْ وَ هُمُ الَّذِينَ كَانُوا مَعَ نُوحٍ فِي السَّفِينَةِ وَ الَّذِينَ كَانُوا مَعَ إِبْرَاهِيمَ حَيْثُ أُلْقِيَ فِي النَّارِ وَ الَّذِينَ كَانُوا مَعَ مُوسَى حِينَ فُلِقَ الْبَحْرُ وَ الَّذِينَ كَانُوا مَعَ عِيسَى حِينَ رَفَعَهُ اللَّهُ إِلَيْهِ وَ أَرْبَعَةُ آلَافٍ كَانُوا مَعَ النَّبِيِّ (صلّی الله علیه و آله) مُرْدِفِينَ وَ ثَلَاثُمِائَةٍ وَ ثَلَاثَةَ عَشَرَ مَلَكاً كَانُوا يَوْمَ بَدْرٍ وَ أَرْبَعَةُ آلَافٍ هَبَطُوا يُرِيدُونَ الْقِتَالَ مَعَ الْحُسَيْنِ (علیه السّلام) فَلَمْ يُؤْذَنْ لَهُمْ فَرَجَعُوا فِي الِاسْتِيمَارِ فَهَبَطُوا وَ قَدْ قُتِلَ الْحُسَيْنُ (علیه السّلام) فَهُمْ عِنْدَ قَبْرِهِ شُعْثٌ غُبْرٌ يَبْكُونَهُ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَ رَئِيسُهُمْ مَلَكٌ يُقَالُ لَهُ مَنْصُورٌ فَلَا يَزُورُهُ زَائِرٌ إِلَّا اسْتَقْبَلُوهُ وَ لَا يُوَدِّعُهُ مُوَدِّعٌ إِلَّا شَيَّعُوهُ وَ لَا مَرِيضٌ إِلَّا عَادُوهُ وَ لَا يَمُوتُ مَيِّتٌ إِلَّا صَلَّوْا عَلَيْهِ وَ اسْتَغْفَرُوا لَهُ بَعْدَ مَوْتِهِ فَكُلُّ هَؤُلَاءِ يَنْتَظِرُونَ قِيَامَ الْقَائِمِ (علیه السّلام). الغيبة للنعماني، ص 310 @Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ النُّعْمَانِ عَنْ أَبِي أُسَامَةَ زَيْدٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله): مَنْ لَمْ يَتَعَزَّ بِعَزَاءِ اللَّهِ تَقَطَّعَتْ نَفْسُهُ حَسَرَاتٍ عَلَى الدُّنْيَا وَ مَنْ أَتْبَعَ بَصَرَهُ مَا فِي أَيْدِي النَّاسِ كَثُرَ هَمُّهُ وَ لَمْ يُشْفَ‏ غَيْظُهُ وَ مَنْ لَمْ يَرَ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَيْهِ نِعْمَةً إِلَّا فِي مَطْعَمٍ أَوْ مَشْرَبٍ أَوْ مَلْبَسٍ فَقَدْ قَصُرَ عَمَلُهُ وَ دَنَا عَذَابُهُ. و امام صادق (عليه السّلام) فرموده كه رسول خدا (صلى اللَّه عليه و آله) فرمود: هر كه با تسليت و دلجوئى خداوند تسلّى نجويد (و در مقابل ناملايمات بردبارى نكند و دلش آرام نشود) نفَسش از حسرت‏ و افسوس هاى پى در پى بند آيد، و هر كه چشم به دنبال آنچه در دست مردمان ديگر است اندازد، حزن و اندوهش فراوان گردد، و سوز دلش درمان نپذيرد، و هر كه جز در خوردن و يا نوشيدن يا جامه پوشيدن براى خداى عزّ و جلّ در خودش نعمتى نبيند، بطور تحقيق (چنين كسى) كردارش كم و كوتاه، و عذابش نزديك است. الكافي، ج ‏2، ص 315 @Arshiv_Gholam
16_Jalase-13.mp3
5.57M
🔊بیانات حضرت آیت اللّه العظمی خامنه ای🔊 🕋طرح کلّی اندیشه اسلامی🕋 ☑️خلاصه جلسه سیزدهم☑️ "تأثیرات روانیِ توحید" @Arshiv_Gholam
"السّلام علیکَ یا حَسنُ بنُ علیّ" ابري شدم به نيّت باران شدن فقط مور آمدم براي سليمان شدن فقط بايد ز گوشه چشم تو کاري بزرگ خواست چيزي شبيه حضرت سلمان شدن فقط بايد به شيعه بودن خود إفتخار کرد راضي نمي شوم به مسلمان شدن فقط دنياي ديگريست أسيري و بَردگي آن هم به دام زلف کريمان شدن فقط لا يُمکِن الفِرار ز تير نگاه تو چاره رسيدن است و قربان شدن فقط در خانه ي کريم کفايت نمي کند يک لقمه نان گرفتن و مهمان شدن فقط اين لطف فاطمه است و عشق است تا ابد سرمست از نواي حسن جان شدن فقط فکري براي پر زدن بال من کنيد من را أسير زلف امام حسن کنيد آقا شنيده ام جگرت شعله ور شده بي کس شدي و ناله ي تو بي أثر شده پيش حسين سرفه نکن آه کم بکش خون لخته هاي روي لبت بيشتر شده يک چشم خواهرت به تو يک چشم بین تَشت تَشتِ مقابلت پُر خون جگر شده از ناله هات زينب تو حول کرده است گويا که باز واقعه ي پشت در شده اي واي از مصيبت تابوت و دفن تو واي از هجوم تير و تن و چشم تر شده مي گفت با حسين اباالفضل وقت دفن اين تيرها براي تنش دردسر شده موي سپيد و کوچه و تابوت و زهر و تير دوران غربت حسن اينگونه سر شده يک کوچه بود موي حسن را سپيد کرد يک إتّفاق بود که او را شهيد کرد @Arshiv_Gholam
حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ هَمَّامٍ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ مَالِكٍ قَالَ حَدَّثَنِي أَحْمَدُ بْنُ مِيثَمٍ عَنْ عُبَيْدِ اللَّهِ بْنِ مُوسَى عَنْ عَبْدِ الْأَعْلَى بْنِ حُصَيْنٍ الثَّعْلَبِيِّ عَنْ أَبِيهِ قَالَ: لَقِيتُ أَبَا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ (علیه السّلام) فِي حَجٍّ أَوْ عُمْرَةٍ، فَقُلْتُ لَهُ كَبِرَتْ سِنِّي وَ دَقَّ عَظْمِي فَلَسْتُ أَدْرِي يُقْضَى لِي لِقَاؤُكَ أَمْ لَا؟ فَاعْهَدْ إِلَيَّ عَهْداً وَ أَخْبِرْنِي مَتَى الْفَرَجُ؟ فَقَالَ إِنَّ الشَّرِيدَ الطَّرِيدَ الْفَرِيدَ الْوَحِيدَ الْمُفْرِدَ مِنْ أَهْلِهِ الْمَوْتُورَ بِوَالِدِهِ الْمُكَنَّى بِعَمِّهِ هُوَ صَاحِبُ الرَّايَاتِ وَ اسْمُهُ اسْمُ نَبِيٍّ، فَقُلْتُ أَعِدْ عَلَيَّ، فَدَعَا بِكِتَابٍ أَدِيمٍ أَوْ صَحِيفَةٍ فَكَتَبَ لِي فِيهَا. حديث كرد ما را محمّد بن همّام از جعفر بن محمّد بن مالك، او گفت حديث كرد مرا احمد بن ميثم از عبيد اللَّه بن موسى و او از عبد الاعلى بن حصين ثعلبىّ و او از پدرش كه گفت: در حجّ و يا عمره ‏اى به خدمت ابا جعفر محمّد بن علىّ امام باقر (عليه السّلام) رسيدم و عرض كردم سنّم بالا رفته و استخوانم فرسوده شده است و نميدانم كه آيا ديدار شما نصيبم خواهد شد يا نه؟ مرا وصيّتى بكنيد و بفرمائيد كه فرج چه زمانی است؟ فرمود آن آوارهِ رانده شدهِ تك و تنها و جدا از خاندانش كه خون پدرش باز گرفته نشده است و كنيه عمويش را دارد، او است صاحب پرچم ها و نامش نام پيغمبر است، عرض كردم دوباره بفرمائيد. پس آن حضرت كتاب چرمين و يا صفحه‏ اى خواست و در آن براى من نوشت. الغيبة للنعماني، ص 178 @Arshiv_Gholam
Jalase-14.mp3
6.1M
🔊بیانات حضرت آیت اللّه العظمی خامنه ای🔊 🕋طرح کلّی اندیشه اسلامی🕋 ☑️خلاصه جلسه چهاردهم☑️ "فلسفه نبوّت" @Arshiv_Gholam