eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.1هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.7هزار ویدیو
300 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
کربلایی رسول برنا5269767189 (10).mp3
زمان: حجم: 8.05M
🎙دیگه از ادامه‌ی زندگی سیرم🎙 🔰 کربلایی رسول برنا @Arshiv_Gholam
کربلایی نریمان پناهی09122524509 1.mp3
زمان: حجم: 3.79M
🎙أجر خود میگیری از زهراء🎙 🔰 کربلایی نریمان پناهی 🗓 صوت های قدیمی @Arshiv_Gholam
13.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥کلّ من علیها فان و یبقی حسین🎥 🔰 کربلایی سیّد مهدی حسینی @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰وقتى كه صبح كنى، چند كار بر تو لازم است: 1⃣ الاوّل: المشارطة، همچنان كه با شريك مالى خود وقتى كه مى‏خواهى او را پى تجارت بفرستى شرط‌ها مى‏كنى، اينجا هم بعينه بايد آن شروط ذكر شود، بل اكثر، چه اينكه خيانت آن شريك مالى هنوز معلوم نشده، و خيانت اين بدبخت كراراً و مراراً واضح و هويدا گرديده. 2⃣ الثّانى: المراقبة و معنى مراقبه كشيك نفس را كشيدن است، كه مبادا اعضاء و جوارح را به خلاف وادارد و عمر عزيز را كه هر آنى از آن بيش از تمام دنيا و ما فيها قيمت دارد ضايع بگرداند. 3⃣ الثّالث: محاسبه است يعنى همين‏كه شب شد بايد پاى حساب بنشيند ببيند چه كار كرده، منفعتى آورده و يا اينكه ضررى نموده لا محاله سرمايه را از دست نداده باشد، ربح گذشت او. 4⃣ الرّابع: معاتبه است اگر منفعتى در او نياورده باشد، و يا معاقبه است اگر ضررى وارد آورده باشد. معنى عقاب انداختن او است نفس خود را به رياضات شديده شرعيه، مثل روزه گرفتن در تابستان يا پياده سفر حجّ كردن براى كسى كه به هلاكت نمى‏افتد، و امثال اين‌ها كه توسن نفس سركش را به اندك زمانى مطيع و رام گرداند. 📜تذكرة المتّقين، ص 18 و 19 @Arshiv_Gholam
💎و الحاصل: أنّه لو منعتك القساوة من التّأثير فى المواعظ الشّافيّة و رأيت الخسران فى نفسك يوماً فيوماً، فاستعن عليها بدوام التّهجّد و القيام و كثرة الصّلوة و الصّيام و قلّة المخالطة و الكلام و صلة الأرحام و اللّطف بالأيتام و واظب على النّياحة و البكاء و اقتد بأبيك آدم و أمّك حوّاء و إستعن بأرحم الرّاحمين و توسّل بأكرم الأكرمين، فإنّ مصيبتك أعظم و بليّتك أجسم و قد إنقطعت عنك الحيل و زاحت عنك العلل فلا مذهب و لا مطلب و لا مستغاث و لا ملجأ إلّا إليه تعالى، فلعلّه يرحم فقرك و مسكنتك و يغيثك و يجيب دعوتك اذ هو يجيب دعوة المضطرّ إذا دعاه و لا يخيّب رجاء من أمله إذا رجاه و رحمته واسعة و أياديه متتابعة و لطفه عميم و إحسانه قديم و هو بمن رجاه كريم أللّهمّ آمين. 📜تذكرة المتّقين، ص 19 و 20 @Arshiv_Gholam
🔰وَ حَدَّثَنِي أَبُو الْحُسَيْنِ مُحَمَّدُ بْنُ هَارُونَ التَّلَّعُكْبَرِيُّ، قَالَ أَخْبَرَنِي أَبُو جَعْفَرٍ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ بْنِ مُوسَى، قَالَ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ، [عَنْ أَبِيهِ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ] قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو عَبْدِ اللَّهِ الرَّازِيُّ، عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي نَصْرٍ الْبَزَنْطِيِّ، عَنْ رَوْحِ بْنِ صَالِحٍ، عَنْ هَارُونَ بْنِ خَارِجَةَ، رَفَعَهُ، عَنْ فَاطِمَةَ (عَلَيْهَا السَّلَامُ)‌ قَالَتْ: 🔸أَصَابَ النَّاسَ زَلْزَلَةٌ عَلَى عَهْدِ أَبِي بَكْرٍ، فَفَزِعَ النَّاسُ إِلَى أَبِي بَكْرٍ وَ عُمَرَ، فَوَجَدُوهُمَا قَدْ خَرَجَا فَزِعَيْنِ إِلَى عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)، فَتَبِعَهُمَا النَّاسُ حَتَّى انْتَهَوْا إِلَى بَابِ عَلِيٍّ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) فَخَرَجَ إِلَيْهِمْ عَلِيٌّ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) غَيْرَ مُكْتَرِثٍ لِمَا هُمْ فِيهِ، فَمَضَى وَ اتَّبَعَهُ النَّاسُ، حَتَّى انْتَهَى إِلَى تَلْعَةٍ، فَقَعَدَ عَلَيْهَا وَ قَعَدُوا حَوْلَهُ، وَ هُمْ يَنْظُرُونَ‏ إِلَى حِيطَانِ الْمَدِينَةِ تَرْتَجُّ جَائِيَةً وَ ذَاهِبَةً. 🔸فَقَالَ لَهُمْ عَلِيٌّ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) كَأَنَّكُمْ قَدْ هَالَكُمْ مَا تَرَوْنَ؟ 🔸قَالُوا وَ كَيْفَ لَا يَهُولُنَا وَ لَمْ نَرَ مِثْلَهَا قَطُّ؟ 🔸قَالَتْ (عَلَيْهَا السَّلَامُ) فَحَرَّكَ شَفَتَيْهِ، ثُمَّ ضَرَبَ الْأَرْضَ بِيَدِهِ، ثُمَّ قَالَ مَا لَكِ؟ اسْكُنِي. 🔸فَسَكَنَتْ، فَعَجِبُوا مِنْ ذَلِكَ أَكْثَرَ مِنْ تَعَجُّبُهِمِ أَوَّلًا حَيْثُ خَرَجَ إِلَيْهِمْ. 🔸قَالَ لَهُمْ إِنَّكُمْ قَدْ عَجِبْتُمْ مِنْ صَنِيعِي؟ 🔸قَالُوا: نَعَمْ. 🔸قَالَ أَنَا الرَّجُلُ الَّذِي قَالَ اللَّهُ (عَزَّ وَ جَلَّ) «إِذا زُلْزِلَتِ الْأَرْضُ زِلْزالَها وَ أَخْرَجَتِ الْأَرْضُ أَثْقالَها وَ قالَ الْإِنْسانُ ما لَها» فَأَنَا الْإِنْسَانُ الَّذِي أَقُولُ لَهَا: مَا لَهَا «يَوْمَئِذٍ تُحَدِّثُ أَخْبارَها» إِيَّايَ تُحَدِّثُ. 📜دلائل الإمامة، ص 66 و 67 @Arshiv_Gholam
🌐 آنچه ضامن بقای فکر است، حرکت جهادگونه با مال و جان است. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت، ص 287 @Arshiv_Gholam
🔘 از اوّلین خصوصیّات منافق آن است که نسبت به دین، به زبان ایمان آورده باشد، نه به قلب. این خصلت از آنجا فهمیده می‌شود که هرچه از اسلام به سود او بود یا برایش ضرری نداشت، قبول می‌کند، أمّا آنچه مایه می‌برد و احیانا برای دنیای او ضرر دارد، نمی‌پذیرد. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت، ص 290 @Arshiv_Gholam
پایان سالهای ابری.pdf
حجم: 514.2K
💥 پایان سال‌های ابری 🔰 بازخوانی مجدّد یوم‌الدّار ✍ مهدی دشتی @Arshiv_Gholam