eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.2هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
295 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰مناشده‌ی امام سبط، حسين بن على (عليه السّلام) به حديث غدير در سال 58/ 9: 🔻تابعى بزرگوار أبو صادق سليم بن قيس هلالى در كتاب خود، در پيرامون سخت گيرى‏ها و مزاحمت‏هاى خصمانه معاوية بن أبى سفيان بر شيعيان و وابستگان أميرالمؤمنين (عليه السّلام) بعد از شهادت آن جناب، مطالب جامع و سخنان وافى بيان داشته، سپس چنين مي‌نگارد: 💠 تا اينكه دو سال قبل از مرگ معاويه، حسين بن على (عليهما السّلام) به حجّ بيت اللّه به همراهى عبداللّه بن عبّاس و عبداللّه بن جعفر عزيمت فرمود و بني هاشم را (از مرد و زن) و پيروان و وابستگانشان را، چه آن‌ها كه حجّ نموده بودند و چه آن‌ها كه حج ننموده بودند‌، جمع نمود و از انصار آن‌ها را كه به شخصيت و مقام آن جناب و أهلبيتش عارف بودند، همه را گرد آورد، و از أصحاب رسول خدا (صلّى اللّه عليه و آله) و از تابعين أنصار كه به صلاحيت و تقوى موصوف بودند و آن سال به حجّ آمده بودند، احدى را فرو گذار نفرمود. ⭕️ در نتيجه جمعيتى بالغ بر هفتصد نفر از مردان در محضر آن جناب جمع شدند كه همگى از تابعين بودند و بالغ بر دويست تن از أصحاب رسول خدا (صلّى اللّه عليه و آله) كه همگان در منى و در خرگاه و اقامتگاه آن حضرت حضور يافتند. 💡سپس بعد از حمد و ثناى خداوند فرمود: همانا اين ستمكار ياغى (معاويه) بر سر ما و بر سر شيعيان ما آورد آنچه را كه دانستيد و ديديد، مشاهده كرديد و به شما خبر آن رسيد، و من مي‌خواهم از شما درباره چيزى سئوال كنم. چنانچه سخن من مقرون به صداقت و راستى است‏ مرا تصديق كنيد و اگر بر خلاف حقيقت چيزى از من شنيديد مرا تكذيب نمائيد. سخن مرا بشنويد و گفتار مرا بنويسيد و ثبت كنيد. سپس به شهر و ديار خود مراجعت كنيد و آن‌ها را كه از آن‌ها ايمن هستيد (كه نفاق نورزند و سخن چينى و فتنه‏انگيزى نكنند) و به آن‌ها اعتماد و وثوق داريد دعوت كنيد و آنچه را كه درباره ما و حقّ ما علم به آن داريد و بدان معتقد هستيد به آنان بياموزيد و إبلاغ نمائيد؛ زيرا ما مى‏ترسيم از اينكه اين حق، كهنه و متروك شود و (در اثر كيد و نيرنگ و تبليغات مداوم دشمن) از بين برود و مغلوب شود، در حاليكه خداى متعال (بر حسب وعده و تصريحى كه در قرآن فرموده) «نور خود را تمام و كامل مى‏فرمايد اگر چه كفار و ناسپاسان از آن اكراه داشته باشند». 💎 در اين موقع آن جناب فرو گذار نفرمود و آنچه خداوند در قرآن درباره أهل‌البيت نازل فرموده، تلاوت و بيان داشت و تفسير فرمود و آنچه را كه رسول خدا (صلّى اللّه عليه و آله) درباره پدرش و مادرش و خودش و أهلبيتش فرموده بود، روايت فرمود. 🔸و در مورد هر جمله از فرمايشات آن جناب حاضرين مي‌گفتند: «بار خدايا! تمام اينها درست است و راست است و از رسول خدا (صلّى اللّه عليه و آله) شنيده و بدان‌ها گواهيم» 🔸و تابعين مي‌گفتند: «بار خدايا! چنين است. آنان كه از صحابه مورد وثوق و تصديق هستند اين را حديث نموده‏اند و ما از آن‌ها شنيده و به آن ايمان داريم و گواهيم» ⚪️ تا آنجا كه فرمود: به خدا سوگند مي‌دهم شما را آيا آگاهى داريد كه رسول خدا (صلّى اللّه عليه و آله) على (عليه السّلام) را در روز غدير خم منصوب فرمود و ولايت او را إعلام نمود و فرمود بايد حاضر به غايب إبلاغ كند؟! ⚫️گفتند: «بار خدايا! آرى به اين جريان آگاه و مطلّع و گواهيم‏». علّامه عبدالحسین أمینی 📖ترجمه الغدیر، ج۲، ص ۶۳ و ۶۴ @Arshiv_Gholam
🔰 در ادامه‌ی آداب حجّ... 🔻انسان نمى‏رسد به اين كرامت عظمى إلّا به ملاحظه آداب و رسوم حقيقى آن و هى أمور: 1⃣ الأوّل اينكه هر عبادتى از عبادات بايد به نيّت صادقه باشد، و به قصد إمتثال أمر شارع به جا آورده شود تا عبادت شود. كسى كه اراده حجّ دارد، أوّلاً بايد قدرى تأمّل در نيّت خود بنمايد، هواى نفس را كنار گذارد، ببيند غرضش از اين سفر إمتثال أمر الهى و رسيدن به ثواب و فرار از عقاب اوست، يا نه، نستجير باللّه غرضش تحصيل اعتبار يا خوف از مذمت مردم يا تفسيق آن‌ها يا از ترس فقير شدن (بنابر اينكه معروف است هركه ترك حجّ كند او مبتلاء به فقر خواهد شد)، يا امور ديگر از قبيل تجارت و تكيّف و سير در بلاد و غير ذلك. 🔺اگر درست تأمّل كند خودش مى‏فهمد كه قصدش چطور است. و لو به آثار اگر معلوم گرديد كه غرض خدا نيست، بايد سعى در إصلاح قصد خود نمايد. لاأقل ملتفت باشد به قباحت اين عمل كه قصد حريم ملك الملوك را كرده براى اين‏گونه مطالب بى‏فايده. لاأقل به نحو خجالت وارد شود نه به طرز غرور و عجب. 📜تذكرة المتقين، ص 49 و 50 @Arshiv_Gholam
🏵 أبوبكر بن عبّاس از قدم ضبّى روايت كند كه على (علیه السّلام) كس فرستاد تا لبيد بن عطارد تميمى را نزد او بياورد. در راه كه مى‏آمد به يكى از منازل بنى أسد رسيد. نعيم بن دجاجه آنجا بود. نعيم برخاست و لبيد را آزاد كرد. پس نزد على (علیه السّلام) آمدند و گفتند كه ما لبيد را دستگير كرديم و بياورديم، در راه بر نعيم بن دجاجه گذشتيم او بندى را برهانيد (و نعيم از افراد «شرطه الخميس» بود). ♻️ على (علیه السّلام) فرمان داد نعيم را حاضر آوردند و سخت بزدند. چون او را بازمى‏گردانيدند، گفت: «يا أميرالمؤمنين با تو زيستن سبب خوار شدن است و جدا شدن از تو كفر است». ▫️على (علیه السّلام) گفت: واقعاً چنين است؟ ▪️گفت: آرى. ▫️على (علیه السّلام) گفت: آزادش كنيد. ابراهیم بن محمّد بن سعید بن هلال ثقفي 📜الغارات (ترجمه آيتى)، ص 45 و 46 @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
16.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥من کشته اشکم🎥 🔰 هیئت قرار بود امام حسین (علیه السّلام) را نشان بدهد... 🔻صفات اخلاقی امام رو دارند فریاد میزنند... @Arshiv_Gholam
golshan-ehbab-jeld-1 (1).pdf
8.72M
💥جلد اوّل کتاب گلشن أحباب ✍ حاج سیّد محمّد صادق حسین طهرانی 💠 گشن أحباب در کیفیت سیر و سلوک أولی الألباب @Arshiv_Gholam
20.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥اثر گناه خودته🎥 🔰 حضرت استاد مصطفایی (حفظه اللّه) 💠 وَ ما أَصابَكُمْ مِنْ مُصيبَةٍ فَبِما كَسَبَتْ أَيْديكُمْ وَ يَعْفُوا عَنْ كَثير (سورة الشورى، آیة ۳۰) @Arshiv_Gholam
1_3305234576.mp3
10.41M
🎙أمیر الغالب بس حیدر🎙 🔰 کربلایی محمّد فصولی @Arshiv_Gholam
14011126-11.mp3
3.89M
🎙رؤیای بهشتم حرم🎙 🔰 کربلایی اسلام میرزایی @Arshiv_Gholam
🕯یا قتیل العطشان🕯 از آن زمان که سر راه درد وا شده‌ام به فیض زخم عظیم تو مبتلاء شده‌ام میان این همه آشوب نیزه و شمشیر مرا ببخش اگر مثل لاله وا شده‌ام «حضرت استاد سیّد رضا جعفری (حفظه اللّه)» @Arshiv_Gholam