eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.2هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
295 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
شیخ غلامعلي بدرلو
🙈دکتر موسی شاهین، در شرح صحیح مسلم به التزام عملی عایشه در این مسئله، اشاره می‌کند... 🔻«وكانت عائشة
👭عایشه، این روایت را مبنا قرار داده و رضاع کبیر (بعد از ایام شیر خوارگی) را باعث محرمیّت می‌دانست، ولى باقی همسران پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) بر خلاف عایشه، این قضیه را موردی و مخصوص سالم می‌دانستند؛ بیهقی در کتاب سنن الکبری آورده است، عایشه با هر مردى که مى‌خواست تکلّم کند، به دختران برادرش امر می‌کرد که ۵ بار به او شیر دهند، تا به او مَحرم شود، دیگر همسران پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) از این کار إبا داشتند و با این نوع رضاع، کسی را بر خود محرم نمی‌دانستند و اجازه نمی‌دادند مردی که به این شیوه مَحرم شده است، بر آنان وارد شود، مگر این‌که در خردسالی شیر خورده باشد. آن‌ها به عایشه می‌گفتند ما معتقدیم شاید این حکم، رخصتی از جانب پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) برای سالم بوده است. 🔻فَبِذَلِكَ كَانَتْ عَائِشَةُ ‌تَأْمُرُ ‌بَنَاتِ أَخَوَاتِهَا وَبَنَاتِ إِخْوَتِهَا أَنْ يُرْضِعْنَ مَنْ أَحَبَّتْ عَائِشَةُ أَنْ يَرَاهَا، وَيَدْخُلَ عَلَيْهَا، وَإِنْ كَانَ كَبِيرًا خَمْسَ رَضَعَاتٍ، ثُمَّ يَدْخُلَ عَلَيْهَا، وَأَبَتْ أُمُّ سَلَمَةَ وَسَائِرُ أَزْوَاجِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنْ يُدْخِلْنَ عَلَيْهِنَّ بِتِلْكَ الرَّضَاعَةِ أَحَدًا مِنَ النَّاسِ حَتَّى يَرْضَعَ فِي الْمَهْدِ، وَقُلْنَ لِعَائِشَةَ: وَاللهِ مَا نَدْرِي لَعَلَّهَا كَانَتْ رُخْصَةً مِنَ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لِسَالِمٍ دُونَ النَّاسِ. 📜سنن أبي داود، ج2، ص181 🔻تَأْمُرُ ‌بَنَاتِ أَخِيهَا أَنْ يُرْضِعْنَ مَنْ أَحَبَّتْ عَائِشَةُ أَنْ يَرَاهَا وَيَدْخُلُ عَلَيْهَا خَمْسَ رَضَعَاتٍ. 📜السنن الكبرى _ البيهقي، ج7، ص756 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
21.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥مرگ شیرین است🎥 🔰 حاج منصور ارضی 🔻کفن کنید مرا رو به قبله‌ی حرمش... 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
☀️قسم به وعده‌ی شیرین «مَن یَمُت یَرَني» علیّ نمُرده و هرگز علیّ نمی‌میرد☀️ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
⚖ عبدالله بن محمد بن عبدالعزیز بغوی، متوفّی ۳۱۷، می‌نویسد پیامبر خطاب به علی (علیه السّلام) فرمود کسی تو را دوست ندارد مگر اینکه مؤمن باشد و کسی نسبت به تو کینه ندارد مگر اینکه منافق باشد. 🔻عن علي قال: عهد إلى رسول الله صلى الله عليه وسلم أنه لا يحبك إلا مؤمن ولا يبغضك إلا منافق. 📜معجم الصحابة للبغوي، ج4، ص364 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🗿بخاری نقل می‌کند که پیامبر قبل از اینکه بر او وحی نازل شود با زید بن عمرو بن نفیل ملاقات کرد. پیامبر برای پذیرایی از او سفره‌ای پهن کرد که در آن گوشت بود. زید از خوردن آن گوشت و خوراکی که پیامبر تهیّه کرده بود پرهیز کرد. خطاب به پیامبر گفت من از گوشت‌هایی که شما برای بت‌های خودتان قربانی کرده‌اید نمی‌خورم و فقط از گوشت‌هایی استفاده می‌کنم که در هنگام ذبح نام اللّه بر آن برده شده باشد. 🔻أَخْبَرَنِي ‌سَالِمٌ : أَنَّهُ سَمِعَ ‌عَبْدَ اللهِ يُحَدِّثُ عَنْ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «أَنَّهُ لَقِيَ زَيْدَ بْنَ عَمْرِو بْنِ نُفَيْلٍ بِأَسْفَلِ بَلْدَحٍ، وَذَاكَ قَبْلَ أَنْ يَنْزِلَ عَلَى رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ الْوَحْيُ، فَقَدَّمَ إِلَيْهِ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ سُفْرَةً فِيهَا لَحْمٌ فَأَبَى أَنْ يَأْكُلَ مِنْهَا، ثُمَّ قَالَ: إِنِّي لَا آكُلُ مِمَّا تَذْبَحُونَ عَلَى أَنْصَابِكُمْ، وَلَا آكُلُ إِلَّا مِمَّا ذُكِرَ اسْمُ اللهِ عَلَيْهِ.» 📜صحيح البخاري، ج7، ص91 📎پ،ن: یعنی رسول خدا پیش از بعثت، بت‌پرست و مشرک بوده‌اند؟ یا ایشان از گوشت‌های مشرکان استفاده می‌کردند؟ تقیّد و رعایت زید بیشتر از پیامبر بوده است؟ پیامبر اهل رعایت نبودند و کسی مثل زید باید به ایشان تذکّر بدهد و رسول خدا را نهی از منکر کند؟ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
☠پیامبر قصد خودکشی داشت... ⛰بخاری نقل می‌کند زمانی که وحي قطع می‌شد، پیامبر می‌رفت بالای کوه و می‌خواست خودش را پایین بیاندازد. جبرئیل می‌آمد، دلداری می‌داد و ایشان را آرام می‌کرد. به خاطر قطع موقّتی وحی، پیامبر در پیامبری خود شک می‌کرد، جبرئیل می‌گفت شک نکن، شما رسول خدا هستی. این اتّفاق بارها تکرار شد...! 🔻«ثُمَّ لَمْ يَنْشَبْ وَرَقَةُ أَنْ تُوُفِّيَ، ‌وَفَتَرَ ‌الْوَحْيُ فَتْرَةً حَتَّى حَزِنَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فِيمَا بَلَغَنَا، حُزْنًا غَدَا مِنْهُ مِرَارًا كي يتردى من رؤوس شَوَاهِقِ الْجِبَالِ، فَكُلَّمَا أَوْفَى بِذِرْوَةِ جَبَلٍ لِكَيْ يُلْقِيَ مِنْهُ نَفْسَهُ تبدَّى لَهُ جِبْرِيلُ، فَقَالَ: يَا مُحَمَّدُ، إِنَّكَ رَسُولُ اللَّهِ حَقًّا. فَيَسْكُنُ لِذَلِكَ جَأْشُهُ، وتقرُّ نَفْسُهُ، فَيَرْجِعُ، فَإِذَا طَالَتْ عَلَيْهِ فَتْرَةُ الْوَحْيِ غَدَا لِمِثْلِ ذَلِكَ، فَإِذَا أَوْفَى بِذِرْوَةِ جَبَلٍ تبدَّى لَهُ جِبْرِيلُ فَقَالَ له مثل ذلك» 📜صحيح البخاري، ج6، ص2562 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
شیخ غلامعلي بدرلو
☠پیامبر قصد خودکشی داشت... ⛰بخاری نقل می‌کند زمانی که وحي قطع می‌شد، پیامبر می‌رفت بالای کوه و می‌خ
🤥 ابن حجر العسقلاني، متوفّی ۸۵۲، در فتح الباري بشرح البخاري، می‌نویسد این بخش پایانی روایت که بر قصد خودکشی پیامبر دلالت دارد، از اضافات و جعلیات معمر (یکی از راویان سلسله سند مذکور) می‌باشد. 🔻وزاد عنه البخاري في حديثه المقترن بمعمر عن الزهري فقال وفتر الوحي فترة حتى حزن فساقه إلى آخره والذي عندي أن هذه الزيادة ‌خاصة ‌برواية معمر فقد أخرج طريق عقيل أبو نعيم في مستخرجه من طريق أبي زرعة الرازي عن يحيى بن بكير شيخ البخاري فيه في أول الكتاب بدونها وأخرجه مقرونا هنا برواية معمر وبين أن اللفظ لمعمر وكذلك صرح الإسماعيلي أن الزيادة في رواية معمر وأخرجه أحمد ومسلم والإسماعيلي وغيرهم وأبو نعيم أيضا من طريق جمع من أصحاب الليث عن الليث بدونها ثم إن القائل فيما بلغنا هو الزهري ومعنى الكلام أن في جملة ما وصل إلينا من خبر رسول الله صلى الله عليه وسلم في هذه القصة وهو من بلاغات الزهري وليس موصولا» 📜فتح الباري، لابن حجر، ج12، ص359 📎پ،ن: سند بخاری به این روایت: حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ بُكَيْرٍ: حَدَّثَنَا اللَّيْثُ، عَنْ عقيل، عن ابن شهاب، وحَدَّثَنِي عَبْدُ اللَّهِ بْنُ مُحَمَّدٍ: حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّزَّاقِ: حَدَّثَنَا مَعْمَرٌ: قَالَ الزُهري: فَأَخْبَرَنِي عُرْوَةُ، عَنْ عَائِشَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا. (صحيح البخاري، ج6، ص2561) 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
💎جریان حدیث طیر در برخی منابع اهل تسنّن ذکر شده است. 🥘 أحمد بن حنبل، متوفّی ۲۴۱، در فضائل الصّحابة نقل می‌کند که یکی از بانوان أنصار دو پرنده (بریان) بین دو تکّه خمیر (پخته شده) به پیامبر هدیه داد. پیامبر فرمود خدایا محبوب‌ترین خلق نزد خودت و نزد رسولت را بفرست تا با هم این غذا را میل کنیم. در همین هنگام علی (علیه السّلام) آمد و پیامبر وقتی متوجّه شد او پشت در است، فرمود در را باز کنید. راوی می‌گوید در را باز کردم و علی (علیه السّلام) همراه پیامبر، غذاهایی اهدایی را میل کردند تا غذا تموم شد. (یعنی نفر سوّمی در این قضیه شریک پیامبر نشد) 🔻عَنْ سَفِينَةَ قَالَ: أَهْدَتِ امْرَأَةٌ مِنَ الْأَنْصَارِ إِلَى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ طَيْرَيْنِ بَيْنَ رَغِيفَيْنِ، فَقَدَّمَتْ إِلَيْهِ الطَّيْرَيْنِ، فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «اللَّهُمَّ ائْتِنِي بِأَحَبِّ خَلْقِكَ إِلَيْكَ وَإِلَى رَسُولِكَ» ، وَرَفَعَ صَوْتَهُ، فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «مَنْ هَذَا؟» فَقَالَ: عَلِيٌّ، فَقَالَ: «فَافْتَحْ لَهُ» ، فَفَتَحْتُ، فَأَكَلَ مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مِنَ الطَّيْرَيْنِ حَتَّى فَنِيَا. 📜فضائل الصحابة لأحمد بن حنبل، ج2، ص560 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
39.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 در تاریخ‌ به دنبال چه‌ می‌گردیم؟ ثمره‌ و نتیجه‌ی بحث از شهادت وقایع صدر اسلام چیست؟ به فکر امروزمان باشیم! 🔻استاد طبّاخیان 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
7.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷«معجزه مشارکت»🇮🇷 🔸نائب المهدی امام خامنه‌ای (حفظه اللّه) 📎پ،ن: قطعاً مشارکت به تنهایی مشکلات را حل نمی‌کند. مشارکت علّت تامّه حلّ مشکلات نیست. أمّا یکی از کارهایی که برای پیشرفت کشور باید صورت بگیرد، مشارکت بالاست. با کاهش مشارکت قطعاً مشکلی حل نخواهد شد؛ بلکه مشکلات بیشتری ایجاد می‌شود. تمام کارهای دیگر، به ضمیمه حضور و پشتیبانی جامعه می‌توانند مؤثّر باشند. ❌دشمنان منفعت طلب و قسم خورده‌ی ایران و اسلام به دنبال کاهش مشارکت هستند. آن‌ها خیر ما را نمی‌خواهند. 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
شیخ غلامعلي بدرلو
🤥 ابن حجر العسقلاني، متوفّی ۸۵۲، در فتح الباري بشرح البخاري، می‌نویسد این بخش پایانی روایت که بر قصد
📖 محمّد ناصرالدّین الألبانی هم بعد از ذکر این روایت، می‌گوید محتوای آن باطل است. در ادامه به سند حدیث پرداخته و آن را صادر از کسانی می‌داند که اهل جعل و کذب و تدلیس هستند. 🔻باطل... 🔦...قلت: وهذا إسناد موضوع؛ آفته: 1️⃣ إما محمد بن عمر - وهو الواقدي -؛ فإنه متهم بالوضع. وقال الحافظ في "التقريب": "متروك مع سعة علمه". وقد تقدمت كلمات الأئمة فيه أكثر من مرة. 2️⃣ وإما إبراهيم بن محمد بن أبي موسى - وهو ابن أبي يحيى، واسمه سمعان الأسلمي مولاهم أبو إسحاق المدني -، وهو متروك أيضاً مثل الواقدي أو أشد؛ قال فيه الحافظ أيضاً: "متروك". وحكى في "التهذيب" أقوال الأئمة الطاعنين فيه، وهي تكاد تكون مجمعة على تكذيبه، ومنها قول الحربي: "رغب المحدثون عن حديثه، روى عنه الواقدي ما يشبه الوضع، ولكن الواقدي تالف"... 📝...ويحتمل أنه من تدليس الواقدي نفسه؛ فقد دلس بغير ذلك... 📜سلسلة الأحاديث الضعيفة والموضوعة وأثرها السيئ في الأمة، ج10، ص451 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🕋 حاکم نیشابوري، متوفّی ۴۰۵، در المستدرک می‌نویسد أخبار میلاد أمیرالمؤمنین (صلوات اللّه علیه) در کعبة، به طور متواتر نقل شده است. 🔻قَالَ الْحَاكِمُ: «وَهَمُّ مُصْعَبٍ فِي الْحَرْفِ الْأَخِيرِ، فَقَدْ تَوَاتَرَتِ الْأَخْبَارِ أَنَّ فَاطِمَةَ ‌بِنْتَ ‌أَسَدٍ وَلَدَتْ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ كَرَّمَ اللَّهُ وَجْهَهُ فِي جَوْفِ الْكَعْبَةِ» 📜المستدرك على الصحيحين، ج3، ص550 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam