eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.2هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
295 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
قول پنجم: عدم اعتبار تضعیفات ابن غضائری...تضعیف و توثیقی معتبر است که حسّی یا قریب به حسّ باشد، تضعیفات ابن غضائری از این ویژگی برخوردار نیست؛ یعنی اجتهادی است...ابن غضائری در تضعیفات بر صفات راوی از عدالت و صداقت و مانند آن که در وثاقت او دخیل است تکیه ندارد، بلکه علّت تضعیف را اساتید و شاگردان راوی، مضمون روایاتی که نقل کرده، نقل روایات شاذّ یا غریب، مذهب راوی و امثال آن، اموری که محقّقین از علمای رجال و فقه آن را سبب تضعیف راوی نمی دانند...اگر بدانیم ابزار استنباط خُبره، مقدّماتی است که ما آن را قبول نداریم، قول او برای ما حجّیت نخواهد داشت...هرگاه مستند بیشتر أنظار یک خُبره را اشتباه بدانیم، اطمینانی به او در مواردی که به مستندش تصریح نکرده، پیدا نمی شود...قول مختار در این مسئله ثبوت کتاب برای احمد بن حسین بن عبیداللّه الغضائری است؛ به دلیل اینکه در موارد متعدّدی نجاشی در کتاب رجالش از او مطلب نقل می کند. علّامه و ابن داود به آن اعتماد می کنند. استاد اکبر ترابی شهرضایی پژوهشی در علم رجال، ص 124 تا 127 @Arshiv_Gholam
فقهاء چنین مستحبّات و مکروهاتی [که سند معتبری ندارند] را به اهمّیت مستحبّات و مکروهاتی که با نصّ معتبر به اثبات رسیده، نمی دانند. گذشته از اینکه تقریباً اجماعی است که اثبات استحباب و کراهت موارد مذکور به استناد اخبار "من بلغ" و نه قاعده تسامح است. استاد محمد تقی اسلامی اخلاق اسلامی و کاربست قاعده تسامح در ادله سنن، ص 46 @Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ مِهْرَانَ عَنْ أَيْمَنَ بْنِ مُحْرِزٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: مَا صَافَحَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله) رَجُلًا قَطُّ فَنَزَعَ يَدَهُ حَتَّى يَكُونَ هُوَ الَّذِي يَنْزِعُ يَدَهُ مِنْهُ. الكافي، ج‏2، ص 182 @Arshiv_Gholam
علم رجال یکی از علوم رایج در حوزه دین است که نقش اساسی در استنباط احکام شرعی الهی و شناخت سنّت صحیح پیشوایان دین دارد. قواعد و قوانین حاکم بر علم رجال به عنوان پیش در آمدی بر آن علم، از اهمّیت ویژه ای برخوردار است که ندانستن آن ها سبب کم فایده شدن بهره گیری از این علم می شود. در کتاب پژوهشی در علم رجال مباحثی از قبیل نیاز به علم رجال، منبع شناسی علم رجال، کیفیّت تألیف جوامع روایی، توثیقات خاصّ و عامّ و فوائدی از علم رجل و مختصری از علم درایه با پژوهش جدید عرضه می شود. ✍ أثری از استاد اکبر ترابی شهرضایی. 📚 پژوهشگاه بین المللی المصطفی. @Arshiv_Gholam
madahi_910522-04-Shur.mp3
4.31M
🎙آبادم کن خرابم🎙 "کربلایی اسلام میرزایی" @Arshiv_Gholam
ey galam.mp3
5.6M
🎙ای قلم سوزلرین د اثر یوخ🎙 @Arshiv_Gholam
8.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥اگر زنجیر خود را پاره کردم🎥 "حاج فیروز زیرک کار" @Arshiv_Gholam
Helali;Bahmani-Shab 05 Moharam 1393-005.mp3
4.28M
🎙دست من به دامنت آقا🎙 "کربلایی روح اللّه بهمنی" @Arshiv_Gholam
سخنرانی حجت الاسلام ناصری در تاریخ 99.12.13.mp3
5.33M
🎙ضرورت پژوهش در علم اخلاق🎙 "شیخ جعفر ناصری (حفظه اللّه)" @Arshiv_Gholam
یکی از مهم ترین کارها در عرصه ی نظری این است که ما عدالت پژوهی را در حوزه و دانشگاه به عنوان یک رشته ی تعریف شده ی علمی بشناسیم، که این امروز وجود ندارد. نائب المهدی امام خامنه ای کتاب عدالت، ص 48 @Arshiv_Gholam
منظور ما از تعریفی که سابق بر توصیف و شرط توصیف است، تحلیل مفهومی است. یعنی تشریح و توضیح مؤلّفه های مفهومی و عناصر سازنده معرَّف، نه ویژگی ها و اوصاف بیرونی آن...در تعریف مفهومی یا هر نوع تعریف دیگری، آنچه که فراچنگ یک پژوهشگر میآید، علم تصوّری است نه علم گزاره ای. دکتر احمد حسین شریفی روش شناسی علوم انسانی اسلامی، 143 تا 145 @Arshiv_Gholam