eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
253 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
Eslam.Amadam donia....mp3
413K
🎙آمدم دنیا برای دیدن روی علی🎙 "کربلایی اسلام میرزایی" @Arshiv_Gholam
نگارش متن طنز را دکتر محمدصادق کوشکی و طرّاحی کاریکاتورها را نیز مازیار بیژنی انجام داده اند. این پروژه سه فصل کلّی دارد: 1. تشکیل آمریکا 2. آمریکا در جهان 3. آمریکا و ایران تاریخ ایالات متّحدۀ آمریکا خیلی جدّی است. آن قدر جدّی که حتّی بخش ها و قسمت های شوخی آن را هم باید جدی دانست و طبیعی است شوخی کردن با این تاریخ بسیار جدّی، کار ساده ای نیست؛ چون آمریکایی ها برخلاف ظاهرشان بیش از حدِّ مجاز جدی اند. کتاب تاریخ مستطاب آمریکا از پس این مهم برآمده است. آن هم در حالتی که تاریخ و جغرافی و تفکّر و همه چیز دیگر در آمریکا به سه موضوع اصلی و محوری باز می گردد. "دموکراسی"، "حقوق بشر" و "آزادی". اصولاً هیچ چیز در آمریکا نیست که به این امور مربوط نباشد. ✍ أثری از دکتر محمّد صادق کوشکی. 📚 انتشارات خیزش نو. @Arshiv_Gholam
این انتظار که همه ی آنچه را که ما خواستیم، در کوتاه مدّت تحقّق پیدا کند، عملی نیست؛ در هیچ شرایطی در کوتاه مدّت، آرمان های بزرگ تحقّق پیدا نمی کند. نائب المهدی امام خامنه ای کتاب عدالت، ص 45 @Arshiv_Gholam
قول پنجم: عدم اعتبار تضعیفات ابن غضائری...تضعیف و توثیقی معتبر است که حسّی یا قریب به حسّ باشد، تضعیفات ابن غضائری از این ویژگی برخوردار نیست؛ یعنی اجتهادی است...ابن غضائری در تضعیفات بر صفات راوی از عدالت و صداقت و مانند آن که در وثاقت او دخیل است تکیه ندارد، بلکه علّت تضعیف را اساتید و شاگردان راوی، مضمون روایاتی که نقل کرده، نقل روایات شاذّ یا غریب، مذهب راوی و امثال آن، اموری که محقّقین از علمای رجال و فقه آن را سبب تضعیف راوی نمی دانند...اگر بدانیم ابزار استنباط خُبره، مقدّماتی است که ما آن را قبول نداریم، قول او برای ما حجّیت نخواهد داشت...هرگاه مستند بیشتر أنظار یک خُبره را اشتباه بدانیم، اطمینانی به او در مواردی که به مستندش تصریح نکرده، پیدا نمی شود...قول مختار در این مسئله ثبوت کتاب برای احمد بن حسین بن عبیداللّه الغضائری است؛ به دلیل اینکه در موارد متعدّدی نجاشی در کتاب رجالش از او مطلب نقل می کند. علّامه و ابن داود به آن اعتماد می کنند. استاد اکبر ترابی شهرضایی پژوهشی در علم رجال، ص 124 تا 127 @Arshiv_Gholam
فقهاء چنین مستحبّات و مکروهاتی [که سند معتبری ندارند] را به اهمّیت مستحبّات و مکروهاتی که با نصّ معتبر به اثبات رسیده، نمی دانند. گذشته از اینکه تقریباً اجماعی است که اثبات استحباب و کراهت موارد مذکور به استناد اخبار "من بلغ" و نه قاعده تسامح است. استاد محمد تقی اسلامی اخلاق اسلامی و کاربست قاعده تسامح در ادله سنن، ص 46 @Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ مِهْرَانَ عَنْ أَيْمَنَ بْنِ مُحْرِزٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: مَا صَافَحَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله) رَجُلًا قَطُّ فَنَزَعَ يَدَهُ حَتَّى يَكُونَ هُوَ الَّذِي يَنْزِعُ يَدَهُ مِنْهُ. الكافي، ج‏2، ص 182 @Arshiv_Gholam
علم رجال یکی از علوم رایج در حوزه دین است که نقش اساسی در استنباط احکام شرعی الهی و شناخت سنّت صحیح پیشوایان دین دارد. قواعد و قوانین حاکم بر علم رجال به عنوان پیش در آمدی بر آن علم، از اهمّیت ویژه ای برخوردار است که ندانستن آن ها سبب کم فایده شدن بهره گیری از این علم می شود. در کتاب پژوهشی در علم رجال مباحثی از قبیل نیاز به علم رجال، منبع شناسی علم رجال، کیفیّت تألیف جوامع روایی، توثیقات خاصّ و عامّ و فوائدی از علم رجل و مختصری از علم درایه با پژوهش جدید عرضه می شود. ✍ أثری از استاد اکبر ترابی شهرضایی. 📚 پژوهشگاه بین المللی المصطفی. @Arshiv_Gholam
madahi_910522-04-Shur.mp3
4.31M
🎙آبادم کن خرابم🎙 "کربلایی اسلام میرزایی" @Arshiv_Gholam
ey galam.mp3
5.6M
🎙ای قلم سوزلرین د اثر یوخ🎙 @Arshiv_Gholam
Helali;Bahmani-Shab 05 Moharam 1393-005.mp3
4.28M
🎙دست من به دامنت آقا🎙 "کربلایی روح اللّه بهمنی" @Arshiv_Gholam
سخنرانی حجت الاسلام ناصری در تاریخ 99.12.13.mp3
5.33M
🎙ضرورت پژوهش در علم اخلاق🎙 "شیخ جعفر ناصری (حفظه اللّه)" @Arshiv_Gholam
یکی از مهم ترین کارها در عرصه ی نظری این است که ما عدالت پژوهی را در حوزه و دانشگاه به عنوان یک رشته ی تعریف شده ی علمی بشناسیم، که این امروز وجود ندارد. نائب المهدی امام خامنه ای کتاب عدالت، ص 48 @Arshiv_Gholam
منظور ما از تعریفی که سابق بر توصیف و شرط توصیف است، تحلیل مفهومی است. یعنی تشریح و توضیح مؤلّفه های مفهومی و عناصر سازنده معرَّف، نه ویژگی ها و اوصاف بیرونی آن...در تعریف مفهومی یا هر نوع تعریف دیگری، آنچه که فراچنگ یک پژوهشگر میآید، علم تصوّری است نه علم گزاره ای. دکتر احمد حسین شریفی روش شناسی علوم انسانی اسلامی، 143 تا 145 @Arshiv_Gholam
چه کسانی که خبر واحد را را حجّت نمی دانند و چه کسانی که آن را فی الجمله حجّت می دانند، در این مسئله توافق دارند که اگر خبر واحدی دلالت بر این معنا دارد که انجام عملی ثواب است، می توان به آن خبر عمل کرد، حتی اگر شرایط لازم مذکور را نداشته باشد...همه موافقان قاعده تسامح جریان آن را مشروط به شروط و قیودی دانسته اند. درباره گستره شمول این قاعده نیز اختلاف نظرهایی وجود دارد. استاد محمد تقی اسلامی اخلاق اسلامی و کاربست قاعده تسامح در ادله سنن، ص 37 و 38 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ النَّوْفَلِيِّ عَنِ السَّكُونِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: تَصَافَحُوا فَإِنَّهَا تَذْهَبُ بِالسَّخِيمَةِ. عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الْأَشْعَرِيِّ عَنِ ابْنِ الْقَدَّاحِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: لَقِيَ النَّبِيُّ (صلّی اللّه علیه و آله) حُذَيْفَةَ فَمَدَّ النَّبِيُّ (صلّی اللّه علیه و آله) يَدَهُ فَكَفَّ حُذَيْفَةُ يَدَهُ فَقَالَ النَّبِيُّ (صلّی اللّه علیه و آله) يَا حُذَيْفَةُ بَسَطْتُ يَدِي إِلَيْكَ فَكَفَفْتَ يَدَكَ عَنِّي؟ فَقَالَ حُذَيْفَةُ يَا رَسُولَ اللَّهِ بِيَدِكَ الرَّغْبَةُ وَ لَكِنِّي كُنْتُ جُنُباً فَلَمْ أُحِبَّ أَنْ تَمَسَّ يَدِي يَدَكَ وَ أَنَا جُنُبٌ فَقَالَ النَّبِيُّ (صلّی اللّه علیه و آله) أَ مَا تَعْلَمُ أَنَّ الْمُسْلِمَيْنِ إِذَا الْتَقَيَا فَتَصَافَحَا تَحَاتَّتْ ذُنُوبُهُمَا كَمَا يَتَحَاتُّ وَرَقُ الشَّجَرِ؟ الكافي، ج‏2، ص 183 @Arshiv_Gholam
Moazzenzadeh-RozeHazratRoghayeh[02].wma
5.04M
🎙روضه حضرت رقیّه (سلام اللّه علیها)🎙 شماره 3 "مرحوم سلیم مؤذن زاده" @Arshiv_Gholam
Moazzenzadeh-RozeHazratRoghayeh[03].wma
2.99M
🎙روضه حضرت رقیّه (سلام اللّه علیها)🎙 شماره 2 "مرحوم سلیم مؤذن زاده" @Arshiv_Gholam
Moazzenzadeh-RozeHazratRoghayeh[04].wma
4.97M
🎙روضه حضرت رقیّه (سلام اللّه علیها)🎙 شماره 1 "مرحوم سلیم مؤذن زاده" @Arshiv_Gholam
Moazzenzadeh-RozeHazratRoghayeh[01].wma
6.33M
🎙روضه حضرت رقیّه (سلام اللّه علیها)🎙 شماره 4 "مرحوم سلیم مؤذن زاده" @Arshiv_Gholam
سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم توسّط حضرت آیت اللّه العظمی خامنه ای از پاییز سال ۱۳۵۰ در مدرسه "میرزا جعفر" مشهد (دانشگاه رضوی فعلی) شروع شد. در این جلسات سوره های مبارکه ی مائده، انفال، برائت و آیاتی از سوره مبارکه یونس مورد تفسیر و تبیین قرار گرفت. تفسیر سوره مبارکه برائت از اوایل سال ۱۳۵۱ آغاز و حدوداً تا بهمن ۱۳۵۱ _برابر با محرم الحرام ۱۳۹۳ هجری قمری_ ادامه یافت. این درس تفسیر که یکی از دو درس تفسیر در حوزه علمیّه مشهد در آن روزگار بود، به طور معمول در روزهای تعطیلی دروس رسمی حوزه یعنی پنجشنبه ها و جمعه ها در "مدرسه میرزا جعفر" از مدارس علمیّه در محدوده حرم مطهّر و بعد ها در مسجدی در "پایین خیابان" و سپس "مسجد قبله" برگزار می شد. روش به کار رفته در این جلسات تفسیری، "روش اجتهادی" است که در آن بر استفاده و راه یابی به مقصود آیات با استفاده از تفکّر و تعقّل تأکید شده است. ضمن این که در کنار روش عقلی، استفاده از روش تفسیری "قرآن به قرآن" و بهره گیری معتنابه از روایات کاملاً مشهود است. این جلسات به دلیل مضمون و محتوای روشنگرانه و کاربردی آن در زنده کردن روح اسلامی در مخاطبان از سوی رژیم طاغوت به شدّت مورد توجّه و کنترل بوده است. ✍ أثری از نائب المهدی امام خامنه ای (حفظه اللّه) 📚 انتشارات انقلاب اسلامی @Arshiv_Gholam