eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.2هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
295 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
چه کسانی که خبر واحد را را حجّت نمی دانند و چه کسانی که آن را فی الجمله حجّت می دانند، در این مسئله توافق دارند که اگر خبر واحدی دلالت بر این معنا دارد که انجام عملی ثواب است، می توان به آن خبر عمل کرد، حتی اگر شرایط لازم مذکور را نداشته باشد...همه موافقان قاعده تسامح جریان آن را مشروط به شروط و قیودی دانسته اند. درباره گستره شمول این قاعده نیز اختلاف نظرهایی وجود دارد. استاد محمد تقی اسلامی اخلاق اسلامی و کاربست قاعده تسامح در ادله سنن، ص 37 و 38 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ النَّوْفَلِيِّ عَنِ السَّكُونِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: تَصَافَحُوا فَإِنَّهَا تَذْهَبُ بِالسَّخِيمَةِ. عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الْأَشْعَرِيِّ عَنِ ابْنِ الْقَدَّاحِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: لَقِيَ النَّبِيُّ (صلّی اللّه علیه و آله) حُذَيْفَةَ فَمَدَّ النَّبِيُّ (صلّی اللّه علیه و آله) يَدَهُ فَكَفَّ حُذَيْفَةُ يَدَهُ فَقَالَ النَّبِيُّ (صلّی اللّه علیه و آله) يَا حُذَيْفَةُ بَسَطْتُ يَدِي إِلَيْكَ فَكَفَفْتَ يَدَكَ عَنِّي؟ فَقَالَ حُذَيْفَةُ يَا رَسُولَ اللَّهِ بِيَدِكَ الرَّغْبَةُ وَ لَكِنِّي كُنْتُ جُنُباً فَلَمْ أُحِبَّ أَنْ تَمَسَّ يَدِي يَدَكَ وَ أَنَا جُنُبٌ فَقَالَ النَّبِيُّ (صلّی اللّه علیه و آله) أَ مَا تَعْلَمُ أَنَّ الْمُسْلِمَيْنِ إِذَا الْتَقَيَا فَتَصَافَحَا تَحَاتَّتْ ذُنُوبُهُمَا كَمَا يَتَحَاتُّ وَرَقُ الشَّجَرِ؟ الكافي، ج‏2، ص 183 @Arshiv_Gholam
Moazzenzadeh-RozeHazratRoghayeh[02].wma
5.04M
🎙روضه حضرت رقیّه (سلام اللّه علیها)🎙 شماره 3 "مرحوم سلیم مؤذن زاده" @Arshiv_Gholam
Moazzenzadeh-RozeHazratRoghayeh[03].wma
2.99M
🎙روضه حضرت رقیّه (سلام اللّه علیها)🎙 شماره 2 "مرحوم سلیم مؤذن زاده" @Arshiv_Gholam
Moazzenzadeh-RozeHazratRoghayeh[04].wma
4.97M
🎙روضه حضرت رقیّه (سلام اللّه علیها)🎙 شماره 1 "مرحوم سلیم مؤذن زاده" @Arshiv_Gholam
Moazzenzadeh-RozeHazratRoghayeh[01].wma
6.33M
🎙روضه حضرت رقیّه (سلام اللّه علیها)🎙 شماره 4 "مرحوم سلیم مؤذن زاده" @Arshiv_Gholam
سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم توسّط حضرت آیت اللّه العظمی خامنه ای از پاییز سال ۱۳۵۰ در مدرسه "میرزا جعفر" مشهد (دانشگاه رضوی فعلی) شروع شد. در این جلسات سوره های مبارکه ی مائده، انفال، برائت و آیاتی از سوره مبارکه یونس مورد تفسیر و تبیین قرار گرفت. تفسیر سوره مبارکه برائت از اوایل سال ۱۳۵۱ آغاز و حدوداً تا بهمن ۱۳۵۱ _برابر با محرم الحرام ۱۳۹۳ هجری قمری_ ادامه یافت. این درس تفسیر که یکی از دو درس تفسیر در حوزه علمیّه مشهد در آن روزگار بود، به طور معمول در روزهای تعطیلی دروس رسمی حوزه یعنی پنجشنبه ها و جمعه ها در "مدرسه میرزا جعفر" از مدارس علمیّه در محدوده حرم مطهّر و بعد ها در مسجدی در "پایین خیابان" و سپس "مسجد قبله" برگزار می شد. روش به کار رفته در این جلسات تفسیری، "روش اجتهادی" است که در آن بر استفاده و راه یابی به مقصود آیات با استفاده از تفکّر و تعقّل تأکید شده است. ضمن این که در کنار روش عقلی، استفاده از روش تفسیری "قرآن به قرآن" و بهره گیری معتنابه از روایات کاملاً مشهود است. این جلسات به دلیل مضمون و محتوای روشنگرانه و کاربردی آن در زنده کردن روح اسلامی در مخاطبان از سوی رژیم طاغوت به شدّت مورد توجّه و کنترل بوده است. ✍ أثری از نائب المهدی امام خامنه ای (حفظه اللّه) 📚 انتشارات انقلاب اسلامی @Arshiv_Gholam
﷽ هیئت یازینب (سلام اللّه علیها) قرارگاه یارقیّه (سلام اللّه علیها) سخنرانی: حضرت استاد هادی ونک با نوای: کربلایی هادی خادم حسینی دوشنبـــــه 25 اسفند 1399 ســاعتــــ 19:30 گلزارشهــــداء علــی بن جعفر حسینیه‌حضرت‌ زینب (سلام اللّه علیها) @yazeinaba_ir @yaroghaiehe_ir @Arshiv_Gholam
منابع طبیعی ثروت های ملّی اند؛ مال این دولت و آن دولت و این وزیر و آن وزیر که نیستند اینها، مال ملّت هاست...روی مسئله ی تخریب جنگل ها حسّاس باشید. فشار به جنگل ها زیاد است. جنگل ها را باید حفظ کرد. منابع طبیعی و مراتع را باید حفظ کرد...من جدّاً از این طرح باغشهرها نگرانم...هرجا که برای کار عامّ المنفعه ای در نظر گرفته می شود، من می دانم و مطمئنّم که یک عدّه ای نشسته اند و کمین گرفته اند. نائب المهدی امام خامنه ای کتاب عدالت، ص 36 @Arshiv_Gholam
کسی که با روش استنباط فقهی آشنا باشد متوجّه می گردد که کم بودن تعداد روایات در یک باب نمی تواند دلیلی فقهی برای عدم صحّت روایات موجود در آن باب باشد؛ خصوصاً در جایی که دلیل عقلی نیز وجود دارد، بلکه نهایتاً به عنوان یک سئوال علمی می تواند بررسی شود که نتیجه آن در استنباط و بحث فقهی اثری ندارد. (برای مطالعه تفصیل مطالب به کتاب مراجعه کنید) استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 216 @Arshiv_Gholam
مقصود از مصادر ثانوی رجال، کتاب هایی است که بعد از شیخ طوسی (متوفّی 460 ه) به رشته تحریر در آمده است. این نوع کتاب ها که مطالبش برگرفته از مصادر اوّلی علم رجال است با تغییر و تحوّلی در آن ها، بر دو قسم می باشد...کتاب هایی که تا زمان علّامه حلّی (متوفّی 726 ه) نوشته شده است...کتاب هایی که پس از علّامه نوشته شده است...نکته ای که نباید فراموش کرد این است که پس از شیخ طوسی، فترتی حاصل شد و به مدّت بیش از یک قرن کتابی در علم رجال نوشته نشد یا اینکه ما از وجود آن خبر نداریم تا به زمان شیخ منتجب الدّین رازی و ابن شهر آشوب مازندرانی می رسیم. استاد اکبر ترابی شهرضایی پژوهشی در علم رجال، ص 129 و 130 @Arshiv_Gholam