eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
254 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
37.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نشد از چهره‌ام غم را بگیری زِ من اندوهِ عالم را بگیری برای رفتنم این سو و آن سو نشد مادر که دستم را بگیری تو خوردی تیغ پژمردم من اینجا دو دستت را که زد مُردم من اینجا همین که از رویِ مَرکب عزیزم زمین خوردی زمین خوردم من اینجا نه که امروز مادر درد دارم که روز و شب سراسر درد دارم از آن ساعت که با ضربه شکستند سرت را بی هوا سردرد دارم اگر بشکسته‌ام مانندِ زهرا ببین دل خسته‌ام مانندِ زهرا سرت را تا که رویِ نیزه بستند سرم را بسته‌ام مانند زهرا به یادت آه، یکسر می‌کشیدم که گویی از تنت پَر می‌کشیدم به هر تیری که بر جسمِ تو می‌رفت من اینجا آی مادر می‌کشیدم مرا گفتند که بازو ندارد دگر عبّاسِ تو اَبرو ندارد بمیرد حرمله بد زد به چشمت از آن لحظه دو چشمم سو ندارد نشد بال و پَرِ خود را بگیرم به دامن أصغرِ خود را بگیرم من از شرمندگی پیشِ رُبابم نشد بالا سرِ خود را بگیرم پس از تو کاش زنجیری نمی‌ماند تو می‌خوردی و شمشیری نمی‌ماند تمامش کاشکی خرجِ تو می شُد برایِ حرمله تیری نمی‌ماند “ببین مادر زِ گریه آب رفته و از سردردها از تاب رفته به نیزه دار گفتم بچه داری؟ کمی آرام تازه خواب رفته” عزیزم جان جانا نور عینا به فرقم باد خاک عالمینا نگاهم مانده بر در تا بیایید حسینم وا حسینم وا حسینا "حسن لطفی" @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ النَّوْفَلِيِّ عَنِ السَّكُونِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله): مِنْ عَلَامَاتِ الشَّقَاءِ جُمُودُ الْعَيْنِ وَ قَسْوَةُ الْقَلْبِ وَ شِدَّةُ الْحِرْصِ فِي طَلَبِ الدُّنْيَا وَ الْإِصْرَارُ عَلَى الذَّنْبِ. رسول خدا (صلّى اللَّه عليه و آله) فرمود: از نشانه‏ هاى شقاوت خشكى چشم (از گريه) و قساوت قلب و حريص بودن در طلب دنيا و اصرار بر گناه است. الكافي، ج‏2، ص 290 @Arshiv_Gholam
چیزی به جز نامت برای ما سند نیست جز حرف عاشق هیچ چیزی مستند نیست سنگ محبّت را زدم بر سینه ی خویش این سینه دیگر مستحقّ دست ردّ نیست این خانه لو رفته ست در جمع گدایان اینجا کسى که دست خالى می رود نیست بیچاره ای دیدم نشسته در مسیرت بیچاره جز اینجا که جایی را بلد نیست گیرم بخواهم بشمرم فضل على را اندازه فضل و کراماتش عدد نیست  وقتى شنیدم مادر شیر است نامش فهمیدم أصلاً فاطمه، بنت أسد نیست در وصف ذاتش آیه اى نزدیک تر از این آیه هاى قل هو اللّه أحد نیست این قلب من میل نجف دارد دوباره راهی برای این دلی که می طپد نیست؟ ما تجربه کردیم چندین بار دیدیم پشت در این خانه هم انگار بد نیست این آبروداری که ما ها می شناسیم هر چه بلد هست آبروریزی بلد نیست "علی اکبر لطیفیان" @Arshiv_Gholam
حقيقت حج اين است كه شما برويد درد مردم را ببينيد؛ ببينيد فقراء چه جورى هستند، شما هم بشويد آن طور. ببينيد مستمندان جهان چطورند، شما هم [به‏] آن رنگ درآييد. اگر مردم توقّع داشته باشند كه حالا كه ما حج مى‏رويم بايد براى ما همچو رفاه حاصل بشود كه در منازلمان هم نيست، اين حج نمى‏تواند باشد. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏16، ص 427 و 428 @Arshiv_Gholam
در راستای محافظت از اسلام می بایست چهره حقیقی اسلام مشخّص می شد. امام علی (علیه السّلام) این چهره حقیقی را از دو راه ارائه کرد؛ نخست از راه مخالفت با پیشوایان کجرو و سپس از راه حکومت پس از به دست گرفتن آن. استاد شهید، آیت اللّه سیّد محمّد باقر صدر (رحمه اللّه) امامان اهل بیت (علیهم السّلام)، مرزبانان حریم اسلام، ص 265 @Arshiv_Gholam
شب بود و می رفتند مادر را بشویند با اشک ها جان پیمبر را بشویند شب بود و گیسوی سپیدش را ندیدند با اینکه باید ابتدا سر را بشویند تطهیر می شد آب در واقع چرا که با آب بی معنی ست کوثر را بشویند باران ضرر دارد برای یاس سالم این ها چگونه یاس پر پر را بشویند؟ گیرم که شستند و به خاکش هم سپردند فردا چگونه پهلوی در را بشویند؟ بعد از عبور آب و دست از سمت بازو جای تو جا دارد که حیدر را بشویند "مهدی رحیمی" @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِهِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله): ثَلَاثٌ مَنْ كُنَّ فِيهِ كَانَ مُنَافِقاً وَ إِنْ صَامَ وَ صَلَّى وَ زَعَمَ أَنَّهُ مُسْلِمٌ؛ مَنْ إِذَا ائْتُمِنَ خَانَ وَ إِذَا حَدَّثَ كَذَبَ وَ إِذَا وَعَدَ أَخْلَفَ؛ إِنَّ اللَّهَ (عَزَّ وَ جَلَّ) قَالَ فِي كِتَابِهِ "إِنَّ اللَّهَ لا يُحِبُّ الْخائِنِينَ" وَ قَالَ "أَنَّ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَيْهِ إِنْ كانَ مِنَ الْكاذِبِينَ" وَ فِي قَوْلِهِ (عَزَّ وَ جَلَّ) "وَ اذْكُرْ فِي الْكِتابِ إِسْماعِيلَ إِنَّهُ كانَ صادِقَ الْوَعْدِ وَ كانَ رَسُولًا نَبِيًّا". رسول خدا (صلّى اللَّه عليه و آله) فرمود: سه صفت است كه هر كه داشته باشد منافق است، اگر چه اهل نماز و روزه باشد و خود را مسلمان پندارد؛ 1. كسى كه چون امانت به او بسپارند خيانت كند 2. چون خبرى دهد دروغ گويد 3. هر گاه وعده دهد خلف وعده كند؛ خداى (عزّ و جلّ) در كتابش فرموده است "خدا خيانت كاران را دوست ندارد" و فرموده "لعنت خدا بر او اگر از دروغگويان باشد" و فرموده "اسماعيل را در كتاب ياد كن، همانا او درست وعده و رسول و پيغمبر بود". الكافي، ج‏2، ص 290 @Arshiv_Gholam
🏴 روضه هفتگی🏴 🔰سخنرانی: شيخ غلامعلي بدرلو 🔰مرثیه خوانی: حاج مهدی سلحشور ⏳زمان: سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 20 🌐مکان: قم، خیابان باجک 2، خیابان بیطرفان، نبش کوچه 1، بیت الحسین (علیه السّلام)، هیئت منتظرالمهدی (علیه السّلام). "ویژه برادران" @Arshiv_Gholam
💠جلسه هفتگی💠 🔰سخنرانی: شيخ غلامعلي بدرلو 🔰مدیحه سرایی: کربلایی محمد فرید تفویضی ⏳زمان: چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 19:30 🌐مکان: قم، سالاریه، میثم پایین، مسجدالنّبی، حسینیه مسجد، هیئت یاوران حضرت مهدی (علیه السّلام). "ویژه برادران" @Arshiv_Gholam
تمام وابستگي ها منشأش وابستگى‏اى است كه انسان به خودش دارد. تمام وابستگي ها از خود آدم پيدا مى‏شود. وقتى انسان وابسته است، نفسش وابسته است به جهاتى كه مال خودش است، به نفسيت خودش، به وضعيت خودش، اين تمام وابستگي هايى كه در خارج هم برايش پيدا مى‏شود، منشأش اينجا است‏. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏16، ص 453 @Arshiv_Gholam
نخستین کسی که در راه حکومت هزاران تن از مسلمانان را کشت، علی (علیه السّلام) بود. این بدان خاطر بود که برنامه صحیح و صریح را برای اسلام و زندگی اسلامی ارائه کند. استاد شهید، آیت اللّه سیّد محمّد باقر صدر (رحمه اللّه) امامان اهل بیت (علیهم السّلام)، مرزبانان حریم اسلام، ص 266 @Arshiv_Gholam
از آسمان آمدم من از سمت عرش يگانه از آن طرف ها كه بامش هرگز ندارد كرانه اوّل بنا بود چندين و چند روزي بمانم در گوشه اي از مدينه در برهه اي از زمانه نزديك هجده نفس بود عمرم در اين خاك خاكي يك عمر هجده بهاره يك عمر پيغمبرانه مي خواستم پر بگيرم برگردم آنجا كه بودم بالم شكست و نشستم دو ماه در كنج لانه كردند كاري كه هر شب پيش نگاه مدينه سر مي زدم كوچه كوچه، در مي زدم خانه خانه هم دستم از شانه افتاد هم شانه از دستم افتاد تا كه پريشان بماند اين گيسوي دخترانه بالم اگر پر بگيرد پـرواز از سر بگيـرد ديگر نمي ماند از من حتي نشانِ نشانه من مال اينجا نبودم تـا كه در اينجا بمانم از آسمان آمدم من پس مي روم سمت خانه "علی اکبر لطیفیان" @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ يُونُسَ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِهِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله): أَ لَا أُخْبِرُكُمْ بِأَبْعَدِكُمْ مِنِّي شَبَهاً؟ قَالُوا بَلَى يَا رَسُولَ اللَّهِ، قَالَ الْفَاحِشُ الْمُتَفَحِّشُ الْبَذِي‏ءُ الْبَخِيلُ الْمُخْتَالُ الْحَقُودُ الْحَسُودُ الْقَاسِي الْقَلْبِ الْبَعِيدُ مِنْ كُلِّ خَيْرٍ يُرْجَى غَيْرُ الْمَأْمُونِ مِنْ كُلِّ شَرٍّ يُتَّقَى. رسول خدا (صلّى اللَّه عليه و آله) فرمود: كسى را كه شباهتش از همه شما به من دورتر است به شما معرّفی کنم؟ گفتند: چرا يا رسول اللَّه! فرمود: كسى كه از فحش گفتن و فحش شنيدن پروا ندارد [فحش دهد و بسيار دهد] و بد زبان است و بخيل و متكبّر و كينه‏ توز و حسود و سخت دل و از هر خيرى كه به آن اميد مي رود دور است و از هر شرّي كه از آن پرهيز مى‏شود، از او ايمنى نيست. الكافي، ج‏2، ص 291 @Arshiv_Gholam
🔅بیشتر از آنچه می خوانید، فکر کنید.🔅 "استاد شهید، آیت اللّه سیّد محمّد باقر صدر (رحمه اللّه) کتاب نا، ص 92" @Arshiv_Gholam
بس کن رباب نیمه‌ای از شب گذشته است دیگر بخواب نیمه‌ای از شب گذشته است کم خیره شو به نیزه، علی را نشان نده گهواره نیست دست خودت را تکان نده با دست‌های بسته مزن چنگ بر رخت با ناخن شکسته مزن چنگ بر رخت بس کن رباب حرمله بیدار می‌شود سهمت دوباره خنده أنظار می‌شود ترسم که نیزه‌دار کمی جا به جا شود از روی نیزه رأس عزیزت رها شود یک شب ندیده‌ایم که بی‌غم نیامده دیدی هنوز زخم گلو هم نیامده گرچه امید چشم ترت ناامید شد بس کن رباب یک شبه مویت سپید شد پیراهنی که تازه خریدی نشان مده گهواره نیست دست خودت را تکان مده با خنده خواب رفته تماشا نمی‌کند مادر نگفته است و زبان وا نمی‌کند بس کن رباب سر به سر غم گذاشتی أصلاً خیال کن که تو أصغر نداشتی دیگر ز یادت این غم سنگین نمی‌رود آب خوش از گلوی تو پائین نمی‌رود بس کن ز گریه حال تو بهتر نمی‌شود این گریه‌ها برای تو أصغر نمی‌شود "حسن لطفی" @Arshiv_Gholam
تا مسیرم به درِ خانه ات افتاد حسین  خانه آباد شدم خانه ات آباد حسین نه کلاسی و نه درسی و نخواهم ورقی  زانکه هستی تو مرا مکتب و استاد حسین  دل و دین داشتم و صبر و قراری همه را  تو ربودی ز کف و داده ای بر باد حسین صید دام تو شدم عزّت و جاهم دادی جان فدای کرمت حضرت صیّاد حسین دل نالایق من تا به غمت گشت اسیر گوییا تازه شدم از قفس آزاد حسین گر که خوبم و اگر بد به تو من محتاجم  جان زهرا مبرم یک نفس از یاد حسین قسمتم کن سفری جنّتِ بین الحرمین  با غبارِ حرم از صحن گوهرشاد حسین "داریوش جعفری" @Arshiv_Gholam
نگفته ام غم دل را نگفته بسیار است غمی که می کُشدم عاقبت غم یار است به یاد خواب رقیّه به یاد حمله زجر زمان خواب، دو چشمم همیشه بیدار است تو رو خدا جلویم گوسفند سر نبرید دلم ز دیدن این صحنه سخت بیزار است صدای‌ گریه نوزاد می کشد ما را! خدا کند که بخوابد! رباب تبدار است نمی روم سر بازار دردسر دارد عذاب هر شب من ازدحام بازار است حصیر پهن نکردم به خانه ام أصلاً حصیر روضه ی مکشوفه ی من زار است هنوز بعد چهل سال درد پا دادم هنوز بر کف پایم نشانی خار است هنوز جای غل و سلسله به گردنم است هنوز چشم من از مشت بی هوا تار است آهای مردم "اَذَلَّ عزیزنا"یعنی محلّه ای بروی که هجوم اشرار است مقابلم به زن و بچّه ام اهانت شد امان ز غربت مردی که بد گرفتار است "سیّد پوریا هاشمی" @Arshiv_Gholam
یک مصرع است حاصل عمری که داشتم یار آمد و گرفت و به بندم کشید و بُرد "محمد سهرابی" @Arshiv_Gholam
یکی از انواع مهمّ مغالطه تعمیم نا به جا است. انسان در زندگی خود گاهی با دیدن چند نمونه از یک موضوع، حکمی عام و فراگیر درباره همه افراد آن صادر می کنند و همه را با یک چوب می رانند. شیخ محمد حسن وکیلی بی نهایت، ج1، ص 92 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ مُيَسِّرٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام) قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله): خَمْسَةٌ لَعَنْتُهُمْ وَ كُلُّ نَبِيٍّ مُجَابٍ، الزَّائِدُ فِي كِتَابِ اللَّهِ وَ التَّارِكُ لِسُنَّتِي وَ الْمُكَذِّبُ بِقَدَرِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَحِلُّ مِنْ عِتْرَتِي مَا حَرَّمَ اللَّهُ وَ الْمُسْتَأْثِرُ بِالْفَيْ‏ءِ وَ الْمُسْتَحِلُّ لَهُ. رسول خدا (صلّى اللَّه عليه و آله) فرمود: پنج كس را من و هر پيغمبر مستجاب الدّعوه‏ اى لعنت كرده‏ ايم، 1. كسى كه چيزى در كتاب خدا زياد كند 2. آنكه سنّت مرا ترك كند 3. هر كه قَدَر الهی را تكذيب كند 4. كسى كه آنچه را خدا نسبت به عترت من حرام دانسته روا شمرد 5. غنيمت جنگى را (كه ديگران هم در آن شركت دارند) به خود اختصاص دهد و حلال دارند. الكافي، ج‏2، ص 293 @Arshiv_Gholam
شبی که ختم خواهد شد دمِ صُبحش به دیداری هزاران ساعتش وَاللّهِ می ارزد به بیداری سحر از تاب گیسویَت به گوش باد گفتم، گفت: عجب یاری عجب یاری عجب یاری عجب یاری منِ بی عُرضه حتّی عرضِ حاجت‌هام می لنگد گره در کار خود انداختم وقت گرفتاری چه بر می آید از دستِ من درمانده جز گریه اَقَلّاً دل خوشم با چشم هایم کرده ام کاری برای سنگ‌ِ طفلان سر کویَت، سر آوردم بیا دیوانه ات را مفتخر گردان به آزاری وبال معصیت بال عروجم را ربود از من کبوتر را قفس وِل می کند أمّا به دشواری قرار از ابتدا این بود، بارِ هجر بردارم ببین حالا چگونه شُهره‌ی شَهرَم به سرباری! گریز از ناگزیریِ فراقت کاش ممکن بود چه چاره دارد این بیچاره ی تو غیر ناچاری شهیدان تکلّم، کُشتگان نُطق معشو‌ق اند بیا تکیه بزن بر کعبه، ذبحم کن به گفتاری اگرچه ظرف من ظرفیَّتش در حدِّ مِهرَت نیست ندیدم کاسه ام را خالی از لبخند بگذاری "خودم خاک کف پای تو هستم حضرت‌عبّاسی‌ ع" به قول لات‌های بامرام کوچه‌بازاری به جز تو رو به هرکس می زدم، رو می گرفت از من هوای این گدای رانده از هر خانه را داری به حق خانمِ‌ پهلو ‌شکسته خواهشاً برگرد به حقِّ ردِّ خون مانده بر تیزی مسماری نه تنها مادر ما سوخت، بلکه گیر هم افتاد نه ول کن بود میخ در، نه مهلت داد دیواری "بردیا محمدی" @Arshiv_Gholam @hosenih
شيطان فقط نمى‏رود سراغ صدّام و آمريكا و شوروى. او همه جا هست و مظاهر شيطان، كه نفس أمّاره خود ماست، پيش همه هست. چنانچه يك وقت ديديد كه حبّ اين را داريد كه به مردم زور بگوييد، حبّ اين را داريد كه مردم پيش شما خاضع باشند، بدانيد كه از آن حظّ شيطانى پيشتان هست‏. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏16، ص 460 @Arshiv_Gholam