eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.2هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
295 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
وقتی حضرت راجع به غذا خوردن مؤمن صحبت می کند، که "أَکلُهُ کَأَکلِ المَرضَی"؛ خوراکش مثل خوراک مریض است، یکی مقصود علی (علیه السّلام) را در این می فهمد که کم بخورد و آن وقت شروع می کند به کم خوردن؛ چون مریض کم می خورد، و یکی دیگر از جای دیگری شروع می کند. ممکن است بگویید مقصود کم خوردن نیست، بلکه خوراک مریض، دوای او و نیاز اوست، بنابراین مؤمن باید خوراکش نیازش باشد. استاد علی صفائی (عین.صاد) ردّ پای نور، ج1، ص 146 @Arshiv_Gholam
الْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ مُعَلَّى بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ‏ سِنَانٍ عَنْ رَجُلٍ مِنْ بَنِي هَاشِمٍ قَالَ: أَرْبَعٌ مَنْ كُنَّ فِيهِ كَمَلَ إِسْلَامُهُ وَ لَوْ كَانَ مِنْ قَرْنِهِ إِلَى قَدَمِهِ خَطَايَا لَمْ تَنْقُصْهُ الصِّدْقُ وَ الْحَيَاءُ وَ حُسْنُ الْخُلُقِ وَ الشُّكْرُ. الكافي، ج‏2، ص 56 @Arshiv_Gholam
جلسه ذکر و توسّل به محضر حضرات آل اللّه (علیهم السّلام) جمعه، 9 آبان 1399 ساعت 19 قم، میدان آزادگان، بلوار شهید عابدی، خ انصارالحسین، انتهای انصارالحسین، بلوار شهید شیرازی، خ شهید جهان آرا، ک3، پ11، منزل بدرلو. "خانوادگی" @Arshiv_Gholam
ما نباید مسائل تربیتی و معاشرتی را سطحی حل کنیم و با چند تا حرف کارش را بسازیم و از علّت ها و عوامل غافل بمانیم و فقط معلول ها را محاکمه کنیم. استاد علی صفائی (عین.صاد) ردّ پای نور، ج1، ص 150 @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ أَبِيهِ وَ مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى جَمِيعاً عَنِ الْبَرْقِيِّ عَنِ النَّضْرِ بْنِ سُوَيْدٍ عَنْ يَحْيَى بْنِ عِمْرَانَ الْحَلَبِيِّ عَنْ عُبَيْدِ اللَّهِ بْنِ [الْحَسَنِ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ‏] هَارُونَ قَالَ قَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام): إِنَّ السَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الْفُؤادَ كُلُّ أُولئِكَ كانَ عَنْهُ مَسْؤُلًا، قَالَ يُسْأَلُ السَّمْعُ عَمَّا سَمِعَ وَ الْبَصَرُ عَمَّا نَظَرَ إِلَيْهِ وَ الْفُؤَادُ عَمَّا عَقَدَ عَلَيْهِ. الكافي، ج‏2، ص 37 @Arshiv_Gholam
ممکن است بگویید تقیّه متعلّق به آن زمانی بود که دولت مسلّطی بر سرکار بود و ما هم مخفی بودیم و از ترس او چیزی نمی گفتیم. نه، همان‌وقت هم تقیه مسأله‌ی ترس نبود. "التّقیّةُ تُرسُ المؤمن"، تقیه سپر مؤمن است. سپر را کجا به کار می برند؟ سپر در میدان جنگ مورد استفاده قرار می گیرد و به هنگام درگیری به کار می آید. پس، تقیّه در زمینه‌ی درگیری است؛ چون تُرس و حرز و سنگر و سپر است. همان وقت هم این‌گونه بود. وقتی تقیّه می کردیم، معنایش این بود که ضربه‌ی شمشیر را بر پیکر نحس دشمن وارد می کردیم؛ أمّا طوری که او نه شمشیر و نه دستی که شمشیر را گرفته و نه بلند کردن و نه فرود آمدن آن‌را ببیند و بفهمد، بلکه فقط دردش را إحساس کند. تقیّه، این بود. آنهایی که در آن روز تقیّه می کردند، همین‌طور تقیّه می کردند. آن ها مخفیانه و دور از چشم دشمن، در خانه‌های پنهان، با هزار ملاحظه و مراقبت، مثلاً إعلامیّه تنظیم می کردند که وقتی پخش می شد، به کلّی آبروی نظام را می بُرد. این کار، مثل ضربه‌ی شمشیر بود که وقتی بلند می شد، بر کمر و فرق دشمن می خورد. بنابراین، تقیٌه می کردیم؛ یعنی نمی گذاشتیم که دشمن بفهمد چه‌کاری انجام می گیرد. تقیّه سپر بود و تقیّه‌کننده پشت سپر مخفی می شد. معنای تقیّه این‌است. الآن هم همین معنا را می دهد. نائب المهدی امام خامنه ای بیانات در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران، 1368/11/09 @Arshiv_Gholam
مشورت، چشم خویش را کور کردن نیست؛ بلکه از چراغ ها و نورهای دیگر بهره گرفتن است. استاد علی صفائی (عین.صاد) ردّ پای نور، ج1، ص 152 @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي نَصْرٍ عَنْ صَفْوَانَ الْجَمَّالِ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) عَنْ قَوْلِ اللَّهِ (عَزَّ وَ جَلَّ) "وَ أَمَّا الْجِدارُ فَكانَ لِغُلامَيْنِ يَتِيمَيْنِ فِي الْمَدِينَةِ وَ كانَ تَحْتَهُ كَنْزٌ لَهُما"، فَقَالَ أَمَا إِنَّهُ مَا كَانَ ذَهَباً وَ لَا فِضَّةً وَ إِنَّمَا كَانَ أَرْبَعَ كَلِمَاتٍ، لَا إِلَهَ إِلَّا أَنَا مَنْ أَيْقَنَ بِالْمَوْتِ لَمْ يَضْحَكْ سِنُّهُ وَ مَنْ أَيْقَنَ بِالْحِسَابِ لَمْ يَفْرَحْ قَلْبُهُ وَ مَنْ أَيْقَنَ بِالْقَدَرِ لَمْ يَخْشَ إِلَّا اللَّهَ. الكافي، ج‏2، ص 58 @Arshiv_Gholam
✋🏻 سلام علیکم 🔻با توجّه به توئیت هتّاکانه و پُر از دروغ در مورد بخشی از مصیبت های حضرت صدیقه طاهره زهرای مرضیه (سلام اللّه عليها)، امروز(چهارشنبه) در جوابیه منطقی و علمی برای پاسخ به این هتّاکی، ویدئویی در اینستاگرام به صورت لایو توسّط یکی از محقّقین حسینیّه مقتل، جناب حجّت‌ الإسلام دکتر حسن شفیعی ساعت ۱۳ پخش شد. 🔺برای مشاهده این ویدئو لینک زیر را لمس بفرمایید... https://www.instagram.com/tv/CG4iexgJ0zL/?igshid=1paymo4hwhh20 🌐 @h_shafiei ✳️لازم به ذکر است تحصیلات تخصصی حجّت‌ الإسلام دکتر شفیعی، تاریخ إسلام و تاریخ تشیّع می باشد: ▪️کارشناسی تاریخ إسلام ▪️کارشناسی أرشد تاریخ اهل بیت (عليهم السّلام) ▪️دکتری تاریخ تمدّن @Arshiv_Gholam @hosenih_maghtal
📝 پیام رهبر إنقلاب إسلامی خطاب به جوانان فرانسه در پی إقدام توهین‌آمیز رئیس‌جمهور فرانسه درباره پیامبر أعظم (صلّی اللّه علیه و آله): بسمه تعالی جوانان فرانسه! 1⃣ از رئیس جمهور خود بپرسید، چرا از إهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است؟ دشنام و إهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار أحمقانه، توهین به شعور ملّتی نیست که او را به ریاست خود إنتخاب کرده است؟ 2⃣ سوال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، أمّا إهانت به پیامبر آزاد است؟ سیّد علی خامنه‌ای ۷ آبان ۱۳۹۹ @Arshiv_Gholam @Khamenei_ir