eitaa logo
بُت شناسی
2.2هزار دنبال‌کننده
448 عکس
397 ویدیو
23 فایل
🖎نقد و آگاهی در زمینه فِرق انحرافی از ثقلین، نقد تصوف و غلات، نقد مخربین اعتقادی شیعه. بدون خط قرمز در چهارچوب ثقلین instageram.com/botshenasi↩ ❎برای حمایت از کانال خارج نشید.❎
مشاهده در ایتا
دانلود
کلام مهدی مسائلی در مورد المان بانه و نصب نام خلفای غاصب. ⚡️دیکتاتوری مذهبی چند روزی عده‌ای تصاویر نصب نمادی را در شهر بانه منتشر می‌کنند که در آن نام خداوند، پیامبر و خلفای چهارگانه مورد احترام اهل‌سنت وجود دارد. این افراد فریاد وااسلاما سر می‌دهند که چرا این اتفاق در کشور شیعه ایران روی داده است؟ آیا بر این گونه اعتراضات غیر از دیکتاتوری مذهبی نامی دیگر می‌توان نهاد؟! شهر بانه در کردستان، شهری است کاملاً سنی‌نشین و شیعه بومی در آنجا اصلا وجود ندارد، آیا در چنین شهری نیز اهل‌سنت نباید باورهای مذهبی خویش را اظهار کنند؟! در شهرهای سنی‌نشین از گذشته تا حال مرسوم بوده است که نام‌گذاری مساجد، خیابان‌ها طبق باورهای مذهبی اهل‌سنت انجام می‌شده‌ است ‌و کسی نیز این موضوع را توهین به تشیع یا دامن زدن به اختلاف مذهبی تلقی نمی‌کرده است، ولی حالا چه شده که عده‌ای ذره‌بین دست گرفته‌اند و با رصد اقدامات درون مذهبی اهل‌سنت، خواستار ایجاد محدودیت برای آنها در شهر و کاشانه و محله خودشان هستند؟ کاری به وحدت اسلامی نداریم آیا چنین اقداماتی با تعایش و زندگی مسالمت‌آمیز مذاهب اسلامی هم‌خوانی دارد؟ واقعا این افراد چرا محدودیتهای وهابیت برای شیعه را در عربستان محکوم می‌کنند؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجت الاسلام علوی تهرانی: با روش غلط نتیجه درست نمیگیریم. مجالس تبری را از ما گرفتند. آب در آسیاب دشمن نریزیم. @BotShenasi
| اکثریت باید عقاید خود را بگوید. تصاویری که از المان شهر بانه در شبکه های اجتماعی پخش شد و نام خلفای غاصب در شهر بانه نصب شد. همراه با سر و صداهایی بود. خودشیرین همیشه در صحنه باز دست به قلم برد و سخنانی مضحک به خورد جامعه داد https://t.me/botshenasi/6275 استدلال اول مسائلی این است که چون شهر بانه در کردستان، شهری سنی است و آنجا شیعه بومی ندارد، پس در آن شهر باید باور های اهل سنت رواج داشته باشد. اهل سنت حق دارند باورهای خویش را اظهار کنند. : سخن آنقدر آبکی است که حتی مخاطبین او هم این حرف را مضحک میداند.‌ اگر مبنایِ شما را بپذیریم پس باید در شهر کاشان که همه شیعه هستند و اهل سنتی نیست، درب حرم حضرت ابولولو باز شود. ایا باید در شهر شیعی باورهای مذهبی اظهار نشود ؟ در ابعادی بزرگتر کثرت مردم ایران شیعه هستند، ایا نباید باورهای مذهبی خود را جار بزنند؟ پس این اولین نکته است که به ذهن خطور میکند، اصل این است هر حرکتی از سوی از نهادهای نظام انجام‌ شد حتی با استدلال آبکی توجیه شود. در شهر بانه شیعیان زندگی میکنند، وقتی این افراد در شهر تردد میکنند و نام غاصبین حق اهل بیت را میبینند احساساتشان تحریک میشود و آنها را لعن‌ میکنند. بعد سنی ها، شیعه ها را میکُشند، پس خون شیعیان به گردن شهرداری است. مسائلی اینگونه اعتراضات را دیکتاتوری مذهبی خوانده است و گفته این رسم است که در مناطق اهل سنت اسامی خیابان ها و مساجد طبق باور اهل سنت گذاشته میشود. و کسی این را توهین و دست زدن به اختلاف های مذهبی نمیداند. پس چرا میخواهید محدودیت ایجاد کنید و زندگی مسالمت آمیز را نفی کنید! : توضیح دادیم شیعیان با دیدن این اسامی تحریک شده و لعن میکنند و باعث کشتار دیگر شیعیان میشوند. اما طبق معمول باید به ذهن حقیر و کوچک امثال مسائلی ها یاداوری کنیم.‌ اینجا ایران است، اکثریت شیعه هستند، مذهب رسمی کشور شیعه اثنی عشری است. مذهب اهل سنت در این کشور فرعی هم حساب نمیشود. در هیچ کجا رسم نام گذاریِ خیابانها و مساجد نیست. وقتی سخن از زندگی مسالمت آمیز میکنیم باید در نظر داشته باشیم باید آنها خود را همرنگ اکثریت کنند و اکثریت هم شیعه هستند.‌ ما هم طبق مبنایِ زندگی مسالمت آمیز و اظهار عقیده در مناطق بومی خواستار بازگشایی حرم حضرت ابولولو هستیم. چون باور و اعتقاد ما است. چطور به بهانه تحریک احساسات اهل سنت درب یک مقبرهء مورد احترام شیعیان و علما بسته میشود، اما اعتراض به المان یک شهر میشود دیکتاتوری مذهبی؟ چطور یک شیعه بخواهد محسنیه برپا کند انواع تهمت و هجمه بر او میشود؟ چرا آنجا مدافع زندگی مسالمت آمیز و اظهار اعتقاد را بیان نمیکنید؟ باز هم یک نکته به ذهن خطور میکند آنهم توجیه عملکرد نهاد های نظام ! @BotShenasi
| رسول خدا صلى ‏الله ‏عليه ‏و ‏آله: اَلرّوحُ وَ الرّاحَةُ وَ الفَلَجُ وَ الفَلاحُ وَ النَّجاحُ وَ البَرَكَةُ وَ العَفوُ وَ العافيَةُ وَ المُعافاةُ وَ البُشرى وَ النَّصرَةُ وَ الرِّضا وَ القُربُ وَ القَرابَةُ وَ النَّصر وَ الظَّـفَرُ وَ التَّمكينُ وَ السُّروُر وَ المَحَبَّةُ مِنَ اللّه‏ِ تَبارَكَ وَ تَعالى عَلى مَن اَحَبَّ عَلىَّ بنَ اَبى طالِبٍ عليه‏السلام وَ والاهُ وَ ائتَمَّ بِهِ وَ اَقَرَّ بِفَضلِهِ وَ تَوَلَّى الأَوصياءَ مِن بَعدِهِ وَ حَقٌ عَلَىَّ اَن اُدخِلَهُم فى شَفاعَتى وَ حَقٌ عَلى رَبّى اَن يَستَجيبَ لى فيهِم وَ هُم اَتباعى وَ مَن تَبِعَنى فَاِنَّهُ مِنّى؛ آسايش و راحتى، كاميابى و رستگارى و پيروزى، بركت و گذشت و تندرستى و عافيت، بشارت و خرّمى و رضايتمندى، قرب و خويشاوندى، يارى و پيروزى و توانمندى، شادى و محبّت، از سوى خداى متعال، بر كسى باد كه على بن ابى طالب را دوست بدارد، ولايت او را بپذيرد، به او اقتدا كند، به برترى او اقرار نمايد، و امامانِ پس از او را به ولايت بپذيرد. بر من است كه آنان را در شفاعتم وارد كنم. بر پروردگار من است كه خواسته مرا درباره آنان اجابت كند. آنان پيروان من هستند و هر كه از من پيروى كند، از من است. بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 27، ص 92 @BotShenasi
🗯 محبت حضرت خدیجه سلام الله علیها به امیرالمومنین علیه السلام 🔻فَلَمَّا تَزَوَّجَ النَّبِیُّ صلی الله علیه و آله خَدِیجَةَ أَخْبَرَهَا بِوَجْدِهَا بِعَلِیٍّ علیه السلام وَ مَحَبَّتِهِ فَکَانَتْ تَسْتَزِیدُهُ وَ تُزَیِّنُهُ وَ تُحَلِّیهِ وَ تُلْبِسُهُ وَ تُرْسِلُهُ مَعَ وَلَائِدِهَا وَ یَحْمِلُهُ خَدَمُهَا فَیَقُولُ النَّاسُ هَذَا أَخُو مُحَمَّدٍ وَ أَحَبُّ الْخَلْقِ إِلَیْهِ وَ قُرَّةُ عَیْنِ خَدِیجَةَ وَ مَنِ اشْتَمَلَتِ السَّعَادَةُ عَلَیْهِ وَ کَانَتْ أَلْطَافُ خَدِیجَةَ تُطْرِقُ مَنْزِلَ أَبِی طَالِبٍ لَیْلًا وَ نَهَاراً وَ صَبَاحاً وَ مَسَاءً 🔸چون پیامبر صَلی الله علیهِ و آله با خدیجه ازدواج کرد او را از شدّت محبتش به علی آگاه کرد پس آن بانو بر محبت خود نسبت به علی می‌افزود و پیراسته و آراسته اش می‌کرد و جامه‌های نیکویش را می‌پوشاند و او را با کنیزکانش بیرون می‌فرستاد و خدمت کارانش او را حمل می‌کردند. مردم می‌گفتند: این برادر محمّد و محبوب ترین کس نزد او و نور چشم خدیجه و کسی است که تمام خوشبختی برای وی فراهم گشته است. در این حال الطاف خدیجه پیوسته و شبانه روز و صبح و شام روانه خانه ابوطالب می‌گشت   📚بحارالانوار،جلد ۳۵، صفحه۴۳ @BotShenasi
| امام رضا علیه السلام : مَنْ زَارَهَا عَارِفاً بِحَقِّهَا فَلَهُ الْجَنَّة کسی که او (حضرت معصومه) را زیارت کند در حالی که آگاه به حقش باشد بهشت برای اوست. بحار الانوار(ط-بیروت) ج48 ، ص317 امام جواد علیه السلام : مَنْ زَارَ عَمَّتِي بِقُمَّ فَلَهُ الْجَنَّة کسی که عمه ام (حضرت معصومه) را در قم زیارت کند بهشت برای اوست بحار الانوار(ط-بیروت) ج48 ، ص316‏ @BotShenasi
| پيامبر صلى ا‏لله‏ عليه ‏و ‏آله : بى اُنذِرتُم وَ بِعَلىِّ بنِ أبى طالِبِ اهْتَدَيتُم... وَ بِالْحَسَنِ اُعْطيتُمُ الإْحسانُ وَ بِالْحُسَينِ تَسعَدونَ وَ بِهِ تَشقونَ ألا وَ إنَّ الْحُسَينَ بابٌ مِن أبوابِ الْجَنَّةِ مَن عاداهُ حَرَّمَ اللّه‏ُ عَلَيهِ ريحَ الْجَنَّةِ؛ به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى ‏يابيد و به وسيله حسن احسان مى‏ شويد و به وسيله حسين خوشبخت مى ‏گرديد و بدون او بدبخت. بدانيد كه حسين درى از درهاى بهشت است، هر كس با او دشمنى كند، خداوند بوى بهشت را بر او حرام مى ‏كند. البرهان فی تفسیر القرآن ، ج3 ، ص232 @BotShenasi
| سدیر صیرفی گفت: از حضرت صادق علیه السّلام شنیدم می‌فرماید: به پیامبر-درود خدا بر او و بر خاندانش-خبر وفاتش داده شد درحالی که تندرست بود و دردی نداشت-حضرت فرمود: آن را روح الامین آورد-پس حضرت برای نماز جماعت ندا داده و مهاجرین و انصار را به برداشتن سلاح فرمان داد. مردم گرد آمدند. پیامبر-درود خدا بر او و بر خاندانش-بر منبر رفت و به آنان وفاتش را خبر داده، سپس فرمود: من خدای را بر والی پس از خودم بر این امّت یادآوری می‌کنم تا بر جماعت مسلمین بی رحمی نکند. پس بزرگشان را بزرگ بدارد و به ضعیفشان رحم کند و عالمشان را تعظیم کند و به آنان زیان نرساند تا خوار شوند و نیازمندشان نکند تا کافرشان گرداند. و در را برایشان نبندد تا توانمندشان ناتوان را بخورد و در اعزام نیرو (به جبهه‌ها و مرزها) سختگیری ننماید (که اگر همه را اعزام نماید) نسل امّتم قطع شود. سپس فرمود: من رساندم و نصیحت کردم، پس شاهد باشید. و حضرت صادق علیه السّلام فرمود: این سخن پایانی رسول خدا-درود خدا بر او و بر خاندانش-بر منبر بود. کافی_ جلد دوم _حدیث چهارم_باب حق امام بر مردم @BotShenasi
| خروجی حوزه های علمیه قدیم الایام طلاب سعی میکردند سخنرانی کنند و مردم را به خدا و اهل بیت علیهم السلام نزدیک کنند، سعی داشتند مردم را ارشاد کنند و از معاد و ولایت و... میگفتند. برای طلاب افتخاری بود طبق موازین دین سخن ایراد کنند. اما امروز طلاب باب سلیقه مردم و مستمع سخن میگویند. به جای رضایِ خالق به دنبال رضایِ خلق رفتند. الان آخوند دعوت میشود به یک هیئت انقلابی و حزب الهی، باب طبع آنها سخن میگوید و فضائل انقلاب را میگوید و تمجید رهبری میکند تا دل بچه حزب الهی را به دست آورد. دعوت میشوند به یک هیئت برائتی، چنان سخنان برائتی سر میدهد که جماعت برائتی دل از کف بدهند. در فضای مجازی میشود مدافع شادی مردم و فضائل موسیقی میگوید. مدافع روابط دختر و پسر میشود و پشت فرمان ماشین خود قِر میدهد. با فلان بازیگر بی حجاب عکس می اندازد و ژست آخوند نو اندیش میگیرد! علم تکنولوژی بر میدارد و بر سنتی های حوزه حمله میکند! اگر خیال میکنید فردای قیامت خدا هم مثل این اخوند ها برای رضای دل شما و سلیقه شما حساب و کتاب انجام میدهد سخت در اشتباه هستید. این اخوند ها شما را به خدا نزدیک نمیکنند. از خداوند دورتان میکنند. این اخوندها هم دنبال جذب فالوئر و دیده شدن هستند. دوست دارد دختران و پسران قربان صدقه اش برود و حاجی دمت گرم بگویند! مردم هم بر شهوتشان عمل میکنند. خیال میکنند آن اخوندی که میگوید برو با دختر نامحرم هزار کار انجام بده اصل دین را گفته است. فحش ناموس را حواله میکند برای آن طلبه ای که از سر رضای خداوند میگوید برادر من، خواهر من، عاقبت بدی در قیامت انتظارت را میکشد. ترس صحرایِ محشر چنان است که بچه های کوچکی که از دنیا رفتند از ترس موهای سرشان سفید میشود. انتظار صحرای محشر ناگفتنی است. ترس حساب و کتاب را برای شما نگفتند که بدانید چه هولناک است. آن وقت اگر بدانید چه در انتظار است، این اخوند نماهای لاکچری را با عمامه دار میزنید. وای بر آخوندی که برای رضای مردم سخن میگویند. قیامت سختی در انتظارشان است.‌ اگر بدانید روایات و ایات چگونه محشر را توصیف کردند دیگر برای اخوندی که عذاب خدا را تمسخر میکند هورا نمیکشید. دیگر برای اخوندی که میگوید دو تار مو بیرون باشد دست نمیزنید! علم روز دنیا اثبات کرده است موسیقی باعث افسردگی است، اما آخوندهای ما تازه یاد گرفتند تبلیغ موسیقی کنند. این راهی که به شما نشان میدهند، راه کج است. به اهل بیت علیهم السلام پناه بیارید. @BotShenasi