🔰نشست شعر انقلاب اسلامی
🔶شعر انقلاب اسلامی در میان همۀ مقاطع تاریخ طولانی ایران، این ویژگی را دارد که تقریباً یکدست و کامل در جهت آرمان ها و هدف های والا و سخنگوی احساسات و افکار و جهت گیری های ملتی است ک شاعر از متن آن برخاسته و بدان وابسته است. شعر دوران انقلاب شعر زر و زور نیست، شعر احساسات سطحی و متوجه به آرزوها و امیال حقیر بشری نیست.
🔷زبان یک ملت و شرح حال یک امت است؛ انعکاسی از روح بزرگ جامعه ای است که یکپارچه در جهت هدف ها و آرمان های الهی و انسانی گام برداشته و فداکاری کرده است. شعر هدفدار و سازندۀ مردمی است. شعر دربارها و میخانه ها و عشرتکده ها نیست، شعر صحنۀ عظیم جهاد و سیاست و انقلاب و جهان نگری است. شعر خدایی است.
🗓در همین راستا قصد داریم تا در روز سه شنبه ۹ آبان ماه ساعت ۱۴با حضور دکتر محمدرضا سنگری نشستی در اسکای روم کانون اندیشه جوان تحت عنوان «شعر انقلاب اسلامی» برگزار نماییم.
🌐این گفتگو به صورت برخط در اسکای روم کانون اندیشه جوان به نشانی b2n.ir/d05397 برقرار است.
#شعر
#ادبیات
#شعر_انقلاب
#گفتگوی_زنده
#نشست_علمی
#نشست_مجازی
#انقلاب_اسلامی
#نشست_حضوری
#محمدرضا_سنگری
#خبر_نشست_علمی
📌@canoon_org
44.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰ضرورت مطالعه علوم دینی
💢در دین مبین اسلام و کلام الله مجید کسب علم و دانش و به تبع آن، مطالعه و کتابخوانی از ارزش و اعتبار خاصی برخوردار است. در بین اقشار جامعه نیز، دانشجویان از همه بیشتر با کتاب مانوس هستند. در این بین گاهی فراگیری علوم دینی و اعتقادی به فراموشی سپرده و این مهم کوچک انگاشته می شود.
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به چهل و یکمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون ببینید.
#کالک
#کتاب
#دانشجو
#دانشگاه
#کتابخوانی
#علوم_دینی
#معین_شادرو
#تشکل_های_دانشجویی
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
🔶ماجرای بازاریابی شبکه ای در ایران به #شرکت_های_هرمی یا به اصطلاح «#گلدکوئست» بر می گردد؛ شرکت های بی نام و نشانی که از مردم دعوت می کردند تا با خرید چند کاغذ بی اعتبار وارد شبکه شوند و دیگران را نیز به این کار تشویق کنند.
🔷بعدها پای کالاهای لوکس نیز به این برنامه ها باز شد تا اینکه بعد از مدتی، غیر شرعی و غیرقانونی بودن این شرکتهای بی نام و نشان بر سر زبان ها افتاد و چیزی نگذشت که اعضا بعد از مدتی پی به کلاهی که سرشان رفته بود بردند، ولی خیلی دیر شده بود.
💢شیوه بازاریابی شبکه ای در ایران تمام نشد بلکه بهانه ای شد تا هر بار یک سری شرکت قد علم کنند و این بار خودشان در وهله اول ضد «گلدکوئست» حرف بزنند و دوباره جذب عضو کنند. از ایراداتی که به شرکت های هرمی و گلدکوئستی وارد بود رسیدن سرشاخه های آنها به خارج از کشور و فروش اقلام لوکس و استفاده نشدنی بود.
📖کتاب #گنج_بی_رنج به قلم #علی_سبحانی_ثابت
#نتورک
#معرفی_کتاب
#بازاریابی_شبکه_ای
#کانون_اندیشه_جوان
📌@canoon_org
48.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰سرزمین بی ملت!
🔶۱۴ مه ۱۹۴۸ حدود ۷۲۵ هزار عرب فلسطینی در طول جنگ اعراب و اسرائیل ، خانههای خود را به مقصدی نا کجا ترک کردند؛ فراری اجباری در مسیر #صحرای_سینا . اخراجی به ظاهر متمدنانه از خانه و کاشانه خود. جابهجایی وسیع فلسطینیان بخش جداییناپذیر از ایده بنیانگذاران اسرائیل برای آینده این سرزمین بوده که دولت #بریتانیا در دهه 1890 طرح ریزی کرده و با پشتیبانی برخی کشور ها به مرحله عمل رسیده است...
#شابک
#اسرائیل
#فلسطین
#صهیونیسم
#معرفی_کتاب
#مقاله_تصویری
#کانون_اندیشه_جوان
#محمد_امیر_شیخ_نوری
#صهیونیسم_و_نقد_تاریخ_نگاری_معاصر_غرب
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰سرزمین بی ملت! 🔶۱۴ مه ۱۹۴۸ حدود ۷۲۵ هزار عرب فلسطینی در طول جنگ اعراب و اسرائیل ، خانههای خود را
سرزمین بی ملت.mp3
3.01M
🎧 صوت کلیپ «سرزمین بی ملت!» را بشنوید.
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
1.لذات #حسی: لذت غذا خوردن، لذت #شهوت،لذت داشتن ثروت، لذت دیدن مناظر زیبا، ارضای غریزه #جنسی، لذت فرزندداری، لذت شهرت، لذت ثروت و قدرت.
۲. لذات #خیالی: مثل لذتی که برای یک جوان در پیروزی بازی فوتبال به دست می آید. لذت موسیقی، لذت #هنر ، زیبایی #شعر، لذت بازی و سرگرمی، لذت شادی. این لذات بالاتر از لذات حسی است. لذا می بینیم جوانمان لذات حسی را رها می کند و سختی ها و خطرهای #فوتبال را تحمل می کند و فوتبال بازی می کند.
۳. لذات #عقلی : مثل لذت فهم و علم وكشف عقلی. لذاتی که مناسب با طبع انسان و مناسب با کمال او باشد. این لذات نیز بالاتر از لذات حسی و خیالی است.
۴. لذات #قلبی و #معنوی: لذاتی که با روح انسان در ارتباط است. نظیر لذت ترک لذت، ترک خشم، ترک #گناه، ترک #انتقام، ترک عادت، لذت محبت، لذت خدمت به دیگران و ... .
لذت معنوی، عمیق تر و جذاب تر و ماندگارتر از لذات حسی، خیالی و عقلی است.
نظیر آنچه آیت الله #بهجت از عارفان دوران ما می گوید: « اگر سلاطین عالم می دانستند که در عبادت خدا چه لذتی هست هیچ گاه دنبال لذات مادی و دنیوی نمی رفتند.»
💢آنچه که در متون #عرفانی و اسلامی در این باره بر آن تاکید شده، دو نکته کلیدی است:
اول اینکه لذات معنوی در برابر لذات معنوی به شمار نمیرود بلکه برخی لذات نظیر جسمی و جنسی، تصور میکنم لذت دارند در حالی که چنین نیست. دومین نکته کلیدی اینکه اگر از خیر لذات طبقه پایین عبور کنی، به لذات طبقه بالا نائل خواهی شد. همچنین اگر انسان برای نیل به لذات معنوی و عرفانی از لذات حسی، خیالی و عقلی بگذرد، قطعا به آن خواهد رسید و اگر روزمره کند دیگر سراغ لذات حسی و جنسی و جسمی نخواهد رفت.
📖کتاب #دست_به_گریبان_عشق به کوشش #مسلم_گریوانی
#معرفی_کتاب
📌@canoon_org
🔶 #غیرت دینی به این معناست که انسان مسلمان اهمیت خاصی درباره کیان اسلام و آنچه بدان مربوط می شود داشته باشد با تمام توان در اثبات و اجرای آن بکوشد و از کوچکترین خدشه و تعرضی نسبت به آن جلوگیری کند. منظور از غیرت دینی، ایــن است که انسان در برابر تخلفاتی که از مسیر حق و #عدالت و احکام الهــی مـی شــود، خاموش ننشیند و بی تفاوت از کنار آنها نگذرد؛ بلکه تخلف هرچه شدیدتر باشد، جوش و خروش او بیشتر گردد.
🔷منظور از #سینما غیرت سینمایی است که یکی از حریم های شرعی، اخلاقی عرفی یا انسانی را پاس میدارد و حاضر نیست به هیچ قیمتی و به بهانه های مختلف #فرم و #محتوا از خطوط قرمز این حریم ها عبور کند این سینما خود را مقید و متعهد به مراعات ضوابط مختص هر یک از این حریم ها میداند و در برابر تسامح ها و تساهل های رایج در آثار سینمایی در مورد این حریم ها کوتاه نمی آید، بلکه موضع گیری دغدغهمند، بابرنامه و فعالانه _از نوع کنشی و واکنشی _ دارد.
📖کتاب #سینمای_غیرت به قلم #محمد_حسن#شاهنگی
#ژانر
#غرور_ملی
#دفاع_مقدس
#معرفی_کتاب
#کانون_اندیشه_جوان
📌@canoon_org
🔶 #کمپانی_هند_شرقی نماینده #انگلستان در #استعمار هندوستان بود که البته ایرانی ها هم در زمان صفویه، از شر این کمپانی در امان نبودند. کمپانی توسط تاجران انگلیسی و از دوران #مرکانتیلیسم تشکیل شده بود و اداره می شد. آنها به دنبال آن بودند که کالاهای گران قیمتی چون ،فلفل ،میخک ،دارچین جوز هندی، ابریشم ،پنبه چای و قهوه را از این مناطق به کمترین قیمت تهیه و با انتقال آنها به #اروپا سود سرشاری کسب کنند.
🔷 این تجار برای اینکه بتوانند تجارت آسان تری داشته باشند با استفاده از قوای نظامی و همچنین تحریک #مهاراجه های هند و علیه مسلمانان #گورکانی که تا آن زمان بر #هندوستان حاکم بودند، توانستند مسلمانان را از مناطق جنوبی هندوستان به عقب برانند و این آغازی شد بر تعطیلی راه زمینی ابریشم.
💢انگلیس ها با کنشهای اختلاف افکنانه کمپانی هند شرقی مسیر تجارت را از زمین به دریا تغییر دادند و حاکم بلامنازع تجارت دنیا شدند تجارتی که از آن روز تا به امروز با ناامن سازی مسیر تجارت زمینی در حوزه #غرب_آسیا با مخاطره مواجه و رفته رفته به تعطیلی کشیده شد.
📖کتاب #افسانه_بازار_آزاد به کوشش #حمید_رضا_مقصودی
#ملکه
#بریتانیا
#معرفی_کتاب
#کانون_اندیشه_جوان
📌@canoon_org
🔷شعر فارسی مهمترین رسانه هنری و ادبی تاریخ فرهنگ ایران بوده است و امروزه حتی با وجود رسانه های حقیقی و مجازی متنوع و گسترده هنوز هم شعر از کاراترین رسانه های اجتماعی محسوب میشود. شعر نو را مهمترین میراث انقلاب ادبی در دوره نهضت مشروطه یا اندکی قبل و بعد از آن میدانیم.
🔶از سویی شعر و اوضاع اجتماعی و سیاسی به شدت بریکدیگر تأثیر می گذارند و از هم تأثیر می پذیرند، این امر به خصوص راجع به شعر نو که خاستگاه و رشدگاه آن اجتماع ملتهب ایران اواخر دوره قاجار و سپس سالهای پرآشوب سلسله پهلوی و پس از آن در دوره پرفراز و نشیب نظام اسلامی حاضر بوده و هست، بیشتر به چشم می آید.
💢از سوی دیگر ادبیات و شعر به عنوان مفهومی مستقل و قائم به ذات خود فارغ از فرامتنهای اجتماعی و سیاسی دارای کنش و واکنشهای درون متنی است که در تعامل با فرامتنها موجب شکل گیری و نسج و تکامل جریانات ادبی و شعری می شود.
📖کتاب #کمی_از_آن_همه_سادگی به قلم #حمید_رضا_شکارسری در چهار فصل که عبارتند از: تعریف شعر، زمینه ها و علل پیدایش شعر نو ، مشخصات و ویژگی های شعر نو، جریان شناسی شعر نو به شکل فشرده ای به تاریخچه شعر نو در ایران پرداخته است.
#شعر
#شعر_نو
#معرفی_کتاب
#کانون_اندیشه_جوان
📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰فصل جدید معرکه با محوریت زنان
⏪ در رسانه های کانون اندیشه جوان
🔴 هر یکشنبه
#زن
#معرکه
#حجاب
#خانواده
#فمنیسم
#جنسیت
#الگوی_زنانه
#هویت_زنانه
#الگوی_خانواده
#چالش_جمعیت
#زیست_عفیفانه
#کنشگری_اجتماعی
#لایحه_عفاف_و_حجاب
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰ثبت نام درسگفتار فلسفه های مضاف
🔶مسئله فلسفه های مضاف بیش از بیست سال است که مسئله محافل علمیِ دانشگاهی و حوزوی جامعه ما در توجه به علم و جهان جدید میباشد. تاثیر و حضور نگرش اسلامی و ارزش های دینی و بومی در علم و جهان جدید و نسبت این امور با انسان مسلمان ایرانی دغدغه فلسفه های مضاف را در متن تتبعات اهالی علم در این سرزمین قرار داده است.
🔷اینکه فلسفه و حکمت مطلق به عنوان میراث کلان معرفتی انسان مسلمان ایرانی در مواجهه با جهان و زندگی، بر علوم و امور جهان جدید همچون علم حقوق، علم جامعهشناسی، علم روانشناسی، علم فیزیک، علم پزشکی، تکنولوژی و… تاثیر اساسی گذاشته و معنا و جهت آنها را مطابق با فضای خویش هدایت نماید امری است که از رهگذر حوزهای به نام فلسفه های مضاف رقم میخورد.
🔸فلسفههای مضاف توسط اساتید و پژوهشگران مختلف دانشگاهی و حوزوی و براساس مشربهای مختلف فکری مورد بحث و بررسی و تبیین قرار گرفته است اما هیچگاه تاملی جامع به اقسام رویکردهای موجود و موثر به فلسفه های مضاف و کارکردها و ثمراتی که این حوزه مطالعاتی تا کنون بر عرصه علمی جامعه ایرانی داشته است از جمله امور انجام ناشده ای است که ضرورت معین شدن وضعیت این حوزه مطالعاتی و تحقیقی و ادامه حیات موثر آن در عرصه علمی را ایجاب مینماید.
🔹بدین منظور، یکی از آثار جامع که براساس نگاهی غنی به حکمت اسلامی در حوزه فلسفه های مضاف در دوره اخیر نگاشته شده کتاب فلسفه های مضاف اثر آیت الله علی اکبر رشاد میباشد.
💢از همین روی کانون اندیشه جوان درنظر دارد به منظور آشنایی مخاطبان با تاثیرات عینی و مشخصِ نگاه به فلسفه های مضاف در عرصههای مختلف علمی؛ دوره «فلسفه های مضاف» را با حضور رمضان علیتبار فیروزجائی طی ۸ جلسه برگزار نماید. این جلسات به صورت مجازی در اسکای روم کانون اندیشه جوان برگزار خواهد شد.
👤درباره استاد: رمضان علی تبار فیروزجائی، عضو هیئت علمی و دانشیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
💠رمضان علیتبار فیروزجائی دانش آموخته حوزه علمیه قم و فارغ التحصیل سطح ۴ کلام اسلامی از موسسه آموزش عالی امام صادق (ع) و کارشناسی ارشد فلسفه از دانشگاه قم است. حوزه تخصص و تمحّض اصلی ایشان فلسفه و کلام اسلامی، معرفت شناسی دینی، فلسفه دین، منطق فهم دین و منطق علوم انسانی اسلامی است. علاوه بر تدریس در دانشگاه و حوزه، ایشان آثار علمی متعدد از جمله کتاب و مقالات نگاشته اند که از مهمترین آن، کتاب «مبانی کلامی فهم دین» برگزیده کتاب سال حوزه است.
📌محورهای دوره:
۱-پیشینه فلسفه مضاف
۲-تعریفها و تلقیها از فلسفه مضاف
۳-نقش فلسفه مضاف در تولید علم
۴-انواع فلسفه های مضاف و تفاوت های آنها
۵-نسبت و مناسبات فلسفه های مضاف با فلسفه مطلق
۶-معیار دینی و الهی بودن فلسفه مطلق و فلسفه های مضاف
♨️هزینه شرکت در دوره: ۲۰۰ هزارتومان.
💯تخفیفات:
🔻برای اعضای تشکل های دانشجویی و طلاب: ۱۰۰ هزار تومان
🔻شرکت در یکی از دوره های جاری کانون: ۱۰۰ هزار تومان
🔻ثبت نام به صورت گروهی(۳نفر یا بیشتر): ۱۰۰ هزار تومان
🗓شروع جلسات از ۲۱ آبان ۱۴۰۲ یکشنبه هر هفته ساعت ۱۳ الی ۱۵
📞 پشتیبانی: ۰۹۱۲۰۶۵۶۴۴۷
📜علاقهمندانی که قصد شرکت در این دوره را دارند؛ می توانند از طریق سایت کانون اندیشه جوان اقدام به ثبت نام نمایند.
🌐 https://canoon.org/%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%85-%d8%af%d8%b1%d8%b3%da%af%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%b1-%d9%81%d9%84%d8%b3%d9%81%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%b6%d8%a7%d9%81/
#حکمت
#فلسفه
#درسگفتار
#دوره_آموزشی
#علوم_انسانی
#علی_اکبر_رشاد
#فلسفه_اسلامی
#حکمت_اسلامی
#حوزه_های_علمیه
#فلسفه_های_مضاف
#کانون_اندیشه_جوان
#رمضان_علی_تبار_فیروزجائی
📌@canoon_org
🔰زن و تغییر اجتماعی : کنشگری جنبشی _ اجتماعیِ زنان
🎞فیلم کامل نشست معرکه با موضوع «زن و تغییر اجتماعی: کنشگری جنبشی _ اجتماعیِ زنان»
🔷این نشست با حضور بهاره آروین «عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه تربیت مدرس» و علیرضا بلیغ «عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی» برگزار شد.
🔶فیلم کامل این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون بخش اول _ بخش دوم ببینید.
#زن
#زنان
#معرکه
#اجتماع
#بهاره_آروین
#علیرضا_بلیغ
#تغییر_اجتماعی
#کنشگری_جنبشی
#کنشگری_اجتماعی
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰زن و تغییر اجتماعی : کنشگری جنبشی _ اجتماعیِ زنان 🎞فیلم کامل نشست معرکه با موضوع «زن و تغییر اجتما
زن و تغییر اجتماعی کنشگری جنبشی _ اجتماعیِ زنان.mp3
30.16M
🎧صوت نشست معرکه با موضوع «زن و تغییر اجتماعی : کنشگری جنبشی _ اجتماعیِ زنان» را بشنوید.
👤با حضور بهاره آروین و علیرضا بلیغ
📌@canoon_org
🔶با توجه به تعریف ذکر شده به طور ساده می توان گفت #خرده_فرهنگ، فرهنگی درون فرهنگ بزرگ تر است. در واقع خرده فرهنگ فی نفسه در #تضاد و #تعارض با فرهنگ اصلی و غالب نیست اما با آن متفاوت است.
🔷واژه خرده فرهنگ گاه در معنایی منفی و با ارزش گذاری منفی درک شده است و در مواردی که به مخالفت سیستماتیک با فرهنگ غالب برخیزد، امکان توصیف آن به عنوان یک ضد فرهنگ فراهم خواهد شد.خرده فرهنگ ها به طور عمومی گروههایی هستند که به عنوان انحراف از استاندارد های اصولی جامعه به آنها توجه می شود و مبتنی بر گروه سنی، #جنسیت، سلیقه #اقتصادی و یا نژادی خاص شکل می گیرند.
💢خرده فرهنگ ها از نظر اجتماعی و تحلیلی بدون حق دخالت سیاسی، تحت حاکمیت، تابع یا زیرزمینی تعریف می شوند کسانی که آنها را مطالعه علمی می کنند، آنها را به عنوان مخالفین گونه های دیگر و یا ضد فرهنگ های جریان رایج می دانند. شکل گیری خرده فرهنگ ها کارکردهایی را به دنبال دارد. یکی از کارکردهای خرده فرهنگ ها مبارزه گروههای جامعه برای کسب مشروعیت نسبت به رفتار و شیوه های زندگی خود در برابر زمینهای است که فرهنگ مسلط و عمومی جامعه ارائه میدهد که در بسیاری موارد میتواند مفید واقع شود.
📖کتاب #رزم_آرایی_فرهنگی_در_فضای_مجازی به قلم #حمید_رضا_نعیمی
#معرفی_کتاب
#آموزش_مفاهیم
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰ثبت نام متن خوانی کتاب نزاع دانشکده ها
🔶نزاع دانشکدهها که در واپسین سال های عمر کانت، فیلسوف آلمانی قرن هجدهم نگارش شده است، اثری است شناخته شده و بسیار جدی و اثرگذار. این اثر بیشتر رسالهای سیاسی است و نه دینی و یکی از جدیترین متون فلسفی درباره دانشگاه و کارکرد دانشکدههای آن در مواجهه با جامعه از یکسو و تعهد و مسئولیت آنها در قبال حقیقت و روشنگری از سوی دیگر است.
🔷کانت در این اثر مینویسد: جایگاه و رتبه دانشکدههای برتر (به عنوان جناح راست پارلمان دانش) حمایت از احکام قانونی حکومت است؛ اما وقتی پای حقیقت در میان باشد، باید در نظام حکومت آزاد، یک حزب مخالف (جناح چپ) هم باشد که ویژه دانشکده فلسفه است، زیرا بدون ارزیابی و انتقادات شدید این دانشکده بنا به میل و استعدادشان (مثلاً از طریق تریبونهای عمومی) حکومت نمیتواند به نحو کامل درباره نفع و یا ضرر خود مطلع گردد. بدین شیوه میتوان امید داشت که آرزوی دیرین، روزی تحقق یابد (و دانشکده فروتر، برتر گردد)، اما در حقیقت نه در قدرت، بلکه در مشاوره دادن به قدرت (حکومت)، زیرا اگر حکومت آزادی دانشکده فلسفه را تضمین کند و بصیرت خود را از قبل این آزادی افزایش دهد، به شیوه بهتری برای به دست آوردن غایات خود روی آورده است تا اینکه به اقتدار مطلق روی آورد.
💠هویت و ماهیت نهاد دانشگاه با توجه به تطورات و تاریخ تکوینی که داشته همواره مورد ابهام و پرسش بوده، اینکه در عمل کارکرد چنین نهادی چیست، نسبت آن با جامعه و دولت چیست و اساسا نوع مطلوب و ایده آل دانشگاه چیست. چنین پرسش هایی، نظرگاه ما را معطوف به موطن و بنیان های ظهور این پدیده یعنی غرب میکند. از جمله آثار جدی و اصیل درباب ماهیت دانشگاه و هویت آن در جامعه، کتاب نزاع دانشکده های کانت است.
💢از همین روی کانون اندیشة جوان درنظر دارد به منظور آشنایی مخاطبان درباب ماهیت دانشگاه و هویت آن در جامعه، دوره «متنخوانی کتاب نزاع دانشکده ها» را با حضور رضا ماحوزی طی ۱۰ جلسه برگزار نماید. این جلسات به صورت حضوری در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و نیز مجازی در اسکای روم کانون اندیشه جوان برگزار خواهد شد.
♨️محورهای دوره:
۱-جایگاه آموزش و نزاع دانشکدهها در نظام فکری کانت
۲-نزاع دانشکده فلسفه با دانشکده الهیات
۳-نزاع دانشکده فلسفه با دانشکده حقوق
۴-نزاع دانشکده فلسفه با دانشکده پزشکی
👤درباره استاد: رضا ماحوزی، عضو هیئت علمی گروه فلسفه پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی
🔸رضا ماحوزی دانش آموخته دکتری فلسفه است. حوزه پژوهش ایشان فلسفه غرب، ایده و ماهیت نهاد دانشگاه است و آثاری در زمینه فلسفه دانشگاه، فلسفه علم کانت و کتاب جایگاه زیبایی شناسی و نقد قوه حکم در فلسفه نقادی کانت به رشته تالیف درآورده اند.
📌هزینه شرکت در دوره: ۲۰۰ هزارتومان.
💯تخفیفات:
🔹برای اعضای تشکل های دانشجویی و طلاب: ۱۰۰ هزار تومان
🔹شرکت در یکی از دورههای جاری کانون: ۱۰۰ هزار تومان
🔹ثبت نام به صورت گروهی(۳نفر یا بیشتر): ۱۰۰ هزار تومان
🗓شروع جلسات از ۲۲ آبان ۱۴۰۲ دوشنبه هر هفته ساعت ۱۵ الی ۱۷
📞 پشتیبانی: ۰۹۱۲۰۶۵۶۴۴۷
📋 علاقهمندانی که قصد شرکت در این دوره را دارند؛ می توانند از طریق سایت کانون اندیشه جوان اقدام به ثبت نام نمایند.
🌐 https://canoon.org/%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%85-%d9%85%d8%aa%d9%86-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%86%db%8c-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d9%86%d8%b2%d8%a7%d8%b9-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%a9%d8%af%d9%87-%d9%87/
#دانشگاه
#درسگفتار
#دوره_آموزشی
#رضا_ماحوزی
#علوم_انسانی
#ایمانوئل_کانت
#هویت_دانشگاه
#دانشکده_الهیات
#دانشکده_فلسفه
#دانشکده_پزشکی
#استقلال_دانشگاه
#نزاع_دانشکده_ها
#کانون_اندیشه_جوان
📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰مسئله محوری یا مساله سازی؟!
💢از مهم ترین ویژگی های پژوهش تشخیص مشکلات اساسی و رفع آن ها است. این ویژگی پژوهش را، مسئله محوری می نامند. بدین معنا که باید مسئله را تشخیص و بر مبنای آن پژوهش را انجام داد. باید توجه داشت که در پژوهش ها نباید مسئلهسازی کرد؛ بلکه مسئله موجود را کشف و آن را با توجه به اهداف مد نظر مورد بررسی قرارداد.
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به چهلمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون ببینید.
#کالک
#دانشگاه
#دانشجو
#سید_محمد_آزمون
#محمد_رضا_قلی_زاده
#تشکل_های_دانشجویی
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
🔶مراد از مصحف #امیرالمومنین(ع) قرآنی به املای رسول خدا(ص) و مکتوب توسط #حضرت_علی(ع) است که در طول مدت نزول قرآن، به تدریج کتابت شده و در حجره رسول خدا صلى الله عليه وسلم نگهداری می شد.
🔷 #رسول_خداصلى الله عليه وسلم در واپسین روزهای عمرش امیر مؤمنان را مأمور کرد که این مصحف را جمع و تنظیم و به مردم عرضه کند و آن حضرت نیز طی چند روز پس از رحلت رسول خدا این مأموریت را به انجام رساند و در #مسجد_النبی در حضور متصرفان حکومت، بر صحابه حاضر در مسجد عرضه کرد.
💠 اما هنگامی که متصرفان حکومت از وضعیت و محتوای آن مصحف آگاه شدند، وجود آن مصحف را با استمرار حاکمیتشان در تعارض دیدند لذا از پذیرشش امتناع کرده و مانع انتشار آن شدند. این امر موجب شد امیرالمؤمنین به آن مصحف را بازستاند و بدین وسیله امت از بهره مندی مستقیم از آن مصحف ، محروم ماندند.
♨️البته این مصحف، پس از امیرالمؤمنین نزد امامان جانشین بود و آنان از علوم موجود در این مصحف برای اصحابشان سخن میگفتند. براساس روایات، این مصحف امروزه نزد #امام_عصر این است که پس از ظهور مقدسش، آن را بر مردم عرضه کرده و مجامع آموزش آن تشکیل خواهد شد.
💢این مصحف دارای ویژگیهای منحصر به فردی است: بر اساس دیدگاه معروف #فریقین آیات و سور این مصحف براساس#ترتیب_نزول تنظیم شده بود؛ و افزون بر متن آیات قرآن، اسباب نزول بین آیات #ناسخ و #منسوخ، محکم و متشابه، #تأويل آیات، تطبيق ها و مصادیق و برخی تبیین ها و تفاسیر در حواشی آن وجود داشته و دارد.
📖کتاب#امیر_دانایی به کوشش #محمد_رضا_جباری
#معرفی_کتاب
#کانون_اندیشه_جوان
📌@canoon_org
46.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰کدخدا لخت است!
🔶تقریباً همهی تحلیلگران و کارشناسان رابطه ایران و آمریکا در این موضوع اشتراک نظر دارند که ایرانیها به آمریکاییها اعتماد ندارند.
🔷 سابقه و شیوه کنشگری آمریکا در عرصه بینالمللی، سطح منطقه و خصوصاً کارنامه این کشور در تعامل با ایران در قبل و بعد از انقلاب اسلامی به عنوان کشوری که میخواهد مورد اعتماد ایرانیان قرار بگیرد، ضریب ریسک را در فرایندهای تصمیمسازی و سیاستگذاری مسئولان ایرانی بسیار بالا برده است.
💢بهطور کلی میتوان عوامل اساسی این بیاعتمادی را در میراث تاریخی روابط دو کشور در دهههای گذشته دانست...
#ایران
#آمریکا
#اعتماد
#شابک
#معرفی_کتاب
#مقاله_تصویری
#انقلاب_اسلامی
#رجبعلی_اخترشهر
#ارتباط_ایران_و_آمریکا
#کانون_اندیشه_جوان
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰کدخدا لخت است! 🔶تقریباً همهی تحلیلگران و کارشناسان رابطه ایران و آمریکا در این موضوع اشتراک نظر
کدخدا لخت است.mp3
6.17M
🎧 صوت کلیپ « کدخدا لخت است! » را بشنوید.
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔶نوع نسبت میان فرد و جامعه و تأثیر و تأثر متقابل آنها از جمله مباحث محوری در علوم اجتماعی است. بدیهی است که اتخاذ موضع در این نسبت سنجی بسته به انگاره ما در موضوع اصالت و اعتباریت جامعه متفاوت خواهد بود.
🔷از دید اندیشمندان قائل به #اصالت جامعه (پذیرش جامعه به عنوان واقعیتی جدای از افراد) چنین ارتباطی حقیقتاً میان دو موجود مستقل با ویژگی های #هستی_شناختی، #کیفیت_وجودی، اقتضائات کارکردی و علائم و نشانه های هویتی متفاوت برقرار است؛ در حالی که از دید قائلین به اصالت فرد و اعتباریت جامعه (عدم پذیرش جامعه به عنوان واقعیتی در کنار افراد)، این ارتباط در حقیقت میان افراد و نیز با پدیده های فرا فردی و انتزاعی همچون فرهنگ نظام اجتماعی، نهادها و سازمانهای اجتماعی برقرار است.
🔻بنابراین، مراد از رابطه فرد با جامعه، مجموعه روابط تعاملات و داد و ستد های رجحان یافته فرد با سایر افراد جامعه و موجودیت های فرا فردی نهادها، ساختارها و سازمان های اجتماعی بر اساس قواعد تعیین شده و انتظارات متعارف است.
🔺#شهید_مطهری در نسبت میان فرد و جامعه بر این باور است که اگر شما از یک فرد انسانی مکتسباتش از جامعه (یعنی زبانش افکارش علم و دانشش احساساتش، قضاوت هایش) را بگیرید فقط یک تن یعنی یک جسم و یک اندام باقی میماند. شک ندارد که این جسم و اندام مخلوق طبیعت است نه جامعه؛ ولی شخصیت فرد (یعنی اینکه این شخص الان یک «من» خاص : یک شخصیت خاص دارد )یک پدیده اجتماعی است.
💢شخصیت فرد ساخته جامعه است؛ از این رو هم جامعه فرد را میسازد و هم فرد جامعه را؛ یعنی جامعه فرد را می سازد و فرد نیز به اعتبار شخصیت اجتماعی اش، افراد دیگیری را که جامعه از آن ها تشکیل شده است، می سازد.
📖کتاب #من_و_ما به کوشش #سید_حسین_شرف_الدین
#مسئله
#معرفی_کتاب
#کانون_اندیشه_جوان
📌@canoon_org
48.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰لزوم مسئله محوری
🔶 یکی از مهمترین ویژگیهای پژوهش “مسئله محوری” است، بدین معنا که باید مسئله را درست و دقیق تشخیص دهیم و ناظر به آن پژوهش را سامان دهی کنیم.
🔷 از ایرادات بزرگ این روز های پژوهش در حوزه علوم انسانی، «عرصه محوری» است تا مسئله محوری. موسسات پژوهشی و گروههای علمی معمولاً موضوعاتی را که در آن تخصص یا مطالعه داشته، به آنها علاقه دارند یا بهنحوی مهم مییابند، تعریف و پژوهشها را بدان سمت سوق میدهند، اما عمده این پژوهشها نمیتوانند پاسخگوی مسائل اساسی باشند و به معنای دقیق کلمه به مسئله نپرداخته اند.
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به چهلمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون ببینید.
#کالک
#دانشگاه
#دانشجو
#سید_محمد_آزمون
#محمد_رضا_قلی_زاده
#تشکل_های_دانشجویی
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org