eitaa logo
کانون اندیشه جوان
303 دنبال‌کننده
882 عکس
497 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @canoonandishehjavan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️ حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها : ◾️ همانا حقیقت و واقعیّت تمام سعادت ها و رستگاری ها در دوستی علی علیه السلام در زمان حیات و پس از رحلتش خواهدبود. 📖 شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید:ج 2، ص449. 🏴شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تسلیت باد🏴 📌@canoon_org
🔷واژه در فرهنگ این گونه معنا شده است چیزی که با مسائل معنوی یا مذهبی ارتباطی ندارد؛ چیزی که «این جهانی» است؛ مانند «تربیت سکولار»، «هنر » و.... . 🔶واژه Secularism نیز در همان فرهنگ (آکسفورد) چنین معنا شده: باور به اینکه حقوق تربیت و... باید بر واقعیات و (علوم تجربی) و غیره مبتنی باشد، به جای ابتنای بر دین طرفداران سکولاریسم آگاهانه و با اراده و گزینش خود، می کوشند همه اشکال اعتقاد به امور و مفاهیم فراطبیعی و کارکردهای ویژه آن را طرد و تخطئه و از اصول غیردینی و بلکه ضددینی به منزله مبنای اخلاق شخصی و سازمان اجتماعی حمایت کنند. 💢در فارسی برای مفهوم معادلهای فراوانی به کار رفته است؛ مانند: دنیاگرایی ،دنیازدگی دنیوی ،گری جدا انگاری دین و ،دنیا دین زدایی، دنیوی سازی دیانت زدایی، دنیوش و عرفی شدن. صرف نظر از بحث های مفصل فلسفی و جامعه شناختی که در غرب مطرح شده و در زبان فارسی نیز حجم زیادی از ترجمه ها تا تلاش برای بومی سازی این نگرش و تا نقد و ارزیابی آنها ارائه شده است. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
🔰اسلام‌شناسی غربی‌ها با چه نیت و اهدافی صورت می‌گیرد؟ 🔷 نشست علمی مطالعات اسلام ‌پژوهی در غرب با حضور دکتر سعید طاووسی مسرور «استادیار فلسفه و کلام اسلامی و شیعه شناسی دانشکده الهیات و معارف اسلامی» در کانون اندیشه جوان برگزار شد. 🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید. 🌐 https://www.canoon.org 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰جمهوریت و سیاست! 💢مشخصه حکومت دینی در عصر حاضر ولایت فقیه است؛ بر این اساس «جمهوریت» در این نظام چه جایگاهی خواهد داشت؟‌ مردم‌ چه جایگاه و نقشی در این جمهوریت دارند؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به سی و هفتمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔶در چند سال اخیر و با شدت یافتن تحریمهای یک جانبه و غیرانسانی غرب علیه اصطلاح «» برای نخستین بار توسط در دیدار کارآفرینان در شهریور ۱۳۸۹ وارد ادبیات اقتصادی کشور شد و مقصود از آن اقتصادی است که در شرایط ،فشار ،تحریم دشمنی ها و خصومت های شدید بتواند تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور باشد. 🔷این نوع از اقتصاد ارکانی دارد که عبارت است از ۱- مقاوم بودن اقتصاد در مقابل توطئه دشمن؛ ۲- استفاده از همه ظرفیتهای دولتی و مردمی بخش خصوصی؛ ۳- حمایت از تولید ملی؛ ٤- مدیریت منابع ارزی ۵- مدیریت مصرف و پرهیز از اسراف و ؛ ٦- توجه جدی به شرکتهای دانش بنیان اقتصاد مقاومتی در مقابل اقتصاد بیمار و توأم با است. 💢معنای آن حصارکشیدن دور خود و انجام دادن يك سری کارهای تدافعی صرف نیست، بلکه اقتصاد مقاومتی به يك ملت امکان میدهد حتی در شرایط فشار ملتی در حال رشد و شکوفایی باشد. اقتصاد مقاومتی منظومه کاملی در زمینه مسائل اقتصاد است و شامل اصلاح الگوی مصرف جلوگیری از همت و کار جهاد اقتصادی، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
🔰نقد و بررسی الگوی اندیشکده‌ای در راهبری سیاست 🔷 نشست علمی «الگوی اندیشکده‌ای در راهبردی سیاست» با حضور مهدی رحیمی چاکدل «مدیر گروه مطالعات فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی» در اسکای‌روم کانون اندیشه جوان برگزار شد. 🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید. 🌐 https://www.canoon.org 📌@canoon_org
47.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰مارپیچ حقیقت! 🔶وقتی قصه‌ای ذهن‌مان را تسخیر می‌کند، می‌تواند نگرش‌هایمان را تغییر دهد، باورهایمان را دگرگون کند یا منافع و دغدغه‌های خاصی برای ما بسازد. پیام قصه‌ها این است که آنچه امروز رخ می‌دهد قسمتی از قصه‌ای بزرگ‌تر است، ماجرایی در قصه‌ی جمعی ما، قصه‌ای که اهمیت تاریخی دارد. 🔷چون قصه را می‌شود با دیگران به اشتراک گذاشت، ممکن است همزمان در ذهن تعداد زیادی از آدم‌ها بنشیند و به این ترتیب، باورها و منافع افراد را همسو کند و یک کنش جمعی و اجتماعی بسازد.اما اگر این قصه بر مبنای واقعیت نباشد چه خواهد شد؟ اگر روایت غالب اجتماع حقیقی نباشد چه نتیجه ای خواهد داشت؟ 💢در شابک این‌ هفته به مسئله روایت گری، پرداخت یک قصه و ایجاد یک کمپین و‌ کنش اجتماعی خواهیم پرداخت. 📖کتاب ترجمه 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰آسیب های اعتقادی نهیلیسم در فضای مجازی به چند دسته تقسیم می شود؟ الف) آسیب اعتقادی ناظر به ویژگیهای یکم و سوم نهیلیسم 🔶 هجوم اطلاعات و حداکثری شدن دسترسی ها در فضای مجازی، از سویی اطلاعات را زیاد می کند اما از معانی و مواجهه وجودی می کاهد؛ چنان که بودریار می گوید ما در جهانی زندگی می کنیم که اطلاعات بیشتر و بیشتر و معنا کمتر و کمتر وجود دارد. همچنین او برخلاف تلقی عمومی که اظهار می دارد اطلاعات گردش معنا را بیشتر می کند و جامعه پذیری را ممکن می سازد می گوید اطلاعات، محتوای خود و ارتباطات و امر اجتماعی را می بلعد. در چنین وضعیتی، عدم معنا واقعیت می یابد و معنای نخست هم واقعیت داشتن عدم است. در این حالت، اعتقادات و باورهای گوناگون بیش از گذشته وجود دارد اما این اعتقادات بدون روح فاقد معنا و عاری از هرگونه نهادینگی و مانایی در ذهن و ضمیر معتقدان است. ب) آسیب اعتقادی ناظر به ویژگی دوم نهیلیسم 🔷 انفجار اطلاعات در هر مسئله ای و دسترسی بالا به این اطلاعات و امکان تغییر و تعويض مقولات اعتقادی و امکان جابه جایی در تالارهای گفت وگوی مختلف و اینکه کاربر میتواند هر لحظه در گروهی باشد؛ الان در گروه آشپزی و یک دقیقه بعد در گروه ثانیه بعد در یک صفحه با موضوع ها و کلیپ ها و یا کانال دینی و سی تصاویر مختلف ورزشی سیاسی و ... و در همه این موارد کاربران فاقد تخصص لازم محتویات اعتقادی این گروه ها و کانال ها و صفحات پدید آوردند. این هم سطح شدن همه اطلاعات و اعتقادات و یکسانی و یکنواختی همه چیز، و حاکمیت بی طرفی، فضایی را خلق می کند که در آن چیزی مهم تر از چیز دیگر نیست و چیز متمایز و برجسته ای وجود ندارد که بخواهیم به خاطر آن، زندگی را بر بنیاد آن بنا کنیم یا بخواهیم برای آن جان دهیم. 🔻فضای مجازی، به عامه بها میدهد و عامه خود عامل هم سطح سازی نهیلیستی است، چون وقتی همه چیز برای ما یکسان ،باشد هیچ تعهدی برای عمل وجود نخواهد داشت. در فضای مجازی چنین وضع نهیلیستی ای به شدت تشدید می شود. ج) آسیب اعتقادی ناظر به ویژگی ششم نهیلیسم 🔺در فضای مجازی به یک معنا عامه واجد مرجعیت میشوند و القای این فضا آن است که بیرون از این مرجعیت گسترده به مرجعیت متعالی ای وجود دارد نه به مرجعیت متعالی نیاز هست و این یعنی گسترش تمام عیار نهیلیسم به معنای پنجم است. در این فضای حاکم هیچ سخن قطعی ای وجود ندارد، هیچ هدف بیرون از جهان وجود ندارد و فقط و فقط این انسان است که میتواند در همین کره خاکی و بدون توجه به ماورا میتواند بر پایه ارزشهای خود ساخته اش به زندگی اش ادامه دهد. د) آسیب اعتقادی ناظر به ویژگی هفتم نهیلیسم ◻️ انباشت اطلاعات و باورها و یکسان سازی ،آنها و عادت به اخذ اطلاعات بدون دریافت معنا و عمق آن و بدون مواجه وجودی با معنا و بدون دریافت و فهم درست با عمیق آنها، سبک زندگی ای را برای ما پدید می آورد که در آن، هیچ عقیده ای نسبت به عقیده دیگر ترجیحی ندارد در این حالت، معنای ششم نهیلیسم ظهور می یابد؛ در این معنا، نه این عقیده ارزش دارد نه آن عقیده مقابلش نه برای عقیده به خدا باید جنگیدنه برای عقیده به الحاد. بنابراین همه چیزها و تمامی عقاید، بیهوده خواهد بود. ه) آسیب اعتقادی ناظر به ویژگی هشتم نهیلیسم ◼️فضای مجازی فضایی ،پیچیده پیشرفته و دستخوش نوسانات شدید و دیجیتالی وعددی است اما جهان فیزیکی تاحدودی آرام و یکنواخت و ساده است. بنابراین فاصله نجومی ای میان فضای مجازی با جهان فیزیکی وجود دارد. طبیعی است کاربری که وقت زیادی را در فضای مجازی به سر میبرد و خود به تعبیر بودریار جزو صفحه نمایش شده است زمانی که از فضای مجازی به جهان فیزیکی می آید همه چیز برایش مبهم و غریبه است او نیز برای دیگرانی که ضریب سایبورگی بالایی ندارند به غریبه ای مبدل میشود؛ غریبه ای که نه توانایی فهم رویدادهای پیرامونش را دارد نه قدرت تغییر آنها را دارد. 💢ملاحظه انتقادی در آسیب نهیلیسم ⭕️ ویژگی های نهیلیسم همانند انکار مرجعیت متعالی، مجاز شدن همه چیز و انکار تمایز میان خیر و شر به حسب اجتماعی معارض و مانع هرگونه پیشرفت، آبادانی، و تعالی است. همچنین ویژگی های یاد شده به حسب فردی، نه تنها کمکی به ما نمیکند، بلکه حتی زیستن را دچار اختلال و دشواری و در برخی مراحل، ناممکن می نماید،نهیلیسم بیماری مهلکی است که با وجود آن، کمال، سعادت، و شادکامی و موفقیتی برای آدمی میسر نیست. بنابراین نهیلیسم یک معضل آشکار است و نیازمند درمان تفصیل مواجهه انتقادی و درمانی با نهیلیسم در بخش راهکارها مطرح خواهد شد. 📖کتاب به قلم 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰نشست بررسی لایحه حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف 🔶 در لایحه ارسالی قوه قضائیه به دولت و لایحه ارسالی دولت به مجلس، ابتدا نسبت به کشف حجاب (برهنگی سر) تعیین تکلیف شده است که این مصداق درواقع مصداقِ اتم و کاملِ عنوانِ «بدون حجاب شرعی» است که در تبصره ماده ۶۳۸ آمده است. 🔷 سپس به جرم‌انگاریِ برهنگیِ کامل بدن یا هر آنچه در حکمِ برهنگی کامل است، برهنگی قسمت‌هایی از بدن ‌غیر از سر، و نیز به پوشش‌های نامتعارفی مانند پوشیدن لباس‌های نازکِ بدن‌نما که خلاف هنجارهای اجتماعی است، پرداخته شده است و در ادامه مسئولیت رانندگان، متولیان ناوگان حمل‌ونقل، مسئولان ادارات و نهادهای حاکمیتی و کارکنان این بخش‌ها، مسئولان ادارات و اماکن غیرِدولتی و نیز دارندگان واحدهای تولیدی بیان شده است و در بخش‌هایی از لایحه به جرائم افرادی که به بانوان محجبه به‌سبب پوششان توهین می‌کنند و نیز جرائم افرادی که علیه حجاب، فعالیت تبلیغی دارند یا به صورت سازمان‌یافته علیه حجاب اقدام می‌کنند و یا با ارتباط‌گیری با بیگانگان اقداماتی را جهت تضعیف حجاب به‌عمل می‌آورند، پرداخته شده است. 💢 موادی از لایحه مزبور نیز به مجرمانه بودنِ توهین و ضرب و جرح افراد به یکدیگر ـ تحت هر عنوانی که باشد ـ و نیز نحوه بارگذاریِ مستندات تخلفات و جرائمِ موضوعِ لایحه و نحوه رسیدگی و دادگاه رسیدگی‌کننده به این جرائم اختصاص یافته است.به طور کلی، لایحه ارسالی همانند بسیاری از طرح‌ها و لوایح، دارای نقاط ضعف و قوتی است. 🗓 در همین راستا قصد داریم تا در پنج شنبه ۹ آذر ماه ساعت ۹ صبح با حضور دکتر حسینعلی بای نشستی در اسکای روم کانون اندیشه جوان تحت عنوان «بررسی لایحه حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف» برگزار نماییم. 🌐 این گفتگو به صورت برخط در اسکای روم کانون اندیشه جوان به نشانی b2n.ir/d05397 برقرار است. 📌@canoon_org
🔰 قدس در کشاکش خوانش‌های الهیاتی _ تمدنی 🔷 نشست علمی با موضوع «قدس در خوانش‌ های الهیاتی _ تمدنی» با حضور محمدهادی همایون عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) در اسکای‌روم کانون اندیشه جوان برگزار شد. 🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید. 🌐 https://canoon.org/%D9%82%D8%AF%D8%B3-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D8%A7%DA%A9%D8%B4-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%84%D9%87%DB%8C%D8%A7%D8%AA%DB%8C-_-%D8%AA%D9%85%D8%AF%D9%86%DB%8C/ 📌@canoon_org
🔷 بارزترین و فعالترین گرایش چپ در آستانه و بعد از آن جنبش بود، گرچه از نظر کمی در اقلیت قرار داشت به دلیل تبعیت از حزب صاحب تشکیلات منسجمی بود ها از شیوه های در انقلاب مشروطه پیروی می کردند. 🔶 یکی از روش های متعارف آن ها حذف فیزیکی یا حیثیتی رقبای سیاسی بود. این گرایش قبل از مشروطه چندان بروزی نداشت اما با آزادی حاصل از مشروطه با عنوان «» و به ویژه حزب «» در مجلس اول بسیار فعال شدند سوسیالیست های ایرانی متأثر از دو مرکز سیاسی خارج از کشور بودند یکی و دیگر باکو استانبول محل تجمع تجار و عده ای از روشنفکران بود، اما باکو مرکز کارگران ایرانی شاغل در معادن و چاه های نفت محسوب می شد این دو مرکز، به ویژه باكو، تحت تأثیر مستقیم های روسیه بودند که علیه حکومت تزار فعالیت می کردند. 💢مهم ترین مواد مرام نامه حزب سوسیالیست عبارت بود از مخالفت با نظام استبدادی سلطنتی و حمایت از استقرار نظام قانونی مشروطه، تأمین آزادی های فردی و اجتماعی لغو مالکیت های بزرگ و الغای نظام ارباب و رعیتی و نفی استثمار و تحقق و . 📖ماهنامه ، شماره ۷۱ 📌@canoon_org
💢مخاطبان و همراهان گرامی 🙏با عرض پوزش؛ 🔶نشست «بررسی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف وحجاب» که قرار بود امروز با حضور جناب آقای دکتر حسینعلی بای برگزار شود ، به دلیل مشکلی که برای ایشان پیش آمده برگزار نمی گردد. لازم به ذکر است اطلاعات تکمیلی درباره برگزاری دوباره این نشست متعاقبا از طریق رسانه های کانون اندیشه جوان به اطلاع شما همراهان گرامی خواهد رسید. 📌 @canoon_org
🔷 را میتوان در حوزه های سیاسی ،اقتصادی فرهنگی و اخلاقی به کار برد. به اجمال می توان گفت اعتقاد به حداکثر آزادی های سیاسی و حداقل دخالت دولت و حکومت را می گویند. اعتقاد به حفظ آزادی افراد در حوزه فعالیت های اقتصادی و دفاع از حریم مالکیت خصوصی و سرمایه داری است. 🔶 باور به اینکه معیار تشخیص دهنده خوب و بد ،اخلاقی خود انسان است و هیچ قانون کلی اخلاقی وجود ندارد بلکه باید از انعطاف و اباحی مسلکی اخلاقی حمایت کرد است . 💢 در نهایت عبارت است از باور به تنگ شدن دایره دخالت حکومت ها در حوزه کاسته شدن حدود و قیود برای فعالیت های مختلف فرهنگی و گسترش میدان عمل فرهنگی برای افراد و گروه ها. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
🔰 الگوی حکمرانی فرهنگی و برنامه هفتم توسعه 🎞فیلم کامل نشست علمی «الگوی حکمرانی فرهنگی و برنامه هفتم توسعه» 🔷این نشست با حضور حسین بابایی مجرد «عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی» برگزار شد. 🔶فیلم کامل این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
📖 کتاب پیش با روش توصیفی – تحلیلی به نگارش درآمده تا موضوع و تناسخ‌باوری را به روشنی و گستردگی تبیین کند. این مطالب زمینه را برای طرح دیدگاه اسلامی درباره تناسخ هموار می‌­سازد و خواننده محترم مجال می­‌یابد که دیدگاه‌­های مطرح شده را با چهارچوب اسلامی بسنجد. 🔶 پیکره این اثر تا اندازه زیادی از کتاب ، نوشته ، برگرفته شده و مطالبی دیگر را هم بدان افزوده ­شده است. 🔷 با این حال مولفان این کتاب و امید دارند کتاب حاضر بتواند نظر مخاطب را به ابعادی جدید از تناسخ و تناسخ‌­باوری جلب کند که آثار ارزنده فارسی، همچون: تناسخ از دیدگاه عقل و وحی نوشته ، تناسخ؛ بودن یا نبودن تالیف ­‌_فر، روح و چگونگی ارتباط با ارواح و تناسخ به قلم ، تناسخ در فرق و مذاهب اسلامی به نگارش ، رساله دکتری با عنوان: _متون_مقدس_هندویی و متون کلامی شیعه از و…، به آنها نپرداخته‌­اند. 💢 فصول این کتاب عبارتند از: مفهوم شناسی و گونه شناسی تناسخ باوری، فرهنگ ها،ادیان و مکتب های باورمند به تناسخ، ادیان مختلف با تناسخ، رویکرد های جدید به تناسخ، تحلیل دلایل گرایش به تناسخ یا انکار آن، اسلام و نقد تناسخ باوری. 📌@canoon_org
🔰 پوپولیسم و دموکراسی در اندیشه و نظام سیاسی 🔷 نشست علمی با موضوع «پوپولیسم و دموکراسی» با حضور محسن ردادی «عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی» در اسکای‌روم کانون اندیشه جوان برگزار شد. 🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید. 🌐 https://canoon.org/%d9%be%d9%88%d9%be%d9%88%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85-%d9%88-%d8%af%d9%85%d9%88%da%a9%d8%b1%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d9%86%d8%af%db%8c%d8%b4%d9%87-%d9%88-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d9%85-%d8%b3%db%8c/ 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔶اندیشه پست مدرن با انکار هرگونه فرا روایت و شالوده شکنی و ساختار زدایی همه چیز و انکار وجود همۀ بنیادهای دوران مدرنیسم پا به عرصه وجود نهاد. منظور از فرا یا روایت های ،کلان روایت های هستند که برای توجیه کارکرد نهادها ارزش ها و اشکال فرهنگی در دوران مسلط بودند. این روایت ها ترکیبی از ایدئولوژی ها، ادیان مفهوم توسعه روابط کشورهای و کشورهای پیشرفته، سودمندی تحلیل روانی یا مزایای سرمایه داری بود. 🔷عده ای از طرفداران پست مدرنیسم بر این باورند که در این دوره به دلایل گوناگون، از جمله گسترش روزافزون قدرت تکنولوژی و نیز ظهور «»، یعنی انقلاب در عرصه تکنولوژی جدید اطلاعات و ارتباطات و نتایج و لوازم آن، یعنی تغییر در معنا و مفهوم زمان و مکان فروریختن مرزهای سیاسی و جغرافیایی و اساسا فروپاشی بسیاری از عوامل هویت بخش شکل گیری «» و از بین رفتن تاریخ های قومی بومی و ملی بسیار سرعت گرفته است؛ بنابراین در دوران کنونی دیگر به آسانی نمی توان از تاریخهای مستقل ،قومی بومی و ملی سخن گفت. 💢عده ای دیگر نیز معتقدند پست مدرنیسم در غرب برای حل بحران مدرنیسم به وجود آمد و حل بحران معنویت را مهمترین فلسفه وجودی پست مدرنیسم تلقی می کنند. بعضی دیگر از جمله عضو شورای در امور فرهنگی مهمترین ویژگیه ای دوران پست مدرن را بی اعتمادی عمیق ،انسان، ترویج گرایش غیر عقلانی به جای عقلانیت، بی تفاوتی دینی و تجربه شبه دینی بر می شمرند با توجه به اهمیت این موضوع و توجه بسیاری از نظریه پردازان مطرح به آن، ضرورت بررسی و تشریح نگرش پست مدرنیسم احساس شد و به همین منظور موضوع پرونده این شماره از نشریه زمانه به بررسی و نقد نگرش پست مدرنیسم اختصاص داده شد. 📖ماهنامه ، شماره ۷ 📌@canoon_org
30.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰آینده مذاکرات هسته ای 🔶ایالات متحده در توافق های گوناگون هسته ای نشان داده است به تعهداتش پایبند نیست و رفتار دو گانه ای را در این قبال از خود بروز می دهد. با در نظر گرفتن این مسئله جمهوری اسلامی ایران چه رفتاری را باید در مقابله با این سیاست نشان دهد؟ آیا صرف دوری از مذاکرات راه حلی اساسی خواهد بود؟ با توجه به تجربه مذاکرات آینده برنامه هسته ایران چه نتیجه ای خواهد داشت؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به سی و ششمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔶امروزه انواع رسانه های شامل رسانه های ،کابلی، امواجی و مطبوعاتی در زمره گسترده ترین و اساسی ترین وجوه تمدن بشری قرار گرفته و با تکامل خویش ماهیت انسان و جامعه معاصر را دگرگون ساخته اند. انسان ،امروزه به واسطه تکامل رسانه های ، و ؛ به قدرتی افسانه ای دست یافته است؛ که پیش از این در داستانها و آرزوها نقش بسته بود. 🔷 از لحاظ مالکیت مطلوبیت و فلسفه وجودی هنوز هم در وضعیت آزاردهنده ای به سر میبرند و حتی شاید بتوان گفت که از این نظر رو به وضعیتی دهشتناک و اسف بار گذاشته اند. روشنفکران غربی از برنامه های فرهنگی و رسانه ای حاکم بر جوامع خود به تنگ آمدهاند و با انتقاد از روند نابودسازی ماهیت انسان در پروسه برنامه های رسانه ای خویش از تعابیری چون «فرهنگ مبتذل»، «رسانه های جمعی شرم آور » و «دیکتاتوری رسانه ها» سخن می گویند. 🔻 تئوری مطبوعات و الگوی رسانه ای در نظامهای سیاسی ، , ، و نظامهای دینی متفاوت است و اندیشمندان و حقوق دانانی که این الگوها را ترسیم یا شفاف نموده اند؛ هر کدام براساس دیدگاه و نظام سیاسی خویش عمل کردهاند؛ که به هر حال تا حدودی مطالبات جوامع خود را فراهم میساخت. 💢 اما کشورهای جهان سوم و از جمله کشورهای اسلامی به دلیل نابسامانی های اجتماعی و خودباختگی های فرهنگی توفیق ارائه یک تئوری مطبوعاتی و رسانه ای را نیافتند و رسانه های جمعی این جوامع نیاز ملی یا مذهبی این کشورها را به درستی برآورده و در بسیاری از موارد نیز باعث ایجاد تضادها و شکافهای فرهنگی و اجتماعی زیانباری گردیده است. 📖ماهنامه ، شماره ۱۴ 📌@canoon_org