eitaa logo
کانون اندیشه جوان
311 دنبال‌کننده
925 عکس
539 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @canoonandishehjavan
مشاهده در ایتا
دانلود
کانون اندیشه جوان
💢 از آنجا که چپ نو در آمریکای لاتین حیات یافته است و حاکمان آن را بهترین روش و وسیله برای جلب توده ها تشخیص داده اند. چپ نو در آمریکای لاتین را باید به شدت عوام گرا و پوپولیست و به گونه ای وسیع بی بهره از هرگونه استحکام نظری در نظر گرفت. 🔸۱- آشفتگی ساختار اقتصادی: تضاد های فقیر و غنی شهری و روستایی کشاورزی و صنعتی حاشیه نشین و متن نشین، استقلال اقتصادی دولت از جامعه، نابرابری و احساس تبعیض، فقر و فساد اقتصادی و نبود آگاهی طبقاتی و...، که همگی شاخصه های ساختار و نهاد معیوب اقتصادی است در ایجاد رویکردهای پوپولیستی در جامعه تأثیر فراوانی دارد. 🔹۲-بحران مشروعیت: رشد و قوت بوروکراسی و فربه شدن دولت، ضعف بدنه اجتماعی، فاصله دولت و ملت و... نوعی سوء ظن به قدرت پدید می آورد که سرانجام به ایجاد بحران مشروعیت منجر می شود. به عقیده هابرماس با اختلاف میان انگیزش های اعلام شده از سوی دولت نظام آموزشی و شغلی از یکسو و انگیزش های فراهم شده توسط نظام اجتماعی و فرهنگی، جامعه به سمت این بحران حرکت میکند و سرانجام پوپولیسم را به ارمغان می آورد. 🔸۳- ضعف جامعه مدنی: ضعف نهادهای مدنی فعالیت جدی نداشتن احزاب مطبوعات و انجمن های غیردولتی، تحقیر فرد و به حاشیه رانده شدن او، رشد نکردن مفهوم شهروندی، نبود مشارکت سیاسی ،واقعی ضعف همبستگی ارگانیکی و وجود نوعی جمع گرایی قبیله ای در عین خودخواهی فرد گرایانه از دیگر مشکلات جوامع در حال گذار است که امکان دارد آنها را به مشکل پوپولیسم دچار کند. 🔹۴- غیبت گفتمان انسجام بخش : اتمیزه کردن جامعه در عین توده ای بودن آن، نبود گفتمان های انسجام بخش و همبستگی بخش که از زیان های حرکت به سمت مدرن شدن است، اگر با ضعف روشنفکران و نخبگان در ادای وظیفه شان در جامعه همراه شود جامعه را به سمت حرکت های توده ای و ایدئولوژی های بنیادگرا سوق می دهد که پوپولیست ها با همین حربه اقدامات خویش را جلو می برند. 📖ماهنامه زمانه، شماره ۷۱ 📌@canoon_org
50.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰عدالت مالیاتی 🔶 ایجاد نظام مالیاتی دقیق و حساب شده از مهم ترین اهدافی است که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به آن اشاره شده است. نظامی که معافیت، وصول و قوانین مالیاتی را با آگاهی و عادلانه میان اقشار مختلف تقسیم کند. اما نظام اقتصادی کنونی برای تحقق این مهم با چالش هایی رو به رو است... 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به سی و یکمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔶 طلب از شعارهای اساسی مردم ایران در برابر بود. مردم برای رسیدن به آزادی های به حق و مشروع خود همواره آن را به عنوان یک آرمان در سر داشته و مطالبه کرده اند. آزادی افراد تا آن حد محترم است که «هیچ مقامی حق ندارد... آزادی های مشروع را، هرچند با وضع قوانین و مقررات سلب کند (اصل۹). 🔷 بدیهی است استفاده از مجازات های برای افرادی که به دیگران تعدی کنند خود به نوعی توسعه و حمایت از آزادی های قانونی آماده جامعه به شمار می رود. در برابر متخلفین و مجرمین نباید دچار انعطاف شود. در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای حفظ و گسترش آزادی های مشروع اصول متعددی مقرر شده است: 🔸 آزادی بیان و اندیشه تا محدوده ای که مخل مبانی اسلام و متعرض حقوق عمومی نباشد (اصل ۲۴). 🔹 آزادی راهپیمایی ها و تجمعات با رعایت حدود مقرر در قانون (اصل ۲۷)؛ 🔸 آزادی تشکیل و راه اندازی احزاب و انجمن های سیاسی و صنفی با رعایت حدود مقرر در قانون (اصل ۲۶) 🔹 آزادی انتخاب شغل (اصل ۲۸)؛ 🔸آزادی های اقتصادی برای تأمین استقلال اقتصادی و ریشه کن نمودن فقر و رشد تعالی کشور (اصل (۴۳)؛ 🔹آزادی کسب و کار و ثمرات آنها (اصل ۴۶) 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔷 یکی از مسائلی که دغدغه ذهنی شاعران و نویسندگان است جستن راهی برای مطرح شدن در سطح جهانی و کسب موقعیت در امروز جهانی است. تصوّر برخی آن است که برای رسیدن به این جایگاه باید به «پسند جهانی» توجه کرد و یا متناسب با ذائقه جهانی، خلق اثر کرد و برای ادراک چنین مرتبه ای باید از سنت ها و نمودها و مظاهر ملی صرف نظر نمود! 🔶 این تفکر ناروا، نوعی پوست انداختن، و خروج از زبان و فرهنگ و حتی ارزش های ملی و دینی را در پی خواهد داشت. انگاره نادرست دیگر این است که باید مثل چهره های مطرح جهانی گفت و نوشت و سرود بی آن که توجه شود همه چهره های جهانی و فادار به ، باورها و هنجارهای سرزمین خود و حتی گاه «به شدت بومی هستند و باید بومی ماند تا جهانی شد». 💢 فضای تبلیغاتی جهانی که صلح و آزادی () را هماره تبلیغ می کند در این رویکرد بی تأثیر نیست . شگفت آن است آنان که بیش از همه از صلح و آزادی سخن می گویند، بیش از همه جنگ آفرین و صلح ستیز برای فروش تسلیحات خود و استیلا و سیطره بر جهان و ملت ها و سرمایه های دیگران هستند. تکرار مداوم صلح از این حنجره ها، باعث می شود که چهره خشن و خونین آنان پشت نقاب ها پنهان بماند و نویسنده و شاعر به اصطلاح جهان سوم با همان ها هم صدا و همراه و زبان گویای آنها شود! ⭕️ به هر حال برخی برای جهانی شدن آن قدر از خود می تراشند تا بیرنگ و بی خاصیت می شوند. شعر ضد دفاع مقدس گفتن - دانسته یا ندانسته - نوعی القای جهانی بودن و صلح طلب بودن تلقی می شود. برخی داستان نویسان نیز به امید ترجمه شدن اثر و تحویل گرفته شدن از سوی چهره ها و مراجع جهانی در این دام لغزیده اند. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
6.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰امام محمد باقر علیه السلام : 🔶هر که زبانش راستگوست کردارش پاک است. 📜( تحف العقول ج 30 ص 373) 🌺میلاد امام محمد باقر علیه السّلام گرامی باد🌺 📌@canoon_org
🔶 جمهوری اسلامی ایران سرفرازانه و با توکل به خداوند متعال و تلاش دانشمندان جوانش، مقتدرانه توانسته است خود را در میان ده کشور اول جهان در زمینه استفاده صلح‌آمیز از جای دهد؛ چیزی که برای بسیاری از کشورهای جهان مخصوصاً دولت‌های غربی تقریباً باورپذیر نبوده است. 🔷 یکی از اهدافی هم که این دولت‌ها با مطرح‌کردن مشکلات به‌اصطلاح پرونده ایران پیگیری می‌کردند، جلوگیری از دستیابی‌های پیشرفته‌تر توسط ایران بود. از آنجا که نسبت به برنامه‌های هسته‌ای ایران و ارتباط کشورمان با مجامع بین‌المللی مرتبط با این مسئله، پرسش‌ها و ابهام‌هایی مطرح است. 📖 کتاب به کوشش در قالب پرسش و پاسخ، اشکالات و ابهام‌ها را طرح کرده و پاسخی مناسب به آنها ارائه نماییم؛ البته پیش از پرداختن به مبانی حقوقی بحث نیز برای آشناترشدن با مسائل هسته‌ای مرتبط با ایران، مختصراً در مورد ماهیت انرژی هسته‌ای و مباحث پیرامون آن مطالبی ارائه می‌شود. 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰امام هادى علیه السّلام فرمودند: ◼️هر كس از خدا فرمان ببرد، از او فرمان برند. 📜تحف العقول ، ص 482 🏴شهادت جان سوز امام هادى علیه السّلام تسلیت باد🏴 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔶 در بیان اینکه هدف و غایت زندگی انسان چیست، به دو دسته تقسیم می شوند؛ عده ای هستند و در میان اهداف و غایات طبیعی و دنیایی بر هدف و غایت خاصی انگشت نمی گذارند بلکه بر شخصیت و ذهنیت و ویژگی های خاص هر فرد تأکید میکنند. به این معنا که هر کس با توجه به ذوق و سلیقه و شخصیت و ذهنیت خاصی که دارد ممکن است چیزی در طبیعت برایش ارزشمند باشد و در آن مستغرق شود. 🔷 افراد در گرایش ها و امیالشان با هم تفاوت دارند و همین تفاوت در امیال و گرایش ها موجب می شود ما به امر معین و خاصی برای همه تأکید نکنیم و بگوییم هر کسی به هر چیزی علاقه و میل داشت و با تمام وجود به آن پرداخت و در آن غرق شد همان برای او هدف و غایت است. براین اساس اموری مانند ثروت، قدرت، لذت، شهرت، تمکن اجتماعی، اختراع علمی و ابتکار هنری اهدافی هستند که می توانند زندگی افراد را معنادار کنند و هر فردی ممکن است به یک یا چند هدف فوق گرایش داشته باشد. 💢 برای نمونه ممکن است فردی به قدرت گرایش داشته باشد و تمایل دیگری به لذت و شهوت باشد. برخی دیگر از طبیعت گرایان هستند. آنها معتقدند بعضی اهداف و غایات طبیعی صرف نظر از ،امیال گرایش ها، ویژگی های ذهنی و شخصیتی ،افراد ارزشمند هستند و انسان ها بدون توجه به اینکه به چه چیزی میل و گرایش ،دارند برای ارزشمندی و معناداری زندگی شان باید زندگی خود را در ارتباط با آن اهداف جهت دهند. آنها اهدافی مانند اختراع ،علمی زندگی ،اخلاقی ابتکار هنری و عشق به انسان را به لحاظ عینی ارزشمند میدانند و موجب معناداری زندگی آدمیان می شمارند. 📖 کتاب تقابل اخلاق دینی و اخلاق سکولاریسم به کوشش و 📌@canoon_org
49.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰دولت سازی جوان و انقلابی 💢 دولت سازی از مهم ترین مراحل حکومت اسلامی است. در بیانیه گام دوم انقلاب بر لزوم تشکیل "دولت جوان حزب اللهی" تاکید می شود. عبارتی که تببین ویژگی های آن ضروری بنظر می رسد. اما، دولت جوان حزب اللهی به چه معنا است؟ مصادیق آن و روش بازشناسی این دولت چیست؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به سی امین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📌@canoon_org