eitaa logo
کانون اندیشه جوان
311 دنبال‌کننده
925 عکس
539 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @canoonandishehjavan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷 ماشیح علاوه بر داشتن قدرت اجرایی پادشاه جنبه روحانی نیز پیدا می کرد از پادشاه ملقب به ماشیح انتظار می رفت ظلم را ریشه کن و عدالت را در جامعه جاری کند. پس از اینکه نبی پادشاه یهود را با روغن مسح می کرد، حاکمیت الهی پیدا می کرد و اطاعت از او بر همگان واجب میشد. 🔶 افزون بر این در زمانهای بعد کسانی را که از آنان چنین انتظاری می رفت، گرچه مسح نشده بودند می نامیدند. برای مثال که به یهودیان خدمت کرده بود در کتاب مسیح خداوند نامیده می شود؛ در حالی که درباره مسح شدن وی در هیچ جا سخنی به میان نیامده است. یهودیان تحقق آرزوهای خود را در شخصیت منجی می دیدند. آنان در انتظار ظهور موعودی بودند که دوران باشکوه داوود و سلیمان را برای آنان به ارمغان آورد. 💢 ایشان این موعود را ماشیح می نامیدند. موسی یوشع شائول () و داوود نمونه هایی از منجیان بنی اسرائیل در گذشته بودند. در کتابهایی که در زمان اسارت بابلی نگاشته شده است نهایت آرزوی بازگشت به اورشلیم تجدید بنای معبد، ظهور پادشاهی از نسل داوود و تحقق وعده خداوند در سرزمین موعود است. بر اساس کتاب دانیال، منجی یهود در شخصیت ماشیح شکل می گیرد. این تنها موردی است که در ماشيح موعود ذکر شده است. 📖 کتاب به کوشش 📌@canoon_org
🔶 هنگامی وارد کار می‌شود که نظرگاه انسان نسبت به هنر و به‌ويژه نقاشی عوض شده باشد. هنگامی که انسان نظر از عالم قدس و نور بردارد و به طبیعت مادی بدون ارتباط با عالم بالا نظر بیندازد، پرسپکتیو اصلی‌ترین عامل ایجاد چنین فضایی در نقاشی می‌شود. 🔷 پیش از این در دوران فرهنگ اسلامی، پرسپکتیو و هیچ‌گونه بازی با نور یا سایه روشن و... وجود نداشت. دلیل این امر به تعریف هنر و نظرگاه هنرمندان مسلمان و هنرمندان مدرن بازمی‌گردد. هنر از منظر هنرمندان اسلامی ابداع و به ظهور رساندن غیب عالم و بیان بی‌واسطه حقایق نورانی عالم وحدت است، اما در تعریف مدرن، هنر یا بیانگر طبیعت مادی یا بیانگر انفعالات و احساسات شخصی و درونی هنرمند است. 💢 با تغییر نگاه هنرمند نسبت به جهان، و غفلت از نگاه آیت‌بین نسبت به اشیا و امور، همه لوازم هنر مدرن وارد هنر می‌شود. بنابراین می‌توان را آغازگر غربی‌زدگی در صورت و معنای نقاشی ایران دانست. کمال‌الملک با به تصوير كشيدن روابط عینی اشیا و پدیده‌ها و مطابقت دادن آنها با واقعیت محسوس، و موجود در مکتب‌های را در ایران رواج داد و با این کار نقاشی ایرانی را وارد مرحلۀ خاصی از غرب‌زدگي در معنا و صورت کرد. 📖 ماهنامه ، شماره ۶ 📌@canoon_org
5.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف 🔶 ما بر تمامی احوال و اخبار شما آگاه و آشنائیم و چیزی از شما نزد ما پنهان نیست. 📖 الخرائج و الجرائح، ج۲، ص ۹۰۲ 🌸ولادت حضرت صاحب الامر امام مهدی علیه السلام بر شما مبارک باد🌸
🔶 آیت الله رضا استادی نکات ارزشمندی را درباره عرفان ،عملی علل گرایش به معنویت ضرورت کسب تقوی در مسیر عرفان کیفیت رابطۀ مرید و مرادی ویژگیهای استاد راه و ... مدنظر دارند؛ در فرازی از افاضه های ایشان میخوانیم: «... از آیت الله خوشوقت سوال شده که برای ترقی چه کار باید کرد؟ ایشان فرمودند همان کاری را که پیامبر (ص) کرد؛ باید گناه نکنیم و واجبات را انجام بدهیم. سوال شد که غیر از این دو تا چه ؟ گفتند: هیچ! گفته های آیت الله بهجت هم همین است ....» 📖 کتاب معیار ها و آسیب‌ها بر اساس، بر اساس سخنرانی های حضرت «» به تحشیه و پیوست گردآوری شده و به موضوع و و آسیب ها و معیارهای معنویت اختصاص دارد. 💢 در این کتاب، سخنان ایشان در قالب تحشیه و پیوست برای مخاطب جوان و طلبه به رشته تحریر درآمده است. در بخش تحشیه موضوعاتی چون گرایش به معنویت، ویژگی استاد اخلاق، تقوای الهی راه پیامبر (ص) و امامان (ع)، لزوم تحکیم پایه های اعتقادی، آیات و روایات منبع و معیار ذکر شده است. 📌@canoon_org
🔶 از مجموع این تعاریف که از صاحب نظران غربی ارائه شد می توان دریافت ، هم جنبه تخصیصی - توزیعی دارد هم جنبه کنترلی هم با سروکار دارد هم منافع و ارزش ها و در نهایت ،سیاست جنبه هایی از زندگی را که ویژگی عمومی دارند در بر می گیرد. 🔷اما باید یادآورشد تعریف سیاست در نگاه اندیشمندان مانند صاحب نظران غربی یک بُعدی نبوده و نیست همچنان که در تعاریف زیر مشاهده خواهیم کرد از جمله صاحب نظران مسلمانی که سیاست را تک بعدی ندیده اند است؛ چون ایشان در تعریف سیاست می نویسد سیاست یعنی مدیریت حیات انسان ها چه در حالت فردی و چه در حالت اجتماعی برای وصول به عالی ترین هدف های مادی و معنوی یا در جای دیگر سیاست را به حیات معقول تعریف کرده و می نویسد: سیاست به معنای حقیقی آن عبارت است از مدیریت و توجیه و تنظیم زندگی اجتماعی انسانها در مسیر حیات معقول. 💢 (ره) نیز درباره تعریف با اذعان به تعاریف سیاست باید اظهار کرد در این کتاب سیاست با دیدگاه اسلامی دنبال خواهد شد؛ چون همان گونه که گفته شد در اندیشه اسلامی به گونه ای متفاوت با به مقوله سیاست نگریسته می شود؛ چون در تفکر اسلامی ضمن مقدم داشتن اخلاق بر سیاست، رابطه فرماندهی و فرمانبرداری تعریف میشود و اصولاً در دید آنان سیاست وسیله هدایت انسان و جامعه انسانی را فراهم میآورد و هدفی دنیایی و اخروی داشته و امانت عمومی الهی است و جنبه ای همگانی دارد. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
32.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰دانشگاه سیاست ورز یا سیاست زده؟ 🔶سیاسی بودن دانشگاه یک امر معقول و پیشرو است اما چهارچوب این سیاست ورزی چیست و چگونه باید باشد؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به بیست و چهارمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📌@canoon_org
15.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 پیشنهاد مطالعه 🔷 اگر در پروسه انتخاب نامزد اصلح مشکل دارید و در میان مواضع و برنامه های کاندیدا سردرگم شدید، کتاب " آش کشک خاله رو درست بپز" به شما مهارت انتخاب درست و تکنیک های راستی آزمایی حرف های نامزدها را با تکیه به تجارب انتخابات های گذشته ارائه می دهد. 🎥ببینید... 📖 برای تهیه این کتاب به رسانه های اجتماعی کانون اندیشه جوان مراجعه کنید. 📌@canoon_org
🔷 به سال ۱۹۳۰ در الجزایر چشم به جهان گشود. او پس از پایان جنگ بین الملل دوم راهی فرانسه می شود و در آنجا به تحصیل رشته فلسفه می پردازد. وی موفق میشود در ۱۹۶۷ مدرک دکتری فلسفه را بگیرد. به سال ۱۹۶۷ دریدا سه اثر مشهور خود «از » «نوشتار و تفاوت» و «گفتار و پدیدار» را منتشر می کند. 🔶 در این آثار دریدا آرای خود را در خصوص ساختارشکنی طرح می کند. آرای او بر نظریه هایی چون مدلول دلالت، دال و نشانه ها تأکید دارد. او برای اولین بار به مقوله (deconstraction) اشاره کرد. مبحث مورد نظر دریدا در زمینه های مختلف چون ، ادبیات، سیاست و.... مطرح است. دریدا با پیروان مکتب ساختارگرایی مخالف است و بر این اصل تأکید دارد که پیروی از اصول ساختارگرایی باعث میشود تا فرد از متغیرها غافل شود. 💢وی بر این باور است که فرهنگ و تمدن اقوام مختلف در حال دگرگونی است، لذا مبانی فکری ساختارگرایی بی ثمر است. دریدا بر این اصل پافشاری می کند که یک متن هرگز مفهوم واقعی خودش را نشان نمی دهد؛ چون خالق اثر حضور ندارد و هر مخاطب می تواند به دریافتی متفاوت دست یازد. 📖 کتاب به کوشش 📌@canoon_org
خود باوری اقتصادی؛ فرصت ها و چالش ها.mp3
15.85M
🎧 صوت کلیپ «خود باوری اقتصادی؛ فرصت ها و چالش ها» را بشنوید. 📌@canoon_org
22.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰انتخاب اصلح یا مشارکت حداکثری؟ 🔶آخرین روزهای تصمیم کاندیدهای مد نظر برای شرکت در انتخابات مجلس است. ⁉️ بار دیگر یک سوال مهم افکار عمومی را به خود مشغول کرده است ،انتخاب اصلح یا مشارکت حداکثری؟ 💢 موضوعی که در هر رفراندومی اهمیت ویژه ای پیدا می کند، در این باره بیشتر بدانید... 🌀 بازنشر به بهانه دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔷 مرحوم علامه (ره) معتقد است که ما بدون این که تردیدی داشته باشیم با شعور فطری و وجدان خدادادی خود می فهمیم که سیر جهان هستی و گردش نظام آفرینش بدون هیچگونه استثنایی روی قانون علیت جریان دارد و هر موجودی یک راه رشد و کمال مخصوص به خود را می پیماید که اگر در آن مجرا قرار بگیرد، همه اجزای جهان با او سازگار خواهند بود. 🔶 قرآن کریم بیان میکند که حیات انسانی زندگی جاودانی است که با مرگ قطع نمی شود و در نتیجه باید روشی را در زندگی انتخاب کند که هم برای این سرای گذران و هم برای آن سرای جاویدان فایده داشته باشد و راهی را سپری کند که او را به سر منزل سعادت دنیا و آخرت برساند؛ این روش همان است که قرآن آن را «دین» می نامد و از نیروی عمومی و اقتضای کلی و دستگاه آفرینش الهام و سرچشمه میگیرد. 🔻 بنابراین دین از نظر منطق قرآن یک روش زندگی اجتماعی است که انسان اجتماعی به منظور تأمین سعادت زندگی انتخاب کرده است. البته با توجه به این که زندگی انسان، محدود به این جهان پیش از مرگ نیست این روش باید بر مقرراتی مشتمل باشد که با اعمال و اجرای آنها سعادت و خوشبختی دنیوی انسان تأمین شود و نیز باید شامل یک سلسله عقاید اخلاق و عبادات باشد که سعادت آخرت را تضمین کند. 🔺با توجه به این که زندگی انسان یک زندگی متصل است هرگز این دو جنبه دنیوی و اخروی از همدیگر جدایی نمی پذیرند از این رو اساس دین باید همان دستگاه واقعی آفرینش قرار گیرد نه امیال و عواطف بی بند و بار انسانی. یعنی آفرینش انسانی نیازمندی های وجودی ایی دارد و برای رفع آنها انسان بالقوه به تجهیزاتی مجهز شده است در دین که یک روش اجتماعی است بر اساس همان تجهیزات اولیه در آفرینش انسان، رفع آن ها به طور عادلانه تعبیه و تنظیم شده است نه بر اساس آنچه خوشایند و دلخواه انسان باشد. 📖 کتاب سیری در زندگی و‌ افکار علامه طباطبایی(ره) به کوشش 📌@canoon_org