eitaa logo
حکمرانی فرهنگی
4.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
205 ویدیو
357 فایل
📚اولین میکرورسانه حکمرانی و سیاستگذاری فرهنگی 🗂مرکز گفتمان سازی و تسهیل گری مسائل فرهنگی 👤روابط عمومی: @admin_activism ۴۴۸۸ گروه اندیشه ورزی حکمرانی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/683213486Ce83398f890
مشاهده در ایتا
دانلود
🌀 تأملی در بودجه دولتی حوزه‌های علمیه 📝 مغالطات دردناک 🖋 علی مهدوی 🔻 بخش نخست 🔸 گاه از زبان برخی نمایندگان معمم مجلس شورای اسلامی و گاه برخی خواص -در بیان لزوم تخصیص بودجه به حوزه‌ها و همچنین دفاع از ضرورت افزایش بودجه‌‌ی حوزه‌های علمیه- می‌شنویم: ❗️«طلاب از ضعیف‌ترین اقشار جامعه هستند؛ برای همین لازم است بودجه‌ی حوزه‌های علمیه عدد قابل توجهی باشد!» ♨️ در حالی که اهم بودجه‌ی نهادهای حوزوی خرج حقوق و مزایای کارمندان و هزینه‌های جاری نهادهای عریض و طویل ایجادشده در حوزه‌های علمیه می‌شود. ✅ بد نیست نسبت تقریبی مخارج این نهادها از محل بودجه را بدانیم: ➖ حقوق و دستمزد کارکنان حوزه: ۶۰ درصد ➖ هزینه‌های جاری نهادهای حوزوی: ۱۳ درصد ➖ حق التدریس: ۱۲ درصد ➖ بودجه برنامه‌ای: ۱۵ درصد (آنچه برای اجرای برنامه‌های حوزه باقی می‌ماند) 🔺 یعنی همه‌ی آن چیزی که قرار است خرج برنامه‌های حوزوی مربوط به طلاب (نه معیشت طلاب) شود حتی ۲۰ درصد کل بودجه هم نیست! 🔢 شورای عالی حوزه‌های علمیه (برادران)، شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران + جامعة الزهرا، جامعة المصطفی، شورای حوزه‌های علمیه خراسان و دفتر تبلیغات، شش نهاد رسمی اداره‌ی حوزه‌های علمیه هستند که هرساله بودجه قابل توجه دولتی (چند هزار میلیارد تومان) دریافت می‌کنند. ❇️ بنابراین این بودجه هیچ ربطی اصلا به و اینکه طلاب از قشر ضعیف یا قوی جامعه باشند ندارد. کما اینکه دانشگاه‌های دولتی نیز بودجه‌های کلان چندهزار میلیاردی دارند. 📌 ادامه دارد... 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
🌀 تأملی در بودجه دولتی حوزه‌های علمیه 📝 بخش دوم: حوزه و دیوان‌سالاری اداری 🖋 علی مهدوی ❓البته یک سؤال باقی می‌ماند، ساختارهای متعدد حوزوی طی سه دهه‌ی گذشته تا چه حد حوزه‌های علمیه را به اهداف مطلوب رسانده است و آیا مسیر طی‌شده، مسیری صددرصد صحیح بوده است؟ ❓یا احیانا فربه‌شدن ساختارها در برخی موارد، بجای تسهیل امور، تازه به کندشدن تحول حوزه‌های علمیه انجامیده است؟ ❇️ روشن است آنچه توسط مسؤولین محترم نهادهای حوزوی به عنوان ساختار و برنامه حوزه‌های علمیه شکل گرفته است، از سر دغدغه و دلسوزی بوده است و صد البته نقاط قوت و برکات آنها را نباید نادیده گرفت؛ 🔻 اما از طرف دیگر، آسیب‌شناسی و تصحیح اشتباهات و رخدادهای غلط هم از لوازم قطعی برای پویایی نهادهای حوزوی است. ♨️ عدم تحقق مطالبات رهبری و مراجع از حوزه‌های علمیه که شواهد آن در «کاهش جذب حوزه‌های علمیه، افزایش ریزش‌ها، دانشگاهی‌شدن حوزه، فراموشی سنت‌های ساختاری حوزه و شیوه‌های تعلیم و تعلم، ضعف در فقه حکومتی، کم‌توجهی به رشد همه علوم اسلامی، کندتر شدن روند تحصیلی در حوزه، عدم شناسایی استعدادهای مختلف و متنوع طلاب، عدم استحصال حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بدنه‌ی اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه، کم‌لطفی در حق ، موازی‌کاری نهادهای حوزوی و عدم نوآوری در روشهای ناقص و معیوب مثل ، امتحان استادی، پایان‌نامه و ...» عیان است، از ابهاماتی است که به دنبال پاسخ به این پرسش هستند که با وجود این همه ساختارهای حوزوی و ایجاد ستاد و صف و ... پس چرا همچنان این مشکلات به قوت خود باقی است؟ 📌 ادامه دارد... 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
🌀 تأملی در بودجه دولتی حوزه‌های علمیه 📝 بخش سوم: مبهم‌بودن آثار قبض و بسط بودجه 🖋 علی مهدوی 🔸 دولت اول احمدی‌نژاد، دوره‌ی گشایش بودجه برای نهادهای حوزوی -علی الخصوص شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه- بود. تنها در یکی از سالها رقمی بالغ بر ده برابر آنچه توقع برخی بزرگان به عنوان بودجه حوزه بود، تخصیص یافت که به نسبت آن سال رقم قابل توجهی بود. 🔹 رفته رفته در پایان دولت دوم احمدی‌نژاد و دو دولت حسن روحانی، بودجه‌های حوزه به شدت محدود شد و حتی طبق اذعان برخی مسؤولین، رقمی کمتر از آنچه تخصیص می‌یافت به حساب نهادهای حوزوی واریز می‌شد. می‌توان گفت در دولت کنونی مجدد آثار گشایش بودجه -چه در سال گذشته و چه سال جاری- به خوبی هویداست. ✅ اینکه مسؤولین حوزه در شرایط محدودیت بودجه توانستند به رتق و فتق امور بپردازند، از توانمندی و نقاط قوت ایشان است؛ 🔻 اما سؤالاتی برای بدنه حوزه‌های علمیه وجود دارد: ❓اساسا حوزه‌های علمیه در این دوره‌های قبض و بسط بودجه، چه تغییر و تحولاتی داشته است؟ ❓خروجی تحولی و آثار مثبت گشایش بودجه را در چه مواردی می‌توان دید؟ ❓برنامه‌هایی که در دوران گشایش بودجه اجرا شدند و خروجی‌های ملموس علمی، تبلیغی و اجتماعی داشتند چیست؟ ❓برنامه‌ها و نمود اجتماعی حوزه‌های علمیه در مسأله‌ی فرهنگ و همچنین رشد شاخص دینداری مردم چیست؟ ♨️ طبعا وقتی این موارد حتی برای طلاب و اساتید روشن نباشند، برای جامعه هم نمی‌توان لزوم رقم‌های چندصد و چندهزار میلیاردی را تبیین کرد. ❇️ امیدواریم مسؤولین محترم نهادهای مختلف حوزوی این موضوع را جدی بگیرند و هرسال گزارشی از دستاوردها و اقدامات علمی، فرهنگی، تبلیغی و اجتماعی حوزه‌های علمیه ارائه کنند. 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
📝 چرا شبکه‌های برون‌مرزی صداوسیما تعطیل می‌شوند؟! ✍️ عضو هیئت علمی 🔻شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی معاونت برون مرزی صداوسیما با 30 زبان زنده با مردم دنیا ارتباط دارند و طبق پیوست قانون بودجه سال 1398، تعداد 66 شبکه رادیویی و تلویزیونی را شامل می‌شود. ارتباطی که علاوه بر انتقال رویکرد اسلامی نظام، به تعامل فرهنگی و سیاسی نیز می‌بایست کمک کند. 🔻معاون برون مرزی سازمان صداوسیما پس از اعلام تعطیلی سه شبکه رادیویی و تلویزیونی از مجموعه تحت مدیریت‌ خود، به‌تازگی گفته «پرس‌تی‌وی، العالم، آی فیلم انگلیسی و عربی نیز از روی ماهواره حذف خواهند شد» که دلیل این مسئله را دریافت نکردن «حتی یک دلار از سهمیه ارزی» دانسته است. 🔻اگر همین امروز تمامی رادیوها و تلویزیون‌های برون مرزی خاموش شوند و سیگنال‌دهی آنها قطع شود، چه لطمه‌ای به پوشش اخبار ایران در بیرون از مرزها وارد می‌شود؟ آیا زبان نظام قاصر است از اینکه در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها و خبرگزاری‌ها نگاه خود را مطرح کند یا اینکه صرفا این شبکه‌ها ویترینی هستند برای اعلام حضور در بین شبکه‌های ماهواره‌ای و لزوم روشن ماندن آنها نه از روی تاثیرگذاری و جذب مخاطب که از روی تکرارپذیری و الزام تداوم این روند، ادامه می‌یابد؟ 🔻گزارش‌های سالانه و دوره‌ای مبنی بر تعداد و رضایت مخاطبان شبکه‌های برون مرزی (آنطور که مرتبط با شبکه‌های رادیو و تلویزیونی سراسری و استانی منتشر می‌شود) وجود ندارد یا در دسترس نیست. به عبارت دیگر نمی‌توان تخمین زد که شبکه‌های برون مرزی برای چه کسی پخش می‌شوند و آیا مخاطبان‌شان آنها را می‌بینند؟ 🔻بخشی از وظایف صداوسیما به عنوان یک رسانه حاکمیتی، تبلیغ و ترویج خدمات و رویکرد نظام در حوزه‌های مختلف برای ملت‌هاست. از این جهت می‌توان وجود معاونت برون‌مرزی را توجیه کرد، اما صرفا وجود آن اهمیت ندارد. آنچه که مهم است، عملکرد این رسانه‌هاست. ارائه‌ی گزارش‌های دقیق به دولت و نهادهای نظارتی و انتشار گزارش‌های ارزیابی عملکرد، مخاطب‌پژوهی و برنامه‌ریزی جهت‌مند برای این رسانه‌ها اهمیت بسزایی دارد. 📝متن کامل یادداشت را در بخوانید: 🌐 https://www.alef.ir/news/3990329023.html 💠 پژوهشکده حکمت 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
🔹 سینماگران از بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور می گویند؛ 🔸 از ضرورت نظارت عالیه بر عرصه های فرهنگی و هنری کشور تا لزوم توجه به نفوذ فرهنگی و هدر رفت بودجه‌ها ♦️ سینماپرس: تعدادی از سینماگران و کارشناسان فرهنگی در خصوص بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور متذکر شدند: مطالبات و دغدغه های رهبری در حوزه های فرهنگی اجرایی نشده؛ در همین راستا است که ضرورت نظارت عالیه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح می شود تا با هدایت ساختارهای فرهنگی در مسیر اهداف انقلاب اسلامی، ضمن شناسایی جریانات نفوذ فرهنگی در جهت خنثی سازی، زمینه اثربخشی هر چه بهتر بودجه های فرهنگی را فراهم سازد. 🎬 https://www.cinemapress.ir/news/143023/ 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
🔴⚡️مجموعه استوری 🔺سرخط نکات رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
⚙️مطالبه نخبگانی https://virasty.com/Mogtaba_farhang 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
تقی دژاکام، نویسنده، خبرنگار و فعال رسانه ای: 1️⃣ مستند «برای پس از مرگم» که درباره مرحوم شیخ علی صفایی حائری معروف به «‎» است را دیدم و دارم می‌لرزم. ▫️کسی با این‌همه ارادت به امام و انقلاب اسلامی، کارش به آنجا بکشد که جامعه مدرسین او را پنج ساعت تمام محاکمه کند و کسانی به جرم ارادت به او در انتخابات رد صلاحیت بشوند.. 2️⃣ کتاب‌هایش ممنوع شود و از جبهه دیپورتش کنند و... ▫️و در میان این‌همه نامردی‌ها تنها و تنها دو نفر محکم از او دفاع کنند: آیت‌الله ‎ و آیت‌الله ‎ 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
1️⃣ مرکز خدمات حوزه های علمیه سال 1400 = 1332 میلیارد تومان سال 1401= 2778 میلیارد تومان ( 108% رشد) سال 1402 = 6400 میلیارد تومان (130% رشد) 2️⃣ شورای عالی حوزه های علمیه سال 1400 = 867 میلیارد تومان سال 1401= 1975 میلیارد تومان (127% رشد) سال 1402 = 3173 میلیارد تومان (60% رشد) 3️⃣ دفتر تبلیغات اسلامی قم سال 1400 = 183 میلیارد تومان سال 1401= 226 میلیارد تومان (24% رشد) سال 1402 = 349 میلیارد تومان (54% رشد) 📌 دو نکته در مورد متن بالا که در مجازی منتشر شده است و دوستان زیادی سوال داشتند : ۱. هر سال با مطرح کردن این ارقام میخواهند ذهن جامعه را به سمت بودجه فرهنگی ببرند که استاندارد بودجه فرهنگی در دنیا ۵ درصد و در ایران در بودجه ۱۴۰۱ حدود ۲ درصد بود و ۱۴۰۲ اگر افزایش پیدا کند باز به استاندارد جهانی نمیرسد و به نظرم این ترفند نخ نمای بودجه بگیران کلان است که توسط رسانه ها ذهن ما را در این ۲ درصد مشغول کنند تا از ۹۸ درصد بودجه غافل شویم پس اگر قرار است بودجه بررسی شود لطفا همه ارقام آن بررسی شود. بودجه این ۳ دستگاه حوزوی در مقابل کل بودجه تقریبا صفر و در مقابل بودجه فرهنگی کشور هم سهم خیلی ناچیزی است. ۲. من امروز میتوانم هم از اصل بودجه نظامی و هم عملکردمون در مسئله نظامی دفاع کنم ولی نمیتوانم از بودجه فرهنگی کشور دفاع کنم چون دستگاههای فرهنگی حقیقتا یا کار نمیکنند و یا کارخرابی میکنند و کارهای خوب خیلی کم دیده میشود، به عنوان مثال در فتنه اخیر عملکرد این دستگاهها از صدا و سیما تا دفتر تبلیغات را دیدیم که به هیچ وجه قابل دفاع نیست و الان هم بعد از گذشت چندماه از فتنه هیچ برنامه مشخصی برای فرهنگ که بماند برای یک مسئله جزئی مثل حجاب ندارند و فردا اگر هوا گرم شود ما باید دعا کنیم که زودتر زمستان بشود تا شاهد صحنه های دلخراش در جامعه نباشیم. 📌 بنابراین هیچ آدم عاقلی با بودجه فرهنگی مشکلی ندارد ولی هر آدم عاقلی با بودجه ای که نمیدانیم چه دردی از فرهنگ ما را دوا میکند مشکل دارد پس مشکل افراد دلسوز ارقام بودجه نیست و ما دعا میکنیم روزی برسد ۵۰ درصد بودجه کشور برای جمهوری و ۵۰ درصد برای اسلامی هزینه شود ولی اگر قرار است با روال قبلی در امور فرهنگی جلو برویم و نهایتا یک عده به عشق آقا وسط میدان جهادی کار کنند و شما هیچ کاری نکنید، بنده با گرفتن یک ریال بودجه هم مخالفم ولی اگر قرار است روال قبلی اصلاح شود و ما وسط میدان فرهنگی شما را ببینیم حتما رایزنی کنید بودجه بیشتری بگیرید ما هم به نوبه خودمان از شما دفاع میکنیم. یاعلی 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
📝 چرا شبکه‌های برون‌مرزی صداوسیما تعطیل می‌شوند؟! ✍️ عضو هیئت علمی 🔻شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی معاونت برون مرزی صداوسیما با 30 زبان زنده با مردم دنیا ارتباط دارند و طبق پیوست قانون بودجه سال 1398، تعداد 66 شبکه رادیویی و تلویزیونی را شامل می‌شود. ارتباطی که علاوه بر انتقال رویکرد اسلامی نظام، به تعامل فرهنگی و سیاسی نیز می‌بایست کمک کند. 🔻معاون برون مرزی سازمان صداوسیما پس از اعلام تعطیلی سه شبکه رادیویی و تلویزیونی از مجموعه تحت مدیریت‌ خود، به‌تازگی گفته «پرس‌تی‌وی، العالم، آی فیلم انگلیسی و عربی نیز از روی ماهواره حذف خواهند شد» که دلیل این مسئله را دریافت نکردن «حتی یک دلار از سهمیه ارزی» دانسته است. 🔻اگر همین امروز تمامی رادیوها و تلویزیون‌های برون مرزی خاموش شوند و سیگنال‌دهی آنها قطع شود، چه لطمه‌ای به پوشش اخبار ایران در بیرون از مرزها وارد می‌شود؟ آیا زبان نظام قاصر است از اینکه در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها و خبرگزاری‌ها نگاه خود را مطرح کند یا اینکه صرفا این شبکه‌ها ویترینی هستند برای اعلام حضور در بین شبکه‌های ماهواره‌ای و لزوم روشن ماندن آنها نه از روی تاثیرگذاری و جذب مخاطب که از روی تکرارپذیری و الزام تداوم این روند، ادامه می‌یابد؟ 🔻گزارش‌های سالانه و دوره‌ای مبنی بر تعداد و رضایت مخاطبان شبکه‌های برون مرزی (آنطور که مرتبط با شبکه‌های رادیو و تلویزیونی سراسری و استانی منتشر می‌شود) وجود ندارد یا در دسترس نیست. به عبارت دیگر نمی‌توان تخمین زد که شبکه‌های برون مرزی برای چه کسی پخش می‌شوند و آیا مخاطبان‌شان آنها را می‌بینند؟ 🔻بخشی از وظایف صداوسیما به عنوان یک رسانه حاکمیتی، تبلیغ و ترویج خدمات و رویکرد نظام در حوزه‌های مختلف برای ملت‌هاست. از این جهت می‌توان وجود معاونت برون‌مرزی را توجیه کرد، اما صرفا وجود آن اهمیت ندارد. آنچه که مهم است، عملکرد این رسانه‌هاست. ارائه‌ی گزارش‌های دقیق به دولت و نهادهای نظارتی و انتشار گزارش‌های ارزیابی عملکرد، مخاطب‌پژوهی و برنامه‌ریزی جهت‌مند برای این رسانه‌ها اهمیت بسزایی دارد. 📝متن کامل یادداشت را در بخوانید: 🌐 https://www.alef.ir/news/3990329023.html 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
🔺تکرار قصه پرحاشیه بودجه حوزه های علمیه و سکوت مسئولین حوزوی! 🔸با تقدیم لایحه بودجه به مجلس هر ساله شاهد انواع تخریب های رسانه ای علیه نهادهای دینی و حوزوی هستیم و جالب اینست که پاسخ روشن بر پایه آمار و ارقام آشکار به این دعاوی داده نمی شود، مثلا هر بار می شنویم که بودجه کل حوزه های علمیه برابر بودجه یک دانشگاه دولتی هم نیست و اما آنچه در ظاهر آمار و ارقام بودجه می آید چیز دیگری است، براستی مشکل کجاست؟ بودجه حوزه های علمیه در مقایسه با بودجه سایر نهادهای فرهنگی، آموزشی و علمی چگونه است؟ ➖آیا الان نباید موسم روشنگری امثال حجت الاسلام حاج ابوالقاسمی به عنوان رابط رئیس جمهور با حوزه های علمیه و یا حجت الاسلام ملکی به عنوان قائم مقام حوزه های علمیه باشد؟! 🔺مرور چند اظهار نظر : حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی: ▫️سالیان طولانی است که برخی از منافذ مختلف بودجه بهره‌های رانتی می برند و بیشتر بودجه کشور به بخش ها و نهادهایی اختصاص می یابد که هیچ ثمره‌ای برای کشور ندارد و اختصاص بودجه برای این نهادها تنها اسراف بیت‌المال است. 🔹 برخی برای اینکه مردم از ارقام بودجه اختصاص یافته به نهادهای مربوط به آنها اطلاع و آگاهی پیدا نکنند، تا مورد مطالبه گری و پرسش قرار نگیرند؛ هجمه‌ و تخریب‌های رسانه‌ای به بودجه بخش فرهنگ و نهادهای دینی و حوزوی وارد می‌کنند. حجت الاسلام والمسلمین حسن آقا نظری شاهرودی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه و از اقتصاد دانان حوزوی: ▫️حوزه باید در برابر این هجمه ها به صورت فنی وارد عمل شود و با مقایسه بودجه نهادهای حوزوی با سایر نهادها می تواند به صورت مستدل به این هجمه ها پاسخ دهد. 🔹علاوه بر این، بودجه ای هم که به برخی نهادهای حوزوی تعلق می گیرد صرف امور اداری می شود و اینجا هم طلاب از این بودجه طرفی نمی بندند و شاید تنها نصیب طلاب از بودجه دولت، بودجه ای است که به مرکز خدمات تخصیص داده می شود. ▫️مشکل دیگری که در بحث بودجه وجود دارد عدم تخصیص واقعی بودجه است و هیچگاه مبالغ بودجه در عمل محقق نمی شود و همیشه شاهد کسری بودجه هستیم. حجت الاسلام والمسلمین علی محبی اشنی عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: ▫️ این نکته را باید پذیرفت که کار فرهنگی مستلزم هزینه است؛ بنابراین بی توجهی به فرهنگ و عدم تخصیص بودجه نتایج مخربی را به همراه خواهد داشت. حجت الاسلام حسن شجاعی نماینده مجلش شورای اسلامی: باید بودجه کل مجموعه نهادهای فرهنگی و آموزشی با بودجه حوزه های علمیه مقایسه شود؛ در حالی که درصد بودجه اختصاص یافته برای کل حوزه های علمیه سراسر کشور، در حد و اندازه یکی از دانشگاه‌های متوسط کشور است. 🔹هجمه دیگر دشمنان این است که بودجه های اختصاص داده شده به نهادهای دینی و حوزوی، چه تأثیری در ارتقای فرهنگ جامعه داشته است./رسا ⬅️ تحلیل صوتی کوتاه از وضعیت بودجه ای نهادهای فرهنگی به ویژه حوزه های علمیه 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
کوتاهی حوزویان در فرهنگ! در گوش چپ و راست فرزندان ایرانی مسلمان، غالبا توسطه یک حوزوی اذان و اقامه گفته میشود. قبل از آن هم غالبا پدر و مادرش توسط یک حوزوی به عقد هم درآمده اند. اما حوزویان در دوران نونهالی فرزند، دوران کودکی و نوجوانی فرزندان چقدر نقش داشته اند؟ اگر فرزندمان را به مهد قرآنی یا مهدهای اسلامی که مدیریتش غالبا توسط یک حوزوی صورت میگیرد، برده باشیم، در پایه های شخصیتی فرزند سهیم بوده است و الا فلا. در دوران مدرسه ابتدایی و بالاتر نیز همین قانون جاری است با این تفاوت که حوزویان با ورود به و ها و ها به وظیفه خود جامه عمل پوشانده اند. اما در این روزها شاهد جمعیت جوانی هستیم که تحمل مخالف را ندارند، و کلمات رکیک و دور از اخلاق، نقل و نبات کلامشان و بی احترامی و عدم تمکین به قانون و حدود شرعی جزو برنامه های روتین زندگیشان شده است. نقطه شروع را که بنگریم، غالبا خوب آغاز میشود، بجز معدود کسانی که نتیجه رابطه نامشروع یا فرزند و و مثل آن هستند. مشکل را باید در دوره ابتدایی تا دوره آمادگی برای ورود به بررسی کرد. اگر در گذشته کسی چوب اتهام را سمت و میگرفت، امروز همان چوب تبدیل شده است به چوب انتقام و نفرت که بر سر همین حوزویان دلسوز فرود آمده است. یعنی این و و ، مقصر بدبختی یا عدم آزادی خود را وجود این حوزویان می دانند، اما آیا واقعا چنین است؟ مگر حضور متخصصان حوزوی در تمام عرصه های مورد نیاز شما غیر قابل انکار است؟ گروهی که غالبا دلسوزانه و پا به گذاشته اند، گرچه حکم نمودن یک مهره آلوده به تمامی عنصرها، ظلم و غلط مشهوری است که باید اصلاح گردد. سخن گفتن از حقایق، تقویت باورهای دینی، تشویق به تقویت روحیه جهادی و در یک کلام دعوت به توحیدی بودن تا شیطانی شدن، شعار، هدف، برنامه، آرمان و وظیفه این حوزویان بوده و اگر مثال نقضی در ذهن دارید، گروه کمی هستند که نباید به غالب حمل شود (که غالب این افراد تنها لباس حوزویان را دارند و از اساس، از نقش حوزوی خود خارج و در نقش دیگری مشغول به خدمت است). آیا براستی امروز وقت آن نشده است که مطالبه عمومی از طرف مردم صورت گیرد و ، ها، تولید کنندگان و بسته های سرگرمی، ای ها و ها را به میز بکشانند که در این دوران ۷ تا ۱۷ سال، در این ده سال کودکی و نوجوانی چه بر سر فرزند ما آورده اید که اکنون در بدو ورود به جوانی او چنین و بی حوصله و بی اعصاب و شده است؟ باید این دسته از مسئولین و نهادها و ارگان هایی که چهل سال است توپ تقصیرات را به گردن نهاد حوزه می انداختند و تمام مشکلات را از کم کاری حوزویان می دانستند، امروز به میز پاسخگویی بکشانیم. کسانی که بی برنامه، فضای مجازی را در اختیار این نسل قرار دادند. کسانی که برنامه پر محتوای انسانی با معرفت اسلامی در صدا و سیما، بصورت جذاب تولید نکردند. کسانی که بازی های رایانه ای خشن با محتواهای ضد دینی در اختیار این نسل قرار دادند. و البته ناگفته نماند این فرزندان خشن بد دهن، بزرگ شده در دوران گروهی بودند که اعتقاد قلبی به داشتند. کسانی که اعتقاد داشتند متمدن بود به تقلید تمام از آمریکا و غرب است. کسانی که تا توانستند در هشت سال بودجه های فرهنگی و حوزوی را کاستند و تا توانستند چوب لای چرخ حوزویان دغدغه مند در فرهنگ کردند. ولی سخن آخرم با تمام خانواده های ایرانی است. پدر و مادر عزیز ایرانی! فرزند شما یک ایرانی است و اگر شما به فرهنگ ایران و ایرانی علاقه مند باشید، به ایرانی بودن خود افتخار می کنید، تنها راه پایمندی به ایران و ایرانی، به فرهنگ ایرانی، توجه به توصیه پایانی است؛ یعنی توجه به که حرف های بسیار در آن است. ✍️مجتبی میرزایی 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
ایده‌های خود را می‌توانید در صفحه زیر ثبت کنید: 🌐 Jamkaran.ir/idea 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
🔰برداشت‌های انحرافی از مردمی سازی 🖊مردمی سازی در آن دولت سازی و جامعه پردازی بر چه وجه معقولی قابل حمل خواهد بود؟ 🔸یکی از جدی‌ترین انگاره‌های رایج، طرح مردمی سازی به عنوان ایده‌ای است که بنا دارد کاستی‌های دولت را جبران کند، مرز‌های آن را کوچک کرده و زمام أمور را در دست بگیرد و به نحوی مدیریت از پایین! را ایجاد نماید. 🔸طرح مردمی سازی را باید به عنوان خالق عرصه‌های جدید قدرت طرح نمود. در توضیح «عرصه جدید از قدرت» باید گفت که تمدن از اساس با ایجاد عرصه‌های جدید قدرت به وجود آمده و بسط می‌یابد، اگر تمدنی ناتوان از خلق عرصه‌های جدید قدرت گردد، به طور حتم زائل خواهد شد. 🔸وجه معقول مردمی سازی، قرار دادن مردم، بر ریل خلق عرصه‌های جدید قدرت است، موضوعی که در صورت تحقق می‌تواند تمدن نوین اسلامی را رقم زند. به عبارت دیگر اگر عنصر پیشتاز تمدن غربی، سرمایه داری بود که مدام عرصه‌های جدید قدرت را خلق می‌کرد، نیروی پیشتار تمدن اسلامی، باید مردم باشند که مدام عرصه‌های جدید قدرت را خلق می‌کنند. 📎https://farhangesadid.com/0001do 🆔@cultural_governene
⁉️ چرا فلسفه ما ادامه سیاسی اجتماعی نداشته است 💠 رهبر انقلاب خطاب به استاد پارسانیا: کتاب نوشته شماست؟ کتاب بسیار خوبی است. مدتها پیش به دوستان فیلسوفمان در قم، از کمبودی گله می کردم و می گفتم: «فرق فلسفه ی ما با فلسفه ی غرب (از زمان ارسطو و افلاطون تا کنون) این است که فلسفه غرب، همیشه یک دنباله وادامه ی اجتماعی و سیاسی و مردمی داشته است، اما فلسفه ی ما ادامه اجتماعی و سیاسی نداشته است» حداکثرش به ادامه ی تربیت فردی رسیده؛ و الا اینکه فلسفه ی ما بگوید: «شکل حکومت، چگونه باید باشد، حقوق مردم چیست و ارتباطات آنها با یکدیگر چگونه است»، چنین ادامه ای ندارد، در حالی که همه ی این مبانی می تواند مبنای فلسه اجتماعی و سیاسی قرار بگیرد. 🔸وقتی من ترتیب و فصل بندی کتاب شما را (البته همه اش را نخوانده ام) نگاه کردم، دیدم این کار، شده است. از مبانی فکری و فلسفی شروع کرده اید و به جمهوری اسلامی و مسائل آن رسیده اید. این چیز است. الحمدلله این طور فکرها در امعه ی ما حضور دارد، از اینها باید حداکثر استفاده بشود. این سبک کار، است، باید متمسّک به مبانی بود. 📢 بیانات در دیدار هیأت مدیره دفتر تبلیغات اسلامی حوزه ی علمیه قم 29/10/1380. 🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅 🆔 @Cultural_governance
📖معرفی کتاب های مناسبت برای مجموعه های تربیتی 🔸کتاب های مناسب برای نیازمندی های تربیتی پدران و مادران، مربیان 🔸معرفی جذاب ترین رمان های دارای پیام تربیتی برای نوجوانان جهت خرید محصولات👇 🌐https://b2n.ir/p33180 | | 🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅 🆔 @Cultural_governance
💵نهاد های انقلابی بودجه کشور را می خورند!! 📌هر ساله همزمان با بررسی بودجه در مجلس، سهم نهادهای فرهنگی و انقلابی از منابع دولت، مورد توجه رسانه های مخالف قرار می گیرد. 🔹این رسانه ها که برای خاموشی چراغ فرهنگ تاکنون از هیچ اقدامی فروگذار نکردند در تلاشند تا با سیاه نمایی این گونه القا کنند که چه نشسته اید، بیایید و ببینید که بیت المال را بردند و خوردند، اما نگاهی به بودجه کمتر از 3 درصدی نهادهای فرهنگی خود پاسخی جامع به دشمنان ایران و بهانه های آنها است و نشان می دهد اگر هم قرار است نگرانی وجود داشته باشد باید از بابت محرومیت و مهجوریت فرهنگ باشد 🔖در شرایطی که به گفته معاون وزیر امور خارجه انگلیس سالانه ۹۴.۴ میلیون پوند (چهار بیلیون و هفتصد و پنجاه میلیارد تومان) بودجه به سرویس جهانی بی‌بی‌سی اختصاص داده می شود، رقم بودجه صدا و سیما در سال 1402 با حدود 150 شبکه حدود هشت هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شده است. 🎥همچنین مقایسه بودجه فرهنگی کشورمان با سایر کشورها حاوی نکات قابل توجهی است. آخرین آمارها که مربوط به سال 2019 است نشان می‌دهد رقم بودجه فرهنگی کشور در این سال با لحاظ شاخص برابری قدرت خرید معادل ۳.۹ میلیارد دلار بوده است. همین شاخص برای روسیه ۷.۳، ترکیه ۱۵.۴، ژاپن ۲۲.۷، کره جنوبی ۲۲.۸، آلمان ۴۸.۵، امریکا ۵۹ و چین ۸۴.۱ میلیارد دلار بوده است. در نتیجه طبق این شاخص، ایران در مقایسه با این کشورها، کمترین میزان هزینه کرد در موضوعات فرهنگی را دارد. 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
🔰 عماریار برگزار می‌کند: 📣 قابل توجه پدرومادرها، مربیان و دغدغه‌مندان حوزه تربیت 🔸مجموعه «رواق آرامش» - سبک‌های فرزندپروری، رشد روانی، رشد اجتماعی، تربیت جنسی و نقش بازی در تربیت فرزند 🔹مجموعه «هم بازی» - بررسی رازها و تأثیرات شگفت‌انگیز «بازی» بر هویت، تربیت، آموش و سلامت کودکان 🔸مجموعه «روانشناسی رشد» - واکاوی ابعاد درونی و روانی کودک و تأثیر آن در رشد وی 🔹مجموعه «باغبان» - پاسخ‌های کوتاه و روشن درمورد مسائل دینی، مسائل عفاف و استفاده صحیح از تلویزیون، موبایل و رایانه 🔸مجموعه «فردا رو ما می‌سازیم» - بررسی تاثیر قصه و قصه‌گویی در تربیت 🔹مجموعه «۴۸ بازی در هم بازی» - ایده‌های جذاب برای بازی فرزندان ⬅️ برای تهیه کارگاه‌ها وارد لینک زیر شوید 🌐 Ammaryar.ir/amoozesh/ | 🆔@Cultural_governance
✅ معرفی گروه «رگا»2؛ 💢 اخراجی‌های تکفیر شده را بیشتر بشناسید / رگا ثابت می‌کند خدا بندگان گناه‌کارتر را هم پذیرفته است 📌 الهام صفالو: کار ما یک کار انگیزشی است. سوالاتی که در دل و ذهن مخاطبان رسوب کرده، بیرون می‌کشیم. در دل افراد شور بازگشت ایجاد می‌کنیم؛ برخی فکر می‌کنند، با گناه هایی که کرده‌اند دیگر امکان بازگشت ندارند ولی رگا ثابت می‌کند که خدا بندگان گناه‌کارتر را هم پذیرفته است. پس امکان بازگشت همیشه وجود دارد http://hvasl.ir/news/505921 🆔 @Cultural_governance