eitaa logo
حکمرانی فرهنگی
4.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
205 ویدیو
357 فایل
📚اولین میکرورسانه حکمرانی و سیاستگذاری فرهنگی 🗂مرکز گفتمان سازی و تسهیل گری مسائل فرهنگی 👤روابط عمومی: @admin_activism ۴۴۸۸ گروه اندیشه ورزی حکمرانی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/683213486Ce83398f890
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️نماینده مردم تهران در مجلس: بودجه حوزه زنان در لایحه 1402 چالش‌های قابل توجهی دارد 🔻فاطمه قاسمپور با اندک خواندن بودجه حوزه زنان در لایحه بودجه ۱۴۰۲، گفت: یکی از مسائل مهم بودجه امسال در حوزه زنان این است که به برخی موضوعات مهمی که لازم است بودجه مجزایی برای آن اختصاص یابد توجه نشده و بودجه‌ سال‌های گذشته نیز حذف شده است. 🔻وی با بیان اینکه چالش مهم دیگر این تبصره نقش سازمان برنامه و بودجه است، تشریح کرد: معاونت امور زنان و خانواده به عنوان نهادی ستادی و راهبر در حوزه زنان تعریف شده که بایستی ریل‌گذاری و هماهنگی خط‌ مشی‌ها را رقم زند. در این مسیر هم باید مدیریت اعتبارات در دست این نهاد باشد. در حالی‌که در این تبصره در کنار این معاونت، نقشی نیز به سازمان برنامه و بودجه داده شده که عملا موجب تضعیف مدیریت ستادی حوزه زنان خواهد شد. /ایسنا 🆔@cultural_governance
🔴⚡️تصویب رشته مطالعات حکمرانی اسلامی در شش گرایش! 🔺حجت الاسلام والمسلمین لک زایی، مدیر گروه حکمرانی اسلامی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی از تصویب رشته مطالعات حکمرانی اسلامی در شش گرایش در مقطع کارشناسی ارشد شامل حکمرانی خانواده، حکمرانی تعلیم و تربیت، حکمرانی بهداشت، حکمرانی سیاسی، حکمرانی اقتصادی و حکمرانی فضای مجازی خبر داد. 🔺اطلاعات بیشتر 🆔@cultural_governance
💢 آئین‌نامه ضوابط پوشش بازیگران به‌زودی ابلاغ می‌شود 🔹🔸دبیر شورای فرهنگ عمومی و رئیس ساماندهی کارگروه مدولباس کشور : ♦️ آئین‌نامه ضوابط پوشش بازیگری در محصولات و تولیدات نمایشی توسط کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور تصویب و به‌زودی طی روزهای آینده به صداوسیما ابلاغ خواهد شد. ♦️این ابلاغ به ساترا، معاونت سیما، سیما فیلم و به سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است. 🆔 @cultural_governance
🔰 دهمین رویداد پیشگام میزبان دانش‌آموزان تهرانی 🔷 در قالب دو رویداد مجزا برای پسران و دختران 🔶️ ویژه دانش‌آموزان پایه هشتم تا دوازدهم 💡 اینجا تمرین می‌کنی چطور مشکلات اطرافت رو حل کنی مهلت ثبت نام رویداد پسران: 🔸️ ۲۰ بهمن‌ماه بازه برگزاری رویداد پسران: 🔸️ از ۲۸ بهمن تا ۱۲ اسفند مهلت ثبت‌نام و بازه برگزاری رویداد دختران: 🔹️ خرداد ۱۴۰۲ 🌐 ثبت نام در سایت ایوند: https://b2n.ir/j76125 @activism_ideas
💠 پیش رویداد جهان بانو 📅 پنج‌شنبه ۱۳ بهمن ⏰ ساعت ۹ الی ۱۷ 🔰مکان برگزاری 🔹 تهران 🔸 بزرگراه جناح 🔹ضلع شمالی برج آزادی 🔸کافه گالری مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی 📍موقعیت https://nshn.ir/sbvhfXyxMLbT 🆔@activism_ideas
تکثر و موازی بودن دستگاه های فرهنگی سبب عدم پاسخگویی این نهاد ها شده است. وقتی مسجد بیش از ۲۰ متولی دارد کدامیک پاسخگو هستند؟ وجود ۱۲۰ سازمان دارای معاونت فرهنگی ۵۶ سازمان فرهنگی و ۱۰۰ شورای عالی در کشور ایا تمرکز اراده ها و ارزیابی را میتواند رقم بزند؟ https://virasty.com/Mogtaba_farhang
میلاد با سعادت اقا امیرالمؤمنین مبارک🌷
📍 از جشنواره فجر چه خبر؟ (1) استاد درافتادن با مقدسات روشنفکری 🔻چندماه پیش که جنبش «می‌تو»ی ایرانی به‌راه افتاد، باید منتظر ساخته شدن فیلم‌هایی در این‌باره می‌بودیم. این جریان اتفاقا از سینما شروع شد و در ادامه دامن بعضی از مشاهیر دیگر در حوزه‌هایی مثل موسیقی و نقاشی را هم گرفت. از شروع این جنبش زیاد نگذشته بود که کم‌کم تردیدهایی درباره‌اش بروز پیدا کرد. 🔻 اینکه آیا تمام این زن‌ها درباره قربانی شدن‌شان راست می‌گویند یا نه، اینکه حدومرز تعارض کجاست؛ چه اینکه پیشنهاد عاطفی را نمی‌توان به پای تعرض گذاشت، حتی اگر نامتعارف باشد، حتی اگر اختلاف سنی و موقعیت برتر مردی که چنین پیشنهادی می‌دهد، شکل کار را ناپسند به‌نظر برساند و خیانت مرد به همسر خودش باشد. از آن‌سو این هم مطرح شد که آیا بعضی از زن‌ها به‌خاطر ترقی در موقعیت‌های شغلی و مالی، از اغواگری‌شان استفاده نکرده‌اند؟ 🔻 بعضی از روایت‌ها دروغ محض به‌نظر می‌رسید و بعضی دیگر به‌نظر حقیقت داشت اما نمی‌شد درموردشان با عنوان «تعرض» قضاوت کرد. از طرف دیگر چطور می‌شد این را به‌کل انکار کرد که رفتارهایی از این دست را مردان بسیاری در پشت‌صحنه عالم هنر انجام داده‌اند. خشونت مردانی که موقعیت اجتماعی بالایی به سبب شهرت کسب کرده‌اند، حتی دامنگیر مردان زیردست‌شان می‌شد و هیچ بعید نبود که از چنین شخصیت‌هایی، رفتارهای نامناسبی با خانم‌ها سر بزند. 🔻همه این پرسش‌ها در ذهن کسانی که صحنه‌های فیلم را می‌دیدند دور می‌زد و در فیلمنامه «استاد» هم وجود دارند. دختری که دانشجوی معماری است، می‌خواهد از استادش برای مهاجرت به وین معرفی‌نامه بگیرد. استاد که شاهد قطع رابطه دختر با همکلاسی سابقش بوده، به او دل می‌بندد و روزی دخترک را با بهانه امضای معرفی‌نامه به خانه‌ای قدیمی دعوت می‌کند و حرف دلش را همانجا می‌زند. 🔻حالا این جناب استاد کیست؟ کسی که بعدا می‌فهمیم در حراجی‌ها و اکسپوهای تجسمی، کلی زدوبند و قاچاق و پولشویی کرده، کسی که زیرآب یک معمار برجسته به نام دکتر جعفری را زده و باعث اخراجش شده و درنهایت کسی که به‌شکل زننده‌ای مغرور و متکبر است. 🔻پیشنهاد استاد به شاگردش از این جهت هم غیراخلاقی است که او زندگی نرمالی با همسرش دارد و این رفتار نمی‌تواند چیزی به‌جز هوس باشد. اما دخترک چه می‌کند؟ به استادش نمی‌گوید که بعد از آن قطع رابطه، وارد رابطه جدیدی شده، اجازه می‌دهد که جذابیت‌های زنانه‌اش چشم استاد را بگیرد و لابد تصور می‌کند که از این طریق می‌تواند معرفی‌نامه‌اش را بگیرد. 🔻از اینجا به‌بعد هم یکی‌یکی تمام سوال‌ها مطرح می‌شوند که هنگام مطرح شدن جنبش می‌توی ایرانی از فروردین ۱۴۰۱ به بعد در ذهن مردم می‌چرخید. آیا این زن خودش هم مقصر نیست و برای به‌دست آوردن چیزی که پی آن بوده، از اغواگری زنانه‌اش استفاده نکرده؟ با اینکه ادریس متاهل است و نباید به گلنوش پیشنهاد می‌داد، آیا درست است که او را به خطایی بسیار فراتر از آنچه واقعا انجام‌داده متهم کنند؟ برخورد علیرضا چگونه باید باشد؟ جرات این فیلمساز جوان برای تسلیم نشدن دربرابر کلیشه‌های فمینیستی و مطرح کردن چنین پرسش‌هایی، جالب و ستودنی است، اما او از پس پاسخ به هیچ کدام‌شان برنمی‌آید. 🔻ایده مرکزی فیلم در باتلاق این پرسش‌ها به دست‌وپا زدن می‌افتد و نمی‌تواند روی گل‌ها شناور بماند. همین‌طور که ماجرا پیش می‌رود، برای حفظ ریتم، مرتب به گره‌ها اضافه می‌شود و این روند حتی در مقطعی از زمان روایت که به وضوح نوبت گره‌گشایی است، همچنان ادامه پیدا می‌کند. وقتی گره‌ها به‌قدری روی هم تلنبار شده که حس می‌کنیم برای گشودن‌شان به ساخت سری دوم و سوم همین فیلم نیاز است، فیلمساز همان کاری را می‌کند که در این سال‌ها زیاد مُد شده است؛ داستان را رها می‌کند و تیتراژ بالا می‌آید. 🆔@cultural_governance
🔻از اثر "اسدالله" استاد روح‌الامین رونمایی شد 🔸به مناسبت ولادت امیرالمومنین(علیه السلام) از تابلوی رنگ روغن استاد روح‌الامین با عنوان "اسدالله" رونمایی شد. 🆔@cultural_governance
🔴اهداء سرود ملی اسرائیل 🔰امام جمعه اردبیل خطاب به آن دسته از سران کشورهای عربی که با اسرائیل عادی سازی کرده‌اند بخشی از ترجمه سرود ملی اسرائیل را اهدا کرد 🔸آیت الله سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل با ابراز تاسف از اینکه در یکی از کشورهای اسلامی هنگام استقبال از رئیس جمهور اسرائیل صدای اذان بلند شد و آنها برای اینکه رئیس اسرائیل ناراحت نشود سرود ملی اسرائیل را پخش کردند گفت: 🔹من اینجا ترجمه بخشی از سرود ملی اسرائیل را می آورم شاید برای بعضی از دولت های اسلامی تاثیر داشته باشد! “باید زانوهای دشمنان ما بلرزد باید زانوهای کل اهالی مصر و کنعان بلرزد باید اهالی و ساکنان بابل بلرزند باید بر آسمان آنها وحشت و رعب و ترس از ما خیمه بزند تا اینکه نیزه های ما بر سینه های آنها کاشته شود و ما ببینیم که چگونه خون آنها ریخته و سرها بریده می شود در چنین زمانی ما ملت انتخاب شده خداوند خواهیم بود ” در اسرائیل این سرود موسوم به هاتیکفاه است. 🆔@cultural_governance
✅ حجاب را ابزار مذهبی جلوه ندهیم انسان فطرتاً به حجاب نیاز وگرایش دارد 📌 صوفی، یکی از بانوان مسلمانان هند در وبینار «بررسی پرونده مبارزه با حجاب و ظلم به دختران در هند» که توسط شبکه فراگیر حجاب و عفاف دوشنبه، ۹ اسفند برگزار شد، گفت: بعد از آزادی هند تا هنگام حکومت گاندی، هند یک کشور سکولار بود یک گروه افراطی به نام «آر.اس.اس» که یک گروه سیاسی ایجاد کردند که الان حکومت هند را به دست گرفتند و یک روش مانند اسرائیل داشته و عقیده دارند هند برای هندوهاست و پادشاهان مسلمان با زور و سلطنت، مردم هند را مسلمان کردند و مسلمانان باید از هند خارج شوند. 📌 خواهران و دختران ما در هند به زحمت حجاب خود را حفظ می‌کنند اگر یک راهپیمایی یا کمپین با شعار حفظ حجاب در کشورهای مختلف ایجاد شود و با خواهران مسلمان در هند همدردی کنند موجب امید خواهد شد. 🌐hvasl.ir/news/508143 | 🆔 @Cultural_governance
🌱ملت‌های عینکی ✍️مرحوم رضا بابایی 🔸سال‌ها پیش یکی از دانشجویان كارشناسی ارشد، در بخشی از پایان‌نامه‌اش ثابت کرده بود که علاقۀ ایرانیان به ادبیات، بیش از علاقۀ آنان به فلسفه و ریاضیات است؛ بر عکس بسیاری از ملل دنیا، مانند آلمانی‌ها. به او پیشنهاد کردم که در فصلی از پایان‌نامه‌اش، این رابطۀ معکوس را تحلیل کند و توضیح دهد که چرا میل به شعر و شاعری، معمولا بی‌رغبتی به علوم پایه را در پی دارد، و بر عکس. به او گفتم: اقتضای ریاضیات، دقت و باريك‌بينی است؛ اما ادبیات، تعهدی به دقت‌های ریاضی‌وار ندارد. 🔸بنابراین به طور معمول، آدم ادبیاتی از عهدۀ تفکر ریاضی برنمی‌آید و آدم ریاضیاتی، نازک‌خیالی‌های ادبیات را ندارد. این تفاوت، ریاضیات را برتر يا فروتر از ادبیات نمی‌نشاند؛ اگرچه گرایش به هر یک، در سرنوشت ملت‌‌ها بی‌تأثیر نیست. 🔸نمی‌دانم آن دوست، این فصل را افزود یا نه؛ ولی چندی ‌‌پیش بیتی را در مثنوی دیدم که تا به حال، از این منظر به آن نگاه نکرده بودم. میگوید: معنی اندر شعر جز با خبط نیست چون فلاسنگ است، آن را ضبط نیست (ضبط، از اصطلاحات حدیثی، و به معنای ثبت دقیق است) 🔸یعنی شعر مانند فلاخن است: هدف‌های دور را نشانه می‌گیرد؛ اما در هدف‌گیری، دقیق و ریاضی‌وار نیست. هدف، هر چه دورتر و ریزتر باشد، نشانه‌گیری آن دشوارتر است. بنابراین خبط و خطای شعر را باید به دورنگری و بلندپروازی آن بخشید. گام‌های سنجیده و منضبط، اگرچه کمتر می‌لغزند، سرعت هم نمیگیرند؛ بر خلاف شعر که در آن، دقت فدای سرعت و جرئت می‌شود، و درختان، فدای جنگل. 🔸بنابراین ملتی که خوی ادبیاتی دارد، نزدیک را خوب نمی‌بیند و باید از عینک نزدیک‌بین عقلانیت استفاده کند، و مردمی که خوی ریاضی دارند، برای دیدن دوردست‌ها باید دوربین ادبیات به دست گیرند. چه اشکالی دارد که ملت‌ها هم مثل آدم‌ها گاهی عینک بزنند؟ عینک ملی، همان است که در قدیم به آن «عقل‌ منفصل» میگفتند و امروز، «گروه‌های مرجع» میگویند؛ یعنی دانشگاهیان، نخبگان، روشنفکران، دانش‌آموختگان در رشته‌های مختلف و احزاب مردم‌نهاد. 🆔@cultural_governene
🔰 کتابی برای آشنایی با عصر طلایی تمدن اسلامی "1001 اختراع میراث مسلمانان در جهان ما" 💥 چه عنصر مشترکی میان دانه های ، چاقوی ، ، طاق ها و رصدخانه ها وجود دارد؟ ایده ی از کجا به ذهن لئوناردو داوینچی راه یافت؟ چه کسی روکش کپسول خوراکی را اختراع کرد و فیبوناتچی در کجا آموخت که هنگام محاسبات ریاضی، انگشتانش را خم کند؟ اولین های زیبا و حرفه ای کجا بود؟ بهترین و بیشترین کتابخانه های قدیمی مربوط به چه دورانی است؟ ⚜️ کتاب «1001 اختراع، میراث مسلمانان در جهان ما» نوشته ی پروفسور سلیم الحسنی به همه ی این پرسش ها پاسخ می دهد. این کتاب که به شیوه ای آسان یاب نوشته شده، از عصر طلایی تمدن اسلام، یعنی قرن اول تا دهم هجری حدود 600 تا 1600 میلادی، پرده برمی دارد. در این دوران، مسلمانان در زمینه های گوناگونی چون پزشکی، مکانیک، نقشه کشی، شیمی، تعلیم و تربیت، مهندسی، معماری و نجوم پیش گام و پیش تاز بوده اند. ♨️ در حقیقت هیچ حوزه ای آن چنان پیچیده و ناشناخته نبوده است که امکان بررسی دقیق و تحقیق و جست وجوی مبتنی بر آزمایش و تجربه ی علمی در آن وجود نداشته باشد. بنابراین با این کتاب راهنما راحت باشید و سفر تحقیقی خود را در طول هزار سال تاریخ علم و فن آوری در زندگی پیشروان علم در سده های میانه آغاز کنید؛ کسانی که با نوآوری های خلاقانه ی خود دنیای امروز ما را آفریده اند. 🌀 کتاب هشت بخش دارد؛ «خانه»، «مدرسه»، «بازار»، «بیمارستان»، «شهر»، «دنیای پیرامون»، «جهان» و «مرجع» عنوان بخش های مختلف این کتاب هستند. 💠 با مراجعه به بخش «خانه» از کتاب می توانید با منشا مواد مصرفی روزمره آشنا شوید؛ بدانید چه کسی در هزار سال پیش برای نخستین بار از عطر استفاده کرد؛ ساعت هایی با ارتفاع سه متر، سرگرمی ها و تفریحات خانگی در سده های میانه، خاستگاه غذای سه وعده ای و موسیقی را بشناسید. 💠 «مدرسه» اساس و بنیان دانشگاه ها را معرفی می کند. کانون حکمت و اندیشه بغداد را می شناسید و با درک این نکته که چگونه افرادی با مذاب و ملیت های گوناگون در کنار هم کار می کرده اند و نوع بشر را از حاصل این همکاری بهره مند می ساخته اند، شگفت زده می شوید. 💠 با مطالعه ی بخش «بازار»، رد پای تجارت بین المللی پررونق را در منابع تجدید شونده ی انرژی و روش های پیشرفته ی کشاورزی و باغ داری مسلمانان در سده های میانه دنبال کنید. 💠 هزار سال پیش، عمل های جراحی پیش رفته با استفاده از ابزارهای جراحی برنده و دقیق انجام می گرفته است. «بیمارستان» خاستگاه این اعمال جراحی، مایه کوبی آبله، بخیه زدن اعضای درونی و بیمارستان های آموزشی را به مخاطب معرفی می کند. 💠 «شهر» به مخاطبان نوجوان کمک می کند خیابان های روشن و سنگ فرش شده ی هزار ساله ی مسلمانان را در ذهنشان تجسم کنند و عقاید معماران بزرگ دنیای مدرن را درباره معماری اسلامی بیان می کند. 💠 «دنیای پیرامون» به مخاطب توضیح می دهد که چه کسانی برای نخستین بار جزر و مد را توضیح داده اند. درباره ی مواد معدنی، اقیانوس ها و کوه ها به مطالعه پرداخته و با تکیه بر پیشرفته ترین نقشه ها و ابزارهای نقشه کشی به نواحی دوردست سفر کرده اند؛ در حالی که می کوشیده اند کروی بودن زمین را اثبات کنند. 💠 «جهان» به نوجوانان کمک می کند لذت پرواز موفق انسان را در 1200 سال پیش احساس کنند. درباره ی آسمان و کهکشان ها بخوانند و ببینند که چگونه مسلمانان در هزار سال پیش با استفاده از ابزارهای دقیق و پیچیده ستاره شناسی در پیشرفته ترین رصدخانه ها، کهکشان ها را مشاهده و از آن ها نقشه تهیه می کرده اند. 💠 «مرجع» نیز منابع کتابی برای مطالعه ی بیشتر درباره ی موضوعات طرح شد در کتاب را به مخاطب معرفی می کند. انتشارات طلایی در این بخش منابعی را معرفی کرده که برای مخاطب فارسی زبان قابل استفاده است. 💠 پروفسور سلیم الحسنی، نویسنده کتاب «1001 اختراع، میراث مسلمانان در جهان ما» استاد بازنشسته ی مندسی مکانیک و استاد افتخاری گروه زبان شناسی و تمدن در دانشکده ی علوم انسانی منچستر انگلستان است. 💠 این استاد دانشگاه در 20 سال گذشته به شناخت و ترویج ریشه های فرهنگی علوم برای اتحاد جامعه ی انسانی و معرفی فرهنگ و تمدن اسلامی در عرصه ی جهانی مشغول بوده است. در سال 2001 موفق شد به خاطر تالیف کتاب «1001 اختراع، میراث مسلمانان در جهان ما»، برترین جایزه ی فضل الرحمان خان را در رشته ی دانش و فن آوری دریافت کند. | | 🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅 🆔 @Cultural_governance
(قسمت اول) 💢صفحه # انقلاب_ زنانه با بیش ازk ۵۶ فالوئر متعلق به خانم شیرین شمس مسئول سازمان است. ⛳️او انقلاب بعدی ایران را انقلابی زنانه میداند و برای برابری جنسی و آزادی اقلیتهای جنسی تلاش می کند. 🔸مقالات شمس در زمینه تجربیات رنج زنان ایرانی در دوران پریودی باعنوان و جنجالهایی را برانگیخت. 🔸 اوپس از مهاجرت از ایران کانال انقلاب زنانهwomen revolution را راه انداخت. 🔸 پیچ او سیر هدفمند دفاع از، ، درایران و تداوم آن به و شکل دهی اعتراضات مدنی برای تضعیف نظام و سرنگونی جمهوری اسلامی را نشان میدهد. 🔸شمس بخوبی واقف است که مقابله علنی با جمهوری اسلامی نیاز به فراهم کردن پیش زمینه هایی دارد که یکی از آنها و زیر سوال بردن آنها بخصوص در است . ادامه دارد... ✍️زاهره سادات میرجعفری | 🆔@Cultural_governanc
(قسمت دوم) 💢شیرین شمس برخلاف بااستفاده از ظاهری جذاب و داشتن طرفداران زیادی را جذب کرده و از طریق برگزاری وبینارهای علمی پیرامون مباحث چالشی زنان درایران در راستای اهدافش گام برمی دارد. ⛳️یقینا موضع احکام اسلامی در زمینه حجاب، روابط نامشروع و هم جنس بازی مشخص است اما با استفاده از رسانه میتوان از طریق جهت دادن به مطالبات اجتماعی، امور را تبدیل به کرد . 💢در دنیای غرب هم شاهد این روند بوده ایم. زمانی روابط تلقی می شد و مجازات داشت، سپس این امر در مقالات علمی عنوان شد و بعنوان شناخته شد و اکنون تحت عنوان و تمایلات غریزی کاملا طبیعی معرفی می شود. 🔸شمس به لحاظ مصاحبه با خانواده های قربانیان آبان 98 و هواپیمای اکرانی و بولد کردن صدای اعتراضات آنان همان راه مسیح علی نژاد را درتضعیف سیاستهای نظام طی می کند. 🔸 او به خوبی راز موفقیت انقلاب اسلامی را در بهمن 57 شناخته و معتقد است انقلاب بعدی ایران یک است، انقلاب انسانی برای و دگر باشان، که زنان دراین انقلاب در صف اول و قوانین اسلامی قرار دارند. ✍️زاهره سادات میرجعفری | 🆔@Cultural_governanc
💠 اتحاد مجموعه‌های فرهنگی ✍️ حجت الاسلام مجتبی میرزایی وحدت بین اعضای یک مجموعه برای تحقق اهداف و آرمان هایشان امری ضروری و غیر قابل انکار است. امری که دشمنان ما هم آن را بدرستی دریافته اند و با تشکیل اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد با ریاست ایالات متحده آمریکا هر روز در حال نقشه کشی بر علیه جوامع ضعیف برای چپاول منابعشان در راستای منافعشان هستند. حال این سوال پیش می آید که مجموعه های فرهنگی و نیروهای متخصص و تراز انقلابی که مدعی تبعیت از رهبری هستند، چرا از منش و سیره ایشان الگو نمی گیرند و هر کدام برای خود در مجموعه خود فعالیتی که اکثر موازی کاری هم هست انجام می دهند. بعنوان مثال افرادی مثل حجج اسلام علیرضا و احمد پناهیان، آقایان رائفی پور و حاج احمد یکتا و ازغدی و سایر اشخاص تراز انقلابی که تریبون آنان بیشتر وایرال می شود، چرا تشریفشان را در یک اتاق فکر مشترک جمع نمی کنند و تمام سرمایه مالی و فکری خود را برای انجام پر قدرت یک کار واحد جمع نمی کنند؟! در این پانزده سال مشغولیت در کار فرهنگی، حس استقلال و تک روی در بین مجموعه های انقلابی و فرهنگی بسیار دیده ام بگونه ای که این حس همچون خوره ای به جان این مجموعه ها افتاده و هر کاری می کنند که ساختمان مجزا و ردیف بودجه مستقل و اسم و عنوانی مختص به خود داشته باشند. البته گفتن از نیمه خالی لیوان به تنهایی بی انصافی است و مجموعه های مادر بسیاری هستند که در حال تولید نیروها و مجموعه های فرهنگی و انقلابی بوده و همه را طبق یک فرمان و الگو راهبری و تامین منابع می نمایند و گرچه امری پسندیده و محسن است اما کافی و وافی برای این شبیخون فرهنگی نیست. 🆔 @Cultural_governance
⭕️ بی حجابی 4 تا دختر پولدار بالاشهری کل رسانه شون رو می گیره اما اعتکاف 400 هزار جوان در رسانه شون جایی نداره! 🆔@cultural_governance
🔴⚡️گوش به زنگ های آقا 🔺رهبر معظم انقلاب حضرت آیةالله خامنه‌ای حفظه‌الله‌تعالی هنگام حضورشان در منزل شهید مدافع حرم از همسر شهید درباره‌ی پسرشان پرسیدند آقا طه کجا مدرسه می‌روند؟ 🔺همسر شهید پاسخ دادند: طرح مسجد محور؛ آقا فرمودند: این طرح چیست؟ 🔺پاسخ دادند: بعد از طرح 2030 ما نگران عملی شدن این طرح در مدارس بودیم. طرحی گذاشتند بعضی از روحانیون در مساجد که بچه‌ها در مسجد درس بخوانند،حضرت آقا خوشحال شدند و با لبخند فرمودند: 🔺به این‌ها می‌گویند باهوش و زیرک بعضی‌ها می‌روند برای سند 2030 تلاش می‌کنند و بعضی‌ها نگران اجرایش هستند، این‌ها گوش به زنگ‌های من هستند. 🆔@cultural_governance
🔻انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامی از شورای عالی انقلاب فرهنگی و نمونه راه کارهای پیشنهادی ✍منتشر شده توسط کانال حجت الاسلام خسروپناه 🆔 @cultural_governance
🔻منشور ستاد فرهنگی اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگ 🆔 @cultural_governance
✅ وضعیت‌سنجی «دین‌داری ایرانیان» 👈 نظرسنجی پیش رو، پژوهشی علمی در حوزهٔ «دین و دین‌داری» است که به‌پاس قدردانی از همراهی شما «‌۲۰جایزه 🎁۲۵۰هزار تومانی» به شرکت‌کنندگان بخش اول و «۱۰جایزه🎁 ۵۰۰هزار تومانی» به شرکت‌کنندگان بخش دوم، به قید قرعه تقدیم خواهد شد. 🔰 امیدواریم سعادت همراهی شما را تا پایان این نظر‌سنجی داشته‌ باشیم. 🔔 توجه: این نظرسنجی هیچ‌ پرسشی از اطلاعات شخصی شما نخواهد‌داشت. 📌 شرکت در نظرسنجی https://survey.porsline.ir/s/PiQnRXJ8 🆔@cultural_governance
🔺 | انقلاب اسلامی ایران 🔸 اینفوگرافیک "نگاهی آماری به محدودیت های زنان در جمهوری اسلامی ایران!! 🆔@cultural_governance
🔰انواع مدل اجماع افراد 🔹بیش از ۲۰ مدل اجماع برای افراد و مجموعه ها توسط مقام معظم رهبری بیان شده است. 🔹متاسفانه ویژگی ها و هویت شناسی دقیقی از این مدل های اجماع صورت نگرفته است 🔹اساسا دانش کار تشکیلاتی هنوز در کشورمان به شناخت انواع مدل های کارتیمی، توسط کسی پرداخت نشده است 💠هسته💠جوانه💠قرارگاه💠 💠نهاد💠سازمان💠تیم💠 💠ائتلاف💠کنگره💠دورهمی💠 💠گعده💠تشکل💠حزب💠 شبکه💠جبهه💠نهضت اجتماعی💠 جریان اجتماعی💠شورا💠توده💠 ستاد💠 کانون💠انجمن💠 امت💠لایه میانی💠تمدن💠 ✍مجتبی فرهنگ 🔅کانال حکمرانی فرهنگی 🔅 🆔@Cultural_governance
🔴بحران بی پدری در آمریکا ⁉️کودکانی که در آمریکا بدون پدر تنی خود بزرگ شده اند، چند درصد از جرم ها و آسیب‌های اجتماعی را به خود اختصاص داده اند؟! 🆔@cultural_governance
♦️بررسی موضوع آسیب‌شناسی مطالعه با عنوان «چگونه کتاب نخوانیم» 🔰استاد علی نجات غلامی 🔸متن‌ها بر دو دسته کلی اند: 🔸متونی که اطلاعاتی را در خصوص علوم مختلف به ما می‌دهند؛ 🔸متونی که ما را در شیوه کسب معرفت و دانش یاری کرده و در اصطلاح تور بافی و یا ماهیگیری را به ما می‌آموزند. 🔸طبیعتا در نگرش خام انسان‌ها، نگاه ایشان به آموختن و بدست آوردن خود اطلاعات است و اکثر آنان به دنبال نتیجه می‌باشند. 🔸این حالت، حالتی اولیه بوده و اگر فرد در این حالت باقی بماند، از کسب معارف و تعمق در آن‌ها در مراحل بالا‌ محروم خواهد شد؛ اما اگر متوجه باشیم که هر متنی یک نوع از معرفت را در اختیار ما قرار می‌دهد، می‌توان از معارف بهترین استفاده را کرد؛ پس متن حاضر در بررسی موانع برای کتابخوانی بوده و آسیب‌های موجود در این زمینه را مورد بررسی قرار می‌دهد که هم‌اکنون به بیان این آسیب‌ها می‌پردازیم: 1⃣ نتیجه‌گرایی فرد در مقابل متن و نادیده گرفتن مراحل بالا‌تر (منفعل بودن در مقابل متن): این مورد از آسیب‌های کتابخوانی، محوری‌ترین آسیب می‌باشد؛ چراکه نسبت به ماهیت معرفت مطرح می‌شود. انسانی که قصد دارد که متفکر شده و از خرد بهره‌ای ببرد، باید از نتیجه‌گرایی و تقلید از دانش دیگران بپرهیزد. 2⃣ مطالعه یک مطلب بر اساس باور‌های روز‌مره و انتظارات شخصی: فرد نباید بر اساس انتظارات خویس، متنی را مطالعه کند؛ بلکه باید در متن پیش روی خود تعمّق کند. 3⃣ گلچینی خواندن متن: گلچینی خواندن متن نیز یکی دیگر از آسیب‌هاست که در پی متن‌خوانی بر اساس انتظارات بوجود می‌آید؛ بدین معنا که فرد، هر قسمتی از متن را که پسندید انتخاب کرده و بقیه استدلال‌ها را رها می‌کند. 4⃣ عدم نوع‌بندی متون: یکی از اموری که برای در امان ماندن از آسیب‌های مطالعه باید انجام گیرد، نوع‌بندی متون است؛ 5⃣ فقط به دنبال کسب اطلاعات، به خصوص برای دریافت دستور العمل نباشیم: یکی از بدترین آسیب‌ها در جامعه برای کتابخوانی و کسب معارف این است که افراد، با نوعی ایدئولويی خاص و معیّن به مطالعه بژردازند و کتاب‌هایی را انتخاب کنند که مقبول آن حوزه بوده و برای خواننده مقدس است. 6⃣ کپسوله‌سازی مطالب: یکی دیگر از آسیب‌های انتقال و یا دریافت اطلاعات، کپسوله‌سازی مفاهیم است. 🆔 @Cultural_governance