eitaa logo
حکمرانی فرهنگی
4.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
205 ویدیو
357 فایل
📚اولین میکرورسانه حکمرانی و سیاستگذاری فرهنگی 🗂مرکز گفتمان سازی و تسهیل گری مسائل فرهنگی 👤روابط عمومی: @admin_activism ۴۴۸۸ گروه اندیشه ورزی حکمرانی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/683213486Ce83398f890
مشاهده در ایتا
دانلود
وضعیت کتاب در دو هفته اول سال.pdf
3.54M
🔰رشد ۱۰۰ درصدی چاپ کتاب در 2 هفته اول امسال 🔸گزارش روزنامه فرهیختگان 🆔 @Cultural_governance
🔰یادداشت های کوتاه نقد عصر جدید ✍️یادداشت اول ⛔️نقشهای اشتباه دختران و زنان در برنامه عصر جدید ⭕️برنامه و نقش های اشتباه زنان و دخترانی که مدام توسط و تشویق میشوند...زنان فلان، دختران بهمان، رکورد دار کشیدن کشتی با دندان و ... به کجا می رویم؟! کاش لاقل یک بار توسط داوران یا مجری محترم این نکات تذکر داده میشد که به چه قیمتی؟! اما دریغ... ⭕️ بزرگترین هنر زن و است که لیاقت "بهشت زیر پا" میشود... ✍️یادداشت دوم 🔴 عصر جدیدی دیگر 🔹حالا که و ادبی و مخترعین و خیلی دیگر از افراد خارق العاده ای وجود دارند که امکان حضور در برنامه را ندارند؛ 🔻ای کاش برنامه ای بود و این افراد را به مردم نشان می داد تا همه متوجه باشند که موفقیت و توفیق افتخارآفرینی برای وطن فقط در آواز_و_پشتک‌ وارو و به طور کلی کارهای نمایشی خلاصه نمی شود... ✍️یادداشت سوم 🔰 آنقدری که برنامه تونست دخترهای ما رو به نینجا و کونگ فوکار تبدیل کنه، معبد شائولین و ژاپن نتونست. 😒😕 🔺 رسانه ملی، یک دانشگاه بزرگ است. از این ابزار مهم و مؤثر چه استفاده ای می کنیم؟ 🆔 @Cultural_governance
💠 اتحاد مجموعه‌های فرهنگی ✍️ حجت الاسلام مجتبی میرزایی وحدت بین اعضای یک مجموعه برای تحقق اهداف و آرمان هایشان امری ضروری و غیر قابل انکار است. امری که دشمنان ما هم آن را بدرستی دریافته اند و با تشکیل اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد با ریاست ایالات متحده آمریکا هر روز در حال نقشه کشی بر علیه جوامع ضعیف برای چپاول منابعشان در راستای منافعشان هستند. حال این سوال پیش می آید که مجموعه های فرهنگی و نیروهای متخصص و تراز انقلابی که مدعی تبعیت از رهبری هستند، چرا از منش و سیره ایشان الگو نمی گیرند و هر کدام برای خود در مجموعه خود فعالیتی که اکثر موازی کاری هم هست انجام می دهند. بعنوان مثال افرادی مثل حجج اسلام علیرضا و احمد پناهیان، آقایان رائفی پور و حاج احمد یکتا و ازغدی و سایر اشخاص تراز انقلابی که تریبون آنان بیشتر وایرال می شود، چرا تشریفشان را در یک اتاق فکر مشترک جمع نمی کنند و تمام سرمایه مالی و فکری خود را برای انجام پر قدرت یک کار واحد جمع نمی کنند؟! در این پانزده سال مشغولیت در کار فرهنگی، حس استقلال و تک روی در بین مجموعه های انقلابی و فرهنگی بسیار دیده ام بگونه ای که این حس همچون خوره ای به جان این مجموعه ها افتاده و هر کاری می کنند که ساختمان مجزا و ردیف بودجه مستقل و اسم و عنوانی مختص به خود داشته باشند. البته گفتن از نیمه خالی لیوان به تنهایی بی انصافی است و مجموعه های مادر بسیاری هستند که در حال تولید نیروها و مجموعه های فرهنگی و انقلابی بوده و همه را طبق یک فرمان و الگو راهبری و تامین منابع می نمایند و گرچه امری پسندیده و محسن است اما کافی و وافی برای این شبیخون فرهنگی نیست. 🆔 @Cultural_governance
🔵 مدیریتِ شبكه‌ای چیست؟ (برای هماهنگ‌سازیِ تحقیقاتِ «حوزوی» و «دانشگاهی» و «اجرایی»، نیازمندِ «مدیریتِ شبكه‌ای» هستیم) ✔️ استاد سید محمّدمهدی میرباقری: 🔶 "مديريت شبکه‌ای" نه "مدیریت متمرکز" است که ریز و کلان همه امور، به‌صورتِ هرمی به یک شخص یا شورا بازگردد، و نه "مدیریت آزاد" است که هر واحدی بدون هماهنگی با دیگر واحدها، هر آنچه را می‌پسندد محقق کند. این مديريت، نیمه‌متمرکز عمل می‌کند؛ نهاد يا شورای خاصی با تکيه بر نيازسنجی فرهنگی، به تقسيم پروژه‌های فکری و فرهنگی در ميان زنجيره‌ای از مراکز فرهنگی اقدام و آنها را پشتيبانی می‌کند، اما اين تقسيم پروژه‌ها و پشتيابی، به‌معنای مديريت متمرکز آنها نيست، بلکه آن مراکز از آزادی نسبی برخوردارند و حتی می‌توانند با پیشنهاد یا فعالیت مناسب خود، بر طرح و فعالیت نهاد مرکزی مؤثر باشند. در اين مديريت، مهم نيست که مراکز پژوهشی چه فرايند داخلی دارند و چگونه کار می‌کنند، مهم آن است که چه امکانات و مقدوراتی دریافت می‌کنند و بر اساس یک روش مشترکِ منطقی، چه محصولی را تحويل می‌دهند. 🔶 مديريت شبکه‌ای، همهٔ گمانه‌زنی‌ها و نتيجه‌گيری‌ها و گزينش‌ها و پردازش‌های اجتماعی را پالايش می‌كند. برای مثال، شخصی که درباره موضوع خاصی در فيزيک كاربردی، پژوهشی را سامان می‌دهد، ممكن است بر اساس اطلاعاتی كه به‌دست می‌آورد، به ميدان گمانه‌زنی و گزينش و پردازش و فرضيه‌پردازی هم برسد؛ در مديريت شبکه‌ای بايد بتوان تحقيق او را با تحقيق شخص ديگری كه مثلاً با رويكرد روان‌شناسی، همان موضوع را كاويده است، هماهنگ كرد. اين هماهنگی از طريق شبكه پديد می‌آيد. بايد همه اطلاعات، به چرخه اين شبكه وارد شود و آن‌گاه از صافی پالايش آن روش منطقی بگذرند و بيرون روند. از طريق اين شبكه می‌توان مجموعه فعاليت‌های پژوهشی را هماهنگ کرد و اطلاعات و متدی را كه برای پالايش و جمع‌بندی اطلاعات و گمانه‌زنی‌ها به‌کار می‌رود همداستان و هماهنگ کرد. اگر چنين نظام‌مند و با برنامه تحقيق كنيم، طبيعی است كه منظومه اطلاعات توليدی نیز هماهنگ می‌شوند و یکديگر را كامل می‌كنند. 🔶 هدف مديريت شبکه‌ای تحقيقات، ايجاد تعامل مثبت و بالنده ميان همه حوزه‌های معارف اجتماعی، و ايجاد منظومه معارف بشری است که اين کار را از طريق انسجام‌بخشی در پژوهش‌ها و پيشگيری از تشتت فرهنگی، و هدايت تمامی انديشمندان و توليدکنندگان علم به سوی هدف واحد، انجام می‌دهد. به تعبير ديگر، شبكه تحقيقات بايد شيوه انديشيدن و كار تحقيقاتی و شكل‌گيری استنتاج‌ها را ساماندهی كند؛ به‌گونه‌ای كه همه اين شيوه‌ها هماهنگ واقع شوند. اگر انگيزه‌ها متناقض باشند تحقيقات به‌سمت نتايج متناقض حركت می‌كند، يا اگر روش انديشيدن و روش كاركردن انديشمندان، هماهنگ نباشد و يا روش جمع‌بندی و نتيجه‌گيری‌ها هماهنگ نباشد و ذوقی عمل ‌شود، نتايجی هماهنگ حاصل نخواهد شد. 🔶 برای تحقق مديريت شبکه‌ای، نيازمند روش طبقه‌بندی جامع علوم هستيم تا شبکه تحقيقات را بر اساس آن طبقه‌بندی به‌وجود آوريم. از اين روش عام، گاه به "منطق عام" يا "نسبيت عام" تعبير می‌شود. اين مدل عام نيز نيازمند يك انديشه فلسفی عام است. فلسفه‌ای كه نتواند چگونگیِ تغييرات را تعريف كند، نمی‌تواند برای شناسايی تغييرات، مدل بدهد. فلسفه‌ای كه قدرت تحليل معرفت را ندارد، قدرت ايجاد منطقی كه بتواند معرفت‌های مختلف بشری را هماهنگ كند ندارد. فلسفه عامی كه بتواند معرفت و موضوع معرفت را شناسايی كند، بنياد و پايه يك نسبيت عام و منطق عمومی قرار می‌گيرد که آن منطق عمومی، پايگاه ايجاد نظام منطقی در عرصه معرفت‌های دينی، معادلات كاربردی و مدل‌سازی خواهد بود. در اين صورت می‌توان شبکه‌سازی کرد و "معارف دينی، معارف علمی و معارف اجرايی" (با محوریت معارف دینی) را در نظام فکری منسجم در آورد؛ به‌گونه‌ای که مثلاً تحقيقات جامعه‌شناختیِ ما مکمل تحقيقات روان‌شناختی و اين دو، مکمل ساير تحقيقات دينی، علمی و اجرايی ما باشند.» 🆔 @Cultural_governance
چیستی_و_روش_شبکه_سازی_تشکل_های_انقلابی.pdf
463.9K
🔰مجموعه جزوات حکمرانی فرهنگی 💠شبکه سازی چیستی فرایند ها و روش ها ♻️بی شک با ادغام سازمان های فرهنگی باز تعدد زیادی در دستگاه های نقش آفرین مشاهده می شود و اگر بخواهیم به یک حکمرانی مطلوب در حوزه فرهنگ برسیم باید به حکمرانی شبکه ای روی بیاوریم | 🆔 @Cultural_governance
🔰چالش حکمرانی 🔸چالش های حوزه شبکه سازی 📌احساس بحران در جنگ 8 ساله باعث شبکه شدن جبهه انقلاب اسلامی گردید امروزه کدام عامل و نیاز باعث ایجاد شبکه سازی می شود؟ 📌شبکه هیات های کشور چرا موفق بوده اند؟ آیا شرط نماد و مفهوم مشترک و ورود بدون محدودیت میتواند یک معیار جهان شمول برای تمامی شبکه ها باشد؟ 📌شبکه بنیاد مهدویت در کشور چرا با آنکه نقاط قوت بسیاری (من جمله تولید کتاب فراوان و غیره) دارد اما یک شبکه سکولار است؟ ارتباط شبکه ها با حاکمیت در چیست؟ شما میتوانید پاسخ های خود را به صورت صوت و یا یادداشت به ادمین @mogtaba_farhang جهت انتشار در کانال ارسال نمایید 🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅 🆔 @Cultural_governance
🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅 🗣مقام معظم رهبری: 🔰به گمان بنده، کشور نیاز به یک دارد. ما مشکل داریم در ساختار فرهنگی کشور؛ و یک حرکت انقلابی لازم است. 🔸کانال حکمرانی فرهنگی با دغدغه تولید فکر و محتوا درحوزه ساختارهای فرهنگی و مدیریت کلان رسانه به وجود امده است 📲ازشمابزرگوارتقاضاداریم برای تحقق هدف حضرت آقا، کانال را برای پژوهشگران این عرصه اطلاع رسانی بفرمایید. آدرس کانال حکمرانی فرهنگی👇👇👇 🌐پیام رسان بله 🆔ble.ir/join/OTE4YzQ0YW 🌐پیام رسان ایتا 🆔https://eitaa.com/joinchat/2150957217C10c91168db 🌐پیام رسان تلگرام 🆔https://t.me/+pMNgANy88R0xYTA8
شهید دارائی.pdf
1.73M
🚦تجربه‌نگاری فعالیت‌های جهادی طلبه شهید در حرم مطهر رضوی 📍، امام جماعت جوان مسجد طفلان مسلم مشهد، در مدت شش سالی که عهده‌دار امامت جماعت این مسجد شده بودند، با کار تشکیلاتی منسجم، ظرفیت‌های مردمی را به کار گرفته و در راستای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی محرومان، اقدامات شایسته‌ای انجام دادند. 🔸اثر حاضر با شهید دارائی است که در مهر ماه 1399 و قبل از شهادتشان پیرامون فعالیت‌های جهادی ایشان در مسجد طفلان مسلم انجام شده است. 🆔 @Cultural_governance
‌.:🌿 سبک زندگی شهید اصلانی به روایت همسرش خواندنی است. دل کش است. 🌐 http://fna.ir/1o9a5x 🆔 @Cultural_governance
✡️ استراتژی امنیتی جنگ‌های علم (١) 1️⃣ بنیادهای فورد، کارنگی و راکفلر سال ١٩۴٨، و پس از تصویب فرمان سرّی «توسعهٔ جنگ‌های سیاسی» در شورای امنیت ملی آمریکا به‌سوی گسترش برنامهٔ در تمام کشورهای جهان سوم رفتند. 2️⃣ اما سازمان CIA با دعوت از فیلسوفانی چون جان دیویی، برتراند راسل یهودی آتئیست، کارل پوپر یهودی، آیزایا برلین یهودی، هربرت مارکوزه یهودی، هانا آرنت یهودی، ریمون آرون یهودی و… به ایجاد یک در جهان می‌اندیشید. 3️⃣ (از پایه‌گذاران CIA) در ۴ آوریل ١٩۵١، یک فرمان فوق‌سرّی را به امضاء رئیس‌جمهور رساند تا با تأسیس شورای برنامه‌ریزی روانی، کلید اجرای بزرگترین قرن بیستم در حوزهٔ را بزند. 4️⃣ براساس نقشهٔ راه عملیات، ایالات متحده باید یک که نوعی خاص از ایدئولوژی و ساختار اجتماعی را تبلیغ می‌کند، در جهان حاکم سازد. 5️⃣ در این سیستم، باید برای مجموعه‌ای از ضوابط و اصول اخلاقی معین شود و تمامی حوزه‌های اندیشهٔ بشری زیر پوشش آن قرار گیرد؛ چه «در حوزهٔ انسان‌شناسی و نوآوری‌های هنری» و چه «در حوزهٔ جامعه‌شناسی و روش‌های علمی». 6️⃣ نتیجهٔ مورد انتظار از اجرای عملیات، و از «اصول سرّی جنگ عقیدهٔ آمریکایی» این بود: در حرکتی روشنفکرانه، عقلایی و بلندمدت، باید همهٔ جهان نابود شوند. تنها الگوی مطلوب، شیوهٔ است، اما مکانیزم عملیات باید به‌گونه‌ای باشد که الگوهای رقیب و به‌ظاهر مخالف اهداف آمریکا را نیز تولید کند. 7️⃣ استراتژی عملیات برای این سیستم عقیدتی، نقشی ضدآمریکایی را نیز قائل شد. بدین معنا که برپایهٔ «سیاست همسانی»، باید که در ظاهر مخالف اهداف آمریکا است، ساخته شود و بخشی از نخبگان منتقد نظام را به چنین فضایی هدایت کرد، چون آن‌ها در این «زمین آمریکایی برای بازی مخالفان» به تدریج اهلی می‌گردند!! ✍️ پیام فضلی‌نژاد ✡️ استراتژی امنیتی جنگ‌های علم (١) 1️⃣ بنیادهای فورد، کارنگی و راکفلر سال ١٩۴٨، و پس از تصویب فرمان سرّی «توسعهٔ جنگ‌های سیاسی» در شورای امنیت ملی آمریکا به‌سوی گسترش برنامهٔ در تمام کشورهای جهان سوم رفتند. 2️⃣ اما سازمان CIA با دعوت از فیلسوفانی چون جان دیویی، برتراند راسل یهودی آتئیست، کارل پوپر یهودی، آیزایا برلین یهودی، هربرت مارکوزه یهودی، هانا آرنت یهودی، ریمون آرون یهودی و… به ایجاد یک در جهان می‌اندیشید. 3️⃣ (از پایه‌گذاران CIA) در ۴ آوریل ١٩۵١، یک فرمان فوق‌سرّی را به امضاء رئیس‌جمهور رساند تا با تأسیس شورای برنامه‌ریزی روانی، کلید اجرای بزرگترین قرن بیستم در حوزهٔ را بزند. 4️⃣ براساس نقشهٔ راه عملیات، ایالات متحده باید یک که نوعی خاص از ایدئولوژی و ساختار اجتماعی را تبلیغ می‌کند، در جهان حاکم سازد. 5️⃣ در این سیستم، باید برای مجموعه‌ای از ضوابط و اصول اخلاقی معین شود و تمامی حوزه‌های اندیشهٔ بشری زیر پوشش آن قرار گیرد؛ چه «در حوزهٔ انسان‌شناسی و نوآوری‌های هنری» و چه «در حوزهٔ جامعه‌شناسی و روش‌های علمی». 6️⃣ نتیجهٔ مورد انتظار از اجرای عملیات، و از «اصول سرّی جنگ عقیدهٔ آمریکایی» این بود: در حرکتی روشنفکرانه، عقلایی و بلندمدت، باید همهٔ جهان نابود شوند. تنها الگوی مطلوب، شیوهٔ است، اما مکانیزم عملیات باید به‌گونه‌ای باشد که الگوهای رقیب و به‌ظاهر مخالف اهداف آمریکا را نیز تولید کند. 7️⃣ استراتژی عملیات برای این سیستم عقیدتی، نقشی ضدآمریکایی را نیز قائل شد. بدین معنا که برپایهٔ «سیاست همسانی»، باید که در ظاهر مخالف اهداف آمریکا است، ساخته شود و بخشی از نخبگان منتقد نظام را به چنین فضایی هدایت کرد، چون آن‌ها در این «زمین آمریکایی برای بازی مخالفان» به تدریج اهلی می‌گردند!! ✍️ پیام فضلی‌نژاد✡️ استراتژی امنیتی جنگ‌های علم (١) 1️⃣ بنیادهای فورد، کارنگی و راکفلر سال ١٩۴٨، و پس از تصویب فرمان سرّی «توسعهٔ جنگ‌های سیاسی» در شورای امنیت ملی آمریکا به‌سوی گسترش برنامهٔ در تمام کشورهای جهان سوم رفتند. 2️⃣ اما سازمان CIA با دعوت از فیلسوفانی چون جان دیویی، برتراند راسل یهودی آتئیست، کارل پوپر یهودی، آیزایا برلین یهودی، هربرت مارکوزه یهودی، هانا آرنت یهودی، ریمون آرون یهودی و… به ایجاد یک در جهان می‌اندیشید.
3️⃣ (از پایه‌گذاران CIA) در ۴ آوریل ١٩۵١، یک فرمان فوق‌سرّی را به امضاء رئیس‌جمهور رساند تا با تأسیس شورای برنامه‌ریزی روانی، کلید اجرای بزرگترین قرن بیستم در حوزهٔ را بزند. 4️⃣ براساس نقشهٔ راه عملیات، ایالات متحده باید یک که نوعی خاص از ایدئولوژی و ساختار اجتماعی را تبلیغ می‌کند، در جهان حاکم سازد. 5️⃣ در این سیستم، باید برای مجموعه‌ای از ضوابط و اصول اخلاقی معین شود و تمامی حوزه‌های اندیشهٔ بشری زیر پوشش آن قرار گیرد؛ چه «در حوزهٔ انسان‌شناسی و نوآوری‌های هنری» و چه «در حوزهٔ جامعه‌شناسی و روش‌های علمی». 6️⃣ نتیجهٔ مورد انتظار از اجرای عملیات، و از «اصول سرّی جنگ عقیدهٔ آمریکایی» این بود: در حرکتی روشنفکرانه، عقلایی و بلندمدت، باید همهٔ جهان نابود شوند. تنها الگوی مطلوب، شیوهٔ است، اما مکانیزم عملیات باید به‌گونه‌ای باشد که الگوهای رقیب و به‌ظاهر مخالف اهداف آمریکا را نیز تولید کند. 7️⃣ استراتژی عملیات برای این سیستم عقیدتی، نقشی ضدآمریکایی را نیز قائل شد. بدین معنا که برپایهٔ «سیاست همسانی»، باید که در ظاهر مخالف اهداف آمریکا است، ساخته شود و بخشی از نخبگان منتقد نظام را به چنین فضایی هدایت کرد، چون آن‌ها در این «زمین آمریکایی برای بازی مخالفان» به تدریج اهلی می‌گردند!! ✍️ پیام فضلی‌نژاد
✡️ استراتژی امنیتی جنگ‌های علم (٢) 1️⃣ حاكم بر آمریکا، برای «نابودی الگوهای رایج اعتقادی در دنیا» ساخت و ساز یک به‌نام «گروه نخبهٔ روشنفکران» را آغاز کرده و کوشیدند زمینه‌ای مناسب را برای تولّد جنسی جدید از روشنفکران فراهم سازند: 2️⃣ شامل معدودی از افراد هستند که در کنترل مباحث اعتقادی، مهارت و انگیزهٔ خاصی دارند و شناخته می‌شوند. این اربابان اندیشه با آلتِ دست قراردادنِ موضوعات اعتقادی در تلاش هستند تا بینش‌ها و عقایدِ را شکل دهند یا دست‌کم به آن‌ها سمت‌وسو بخشند. 3️⃣ اولویت عملیاتی آمریکا، در کشورهای هدف بود تا از این رهگذر «منشأ آمریکایی عملیات» را پنهان سازد، اما به روایت دونالد جیمسون، نمایندهٔ CIA در شورای برنامه‌ریزی روانی «آنان با به‌کارگیری قدرت فکر و استدلال خویش، همواره باید برتمامی اعمال ایالات متحده -چه صحیح و چه غلط- صحّه بگذارند.» 4️⃣ طبقهٔ منزلتی فراتر از «رهبران افکار عمومی» داشتند و به عقاید آن‌ها جهت می‌دادند. آنان از خود به کاملاً آگاهی داشتند، اما گزارش‌های به‌جا مانده از سازمان سیا نشان می‌دهد پس از این طبقه، روشنفکران دیگری نیز در خدمت عملیات بودند؛ روشنفکرانی که به قول ریچارد المن در کتاب شگفت‌انگیز هنرنمایی سازمان سیا «این سازمان آنان را سگی با قلادهٔ بسیار بلند می‌پنداشت.» 5️⃣ این که خود را وقف پاسبانی از و نابودی مکاتب ناسازگار با نمودند، نزد CIA روشنفکرانی بودند که «از افکار طبقهٔ نخبه تغذیه می‌کردند»، «موافقت اصولی» خود را در قبال سیاست‌های آمریکا به نمایش گذاشتند و پروژهٔ سیا در سرزمین‌هایشان را تعقیب کردند. 6️⃣ چون مطابق منطق عملیات مخفی سیاسی: بهترین روش «تبلیغات» (پروپاگاندا) روشی است که طبق آن، «سوژهٔ» شما در جهتی حرکت کند که مقاصد شما پیش برده شود. در حالی‌که سوژه، پیش خود تصور می‌کند که دارد هدف‌های خودش را دنبال می‌کند!! 7️⃣ بنابراین «آنان نمی‌‌دانستند که قلاده‌شان به کجا وصل است و از چه جایی کنترل می‌شود.» ✍️ پیام فضلی‌نژاد 🆔 @Cultural_governance