eitaa logo
دکتر علی سعیدی
1.9هزار دنبال‌کننده
481 عکس
252 ویدیو
122 فایل
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بین‌المللی قم | استادیار گروه اقتصاد اسلامی https://qom.ac.ir/saeedi ارتباط: @a_saeedi
مشاهده در ایتا
دانلود
کلاس ۲ امروز با کمی تأخیر در ساعت ۱۴:۱۵ شروع می‌شود. به همۀ دوستان اطلاع دهید.
❌بنا به درخواست دانشجویان ، انجمن علمی اقتصاد با همکاری سازمان فنی حرفه ای برگزار مینماید: ✅دوره ی 24 ساعته آموزش نرم افزار کامفار(نرم افزار تخصصی ارزیابی اقتصادی طرح ها و پروژه ها) ✅بازار کار فوق العاده و حرفه ای ✅اعطای مدرک سازمان فنی حرفه ای ✅ویژه خواهران و برادران ✅تخفیف برای دانشجویان رشته اقتصاد ۱۵٪ برای دانشجویان مدیریت و حسابداری ۱۰٪ برای رشته های فنی مهندسی ۵٪ ⭕️ظرفیت باقیمانده فقط ۱۰ نفر⭕️ جهت ثبت نام به آیدی زیر (در تلگرام!) پیام دهید 🆔@BhRaj
هدایت شده از اندیشکده قصد
✍🏻 نقدی بر دکتر هیئت‌علمی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام 🔸 الگوی پایه محصول چهار تلقی از مفاهیم الگو، دین، پیشرفت و نظریه هست که نگاه غالب و حاکم بر ایران (قبل و بعد از انقلاب) را منعکس می‌نماید. از همین رو فرقی عمده بین اسناد نگاشته شده ایشان چه در دوره قبل و چه بعد از انقلاب وجود ندارد. در نگاه اکثر ایشان علم (مرادشان از علم آموزه‌های کلاسیک هست بویژه اقتصاد) امری جهانشمول و غیر قابل مناقشه و یگانه و محصول تجربه بشری هست که معرفت به حقایق را مشخص کرده و دین در همان ساحت فردی محدود است و برای اداره جامعه حرفی ندارد و ادعایی ندارد. 🔸این نگاه معوج و التقاطی موجب شده در بخش اول برخی و بخشی از اصول عقاید گروهی از دین‌مداران در زندگی فردی‌شان نوشته شود و در ساحت اجتماعی و تدابیر مجموعه آرزوهایی برای شبیه شدن یا سبقت گرفتن از کشورهای توسعه‌یافته بیان شود تا در نهایت «در افق ۱۳۴۴ از نظر سطح کلی پیشرفت و عدالت، در شمار چهار کشور برتر آسیا و هفت کشور برتر دنیا باشد» و البته جالب است که در این مسابقه مشخص نشده سه کشور برتر آسیایی و شش کشور برتر جهان کدام هستند؟ و چرا ما نمی توانیم اول باشیم؟ 🔸پیشنهاد مشخص حقیر برای دلسوزان انقلاب این است که در صورت داشتن قدرت، عرصه حکمرانی و تدوین اسناد راهبردی انقلاب اسلامی را از نا‌اهلان(مهندسان، گیاه شناسان، دامپزشکان، پزشکان) تسویه و یا در صورت فقدان چنین قدرتی به تدوین الگویی ایجابی و منبعث از آموزه‌های اسلامی برای حل مسائل جامعه اسلامی همت گمارند تا برای روزی که قدرت داشتند نسخه‌بدیل خود را داشته باشند. که البته راه دوم راه پیش روی ماست و سختی‌های آن نیز بر ما پوشیده نیست. تا حکومت پزشکان و مهندسان بر عرصه علوم اجتماعی برقرار است انتظار خروجی‌متفاوت از پنجاه سال گذشته را نباید داشت. متن کامل را اینجا بخوانید: http://olgu.qasd.ir/articles/491 🆔 @QasdWay
هدایت شده از اندیشکده قصد
✍🏻؛ مسئله یا پاسخ؟! دکتر 🔸آیا علوم انسانی اسلامی خودش «مسئلۀ» ماست یا اینکه این علوم «پاسخی به مسائل» ماست؟ اگر علوم انسانی اسلامی خودش مسئله باشد یعنی ما از ابتدا قصد داریم چیزی هم‌ارز علوم انسانی در غرب داشته باشیم اما اینکه چه دردی از کشور را درمان می‌کند یا چگونه با مشکلات کشور مرتبط می‌شود یا اساساً اهمیتی پیدا نمی‌کند یا اینکه در درجۀ دوم اهمیت قرار می‌گیرد. 🔸«مسئله‌دانستن» علوم انسانی خودش ما را دچار تعارضی جدی و بنیان‌برافکن می‌سازد: از یک سو می‌خواهیم مانند غربی‌ها «علوم انسانی» داشته باشیم و از سوی دیگر نمی‌دانیم که این علوم اگر نسخۀ اسلامی آن هم تولید شود، به چه دردی می‌خورد. 🔸علوم انسانی در اروپا و در جریان قرن هفدهم و هجدهم، به منظور حل مشکلات و مسائل اروپای آن روز به‌تدریج تدوین یافت. دغدغۀ‌ متفکران اروپایی، حل مشکلات امپراتوری‌های خود بود: اسمیت و ریکاردو و استوارت میل و کینز به دنبال حل مشکلات اقتصادی امپراتوری بودند و در هر برهه‌ای، بسته به اقتضائات عصر خود، نسخۀ متفاوت و بعضاً متعارضی را برای ادارۀ مستعمرات انگلستان ارائه می‌کردند. این راهکارها که تحت عنوان نظریات اقتصادی مطرح می‌شود، لزوما دارای سیر تکاملی و روبه‌پیشرفت برای ساخت دانشی به نام نیست بلکه هر کدام از آنها در بازۀ زمانی خود، صرفا به مسئله‌ای از مسائل انگلستان پرداخته است. 🔸یک‌زمان دیدگاه‌های مرکانتیلیستی بهتر می‌توانست منافع انگلستان را تأمین کند، یک زمان اندیشه‌های بازارگرای اسمیت، یک زمان ورود ریاضیات می‌توانست دربرابر گسترش مارکسیزم مقاومت کند، یک زمان در همان انگلستان دخالت گستردۀ دولت در نظریه کینز توجیه می‌شود و زمانی دیگر، آزادسازی و خصوصی‌سازی تاچر برای انگلستان راهگشاست. تنها مضمون محوری در تمام نظریات اقتصادی جریان غالب آنگلوساکسونی، «حفظ منافع امپراتوری بریتانیا» و از جنگ جهانی دوم به بعد، «حفظ سلطۀ ایالات متحده» است. 🔸وجود منظومۀ متشکلی از اندیشه‌های اقتصادی تحت عنوان جهانشمول و غیرتاریخ‌مند افسانه‌ای است که برای حفظ و تحکیم سلطۀ فکری استعمار انگلستان و آمریکا در گوش سایر کشورها و ازجمله کشورهای اسلامی خوانده شده است. 🔸وقتی علوم انسانی اسلامی خودش مسئله باشد، یعنی اقتصاد اسلامی خودش به عنوان یک علم، موضوعیت پیدا کند، دیگر به‌دنبال حل مشکلات جامعه ازطریق آن نخواهیم بود بلکه اقتصاد اسلامی هم چیزی مانند هزاران نماد غربی خواهد بود که با اندک تصرفات روبنایی در آن، وارد کشور کرده‌ایم؛ چیزی مانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مال‌ها که امروزه مثل قارچ در سراسر کشور می‌رویند غافل از اینکه اینگونه فروشگاه‌های بزرگ در اقتصادهای غربی برای ترغیب مردم‌شان به خرید کالاهای تولیدی خودشان (نیاز اقتصاد ملی‌شان) بوده است اما در کشور ما این مراکز به دروازۀ ترویج مصرف‌گرایی و فروش محصولات وارداتی و بعضاً قاچاق تبدیل شده بدون اینکه به تولید داخلی در کشور ما خدمتی کرده باشد. 🔸غلبۀ نگاه مسئله‌بودن خود اقتصاد اسلامی و به طور کلی خود علوم انسانی اسلامی، باعث گسترش رویکردهایی در این علوم شده است که صرفاً به اسلامیزه‌کردن اندیشه‌های غربی اکتفا می‌کنند و هرآنچه از غرب می‌آید را به‌عنوان دستاورد جدید علمی و در مرز دانش تلقی می‌کنند غافل از اینکه هر نظریۀ تازه‌ای به دنبال حل مشکل تازه‌ای از غرب است! و ما اگر واقعا دنبال علوم انسانی اسلامی و اقتصاد اسلامی هستیم، باید نظریاتی تولید کنیم که «پاسخی» برای مشکلات جاری کشور باشد نه صرفاً درگیر بیان تفاوت‌ها در مبانی جهان‌شناختی و انسان‌شناختی و روش‌شناختی و... . با این نگاه، علوم انسانی اسلامی ارتباط خود را با مسائل واقعی اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی کشور پیدا کرده و با حل مشکلات عینی کشور، جایگاه واقعی خود را در جامعه پیدا خواهند کرد. 🆔 @QasdWay
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
در درس اقتصاد ایران از صحبت کردیم. در این کلیپة واکنش بعضی از مردم انگلیس را نسبت به این ماجرا ببینید. https://eitaa.com/hamidrezamaghsoodi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
این هم واکنش ایرانی‌ها نسبت به ماجرای . تشکر از آقای احمدلو بابت ارسال این کلیپ. https://eitaa.com/hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از اندیشکده قصد
🔅نمونه‌های تاریخی مقاومت‌ مردم ایران در برابر خباثت‌های 🔸 دخالت‌های انگلیس در طول تاریخ ایران سرشار از «خباثت» بوده است؛ این دولت استعمارگر که با تحمیل به مردم ایران، انحراف نهضت مشروطه و سپس روی کار آوردن دیکتاتوری مثل رضا خان اوج خباثت‌های خود را در ایران به نمایش گذاشته بود، در همان دوران با مقاومت مردمی مواجه شد که خواستار پایان دادن به خباثت‌های انگلستان در ایران بودند. 🔸این مردم که از راهبری روحانیون و علمای بزرگ بهره‌ می‌بردند در مقابل خباثت‌های انگلیس قد علم کردند و از همان دوران قیام‌های مردمی و داوطلبانه در جای جای کشور علیه انگلیس شکل گرفت و حرکت‌های مردمی همچون مقاومت عمومی در برابر امتیاز استعماری رژی، نهضت مردم جنوب در برابر تجاوز قوای انگلیس، نهضت فارس، مخالفت با قرارداد استعماری ۱۹۱۹ (قرارداد مستعمره‌‌کردن رسمی ایران) و مقابله مردم ایران با خباثت انگلیس در دوران نهضت ملی نفت پدید آمد. ◀️ متن کامل را اینجا بخوانید: ytre.ir/vze 🆔 @QasdWay
هدایت شده از اندیشکده قصد
🔍 | مسئله ایران و آمریکا: مبانیِ مکتبی، تجربه تاریخی و مسائل سیاسی 👈 منطق مواجهه جمهوری اسلامی با آمریکا از نظر رهبر انقلاب 🔻 دشمن و دشمن‌شناسی به‌صورت کلی و مسئله‌ی آمریکا و ارتباط و مذاکره با دولت آمریکا به‌صورت خاص از پرتکرارترین مطالب در بیانات رهبر انقلاب اسلامی است. محتوای بسیار زیادی در این زمینه از سوی ایشان تولید شده و این بحث از ابعاد مختلفی مورد توجه و تبیین قرار گرفته است. 🔹️ می‌توان در یک «تقسیم‌بندی کلان» مسئله‌ی ایران و آمریکا و مذاکره و ارتباط جمهوری اسلامی با دولت آمریکا را در اندیشه‌ی رهبر انقلاب در ۳ سطح و لایه دسته‌بندی کرد: ۱- لایه‌ی مبنایی و مکتبی ۲- لایه‌ی تجربه‌ی تاریخی ۳- لایه‌ی سیاسی و دیپلماتیک این موضوع در این سه سطح مورد تحلیل و تبیین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفته و البته وجوه فنیِ چرایی رد ایده‌ی مذاکره و ارتباط با آمریکا، بیشتر در لایه‌ی سیاسی و دیپلماتیک توضیح داده شده است. 🔺️ در ادامه پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب در این موضوع را براساس سه محور مطرح شده در بالا منتشر می‌کند. 🔍 بخوانید و نظر بدهید👇 http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=43885
دریافت اسلایدهای به‌روزشده: http://qasdway.ir/fa/news/view/96/25
دانشجویان درس این دو مقاله را برای جلسۀ فردا مطالعه کنند تا دربارۀ آن‌ها در کلاس بحث کنیم.
۲ از امروز در کلاس ۴۲۰۶ برگزار می‌شود.
تحقیق کلاسی شیوه تحقیق: مطالعۀ موردی ۱. انتخاب یک بنگاه اقتصادی (خرد یا متوسط) و تحلیل اقتصادی عملکرد آن و شناسایی چالش‌ها و مشکلات اقتصادی تحلیل اقتصادی یعنی: 🔸 مسائل مربوط به تهیۀ مواد اولیه؛ 🔸 نحوۀ ارزشگذاری نهاده‌ها اعم از مواد اولیه و نیروی کار و هزینۀ تجهیزات و ماشین‌آلات؛ فناوری تولید و بهره‌وری عوامل تولید؛ 🔸 ارزشگذاری محصولات؛ بازار هدف و مشکلات مربوط به آن؛ 🔸 سهولت فضای کسب و کار یعنی زمان و مراحل اخذ مجوزهای لازم برای راه‌اندازی این کسب‌وکار، قوانین مالیات و بیمه و...؛ 🔸 اگر محصول در تهیه مواد اولیه یا در فروش محصولات با خارج از کشور ارتباط دارد، مسائل مربوط به نرخ ارز و تجارت خارجی در این کسب‌وکار؛ 🔸 نوع بازار مواد اولیه و محصولات (رقابتی، انحصاری و...) 🔸 تأثیر یارانه‌ها یا مالیات‌های دولتی بر عملکرد بنگاه 🔸 و... البته ممکن است برای هر بنگاهی تمامی این مسائل مطرح نباشد، اینها صرفا از باب جهت‌دهی ذهنیت شماست، وقتی می‌گوییم تحلیل اقتصادی کنید یعنی به این مسائل بپردازید. ۲. مطالعۀ موردی یک سیاست یا برنامه یا طرح یا واقعۀ اقتصادی مشخص در ایران در این مورد، صرفا در یک موضوع خاص که در زمانی خاص رخ داده تمرکز کنید و از طرح مباحث کلی خودداری کنید؛ نمونه‌ای از این موضوعات عبارتند از: 🔸 طرح هدفمندی یارانه‌ها در دولت دهم 🔸 طرح مسکن مهر 🔸 سیاست‌های خصوصی‌سازی براساس اصل ۴۴ در دولت نهم/دهم/یازدهم 🔸 سیاست‌های تعدیل اقتصادی (دولت اول آقای هاشمی رفسنجانی) 🔸 سیاست‌های توسعۀ اقتصادی دولت هفتم 🔸 نقد و بررسی برنامۀ چهارم توسعه 🔸علل و پیامدهای جهش نرخ ارز در سال ۹۷ 🔸 علل و پیامدهای جهش نرخ ارز در سال ۹۲ 🔸 علل و پیامدهای جهش نرخ ارز در سال ۸۱ 🔸 علل و پیامدهای جهش نرخ ارز در سال ۷۲ 🔸 تحریم‌های اقتصادی سال ۹۱ 🔸 تحریم‌های اقتصادی دهه ۱۳۷۰ 🔸 توافق هسته‌ای (برجام) از منظر اقتصادی 🔸 قراردادهای نفتی IPC 🔸 قراردادهای نفتی بیع متقابل 🔸 نهضت ملی‌شدن صنعت نفت 🔸 قرارداد کنسرسیوم نفتی بعد از کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ 🔸 امتیاز قرارداد نفتی دارسی 🔸 قرارداد نفتی رضا پهلوی با انگلستان 🔸 طرح انقلاب سفید شاه و اهداف و پیامدهای اقتصادی آن 🔸 طرح اصلاحات اراضی 🔸 بانک شاهنشاهی 🔸 بانک استقراضی ایران و روس 🔸 اهداف، سازوکارها و پیامدهای تأسیس بانک ملی 🔸 اهداف، سازوکارها و پیامدهای تأسیس بانک مرکزی 🔸 تاریخچه و تحولات سازمان برنامه و بودجه 🔸 و...
دکتر علی سعیدی
تحقیق کلاسی #اقتصاد_ایران شیوه تحقیق: مطالعۀ موردی ۱. انتخاب یک بنگاه اقتصادی (خرد یا متوسط) و تحلیل
🔅حداکثر نمرۀ کلاسی تحقیق: ۵ نمره ❗️آخرین مهلت تحویل مقالات: ۱۵ آذر ⚡️بعد از این تاریخ، به‌ازای هر هفته تأخیر، یک نمره کسر خواهد شد!
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
🔹ضرورت تجدیدنظر در رویکرد ضدجمعیتی یارانه بنزین 🔺سیاست دولت در اعطای یارانه به مردم بر این مبنا استوار است که هرچه تعداد افراد خانواده بیشتر باشد، سهم اعضای خانواده از یارانه کاهش می‌یابد و اگر خانواده بیش از ۵ عضو داشته باشد، به عضو ششم یارانه تعلق نمی‌گیرد. شما اگر مجرد باشید، مجموع یارانه‌ای که دریافت می‌کنید، ۱۰۰ هزار و ۵۰۰ تومان است، اما اگر عضو خانواده ۵ نفره باشید، یارانه شما به ۸۶هزار و ۵۰۰ تومان کاهش می‌یابد، اگر عضو خانواده شش نفره باشید، سهم شما از یارانه حدود ۷۲ هزار تومان است و این روند کاهشی ادامه دار است. 🔺این رویکرد تخصیص یارانه هم بار منفی فرهنگی دارد و نوعی تقبیح اجتماعی فرزندآوری است، و هم نوعی جریمه مالی خانواده‌هایی که فرزندان بیشتری می‌آورند. لذا یک رویکرد کاملا ضدجمعیتی و ضدخانواده است. 🔺دولت در تخصیص یارانه، نه تنها باید این رویکرد ضدجمعیتی را کنار بگذارد، بلکه باید معادله را دقیقا برعکس کند. یک فرد متاهل باید یارانه بیشتری نسبت به یک فرد مجرد بگیرد. عضو یک خانواده شش نفره حتما باید یارانه بیشتری نسبت به عضو یک خانواده سه نفری بگیرد. می‌توان با همین ارقامی که برای یارانه در نظر گرفته شده و بدون افزایش میزان کل یارانه، این معادله را برعکس کرد تا هرچه بر تعداد جمعیت خانوار افزوده می‌شود، یارانه دریافتی بیشتر شود. 🔺درباره بحران جمعیتی پیش روی کشور، سخن بسیار گفته شده، رهبر حکیم انقلاب نیز پیوسته در این باره هشدار می‌دهند که آخرین مورد آن، در دیدار اخیر با مسئولان نظام و فعالان اقتصادی پس از افزایش قیمت سوخت بود. دولت ما آنگونه که باید سیاست‌های حمایتی از فرزندآوری اجرا نمی‌کند، اما حداقل انتظار این است که رویکردهای ضدجمعیتی اینچنینی اتخاذ نکند. از جناب آقای رئیس جمهور انتظار می‌رود در اسرع وقت دستور اصلاح سیاست جمعیت‌ستیز تخصیص یارانه را صادر کنند. @syjebraily
هدایت شده از اندیشکده قصد
✍🏻 آیا رسیدن ایران به رتبه دوم اقتصادی جهان توهم است؟ ⚡️ در صورت ایجاد تغییراتی اساسی در روند پیشرفت اقتصادی کشور، ایران این ظرفیت را دارد تا با بهره برداری صحیح از بخش‌های ، ، و اقتصاد ، در افق ۲۰۵۰ با دست یافتن به رقم ۴۳هزار میلیارد دلار تولید_ناخالص-داخلی، پس از چین، در جهان قرار گیرد. در ادامه محاسبات مربوط به این ظرفیت‌ها آمده است: 🌿 الف. ظرفیت_های و صنایع وابسته: هم اکنون ارزش تولیدات کشور در بخش کشاورزی حدود ۲۶۰میلیارد دلار (ppp) است. این در حالیست که از حدود ۳۸میلیون هکتار اراضی قابل کشت به روش معمول، به طور متوسط تنها ۱۵میلیون هکتار زیرکشت قرار می‌گیرد. درصورتی‌که طی ۳۵ سال آینده سطح زیرکشت کشور به دو برابر و بهره‌وری کشاورزی در کشور تنها به هفت دهم بهره‌وری کشاورزی آمریکا (در سال ۲۰۱۴) برسد و از سوی دیگر با افزایش دو برابری ارزش این محصولات پس از فرآوری محصولات (طی صنایع غذایی و صنایع وابسته) ارزش تولیدات بخش کشاورزی می‌تواند با ۲۸ برابر افزایش به عدد ۷۲۸۰ میلیارد دلار برسد. 🏗 ب. ظرفیت‌های و صنایع وابسته: ایران هم اکنون دارای ۶۰۰ میلیارد بشکه نفت خام اکتشاف‌شده است که با فناوری فعلی تنها ۲۵درصد از آن قابل استحصال است. اگر با ارتقای فناوری، استحصال نفت و گاز به ۵۰درصد برسد، طی ۳۵ سال آینده امکان برداشت حداقل ۳۰۰ میلیارد بشکه نفت خام وجود خواهد داشت (بدون لحاظ میادین جدید کشف نشده). از سوی دیگر، کشورهای پیشرفته از هر بشکه نفت و گاز خام، بیش از ۲۶۰۰ دلار (PPP) تولید ارزش می‌کنند، در حالی‌که فروش نفت خام ایران و کشورهای اپک (به دلار برابری قدرت خرید یا PPP) هم اکنون کمتر از 100 دلار فروخته می‌شود (یعنی یک بیست و ششم ارزش افزوده قابل استحصال!). بر این اساس درصورتی‌که وابستگی کشور به فروش نفت خام تا ۳۵ سال آتی به صفر برسد و از سوی دیگر با رشد فناوری، امکان فراوری سالانه ۳ میلیارد بشکه نفت و گاز خام (تا تبدیل شدن به محصولات نهایی قابل استفاده در صنعت و ...) در کشور فراهم شود، ارزش افزوده‌ای معادل ۷۸۰۰میلیارد دلار در سال عاید کشور خواهد شد. 🔬 ج. ظرفیت بخش : در استانداردهای بین‌المللی، تعداد نخبگان که در محاسبات عمومی معادل ۵ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، معیاری برای ظرفیت دانش‌بنیانی است. با فرض افزایش جمعیت کشور به دو برابر در سال ۲۰۵۰ و افزایش متناسب جمعیت دارای تحصیلات دانشگاهی (از ده میلیون نفر کنونی به بیست میلیون نفر دانش آموخته) تعداد نخبگان دارای ظرفیت فعالیت در بخش دانش بنیان کشور به «یک میلیون نفر» خواهد رسید. از سوی دیگر براساس یک محاسبه صورت گرفته در خصوص فرار مغزها از کشورهای در حال توسعه، ارزش سرمایه ای هر فرد نخبه بیش از ۵۰میلیون دلار (PPP) در نظر گرفته شده است. با در نظر گرفتن این ارزش سرمایه‌ای و لحاظ بهره برداری ۵ درصدی از این سرمایه، میزان تولیدات دانش بنیان کشور در سال ۲۰۵۰ می تواند به ۲۵۰۰میلیارد دلار (PPP) برسد. 🎡 د. ظرفیت_های : در ایران و جهان، به طور متوسط حدود ۶۰درصد تولیدات مربوط به بخش خدمات و حدود ۴۰درصد مربوط به بخش‌های کشاورزی و صنعت است. این بدان معناست که ارزش بخش‌های خدماتی (شامل حمل و نقل، بازرگانی، بانکداری، امور مالی، بهداشت و درمان، آموزش و ...) یک و نیم برابر ارزش تولیدات بخش کشاورزی و صنعتی خواهد بود. براین اساس اگر مجموع تولیدات صنعتی و کشاورزی براساس موارد الف تا ج فوق افزایش یابد و به ۱۷۵۸۰میلیارد دلار برسد، ارزش تولیدات بخش خدمات (که متناسب با تولیدات کشاورزی و صنعتی افزایش می یابد) به ۲۶۳۷۰میلیارد دلار خواهد رسید و در مجموع تولیدناخالص‌داخلی کشور به رقم ۴۳هزارمیلیارد خواهد رسید. ❗️هدف از انجام محاسبات فوق، تنها معرفی ظرفیت های اقتصادی کشور است. بی شک پیشرفت در اقتصاد و رسیدن به قله ها مستلزم دو امر است: الف. وجود ظرفیت ب. برنامه ریزی صحیح. در صورتیکه مدیریت اقتصادی و فرهنگی کشور به صورت فعلی ادامه یابد، پیش‌بینی می‌شود که حتی رتبه اقتصادی کشور در افق ۲۰۵۰ تنزل یابد و از ۱۸ کنونی به ۲۵ برسد. 🔸در واقع به فعلیت رسیدن ظرفیت های اقتصادی کشور و رسیدن به جایگاه های عالی در سطح جهان ممکن و شدنی است، مشروط به اینکه نوع نگاه مسئولین، نخبگان و عموم مردم به ظرفیت های کشور تغییر یابد و همت همگان بر این امر قرار گیرد. این به معنای نیاز به یک تغییر راهبردی در نوع نگرش اقتصادی مسئولین، نخبگان و مردم ایران است. منبع: https://b2n.ir/346527 🆔 @QasdWay
متن کامل قوانین مالیاتی: ۱. قانون مالیات‌های مستقیم: http://intamedia.ir/Pages/Action/LawsIndex/1 ۲. قانون مالیات بر ارزش افزوده: http://www.intamedia.ir/Pages/Action/LawsIndex/3/1 http://download.tax.gov.ir/GeneralDownloads/ValueAddedTax.pdf