هشدار حضرت امام خامنهای حفظهالله به عالمان دینی و دانشمندان، پیرامون وظیفه ایشان درباره بیتفاوت نبودن در قبال قضیه غزه با استناد به نهج البلاغه
حضرت امام خامنهای: این جملهی معروف امیرالمؤمنین (علیه السّلام) در این زمینه، حرف را تمام می کند: وَ ما اَخَذَ اللهُ عَلَی العُلَماءِ اَلّا یُقِرّوا عَلیٰ کِظَّةِ ظالِمٍ وَ لا سَغَبِ مَظلوم؛ یعنی خدای متعال این تعهّد را از علما گرفته، از دانشمندان گرفته که در این زمینه تحمّل نکنند «کِظَّة ظالم» و «سَغَب مظلوم» را؛ نباید تحمّل کنند پُرخوری ستمگر و گرسنگی ستمدیده را؛ اَلّا یُقِرّوا. باید عکسالعمل نشان بدهیم، واکنش نشان بدهیم.
#غزه
#طوفان_الاقصی
@Ghalamzaniii
《رحیل رمضان》
رمضان که با شب قدر وداع می کند، نواختن آهنگ رفتن مهمانی خدا شنیده می شود. روزهای بعد از قدر، آنچنان زود می گذرند که آدمی، فرصت تازه ای برای شروع نمی یابد!
گویی نیمه ماه رمضان الکریم با لیالی قدر است که میزان می شود؛ انگار تمام ایام پیش از قدر، با طمأنینه پیش می روند؛ تا بلکه جاماندگان از مسیر بندگی، خویشتن را برای حضور در قدر دریابند!
اما آن هنگام که پرونده قدر نشینان، بسته می گردد! سرعت ابرهای زود گذر آسمان رمضان، بالا می گیرد!
چند روز دیگری، سفره داری محبت و لطف رمضان جاری است. برای هم دعا کنیم، شاید که با زبان غیر، به اجابت الهی دست یابیم.
✍🏻 فاطمه شکیب رخ
#رمضان
@Ghalamzaniii
«بخاطر همسایه»
چه کسانی مرزهای جغرافیایی را برای ما، تعریف کرده اند. او که خالق و گرداننده ی این هستی است؛ در قرآن، تنها مرزهای انسانی را بر اساس حق و باطل قبول دارد!
گاهی فکر می کنم که این مرزها را برای جدایی انسان ها از هم، چیده اند! برای آنکه، وقتی خانه و کاشانه همسایه دور تر از ما به تله ای از خاک مبدل می شود، درد هم خاک بودن، اعماق ما را به هم نریزد! برای آنکه، وقتی به جنونِ کشتنِ انسان های بی گناه اقدام کردند، غصه ی آن مصیبت، رنگ نَسبی به خود نگیرد و آدمیان را به انتقام نکشاند!
اما به راستی چه کسی مدعی است که این خاک، با آن خاک پشت مرز، تفاوت دارد؟
از سال های دور، درست آن زمانی که تاریخ خود را شناخته، همیشه گردانندگانی بوده اند، که بشر را با رنگ پوست، زبان و فرهنگی برساخته، از هم جدا کرده اند، تا حس وطن پرستی و نژاد پرستی را به انسان ها القا کنند!
اینک هنگام آن فرارسیده، که بالندگی عقول بشری، عرض اندام کند و فارغ از هر خطوط فکری و جغرافیایی، به نام انسانیت، قیام کند!
برای کودک در زیر آورِ همسایه
برای هتک حرمتِ زنانِ همسایه
برای کشتنِ مردانِ همسایه…
همه فردا می آییم….
✍🏻 فاطمه شکیب رخ
#رمضان
#روز_قدس
#فلسطین
#غزه
@Ghalamzaniii
ایران در پیامی به آمریکا گفته، بکش کنار تا ضربه نخوری!
کدوم آمریکا؟!
همون آمریکایی که سودای فرمانروایی جهان را در سر پروانده بود!
نکند جای ابر قدرت تغییر کرده که ایرانی که روزی مستعره آمریکا بود، حالا برایش پیام تهدید صادر می کند! آنهم برای ابر قدرتی که تا کنون، دوبار صریحا اعلام کرده؛ ایران، به جان خودمان ما نبودیم!
حالا از اوضاع و پیام آمریکا به ایران که بگذریم، که التماس کرده، لااقل مواضع ما را نزنید! در اسرائیل شنیدید چه خبر است؟!
مردم به فروشگاه ها هجوم بردند که جنس بخرند، تا وقتی از ایران سیلی خوردند، گرسنه نمانند!
تمام نیروهایشان در بالاترین سطح نظامی دو روز است که نیمه جان شده اند و منتظر موشک های ایرانیان هستند!
ایران جان من، صبر استراتژیکت که قورباغه ها را در حال پختن است! کمی دیگر تاب بیاوری، این اضطراب افتاده بر جان عنکبوت ها، به خود خوری آنان توسط هم خواهد رسید!
ان شاءالله تعالی
✍🏻 فاطمه شکیب رخ
#روز_قدس
#فلسطین
#غزه
@Ghalamzaniii
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
بارها شاهد پخش تصاویر زنان مکشوفه، در ایام ملی، از صدا و سیما هستیم!
در نگاه ظاهری، شکار چنین افرادی و مصاحبه با آنان، باز گذاشتن میدان حضور در مراسمات اعتقادی حاکمیت، برای افرادی با ظاهر غیر شرعی است!
اکنون، این سوال مطرح می شود که آیا، نتیجه ی این اقدام و نشان دادن تصاویر زنان مکشوفه، سبب جذبِ افرادی با ظاهر غیر شرعی، برای نظام اسلامی شده است؟!
مسلما چنانچه، صداسیما در این زمینه، به نتایجِ آماریِِ قابل توجه، دست یافته بود، آن را در اخبار و برنامه های در صدر، اعلام می کرد!
بنابراین، با این فرض که صداسیما در هدف مذکور موفق نبوده، این سوال پیش می آید که چرا این سبکِ پخشِ گزارش، عوض نمی شود؟!
مگر نه اینکه در احکام شرعی ما، پخش تصاویر غیر شرعی، سبب تشویق به آن عمل می شود؟! و یا منجر به موجه بودن این گناه در نزد عموم خواهد شد؟!
پس چرا اصرار بر گناه ترک نمی شود؟!
در آخر اینکه، این مطلب بی ربط نیست، چنانچه ادعا کنیم؛ که آقای صداسیمای ملی، آنقدر به بهانه های مختلف، تبلیغ بی حجابی را کردی که دیگر، این پوشش کاملا غیر شرعی، در نزد مردم، حجاب فرض می شود! باید خدا قوتی جانانه به اینهمه تلاش های خالصانه شما و همکارانتان گفت که آمدید ابرویش را درست کنید، چشمش را هم کور کردید!
✍🏻 فاطمه شکیب رخ
#حجاب
#صدا_سیما
@Ghalamzaniii
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
روژه گارودی، استاد دانشگاه، فیلسوف و از رزمندگان مقاومت فرانسه و نویسندهٔ سرشناس فرانسوی بود که در ۱۷ ژوئیه سال ۱۹۱۳ / ۲۲ تیر ۱۲۹۲، در شهر بندری مارسی، در جنوب فرانسه، در خانوادهای کاتولیک به دنیا آمد، وی در جوانی ابتدا پروتستان شد و سپس، به مارکسیسم گروید؛ سرانجام پس از طی مطالعات عمیق اسلامی، مسلمان شد.
گارودی با نگاهی دقیق و موشکافانه به سراغ مسائل جهان اسلام رفت؛ بهخصوص توجهی ویژه به قضیه فلسطین داشت. او پس از مطالعات فراوان دریافت که صهیونیستها بنیان ادعای خود را برای غصب سرزمین فلسطینیها، بر اساس باورهایی قرار دادهاند که از پایه فاقد ارزش تاریخی و حقوقی است. پس از درک این واقعیت بود که گارودی دست به نگارش معروفترین اثر خود زد. بیش از یک دهه برای جمعآوری مدارک آن وقت گذاشت و ماحصل این رنجها، نگارش اثر فوقالعاده و قابل تحسین «تاریخ یک ارتداد: اسطورههای بنیانگذار سیاست اسرائیل» بود؛ کتابی که نه فقط موضوع هولوکاست، بلکه تمام ادعاهایی را که صهیونیستها به عنوان حق خود در سرزمین فلسطین مطرح میکردند، به چالش کشید!
او در ۲۵ آذرماه سال ۱۳۷۶ / ۱۶ دسامبر سال ۱۹۹۸، توسط دادگاه کیفری پاریس،
تنها به جرم اینکه شواهد مربوط به وقوع هولوکاست را زیرسوال بردهبود، به پرداخت ۱۲۰ هزار فرانک محکوم شد!
این اقدام، روژه گارودی را که نامش، چندی قبل از این اتفاق، به «محمد رجاء» تغییر یافتهبود، به یک قهرمان در دنیای آزادیخواهی تبدیل کرد. وی سرانجام در ۹۸ سالگی درگذشت؛ اما نامش همچنان الهامبخش حقیقتجویان دنیا است.
#غزه
#فلسطین
#پیشنهاد_تماشا
@Ghalamzaniii
✍️قلم زنی✒️
روژه گارودی، استاد دانشگاه، فیلسوف و از رزمندگان مقاومت فرانسه و نویسندهٔ سرشناس فرانسوی بود که در ۱
این کلیپ، روایت جالب تلویزیون مصر از ضربت خوردن امیرالمومنین امام علی(ع) از زبان پروفسور روژه گارودی است.
@Ghalamzaniii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داشتم دیدار حضرت آقا با دانشجویان را می دیدم که یکباره صدای رسای آن مرد جوان، شنیده شد؛ «آقا خیلی دوستتان دارم»، این جمله حال مرا دگرگون کرد، آخر دلم می خواست من نیز مانند آن دانشجو، این جمله را داد می زدم!
به خصوص که جواب آقا هم شنیدنی بود؛ «خوش به حالتان که بنده را میبینید و دوست دارید، من شما را نمیبینم، اما دوستتان دارم!»
آرام شدم، یادم افتاد؛ نفوس مومنین، مانند اجتماعِ قطره ها در دریاست!
دوباره مرور کردم، چطور یک ساخته دست بشر می تواند، امواج نامرئی خود را تا هزاران کیلومتر آنورتر بفرستد، اما یک انسان، با آنهمه پیچیدگی علمی و البته هنوز ناشناخته، نمی تواند امواج احساس خود را به کرانه های نادیده ارسال کند؟!
همین جمله اخیر رهبر، به بحث مرتبط است، علاقه نادیده، برخاسته از احساس هایی ست که افراد در نتیجه ی انرژی های روحی خویش، بهم می رساند!
شاید از آنروست که در روایت های متعدد بر پاکیزگی نیات مومنان، بهم سفارش شده، زیرا چه بخواهیم و چه نخواهیم، احساس های منفی و مثبت ما به یکدیگر منتقل می شود!
✍🏻 فاطمه شکیب رخ
#دانشجو
#جهاد_روایت
@Ghalamzaniii
«بدرود رمضان من»
دانه های تسبیح که بر دست می چرخد، می دانیم که بالاخره به پایان می رسد!
اما گاهی با پایان اذکار، تسبیح از دست رها نمی شود، زیرا که متبرک به تربت سید الشهداء بوده و نگه داشتن آن به ثواب نزدیک است!
رمضان الکریم، چقدر به تسبیح و دانه هایش شبیه می ماند، در حالی که شمارش ایام، رو به پایان نهاده و هنوز بوی مستی تربت، در دستان ما باقی مانده، باید با آن وداع کنیم.
در این میان آنان که روزه هایشان با عشق و ارادت به محضر اباعبدالله (ع) آمیخته گشته، حتی با هجرت رمضان، زنجیره ی اتصال به این روزهای فراموش نشدنی را رها نمی کنند.
اصلا نیامده چرا اینقدر زود، آهنگ رفتن نواختی…مگر همین چند روز پیش نبود که ما را به مهمانی ات دعوت کردی و جان های مومنان را به عطر ماندنت، دلبسته نمودی!
آه رمضان من، خود بگو، کجای عالم و در چه روزگاری می توان، این حال ضعیف و چشم بارانی دم افطار را که از ذره های نادیده ی عالم ماوراء، به جان ما نشسته، بدست آورد!
اَلسَّلاَمُ عَلَیْکَ مِنْ مَطْلُوبٍ قَبْلَ وَقْتِهِ وَ مَحْزُونٍ عَلَیْهِ قَبْلَ فَوْتِهِ
بدرود که هنوز فرا نرسیده از آمدنت شادمان بودیم و هنوز رخت بر نبسته از رفتنت اندوهناک.
اَلسَّلاَمُ عَلَیْکَ کَمْ مِنْ سُوءٍ صُرِفَ بِکَ عَنَّا وَ کَمْ مِنْ خَیْرٍ أُفِیضَ بِکَ عَلَیْنَا
بدرود که چه بدیها که با آمدنت از ما دور شد و چه خیرات که ما را نصیب آمد.
اَللَّهُمَّ إِنَّا أَهْلُ هَذَا الشَّهْرِ الَّذِی شَرَّفْتَنَا بِهِ وَ وَفَّقْتَنَا بِمَنِّکَ لَهُ حِینَ جَهِلَ الْأَشْقِیَاءُ وَقْتَهُ وَ حُرِمُوا لِشَقَائِهِمْ فَضْلَهُ
بار خدایا، ما آشناى این ماهیم، ماهى که ما را بدان شرف و منزلت دادى و به برکت نعمت و احسان خویش روزه داشتنش را توفیق دادى، در حالى که مردمان شقى قدرش را نشناختند و از شور بختى خویش از فضیلتش، محروم ماندند.
✍🏻 فاطمه شکیب رخ
#وداع_رمضان
@Ghalamzaniii
عرض سلام واحترام به همه اعضای همیشه همراه کانال قلم زنی
خواهشمندم با نفس های گرمتون، برای شفاء بیمار منظور دعا بفرمایید.
أَمَّنْ یُجیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوءَ
@Ghalamzaniii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عید فطر، همچون تیزری برای یوم الحساب است، گویی که خداوند اراده کرده، تا پرده ای از روز قیامت را، البته با طعم شیرینی هایش، برای ما شبیه سازی کند. در آن روز هم، پیشتازانی که بهتر از بقیه، دستورات بندگی را انجام داده اند و به قول معروف بامشان بیشتر بوده،
حالشان خوب تر است.
خدای مهربانم، ای پروردگاری که همیشه رحمتت بر خشم تو مقدم بوده «یَا مَنْ سَبَقَتْ رَحْمَتُهُ غَضَبَهُ». آنگونه مهندسی این عالم را بی نقص آفریده ای که حتی دلت نیامده، آن وعده ی خشم روز جزا را اندکی به صحنه نمایش خلقت این عالم، اضافه کنی.
پس تو با این لطف بی حساب، چگونه می خواهی، بندگانی را که عمری عادت به بخشش های بی انتهای تو دارند، در «یوم الفصل» به معرکه عذاب، مهمان کنی!
کلا و حاشا که چنین خبری از تو به ما نرسیده است؛ ناز پرورانده ای و به لای پر قو بزرگمان کردی، هر سال از عمرمان را یک ماه، بر سر سفره ی رحمت و معرفتت، نشانده ای و اینک در آخر مهمانی، صله ی مان بخشانیدی! دست افتاده ی ما را گرفته ای، و پناه روزهای بی کسی مان بوده ای. پس چگونه برای وعده ای نگران باشیم، که همیشه ما را، از مانند آن حفظ کرده ای!
خوشا بر حال مهمانانی که قدر این فیض را چشیده اند و کوله بار آخرت خود را به توشه های معنوی آراسته اند.
سپاس خدایی را که در ملک پادشاهی او، سفره ی رمضان الکریم، تاج بندگی را بر سر مومنان می نشاند.
✍🏻 فاطمه شکیب رخ
#وداع_رمضان
#عید_فطر مبارک
#پیشنهاد_تماشا
@Ghalamzaniii
إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لأَنفُسِکمْ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا.
آیه می فرماید؛ خوبی و بدی هایتان به خودتان بر می گردد.
درحالی که همه ی ما به وضوح دیده ایم که در بسیاری از مواقع، اثر سوء یکعمل، به افراد دیگر یا جامعه نیز ضرر می رساند.
در واقع درک این آیه، وقتی ممکن است که باور کنیم، بدی و ظلم های دیگران به ما، همان پله های رشدی خواهند بود که پروردگار حکیم، برای ما قرار داده، تا به وسیله تحمل آنان، ره صد ساله را یک شبه طی کنیم. و گرنه چطور می شود، کسی بدی کند و نتیجه ی آن رفتار، تنها به خود فرد بدی کننده بر گردد؟!
به عبارتی، همین یک آیه می تواند؛ طومار روزگار ما را که با ناخوشی و تلخی های بسیار همراه است، در هم بپیچد!
زیرا همین که آدمی باور کند، فرد خاطی، در حقیقت در حق خویشتن ظالم است و در حق ما، واسطه ی مواهب الهی. شِکوِه ها و غم های ناشی از رنج های عارضی، ترمیم می یابد.
✍🏻 فاطمه شکیب رخ
#تدبر_در_قرآن
@Ghalamzaniii
Mojtaba Ramezani - Man Gharghe Donyamam (128).mp3
4.22M
پیش تو آوردم، دستای خالی مو
مرحم بذار آقا، شکسته بالی مو😭
من بی کس و تنهام تو تکیه گاهم باش
مثه قدیم آقا، پشت و پناهم باش
#اربابم_حسین
#شب_زیارتی
#التماس_دعا
@Ghalamzaniii
امید، نوری از پهنای آسمان خداست که تا وقتی بر دل های بندگان تابان است، صدای جریان هیاهوی هستی شنیده می شود! رنگ خلقتِ شاهکار خالق، دیدنی می ماند و دنیای تلخ، قابل هضم!
بی ربط نخواهد بود، اگر امید را به روح اَبدان تعبیر کنیم، که گر برود، ماندن جسم معنایی نمی یابد!
قصه امید، به بایدی ماندگار در این گنبد دوار شبیه است، که بی آن، گرچه گنبد می چرخد، اما حالِ خوبِ زندگی، حس نمی شود!
امید را به هیچ قیمتی نفروشیم! که کوتاهی عمر، ارزش ناامید زیستن ندارد!
احوالتان از طروات احوال نیک، مملو باد!
«در این روزها، بسی به دعای خیرتان محتاجم»
✍🏻فاطمه_شکیب رخ
#التماس_دعا