🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸چرا فوتبال زیباست؟! (قسمت 4️⃣)🔸
⚽️ آنچه را که ما در اسلام در باب عدالت و اجرای حدود میگوییم، الآن داریم در فوتبال اجرا میکنیم. اصلاً ما در نظام حکومتیمان، جزء اصول لاینفکمان #اجرای_حدود است. نظام بدون اجراء حدود اصلاً معنا ندارد. شما ملاحظه کنید چقدر داریم اجرا میکنیم؟ اجرا نمیکنیم بعد هم امنیت میخواهیم! این دو با هم ناسازگار است.
⚽️ شما ببینید در فوتبال #اجرای_حدود میکاریم، #امنیت برداشت میکنیم. اجرای حدود بکار، امنیت درو کن. الآن ببینید چه امنیتی در فوتبال دارند؟ این آدمِ 40 کیلویی میرود توی سینۀ آدم 120 کیلویی ای که اصلاً اگر این را یک هل بدهد، نمیتواند خودش را نگه دارد، اما میرود توی سینهاش و توپ را از دست او در میآورد! اصلاً هم نگران نیست که مثلاً کتک بخورد، سیلی بخورد، لگد بخورد. ببینید چه امنیتی است! همهاش به خاطر اجرای حدود است.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸چرا فوتبال زیباست؟! (قسمت 5️⃣)🔸
⚽️ فوتبال برای ما یک آیه است، یک شاهد است، یک بیّنه است. میدانی به ما چه چیزی تعلیم میدهد؟ میگوید اگر یک خطایی را داور نگرفت، این خطا #تکرار_میشود در جامعه. داور با گرفتن یک #خطای_کوچک به همه بازیکنهای دو طرف تذکر میدهد. «فَجَعَلْنَاهَا نَكَالًا لِّمَا بَيْنَ يَدَيْهَا وَمَا خَلْفَهَا وَمَوْعِظَةً لِّلْمُتَّقِينَ»
حکومت الهی وقتی میگوید #سریع_الحساب است یعنی این. میبینی چه جوری سریع الحساب است این داور؟ برای هر چیزی یک جزایی گذاشته؛ برای هر تخلّفی یک مجازاتی گذاشته. حتی این که این توپ را بزنند از بازی برود بیرون تا به گل نرود، به عنوان یک کُرنر میگیرد و به او میگوید بزن و دوباره بیاورش در بازی.
⚽️ این فوتبال در طی دهها سال بررسی شده و حاصلش به دست آمده. این دارد با ما به عنوان یک آیه حرف میزند. میگوید شما خیلی گمشدههایتان را میتوانید در این پیدا کنید.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸چرا فوتبال زیباست؟! (قسمت 6️⃣)🔸
⚽️ این فوتبال، یک #جامعه_کوچک است که مجرم دارد، قاضی دارد، زندان دارد، اخراج دارد. همه این چیزهایی که در جامعه هست در فوتبال هست. منتها یک جامعه کوچک است، یک دنیای کوچک است، قوانینتان را بر مبنای این وضع کنید.
⚽️ ببینید، قوانین فوتبال هر جریمهاش، به شدت #متناسب_با_جرم است. مثلاً در منطقه جریمه وقتی که یک کسی یک خلافی را میکند، یا با دستش توپ را میگیرد، این موجب پنالتی است. بازی فوتبال است، بنا بوده که با پا بازی کنید. حالا که دستت را آوردی در کار، جریمهاش پنالتی است. ما میبینیم که کارشناسانه عمل شده در فوتبال. قوه مقننه و قوه مجریه و قوه قضاییهاش هماهنگ کار میکنند که این جامعۀ زیبا را بوجود آورده اند.
⚽️ در فوتبال، #کارت_زرد دادنش هم زیبا است. #کارت_سرخ دادن هم زیبا است. طرف را هم که اخراج میکنند، زیبا است. مردم #لذت میبرند، نه اینکه ناراحت بشوند. معنایش این است که در احکام جامعه هم اگر اعدامش، به موقع باشد، زیبا است. نباید از حکم اعدام ترسید. ببینید چه کار کرد؟ وقتی کارت قرمز داد یعنی از بازی برو بیرون؛ اعدام هم یعنی از بازی برو بیرون.
⚽️ کارت زرد و قرمز، #خشونت_نیست. کسی که #زیباشناسی_دین را بداند، میفهمد که دست دزد را قطع کردن، بسیار قشنگ است. صد در صد قشنگ است. صد در صد زیبا است. چرا؟ یک دست قطع کن، #یک_شهر_آرام_بشود! یک دست قطع کن، یک عالَم نفس بکشد! راحت بشود! چقدر روی دیوار خانهها سیخ برای امنیت آویزان کردهاند، قفل روی قفل، قفل روی قفل! چه فایده دارد؟ این زندگی است؟! این زندگی است که زن امنیت نداشته باشد بخواهد بیاید در کوچه؟ کار این آقا که مزاحم ناموس مردم میشود، زشت است، اما دار زدن او قشنگ است.
⚽️ عالَم نمیفهمد، میگویند اعدام کردن، خشونت است. بیچاره ها! شما اینهمه سال که زندان درست کردید در اروپا، چندتا دزد را از دزدی بازداشتید؟ شما که دیگر مشکل بیکاری ندارید، پس این #گانگسترها چیست؟ شما راهی ندارید غیر از همان کاری که در فوتبال میکنید! همان را عمل کنید. کارت زرد لازم است. زندان، کارت زرد است. اعدام، کارت سرخ است. به او میگوییم اگر نمیتوانی در این بازی شرکت کنی، لایقش نیستی، از بازی بیرون برو.
⚽️ اگر داور این کار را نمیکرد، هر کس که #قویتر بود، پهلوانتر بود، توپِ او میرفت در گل. چینیها ریز و کوچک هستند، کرهایها ریز و کوچک هستند، آفریقاییهایی هیکلدار و درشتاند. اینها وقتی با هم مسابقه میدهند، چینیها برنده میشوند. حالا اگر واقعاً به زور و هیکل بود، محال بود چینیها یک گل به آنها بزنند! یک هُلی به آنها میدادند و پرتشان میکردند آن طرف. اما الآن این چینی، از لای دست و پای اینها رد میشود، گل میکند، اما آنها #جرأت_ندارند دست به او بزنند! عالَم همین است. بروید هرچه در فوتبال پیدا کردید از جامعه و حکومت مطالبه کنید.
@haerishirazi
آیت الله جاودانسخنرانی آیت الله جاودان پنج شنبه 17 آذر 1401.mp3
زمان:
حجم:
18.98M
فایل صوتی
📚 :جلسه درس اخلاق
پنج شنبه| ۱۷ آذر ۱۴۰۱
🕌 : مسجد امام خمینی (ره) بازار تهران
🌐 www.javedan.ir
حجت الاسلام ناصریسخنرانی حجت الاسلام ناصری 1401.9.14.mp3
زمان:
حجم:
6.93M
#سخنرانی_صوتی #طلبگی
🎧 اهمیت و برکات ورود به حوزه و طلبگی
🎙 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
🗓 تاریخ: ۱۴۰۱/۹/۱۴
⏱ زمان: ۲۸ دقیقه
📍در جمع والدین طلاب مدرسه علمیه دارالهدی - قم المقدسه
🎞 فیلم جلسه در آپارات: aparat.com/v/XgkxV
🔺 @nasery_ir
حجت الاسلام ناصری14،9,1401 سخنرانی حجت الاسلام ناصری.mp3
زمان:
حجم:
7.73M
#سخنرانی_صوتی #سیره_بزرگان
🎧 بررسی سیره علمای گذشته
🎙 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
🗓 تاریخ: ۱۴۰۱/۹/۱۴
⏱ زمان: ۳۶ دقیقه
📍مدرسه عالی فقه دارالهدی - قم المقدسه
🎞 فیلم جلسه در آپارات: aparat.com/v/dt0nz
🔺 @nasery_ir
💠 علامه جوادی آملی حفظه الله تعالی:
✔️ اينكه اهل بیت (علیهم السلام) گفتند: «دُم علي الطهارة يوسّع عليك رزقك» یعنی دائماً با وضو باشيد،روزی شما زياد میشود.
👈 روزی، تنها به معنای نان و آب و اينها نيست. علم روزی است، اخلاق روزی است، عقل روزی است، فضيلت ها روزی است، روزی های ظاهری هم روزی است.
👈 فرمود: «دُم علی الطهارة» دائماً با وضو باشيد. اين خيلی اثر دارد. از همين راهها شروع می شود.
#عکسنوشته #تسبیح #فاطمیه #حضرتزهراس
🔶تسبیح حضرت فاطمه س
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔻کانال رسمی آیت الله ناصری
🔷@naseri_ir
هدایت شده از هیئت حجت بن الحسن
15.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#نصایح
استاد الهی
🔹 چند عمل را روزانه انجام دهید...
@ostadelahi
#حیات_طیبه #تحجر
🔻 در جنگ صفین یکی از افرادی که در لشکر کوفه بود، شامیها با شمشیر زدند و دست او از آرنج قطع شد. در مورد کرامات آقا امیرالمؤمنین چیزهایی شنیده بود؛ منتها یک فردی با ساختار فکری خاص بود.
🔸 آرنج خود را برداشت و خدمت آقا امیرالمومنین(علیه السلام) آورد و عرض کرد: آقا دست مرا قطع کردند، خواهش میکنم این را به هم بچسبانید. حضرت انکار کردند ولی او اصرار کرد. حضرت قبول کردند و عبای خود را روی دست او انداختند و چیزی زیر لب خواندند و این دست قطع شده را به هم چسباندند و چسبید.
🔹 فضولی این شخص گُل کرد و دخالت بیجا کرد و گفت آقا چه چیزی خواندید؟ حضرت فرمودند: سوره حمد. با حالت انکار و تعجب گفت: سورهی حمد؟! حضرت ناراحت شدند و فرمودند: تنقیص سورهی حمد میکنی؟ برو، دست او جدا شد و دیگر هر کاری کرد، درست نشد.
🔸 همین حالا هم گاهی این نوع نگاه خفیف در بین ما ها هم میباشد. این نوع نگاه در مورد سورهی حمد یا در مورد بسم الله هم هست با وجودی که روایاتِ فضیلت بسم الله کم نیست، اما یک مَلاحت یا حلاوت و حیاتی میخواهد که انسان با حالی دیگر و نگاهی دیگر اینها را بخواند و ببیند واقعاً اثر می کند، چون آنچه را که اهل بیت میفرمایند، حق و صدق است.
🔹 پس ما چه سوره حمدی میخوانیم که همیشه دست ما جدا است و به هم نمیچسبد، و همهی اعضای وجودی ما متفرق است؟ چرا نگاههای ما کم است؟ همان تحجّری که در جان ما و در نگاه ما است حتی به بسم الله یا سوره حمد ما هم سرایت میکند.
🔸 ما میخواهیم همه عوالم را به هم بزنیم تا یک بسم الله با نگاه متحجرانه و مادّی ما، در همه عوالم تأثیر کند، این کار نخواهد شد، ما باید خود را وفق بدهیم. این اتفاق سنت خدا نیست که زبانی که دور از حیات و دلی که دور از حیات است اثر کند، چون آن اثری که میگذارد از بالا میگذارد، آن اثر از حیات میآید، از آسمان میآید.
🔹 ما میخواهیم همینطور که سنگ هستیم باشیم، ولی بسم اللهِ سنگیِ ما مانند حضرت عیسی در گِل، روح بدمد و این گِل پرنده بشود و برود، اینطور هم نمیشود. باید اول به فکر نوع نگرش و حیات دل بود.
کد 8412
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir