eitaa logo
معارف اسلامی
597 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
2.4هزار ویدیو
244 فایل
🔷 برای ارتباط با مدیر کانال از این آیدی استفاده کنید 👇🏻 @drhosseins
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺اهمیت اسناد دهی (3) روایتی در کافی در اهمیت اسناد دهی وجود دارد. پیشتر اسناد دیگری را در تأیید آن ارائه کردیم. سند زیر نیز (با وجود ابهام حال دو تن از راویانش) تعابیری مشابه دارد: «... أنبأ الحاكم أبو عبد اللّه الحافظ، أخبرنى على بن الحسين بن يعقوب بن شقير المقرئ ثنا جعفر بن محمد بن عبيد ثنا عباد بن يعقوب ثنا سعيد بن عمرو العنزى عن مسعدة بن صدقة عن جعفر بن محمد عن أبيه عن على بن الحسين عن أبيه عن على بن أبى طالب قال قال رسول اللّه صلى اللّه عليه و آله و سلم: إذا كتبتم الحديث، فاكتبوه باسناده فان یك حقا كنتم شركاء فى الأجر، و ان يك باطلا كان وزره عليه.» (سمعانی، أدب الإملاء و الاستملاء، ص5؛ سجزی، الأول من المنتخب من السبعیات، ص4؛ رافعی، التدوين في أخبار قزوين، ج2، ص: 262؛ و نک: لسان المیزان، ج6، ص22؛ میزان الإعتدال، ج4، ص98) به چندین طریق از حاکم نیشابوری و او به سندش از امام صادق ع و ایشان از پدرانشان از رسول الله ص روایت کرده اند: هر گاه حدیثی را نوشتید، آن را با اسنادش بنویسید. اگر حق بود شما در اجر آن شریک خواهید بود. و اگر باطل بود، وزر و گناهش بر گردن دیگران است. غلوپژوهی
(صلي الله عليه وآله وسلم) *هنگام راه رفتن با آرامي و وقار راه ميرفت. . *در راه رفتن قدم ها را بر زمين نمي کشيد. . *هرکه را مي ديد مبادرت به سلام مي کرد و کسي در سلام بر او سبقت نگرفت. . *هرگاه به کسي مي نگريست با گوشه چشم نظر نميکرد. . *چون اشاره ميکرد با دست اشاره ميکرد نه با چشم و ابرو. . *چون با کسي سخن ميگفت کاملا برميگشت و رو به او مي نشست. . *هنگام ورود به مجلسي در آخر و نزديک درب مي نشست نه در صدر آن. . *چون سخن ناصواب از کسي مي شنيد. نميفرمود «چرا فلاني چنين گفت» بلکه مي فرمود«بعضي مردم را چه مي شود که چنين مي گويند؟ . *با فقرا زياد نشست و برخاست ميکرد و با آنان هم غذا ميشد. . *هديه را قبول مي کرد اگرچه به اندازه يک جرعه شير بود. . *هرکه عذر مي آورد عذر او را قبول مي کرد. . *هرگز کسي از اطرافيان و بستگان خود را نفرين نکرد. . *از بيماران عيادت مي کرد اگرچه دور افتاده ترين نقطه مدينه بود. . *در جمع يارانش دايره وار مي نشست و اگر غريبه اي بر آنان وارد مي شد نمي توانست تشخيص دهد که پيامبر کداميک از ايشان است. . *هرگاه چيزي به فقير مي بخشيد به دست خودش مي داد و به کسي حواله نميکرد. . *اگر در حال نماز بود و کسي پيش او مي آمد نمازش را کوتاه مي کرد. . *اگر در حال نماز بود و کودکي گريه مي کرد نمازش را کوتاه مي کرد. . *احدي از محضر او نا اميد نبود و مي فرمود « برسانيد به من حاجت کسي را که نمي تواند حاجتش را به من برساند . *چون شاد مي شد چشم ها را بر هم مي گذاشت و خيلي اظهار فرح نمي کرد.. . *هيچ خصلتي نزد آن حضرت منفورتر از دروغگويي نبود. . *با دست خودش شير مي دوشيد و پاي شترش را خودش مي بست. . *هر مرکبي برايش مهيا بود سوار مي شد و برايش فرقي نمي کرد. . *اکثر جامه هاي آن حضرت سفيد بود. . *هرگز از غذايي تعريف نکرد يا از غذايي بد نگفت. . *تا آنجا که امکان داشت تنها غذا نميخورد. . *از دوشيزگان پرده نشين با حياتر بود. . *چون مي خواست به منزل وارد شود سه بار اجازه مي خواست. *اوقات داخل منزل را به سه بخش تقسيم مي کرد: بخشي براي خدا، بخشي براي خانواده و بخشي براي خودش بود و وقت خودش را نيز با مردم قسمت مي کرد.
هدایت شده از آموزش ریاضی
#امام_رضا(ع): تا سه خصلت در مؤمن نباشد، مؤمن نيست: نهفتن راز، ملایمت با مردم و شکیبایی در تنگنا @Afsaran.ir
از اعضای گرامی کانال معارف اسلامی دعوت می کنم برای عضویت در کانال آموزش ریاضی و معرفی آن به علاقه مندان اقدام کنند.👇👇👇
در 9دی 332 ام می خوانید: 💠 انقلاب اسلامی، ایران را به رتبه اول علمی n.a. جهان اسلام و پانزدهم دنیا رساند / بخش اول ✍بیست و چهارمین برنامه شنبه های انقلاب / بازخوانی دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در حوزه آموزش عالی 🔸پس از انقلاب اسلامی بر خلاف گذشته، محیط دانشگاه دارای روحیّه‌ی خودباوری و اتّکاءبه‌نفس و تولید علم شد و توان پاسخگویی به مسائل کشور را یافته است. 🔸دانش آموختگان دانشگاه‌های ایران به دلیل سطح بالای علمی همواره مورد توجه برجسته‌ترین دانشگاه‌های جهانی بوده و همواره از جانب مراکز علمی، پژوهشی و فناوری معتبر در دنیا دعوت به همکاری می‌شوند. 🔸انقلاب اسلامی موجب رشد و شکوفایی استعداد‌ها و نقش آفرینی دانشجویان و دانشگاهیان در فضای علمی کشور شده به طوری‌که بسیاری از تحولات بزرگ بعد از انقلاب با محوریت دانشجویان به انجام رسید. 🔸انقلاب اسلامی ساختار‌هایی را به‌وجود آورد تا دانشجویان بتوانند در حوزه مختلف فرهنگی و اجتماعی فعالیت داشته باشند. 🔸انقلاب اسلامی در حوزه علوم انسانی افقی نو ایجاد کرد و تولیدات مکتوب فاخری حتی در سطح نظریه پردازی ایجاد کرده و زمینه ساز شکل گیری جریان معرفتی در حوزه علوم انسانی اسلامی بوده است. 🔸۲۴ برابر شدن نرخ پوشش تحصیلی آموزش عالی و افزایش از ۱۷۵۶۷۵ نفر در سال ۱۳۵۷ به بیش از ۴۸۰۰۰۰۰ هزار نفر 🔸افزایش ۹۵ برابری دانشجویان دکتری از ۱۲۵۵ نفر در سال ۵۷ به بیش از ۱۲۰ هزار نفر 🔸۵ برابر شدن اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها از ۷۲۳۱ نفر در سال ۱۳۵۷ به حدود ۹۰ هزار نفر 🔸۲۰۸ دانشمند ایرانی پس از انقلاب در جمع ۱ درصد دانشمندان برتر جهان قرار دارند. 🔸رشد ۱۷ برابری تعداد زنان هیات علمی در دانشگاه‌ها نسبت به قبل از انقلاب اسلامی به طوری‌که در سال ۵۷، ۱.۴ درصد و در سال ۹۶، ۲۴ درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها زن بوده است. 🔸تعداد دانش آموختگان زنان از ۶ درصد در سال ۵۷ به ۴۵ درصد رسیده است و هم اکنون ۲۲.۷ درصد از زنان ایرانی دارای تحصیلات تکمیلی هستند. 🔸ایران از لحاظ تعداد مهندس رتبه سوم جهان است. 🔸انقلاب اسلامی ایران کشوری با اکثریت غیرتحصیلکرده را به رتبه ۱۵ علمی جهان و رتبه اول جهان اسلام رساند. 🔸با ۱۸ برابر شدن سهم ایران در تولید علم جهان، سهم ایران در این شاخص به ۲ درصد رسیده است. 🔸کسب رتبه ۲۱ جهان در مقالات علمی کیفی پر استناد جهان از افتخارات نظام علمی جمهوری اسلامی است. 🔸با ۶۸ برابر شدن مقالات چاپ شده بین المللی از ۶۶۹ مقاله به حدود ۵۳ هزار مقاله رسیده است. 🔸بر اساس آخرین گزارش موسسه لایدن ۲۳ دانشگاه ایران در زمره ۱ درصد دانشگاه‌های برتر جهان هستند. 🔸۵۳ برابر شدن نشریات علمی پژوهشی از ۲۰ نشریه در سال ۵۷ به ۱۰۹۴ نشریه رسیده است. 🔸۱۰ برابر شدن تعداد دانشگاه‌ها به طوری که از ۲۳۲ دانشگاه به ۲۴۶۸ دانشگاه رسیده است. 🔸عدالت توزیعی دانشگاه‌های کشور در جهان کم نظیر است و مراکز دانشگاهی که قبل از انقلاب در شهر‌های بزرگ متمرکز بودن به دوردست‌ترین و محروم‌ترین مناطق مرزی نیز گسترش پیدا کرد. 🔸تعداد موسسه پژوهشی دارای مجوز اصولی قطعی و آزمایشی نسبت به پیش از انقلاب اسلامی حدودا ۹ برابر شده به طوری که از تعداد ۸۳ مؤسسه در سال ۱۳۵۷ به تعداد ۶۸۶ رسیده است. 🔸تعداد انجمن‌های علمی نسبت به پیش از انقلاب حدودا ۵ برابر شده است و از تعداد ۷۸ در سال ۱۳۵۷ به تعداد ۳۵۸ در سال ۱۳۹۶ رسیده است. همچنین تعداد ۸۹۶۶ انجمن علمی دانشجویی بر اساس آخرین آمار مشغول به فعالیت هستند. 🔸تعداد اندک آزمایشگاه‌های مراکز علمی کشور در سال ۵۷ به تعداد ۱۲۵۹۴ آزمایشگاه در سال ۱۳۹۶ رسیده است. 🔸انقلاب اسلامی از نظر ایجاد بستر‌های فناوری محور، متناسب با روند جهانی موفقیت‌های شگرفی داشته است به طوری که تعداد مراکز رشد در دانشگاه‌ها به تعداد ۱۷۹ رسیده است. 🔸یکی از بستر‌های نوین ایجاد شده در دانشگاه‌ها پس از انقلاب اسلامی پارک‌های علم و فناوری بوده و هم اکنون تعداد این پارک‌ها به تعداد ۴۴ پارک علم و فناوری رسیده است. 🔸تعداد واحد‌های فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد به تعداد ۴۷۱۶ واحد رسیده است 🔸تأسیس شرکت‌های دانش بنیان مستقردر پارک‌های علم و فناوری به عنوان راهبرد نوین اقتصادی کشور، به طوری که تعداد این مراکز به بیش از ۳۷۰۰ شرکت رسیده است. 🔸میزان صادرات دانش بنیان توسط پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در سال ۲۰۱۶ به میزان ۲۳۱.۴۴ میلیون دلار گردیده (به صورت مطلق سالیانه) و در ۳ سال اخیر بیش از ۵۱۰ میلیون دلار صادرات محصولات دانش بنیان به ثبت رسیده است. ✍ ادامه در بخش دوم 👇👇
.............................................
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مکانیزم و تأثیر آن در اصلاح و ترمیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روش یک نفر که فکر می کرد به اوج رسیده برای درک مقام واقعی خودش، به روایت شیخ محمدتقی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ولادت با سعادت پیامبر اکرم، حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و ششمین اختر آسمان امامت و ولایت، حضرت امام صادق سلام الله علیه و آغاز هفته وحدت بر شما مبارک باد.