🔺اهمیت اسناد دهی (3)
روایتی در کافی در اهمیت اسناد دهی وجود دارد. پیشتر اسناد دیگری را در تأیید آن ارائه کردیم. سند زیر نیز (با وجود ابهام حال دو تن از راویانش) تعابیری مشابه دارد:
«... أنبأ الحاكم أبو عبد اللّه الحافظ، أخبرنى على بن الحسين بن يعقوب بن شقير المقرئ ثنا جعفر بن محمد بن عبيد ثنا عباد بن يعقوب ثنا سعيد بن عمرو العنزى عن مسعدة بن صدقة عن جعفر بن محمد عن أبيه عن على بن الحسين عن أبيه عن على بن أبى طالب قال قال رسول اللّه صلى اللّه عليه و آله و سلم: إذا كتبتم الحديث، فاكتبوه باسناده فان یك حقا كنتم شركاء فى الأجر، و ان يك باطلا كان وزره عليه.» (سمعانی، أدب الإملاء و الاستملاء، ص5؛ سجزی، الأول من المنتخب من السبعیات، ص4؛ رافعی، التدوين في أخبار قزوين، ج2، ص: 262؛ و نک: لسان المیزان، ج6، ص22؛ میزان الإعتدال، ج4، ص98)
به چندین طریق از حاکم نیشابوری و او به سندش از امام صادق ع و ایشان از پدرانشان از رسول الله ص روایت کرده اند:
هر گاه حدیثی را نوشتید، آن را با اسنادش بنویسید. اگر حق بود شما در اجر آن شریک خواهید بود. و اگر باطل بود، وزر و گناهش بر گردن دیگران است.
غلوپژوهی
#پیامبر_مهربانی_ها (صلي الله عليه وآله وسلم)
*هنگام راه رفتن با آرامي و وقار راه ميرفت.
.
*در راه رفتن قدم ها را بر زمين نمي کشيد.
.
*هرکه را مي ديد مبادرت به سلام مي کرد و کسي در سلام بر او سبقت نگرفت.
.
*هرگاه به کسي مي نگريست با گوشه چشم نظر نميکرد.
.
*چون اشاره ميکرد با دست اشاره ميکرد نه با چشم و ابرو.
.
*چون با کسي سخن ميگفت کاملا برميگشت و رو به او مي نشست.
.
*هنگام ورود به مجلسي در آخر و نزديک درب مي نشست نه در صدر آن.
.
*چون سخن ناصواب از کسي مي شنيد. نميفرمود «چرا فلاني چنين گفت» بلکه مي فرمود«بعضي مردم را چه مي شود که چنين مي گويند؟
.
*با فقرا زياد نشست و برخاست ميکرد و با آنان هم غذا ميشد.
.
*هديه را قبول مي کرد اگرچه به اندازه يک جرعه شير بود.
.
*هرکه عذر مي آورد عذر او را قبول مي کرد.
.
*هرگز کسي از اطرافيان و بستگان خود را نفرين نکرد.
.
*از بيماران عيادت مي کرد اگرچه دور افتاده ترين نقطه مدينه بود.
.
*در جمع يارانش دايره وار مي نشست و اگر غريبه اي بر آنان وارد مي شد نمي توانست تشخيص دهد که پيامبر کداميک از ايشان است.
.
*هرگاه چيزي به فقير مي بخشيد به دست خودش مي داد و به کسي حواله نميکرد.
.
*اگر در حال نماز بود و کسي پيش او مي آمد نمازش را کوتاه مي کرد.
.
*اگر در حال نماز بود و کودکي گريه مي کرد نمازش را کوتاه مي کرد.
.
*احدي از محضر او نا اميد نبود و مي فرمود « برسانيد به من حاجت کسي را که نمي تواند حاجتش را به من برساند
.
*چون شاد مي شد چشم ها را بر هم مي گذاشت و خيلي اظهار فرح نمي کرد..
.
*هيچ خصلتي نزد آن حضرت منفورتر از دروغگويي نبود.
.
*با دست خودش شير مي دوشيد و پاي شترش را خودش مي بست.
.
*هر مرکبي برايش مهيا بود سوار مي شد و برايش فرقي نمي کرد.
.
*اکثر جامه هاي آن حضرت سفيد بود.
.
*هرگز از غذايي تعريف نکرد يا از غذايي بد نگفت.
.
*تا آنجا که امکان داشت تنها غذا نميخورد.
.
*از دوشيزگان پرده نشين با حياتر بود.
.
*چون مي خواست به منزل وارد شود سه بار اجازه مي خواست.
*اوقات داخل منزل را به سه بخش تقسيم مي کرد: بخشي براي خدا، بخشي براي خانواده و بخشي براي خودش بود و وقت خودش را نيز با مردم قسمت مي کرد.
هدایت شده از آموزش ریاضی
#امام_رضا(ع):
تا سه خصلت در مؤمن نباشد، مؤمن نيست: نهفتن راز، ملایمت با مردم و شکیبایی در تنگنا
@Afsaran.ir
از اعضای گرامی کانال معارف اسلامی دعوت می کنم برای عضویت در کانال آموزش ریاضی و معرفی آن به علاقه مندان اقدام کنند.👇👇👇
در 9دی 332 ام می خوانید:
💠 انقلاب اسلامی، ایران را به رتبه اول علمی n.a. جهان اسلام و پانزدهم دنیا رساند / بخش اول
✍بیست و چهارمین برنامه شنبه های انقلاب / بازخوانی دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در حوزه آموزش عالی
🔸پس از انقلاب اسلامی بر خلاف گذشته، محیط دانشگاه دارای روحیّهی خودباوری و اتّکاءبهنفس و تولید علم شد و توان پاسخگویی به مسائل کشور را یافته است.
🔸دانش آموختگان دانشگاههای ایران به دلیل سطح بالای علمی همواره مورد توجه برجستهترین دانشگاههای جهانی بوده و همواره از جانب مراکز علمی، پژوهشی و فناوری معتبر در دنیا دعوت به همکاری میشوند.
🔸انقلاب اسلامی موجب رشد و شکوفایی استعدادها و نقش آفرینی دانشجویان و دانشگاهیان در فضای علمی کشور شده به طوریکه بسیاری از تحولات بزرگ بعد از انقلاب با محوریت دانشجویان به انجام رسید.
🔸انقلاب اسلامی ساختارهایی را بهوجود آورد تا دانشجویان بتوانند در حوزه مختلف فرهنگی و اجتماعی فعالیت داشته باشند.
🔸انقلاب اسلامی در حوزه علوم انسانی افقی نو ایجاد کرد و تولیدات مکتوب فاخری حتی در سطح نظریه پردازی ایجاد کرده و زمینه ساز شکل گیری جریان معرفتی در حوزه علوم انسانی اسلامی بوده است.
🔸۲۴ برابر شدن نرخ پوشش تحصیلی آموزش عالی و افزایش از ۱۷۵۶۷۵ نفر در سال ۱۳۵۷ به بیش از ۴۸۰۰۰۰۰ هزار نفر
🔸افزایش ۹۵ برابری دانشجویان دکتری از ۱۲۵۵ نفر در سال ۵۷ به بیش از ۱۲۰ هزار نفر
🔸۵ برابر شدن اعضای هیات علمی دانشگاهها از ۷۲۳۱ نفر در سال ۱۳۵۷ به حدود ۹۰ هزار نفر
🔸۲۰۸ دانشمند ایرانی پس از انقلاب در جمع ۱ درصد دانشمندان برتر جهان قرار دارند.
🔸رشد ۱۷ برابری تعداد زنان هیات علمی در دانشگاهها نسبت به قبل از انقلاب اسلامی به طوریکه در سال ۵۷، ۱.۴ درصد و در سال ۹۶، ۲۴ درصد از اعضای هیات علمی دانشگاهها زن بوده است.
🔸تعداد دانش آموختگان زنان از ۶ درصد در سال ۵۷ به ۴۵ درصد رسیده است و هم اکنون ۲۲.۷ درصد از زنان ایرانی دارای تحصیلات تکمیلی هستند.
🔸ایران از لحاظ تعداد مهندس رتبه سوم جهان است.
🔸انقلاب اسلامی ایران کشوری با اکثریت غیرتحصیلکرده را به رتبه ۱۵ علمی جهان و رتبه اول جهان اسلام رساند.
🔸با ۱۸ برابر شدن سهم ایران در تولید علم جهان، سهم ایران در این شاخص به ۲ درصد رسیده است.
🔸کسب رتبه ۲۱ جهان در مقالات علمی کیفی پر استناد جهان از افتخارات نظام علمی جمهوری اسلامی است.
🔸با ۶۸ برابر شدن مقالات چاپ شده بین المللی از ۶۶۹ مقاله به حدود ۵۳ هزار مقاله رسیده است.
🔸بر اساس آخرین گزارش موسسه لایدن ۲۳ دانشگاه ایران در زمره ۱ درصد دانشگاههای برتر جهان هستند.
🔸۵۳ برابر شدن نشریات علمی پژوهشی از ۲۰ نشریه در سال ۵۷ به ۱۰۹۴ نشریه رسیده است.
🔸۱۰ برابر شدن تعداد دانشگاهها به طوری که از ۲۳۲ دانشگاه به ۲۴۶۸ دانشگاه رسیده است.
🔸عدالت توزیعی دانشگاههای کشور در جهان کم نظیر است و مراکز دانشگاهی که قبل از انقلاب در شهرهای بزرگ متمرکز بودن به دوردستترین و محرومترین مناطق مرزی نیز گسترش پیدا کرد.
🔸تعداد موسسه پژوهشی دارای مجوز اصولی قطعی و آزمایشی نسبت به پیش از انقلاب اسلامی حدودا ۹ برابر شده به طوری که از تعداد ۸۳ مؤسسه در سال ۱۳۵۷ به تعداد ۶۸۶ رسیده است.
🔸تعداد انجمنهای علمی نسبت به پیش از انقلاب حدودا ۵ برابر شده است و از تعداد ۷۸ در سال ۱۳۵۷ به تعداد ۳۵۸ در سال ۱۳۹۶ رسیده است. همچنین تعداد ۸۹۶۶ انجمن علمی دانشجویی بر اساس آخرین آمار مشغول به فعالیت هستند.
🔸تعداد اندک آزمایشگاههای مراکز علمی کشور در سال ۵۷ به تعداد ۱۲۵۹۴ آزمایشگاه در سال ۱۳۹۶ رسیده است.
🔸انقلاب اسلامی از نظر ایجاد بسترهای فناوری محور، متناسب با روند جهانی موفقیتهای شگرفی داشته است به طوری که تعداد مراکز رشد در دانشگاهها به تعداد ۱۷۹ رسیده است.
🔸یکی از بسترهای نوین ایجاد شده در دانشگاهها پس از انقلاب اسلامی پارکهای علم و فناوری بوده و هم اکنون تعداد این پارکها به تعداد ۴۴ پارک علم و فناوری رسیده است.
🔸تعداد واحدهای فناور مستقر در پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد به تعداد ۴۷۱۶ واحد رسیده است
🔸تأسیس شرکتهای دانش بنیان مستقردر پارکهای علم و فناوری به عنوان راهبرد نوین اقتصادی کشور، به طوری که تعداد این مراکز به بیش از ۳۷۰۰ شرکت رسیده است.
🔸میزان صادرات دانش بنیان توسط پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد در سال ۲۰۱۶ به میزان ۲۳۱.۴۴ میلیون دلار گردیده (به صورت مطلق سالیانه) و در ۳ سال اخیر بیش از ۵۱۰ میلیون دلار صادرات محصولات دانش بنیان به ثبت رسیده است.
✍ ادامه در بخش دوم 👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مکانیزم #سجده و تأثیر آن در اصلاح و ترمیم #ستون_فقرات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روش #تحقیق یک نفر که فکر می کرد به اوج #کمال رسیده برای درک مقام واقعی خودش، به روایت #علامه_جعفری شیخ محمدتقی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ولادت با سعادت پیامبر اکرم، حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و ششمین اختر آسمان امامت و ولایت، حضرت امام صادق سلام الله علیه و آغاز هفته وحدت بر شما مبارک باد.
❣شعر
💪موضوع: نظر پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله درباره پهلوان واقعی
در رهی میگذشت پیغمبر
با گروهی ز دوستان همبر
دید قومی گرفته تیشه به دست
گرد سنگی بزرگ کرده نشست
گفت کین دست و پا خراشیدن
چیست وین سنگ را تراشیدن
قوم گفتند ما جوانانیم
زورمندان و پهلوانانیم
چون به زورآوری کنیم آهنگ
هست میزان زور ما این سنگ
گفت گویم که پهلوانی چیست
مرد دعوی پهلوانی کیست
پهلوان آن بود که گاه نبرد
خشم را زیر پا تواند کرد
خشم اگر کوه سهمگین باشد
پیش او پشت بر زمین باشد
📝منبع: هفت اورنگ جامی
#بدنسازی #بدنسازی_اسلامی #پیامبر_اکرم #جامی #شعر #پهلوان #قو_علی_خدمتک_جوارحی
#ورزش_اسلامی
http://kayhan.ir/fa/news/148106/ حجتالاسلام رستمی در جمع دانشجویان:
نباید به ضدانقلاب در دانشگاه تریبون داده شود
🔴 آقای نخست وزیر! شما #رمان #گوژ_پشت_نتردام را خوانده اید؟!
🔻عطاالله مهاجرانی، وزیر فرهنگ و ارشاد دولت اصلاحات در کانال تلگرامی خود نوشت:
🔹طارق متری وزیر فرهنگ لبنان ( ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸)، دقیق و خوش سخن ودانشمند و بسیار خوان بوده و هست. دیدار با او همیشه غنیمت است! چای نعناع و دردشه! دردشه همان گفتگو ست، صمیمی و پایان ناپذیر. طنجه بودیم ، گفت داستان ملاقات با آیت الله خامنه ای را برایت بگویم. حتما تازه است.
🔹همراه سعد حریری به تهران سفر کردیم. قرار ملاقات با آیت الله خامنه ای بود. _این دیدار در آذرماه ۱۳۸۹ انجام شده است- قبل از دیدار قرار شد، جلسه ای با سعد حریری به عنوان نخست وزیر داشته باشیم. شش وزیر هم همراه بودیم. جلسه در محل اقامت حریری در کاخ سعد آباد برگزار شد. سعد حریری گفت: باید مساله سلاح حزب الله را به عنوان مساله اصلی لبنان مطرح کنیم. من سخنی نگفتم، اما همه تایید کردند.
🔹وقتی وارد دفتر آیت الله خامنه ای شدیم، ایشان بسیارگرم و صمیمانه سعد حریری را در آغوش گرفت. جوانی و هوشمندی اش را تحسین کرد. از مرحوم رفیق حریری ذکر خیری به میان آورد. از لبنان بسیار تعریف کردند. نا گاه از سعد حریری پرسیدند، آقای نخست وزیر شما رمان گوژ پشت نتردام را خوانده اید!؟ خب پیداست که نخوانده بود! سری تکان داد که معلوم نبود خوانده یا نه.
🔹آیت الله #خامنه_ای گفت: در این رمان یک زن بسیار زیبایی تصویر شده است. او زیباترین زن پاریس است. طبیعی است که قدرتمندان در صدد دستیابی به این زن هستند. لات های پاریس، قداره کشان، با نفوذ ها. اما همه می دانند که آن زن زیبا، اسمش چی بود!؟ طارق گفت، من گفتم ازمیریلدا! آیت الله خامنه ای با تمام چشمانش خندید و گفت احسنت! شما وزیر فرهنگ بودید!
🔹همه می دانستند که ازمیریلدا یک دشنه ظریف دسته صدف سپید بسیار تیز و کارا به همراه دارد. هر کس به او سوء نظری داشته باشد، ازمیریلدا از استفاده از آن دشنه تردید نمی کند. اقای نخست وزیر! لبنان مثل همان زن زیباست. لبنان عروس خاورمیانه است. خیلی ها به کشور شما نظر دارند. اسرايیل خطری است که شما را تهدید می کند. مگر تا خیایان های بیروت نیامدند؟ مگر مردم را نکشتند؟ ویران نکردند؟
🔹#سلاح_مقاومت مثل همان دشنه ازمیریلداست. دشمن را نومید می کند و امکان عمل را از او می گیرد. گفتگو ها ادامه پیدا کرد. اما سعد حریری کلمه ای در باره سلاح حزب الله سخنی نگفت. بعد از جلسه پرسیدم. نگفتی؟ گفت: دیدی جلسه را چگونه اداره کرد و بحث را پیش برد. می شد مطرح کرد؟
http://kayhan.ir/fa/news/148842
پیام #رهبر_انقلاب به اجلاس سراسری نماز:
#نمازخوانی #جوانان برترین تضمین برای #سلامت آینده جامعه است
🌟 #تجربهای که #رهبر_انقلاب در اختیار ماندلا قرار داد
📆 ۱۴ آذر ۱۳۹۲: درگذشت #نلسون_ماندلا
🔻 آیتالله #خامنهای: نلسون #ماندلا» قبل از آنکه در آفریقای جنوبی به پیروزی برسد - زمانی که تازه از زندان آزاد شده بود - به ایران آمد و با من ملاقات کرد.
🔹 راجع به اوضاع #آفریقای_جنوبی از او سؤال کردم، چیزهایی گفت. من به او گفتم، ما تجربهای داریم که گمان میکنم در کشور شما هم قابل عمل باشد؛ و آن تجربه عبارت است از اینکه انسانهای داوطلب - که اکثریت جمعیت کشور ما را تشکیل میدادند - زن و مرد، با جسمِ خودشان به خیابانها آمدند، نه با مشتشان، نه با سلاحشان، نه با نارنجکشان، نه با خانهی تیمیشان، بلکه با تنِ خودشان آمدند؛ روی خود را هم نبستند، با صورتِ باز آمدند؛ لذا نظام را منفعل کردند و او هم دید نمیتواند بایستد. واقعاً بر چه کسی میخواست حکومت کند؟ گفتم به نظر من این الگو در #آفریقای_جنوبی قابل عمل است. او سری تکان داد. بعد از رفتن او، یکی دو ماه طول نکشید که خبرهای تظاهرات عظیم مردمی در آفریقای جنوبی را در روزنامهها خواندیم!
🔺 من فهمیدم که این بذر، سبز شد؛ عین همان وضعیت ایران. ۸۰/۲/۱۲
💻 @Khamenei_ir
امتحان دانشجویان نیمه حضوری، درس دانش خانواده و جمعیت 👈همه ی فصل ها جز فصل آخر 👉
هدایت شده از اهل القرآن
porsesh.pdf
2.05M
📖 متن کامل کتاب پاسخهای رهبر انقلاب به پرسشهای دانشجویان در ۹ دیدار؛ انتشارات انقلاب اسلامی
👇
@ahlalquran