eitaa logo
،، احکام و مسائل شرعی ،،
3.2هزار دنبال‌کننده
10.9هزار عکس
2.8هزار ویدیو
40 فایل
برای پرسیدن سوالات شرعی به آیدی زیر مراجعه فرمایید . @Javanmardi_Ahkam
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽؛ یاد گرفتن واجب است « اگر وظیفه‌اش است ولی آن را بخواند ، نمازش بوده و باید آن را یا کند ، البته در مورد که در جایی داشته باشد و به جهت بر خودش نماز را بخواند و سپس از حکم این مسأله مطلع شود باید نماز را دوباره بخواند » . « اگر شخصی در مسافر نباشد و پیش از سفر کند در حال سفر ـ بنابر احتیاط واجب ـ باید نماز را بخواند ، و اگر مسافر بود و نماز نخواند تا به خود بازگشت یا این‌که در مکانی کرد ـ بنابر احتیاط واجب ـ باید نماز را بخواند، بنابراین ، در یا ، وقتِ ادای آن است نه وقتِ واجب شدن آن » . « مسافر در جا مختار است را یا بخواند : ، ، ( که شامل نیز می‌شود ) و علیه‌السلام تا فاصله تقریباً از اطرافِ آن حضرت » . صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌐
﷽؛ ✅ درس‌های در بیان حضرت استاد قرائتی هیچ تقاضایی از دشمن ندارد جز تأخیر برای نماز شب عاشورا با اینکه هیچ ترس و وحشت و هراسی هم از دشمن ندارد . امام‌ حسین سخنرانی‌های زیادی داشتند که در تاریخ ثبت شده و همه آنها بعد از نماز بوده . در میدان جنگ ، زیر رگبار ، نماز که می‌خواند اذان هم می‌گوید ، و دست از مستحبات برنداشت . کار این زن به کجا رسید که امام معصوم می‌فرماید : خواهرم زینب دوست دارم در نماز شبت به من دعا کنی . وقتی می‌خواستند از مدینه خارج شوند نماز خداحافظی خواندند . آمدند کنار قبر پیامبر و نماز خواند و خداحافظی کرد . همچنین کنار قبر مادرش زهرا نماز به جای آورد و خداحافظی کرد . از حتی در جنگ غافل نشدند ، ابوثمامه ظهر عاشورا به امام حسین عرض کرد آقا وقت نماز است . حضرت فرمود خداوند به شما جزای خیر بدهد ، ایستادند به نماز خواندن . 👈 راه نجات در راه کربلا حر که یکی از فرماندهان لشکر یزیدی بود راه را بر امام حسین بست . برخوردهایی شد تا وقت نماز رسید ، حضرت فرمود حر تو با لشکر خودت نماز بخوان ما هم خود نماز می‌خوانیم ، حر گفت نه من و لشکرم با شما نماز می‌خوانیم. این رشته باطنی ولایت است که بالاخره انسان‌های معقتد را نجات می‌دهد . 👈 فرهنگ شهادت نمازش شکسته است جز در ، و . فقه را زیر و رو کرد ، اینکه به می‌گویند در نماز را کامل بخوان یعنی این خانه توست . الف مسجدالحرام ب مسجدالنبی ج مسجدکوفه د حرم امام حسین . ملت ما ممتاز است چون فرهنگ دارد . افتخار ما اینست ما همگی از هستند . 👈 قبولی عبادت باعث می‌شود انسان قبول شود : الف ( آن مقدار از نماز که توجه داشته باشیم قبول می‌شود ) . ب ( نماز‌های مستحبی که قبل یا بعد یا بین نمازها در شبانه روز رسیده ) . ج علیه‌السلام . صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجّت الاسلام والمسلمین سیّد شمس الدّین جوانمردی لنگرودی 🌐
﷽؛ یاد گرفتن واجب است 👈 در ، انسان مسافر می‌تواند نمازش را تمام بخواند : : مكه : مسجد پيامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله در مدينه : مسجد كوفه ( محل حکومت امیرالمؤمنین علیه‌السلام و امام زمان عَجّلَ‌اللهُ‌تَعالی‌فَرجهُ‌الشّریف ) : حرم امام حسين علیه‌السلام حضرت استاد قرائتی ؛ صفحه44 صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌐
﷽؛ یاد گرفتن واجب است « اگر مسافر قصد کند ده روز در شهری بماند ، چنانچه قبل از خواندن یک نماز چهار رکعتیِ ادایی از قصد خود بازگردد وظیفه او نماز شکسته است ، ولی اگر بعد از خواندن یک نماز چهار رکعتیِ ادایی از قصد خود بازگردد تا زمانی که در آن شهر هست باید نماز را تمام بخواند » . اگر کسی وظیفه‌اش نماز شکسته باشد ولی آن را تمام بخواند ، چند صورت دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از : 1⃣ این کار به خاطر ندانستن اصل تشریع نماز شکسته در حق مسافر ، یا به خاطر ندانستن وجوب نماز شکسته بر خودش باشد که در این صورت نمازش صحیح است . 2⃣ این کار به خاطر ندانستن حکم آن مورد خاص باشد ، مانند این‌که نمی‌دانست مسافت تلفیقی باعث شکسته شدن نماز می‌شود که در این صورت چنانچه داخل وقت از حکم مسأله مطلع شود بنابر احتیاط واجب نماز را دوباره بخواند ، ولی اگر بعد از وقت مطلع شود، قضای آن واجب نیست . 3⃣ این کار به خاطر آن باشد که فراموش کند مسافر است یا فراموش کند وظیفه مسافر نماز شکسته است که در این صورت چنانچه داخل وقت از حکم مسأله مطلع شود باید نماز را دوباره بخواند ، و اگر بعد از وقت مطلع شود قضا ندارد . صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛ یاد گرفتن واجب است 👈 حکم شرعی جوشاندن کشمش و خرما در غذا آیا استفاده از خرما ، کشمش و انگور در غذا اشکالی دارد یا خیر ؟ در چه صورت خوردن انگور حرام است ؟ آیا انگوری که به خودی خود جوشیده ، نجس هم هست ؟ جوشیدن کشمش ، قوره و خرما و استفاده آن در غذا چه حکمی دارد ؟ استاد عزیزم رئیس ستاد ملی ترویج احکام دین صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌐
﷽؛ یاد گرفتن واجب است « مسافر باید نمازهای چهار رکعتی (ظهر و عصر و عشا) را شکسته به‌جا آورد یعنی آن‌ها را مانند نماز صبح دورکعتی بخواند ، و شکسته خواندن نماز هشت شرط دارد : اول : مسافر قصد پیمودن مسافت شرعی را داشته باشد ، و مقدار آن تقریباً 44 کیلومتر رفت یا در مجموع رفت و برگشت 44 کیلومتر یا بیشتر ‌باشد ، و مسافت شرعی از جایی حساب می‌شود که شخص بعد از عبور از آن مکان به نظر عرف مسافر محسوب شود و این مکان معمولاً آخر شهر می‌باشد . دوم : قصد مسافر استمرار داشته باشد یعنی در بین راه از قصد خود بازنگردد . سوم : هنگام پیمودن مسافت قصد اقامت ده روزه در مکانی نداشته باشد، یا این‌که به مدت سی روز در مکانی باقی نماند درحالی‌که در اقامت خود تردید داشته باشد، و همچنین در بین راه از وطن یا مقر خود عبور نکند ، زیرا عبور از وطن یا مقر ، و مقداری ماندن در آن‌ها سفر را قطع می‌کند . چهارم : سفر او مباح باشد ، پس نباید قصد او از سفر انجام دادن کار حرام باشد . پنجم : سفر او برای صید لهوی نباشد . ششم : از کسانی نباشد که خانه آن‌ها همراهشان است مانند صحرانشین‌ها . هفتم : کثیر السفر نباشد ، خواه از کسانی باشد که شغلشان سفر است مانند راننده و ملوان و امثال آن‌ها ، یا این‌که شغل او در یک شهر و محل سکونت او در شهر دیگر باشد و هر روز به محل کار خود مسافرت کند و بازگردد و امثال آن . هشتم : مسافر به حد ترخّص برسد ، یعنی به ‌اندازه‌ای از شهر دور شود که دیگر نتواند اهالی موجود در مناطق مسکونی و توابع را ببیند » . « در صورتی که سفر شرایط گذشته را دارا باشد وظیفه مسافر نماز شکسته است مگر این‌که یکی از موارد زیر پیش آید : 1- عبور از وطن یا مقر و مقداری ماندن در آن . 2- قصد اقامت ده روزه در شهری معیّن . 3- مردد باقی ماندن در شهری معیّن به مدت سی روز بدون آن‌که در آنجا قصد اقامت کند . بنابراین هرگاه یکی از موارد گذشته محقق شود وظیفه او از نماز شکسته به نماز تمام تبدیل می‌شود مگر این‌که سفر جدیدی را آغاز کند » .   « منظور از وطن و مقر یکی از این سه مکان می‌باشد : 1- مقرّ اصلی ، و آن جایی است که شخص به آن نسبت داده می‌شود و معمولاً محل تولد اوست . 2- مکانی که شخص ، آن را برای همیشه مقر و مسکن خود قرار داده باشد و بخواهد بقیه عمرش را در آن مکان سپری کند . 3- مکانی که شخص آن را برای مدت طولانی مقر خود قرار دهد به‌طوری که در آنجا دیگر به او مسافر گفته نشود ، مانند کسی که برای کار یا تجارت یا تحصیل به مدت یک سال و نیم یا بیشتر در شهر دیگری اقامت کند » . صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌐
﷽؛ کیست ؟ از صحابه و ياران با وفاى است . پدرش که در به شهادت رسید از پيشگامان دعوت براى هجرت به است . در همراه حضور داشت و در نيز در ركاب بود. او در به زیارت قبر رفت . از صحابه و ياران با وفاى است . پدرش از پيشگامان دعوت براى هجرت به است . در بيعت در مكه حضور داشت . در جنگ و نيز در ركاب شركت جست و در به شهادت رسيد .1 خود نيز در بيعت در حالى كه بود در كنار شركت داشت . وى از ياران برجسته بود و در همراه حضور داشت و در نيز در ركاب بود . او در به زیارت قبر رفت و عاشقانه مولای خود را زیارت نمود . طبق برخی نقل‌ها همزمان با از به بوده است .2  وی در اواخر عمر نابينا گرديد و در سال 74 يا 77 هجرى در سنّ 94 سالگى وفات يافت .3 1 رجوع كنيد به ج4 ص162 شرح حال عبدالله بن عمرو بن حرام . 2 ص225 . ص6 3 رجوع كنيد به ج1 ص219؛ ج7 ص70؛ ج4 ص11 و ج4 ص47
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛ یاد گرفتن واجب است 👈 پرهیز از اسراف در پیاده روی اسراف و تبذیر بعنوان یکی از آسیب‌های پیاده‌روی اربعین حسینی ، در احکام شرعی به چه معنا می باشد و وظیفه زائرین محترم در این مورد چیست ؟ استاد عزیزم رئیس ستاد ملی ترویج احکام دین صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛ یاد گرفتن واجب است 👈 حکم شرعی خوردن شیره انگور با توجه به اینکه برای تهیه شیره انگور ، انگور را می جوشانند تا آب آن خارج شود ، آیا خوردن شیره انگور از نظر شرع مقدس حرام است ؟ در آب انگور جهت تبدیل به شیره انگور از خاک استفاده می کنند . آیا خوردن شیره انگور به واسطه ریختن خاک در آن ، اشکال شرعی دارد ؟ استاد عزیزم رئیس ستاد ملی ترویج احکام دین صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛ 🎞️ موشن گرافیک آموزش احکام وضو ؛ 💎 انواع شک در وضو عبارتست از : 1⃣ شک در اصل وضو : اگه كسى وضو نداشته ، و شک کنه که وضو گرفته يا نه ، باید بنا رو بگذاره بر اینکه وضو نگرفته . 2⃣ شک در بین نماز : اگه کسی در بين نماز شك كنه كه وضو گرفته يا نه ، بنابر احتياط واجب باید نماز رو تمام کنه و بعد از اون وضو بگيره و نماز رو اعاده کنه . 3⃣ شک بعد از نماز : اگه کسی بعد از نماز شك كنه كه وضو گرفته يا نه ، نمازش صحيحه ، ولى براى نمازهاى بعد بايد وضو بگيره . 4⃣ شک در حال وضو : اگه کسی در حال وضو در جزیی از وضو شک کنه ، باید از محل شک دوباره به جا بیاره . 5⃣ شک بعد از وضو : اگه کسی بعد از اتمام وضو شك كنه همه كارهاى وضو رو انجام داده يا نه ، و یا درست انجام داده یا نه یا اصلا شرايط وضو رو داشته یا نه ، نباید به شکش اعتنا کنه . 6⃣ شک در بطلان وضو : اگه کسی وضو داشته ولی شك كنه وضوش باطل شده يا نه ، باید بنا رو بگذاره بر اینکه وضوش باقیه . 7⃣ شک کثیر الشک : كسى كه در كارهاى وضو يا شرايط اون مثل پاك بودن آب یا وجود مانع در اعضاى وضو ، زياد شك مى‏كنه ، نبايد به شکش اعتنا کنه و باید مثل بقیه مردم وضو بگیره . ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجّت الاسلام والمسلمین سیّد شمس الدّین جوانمردی لنگرودی 🌐
﷽؛ یاد گرفتن واجب است ✅ ايجاد سر و صدا در حرم ها 📝 سوال :  ايجاد سر و صدا در حرم ائمّه و پيامبران و امامزادگان ، مانند خواندن زيارتنامه و شعر با صداى بلند ، و جيغ زدن زنها ، و يا سر دادن شعارهاى ديگر كه موجب به هم خوردن حال حضور و توجّه زائرين مى گردد ، چه صورتى دارد ؟ 📖 جواب : شايسته است زوّار محترم به هنگام زيارت ، رعايت حال ساير زائرين را بنمايند .‌ ✅ بوسیدن ضریح و آستان مقدس امام حسین علیه السلام 📝 سوال : بوسیدن درگاه حرم و آستان مقدس چه حکمی دارد ؟ 📖 جواب : ضریح اشکالی ندارد و مستحب هم هست ، چون تعظیم شعائر است ولی احتیاط این است بر آستان بوسه نزنند . ✅ سجده در مقابل قبر امام حسین علیهم السلام 📝 سوال : سجده کردن در مقابل قبر امام حسین و ائمه ی دیگر علیهم السلام چه حکمی دارد ؟ 📖 جواب : سجده كردن براى غير خداوند متعال حرام است و بعضى از مردم عوام كه در مقابل قبر امامان عليهم السلام پيشانى را بر زمين مى گذارند اگر به قصد سجده براى امام عليه السلام باشد فعل حرام است و اگر براى شكر خدا باشد اشكالى ندارد ، ولى اگر در نظر بينندگان چنين نشان دهد كه سجده براى امام عليه السلام است يا بهانه به دست دشمنان دهد اشكال دارد . ✅ غسل اربعین و کفایت آن از وضو 📝 سوال : آیا زیارت اربعین غسل دارد ؟ اگر دارد آیا کفایت از وضو می کند ؟ 📖 جواب : می توان به نیت زیارت امام حسین علیه السلام غسل کند کفایت از وضو نیز می کند . ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌐
﷽؛ یاد گرفتن واجب است 👈 بوسيدن و لمس كردن در و ديوار و ضريح معصومين و امام‌زاده‌ها 📝 پرسش :  بوسيدن و لمس كردن در و ديوار و ضريح معصومين و امام‌زاده‌ها چه حكمي دارد ؟ 📖 پاسخ : اين كار نه تنها بدعت و حرام نيست بلكه ريشه در رفتار پيامبران پيشين دارد . مانند : بوسيدن سنگ حجرالاسود و لمس كردن پيراهن يوسف و ماليدن آن بر چشم . آری بوسيدن قبور ائمه از روى « محبت » است نه از روى « عبوديت » . آیا بوسيدن فرزند ، یا عكس و وسائل يادگار او ، شرك است ؟! ضمن اينكه برخي از علماى اهل سنّت مثل عبدالله فرزند احمد بن حنبل ، رملی شافعی ، محب الدین طبری و ... نیز بوسيدن و تبرك جستن به قبر اولياء را جايز دانسته‌اند . صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌐
﷽؛ یاد گرفتن واجب است 👈 بوسيدن و لمس كردن در و ديوار و ضريح معصومين و امام‌زاده‌ها 📝 پرسش :  بوسيدن و لمس كردن در و ديوار و ضريح معصومين و امام‌زاده‌ها چه حكمي دارد ؟ 📖 پاسخ : درباره بوسيدن و لمس كردن در و ديوار و ضريح معصومين و امام‌زاده‌ها و اشياى متعلق به آنان بايد گفت : اين كار نه تنها بدعت و حرام نيست بلكه به دليل متبرك بودن آن‌ها ريشه در رفتار پيامبران پيشين نيز دارد . در قرآن مجيد آمده است كه وقتى حضرت يوسف خود را به برادرانش معرفى نمود و آن‌ها را مورد عفو و بخشش قرار داد ، به آن‌ها گفت : « اذْهَبُوا بِقَمِيصِي هذا فَأَلْقُوهُ عَلى وَجْهِ أَبِي يَأْتِ بَصِيراً پيراهنم را با خود نزد پدرم ببريد و بر صورتش افكنيد تا ديدگانش بينا گردد » . سپس در جاى ديگرى از همين سوره آمده است : « فَلَمَّا أَنْ جاءَ الْبَشِيرُ أَلْقاهُ عَلى وَجْهِهِ فَارْتَدَّ بَصِيراً چون مژده دهنده نزد پدر آمد ، پيراهن را بر صورت پدر افكند و يعقوب بينايى خود را بازيافت » . آيا مى‌توان رفتار اين دو پيامبر الهى - يوسف صديق كه توصيه به ماليدن پيراهن بر چشمان پدرش نموده و يعقوب كه آن را انجام داده است - را شرك به خدا و حرام دانست ؟ آن هم داستانى كه از زبان قرآن مجيد نقل شده است ؟ علاوه بر اين ، در صحيح بخارى از عبداللَّه بن عمر نقل شده است كه : « پيامبر را در حالى ديدم كه حجرالاسود را لمس مى كرد و مى بوسيد » . بر همين مبنا است كه كليه مسلمين جهان به هنگام زيارت خانه خدا ، براى لمس كردن و بوسيدن حجرالاسود مدتها به صف مى‌ايستند . حال كه بوسيدن سنگ حجرالاسود و لمس كردن پيراهن يوسف و ماليدن بر چشم مجاز مى‌باشد ، بديهى است كه مى‌توان در و ديوار و ضريح امامان را لمس نمود و بوسيد ، زيرا تفاوتى بين اشيا - از جهت متبرك بودن آن ها - وجود ندارد ؟! بايد توجه داشت بوسيدن قبور ائمه از روى « محبت » است نه از روى « عبوديت » ، و آيا هر كسى را كه از روى محبت بوسيدند ، عبادت كرده‌اند ؟!! و آيا بوسيدن فرزند ، بوسيدن عكس و يا وسائلى كه يادگار فرزندى است كه به مسافرت رفته و يا از دنيا رفته ، شرك است ؟! وقتي آنها شرك نباشد بوسيدن قبور اولياء از روي محبت نيز شرك نمي‌باشد . ضمن اينكه برخي از علماى اهل سنّت بوسيدن قبر و تبرك جستن به قبر اولياء را جايز دانسته اند . صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛ یاد گرفتن واجب است 👈 هزینه برای پیاده روی اربعین یا کمک به فقرا رفتن به زیارت اربعین بهتر است یا کمک به فقرا ؟ بهتر نیست هزینۀ زیارت امام حسین را خرج فقرا کنیم ؟ استاد عزیزم رئیس ستاد ملی ترویج احکام دین صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌐
﷽؛ 👣 خوشا به حال آنها که شوق و اشتیاق به آنها را به طرف آن قبر مطهر کشانده و با پای پیاده در این بیابان‌ها ، نه راحت می‌فهمند ، نه شب و روز می‌شناسند . 🕌 امیدواریم همه در شب و روز در آن مقامی که «وَ إِجَابَةَ اَلدُّعَاءِ تَحْتَ قُبَّتِهِ¹» همه دست به آسمان بلند کنند بگویند : 🤲🏻 « اللّهُمَّ اَرِنيِ الطَّلْعَةَ الرَّشيدَةَ، وَالْغُرَّةَ الْحَميدَةَ ، وَاكْحُلْ ناظِري بِنَظْرَة منِّي اِلَيْهِ ، وَعَجِّلْ فَرَجَهُ وَسَهِّلْ مَخْرَجَهُ ، وَاَوْسِعْ مَنْهَجَهُ وَاسْلُكْ بي مَحَجَّتَهُ ، وَاَنْفِذْ اَمْرَهُ وَاشْدُدْ اَزْرَهُ ، وَاعْمُرِ اللّهُمَّ بِهِ بِلادَكَ ، وَاَحْيِ بِهِ عِبادَكَ » 🌤 زوار آن قبر شریف به هر نقطه‌ای که رفتید شب و روز اربعین ، علیه‌السلام را از خدا بخواهید . ۱. وسائل الشيعة، ج۱۴، ص۵۳۷ (و اجابت [شدن] دعا زیر قبه‌اش) صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌐
﷽؛ ✅ طهارت پوستهای مختصر بدن 📝 سؤال 144 : اگر کسی پوستهای مختصر لب خود را بکند ، آیا نجس است ؟ 📖 جواب : اگر پوستهای مختصر لب وجاهای دیگر بدن را (اگرچه وقت کندن آن نرسیده و با درد کنده شود) بکنند ، پاک است .  صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌐
﷽؛ ✅ کندن پوست لب و جاهای دیگر بدن 📝 پرسش : اگر از بعضی قسمت های بدن پوستهای کنده شود یا با فشار آن را جدا کنیم نجس است ؟ 📖 پاسخ : پوست هايى كه از لب و سر و جاهاى ديگر بدن انسان جدا مى ‏شود پاك است ، امّا اگر آن را با فشار جدا كنند به طوری که محل آن سوزش پیدا کند احتياط واجب اجتناب است . ✅ نماز شخص جاهل به نجاست پوست لب 📝 پرسش : سابقاً عادت داشتم پوست لب خود را بکنم و آنها را به لباسم می زدم و نمی دانستم که نجس است . آیا نمازهایی که خوانده ام باطل است ؟ 📖 پاسخ : طبق فتوای ما احتیاط واجب در اجتناب از چنین پوستی است و اگر کسانی در این مساله فتوی به طهارت بدهند می تواند به آنها مراجعه کند . 🌺 احتیاط واجب : احتیاطی است که همراه با فتوای قطعی و صریح در مسئله نمی آید . در این مورد، مقلد یا باید به احتیاط عمل کند و یا به فتوای مجتهد دیگری که پس از مرجع تقلیدش ، از دیگران اعلم است ، مراجعه کند . 🌸 احتیاط مستحب : احتیاطی است همراه با فتوای صریح مجتهد که رعایت آن خوب است ، ولی واجب نیست و مقلد نمی تواند در آن مسئله، به مجتهد دیگر رجوع کند . 🌼 احتیاط لازم : احتیاطی که مجتهد ، لزوم رعایت آن را از طریق دلایل عقلی یافته و عمل به آن واجب است . 📚 کتاب اصطلاح شناسی @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجّت الاسلام والمسلمین سیّد شمس الدّین جوانمردی لنگرودی 🌐
﷽؛ " پوستهای مختصر لب و جاهای ديگر بدن كه موقع افتادنشان رسيده ، اگرچه آنها را بكنند پاك است . ولی بنابر احتياط واجب بايد از پوستی كه موقع افتادنش نرسيده و آن را كنده اند اجتناب نمايند ". صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌐
﷽؛ 💎 کیست که علیه‌السلام را بفهمد و درک نماید ؟ 🌐 کسی آن را می‌فهمد که علیه‌السلام را بشناسد و بعد او را درک نماید . 🔍 کسی اربعین را دریافته و عظمتش را می‌فهمد که حدیث صحیحی که شیخ انصاری بر طبق سند این حدیث فتوا می‌دهد ، را بیابد و درک نماید . ❄️ حدیث آن است که حجت خدا می‌فرماید : « ، است ¹». 👈🏻 آن ایمانی که ﴿إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذينَ إِذا ذُكِرَ الله وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَ إِذا تُلِيَتْ عَلَيْهِمْ آياتُهُ زادَتْهُمْ إيماناً وَ عَلى‏ رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُون²﴾ ؛ علامت ایمان چنین مؤمنینی ، است . ۱. مصباح المتهجد، ص۷۸۸. ۲. مؤمنان كسانى هستند كه چون نام خدا برده شود خوف بر دلهاشان چيره گردد و چون آيات خدا بر آنان خوانده شود ايمانشان افزون گردد و بر پروردگارشان توكل می‌كنند . (سوره انفال، آیه ۲) صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌐
﷽؛ 💕 در کلمه‌ای است که باید معنایش روشن شود ؛ آن کلمه این است : « بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِيكَ » علیه‌السلام مهجه‌ی خود را در تو بذل کرد ؛ کلمه‌ی «في» برای ظرفیت است ، کلمه‌ی «في» در اینجا ، خیلی عجیب است : « بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِيكَ » ❤️ « مُهجَة » ، است ، است ، است ؛ مهجه‌ی خود را در تو بذل کرد . امام حسین علیه‌السلام آن کسی است که خودش را برای بهشت بذل نکرد ، خودش را برای کوثر و سلسبیل بذل نکرد ، خودش را در ریاست و مقام دنیا بذل نکرد ، اصلاً تمام طبقات بهشت لایق او نبود که خودش را در آن بذل کند ، بلکه « بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِيكَ » ؛ سیدالشهداء جوانمردی بود که خودش را در بذل کرد . از کتاب مصباح الهدی ، جلد3 ، حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ @Javanmardi_langarudi ستاد ملی ترویج احکام دین 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌐
شیخ ووزیرناصبی.mp3
4.54M
﷽؛ 👈 حاکم شیعه و وزیر ناصبے صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجّت الاسلام والمسلمین سیّد شمس الدّین جوانمردی لنگرودی 🌐