هدایت شده از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
🔔 انواع و مصادیق سرقت علمی (۱)
سرقت علمی از جمله تخلفات شایع مربوط به حوزهٔ نگارش است و میتوان آن را از مصادیق تقلب یا فریبکاری در پژوهش به شمار آورد.
مبحث سرقت علمی، دامنهٔ گستردهای را شامل میشود و تخلفات بسیاری را میتوان از جمله مصادیق آن به حساب آورد.
پژوهشهای مختلف، مصادیق متنوع و بسیاری را برای سرقت علمی ذکر کردهاند؛ که با یک دستهبندی کلی، می توان انواع آن را به صورت زیر معرفی کرد:
✦ خودسرقتی علمی
✦ کپی برداری و نقل قول بدون استناد
✦ انتشار به زبان دیگر بدون توجه به قوانین چگونگی استفاده (ترجمه)
✦ استناد ندادن یا استناد نامتناسب
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
🔴 خودسرقتی علمی
این اصطلاح، که از آن با عنوان «دستبرد به خود» یا «سرقت علمی از خود» نیز یاد میشود، به این معنی است که فرد اثر منتشرشدهٔ خود را در قالبی جدید، با عنوانی جدید بدون داشتن حرفی نو و همچنین بدون استناد و اذعان مناسب منتشر سازد و خود را از امتیاز انتشار یک اثر جدید بهرهمند کند.
#سرقت_علمی
*┄┅═✧❁🌟❁✧═┅┄*
⚜@pajoohesh_esfahan⚜
*┄┅═✧❁🌟❁✧═┅┄*
هدایت شده از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
🔔 انواع و مصادیق سرقت علمی (۲)
خودسرقتی علمی، شامل سه زیرمجموعه است:
1⃣ پراکنده نگاری:
گاهی، فرد دادههای حاصل از یک پژوهش را در پژوهشهای مختلف به کار برده و نتایج پژوهش را برای ثبت آثار بیشتر و پرکردن رزومه به کار میبرد. در این صورت تخلفی از نوع کمفروشی علمی با عنوان نشر پراکندهنگاری رخ میدهد که میتوان آن را یکی از انواع دستبرد به خود محسوب کرد؛ چراکه، گویا فرد از اثر خود سوءاستفاده کرده است. البته لازم به ذکر است، زمانی میتوان دادههای حاصل از یک پژوهش را خرد کرد که بیش از ۵۰ درصد یک مقاله معمولی اطلاعات داشته باشد؛ البته، این مقدار طبق مطالعات گوناگون، متفاوت گزارش شدهاست.
2⃣ انتشار مجدد:
گاهی، فرد اثر منتشرشدهٔ خود را در محملی دیگر بدون هیچگونه اشاره یا استنادی به چاپ می رساند؛ که از آن، با عنوان انتشار مجدد یا چندگانه یاد میشود.
3⃣ ارسال مجدد:
گاه، فرد اثر خود را همزمان برای چندین مجله برای انتشار ارسال کند و باعث اتلاف وقت و هزینه توسط داوران، سردبیران و مجلات شود. این تخلف هم با عنوان ارسال مجدد یا چندگانه شناخته میشود.
🔴 کپی برداری و نقل قول
این مورد حداقل تحت سه حالت ممکن است رخ دهد:
1⃣ نقل قول مستقیم:
نقلقول مستقیم، زمانی است که فرد به صورت مستقیم آثار دیگران را رونویسی کند؛ بدون این که، به این نکته توجه داشته باشد که در هنگام نقلقول مستقیم لازم است علاوه بر ذکر استناد که جزء اصلی است از علامت گیومه «» در فارسی وکوتیشن “” در انگلیسی هم استفاده کند. همچنین معمولاً برای مطالبی در حدود یک بند یا بیشتر، از تورفتگی متن نسبت به بدنۀ مقاله استفاده میکنند.
2⃣ نقل قول غیرمستقیم
نقلقول غیرمستقیم، مربوط به وقتی است که فرد از نوشتههای دیگران استفاده میکند اما ایده و مطالب دیگران را با کلمات خود بیان میکند و در واقع مضمون نقل میشود. در چنین شرایطی استناد باید ذکر شود و با توجیه اینکه رونویسی انجام نشده نمیتوان از ذکر استناد چشم پوشید. بازنویسی کردن (یعنی نوشتن مطلب و ایدهٔ دیگران با کلمات خود) و خلاصهنویسی (کوتاه کردن مطلب و ایدهٔ دیگران با کلمات نویسنده) نیز مشمول استناد است و در صورت استناد ندادن، سرقت علمی محسوب میشود.
3⃣ نقل قول مکرر:
نقلقول مکرر هم، به زمانی برمیگردد که فرد تصور میکند چون استناد میدهد میتواند هر میزان که میخواهد از نوشتههای دیگران کپیبرداری کند. گرچه در جایی صحبت از مقدار استفاده از آثار دیگران نشدهاست، اما واضح است که نمیتوان مطالب یک مقاله را ولو با ذکر استناد به کرّات نقل کرد و مدعی بود که اثر جدیدی خلق شده است.
🔴 انتشار به زبان دیگر بدون توجه به قوانین چگونگی استفاده (ترجمه):
زمانی که اثری منتشر میشود، از انحصار نویسنده خارج میشود و در واقع، از کالای خصوصی به کالای عمومی تبدیل میشود. بنابراین، اگر نویسندهای قصد دارد اثر خود را به زبان دیگر و در جایی دیگر منتشر کند، لازم است ضمن اعلام این مطلب به سردبیر مجلهٔ «دوم»، با سردبیر مجلهٔ «نخست» نیز مکاتبه کند و در واقع از او اجازه چاپ مجدد به زبان دیگر را اخذ کند. همچنین، لازم است که نویسنده این مطلب را در متن اصلی مقاله نیز به صورت پانویس ذکر کند تا مراتبِ صداقت با مخاطب را نیز رعایت کرده باشد. هنگام انتشار ترجمۀ اثرِ نویسندهای دیگر نیز، مترجم و سردبیرِ مجلۀ دوم باید دقت کنند که نام نویسندهٔ اصلی به طور کامل در مقالهٔ ترجمه شده ذکر شود.
🔴 استناد ندادن یا استناد نامتناسب:
تخلفاتی که در استناد رخ میدهد، بسیار زیاد و متنوعاند. شماری از پژوهشگران، تخلفات استناددهی را در حیطهٔ تخلفات پژوهشی تقسیمبندی میکنند؛ اما، استناد ندادن و استناد ناقص و غیراستاندارد (سهواً یا عمداً) طبق تعریف، نوعی سرقت علمی محسوب میشوند.
🔅 عباسیان، زهره و رجبزاده عصارها، امیرحسین (۱۳۹۴). انواع سرقت علمی.
#سرقت_علمی
*┄┅═✧❁🌟❁✧═┅┄*
⚜@pajoohesh_esfahan⚜
*┄┅═✧❁🌟❁✧═┅┄*
هدایت شده از مجله هفت آسمان
همانگونه که مشت بسته قادر به دریافت هدیه نیست؛
اندیشهی بسته هم نمیتواند هیچ درسی را بیاموزد.
#آیه_گرافی
#انفال22
eitaa.com/majalehaftaaseman
┅✧❁☀️❁✧┅
rahbaremobahele_78589.mp3
964.9K
روز #مباهله چه روزی است؟
بیانات مقام معظم رهبری درباره روز مباهله«نکات مهم و برجسته در باب مباهله »
هدایت شده از بسوی خدا
رابطه آيه تطهیر و مباهله
در بعضی روایات آمده است که کأنه بحث نزول آیه تطهیر و داستان کساء هم همینجا اتفاق افتاده است و اینجاست که حضرت آمدند و کسائی را بر این اصحاب کساء انداختند که در یک نقل دارد گوش چپ خودشان هم زیر این کساء بود و بعد آنجا گفتند «اللَّهُمَّ هَؤُلَاءِ أَهْلُ بَيْتِي ». پس گویا داستان آیه تطهیر هم همینطور است و این به داستان اهل بیت مربوط می شود یعنی عده ای که حضرت با خودشان برای محاجه آوردند همان اهل بیت حضرت هستند و همان کسانی هستند که اصحاب کساء هستند و همان هایی هستند که داستان اهل بیت در مورد آنها اتفاق افتاده «إِنَّما يُريدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيرا»(احزاب/۳۳).
در بعضی نقلها آمده که بعد از همین داستان مباهله است که آیه تطهیر نازل می شود و بعد هم حضرت هر روز بعد از آن می آمدند درِ خانه وجود مقدس فاطمه زهرا سلام الله علیها و این آیه را تا نزدیک رحلتشان که دیگر در بستر بیماری بودند تلاوت می کردند. در بعضی نقل ها است که دوبار یا همه اوقات صلات می آمدند و این آیه را درِ این خانه می خواندند که کس دیگری مدعی نشود. پس این داستان و این فضیلت با داستان آیه تطهیر و حدیث کساء و این که این بزرگواران اهل بیت نبی اکرم هستند با هم گره خورده است. اصلا شاید وقتی حضرت می خواستند قبل از این برای مباهله بیایند، اهل بیت را در زیر کسا جمع کردند و آن داستان پیش آمد و بعد از خدا خواستند که اینها را تطهیر کن و این آیه نازل شد «إِنَّما يُريدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيرا» و بعد برای مباهله آن ها را آوردند.
آن وقت ام سلمه می گوید من رفتم نزدیک شدم و گفتم اجازه دارم بیایم؟ حضرت فرمودند خیر، من از تو راضی هستم ولی اینجا جای شما نیست و این یک جمع خاصی است. پس داستان مباهله با داستان اهل بیت گره می خورد. در خطبه وجود مقدس امام مجتبی که بعد از داستان صلح با معاویه یک سخنرانی کردند در آنجا به آیه مباهله و تطهیر استشهاد می کنند و می گویند که پیامبر خدا وقتی این آیه نازل شد و مأمور شد که با خودش ابناء و نساء و أنفس را بیاورد، جز ما دو نفر و مادرم و امیرالمؤمنین کس دیگری را نبرد. پس ما ابناء هستیم و مادرم نساء است و امیرالمؤمنین نفس است. بعد فرمودند که پس اهل بیت ما هستیم.
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
هدایت شده از باشگاه خبرنگاران جوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 توصیههای رهبر انقلاب به روسای دولتهای گذشته در مراسم تنفیذ/ از دولت سازندگی تا دولت تدبیر و امید و دولت سیزدهم
🆔 @YjcNewsChannel
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 اطلاعنگاشت | بایدهای دولت مردمی
🔺 حضرت آیتالله خامنهای در بیانات روز تنفیذ سیزدهمین دوره ریاست جمهوری(۱۴۰۰/۵/۱۲)، مطالباتی را از دولت جدید مطرح کردند که در این اطلاعنگاشت مرور میشود.
🏷 #تنفیذ_سیزدهم
هدایت شده از باشگاه خبرنگاران جوان
📸 تصویری زیبا و حیرت انگیز از باقیمانده ابرنواختر
🔸️ناسا اخیرا تصویری باشکوه از یک باقیمانده ابرنواختر را در فضای مجازی منتشر کرده است.
👉🏻 yjc.news/00WuVj
🆔 @YjcNewsChannel
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | فیلم سخنرانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، حجتالاسلام سیدابراهیم رئیسی. ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
📥 دریافت نسخه با کیفیت FHD:
https://farsi.khamenei.ir/ndata/news/48417/14000512_58858.mp4
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ حکم سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران. ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
📥 دریافت نسخه با کیفیت FHD:
https://farsi.khamenei.ir/ndata/news/48417/14000512_58859.mp4
4_5893319253284620433.pdf
16.8M
محقیقین عزیز از این کتاب غافل نشید #مرجع_پژوهش
✍️ مرجع پژوهش کتابی راهنما برای انجام مراحل پژوهش از ابتدا تا انتها است. به همین منظور تلاش شده تا گام طراحی پژوهش و نوشتن پروپوزال به طور کامل و کاربردی توضیح داده شود. همچنین فرایند اجرای پژوهش از جمع آوری داده ها تا تحلیل یافته و در ادامه بحث و نتیجهگیری معرفی شده است. در گام دیگر انواع روش های انتشار نتایج پژوهش، مانند نوشتن مقاله آموزش داده می شود. مرجع پژوهش، منبعی جامع برای راهنمایی کاربردی و جامع انجام پژوهشهای استادان، پژوهشگران و به ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری برای انجام فرایند پژوهش است.✅
✍️ توضیحات تکمیلی 🔰👇
🏢 مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور با همکاری اعضای هیأت علمی برخی دانشگاه ها اقدام به تهیه کتاب الکترونیکی در حوزه پژوهش با عنوان «مرجع پژوهش» نموده که این کتابِ مرجع، با دریافت بازخوردهای متوالی از اساتید و دانشجویان و با هدف کاربردی تر و کاملتر شدن، در حال حاضر به ویراست هفدهم رسیده و در اختیار عموم جامعه علمی قرار گرفته است.📕
📅 انتشار رایگان این کتاب کاری عام المنفعه و گروهی برای معرفی «کاملترین و کاربردی ترین» کتاب روش پژوهش به زبان فارسی در سطح ایران است. 🗳 📙📗
🔷 لطفا با رویکرد نقادانه استفاده کنید و هر گونه ارائه نظرات اصلاحی، تکمیلی و نقد یاریگر ما در این هدف بزرگ ملی است که با حفظ مالکیت معنوی در مجموعه اعمال خواهد شد. این کتاب هیچ محدودیتی از نظر تعداد مولف ندارد و هر 6 ماه ویراست جدید آن به صورت رایگان منتشر و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.
🆔 http://andisheara.ir/product/%D9
هدایت شده از نوشته
ما دلیلی نداریم مطلقاً امور باطنی مشمول عقاب نمیشود، دلیلی که مطلقاً امور باطنی مشمول عقاب نمیشود را نداریم، چیزی که در حدیث رفع هست؛ حَسد، طیره و امثالهم است.
«نیة المؤمن خیر من عمله، و نیة الکافر شرّ من عمله»[2] ، نیت شر هم هست که خداوند آنها را برای نیت شر عقاب نمیکند، اینها موارد خاص است، سوء نیّت یعنی تصمیم بر گناه کردن میگیرد.
خداوند میفرمایند که تصمیم گناه را عقاب نمیکنیم اما اینکه هیچچیز درونی مشمول عقاب نمیشود، درست نیست، مثل کُفر، شرک و امثالهم امور درونی است، ﴿وَإِذْ قَالَ لُقْمَانُ لِابْنِهِ وَهُوَ يَعِظُهُ يَا بُنَيَّ لَا تُشْرِكْ بِاللَّهِ إِنَّ الشِّرْكَ لَظُلْمٌ عَظِيمٌ﴾[3] .
رفع عقاب از امور باطنی بهعنوان قانون عامه نیست، بعضی از امور به این صورت هستند.
استاد اعرافی
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 مروری بر مراسم تنفیذ حکم سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران
📜 متن حکم تنفیذ👇
https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=48397
📝 متن بیانات👇
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=48413
📹فیلم بیانات👇
https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=48417
🎙 صوت بیانات👇
https://farsi.khamenei.ir/audio-content?id=48406
📷 عکس👇
https://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=48402
🎐 سخننگاشت از بیانات👇
https://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=48415
🖼 اینفوگرافیک از بیانات👇
https://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=48416
🎞 مجموعه فیلم نوشت + استوری👇
Aparat.com/Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 #روز_مباهله نماد تکیه بر حقانیت در مقابل دشمنان است
🔺️ رهبر انقلاب: امروز هم روز نزول سورهی هلاَتی است و به قولی امروز روز «مباهله» است؛ ایّام مهمّی است. #مباهله -که یاد آن را باید گرامی داشت و بسیار مهم است- در واقع مظهر اطمینان و اقتدار ایمانی و تکیهی بر حقّانیّت است و این، آن چیزی است که ما همیشه به آن احتیاج داریم.
🔹️ امروز هم ما احتیاج داریم به همین اقتدار ایمانی و همین تکیهی بر حقّانیّت خودمان؛ چون در راه حق داریم حرکت میکنیم، به این باید در مقابل دشمنی دشمنان و دشمنی استکبار تکیه کنیم و الحمدلله تکیه هم میکنیم؛ از این جهت، ملّت ایران، افکار عمومی، سرجمع گرایشهای مردمی کشور ما همین است که چون حقند، چون در راه درست دارند حرکت میکنند، یک #اطمینان عمومیای بحمدالله وجود دارد.
🔹️ سورهی هلاَتی هم مظهر برکت یک #کار_مخلصانه است؛ یک ایثار مخلصانه که خدای متعال بهخاطر این ایثاری که اهلبیت (علیهمالسّلام) انجام دادند، یک سوره نازل کرد در حقّ اینها -سورهی هلاَتی- که این هم ضمن اینکه حالا یک حادثهی تاریخی بسیار مهم و عزیز و افتخارآفرین است، درس است؛ ایثار در نظر پروردگار وقتی با #اخلاص همراه باشد پاداش دنیوی و اخروی دارد. ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
هدایت شده از باشگاه خبرنگاران جوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥زالی: دیروز در تهران برای اولین بار از مرز ۸۳ هزار تزریق واکسن عبور کردیم؛ میتوانیم از عدد ۱۰۰ هزار تزریق هم عبور کنیم/امکان سرایت پذیری سویه دلتا در فضای باز بسیار بالاست/افراد پرخطر حتما از دو ماسک استفاده کنند
🆔 @YjcNewsChannel
هدایت شده از باشگاه خبرنگاران جوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نگاه دولت رئیسی به موضوع فرهنگ چگونه خواهد بود؟
🆔 @YjcNewsChannel
❇️ محور سخنان مبلغان باید رسالات الهی باشد
🔻توصیه آیتاللهالعظمی سبحانی در پیامی به نوزدهمین گردهمایی روحانیون و مبلغین آلمان، هلند و بلژیک:
◻️ محور سخنان مبلغان در درجه اول باید رسالات الهی باشد، "قالالله" باشد.
مبلغان باید مقداری از آیات قرآن کریم و احادیث پیامبر(صلیاللهعلیهوآلهوسلم) و اهل بیت( علیهم السلام ) را حفظ داشته باشند.
البته منافاتی ندارد که از سخن دیگران نیز کمک و شاهد گرفته شود اما محور کار سخن خدای متعال و پیامبر و اهل بیت(علیهالسّلام) باشد.
◻️ در تبلیغ دین از احدی غیر از خدای متعال نترسیم
سخن یک مبلّغ علوم دینی باید میزان داشته باشد" وَ لا یَخْشَوْنَ أَحَداً إِلَّا اللَّهَ" از غیر خدا نترسد اگر بنا باشد خشیت از دیگران باعث شود که ما سخن خدا را نگوییم از اسلام دیگرچیزی باقی نمیماند.
◻️ در سخنان مبلغان علوم دینی باید حساب و کتاب باشد، حسابی در کار است و حسابگری درکار است که ذره ای در آسمان و زمین از او مخفی نمی ماند"وَ کَفی بِاللَّهِ حَسِیباً".
@HawzahNews|خبرگزاریحوزه
هدایت شده از حوزه های علمیه خواهران کشور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰انیمیشن ماجرای #مباهله پيامبر اسلام با مسيحيان نجران
✅ اعمال روز #مباهله:
1- غسل
2-روزه
3-خواندن دو رکعت نماز
4- خواندن دعای مباهله
5-صدقه دادن
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
کانال رسمی حوزههای علمیه خواهران | 🌸 @kowsarnews
هدایت شده از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
کتاب نگاهی به تفسیر آیه مباهله.pdf
630.4K
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
❇️ معرفی کتاب
✳️ نگاهی به تفسیر آیه مباهله
❇️نویسنده: آیت الله میلانی
🔻شامل👇
🔺بخش یکم: آیه مباهله و شأن نزول آن
🔻بخش دوم: تلاش های بیهوده و دروغ های عجیب و غریب
🔺بخش سوم: دلالت آیه مباهله بر امامت
🔻بخش چهارم: آیه مباهله و پاسخ به شبهات مخالفان
#مناسبتی
#مباهله
#طلبه_پژوهشگر
#منبع_شناسی
*┄┅═✧❁🌟❁✧═┅┄*
@pajoohesh_esfahan
*┄┅═✧❁🌟❁✧═┅┄*
هدایت شده از بصیرت رسانهای
💠در زمینهی کارتبلیغاتی و رسانهای باید قویتر و هوشمندانهتر عمل کنیم💠
#مقام_معظم_رهبری:
دشمنان ما امروز بیشترین تحرکشان علیه ما بیش از تحرکات امنیتی و اقتصادی، تحرکات تبلیغاتی و جنگ نرم است، تبلیغات رسانهای است برای اینکه بر افکار عمومی مردم مسلط بشوند.
ما در این زمینهها ضعف داریم.❗️
در زمینهی کار تبلیغاتی و حرکت تبلیغاتی درست و تمهیدات رسانهای باید قویتر و هوشمندانهتر عمل بکنیم.
[بیانات در مراسم تنفیذ حکم سیزدهمین دورهی ریاست جمهوری اسلامی ایران ۱۴۰۰/۰۵/۱۲]
✅ کانال #بصیرت_رسانهای:👇
https://eitaa.com/joinchat/240058421Cb84049d5f7
هدایت شده از شهید سید محمدباقر صدر
سالروز مباهله پیامبر اسلام صلیاللهعلیهوآله با علمای مسیحی
💢 نفسِ نبی صلیاللهعلیهوآله
اگر رسول خدا صلیاللهعلیهوآله، علی علیهالسلام و قرآن را در میان امتش جانشین ساخته، بدینروی بوده که قرآن تفسیر معانی علی بزرگ باشد و معانی علی، تجسمی از الگوهای قرآن کریم قرار گیرد.
اگر خداوند علی علیهالسلام را در آیۀ مباهله، نفْس [یعنی خودِ] رسول خدا صلیاللهعلیهوآله شمرد، از آن روی بود که مسلمانان دریابند که او امتداد طبیعی محمد صلیاللهعلیهوآله و پرتوی فراتابیده از روح بزرگ اوست.
اگر پیامبر صلیاللهعلیهوآله [در لیلةالمبیت] برای هجرت، بیمناکانه از مکه بیرون آمد و علی علیهالسلام را بر بستر خویش باقی نهاد، تا بهجای او کشته شود، بدین معناست که تنها این دین مقدس بود که مسیر زندگی این دو انسان بزرگ را ترسیم مینمود.
📚 فدک در تاریخ، ص۱۰۷
@shahidsadr
هدایت شده از طلبگی تا اجتهاد
جلسه سوم نشست استاد عالم زاده با طلاب جديد الورود.mp3
12.75M
جلسه سوم استاد عالم زاده نوری
دوره راه و رسم طلبگی 1400