eitaa logo
مهدی طاهری
968 دنبال‌کننده
746 عکس
355 ویدیو
67 فایل
دین، فرهنگ، سیاست، تاریخ و تمدن... ارتباط با ادمین 👇 @mahdiTahere
مشاهده در ایتا
دانلود
اَللَّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلاَنَا اَلإِْمَامَ الْهَادِيَ الْمَهْدِيَّ الْقَائِمَ بِأَمْرِكَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ وَ عَلَي آبَائِهِ الطَّاهِرِينَ خدايا برسان به مولاي ما امام راهنماي راه يافته، قيام كننده به فرمانت كه درودهاي خدا بر او و پدران پاكش،
اَللَّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلاَيَ صَاحِبَ الزَّمَانِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ عَنْ جَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ خدايا برسان به مولايم صاحب الزمان، (درود خدا بر او) از جانب همه مردان و زنان مؤمن
الإمامُ الباقرُ عليه السلام ـ لجابرِ بنِ يزيدَ الجُعفيِّ ـ : واعلَمْ بأنّكَ لا تكونُ لنا وَلِيّا حتّى لَوِ اجتَمعَ علَيكَ أهلُ مِصرِكَ وقالوا : إنّكَ رجُلُ سَوءٍ لَم يَحزُنْكَ ذلكَ ، ولَو قالوا : إنّكَ رجُلٌ صالِحٌ لَم يَسُرَّكَ ذلكَ ، ولكنِ اعرِضْ نَفسَكَ على كِتابِ اللّه ِ ؛ فإن كنتَ سالِكا سَبيلَهُ ، زاهِدا في تَزهِيدِهِ ، راغِبا في تَرغيبِهِ، خائفا مِن تَخويفِهِ ، فاثبُتْ وأبشِرْ ، فإنّهُ لا يَضُرُّكَ ما قيلَ فيكَ ، وإن كنتَ مُبائنا للقُرآنِ فماذا الّذي يَغُرُّكَ مِن نَفسِكَ ؟ ! [ تحف العقول : 284. ] امام باقر عليه السلام ـ به جابر بن يزيد جعفى ـ فرمود : و بدان كه تو دوست [و پيرو] ما نيستى مگر آن گاه كه اگر همه همشهريانت بر ضد تو همداستان شوند و بگويند: تو مرد بدى هستى، اين سخن تو را اندوهگين نسازد و اگر بگويند: تو مرد خوبى هستى، اين سخن شادمانت نگرداند. بلكه خودت را با قرآن بسنج، اگر پوينده راه آن بودى و به آنچه به بى اعتنايى بدان فراخوانده است بى اعتنا و به آنچه بدان ترغيب كرده است راغب بودى، پس پايدارى كن و خوش باش؛ زيرا كه آنچه درباره تو گفته شده به تو زيانى نرساند و اما اگر از قرآن جدا بودى، چرا بايد فريب نفست را بخورى. https://eitaa.com/MahdiTaheri55
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما باید آماده باشیم که تمام حزب اللهی ها بگویند مرگ بر فلانی... https://eitaa.com/MahdiTaheri55
«حکمت» و «حکایت» نه دو واژه بلکه دو مبنای اساسی در تربیت تمدنی ماست؛ واژه اول از «تفکر فلسفی» می‌جوشد و دوم از «روایت تاریخی»؛ هر دو اما پُراند از درس «ادب»، «الگو» و حتی «عبرت» و چه بسا سامان دهنده اندیشه سیاسی و اجتماعی؛ به این دو واژه می‌توان واژه «تمثیل» در متون دینی و تمدنی را نیز افزود البته نه به معنای منطقی بلکه به معنای حِکمی آن!؛ خاطرم هست که زمانی که اندیشه سیاسی ایران را تدریس می‌کردم به یکی از دانشجویان ارزشمندم پیشنهاد دادم مدتی حکایت کلیله و دمنه و قابوس‌نامه و این سنخ کتاب‌ها را مبنای مطالعه و تحلیلش قرار دهد دور زمانی است که از ایشان بی‌خبرم اما امشب به چند مناسبت با یکی از این حکمت‌ها که استاد عزیز و ارجمندم حجت الاسلام دکتر احمد حسین شریفی ریاست فعلی دانشگاه قم در صفحه مجازیشان تحلیل نموده‌اند، مواجه شدم بدم نیامد که شما را به خواندنش دعوت کنم البته مجالی شد از این حکمت‌ها باز هم خواهم نوشت! 👇 https://eitaa.com/MahdiTaheri55 👇
🟢سعدی و سکوت 🖊احمدحسین شریفی 🔸سکوت رفتاری است که می‌تواند نشانه بسیاری از امور مختلف و حتی متضاد باشد. به همین دلیل فهم «معنا» و «پیام» آن نیازمند زیرکی و تأمل است. سکوت گاهی نشانه رضایت است و زمانی نشانه نارضایتی؛ گاهی نشانه امید است و زمانی نشانه ناامیدی، گاهی نشانه تأیید است و زمانی نشانه تکذیب. سکوت گاهی نشانه ناتوانی از پاسخ است و زمانی بهترین پاسخ. به تعبیر علیه السلام: «سکوت در برابر احمق، بهترین پاسخ است». و به تعبیر شیخ محمود شبستری در سعادت‌نامه «ابلهان را جواب خاموشی است» میشل هم می‌گفت: «همیشه سکوت نشانه‌ی تایید حرف طرف مقابل نیست، گاهی نشانه‌ی قطع امید از سطح شعور اوست!» 🔹در روزگار حاضر بیش از گذشته به «حکمت‌ سکوت» نیازمندیم. دنیای جدید دنیای اطلاعات نام گرفته است؛ دریایی از اطلاعات راست و دروغ و دقیق و نادقیق روزانه در اختیار مردم قرار می‌گیرد. همه ساختارهای دنیای جدید ما را وارد به سخن گفتن و انتشار سخن می‌کند. تا جایی که سخن گفتن از نشانه‌های مهم بودن شناخته می‌شود. انتشار هر چه بیشتر اطلاعات، صرف نظر از درست یا نادرست آن، منبعی مهم برای امرار معاش و مایه‌ای برای کسب شهرت‌ و اعتبار اجتماعی شده است. افراد سعی می‌کنند در هر زمینه‌ای اظهار نظر کنند! حتی اگر هیچ تخصصی در آن موضوع نداشته باشند. پرحرفی و زیاده‌گویی، موجب احساس نوعی توهم دانایی شده است. 🔻از مهمترین حکمت‌هایی که مصلح‌الدین سعدی شیرازی در کتاب بی‌نظیر گلستان بر آن تأکید دارد، حکمت سکوت و کم‌گویی است. تا جایی که یک باب از ابواب هشت‌گانه گلستان را با عنوان «در فواید خاموشی» به این موضوع اختصاص داده است و البته در ابواب دیگر نیز به هر مناسبتی در باب سکوت سخن گفته است. فی المثل در حکایت هفتم از باب چهارم «در فواید خاموشی» می‌گوید: «یکی را از حکما شنیدم که می‌گفت: هرگز کسی به جهل خویش اقرار نکرده است، مگر آن کس که چون دیگری در سخن باشد، همچنان ناتمام گفته، سخن آغاز کند. سخن را سر است اى خردمند و بُن میاور سخن در میان سخن خداوند تدبیر و فرهنگ و هوش نگوید سخن تا نبیند خموش @Ahmadhoseinsharifi 🌹
ملاک انقلابی بودن، است، است، است، است، نترسیدن از «لَومَةَ لآئِم» است؛ اینها ملاک انقلابی بودن است. اگرچنانچه ما تقوا داشته باشیم، شجاعت لازم را هم داشته باشیم، صراحت لازم را هم در جایی که صراحت لازم است؛ آنجایی که تَکنیه لازم است، نه؛ آنجا صراحت مضر است. https://eitaa.com/MahdiTaheri55
012086 (1).mp3
100.3K
قَالَ إِنَّمَا أَشْكُو بَثِّي وَحُزْنِي إِلَى اللَّهِ وَأَعْلَمُ مِنَ اللَّهِ مَا لَا تَعْلَمُونَ ﴿یوسف:٨٦﴾ گفت: شکوه اندوه شدید و غم و غصه ام را فقط به خدا می برم و از خدا می دانم آنچه را که شما نمی دانید. https://eitaa.com/MahdiTaheri55
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 نشست های تشکیلاتی دختران حاج قاسم استان چهارمحال و بختیاری در شهرستان های: 🔹 بروجن، فلارد، اردل و سامان ‌🇮🇷کانال مقر دختران انقلاب را دنبال کنید👇 @enghelabion97 https://eitaa.com/MahdiTaheri55
041030.mp3
82.7K
إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ
🔰آمادگی خبرگزاری فارس برای برگزاری مناظره بین «یاسر پیرعلی» و «مهدی طاهری» پیرامون حواشی جذب هیئت علمی 🔹خبرگزاری فارس چهارمحال و بختیاری| با توجه به لزوم صیانت از فضای علمی و تبلیغی استان و جلوگیری از ادامه دار شدن حاشیه‌های مطرح شده در فضای مجازی در خصوص نحوه جذب آقای مهدی طاهری به عنوان هیئت علمی در دانشگاه شهرکرد، که بی‌شک تاثیر عینی این حواشی گریبان جامعه علمی استان را نیز گرفته است و با عنایت به اینکه هیچ‌کدام از طرفین تاکنون درباره واقعیت ماجرا و شفافیت موضوع ابراز نظر نکرده‌اند؛ به نظر می‌رسد برای تنویر افکار عمومی و روشن شدن تمام ابعاد حقوقی و جلوگیری از هرگونه قانون شکنی و قانون گریزی که بی‌شک اگر از سوی هر کدام از طرفین رخ داده باشد شروع و فتح بابی برای گناه نابخشودنی قانون گریزی و ادامه خسارتی عظیم در بدنه علمی استان خواهد بود. 🔹لذا با عنایت به اینکه ادامه‌دار شدن این ماجرا در سایه سکوت طرفین خسارتی غیرقابل جبران به بدنه نخبگانی استان وارد خواهد کرد و همچنین به احترام تقاضاهای بی‌شمار گروه‌های مختلف مردم، از جمله فعالان عرصه جهاد علمی و فرهنگی، خبرگزاری فارس استان چهارمحال و بختیاری آمادگی خود را برای میزبانی مناظره فی مابین رئیس هیئت جذب و امور هیأت علمی دانشگاه شهرکرد آقای یاسر پیرعلی و آقای مهدی طاهری در فضایی کاملاً شفاف، صریح، اصولی و روشنگر در منظر افکار عمومی در بستر تلویزیون اینترنتی فارس و سکوهای مجازی این خبرگزاری، ابهامات و حقایق ناب را آنطور که هست، مورد تصدیق و تأکید قرار دهد تا از فرصت برداشتن گام‌های بلند و استوار در مسیر روبه جلوی پیشرفت علمی کشور دریغ نشود. 🔹حضور در این مناظره قطعا به تحقق شفافیت و عدالت و روشن شدن جوانب ماجرا کمک خواهد کرد، که انتظار داریم برای احترام به افکار عمومی و جامعه نخبگانی استان با موافقت طرفین این مناظره در هفته آینده برگزار گردد. 🔹لازم به ذکر است این درخواست به صورت نامه رسمی و مکتوب برای هر ۲ طرف ارسال و درخواست شده است که حضور قطعی خود را نهایتا تا تاریخ ۶ اردیبهشت‌ماه به این خبرگزاری اعلام کنند تا سایر هماهنگی‌ها انجام و مراتب برگزاری مناظره در فضایی کاملا بی‌طرف بیان گردد. @Fars_Chb ـ Link
📸 اعلام آمادگی مهدی طاهری برای حضور در مناظره با یاسر پیرعلی رئیس هیئت جذب و امور هیأت علمی دانشگاه شهرکرد 🔹آقای مهدی طاهری با ارسال نامه‌ای به خبرگزاری فارس رسما آمادگی خود را برای حضور در مناظره با آقای یاسر پیرعلی اعلام کرد. 🔹گفتنی است پیرو حواشی ایجاد شده پیرامون جذب هیئت علمی در دانشگاه شهرکرد و لزوم صیانت از فضای علمی و فرهنگی و برخورد با هرگونه قانون گریزی و قانون شکنی خبرگزاری فارس از ۲ طرف برای حضور در مناظره‌ای عادلانه برای شفافیت در این ماجرا دعوت کرد. 🔹خبرگزاری فارس همچنان منتظر پاسخ آقای یاسر پیرعلی رئیس هیئت جذب و امور هیأت علمی دانشگاه شهرکرد می‌باشد. @Fars_Chb
متن نامه به شرح زیر است 👇👇👇👇👇
بسم الله الرحمن الرحیم مدیر محترم خبرگزاری فارس در استان چهارمحال و بختیاری سلام علیکم ضمن آرزوی توفیق و خداقوت بابت زحمات رسانه‌ای و تشکر از دعوت آن خبرگزاری برای مناظره جهت تنویر افکار عمومی چند نکته را معروض می‌دارم: ۱) ثبت نام حقیر در فراخوان جذب دانشگاه شهرکرد مربوط به بهمن ماه ۱۳۹۷ بوده و پس از طی مراحل قانونی از شهریورماه ۱۴۰۰ نهایی گردیده است؛ با این همه جریانی در درون و بیرون دانشگاه از حضور اندکی چون حقیر که دانش‌آموخته حوزه علمیه مقدسه می‌باشم واهمه داشته و با ایجاد ابهاماتی در فرایند جذب موجب تشویش اذهان برخی عزیزان گردیده‌اند؛ بر این اساس تمامی مراحل لازم و اسناد و توضیحات مثبِته پیرامون موضوع هیئت علمی حقیر در مراکز ذیصلاح بررسی و حکم صادر و دانشگاه الزام به اجرا گردیده است؛ بر این اساس رسانه نمی‌تواند مرجع ذیصلاح حقوقی برای قضاوت باشد. ۲) با این همه اما در سالیان اخیر نه تنها پیرامون حقیر بلکه در مورد جریان روحانیت انقلابی و مؤثر، گروهی تمام عزمشان را جزم نموده تا مانع حضور اثرگذار ایشان گردند به گونه‌ای که حتی به شخصیت سرمایه‌هایی هم چون دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی اتهام زنی کردند چنان‌که در فضای مجازی مشاهده نمودید؛ ۳) بر این اساس ضمن تأکید بر اتحاد و انسجام و همدلی جریانات وفادار به نظام اسلامی در استان در صورتی که به تشخیص اساتید و بزرگان حضور حقیر در یک مناظره موجب روشن شدن جریان نفاق، نفوذ و انحراف و پرده برداشتن از جریان قلم‌به‌مزد می‌گردد، منعی برای تبیین وجود ندارد. ۴) پیشنهاد می‌‌گردد مناظره در حضور جمعی از اساتید محترم حوزه‌های علمیه و اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه‌های استان برگزار گردد. این‌جانب منتظر اعلام زمان و مکان مناظره از طرف مسئولین محترم خبرگزاری فارس هستم. والامر الیکم مهدی طاهری https://eitaa.com/MahdiTaheri55
سلام علیکم دوستان بزرگوار پیگیر زمان برگزاری مناظره جهت رفع اتهامات و هرگونه ابهام هستند حقیر نیز آماده پاسخگویی هستم و منتظرم بعد از گذشت دو روز از زمان اعلامی توسط خبرگزاری محترم فارس تعیین تکلیف شود... https://eitaa.com/MahdiTaheri55
1⃣ وقت یکشنبه‌هایم را به رسانه می‌پردازم گاهی مطالعه و گاهی تأمل؛ سعی دارم مسایل مختلف را درون آموخته های حوزوی‌ام صیقل دهم و در اطرافش بیندیشم. یکی از این مسایل رسانه است. این روزها مرحوم طالب‌زاده را می‌خوانم که ارادتی عمیق به سید شهیدان اهل قلم مرحوم شهید آوینی داشت و متأثر از او بود در و و به تصویر کشیدن ؛ هر چند بیشتر رسانه تصویری تمرکز کارشان بود اما کمتر کسی پای صدای آوینی و گفتمان طالب‌زاده نشسته که از آن حظ وافر نبرد شاید یک جمله آوینی آن‌قدر به وجدت بیاورد که را پاس بداریم و بدانی که «ن والقلم و مایسطرون»؛ آوینی از آن وقت که با انقلاب امام انس گرفت صعود کرد و در نهایت پرواز تا ملکوت و چه خون دلی خوردن بزرگان تاریخی تشیع برای پاسداشت و !!! دست کم سه دانش اساسی بر این مقصود مدون گردید ، و ؛ مجال و البته حوصله تفصیل همه‌اش نیست اما در ادامه کمی در این مورد خواهم نوشت... تا اندکی پیرامون خبر و رسانه تحلیل کنیم... https://eitaa.com/MahdiTaheri55
2⃣ علم رجال را شاید با کمی تسامح بتوانیم دانش یا همان ناقل خبر بدانیم و علم درایه را دانش ؛ علم فهرست کمی بیشتر تخصصی و فنی است در این مجال از آن می‌گذرم و می‌نویسم در پیشینه تمدن اسلامی همان‌قدر که خبر ارزشمند بود خبرنگار نیز مورد توجه بود بنابراین «صحت خبر» تناسبی قریب با «سلامت خبرنگار» داشت و جالب این که علم رجال علم ارزیابی خبرنگار بود و علم درایه سنجه ارزشمندی یا بی ارزشی خبر؛ بنابر این ملاک خبر و خبرنگار رتبه بندی داشت خبر در رتبه صحیح اعلایی؛ صحیح، حسن، موثق، مقبول، ضعیف و کذب و... قرار می‌گرفت و خبرنگار نیز از ممدوح و موثق تا فاسق و جاعل و کذاب!!! افزون بر خبر و خبرنگار، منبع خبر نیز دارای اهمیت بود که البته منبع خبر بیشتر پس از عصر تدوین مورد توجه قرار می‌گرفت اما در این میان توجه به انگیزه‌های نقل یا تدوین خبر نیز دارای اهمیت ویژه بود این انگیزه‌ها به گونه‌ای بود که موجب انحراف در اندیشه‌ها می‌گردید و دور شدن از معارف اهل بیت علیهم السلام... ادامه دارد... https://eitaa.com/MahdiTaheri55
3⃣ چنان که بیان شد «احوال خبرنگار» یا ناقل خبر همواره نسبت وثیقی با «ارزش خبر» دارد. تحلیل دو واژه «جعل» و «جهل» در بررسی صحت خبر و ارتباط این دو با «انگیزه خبرنگار» می‌تواند سنجه ارزشی خبر باشد. «روایت مجعول» روایتی است که اساسا صحت ندارد، واقع‌نما نیست و تنها راوی آن را با انگیزه‌ای خاص تولید می‌کند. این انگیزه می‌تواند ناظر به تحریف یک خبر صحیح یا تردید در ذهن مخاطب یا هر چیز دیگر باشد...«روایت مجهول» اما ناظر به مشخص نبودن گوینده خبر یا یکی از ناقلان در سلسله‌ی نقل خبر است که این سنخ از روایتگری نیز در صورتی که شخص مجهول به طریق دیگری شناسایی نشود فاقد ارزش خبری است. کثرت نقل خبر مجعول و مجهول به هیچ وجه دلیل صحت آن نیست و نیاز به بررسی سندی و محتوایی دارد. برای نمونه ابوهریره هر چند یکی از کسانی است که ۵۳۷۴ خبر از پیامبر نقل کرده اما ایشان تنها ۲۱ ماه در زمان حیات شریف پیامبر بوده و این در حالی است که شخصیت‌های بزرگی مثل سلمان و ابوذر که همواره ملازم پیامبر صلوات الله علیه وآله بودند تعداد نقل خبرشان از پیامبر چند صد خبر است نه چند هزار!!! این تحلیل نشان از این دارد که همواره نقل خبر و کثرة آن «ارزش معرفت بخشی» ندارد و در بسیاری از موارد تنها انگیزه راوی یا کارفرمایش موجب تولید و توزیع خبر و تولید اخبار مجعول یا راویان مجهول است و ابوهریره یکی از این جاعلان است که در خدمت قرار می‌گیرد تا «منزلت راوی» یا «خبرنگاران موثق» را در ذهن مخاطب تنزل بخشد یا با خبر جعلی وی را در مواجه با اخبار صحیح مردد سازد، مسیری که کاربران "فَیک" برگرفته از کلمه انگلیسی: "Fake" در پیش گرفته‌اند همان مسیر ابوهریره‌ها در پیشینه تاریخ خبرنگاری است. فیک بمعنای جعلی، تقلبی و ساختگی است که گاه برای "کلاه و کلک" نیز بکار می رود؛ راویان تاریخی و خبرنگاران موثق اولین کسانی بوده‌اند که با تولید دانش رجال و داریة و ... برای مراقبت از منزلت خبرنگار و ارزش و اثر خبر و جلوگیری از بروز و ظهور نفاق در رفتار خبرنگار به مقابله با خبرنگار مجعول و مجهول پرداخته‌اند و امروز مائیم و رسالت و ضرورت مراقبت از خبر و قلم در مقابل جاعلان و مجهولان فَیک!!؟ فرصت شود کمی ادامه خواهم داد... https://eitaa.com/MahdiTaheri55
👇 یه تجربه‌ی صد جلسه‌ای دورهمی کتاب معلم روزت مبارک تو مرا عاشق کتاب کردی 👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌به بهانه یکصدمین نشست | دورهمی کتاب در قرار دوشنبه ها ویژه کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ༺🦋@nehzat_eslami_chb https://eitaa.com/MahdiTaheri55
شب جمعه است یادی از پسر عزیزم بفرمایید و فاتحه ای مهمانش کنید... متشکرم... شاگردانش براش هدیه روز معلم آورده اند... https://eitaa.com/MahdiTaheri55
🏴 مراسم عزاداری روز شهادت حضرت امام جعفرصادق«علیه‌السلام» 🏴 ⏰ زمان: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۷ صبح 📍مکان: دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد 🆔 @nekoonamchb https://eitaa.com/MahdiTaheri55
عن ابی عبدالله علیه السلام: ... واما اللواتی فی الحلم فمن قال لك «ان قلت واحدة سمعت عشرا»، فقل: «ان قلت عشرا لم تسمع واحدة » ومن شتمك فقل له «ان كنت صادقا فیما تقول فاسال الله ان یغفر لی وان كنت كاذبا فیما تقول فالله اسال ان یغفر لك » ومن وعدك بالخنی فعده بالنصیحة والرعاء امام صادق علیه السلام به عنوان بصری فرمود: «اما آن سه مورد كه درباره حلم است، پس كسی كه به تو بگوید: اگر یك كلمه بگویی، ده تا می شنوی! [به او] بگو: اگر ده كلمه بگویی، یكی هم نمی شنوی! و [اگر] كسی به تو ناسزا بگوید، به او بگو: اگر در آنچه می گویی، راست گو هستی، از خدا می خواهم كه مرا ببخشد و اگر در آنچه می گویی، دروغ می گویی، پس از خدا می خواهم از تو درگذرد و اگر كسی به تو وعده فحش دادن داد، به او وعده خیرخواهی و مراعات [حال او را] بده». https://eitaa.com/MahdiTaheri55