eitaa logo
مصباحیه ...
131 دنبال‌کننده
17.4هزار عکس
8.9هزار ویدیو
493 فایل
مصباحیه ... اَلا ولایحمل هذا العَلَم اِلّا اهل البصر و الصّبر... معرفی شخصیت الهی و جهادی آیت الله #مصباح_یزدی...🌹 همراه با مطالب گوناگون خبری، تحلیلی، بصیرتی، اخلاقی، معرفتی و...🌸🌸🌸 @Soukhtee
مشاهده در ایتا
دانلود
توافق به هر قیمتی؟ sabeti ✅
💢 قرارداد عوامانه‌ برجام علامه (۱۴۰۰/۹/۱۸): ... لیاقت این مردم نه آن قراردادهای عوامانه است و نه این اختلاس و سوء مدیریت‌ها.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اعتراف ظریف به اشتباه راهبردی دولت روحانی در سیاست خارجی با شرق ♦️وزیر خارجه دولت روحانی:اگر در مورد ضرورت کار متوازن با شرق و غرب به یک اجماع ملی رسیده بودیم و دوستان دوران سختی را در سراب طمع سرازیر شدن شرکت‌های غربی از ایران نرنجانده بودیم، دوستانمان سرخورده نمی‌شدند و در دوران سختی رهایمان نمی‌کردند. 🔸بخشی از مستند «غرب دور، شرق نزدیک» شبکه ۳ سیما
❓❓چرا مذاکرات متوقف شد؟
🙏 لطفاً صدای ما رو به گوش مسئولین حوزه خواهران برسانید. 📌 امتحانات را حضوری کردند در حالی که بعضی از طلاب خواهر، فرزند شیرخوار دارن، بعضی‌ها بچه خردسال و کودک دارند و مهدهای کودک هم تعطیل هستند، از طرفی از قبل هم اعلام کرده بودند که این ترم حضوری نیست از همین رو خیلیا رفتن شهرستان. حالا میگن حضوریه، تکلیف این طلاب چیه؟ 🔹 ما در شرایط خاصی در این ایام خاص قرار داریم که وظیفه مادری و همسری را هم به آن اضافه کنید. 💬 جمعی از طلاب خواهر tahavol_howze
❇️ نکاتی از استاد برجسته اخلاق و معنویت، حضرت آیت الله بهاء الدینی (رضوان الله علیه) - مالکیت ما انسان ها در آخرت، در گرو اعمال ما در این دنیاست. ما هر عملی در این دنیا انجام دهیم، در آخرت مالک خود آن عمل هستیم. - دستگاه خدا، دستگاه حاکمیت بر طبیعت است، کسی هم که به دستگاه خدا وصل شد، حاکم بر طبیعت می گردد و آب و آتش و باد را از اثر می اندازد. این ها همه از برکات عبودیت و حق پرستی است. - اگر انسان دلخواهی و هوس خود را کنار بزند و دور بیندازد، همه کارهای او درست می شود. همه آتش های بیرونی جهان، از آتش درونی نفس انسان هایی است که پیرو شیطانند؛ این پیروی همه را به هلاکت می کشد. - چیزی که می تواند دنیا را اصلاح کند، کمال عقل است؛ کمالی که در پرتو عبودیت حق حاصل می شود. - راهی نیست مگر این که انسان خودش را اصلاح کند و انسان اصلاح نمی شود مگر از راه اطاعت خدا. - اگر دیدید خدوم هستید، خدمتگزارید، آداب معاشرت را خوب یاد دارید، اخلاق حسنه، عفت و عصمت دارید، این مال خود شما نیست، بلکه به لطف الهی نصیب شما شده است. - نماز برای این است که شما را پرواز دهد... تو باید از این پروازی که انبیا و اولیا و صلحا دارند، سهمی داشته باشی؛ گمان نکن که آن پرواز، اختصاص به آن ها دارد! - آدمی که صبح تا به شام هزار دروغ بگوید و افتخار کند که به مقصد خود که مقصدی کودکانه است رسیده است، انسان نیست. - زرنگی های ما همه نا زرنگی است. کسی که می گوید: سر فلانی کلاه گذاشتم، اشتباه می کند، بلکه فلانی سرش کلاه گذاشته است؛ چون حق بر گردن او پیدا کرده است. - جوانی و نشاط موقت بالاخره از انسان گرفته می شود و دیگر از لذات دنیا نمی تواند استفاده کند، ولی همیشه از لذات روحانی بهره مند است. انسان باید خود را به آن لذات برساند. - حقیقت بندگی، اخلاص است؛ یعنی اگر همه چیز و همه کار را برای خدا انجام دادید و بقیه را پوچ بدانید، این اخلاص و بندگی است. - ایام جوانی غنیمتی است که نباید از آن غافل ماند و به سادگی آن را از دست داد؛ چون در این ایام، نفس برای ساخته شدن مستعدتر است و قوای انسان توان کامل را دارد.
💥در مسائل معنوی به بالاتر از خود، و در مسائل مادی به پایین‌تر از خود نگاه کنید! آیت الله شبیری زنجانی می‌فرمودند: یکی از خادمان مرحوم پدرم(آیت الله سید احمد زنجانی) بسیار متعبد و در عین حال خیلی فقیر بود و چیزی از مال دنیا نداشت. از مرحوم پدرم نقل شده که فرموده بودند: من ایشان را نزد خود نگاه داشته بودم، تا به او نگاه کنم، چون در خوبی و فضایل از من بالاتر، و در مسائل مادی از من پایین‌تر بود. در روایت وارد شده در مسائل معنوی به بالاتر از خود و در مسائل مالی به پایین‌تر از خود نگاه کنید! 📚روزنه‌هایی از عالم غیب، ص۳۸۱، سید محسن خرازی، نشر مسجد جمکران.
❓چرا پیامبران در زمان خودشان، از ما کمتر مرید داشته اند؟
💢 آیا چنین اسلامی (که مخالفان فلسفه و عرفان قایلند) را کسی به یک دینار می‌خرد؟! آیت الله : 🔸 چنانچه ما به عالَم اعلام کردیم که اسلام ندارد، بعد از ما نمی‌پرسند که پس اسلام چه دارد؟ اسلامی که ندارد، ندارد، ندارد، ندارد، ندارد، ندارد، 🔸 پس چه چیزی دارد؟ ته قضیه چه می‌ماند؟ اگر اسلام این‌ها را ندارد -چنانکه مخالفین فلسفه و عرفان می گویند- این اسلام را در بازار بگذار، آیا کسی به یک دینار می‌خرد؟ 📔 تحجرگرایی، ص۲۲۱
🌹رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: ♦️ستكون فتن يصبح الرّجل فيها مؤمنا و يمسي كافرا إلّا من أحياه اللَّه بالعلم‏ ♦️فتنه هایی خواهد بود که در اثنای آن مرد به صبح مومن باشد و به شب کافر شود , مگر آنکه خدایش به علم زنده دارد 📚نهج الفصاحه ص 522 ، ح 1734
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 گزارشی از همایش شب شعر علامه مصباح یزدی 🔹 همایش شب شعر علامه مصباح یزدی (ره) در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با حضور آیت الله رجبی و استاد مجاهدی شامگاه چهارشنبه ۲۵ آذر ماه ۱۴۰۰ برگزار شد. برای مشاهده شعرخوانی کامل شاعران اینجا کلیک کنید.
سوگواره فاطمی و گرامیداشت سالگرد ارتحال حضرت علامه مصباح ره حجت الاسلام دکتر سیداحمد فقیهی به همراه پخش سخنرانی حضرت علامه مصباح ره امشب ساعت 19، تکرار ساعت 22:30 و 7صبح فردا مجازی - ترافیک رایگان - رسانه شوید https://heyatonline.ir/heyat/3468
✅ عالم ربّانی، حکیم الهی، نابغه ی جهانی، دانشمند کم نظیر، کوه ایمان، نادره ی دوران، فخر زمین و زمان، افتخار طبرستان، اعتبار ایران، مرد میدان، الهی گوی کوی جانان، شکوه اسلام و شیعه، جامع معقول و منقول، فقیه، مفسّر، متکلّم، حکیم، فیلسوف، عارف، منجّم، ریاضی دان، طبیب، شاعر و ادیب فارسی و عربی، نویسنده چیره دست و زیبانویس، خوشنویس ماهر، صاحب آثار روشنگر و نورانی و کتب و رسالات مبارک و ملکوتی، آخرین ذخایر ملایان کتابی و عالمان مکتبی، غوّاص قهّار علوم ظاهری و باطنی و غریبه، جامع تدریس و تحقیق و تصحیح و تالیف، جمال السالکین، بقیه السلف الصالحین، جامع علم و عمل و سلوک نظری و عملی، مفسّر ظاهر و باطن قرآن، شارح کبیر ابن عربی و ملاصدرا، انسان شناس قَدَر (معرفت نفس)، مسلّط بر علوم غریبه و تسخیر شیاطین و اجنّه، فقیر الی الله، شیفته آل الله، ناصح خلق الله، وارسته از دنیا و ماسوا، آراسته به شهود خدا، کاشف عالم معنا، عرش نشین خلوت گزین، سورنشین کوی آه، سحرنشین شکسته دل، غزل خوان کعبه دل، بیدار دل همیشه بیتاب، صائم دایم رجب و شعبان و رمضان، اقیانوس آرام و عمیق توحید و توحّد، جلیس غار حرای ایرا، سالک ساکن ملکوت، سائر مجذوب محبوب، واجد مقام عندیّت، مبتهج به لذات روحانی، صاحب مکاشفات سبحانی، منوّر به اربعینیات کلیمی، مستقیم بر ریاضات عرفانی، زاده ی عشق الهی، مست می ازلی، سوخته ی وصال الهی، شوریده ی شراب طهور قرآنی، گوهر شیدای عرشی، عبد معتوق لاهوتی، عارف عاشق فانی، علامه ی ذوالفنون، مصباح الهدایه، فلک الافلاک، نجم الدین، ابوالفضائل، راحل رستگار، آیت الله حسن آملی 🌹🌹🌹
مصباحیه ...
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 🌱 بسم الله الرحمن الرحیم 🔵 جلسه ۳۴۹ (۴) (۱۵ آبان ۱۴۰۰/ ۳۰ربیع‌الاول شنبه) 🔴 بخش اول
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 🔴 بخش دوم 🔵 هر لحظه در حال ساختن خودیم ✅ حضرت استاد می‌فرمود: ما شب و روز در حال ساختنِ خود هستیم؛ حتی در خواب هم خودمان را می‌سازیم و خواب ما هم ریشه در خود ما دارد. اگر من خودم را پاک کنم، خوابم هم پاک می‌شود. اگر من خودم را آلوده کنم، خوابم هم آلوده می‌شود. بوعلی می‌گوید: کسی که زیاد دروغ می‌گوید، اگر در خواب به حقایق برسد، صورت‌گریِ نفسِ دروغ‌گویِ او آن حقایق را برعکس می‌کند؛ یعنی حقیقتی که در عوالم دیگر دیده است، برعکس می‌شود. خواب نمایندۀ روز و بیداری ما است. لذا وقتی مؤمن قوی شود، خوابش هم قوی می‌شود. ما شب و روز داریم خودمان را می‌سازیم. 🔵 حلال در سطح اول، حرام در سطوح بالاتر ✅ لذا ایشان تمام آنچه از واجب و حرام که در دین آمده است، بر این اساس حل می‌کرد. البته ایشان اینها را از آیات استنباط کرده‌اند. «وَأَنْ لَيْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَىٰ»(نجم، آیۀ۳۹). من قصد ندارم بحث‌های قرآنی و فلسفی و عرفانی آن را مطرح کنم. با این حرف، نه تنها شامل تمام واجبات و محرمات می‌شود، بلکه بالاتر از آن را هم شامل می‌شود. ما اموری داریم که در یک مرحله حرام نیست، ولی در مرحله بالاتر حرام می‌شود. در مرحلۀ پایین شاید حرام نباشد، ولی برای مراتب بالا حرام است. اگر «مخلَصین» بگویند من اخلاص می‌ورزم، خلاف کرده و همین اظهار اخلاص باعث تنزل او می‌گردد. علم و عمل انسان‌ساز است؛ یعنی هر کس با توجه به سطح خود و به حسب خودش، گناهی دارد. بحث حضرت استاد عام است و فقط حرام و واجب سطح ظاهر را شامل نمی‌شود، بلکه به حسب افراد همۀ سطوح را فرامی‌گیرد. 🔵 مرز انسانیت ✅ ما در اینجا در حد مبتدی سخن می‌گوییم. در سطح مبتدی یعنی گناه نکن؛ واجبات را انجام بده؛ و طبق دین عمل کن. چرا؟ چون اینها مرز انسانیت است و نباید این مرز را شکست. «وَمَنْ يَتَعَدَّ حُدُودَ اللَّهِ فَقَدْ ظَلَمَ نَفْسَهُ»؛ و هر كس از مقررات خدا [پاى‌] فراتر نهد، قطعاً به خودش ستم كرده است. (طلاق، آیۀ۱). هر کس از حدود الهی عبور کند و تعدی کند، به خودش ظلم کرده است. چرا؟ چون همۀ اینها معیار و مرز انسانیت است. 🔵 خودتان را خوب بسازید ✅ ایشان می‌فرمود: خودتان را خوب بسازید. کمتر سالی بر ما گذشت که دَه‌بیست بار این حرف را از حضرت استاد نشنیده باشیم و همیشه این حرفشان برای ما تازگی داشت. مبنایِ ایشان این بود و دایماً به همه طلاب تذکر می‌داد و می‌گفت: مواظب باشید در حال ساختنِ خود هستید و ببینید خودتان را چگونه می‌سازید. ایشان مکرر می‌فرمود: خودتان را اُشترگاوپلنگ نسازید! خلاف نکنید تا به صورت اُشترگاوپلنگ درنیایید. 🔵 اتحاد عمل با عامل ✅ ایشان در طول سالیانی که اشارات و اسفار درس داده‌اند، مکرر توضیح می‌دادند که علم و عمل انسان‌ساز است و انسان در حال ساختن خود است. ایشان در سه فصل آخر اتحاد عاقل و معقول، تمام آیات و روایات را آورده‌اند و می‌فرمود: این همانی است که فلسفه و عرفان به آن می‌رسند که لبّ شریعت است. آن چیست؟ اتحاد عمل با عامل. این خیلی پر معنا است. 🔵 سر سفرۀ اعمال خود مهمانیم ✅ استقامت بورزید و ببینید این مبنا با شما چه می‌کند. اگر انسان با گوشه چشمش کاری کند، سر آن سفره نشسته است. اگر استهزایی کند، سر آن سفره نشسته است. اگر دلی را بشکند، سر آن سفره نشسته است. حالا که این‌طور است، مواظب باشد. لذا ایشان می‌فرمود: «انجام واجبات و ترک محرمات». 🔵 سطوح واجب و حرام ✅ هر کس در هر سطحی که باشد یک واجبات و یک محرماتی دارد. شریعت ابتدا از ما نماز خواسته است و بعد از ما حضور قلب هم می‌خواهد. ایشان برای سطح بالاتر می‌فرمود: تو جفا نمی‌کنی که در نماز به خدا توجه نمی‌کنی و ذهنت جای دیگر می‌رود؟ ایشان به همۀ سطوح توجه می‌کرد و می‌فرمود: انسان که جلوتر می‌رود، باید مواظبت‌هایش بیشتر شود. خلاصه اینکه هم باید به تحصیل و هم به طهارت توجه داشت؛ شب و روز در حال ساختنِ خود هستیم؛ علم و عمل انسان‌ساز است؛ باید خیلی مواظب بود و گناه نکرد و واجبات را انجام داد. 2️⃣ قرآن خواندن ✅ ایشان می‌فرمود: قرآن خواندن باید تقویم شما باشد. ایشان توصیه می‌کردند که روزی یک جز قرآن بخوانید. من در پرانتز می‌گویم اگر کسی توفیق ندارد روزی یک جز قرآن بخواند، از روزی دو صفحه شروع کند و مقید باشد که اگر امروز نتوانستم بخوانم، فردا یا وقت دیگر جبرانش کنم. به گونه‌ای که هر ماه، شصت صفحه خوانده باشد. بعد از مدتی، آن را پنج صفحه و بعد نصف جز و در نهایت به یک جز برساند. قرآن خواندن خیلی پر فایده است. 🔵 معنویت ناب و بی‌دردسر ✅ اگر منطق ناب و حقایق معارفی ناب و بی‌دردسر و بی‌خلل می‌خواهید، در قرآن است. دستور ناب و بی‌دغدغه و بی‌خلل، قرآن است؛ معنویت ناب بی‌دردسر، قرآن است؛ اگر می‌خواهید حالتان خوش شود، قرآن. بعدها می‌بینید می‌شود کل قرآن را یک دور به شکل حال خوش بخوانید. 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
حقیقت آیات قرآن برایشان آشکار شده بود! مرحوم علامه حسن زاده آملی در درس می‌فرمودند: قرآن را سَرسَری نگیرید، چه‌ بسا در هنگام خواندن قرآن، آن چه را می‌خوانید، ببینید. من کسی را می‌شناسم که وقتی مشغول خواندن سوره واقعه بود، به آیه «فَنُزُلٌ مِنْ حَمِيمٍ» که رسید، هر آن چه را می‌خواند، می‌دید! البته استاد نفرمودند این فرد کیست، من گاهی اوقات استاد را تا منزل بدرقه می‌کردم. در آن روز هم که با استاد بودم، گفتم: آقا بفرمایید آن فرد چه کسی بود؟ فرمودند: آقاجان! من خودم بودم! یک روزی این مطلب را به مرحوم علامه جعفری گفتم که استاد حسن‌زاده آملی چنین حالی داشتند. ایشان با یک حالی فرمودند: «هیئناً له». سیره فرزانگان، عبدالحسن بزرگمهرنیا، نشر سامان دانش، به نقل از: خبرگزاری ایکنا، گفتگو با استاد قادر فاضلی، ۱۴۰۰/۷/۲۲. http://t.me/sireyefarzanegan
این سخنان، احادیث برزخیه‌اند! استاد حسن زاده آملی می‌فرمودند: یک روز استادم مرحوم فاضل تونی را در خواب دیدم که فرمودند: «معرفه الحکمه متن المعارف». این سخن شبیه حرف‌های امام علی(ع) است که «معرفه‌النفس انفع المعارف». سپس علامه فرمودند: مرحوم علامه شعرانی می‌گفتند: شنونده این مسائل، باید این مسائل را طوری بیان کند، که مردم به اشتباه نیفتند و با روایات معصومین(ع) خلط نشود. علامه طباطبایی می‌فرمودند: این گونه سخنان، احادیث برزخیه‌اند! سیره فرزانگان، عبدالحسن بزرگمهرنیا، نشر سامان دانش، به نقل از: خبرگزاری ایکنا، گفتگو با استاد قادر فاضلی، ۱۴۰۰/۷/۲۲. http://t.me/sireyefarzanegan
در میان فرقه‌های جنّیان، فقط سُنّی نداریم! در تاریخ هشت خرداد سال ۱۳۶۸ در درس شرح فصوص، استاد حسن زاده آملی این خاطره را فرمودند: یکی از اساتید ما از قول آقایی که تسخیر جن داشته، نقل کردند: از یکی از جن‌ها پرسیدم: در میان شما فِرَق مختلف دینی، چند فرقه است؟ گفت: در میان ما کافر، مشرک، مسلمان و بی‌دین داریم، مسلمانان هم فقط شیعه دوازده‌امامی هستند. (اهل سنت و سُنی نداریم) سیره فرزانگان، عبدالحسن بزرگمهرنیا، نشر سامان دانش، به نقل از: خبرگزاری ایکنا، گفتگو با استاد قادر فاضلی، ۱۴۰۰/۷/۲۲. http://t.me/sireyefarzanegan
مصباحیه ...
🍀🍀🌹🌹🍀🍀 ♦️#نامه‌ها_برنامه‌ها♦️ ✳️ نامه ی ۳ (بخش اول ) 🌷بسم الله الرحمن الرحی
🍀🍀🌹🌹🍀🍀 ♦️♦️ ✳️ نامه ی ۳ (بخش دوم ) 🌷« نامه ی بدون نقطه » 🌸 هو 🍃اللّه سر هر اسم و رسمى‏ اللّه مهار هر طلسمى‏ 🌿اللّه سُرور و رَوح سالك‏ حامى و حماى در مهالك‏ ☘️ اللّه وَراى كلّ كامل‏ سر سلسله همه مراحل‏ 🌱 محمود مسلّم ملائك‏ امّار مطاع در ممالك‏ 🌻هم سالك و هم سلوك و مسلوك‏ او مالك و ماسواه مملوك‏ 🌼هر حكم كه داد هر دل آگاه‏ سرلوحه حكم اسم اللّه‏ ▪️اسمى كه در او دواى هر درد اسمى كه رواى مرئه و مرد 🔅اسمى كه مراد آدم آمد اسمى كه سُرود عالم آمد ▫️سوداگر اگر در او دل آسود سودا همه سود دارد و سود 🔆مر همدم كردگار عالم‏ كى هول و هراس دارد و همّ‏ ✨دل در حرم مطهّر او گُل گردد و هم معطّر او 🌻هر دل كه ولاى وصل دارد همواره هواى اصل دارد 🍀موسى كه هواى طور دارد كى دل سرِ وصل حور دارد 🌲اى‏ واى مر آدم هوس را دل‏ داده ی كام سگ‏ مگس را 🌳در وصل صمد رسد رصدگر در اسم احد رود سراسر 🍃درگاه سحر مراد سالك‏ دادار دهد على مسالك‏ ☘️ لوح دل آملىِّ آگاه‏ دارد صُوَر ملائك اللّه‏ (دیوان نگارنده - غزل حرم مطهر - ص ۱۸۶ ) ✅ علامه حسن‌زاده آملی (رضوان‌الله تعالی علیه) ✅ کتاب "نامه‌ها برنامه‌ها" نامه سوم، صفحه ۲۰ و ۲۱
هدایت شده از 📚|میراث علمی سَلَف|
🔶🔹 علامه حسن زاده آملی دام عزه (*): ✅ درسهای آقایان هم ، بسیار منظم بود. درابتدا، ما یک درس [رساله عملیه] ، یک نصاب و یک درس [امثله] ، داشتیم. اکثر کتابهای [جامع المقدمات] را خواندیم ،[ نصاب] را، به خوبی حفظ کردیم . بعداز آن ، شروع کردیم به [سیوطی] و [حاشیه] بعداز آن ، [جامی] و شمسیه و در کنار آن ،[تبصره] مرحوم علامه را، می خواندیم . بعد به خواندن شرح نِظام در صرف و [مطول] در معانی و بیان و بدیع و [مغنی] در نحو. ✅بعد ازاتمام[ تبصره] ، به خواندن [شرائع] شروع کردیم واکثر آن را - قریب به یک دوره آن - خواندیم و مباحثه کردیم بعداز آن ، آقایان به ما اجازه دادند که [شرح لمعه] و [قوانین] را، شروع کنیم . در آن وقت هنوز به ما اجازه نداده بودند، لباس روحانیت بپوشیم . خیلی دراین امور، مواظب و مراقب بودند. میگفتند، زمانی لباس بپوشید که لااقل بتوانید به رساله عملیه رجوع کنید، به [شرائع] و [تفسیر] بتوانید مراجعه کنید و چیزی ، متوجه بشوید. می گفتند، برای لباس شتاب نداشته باشید. مواظب ما بودند. چندین کتاب[ لمعه] را در آمل ، خواندیم و از[ قوانین] تا مبحث [ عام و خاص] را، خواندیم و بعد، بدستور مرحوم آقای غروی لباس روحانیت ، پوشیدیم. (*) منبع: مصاحبه با مجله حوزه، مرداد و شهریور 1366، شماره 21 ———————— ⚠️نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست⚠️ 🔺شرکت در نذر علمی و تامین بودجه سایت/ ارتباط با ما: @hm1370 🌐 کانال /عضویت: ↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525 ↘️https://emirath.ir/
✅ صوت ویژه و کوتاه از بیانات آیت الله یزدان پناه درباره سیره علمی و عملی علامه حسن زاده آملی رحمة الله علیه و بحثی درباب روش سنتی قدما (صوت شماره 8) 🔺دریافت این صوت و صوت های مشابه: 🔰🔰🔰 https://mirath.blog.ir/page/%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%B3%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%88-%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D9%85%D8%B7%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%A7%D8%AA%DB%8C
هزار و یک نکته
حضرت علامه حسن زاده آملی ره کتابخانه منزل قم و در آغوش گرفتن نوه (آقا یاسین)
⚫🖤 حضرت علامه حسن زاده آملی و استاد رضا مختاری (از شاگردان معظم له) ◾قم. منزل حضرت علامه. بهمن ماه ۱۳۸۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ ۱♦️ 🌷آنچه که در ادعیه بعنوان ثواب آمده است، عارف در خود تمثّل می‌دهد. 🔸در کتابهای عرفانی، معمولاً عارف می‌گوید من این دستورات را که فرموده اند ، انجام داده ام و از انجام این دستورات این نتایج برای من حاصل شده است. 🔹به مطابق ظرفیّت و جدول وجودی آن عارف جلوه کرده است. 🔸که این تجلیّات به منزله‌‌ی آن ثوابی است که ایشان از این اعمال بدست آورده است. 🔹برای هر کسی هر چه حاصل شده است ، به مقدار ظرفیت وجودی او است. 🔸پدر و مادر هایی که داشتند، مزاج ایشان، غذاهای ایشان، محیط اطراف، معاشرت هایی که با افراد، اشخاص دارند، اینها همه در تمثّلات دخیل است، همه در رنگ دادنِ جدول وجودی شخص ،دخالت دارند . ✳️ استاد صمدی آملی، شرح نامه ها برنامه ها، جلسه دوم
جلسه سوم نامه ها برنامه ها.mp3
11.09M
♦️♦️ 🌸 جلسه سوم « شرح نامه ها برنامه ها » 🔸سوم محرم ۱۴۲۳ ه ق ( ۱۳۸۰/۱۲/۲۷ ش ) 🌺 با افاضات استاد صمدی آملی