eitaa logo
مشفقون
3.7هزار دنبال‌کننده
585 عکس
539 ویدیو
11 فایل
"و هُم مِن السّاعةِ مُشفِقون" هدف عمل به وظیفه است... و یقین داریم آنچه میدانیم در مقابل آنچه نمیدانیم مثل قطره ای از اقیانوس است والله المستعان طلبه ای در قم محمد صالح مشفقی پور طالقانی👇 (https://eitaa.com/MoshfeghipourSaleh )
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مشفقون 2
امام خمینی(ره): این عید هر چند یک عید اسلامی نیست، ولی #اسلام آن را نفی نکرده است. 💎 @Moshfeghoun 💐
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/32 برخی از عوامل سلامتِ فکر و جسم که از روایات معصومین(ع) به دست می آیند، عبارتند از: ⬅️ تغذیه(، ، غذا و ...)(1) ⬅️ رعایت ⬅️ (2) ⬅️ (بیداریِ قسمتی از شب نه تمام آن) (3) ⬅️ (4) ⬅️ استراحت و مناسب(5) و... . (ب) ------------------- (1) مکارم الاخلاق/ ص146 (2) من لا یحضره الفقیه/ ج2/ ص265 (3) تهذیب الاحکام/ ج2/ ص121 (4) تحف العقول/ ص223 (5) بحار الأنوار/ ج59/ ص316 💎 @Moshfeghoun 💐
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/32 من جملة أسباب سلامة الفكر و الجسم التي تستفاد من روايات الأئمة الأطهار(ع) هي: ⬅️ التغذية(، ، و ...)(1) ⬅️ المحافظة على و ⬅️ الرحلة و (2) ⬅️ قيام الليل و (3) ⬅️ (4) ⬅️ الإستراحة و المناسب(5) و ... . (ب) ----------------- (1) مكارم الأخلاق/ص146 (2) من لا يحضره الفقيه/ ج2/ ص265 (3) تهذيب الأحكام/ ج2/ ص121 (4) تحف العقول/ ص223 (5) بحار الأنوار/ج59/ ص316 💎 @Moshfeghoun 💐
Some of the causes of mental and physical health and soundness are: ➡️ Nutrition ( , , , etc)(1) ➡️ Observance of ➡️ (2) ➡️ (3) ➡️ (4) ➡️ Resting and appropriate (5) ,etc (b) -------------------------- (1) Makarem al- Akhlaq\ p:146 (2) Man lā yahduruhu al-Faqīh\ 2\ p:265 (3) Tahdhib al-Ahkam\ 2\ p:121 (4) Tuhaf al-Uqul\ p:223 (5)Bihar al_anwar\59\p:316 💎 @Moshfeghoun 💐 https://eitaa.com/Moshfeghoun2/32
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/33 صاحب الزمان(عج): "أَكْثِرُو الدُّعاءَ بِتَعْجيلِ الْفَرَجِ فَإِنَّ ذلِكَ فَرَجُكُمْ" (كمال الدين و تمام النعمة/ الشيخ الصدوق/ ص485) 🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷 حضرت مهدى(عج): "براى تعجيل فَرَج زياد دعا كنيد، چراکه آن، همانا فَرَج و گشايش خود شماست. (كمال الدين و تمام النعمة/ شيخ صدوق/ ص485) 🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷 the Imam of our time (may Allah hasten his return): "Increase praying for the hastening of my manifestation because indeed that is your relief" (Kamal al-din wa tamam al-ni'ma \Sheikh Saduq\ p:485) 🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷 💎 @Moshfeghoun 💐
مشفقون
#روايت https://eitaa.com/Moshfeghoun2/33 #الإمام_المهدي صاحب الزمان(عج): "أَكْثِرُو الدُّعاءَ بِت
چه خوب است که مقداری در مورد این روایت تأمل و تفکر کنیم... به این فکر کنیم که اسم اشاره "آن" (ذلک) در فرمایش حضرت به چه چیزی اشاره دارد؟ به 1. زیاد دعا کردن و یا به 2. تعجیل فرج و یا به 3. خود فرج ✅در هر سه فرض، روایت چه معنایی دارد؟ ✅اصلا فرج به چه معناست؟ یاعلی 💎 @Moshfeghoun 💐
یا ایرانی؟ https://eitaa.com/Moshfeghoun2/34 قاعدتا کاخ سفید را که چند روزی است دست به دست و کانال به کانال می چرخد را دیده اید... با آن عبارات به ظاهر زیبا که "قدرت هر ملت فرهنگ آن ملت است..." البته این جمله درست است... قدرت واقعی از آن فرهنگ ها است... اما باید به این تصویر دوباره نگاه کرد... آیا فرهنگِ ما ایرانیان این است؟ آیا این سفره ناقص نیست؟ خیلی وقت است که سفره های هفت سین ایرانی با پهن می شود... خیلی وقت است که و با هم عجین شده اند... مشکل اصلی آمریکا با ما، همین مسلمان بودن است... مشکلش بودن یا نبودنِ همین قرآن است... اگر ما از این قرآن دست برداریم که چه بسا کنگره ی آمریکا دادن به ایرانیان را هم تصویب کند... قرآنی که در سایه آن ، ، ، ، و حتی را آموخته ایم و به ما وعده را می دهد... . یاعلی 💎 @Moshfeghoun 💐
شیعه و دمیدن در آتش تفرقه!! (قسمت اول) https://eitaa.com/Moshfeghoun2/35 ✅عده ای برای اثبات حقانیت نداشته خودشان به طرح این سؤال می پردازند که از چه زمانی است؟ خودشان نیز در صدد پاسخ بر آمده اند و اقوالی را نیز مطرح کرده اند. اقوالی مثل اینکه ⬅️پیدایش آن مربوط به (ص) و جریان است؛ ⬅️یا مربوط به اواخر است؛ ⬅️یا اینکه در زمان بوده است؛ ⬅️یا اینکه در زمان بوده است؛ ⬅️ آن را ابداع کرده اند یا اینکه در زمان بوده است. اقوالی که هر انسان با انصافی را نسبت به صلاحیت علمی قائلین آن ها دچار تردید می کند. ✅قدر مشترک و مقصد نهایی همه این اقوال آن است که بگویند: "تشيع یک فرقه منحرفِ از اسلام جدا شده می باشد که زائیده حوادث سیاسی و فکری بعد از رحلت پیامبر(ص) است" و بر همین مبنا است که همیشه شیعه را رمی به القابی چون (تارکین دین) و (بدعت گذاران) نموده اند. ✅دادن این القاب و بیان این اقوال از طرف آنان تا حدی قابل تحمل است که "نیش عقرب نه از ره کین است، اقتضای طبیعتش این است" اما تبعیت جاهلانه برخی دوستان از آنان را چه کنیم که "هر کس به طریقی دل ما می شکند بیگانه جدا دوست جدا می شکند بیگانه اگر می شکند عیبی نیست از دوست بپرسید چرا می شکند" ✅ بايد بدانيم كه که مایه روشن شدن حقیقت نباشد، در است و مؤید آن. ✅اما حقیقت ماجرا چیست؟ آیا پیدایش مربوط به بعد از رحلت پیامبر است و شیعه موجب شد؟ آیا شیعه یک فرقه انحرافی است؟ 💎 @Moshfeghoun 💐
مشفقون
#امامت شیعه و دمیدن در آتش تفرقه!! (قسمت اول) https://eitaa.com/Moshfeghoun2/35 ✅عده ای برای اثب
الشيعة و بث التفرقة!!! (القسمة الأولى) https://eitaa.com/Moshfeghoun2/35 ✅هناك مجموعة من الأشخاص يسألون عن تأريخ آملين في إثبات حقانيتهم المفقودة. و هم بأنفسهم عزموا على الإجابة عن السؤال و طرحوا بعض الأقوال منها: ⬅️تأريخ نشأة التشيع كان (ص) و يرجع إلى مؤتمر ؛ ⬅️أو أنه يتعلق بعهد ؛ ⬅️أو كان في زمن ؛ ⬅️أو كان متعلقا بواقعة ؛ ⬅️و من العجب أن بعضا يقولون بأن قد أبدعوا الشيعة أو أن نشأتها كانت في عهد ! و الحق أن كل هذه الأقوال يجعل الإنسان المنصف مرتابا في أهلية القائلين به العلمية. ✅يُنفّذ كل هذه المحاولات اليائسة المتواصلة من جراء الوصول إلى إفتراض وهمي و هو "أن التشيع فرقة منحرفة عن الإسلام، منقطعة عنه و هي وليدة الحوادث السياسية و الفكرية التي حدثت بعد وفاة النبي(ص)" فلذا دائما كانوا(و الآن أيضا) يرمون الشيعة بألقاب مثل و . ✅جعل هذه الألقاب و ايراد هذه الأقوال و الإفتراضات من قبلهم أمر معهود و نتحملّه لأننا لا نتوقع من ذاتهم أكثر من هذا، لكن كيف نقبل و نتحمل تبعية بعض الأصدقاء الجهال منهم الذين يكررون أقوالهم؟ (سامح الله الذین لم یتعمدوا التزییف و غفر الله لنا و لهم) ✅من الجدير بالذكر أن و التنوير، إن لا يؤدي إلى إدراك الحق و الحقيقة فهي في و تؤيده. ✅لكن ما هي الإجابة الصحيحة على هذا السؤال؟ هل  ظاهرة طارئة على المجتمع الإسلامی بعد عهد النبي(ص) و بثت بذور بين المسلمين؟ هل الشيعة فرقة رافضية منحرفة عن الإسلام؟ 💎 @Moshfeghoun 💐
شیعه و دمیدن در آتش تفرقه!! (قسمت دوم) https://eitaa.com/Moshfeghoun2/35 اما حقیقت ماجرا چیست؟ آیا پیدایش مربوط به بعد از رحلت پیامبر است و شیعه موجب شد؟ آیا شیعه یک فرقه انحرافی است؟ ✅در مقابل آن رویکردِ فرضی و چه بسا مغرضانه که تلاش می کند ریشه تشیع را بعد از رحلت (ص) بداند؛ رویکرد دیگری نیز وجود دارد که حاکی از پیدایش در دوره خود رسول خدا(ص) است. ✅"در این نگاه، تشیع برخاسته از متن دعوت اسلامی و آغاز آن همزمان با شکل گیری اسلام است." و بروز آن در سال سوم بعد از بعثت به هنگام دعوت علنی توسط وجود نبی اکرم(ص) صورت پذیرفت.( )(1) ✅در حقيقت و تشيع دو رويه يك سكه اند كه در يك زمان متولد شده اند. این نگاه به براهین متعدد عقلی و نقلی قابل اثبات است. ✅جالب است بدانیم که لفظ شیعه هم توسط خود پیامبر اسلام(ص)، استفاده شده است و ایشان پیروان (ع) را شیعه نامیدند که برخی از مستندات آن، از مصادر عامه(اهل سنت) ارائه خواهد شد؛ ان شاء الله. __________________ (1) مرحوم علامه امینی، مصادر جریان یوم الدار را به هفت صورت از منابع عامع نقل كرده است. الغدير/ ج2/ ص278 تا ص283. تحت عنوان "حديث بدء الدعوة". برای مطالعه متن فارسی آن مراجعه شود به ترجمه فارسی الغدیر ج4/ ص143 تا ص151. 💎 @Moshfeghoun 💐
مشفقون
#امامت شیعه و دمیدن در آتش تفرقه!! (قسمت دوم) https://eitaa.com/Moshfeghoun2/35 اما حقیقت ماجرا
الشيعة و بث التفرقة!!! (القسمة الثانية) https://eitaa.com/Moshfeghoun2/35 لكن ما هي الإجابة الصحيحة على هذا السؤال؟ هل  ظاهرة طارئة على المجتمع الإسلامی بعد عهد النبي(ص) و بثت بذور بين المسلمين؟ هل الشيعة فرقة رافضية منحرفة عن الإسلام؟ ✅ في مقابل ذاك الإتجاه الوهمي و ربما المتحیز و المغرض الذي يبذل جهده إثباتا لحدوث التشيع بعد وفاة (ص)، هناك إتجاه آخر يبيّن أن تأريخ نشأة التشيع يتعلق بعهد النبي(ص). ✅ "في هذه الرؤية، قد نشأ التشيع من متن الدعوة الإسلامية و كانت بدايته مقارنة لتبلور الإسلام." و قد أبرزه الرسول(ص) في السنة الثالثة من البعثة عندما ابتدأت الدعوه العلنیه بدعوة العشیرة الأقربین.( )(1) ✅ في الواقع أنه لا فصل بین النشأتین (تأریخ نشأة و نشأة التشیع) و أنهما وجهان لعملة واحدة. إنّ صحة هذا الرأي و القول مبرهنة بالبراهين العقلية و النقلية المتعددة. ✅ من الطريف أن نعرف أن لفظ الشيعة أيضا قد جاء في كلام رسول الله(ص) و هو الذي سمّى أتباع (ع) بالشيعة. سيُقدّم بعض مستنداته من مصادر العامّة؛ إن شاء الله. _________________ (1) قد نقل العلامة الأميني(ره) مستندات يوم الدار على سبع صور من كتب العامّة. الغدير/ ج2/ ص278 إلى ص283. ذيل عنوان "حديث بدء الدعوة". 💎 @Moshfeghoun 💐
مملوّ از حقایق می باشد و این بدیهی است که ما شیعیان معارف ناب خود را از کتب و منابع خودمان به دست می آوریم و منابع از لحاظ اعتبار، قابل مقایسه با منابع غیر آن نیست. اما در این مسائلِ اختلافی برای اثبات حقیقت به اجبار به منابع عامه استناد می کنیم که گرچه تمام همت خویش را مصروف کتمان حقایق کرده و می کنند اما همچنان حقایق در لابلای کتب آنان می درخشد والله متم نوره. اوایل طلبگی یک بار دکتر (1) را دیدم؛ از ایشان سؤال کردم: چه شد که شیعه شدید؟! جواب دادند: "با کتاب های خود وهابی ها و اهل سنت" !! این پاسخ هیچ وقت از ذهن این حقیر خارج نشد و هرچه که می گذرد بیشتر به صحت آن پی می برم. ______________ (1) یک ناصبی از علمای وهابیت در یمن بود که کتبی را بر علیه شیعه نوشت ولی سرانجام مستبصر و شیعه شد. 💎 @Moshfeghoun 💐
شیعه و دمیدن در آتش تفرقه!! (قسمت سوم) https://eitaa.com/Moshfeghoun2/35 برخى روایات از (اهل سنت) كه در آن ها (ص) لفظ شيعه را براى پیروان (ع) به کار برده اند: ⬅️ "همانا تو (امام علی ع) بر منبرهایى از نور هستند." (1) ⬅️ "قسم به آن خدایى که جان من در دست اوست، این (علی ع) و شیعه ی او در روز قیامت هستند." (2) ⬅️ "تو و شیعیانت در  خواهید بود." (3) ⬅️ زمانی که آیه 7 سوره بینه نازل شد(همانا کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام دادند؛ این ها همان بهترینِ مخلوقات هستند) پیامبر(ص) به امام علی(ع) فرمودند: "منظورِ آیه تو و شیعیانت است که در روز قیامت وارد عرصه محشر می شوید در حالی که هم شما از خدا راضی و هم خدا از شما راضی است." و ... 🌹خدا را شکر که مولایم شد.🌹 یاعلی ______________ (1) مناقب خوارزمی/ ص129 و 159. (2) مناقب خوارزمی/ ص111. تاریخ مدینه دمشق/ ج42/ ص371. (3) المعجم الأوسط/ ج6/ ص354. الکامل/ ج7/ ص213. تاریخ بغداد/ ج12/ ص284 و 353. مناقب خوارزمی/ ص113. تاریخ مدینه دمشق/ ج42/ ص332. (4) مناقب آل أبی طالب ع/ ص346. شواهد التنزیل/ ج2/ ص460. الدر المنثور/ ج6/ ص379. 💎 @Moshfeghoun 💐
مشفقون
شیعه و دمیدن در آتش تفرقه!! (قسمت سوم) https://eitaa.com/Moshfeghoun2/35 برخى روایات از #منابع_عا
الشيعة و بث التفرقة!!! (القسمة الثالثة) https://eitaa.com/Moshfeghoun2/35 بعض الروايات من التي أطلق (ص) كلمة الشيعة فيها على أتباع علي (ع): ⬅️ "إن (الإمام علي ع) على منابر من نور." (1) ⬅️ "والذي نفسي بيده، إن هذا( ع) و شيعته هم يوم القيامة." (2) ⬅️ "أنت و شيعتك في ." (3) ⬅️ "لما نزلت الآية السابعة من سورة البينة(إن الذين ءامنوا و عملوا الصالحات، أولئك هم خير البرية) قال النبي (ص) لعلي(ع): "هو أنت و شيعتك، تأتي أنت و شيعتك يوم القيامة راضيين مرضيين." (4) و ... . 🌹 الذي جعلنا من المتمسكين بولايته.🌹 ياعلي _____________ (1) المناقب/ ص129 و 159. (2) المناقب/ ص111. تاریخ مدینه دمشق/ ج42/ ص371. (3) المعجم الأوسط/ ج6/ ص354. الکامل/ ج7/ ص213. تاریخ بغداد/ ج12/ ص284 و 353. مناقب خوارزمی/ ص113. تاریخ مدینه دمشق/ ج42/ ص332. (4) مناقب آل أبی طالب ع/ ص346. شواهد التنزیل/ ج2/ ص460. الدر المنثور/ ج6/ ص379. 💎 @Moshfeghoun 💐
انتخاب اصلح یک تکلیف الهی https://eitaa.com/Moshfeghoun2/28 ملت باید تلاش خود را بکند، باید زحمت بکشد و دنبال بگردد. من مکرّر عرض کرده ام که مسئله، مسأله ى و خدا و است. همچنان که اصل انتخابات یک است، انتخاب اصلح هم یک تکلیف الهى است. قبلًا هم گفتیم که تفاضل و لو کم باشد، در این قضیه بسیار است. باید بگردید، بین خودتان و خدا حجّت پیدا کنید؛ یعنى بتوانید از راهى بروید که اگر خداى متعال پرسید شما به چه دلیل به این فرد رأى دادید، بتوانید بگویید به این دلیل. بین خودتان و خدا، دلیل و حجّتى فراهم کنید و بعد با خیال راحت بروید رأى بدهید. مردم باید این کار را بکنند و ما هم از خدا مىخواهیم و دعا و آرزو مىکنیم که خداى متعال دلهاى مردم را به سمت نامزد اصلح آنکه واقعاً صلاحیتش بیشتر است هدایت کند. » ( 31/2/76 ) پ.ن: ای کاش به این حرف ها به معنای حقیقی کلمه عمل میشد و بشود... بی تعارف و صادقانه و بر اساس ظاهر امر باید گفت آنچه در مجموعه فعالیت های انتخاباتیِ جناح های کشور دیده می شود، مسأله نزاع بر به دست آوردن است نه مسأله دین و در نتیجه ... . اگر آقایون دنبال قدرت نیستند (که ان شاء الله نیستند و دغدغه دین دارند) در روش ها و بینش ها تجدید نظر کنند که ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی کین ره که تو میروی به ترکستان است یاعلی 💎 @Moshfeghoun 💐
آقایان! اینجا جمهوری اسلامی است... https://eitaa.com/Moshfeghoun2/28 « در ، انتخاب، است؛ نه رقابت انتخاباتى. این دعواها و رقابتها، متعلق به دموکراسی هاى غربى است که از و ، هیچ چیزى به مشامشان نرسیده است. کارهایى که انجام مىدهند، باب جمهورى اسلامى نیست. در اینجا ممشا، ممشاى اسلامى است و انتخاب، انتخاب اصلح. مردم باید با چشم باز و با وارد بشوند و آدمهایى را که اطمینان مىکنند، انتخاب کنند. »  ( 11/7/69 ) پ.ن 1: "...کارهایى که انجام مىدهند..." فکر کنم فقط باید سکوت کنیم: گرچه هیچ نشانه نیست اندر وادی                          بسیار امیدهاست در نومیدی پ.ن 2: خطاب به جمهوری اسلامی: گوش کن جانا که از جان دوست‌تر دارند جوانان سعادتمند پند را یاعلی 💎 @Moshfeghoun 💐
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/32 چند نکته: ✅ در روایات معصومین(ع) ها دو قسم هستند: 1. عوامل مادی(از قبیل برخی خوراکی ها، سوء عادات و ...) 2. عوامل غیر مادی(مثل ارتکاب برخی گناهان و ...) ✅ در ، زیادی در مورد دارو و شیوهای گوناگون درمان، بیان شده است. البته بیانِ جزئی آن ها نیازمند تخصص لازم و کافی در این زمینه می باشد. به امید روزی که با همت مسلمانان، شاهد در جهان باشیم. ✅ در شیوه های درمان، چه بسا بتوان یک را از روایات به دست آورد: "در هیچ حرامی نیست"🌹 (1) ✅ بی صبرانه مشتاق روزی هستیم که _که ضامن دنیوی و اخروی مردم است_ نه فقط در کشورهای اسلامی بلکه در کل جهان پیاده شود. (ج) ------------------- (1) کافی/ ج8/ ص193 👍 @Moshfeghoun 💐
مشفقون
#سبک_زندگی_اسلامی https://eitaa.com/Moshfeghoun2/32 چند نکته: ✅ در روایات معصومین(ع) #عوامل_بیمار
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/32 عدة ملاحظات ✅ وفقا لروایات الأئمة المعصومين(ع) على نوعين: 1. الأسباب و العلل المادية(مثل بعض المأكولات، سوء العادات و ...) 2. الأسباب و العلل غير المادية(مثل إرتكاب بعض الذنوب و ...) ✅ هناك كثيرة في الإسلام تبين و تدل على أنواع الأدوية و الطرق المختلفة للعلاج و المدواة. طبعا ذكر هذه الروايات التفصيلي يحتاج إلى التخصص المناسب و الكافي في هذا المجال. على أمل أن نرى يوما في العالم بهمة المسلمين و جهودهم. ✅ لربما نستطيع أن نحصل على في طرق العلاج وفقا للروايات و هي: "لیس في حرام "🌹 (1) ✅ نتطلع إلى يوم نرى فيه أن -التي هي كفيلة الناس الدنيوية و الأخروية_ تُنفّذ في البلاد الإسلامية بل في كل العالم. (ج) ----------------- (1) الکافی/ ج8/ ص193 💎 @Moshfeghoun 💐
مشفقون
#نمط_الحیاة_الإسلامية https://eitaa.com/Moshfeghoun2/32 عدة ملاحظات ✅ وفقا لروایات الأئمة المعصوم
Several points ✅ In accordance with traditions (Ahadith) of The 14 infallibles, the and diseases are two different kinds: 1. Material causes (like some foods, bad habits,etc) 2. Immaterial causes(like committing some sins, etc) ✅ There are a lot of in that explain and express various types of medicines and different remedies and treatments. Naturally, mentioning these traditions in detail, requires competence and expertise in this regard. Hoping for a day to see the in world through the determination of moslems. ✅ In remedies maybe we can obtain and realize a from the traditions: "There is no (shifa) in forbidden substances (Haram)"🌹 (1) ✅ We're looking forward eagerly to a day that _that provide the and the felicity of people in this world and the next_ are performed in all over the world not just in the Islamic countries. (c) -------------------------- (1) al_Kafi\8\p:193 💎 @Moshfeghoun 💐 https://eitaa.com/Moshfeghoun2/32
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/36 صاحب الزمان(عج): "أنا المهديُّ(و) أنا قائم الزمّان، أنا الذي أملأَها عدلاً كما مُلِئت جورا." (كمال الدين و تمام النعمة/ الشيخ الصدوق/ ص445) 🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷 حضرت مهدى(عج): "من مهدی (و) قائم(قیام کننده به حق) الزمان هستم. من آن کسی هستم که زمین را پر از عدل می‌کنم، همان گونه که پر از ستم شده است." (كمال الدين و تمام النعمة/ شيخ صدوق/ ص445) 🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷 the Imam of our time (may Allah hasten his return): "I am al-Mahdi (the guided one), (and) I am the Qāʾim (Who Arises) of the time and I am the one who fills it (the world) with justice just as it was filled with injustice and tyranny." (Kamal al-din wa tamam al-ni'ma \Sheikh Saduq\ p:445) 🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷 💎 @Moshfeghoun 💐
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/37 عليه السلام: "مَنِ اسْتَحْسَنَ قَبِیحاً، کانَ شَرِیکاً فِیه." (كشف الغُمة في معرفة الأئمة/ 3/ ص141) 🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷 عليه السلام: "هر که کار زشتی را نیک شمارد، در آن کار شریک باشد." (كشف الغُمة في معرفة الأئمة/ 3/ ص141) 🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷 (the 9th Imam of all moslems p.b.u.h): "Whoever approves of a bad act, is counted partner in crime." (Kashf al–Ghommah fi Ma‛refat al-A‛emmah\ 3\ p:141) 🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷 💎 @Moshfeghoun 💐
ترجمه متن کامل روایت مقبوله عمر بن حنظله که مدتی است تحت عنوان حدیث انتخاباتی دست به دست می چرخد. عمر بن حنظله گويد: از امام صادق (ع) پرسيدم: 🔸 دو نفر از خودمان(شیعه) در مورد بدهی يا ميراثى نزاع دارند و نزد سلطان و قاضيان وقت به محاكمه مى روند، اين عمل جايز است؟ 🔹فرمود: كسی كه در موضوعى حق يا باطل نزد آنها به محاكمه رود چنان است که نزد طاغوت به محاكمه رفته باشد و آنچه طاغوت برايش حكم كند اگر چه حق مسلم او باشد چنان است كه مال حرامى را مى گيرد زيرا آن را به حكم طاغوت گرفته است در صورتى كه خدا امر فرموده است به او كافر باشند، خداى تعالى فرمايد (23 سوره ۶۰) «می‌خواهند برای داوری نزد طاغوت و حکّام باطل بروند؟! با اینکه به آنها دستور داده شده که به طاغوت کافر شوند..» 🔸 عرض كردم: پس چه كنند؟ 🔹 فرمود: نظر كنند به شخصى از خود شما كه حديث ما را روايت كند و در حلال و حرام ما نظر افكند و احكام ما را بفهمد، به حكميت او راضى شوند همانا من او را حاكم شما قرار دادم، اگر طبق دستور ما حكم داد و يكى از آنها از او نپذيرفت همانا حكم خدا را سبک شمرده و ما را رد كرده است و آنكه ما را رد كند خدا را رد كرده و اين در مرز شرک به خدا است. 🔸 گفتم: اگر هر كدام از آن دو يكى از اصحابمان را (از شيعيان) انتخاب كرده، به نظرات او در حق خويش راضى شد و آن دو در حكم اختلاف كردند و منشأ اختلافشان، اختلاف حديث شما بود[چه؟] 🔹 فرمود: حكم درست آن است كه عادلتر و فقيهتر و راستگوتر در حديث و پرهيزكارتر آنها صادر كند و به حكم آن ديگر اعتنا نشود. 🔸 گفتم: اگر هر دو عادل و پسنديده نزد اصحاب باشند و هيچ يک بر ديگرى ترجيح نداشته باشد، چه كنند؟ 🔹 فرمود: توجه شود به آن كه مدرک حكمش حديث مورد اتفاق نزد اصحاب باشد، به آن حديث عمل شود و حديث ديگرى كه تنها و غير معروف نزد اصحاب است رها شود؛ زيرا آنچه مورد اتفاق است ترديد ندارد و همانا امور بر سه قسم هستند: 1- امرى كه درستى و هدايت آن روشن است و بايد پيروى شود. 2- امرى كه گمراهيش روشن است و بايد از آن پرهيز شود. 3- امرى كه مشكل و مشتبه است و بايد فهم حقيقت آن به خدا و رسولش ارجاع شود، پيغمبر (ص) فرموده است: حلالى است روشن و حرامى است روشن و در ميان آنها امورى است مشتبه (پوشيده و نامعلوم)، كسى كه امور مشتبه را رها كند از محرمات نجات يابد و هر كه مشتبهات را اخذ كند مرتكب محرمات هم گردد و ندانسته هلاک شود. 🔸 گفتم اگر هر دو حديث مشهور باشند و معتمدين از شما روايت كرده باشند؟ 🔹 فرمود: بايد توجه شود، هر كدام مطابق قرآن و سنت و مخالف عامه باشد اخذ شود، و آنكه مخالف قرآن و سنت و موافق عامه باشد رها شود. 🔸 گفتم: قربانت شوم! به من بفرمایيد اگر هر دو فقيه حكم را از قرآن و سنت به دست آورده باشند، ولى يكى از دو خبر را موافق عامه و ديگرى را مخالف عامه بيابيم، به كدام يک أخذ شود؟ 🔹 فرمود: آن كه مخالف عامه است حق است. 🔸 گفتم فدايت شوم، اگر هر دو خبر موافق دو دسته از عامه باشد؟ 🔹 فرمود: خبرى كه حاكمان و قاضيان ايشان بيشتر به آن توجه دارند ترک شود و آن ديگری اخذ شود. 🔸 گفتم: اگر حاكمان عامه به هر دو خبر با توافق نظر دهند؟ 🔹 فرمود: چون چنين شد صبر كن تا امامت را ملاقات كنى، زيرا توقف در نزد شبهات از افتادن به مهلكه بهتر است. (اصول كافى/ ۱ /ص۶۸ / روايت ۱۰) 💎 @Moshfeghoun 💐
وقتی انتخابات به احادیث هم رحم نمی کند... مدتی است مطلبی تحت عنوان حدیث انتخاباتی در فضای مجازی به چشم می خورد:👇 «حدیث انتخاباتی... 🔷شخصی از امام صادق (ع) پرسید: بین دو حاکم در تردیدم، چه کنم؟ امام فرمودند: عادل ،صادق، فقیه و با تقواترین را انتخاب کن. - اگر به تشخیص نرسیدم؟ امام فرمودند: ببین افراد متدین به کدام مایلند؟ -اگر نفهمیدم؟ 🔹امام فرمودند: بنگر مخالفان آیین ما کدام را بیشتر می پسندند، او را کنار بگذار و ببین کدام بیشتر آن هارا خشمگین میکند، او را برگزین. 🚩(اصول کافی،ج۱،ص68) » ✅ اما این حدیث نه تنها به درستی ترجمه نشده! بلکه به آن چیزی را هم اضافه نموده اند! مثل جمله «ببین افراد متدین به کدام مایلند؟» در نتیجه با کلام امام صادق (ع) تفاوت دارد. ✅ نکاتی در مورد این حدیث این روایت که به اسم مقبوله عمر بن حنظله شناخته می شود، حدیث معروفی از امام صادق (ع) است که در مباحث مهم فقه و اصول مثل تعارض یا ولایت فقیه و ... از آن استفاده می شود. این حدیث در کتب معتبر شیعه آمده است. گرچه سند این حدیث اشکال دارد اما چون فقها آن را قبول نموده و طبق آن فتوا صادر کرده‌اند، به آن مقبوله گفته می‌شود. متن فارسی این روایت را می توانید (اینجا) مطالعه نمایید. ✅ نکته این است که نباید به اشتباه، مطلبی را هرچند مطلب درستی باشد به امام صادق(ع) نسبت بدهیم. باید بیشتر دقت کنیم. یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
مردم خسته اند... https://eitaa.com/Moshfeghoun2/28 مردم از دعواهای سیاسی و و من خوبم و تو بدی ؛ مردم این چیزها را دوست نمی‌دارند. در کشور کارهای زیادی هست که باید انجام بگیرد؛ کارهای زیادی هم انجام گرفته است. فراوانی وجود دارد که باید برطرف شود؛ گره‌هایی هست که باید باز شود. در کشور باید ریشه‌کن شود؛ نباشد؛ به و محروم - بخصوص مستضعفینِ بی‌دست و پا - به‌طور ویژه توجه شود؛ این‌ها وظایف اسلامی ماست؛ وظایفی است که قانون اساسی بر دوش همه‌ی مسؤولان کشور گذاشته است؛ هیچ‌کس نمی‌تواند خود را از این کارها برکنار بدارد. دعواهای لفظی، شعارهای لفاظی‌گونه، اسم از مفاهیم مبهم و بی‌سروته آوردن، مشکل مردم را حل نمی‌کند؛ مردم احتیاج دارند به این‌که در میدان و کار، با که نمی‌گذارد این دریاچه‌ی مصفا طراوت لازم را داشته باشد، مبارزه شود. ( 25/3/1384 ) پ.ن : گفتند یافت می‌نشود جسته‌ایم ما گفت آنکه یافت می‌نشود آنم آرزوست ان شاء الله که امسال به وفور! یافت می شود... یاعلی 💎 @Moshfeghoun 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مدح_مولا علی عالی اعلا (علیه السلام)🌹 سید مجید بنی فاطمه 💎 @Moshfeghoun 💐