#فاطمیه
#روضه_مادر
#یا_فاطمة_الزهراء
▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️
● روضه مادر ساده نیست، خدا بخیر بگذراند،
مادر! روز آخر چقدر در اندیشه تمیزی خانه و لباس حسنین و پخت نان هستی؟! کاش شماره نفس هایت اجازه دهد موهای زینب را هم شانه کنی.
اما علی! شاید در اندیشهای که چگونه برای خداحافظی آمادهاش کنی!
وقتی سرت بر دامان علی بود و مرتضی دانه های اشک جاری می کرد سخنی بر زبان آوردی که دل ابوتراب را سوزاندی:
"ای أباالحسن! آیا از کنیزت راضی هستی؟"
و صدای گریه مرتضی را بلند کردی.
●بعد از تو مرتضی در خانه نشسته بود و جز به نماز و زیارت بیرون نمی شد. شیعیان عمار را فرستادند که مگر روی ماه مولا در خسوف ظلمت اعدا بیشتر نماند.
علی را دید که زینبش را بر دامن نهاده و عزای عزیزهاش را گرفته، عمار هم گریه کرد،
مرتضی فرمود: عمار! وقتی دردانهام را برای غسل روی تخت گذاشتم دیدم پهلویش شکسته و از ضرب تازیانه سیاه شده،
عمار! سوختم که این را از من پنهان می کرد تا نکند علی شرمندهاش شود.
😭😭😭
لا اله الا الله
#یا_صاحب_الزمان
بسم الله الرحمن الرحیم
خلاصه سخنرانی اینجانب در هیات محبان الزهراء سلام الله علیها در اهواز
موضوع سخن: «چرا انقلابهای انبیا علیهم السلام به موفقیت کامل نمیرسید»؟
جلسه اول
#سخنرانی
#هیات_محبان_اهواز
#شب_اول
▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️
🔸مقدمه: بدون شک انقلاب هایی که انبیاء علیهم السلام در جوامع ایجاد می کردند نتایج درخشانی داشت و رهایی از بت پرستی و پذیرش غیب، از بزرگترین نتایج اعتقادی این انقلاب بوده است. اما سؤال این است که چرا عموما انقلاب ها به موفقیت کامل نمی رسید؟ از جمله پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله در عین این که جزیرۀ العرب و بلکه منطقه «غرب آسیا» را منقلب کرد چرا بعد از وفات ایشان، با شکست یا انقطاع مواجه شد؟
🍃🍃
🔹بررسی عامل اول
عامل اول این است که انقلاب انبیاء اهداف متعالی تر از اهداف انقلاب ها و حرکت های مادی دارد، مثلا هدف حرکت بزرگی مثل کمونیسم نهایتا این بود که انسان ها دارای شغل، مسکن و درآمد کافی باشند، یا حرکت لیبرالی دنیا در صدد ایجاد بهشت های کوچک و جزیزه جزیره در منزل هر شخص است، چیزی که اگر از جنبه های غیر اخلاقی و غیر شرعی اش بگذریم در حد کف انتظارات انبیاء است.
🍃🍃
🔸نتیجه تفاوت بین دو نوع نگرش در تمدن های مادی و تمدن های الهی، آن است که خروجی تمدن مادی عموما صنعت و تکنولوژی و معماری های شگفت انگیز و امثال آن است اما تمدن الهی تلاش می کند «انسان» تربیت کند. تمام تمدن غرب اگر قیام کند نمی تواند یک «سید علی آقای قاضی» تحویل دهد. این بدان جهت است که تمام ساختارها و امکانات مادی آنها برای تولید این هدف سامان نیافته است.
🍃🍃
🔹در روایت شگفت آوری که از امام صادق علیه السلام نقل شده است آمده که شخصی به نام عمار ساباطی از ایشان پرسید عبادت در حکومت امام قاعد افضل است یا در حکومت امام قائم؟
امام علیه السلام فرمودند همان طور که صدقه مخفیانه افضل از صدقه در ملأ عام است، عبادت با امام سرّ مستتر از عبادت با امام قائم ظاهر افضل است.
عمار می گوید: پرسیدم پس چرا تمنای ظهور کنیم؟
حضرت فرمودند: «سبحان الله»، آیا نمیخواهید خداوند حق و عدالت را در بین همه مردم بسط داده و حال عموم مردم خوب گردد و هیچ تفرقهای در دنیا نباشد و هیچ گناهی صورت نگیرد و هیچ حقی از ترس مردم مخفی نگردد؟!»
محل شاهد آن است که هدف انقلاب مهدوی که همان هدف پیامبر است بسیار متعالی است و هر کسی حال رسیدن به قله را ندارد.
🍃🍃
🔸نکته: اگر جامعه ای اهل همت های متعالی نباشند به حاکمیت رذل ترین انسان ها، رضایت خواهند داد. مثل جامعه آمریکا که به رئیس جمهوری هتاک، تروریست و بی قانون و قاعده رضایت داده اند. و مثل جامعه ما که به نماینده هایی اکتفا کردیم که بنا بود عصاره فضائل ملت باشند اما از بدترین اقشار در بین آنها یافت می شود.
#فاطمیه
#یا_فاطمة_الزهراء
هدایت شده از هیات محبان فاطمه الزهرا _ اهواز
سخنرانی -حجت الاسلام سیدمحمدجواد موسوی فرد.MP3
35.87M
موضوع منبر : علل عدم موفقیت انقلاب انبیاء
🆔 http://T.me/fater14
🆔 eitaa.com/fater14
🌐 www.Fater14.blog.ir
#سخنرانی
#هیأت_محبان_اهواز
#شب_دوم
#چرا_انقلاب_انبیاء_به_موفقیت_کامل_نرسید؟
#انقلاب_بی_یاور
▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️
🔸مقدمه: مشروعیت سیاسی بدین معناست که چرا «حاکم» حق دستور دادن داشته باشد و ما نداشته باشیم، و در واقع مشروعیت به معنای «حق حاکمیت» است.
اما چه کسی حق حاکمیت دارد؟ ویژگی اول «حاکم» آن است که کفایت سیاسی داشته باشد یعنی توان مدیریت و اداره امور کشور را داشته باشد و الا هیچ ترجیحی بر سایرین ندارد. اما آیا این مقدار کفایت می کند؟ خیر، لازم است «حاکم» از طرف منبع قدرت منصوب گردد تا مشروعیت داشته باشد، منبع قدرت در نظریه «دموکراسی» مردم هستند و در نظریه «تئوکراسی» خداوند است.
در «جمهوری اسلامی» مشروعیت امری ترکیبی از اجازه امام معصوم و مشروط به مقبولیت حاکم از جانب مردم است.
🍃🍃🍃
🔹اصل بحث:
1- اگر در یک نظام سیاسی مثل نظام سیاسی انبیاء عظام، مردم نقش داشته باشند انقلاب های انبیاء مشروط به تشخیص و اجرای مردم است. اگر مردم درست تشخیص دادند و اجرا کردند انقلاب انبیاء به ثمر می نشیند و در غیر این صورت عقیم می ماند.
🍃🍃🍃
🔸2- آنچه سبب شد انبیاء و نبی مکرم اسلام به هدف کامل خود نرسند آن بوده که دیکتاتور و زورگوی بی جهت نبودند و به تعبیر عامیانه «مردم را آدم حساب می کردند». وقتی امر به دست مردم باشد و مردم، مردمِ اهل صبر و بصیرتی نباشند و عده ای دروغ گو با حقه بازی در صدد فریب مردم باشند البته امر خلافت غصب خواهد شد.
🍃🍃🍃
🔹3- روایت معروف فاطمه زهرا سلام الله علیها در توضیح شأن امامت همین را می رساند که «امام» معصوم به شرط حضور مردم حاکمیت را در دست خواهد گرفت.
مَحْمُودِ بْنِ لَبِيدٍ قَال قُلْتُ [لفاطمۀ الزهراء] يَا سَيِّدَتِي إِنِّي سَائِلُكِ عَنْ مَسْأَلَةٍ تَتَلَجْلَجُ فِي صَدْرِي قَالَتْ سَلْ قُلْتُ هَلْ نَصَّ رَسُولُ اللَّهِ قَبْلَ وَفَاتِهِ عَلَى عَلِيٍّ بِالْإِمَامَةِ قَالَتْ وَا عَجَباً أَنَسِيتُمْ يَوْمَ غَدِيرِ خُم؟
قُلْتُ يَا سَيِّدَتِي فَمَا بَالُهُ قَعَدَ عَنْ حَقِّهِ
قَالَتْ يَا بَا عُمَرَ لَقَدْ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله: «مَثَلُ الْإِمَامِ مَثَلُ الْكَعْبَةِ إِذْ تُؤْتَى وَ لَا تَأْتِي».(کفایۀ الاثر خزازی قمی، ص 198)
#فاطمیه
#یا_فاطمۀ_الزهراء
متن زیر خلاصه سرمقاله روز دوشنبه روزنامه کیهان به قلم آقای محمد ایمانی در واکنش به اظهارات سخیف و ذلیلانه وزیر امور خارجه است که چون مورد تایید و مفید است جمع بندی آن را ذکر کرده ام.
#ظریف
#مذاکره_با_قاتل_ممنوع
🔘🔘🔘🔘🔘🔘
🔸1- بنا به فرمایش فاطمه زهرا سلام الله علهیا انتقام از امیرالمومنین در خالی گذاشتن صحنه برای غصب خلافت به دلیل ترس از صلابت انقلابی و غیر قابل نفوذ بودن ایشان بوده است در حالی که اگر امیرالمومنین علیهالسلام به حکومت میسید با زورگویی انحرافها را درست نمیکرد بلکه با نرمی برخورد میکرد، و معالأسف توهم این که با انقلابیها به ما سخت می گذرد باعث شد که حضرت را تنها بگذارند:
آنها چه ایرادى بر اباالحسن (علی علیهالسلام) داشتند؟ والله آنها بر شمشیر برنده او ایراد گرفتند، و ثبات قدم و بىاعتناییاش به مرگ در میدان نبرد، و قدرت او در جنگجویى، و ضربات درهمشکنندهاش بر دشمن. به خدا سوگند هر گاه مردم از جاده حق منحرف مىشدند و از پذیرش دلیل روشن سر باز مىزدند، آنها را با نرمى و ملایمت به سوى منزل مقصود سیر مىداد و به سرچشمه زلال و گوارا وارد مىساخت، و سرانجام، او را در پنهان و آشکار، خیرخواه خود مىیافتند». (مَا نَقَمُوا مِنْ أَبِي الْحَسَنِ نَقَمُوا وَ اللَّهِ مِنْهُ نَكِيرَ سَيْفِهِ وَ شِدَّةَ وَطْئِهِ وَ نَكَالَ وَقْعَتِهِ وَ تَنَمُّرَهُ فِي ذَاتِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ اللَّهِ لَوْ تَكَافُّوا عَنْ زِمَامٍ نَبَذَهُ رَسُولُ اللَّهِ ص إِلَيْهِ لَاعْتَلَقَهُ وَ لَسَارَ بِهِمْ سَيْراً سُجُحاً لَا يَكْلُمُ خِشَاشُهُ وَ لَا يُتَعْتِعُ رَاكِبَهُ وَ لَأَوْرَدَهُمْ مَنْهَلًا نَمِيراً فَضْفَاضاً تَطْفَحُ ضَفَّتَاهُ وَ لَأَصْدَرَهُمْ بِطَاناً قَدْ تَحَيَّرَ بِهِمُ الرَّيُّ غَيْرَ مُتَحَلٍّ مِنْهُ بِطَائِلٍ إِلَّا بِغَمْرِ الْمَاءِ وَ رَدْعِهِ شَرَرَهُ السَّاغِبَ وَ لَفُتِحَتْ عَلَيْهِمْ بَرَكَاتٌ مِنَ السَّمَاءِ وَ الْأَرْضِ وَ سَيَأْخُذُهُمُ اللَّهُ بِمَا كَانُوا يَكْسِبُون)
🍃🍃🍃
🔹 2- مذاکره با کسانی که دستشان را جنایت کارانه به خون عزیزان ما آلوده اند وجه عقلایی ندارد و مثل مذاکره با یزید بعد از شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام است، ما با قاتلان عزیزان خود فقط با زبان زور و جنگ سخن می گوییم و بس.
👈 وجه عقلایی ندارد چون مذاکره در این شرایط یعنی اعلام انفعال از ضربه ای که دریافت کرده ایم. یعنی ضربه تو کاری بوده و ما کوتاه آمدیم.
🍃🍃🍃
🔸 3- آنچه روحانی و ظریف انجام می دهند این پیام روشن را دارد که ما مقابل زور کوتاه نمی آییم مگر آن که زورش خیلی پرزور باشد، بنابراین اگر آمریکا زور زیادی نشان دهد ما هم انعطاف نشان می دهیم. این کار جری تر کردن دشمن در اعمال فشارهای بیشتر است. [پس گرفتاری های ما زیر سر کسانی است که چنین راهی را به آمریکا یاد دادند]
🍃🍃🍃
🔹 4- حاصل مذاکرات قبل تعطیلی غنی سازی فردو در قبال تقریبا هیچ بود یعنی دشمن چیزی را که با بمباران نمی توانست به دست آورد با مذاکره به دست آورد. این بار دشمن برای کجای مملکت نقشه کشیده است که آن را تعطیل کند در قبال تقریبا هیچ دیگر؟!!
🍃🍃🍃
🔸 5- باز هم ساده لوحی باعث نشود تصور کنیم مقاومت هزینه بیشتر دارد، مسلما سازش باعث هزینه های بیشتراست. سند این سخن فرمایش امیرالمومنین علیه السلام است:
همانا جهاد، دري از درهاي بهشت است كه خداوند به روي دوستان برگزیده خود گشوده است و آن، لباس پرهيزگاري، و زره محکم الهي، و سپر استوار خداوندی است. پس هر کس به اختیار، جهاد را واگذارد، خداوند لباس ذلّت بر او پوشاند، و در طوفان فتنه و بلا سقوط كند، و در زير پا خرد و زبون شود، و عقل خود را از دست بدهد، و به كيفر این رویگردانی، حق از او رو گرداند، و سختي و مشقّت بر او فرود آيد، و عدالت از او روي بر تابد» (أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّ الْجِهَادَ بَابٌ مِنْ أَبْوَابِ الْجَنَّةِ فَتَحَهُ اللَّهُ لِخَاصَّةِ أَوْلِيَائِهِ وَ سَوَّغَهُمْ كَرَامَةً مِنْهُ لَهُمْ وَ نِعْمَةٌ ذَخَرَهَا وَ الْجِهَادُ هُوَ لِبَاسُ التَّقْوَى وَ دِرْعُ اللَّهِ الْحَصِينَةُ وَ جُنَّتُهُ الْوَثِيقَةُ فَمَنْ تَرَكَهُ رَغْبَةً عَنْهُ أَلْبَسَهُ اللَّهُ ثَوْبَ الذُّلِّ وَ شَمِلَهُ الْبَلَاءُ وَ فَارَقَ الرِّضَا وَ دُيِّثَ بِالصَّغَارِ وَ الْقَمَاءَةِ وَ ضُرِبَ عَلَى قَلْبِهِ بِالْأَسْدَادِ وَ أُدِيلَ الْحَقُّ مِنْهُ بِتَضْيِيعِ الْجِهَادِ وَ سِيمَ الْخَسْفَ وَ مُنِعَ النَّصَف)
#هیهات_منا_الذلة
#سخنرانی
#هیات_محبان_اهواز
#شب_سوم
#تنوع_طلبی
▪️▪️▪️▪️▪️▪️
🔸1. عامل سوم در انحراف یا انقطاع یا عدم موفقیت کامل انقلاب انبیاء عظام، تنوع طلبی مومنین به آن پیامبر است.
👈 توضیح این که:
سه مفهوم قرآنی لعب، لهو و باطل را در نظر بگیرید؛ هر سه مفهوم در بستر حرکت به سوی یک هدف معنا پیدا می کنند:
لعب یعنی کاری که هدف حکیمانه ندارد،
لهو یعنی در عین داشتن هدف عقلانی اشتغال به امور جذاب در میانه راه مانع توجه به هدف گردد.
و بالاخره باطل یعنی کاری که هدف حکیمانه دارد اما میانه راه ضایع شده و به طور کلی منقطع می شود.
🍃🍃🍃
🔹2. اگر مؤمنین و معتقدین به یک پیامبر دچار لهو به معنای دقیق کلمه شوند اهداف انقلاب را خصوصا اگر برایشان هزینه داشته باشد دنبال نمی کنند یا حتی مقابل انقلابیون واقعی که بر عهد استوارند می ایستند.
🍃🍃🍃
🔸3. یکی از عمده ترین مصادیق لهو، تنوع طلبی است، تنوع طلبی نیز بدین معناست که انسان مشغول تجربه کردن انواع گوناگون یکی از مظاهر دنیا(مثل لباس، خودرو، مسکن، کالاهای لوکس و ...) گردد. بلایی که این پدیده سر انقلاب ها می آورد از بلای دشمنان خارجی کمتر نیست.
🍃🍃🍃
🔹4. آیا تنوع طلبی مطلقا مذموم است؟ سخن اکنون ما این نیست، اکنون می گوییم برای انقلابی ها تنوع طلبی مذموم و مثل دزد راهزن است، سند این سخن را در آیات سوره بقره و مذمت خدای متعال نسبت به تنوع طلبی بنی اسرائیل باید جستجو کرد.
🍃🍃🍃
🔸در آیات این سوره جریان حرکت انقلابی حضرت موسی و قوم بنی اسرائیل ذکر شده است. بر اساس آیات قرآن کریم بنا بر این بوده که بنی اسرائیل از مصر خارج شده و بعد از مدتی تعلیم توسط حضرت موسی به بیت المقدس حمله کرده و آنجا را فتح کنند.
این مدت، 15 سال طول کشید و در این زمان قوم بنی اسرائیل در صحرای سینا به سر می بردند.
در این برهه غذای آنها با اعجاز (من و سلوی)تامین میشد.
در این شرایط اعلام کردند که ما از غذای یکنواخت خسته شدیم و به پرودگارت بگو در غذا تنوعی ایجاد کند:
وَإِذْ قُلْتُمْ يَا مُوسَىٰ لَنْ نَصْبِرَ عَلَىٰ طَعَامٍ وَاحِدٍ فَادْعُ لَنَا رَبَّكَ يُخْرِجْ لَنَا مِمَّا تُنْبِتُ الْأَرْضُ مِنْ بَقْلِهَا وَقِثَّآئِهَا وَفُومِهَا وَعَدَسِهَا وَبَصَلِهَا... .
🍃🍃
عجیب آن جاست که خداوند متعال ایشان را مؤاخذه نموده و حق را به تنوع طلبی ایشان نمی دهد:
اهْبِطُوا مِصْرًا فَإِنَّ لَكُمْ مَا سَأَلْتُمْ وَضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ وَالْمَسْكَنَةُ وَبَآءُوا بِغَضَبٍ مِنَ الله... .
به نظر می آید سر تقبیح تنوع طلبی آن باشد که کسانی که امروز در فکر تنوع غذایی اند فردا در اندیشه تنوع پوشش و روز دیگر تنوع مسکن و لوازم زندگی و تفریحات و ... و این چرخه باطل مانع از عزم انقلابی خواهد بود.
👈 انقلابی های دو آتشه ای مثل زبیر که حتی در تشییع جنازه مخفیانه و شبانه حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها حضور داشتند با گرفتار شدن به تنوع طلبی و دنیاخواهی مقابل امیرالمومنین علیه السلام ایستادند.
#یا_فاطمة_الزهراء
#انقلاب_انبیاء
#نکته_سیاسی
#حسن_روحانی
#ویژگی_های_حسن_روحانی_و_دولتش
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🔘ویژگیهای حسن روحانی و دولتش
🔸ویژگی اول: دولت روحانی "آستانه تحمل" مردم ایران را به آمریکا نشان داد، او معلوم کرد "ایرانی تسلیم زور نمی شود مگر آن که خیلی پرزور باشد". آمریکا هم همین نکته را گرفته و میخواهد ما را به "آستانه تحمل" برساند، پس مسبب تمام فشارها و اذیت های کنونی ما دولت روحانی است.
🍃🍃🍃
🔹ویژگی دوم: وجه مشترک روحانی و ترامپ را دقت کرده اید؟ هر دو به گونه ای دروغ می گویند که مخاطب احتمال باطل بودنش را هم ندهد:
ترامپ: ایرانی ها نان برای خوردن ندارند،
روحانی:تحریم ها بالمره در روز برجام لغو خواه شد و هیچ بندزنی نمی تواند ترک دیوار تحریم را ترمیم کند!!
🍃🍃🍃
🔸ویژگی سوم: روحانی مخالفانش را آن گونه که هستند نقد نمیکند بلکه ضعیفترین و چندشآورترین حالت ممکن را به آنها نسبت میدهد سپس نقد را به عهده مخاطب می گذارد، البته "پهلوانی" که روحانی ترسیم کرده پنبه ای است و احتیاجی به نقد قوی ندارد.
🔹ویژگی چهارم: روحانی درست روی خلأی دست می گذارد که بخش خاکستری طالب آنند، این یعنی او هیچ آرمانی ندارد و موج سوار است؛ در 92 اقتصاد و مشکل معیشت، در 96 سایه جنگ و تحریم و احتمالا در انتخابات آینده چنین گفته می شود: "حال که این نظام عرضه تامین اقتصاد و معیشت را ندارد حداقل به تیم ما رای دهید تا آزادی بیشتری را تجربه کنید."
#دولت_دورو_غ
#پهلوان_پنبه
#موج_سوار
#چرا_انقلاب_کردیم؟
#دهه_فجر
#حکومت_شیعه
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
🔸1- گاهی سؤال طوری طرح می شود که پاسخ صحیح نمی گیرد، هنر طرح سؤال هم کار هر کسی نیست. در تاریخ علم موارد متعددی را می توان نشان داد که به دلیل درست طرح نشدن سؤال پاسخ ها هم منحرف می شدند. امیرالمومنین علیه السلام فرموده اند: کسی که «خوب» سؤال کند به علم و دانش می رسد. از نظر من سؤال «چرا انقلاب کردیم؟» چنین مشکلی را دارد.
🔹2- واقعا چرا انقلاب کردیم؟ به نظر من این سؤال چندان دقیق نیست، نه این که غلط باشد اما سؤال دقیقی نیست؛ سؤال «چرا انقلاب کردیم؟» در ذهن انفجار مردم از استبداد و ظلم و دیکتاتوری را می آورد یعنی این سؤال خودبخود ذهن را کانالیزه می کند و انتظار پاسخ خاصی را در ذهن مخاطب ایجاد می کند.
🔸3- سؤال دقیق این است که بگوییم «چرا شیعه به این نتیجه رسید که باید حکومت تشکیل دهد؟». این سؤال خیلی منطبق با تحولات اجتماعی تشیع در صدساله اخیر یا بهتر بگویم بعد از صفویه تا کنون است. حتی اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم منطبق با شرایط اجتماعی-سیاسی تشیع از دوران امام رضا علیه السلام تا کنون است.
🔹4- شیعه از دوران امام صادق، یاد گرفته بود که تشکیلات اجتماعی ویژه ای داشته باشد و در امور حکومتی تا جایی که می شود به حاکمان عباسی مراجعه نکند. امور مالی، قضایی، آموزشی و در برخی مقاطع نظامی شیعه مستقل از حکومت ها بود. به تعبیر برخی شیعه همواره به صورت «دولت در دولت» بوده است.
🔸5- این امر تا دوران مدرن ادامه داشت. بعد از تحولات عظیم جنگ جهانی اول دو پدیده جدید داشتیم که ادامه کار شیعه به شکل سابق را تقریبا غیرممکن می کرد: اول روابط سیاسی دولتها و ملتها؛ دولتهای جدید در امور شهروندان خود دخالت حداکثری می کنند به گونه ای که آموزش، فرهنگ، اقتصاد، حقوق و خلاصه تمام شئون زندگی مردم باید زیر نظر دولتها باشد.
🔹6- پدیده دوم به وجود آمدن «ابرقدرت»های نوین بود: دولت های قویترِ فضولی که ابرقدرتی شان اجازه نمی داد امور فکری- فرهنگی و تمدنی ملت ها به حال خود باقی باشد. مفاهیمی مثل «نظم نوین جهانی»، دهکده واحد جهانی» و مثل آن نشان می دهد که جهان به سوی فرهنگ واحد کفر پیش می رود.
🔸7- نتیجه روشن روابط جدید سیاسی این بود که دیگر مدل «دولت در دولت» جواب نمی داد. یعنی دولت ها و ابرقدرت ها اجازه نمی دادند شیعه به حال خود باقی بماند. از دوران نهضت تنباکو و سپس نهضت مشروطه و تحولات بعدی، ناخودآگاه شیعیان و عالمان آگاهی مثل شیخ فضل الله شهید، شهید مدرس و حضرت امام متوجه این مسأله شد که بایست حکومت مستقل تشکیل داد و این نه صرفا برای نفی استبداد بلکه یک ضرورت برای حفظ هویت شیعه و هضم نشدن آن در فرهنگ جهانی است.
🔹8- عبارت زیر از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام رضوان الله علیه است:
اينها نمىفهمند؛ باز هم ما نمىتوانيم اينها را آدمشان كنيم. اگر اينها با ملت راه رفته بودند، اگر اينها به خواست ملت توجه كرده بودند، اگر اينها به وظايف خودشان عمل كرده بودند، اگر اينها يك گرايشى به اسلام و قواعد اسلام داشتند، مردم چه مخالفتى مىكردند با اينها؟ مردم هر جا دست گذاشتند مىبينند كه «اعليحضرت» مخالف است. با تاريخ اسلام مخالف است، يعنى با اسلام. بدترين كارهايى كه در زمان حكومت اين آدم شده است، اين تغيير تاريخ است. موفق نمىشوند لكن اين مىخواست بشود. بدترين كار. از اين كشتارها اين بدتر است. اين با حيثيت رسول اللَّه بازى كردن است. هر جا مردم دست مىگذارند، مىبينند كه «اعليحضرت» دست رويش گذاشته و بد كرده. به تاريخشان اين طور، به مدرسههاى علمى شان آن طور. تا حالا چند دفعه مدارس ما به غارت رفته و مدارس ما به- عرض كنم- چپاول اينها رفته است. چند دفعه ريختهاند [تا] حالا در مدارس ما. آن وقت به مدرسه فيضيه چند دفعه ريختهاند و اينها جنايت كردند؛ حالا هم به مدرسه حجتيه و مدرسه خان. حالا محل حمله شان اينهاست. و مدرسه حقانى و هر مدرسهاى كه درِ آن باز است و يك قدرى اجتماعات هست. مدرسه خان را تمام- از قرارى كه مىگويند- تمامِ در و پنجرههايش را با تفنگ زدهاند و شكستهاند. در مدرسه حجتيه سر يك كسى را بريدهاند، يعنى تير زدهاند به او، تير زدهاند به او كه خون جارى شده است؛ كه يكى از علماى اينجا كه رفته بود آنجا و بعد برگشت گفت كه ما هم رفتيم ديديم از آن محلى كه اين تير خورده است خون ريخته؛ ريخته تا آمده است لب حوض. (صحیفه امام، ج3، ص 337)
#بازخوانی_انقلاب_اسلامی
#دهه_فجر
#توحید_و_سیاست
#حکومت_شیعه
#یوطئون_للمهدی_سلطانه
#علامه_مجلسی
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
🔸1. علامه مجلسی از علمای دوران پرشکوه صفویه است؛ دورانی که تشیع جان دوباره ای یافت و آثار علمی، اجتماعی و هنری فراوان خلق کرد. در عین حال آنچه حکومت می کرد تشیع صوفیانه قزلباش بود که فقها و علمای اسلام با آن سر ستیز داشتند. هم چنین نظام سیاسی آن ، نظام شاهنشاهی بوده که قطعا یک نظام غیر دینی است. نیز تبعید ملاصدرا در این دوران تبعید فکر و اندیشه بود نه صرفا تبعید یک شخص.
🍃🍃🍃
🔹2. در یک روایت مشهور در کتب شیعه آمده است "مردمی از شرق قیام می کنند، حکومت را در دست گرفته و آن را به هیچ کس جز به حضرت صاحب الامر علیه السلام نمی دهند." (عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلَامُ أَنَّهُ قَالَ كَأَنِّي بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ يَطْلُبُونَ الْحَقَّ فَلَا يُعْطَوْنَهُ ثُمَّ يَطْلُبُونَهُ فَلَا يُعْطَوْنَهُ فَإِذَا رَأَوْا ذَلِكَ وَضَعُوا سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِمْ فَيُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوا فَلَا يَقْبَلُونَهُ حَتَّى يَقُومُوا وَ لَا يَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُمْ قَتْلَاهُمْ شُهَدَاءُ أَمَا إِنِّي لَوْ أَدْرَكْتُ ذَلِكَ لَأَبْقَيْتُ نَفْسِي لِصَاحِبِ هَذَا الْأَمْرِ )
🍃🍃🍃
🔸دقت داشته باشید که نظام شاهنشاهی هیچ مشروعیت دینی ندارد و یک عالم شیعه نمی تواند آن را دارای اعتبار و حجیت شرعی بداند. یعنی نظام شاهشناهی مثل «ولایت فقیه» که یک اصل مسلم نزد قریب به اتفاق علمای شیعه بوده و اختلاف تنها در محدوده ولایت است نیست و نخواهد بود.
در عین حال علامه مجلسی علی رغم تمام انتقاداتی که به نظام شاهنشاهی صفوی دارد می گوید: "بعید نیست منظور از روایت دولت صفویه باشد، خداوند پایه هایش را استوار کند و آن را به حکومت مهدوی متصل گرداند". (لا يبعد أن يكون إشارة إلى الدولة الصفوية شيدها الله تعالى و وصلها بدولة القائم عجل الله فرجه الشریف، [بحار الانوار، ج 52، ص 243])
🍃🍃🍃
👈ما هم امیدواریم انقلاب ما مصداق همین روایت بوده باشد و حکومت را جز به حضرت صاحب الامر علیه السلام تحویل ندهیم، ان شاء الله تعالی.
#زمینه_سازی_برای_ظهور
#انقلاب_اسلامی
هدایت شده از حامد کاشانی
امشب مستند " پرسه در مه" در مورد روح الله زم پخش شد. اواخر مستند یک جمله مختصر گفت که برخی مسئولان!!! و نامزدهای انتخاباتی پستی مهم!! به زم اطلاعات میدادند. انشاءالله به زودی برخی مسئولان مهم را زنجیرپیچ و ذلیل ببینیم.
#بر_خائن_لعنت
@kashani1395
هدایت شده از نسیم حکمت
استاد یزدان پناه - پیرامون شهادت حاج قاسم سلیمانی.mp3
9.33M
#شهیدحاج_قاسم_سلیمانی
#رحمت_خاصه_الهی
#تأثیرشهید_درزمان_حیات
#تأثیرشهیدپس_ازشهادت
#جوشش_خون_شهید
#سنت_الهی_دراجازه_به_کفارومشرکین
درس تفسیر المیزان، 15دی 1398
#استادیزدان_پناه
https://eitaa.com/nasimehekmat
☝️جملاتی از استاد عزیز و دوست داشتنی ما حضرت حجت الاسلام والمسلمین یزدان پناه دام ظله درباره سید الشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی رضوان الله عليه
این مطالب را یک استاد مسلم فلسفه و عرفان نظری و عملی می گویند و از این جهت ارزشمند است.
هدایت شده از اسلام و فلسفه
📆 به مناسبت درگذشت ایمانوئل کانت فیلسوف آلمانی
💠 مقام معظم رهبری :
📌 امروز در ایران مثلاً در محیطهای دانشگاهی و علمی ما فلسفهی کانت بمراتب رائجتر و شناخته شدهتر است از فلسفهی بوعلی سینا. یعنی ابنسینای با این عظمت که همهی تاریخ بشر، از هزار سال پیش به این طرف، با اسم او درگیر است، در مجامع دانشگاهی ما حکمت و فکر فلسفیاش شناخته شده نیست به آن اندازهای که کتاب فکر فلسفىِ مثلاً کانت شناخته شده است.
📌 این یک مسئلهی مهمی است. ما باید عکس این را عمل کنیم. یعنی باید هدف را این قرار بدهیم که تفکر فلسفهی اسلامی - حالا با همان مشخصاتی که دارد؛ که خود این، جای بحث و گفتگو دارد که فلسفهی اسلامی چیست - در دنیا به عنوان گفتمان فلسفی شناخته شود، در دانشگاهها رواج پیدا کند، متفکرین عالم از آنها مطلع باشند، روی آنها بحث کنند، نقد و انتقاد کنند، در مجلات علمیشان منعکس شود.
📌 شما ببینید در داخل کشور ما مثلاً «فیاض لاهیجی»را که یک فیلسوف است، چه کسی میشناسد؟ اصلاً نمیخواهم او را با «کانت» و «دکارت» و امثال اینها مقایسه کنم. «ملاصدرا» را هم که معروف است ، به قدر « کانت» نمیشناسند؛ چه برسد به «فیاض لاهیجی»!
📌 ما که در فلسفه از آنها عقبتر نیستیم؛ ما که در فلسفه استاد غربیم . همه قبول دارند که در فلسفه، شرق استاد غرب است و ایران جزو پیشروان فلسفه در دنیاست؛ کسی که دیگر در این بحث ندارد .
🆔 @mtfalsafeh
هدایت شده از سلمان رئوفی
14.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥نماهنگ آغاز ماه دعا
🔆ویژه آغاز ماه مبارک رجب
@salmanraoofi
#یا_زینب_کبری
#آجرک_الله_یا_صاحب_الزمان
▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️
حسین بود و تو بودی ، تو خواهری کردی
حسین فاطمه را گرم ، یاوری کردی،
غریب تا که نمانَد حسین بی عباس
به جای خواهری آن جا ، برادری کردی،
گذشتی از همه چیزت به پای عشق حسین
چه خواهری تو برادر ، که مادری کردی،
تو خواهریّ و برادر ، تو مادریّ و پدر
تو راه بودی و رهرو ، تو رهبری کردی،
پس از حسین ، چه بر تو گذشت وارث درد!
به خون نشستی و در خون ، شناوری کردی،
پس از حسین ، تو بودی که شرح عصمت را
که روز واقعه ، را یاد آوری کردی،
به روی نیزه ، سر آفتاب را دیدی
ولی شکست نخوردیّ و سروری کردی،
حسینِ دیگری آن جا پس از حسین شکفت
تو با حسین پس از او ، برابری کردی،
چه زخم ها که نزد خطبه ات به خفّاشان!
زبان گشودی و روشن ، سخنوری کردی،
زبان نبود ، خودِ ذوالفقار مولا بود
سخن درست بگویم ، تو حیدری کردی،
تویی مفسّر آن رستخیز ناگاهان
یگانه قاصد امّت پیمبری کردی،
بدل به آینه شد ، خاک کربلا با تو
تو کیمیاگری و کیمیاگری کردی،
حسین بود و تو بودی ، تو خواهری کردی
حسین فاطمه را گرم ، یاوری کردی،
#مرتضی_امیری_اسفندقه
#لن_تسبی_زینب_مرتین
▪️▪️▪️▪️▪️▪️
"حسین"ی ها دو گونه اند:
اول، آنان که حسین را در تاریخ متوقف کرده اند و امروز رسالتشان منحصر در اشک و گریه و سینه زنی است و دیگر هیچ.
دوم کسانی که صف حق حسین و باطل یزید را به درازای تاریخ می بینند و هر روزشان عاشوراست و همه جاشان کربلا.
جریان دفاع از حرم حضرت عقیلة العرب سلام الله علیها دسته اول را رسوا کرد که هر بهانه ساز کردند تا حرم خواهر حسین علیه السلام تنها بماند، و افتخاری برای گروه دوم شد که زن و فرزند و زندگی و ...غل و زنجیرشان نشد.
فرزندان حضرت روح الله برخود ببالید که دفاع از حرم زینب کبری به نام شما در تاریخ ثبت شد.
مقصود آن است که فکر اول به قعود می انجامد و اندیشه دوم به قیام و تحرک.
#مدافع_حرم
#کرونا
#درس_های_کرونا
👈 متن زیر از آقای عبدالله شهبازی مورخ معاصر است که دربردارنده نکته بسیار ارزشمندی است:
🌞عبدالله شهبازی مورخ و پژوهشگر تاریخ سیاسی معاصر در کانال تلگرامی خود نوشت:
🔹بسیاری از کشورهای جهان آلوده به کروناویروس هستند ولی خبرها را کم و بیش سانسور میکنند. این سانسور زود میشکند و شاید امواج اعتراضی مردم تهیدست را با پیامدهای سنگین در پی داشته باشد.
🔸نمیدانم کروناویروس چه فرجامی خواهد یافت. شاید طبیعت رحم کند و با گرم شدن هوا همهگیری ویروس متوقف شود. آنچه کروناویروس را هراسناک کرده فقدان درمان و واکسن برای آن است در کوتاه مدت. بشر به شدت مغرور بود و به دانش خود و تسلطش بر طبیعت مینازید. اکنون حقارت خود را لمس میکنیم. خود را شبیه به انسانهای مستأصل قرون وسطای اروپا مییابیم که به دلیل برخی بیماریهای واگیر، که امروزه درمان آن بسیار ساده جلوه میکند، به کام مرگ کشیده میشدند. آیندگان به بیچارگی امروز ما اینگونه خواهند نگریست.
🔹امید که این بیماری هر چه زودتر مهار شود. ولی بفرض مهار، که دیر یا زود چنین خواهد شد، این شوک بزرگ بر اقتصاد و فرهنگ و سیاست جهان، و مهمتر از همه بر روح و روان ما آدمیان، تأثیرات عمیق خواهد داشت. انسان پسا- کرونا با انسان پیشا- کرونا متفاوت خواهد بود.
#سنت_های_الهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سیدنا_القائد
#روایت
#آرامش_قلبم
🔸 در این روزهای پر اضطراب، با صدای دلنشین حکیم انقلاب، آرامش را به قلب خود هدیه کنید.
#کرونا
#انا_لله_و_انا_اليه_راجعون
▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️
روح بلند و ملکوتی عالم فاضل و دلسوخته اهل بیت علیهمالسلام حضرت حجتالاسلام و المسلمین سیدابوالحسن نوری (پدربزرگ این جانب) به ملکوت اعلی پیوست.
مجاهدتهای آن عزیز در دوران انقلاب و دفاع مقدس و نیل به مقام جانبازی گویای عزم خالصانه او برای تحقق آرمان انقلاباسلامی و تمهید مقدمات ظهور حضرت ولیعصر ارواحنا فداه بود.
نزدیکان ایشان نماز شبهای عاشقانه و مستانه ایشان را در یاد دارند و عموم مردم خرمشهر با نماز جمعه و خطبههای پرشورش خاطرهها دارند.
روح لطیف و طبع نازک ایشان دلربا بود؛ چند هزار بیت از شعرای مختلف را از بر بود و خود نیز اشعار نغزی میسرود.
آنچه هرگز از خاطرم نمیرود ارادت بی حد ایشان به ساحت مقدسه صدیقه طاهره علیها آلاف التحیة و الثناء و حضرت أباعبدالله الحسین علیهالسلام است. گاه مجلس روضه یکنفره برپا میکردند و بی هیچ خطیب و مستمعی برای جد غریبش مثل ابر بهاری اشک میریخت.
خداوند ایشان را غریق رحمتهای بینهایت خود قرار دهد و با اجداد طاهرینش محشور کند.
آمین
#امام_جمعه_خرمشهر
#تسلیت
#یا_سید_البطحاء_و_ابن_رئیسها
#وفات_حضرت_ابوطالب
▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️
🔸 در اصول کافی روایت حیرت انگیزی درباره علم غیب حضرت ابوطالب نقل شده است که حاکی از داشتن مرتبه ای از ولایت الهیه است؛ روایت چنین است که هنگام تولد رسول الله، فاطمه بنت اسد مادر گرامی امیرالمومنین بسیار مسرور بوده و این میلاد را به ابوطالب تبریک گفت. ابوطالب فرمود " تو را بشارت می دهم که سی سال دیگر مولودی مثل همین فرزند به دنیا می آوری با این تفاوت که او پیامبر نخواهد بود.
عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مُسْكَانَ عَنْ أَبِيهِ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع إِنَّ فَاطِمَةَ بِنْتَ أَسَدٍ جَاءَتْ إِلَى أَبِي طَالِبٍ لِتُبَشِّرَهُ بِمَوْلِدِ النَّبِيِّ ص فَقَالَ أَبُو طَالِبٍ اصْبِرِي سَبْتاً أُبَشِّرْكِ بِمِثْلِهِ إِلَّا النُّبُوَّةَ وَ قَالَ السَّبْتُ ثَلَاثُونَ سَنَةً وَ كَانَ بَيْنَ رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله وَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام ثَلَاثُونَ سَنَةً
الکافی،ابواب التاریخ، بَابُ مَوْلِدِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْه، ح۱ِ)
🔹 از انکار ایمان ابوطالب توسط کوردلان و کور باطنان نباید تعجب کرد؛ او گناه بزرگی دارد؛ گناهش آن است که پدر "علی" است.
#ابوطالب
#دوازدهم_فروردین
#روز_جمهوری_اسلامی
#انقلاب_اسلامی
#جمهوری_اسلامی
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
🔸1. «انقلاب اسلامی» و «جمهوری اسلامی» دو مفهوم و دو امر متفاوت ولی مرتبط هستند، «انقلاب اسلامی» بسیار وسیع تر از «جمهوری اسلامی» است. انقلاب بنا دارد نقشه ای نو و نقشی تازه برای انسان در جهان معاصر معرفی کند و دریغ و درد که «انقلابی»ها هم هنوز از این نقشه غافل اند. جمهوری اسلامی یک نظام سیاسی است که می خواهد اهداف انقلاب اسلامی را محقق کند.
🍃🍃
🔹2. حتی اگر کسی با ولایت فقیه و حکومت اسلامی در عصر غیبت موافق نباشد باید به انقلاب معتقد باشد چرا که سکوت یا انفعال در مقابل قدرت سیاسی و فرهنگی غرب (و دست نشاندگانش) حیات ذیل پرچم و هژمون شرک است«أَ لَمْ تَرَ إِلَى الَّذينَ يَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ آمَنُوا بِما أُنْزِلَ إِلَيْكَ وَ ما أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ يُريدُونَ أَنْ يَتَحاكَمُوا إِلَى الطَّاغُوتِ وَ قَدْ أُمِرُوا أَنْ يَكْفُرُوا بِهِ وَ يُريدُ الشَّيْطانُ أَنْ يُضِلَّهُمْ ضَلالاً بَعيداً»(60، نساء)
🍃🍃
🔸3. جمهوری اسلامی می بایست حساب خود را با غرب زدگان و غرب گراها مشخص کند و الا اضمحلال نرم و انهدام اهداف انقلاب را بایست نظاره گر باشد. سیاست، اقتصاد، علم و فرهنگ «غرب» همان چیزی است که «انقلاب» بنا دارد تغییرشان دهد و غرب گراها همه این امور را تقدیس و تسبیح می کنند، پس با وجود این عده نباید انتظار تحقق اهداف انقلاب را داشته باشیم:
«ما از شرّ رضا خان و محمد رضا خلاص شديم، لكن از شرّ تربيتيافتگان غرب و شرق به اينزوديها نجات نخواهيم يافت. اينان برپادارندگان سلطه ابرقدرتها هستند و سر سپردگانى مىباشند كه با هيچ منطقى خلع سلاح نمىشوند، و هم اكنون با تمام ورشكستگيها دست از توطئه عليه جمهورى اسلامى و شكستن اين سدّ عظيم الهى برنمىدارند.» (صحيفه امام، ج15، ص: 447)
#غرب_زدگی