eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2.1هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
2.6هزار ویدیو
1.1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️«استقلال فرزندان» چه نقشی در تربیت آن ها دارد؟ 🔹گرچه شدید و به ، ایجاب مى کند او را همواره در کنار خود نگه دارند، ولى پیدا است فلسفه این محبت از نظر قانون آفرینش، همان بى دریغ از فرزند به هنگام نیاز به آن است، روى همین جهت، در سنین بالاتر باید این حمایت را کم کرد، و به فرزند اجازه داد به سوى در زندگى گام بردارد؛ زیرا اگر همچون یک نهال نورس براى همیشه در سایه یک درخت تنومند قرار گیرد، رشد و نمو لازم را نخواهد یافت. 🔹شاید، به همین دلیل بود که (علیه السلام) در برابر پیشنهاد فرزندان با تمام علاقه اى که به (عليه السلام) داشت، حاضر شد او را از خود جدا کند، و به خارج شهر بفرستد، گرچه این امر، بر حضرت یعقوب (عليه السلام) بسیار سنگین بود، اما مصلحت یوسف (عليه السلام) و رشد و نمو مستقل او ایجاب مى کرد تدریجاً اجازه دهد، او دور از پدر ساعت ها و روزهایی را به سر برد. این یک است که: بسیارى از و از آن غفلت دارند و به اصطلاح فرزندان خود را «عزیز دردانه» پرورش مى دهند، آنچنان که هرگز قادر نیستند، بیرون از چتر حمایت پدر و مادر زندگى داشته باشند. 🔹چنین افرادى در برابر یک به زانو در مى آیند، و آنها را بر زمین مى زند. و باز به همین دلیل است که بسیارى از شخصیت هاى بزرگ کسانى بودند که در کودکى، پدر و مادر را از دست دادند، و به صورت و در میان انبوه مشکلات پرورش یافتند. مهم این است که، به این مسأله مهم تربیتى توجه داشته باشند، و مانع از آن نشود که آنها خود را باز یابند. جالب این است که: این مسأله به طور غریزى درباره بعضى از دیده شده است، 🔹اینکه، مثلاً جوجه ها در آغاز در زیر بال و پر قرار مى گیرند، و مادر چون جان شیرین در برابر هر حادثه اى از آنها دفاع مى کند. اما کمى که بزرگتر شدند، مادر نه تنها خود را از آنها برمى‌دارد، بلکه اگر به سراغ او بیایند، با نوک خود آنها را به شدت مى راند، یعنى بروید و راه و رسم را بیاموزید، تا کى مى خواهید و غیر مستقل زندگى کنید؟ شما هم براى خود کسى هستید؟!. ولى، این موضوع هرگز با مسأله پیوند خویشاوندى و حفظ و منافات ندارد، بلکه محبتى است عمیق و پیوندى است حساب شده بر اساس مصالح هر دو طرف. 📕تفسیر نمونه، آيت الله العظمی مکارم شيرازى، دار الکتب الإسلامیه، چاپ سی و سوم، ج ۹، ص ۴۰۰ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
هدایت شده از گزیده های حاج قاسم
🔺علامت اهل بهشت چهار چیز است.
...شانزدهم آذرماه روز دانشجو مبارک باد...💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از گزیده های حاج قاسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ حاج_قاسم: دخترم ..... 🌷🇮🇷🇵🇸🇮🇷🌷
هدایت شده از حاج مهدی رسولی
4_Zamine_Hajmahdirasuli_Shab_2_fatemie.mp3
17.87M
زمینه | عرش و فرشته ها دومین شب مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۴۴۱/۱۳۹۸ هیئت ثارالله زنجان بامداحی: حاج مهدی رسولی [ @mahdirasuli_ir ] [ @sarallah_zanjan ]
هدایت شده از هیئت ثارالله زنجان
سلام به نوجوونای عزیز قراره فردا توی جلسه‌ی هفتگی هیئت، با کمک شما دخترخانوما و آقاپسرا، این مداحی رو با هم هم‌خوانی کنیم و به مادرمون حضرت زهراء سلام الله علیها تقدیم کنیم. اگه دوست داشتین شرکت کنین، امروز تمرینش کنین و فردا قدم روی چشم ما بذارین و با چادر مشکی و پیراهن مشکی‌هاتون، به جلسه‌ی هفتگیمون مشرف بشین. داداش شما، مهدی رسولی
هدایت شده از اجتهاد
🔔دومین نشست از سلسله نشست‌های «عرصه‌های نوین فقاهت با تاکید بر «فقه کودک» 🎙ارائه: حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا پیوندی، استادیار و مدیر گروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🔻موضوعات: 🔹سن مسئولیت کیفری؛ بلوغ و رشد کیفری 🔹حمایت از کودکان و نوجوانان در معرض خطر 🔹حاکمیت و کودکان در معرض خطر ⏰ زمان: پنجشنبه ۱۶ آذرماه ۱۴۰۲، ساعت ۷:۳۰ تا ۱۶:۳۰ 🏢 مکان: مشهد، خیابان آیت‌الله خزعلی (ره)، جنب خیابان آیت‌الله طبسی (ره)، دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، طبقه دوم، اتاق جلسات 🔗 لینک حضور: B2n.ir/h50216 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
هدایت شده از اجتهاد
💢امتداد فقه الاجتماع تا تبیین رسالت فقه تعلیم و تربیت اسلامی در جامعه‌پذیری فرهنگ دینی تفکیک علم تعلیم و تربیت اسلامی از فقه تعلیم و تربیت؛ ✍️ حسین نیک باید از منظر فلسفه فقه، نگاهی دوباره به دانش فقه افکند. آیا حقیقتا علم فقه، اصالتا و بالذات، ارائه دهنده محتوا یعنی حسن‌ها‌ و قبح‌ها‌ است؟ به نظر می‌رسد شأن اکتشاف این امور اصالتا و بالذات مربوط به حوزه‌ها‌ی فلسفه، کلام، اخلاق و عرفان است و می‌توان بین دانش فقه تعلیم و تربیت اسلامی با دانش تعلیم و تربیت اسلامی تمایز گذاشت. اگر در مسئله تربیت جنسی، موضوع تربیت جنسی‌‌ کودک و نوجوان را محل بحث قرار داده و مسئله را اینگونه طرح کنیم که رشد صحیح جنسی نوجوان چیست؟ به حوزه محتوایی اشاره داشته‌ و دانش تعلیم و تربیت اسلامی بایستی متکفل پاسخ به آن باشد. در اینجا فقه موجود در کنار فلسفه و کلام و اخلاق می‌تواند یکی از منابع استنباط باشد؛ اما اگر مسئله خود را اینگونه مطرح کنیم که روش‌ها‌ و ابزار‌ها‌ی رشد دادن (تعلیم و تربیت) صحیح جنسی نوجوان چیست؟ به فقه تعلیم و تربیت اسلامی مربوط خواهد بود. این تقریر در صورتی موجه است که فقه‌ها‌ی مضاف در معنای مصطلح و مستقر خود به کار برده شوند. اما اگر کسی از فقه مطلق فهم یا دین شناسی به معنای کلی را اراده کند می‌تواند فقه تعلیم و تربیت اسلامی را اعم از دانش تعلیم و تربیت در نظر بگیرد. در این صورت باز مشکل خلط میان توصیف و تجویز یا روش و محتوا و حتی خلط میان فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی و فقه مضاف به آن، اشکال جدی‌تری خواهد بود. 📝 متن کامل یادداشت: http://ijtihadnet.ir/?p=74407 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
هدایت شده از اجتهاد
📙فقه تکالیف الزامی کودکان ممیز و مراهق ✔️کتاب «فقه تکالیف الزامی کودکان ممیز و مراهق (با تأکید بر اجتهاد نص‌محور و عقل‌گرا)» به قلم مصطفی همدانی از سوی نشر حوزه منتشر شد. از امتیازات این کتاب، تحلیل نظری روش شناسی عقل در اجتهاد و نیز ارائه نمونه‌هایی از کارایی عقل مستقل در اجتهاد در بحث فقه کودکان ممیز و مراهق است. اگرچه در علم اصول از کارایی عقل به عنوان یکی از ادلۀ اربعه بحث می‌شود؛ اما در میدان فقه بسیاری از بزرگان مانند محقق خویی معتقدند تنها عقل غیرمستقل در اجتهاد کاربرد دارد و عقل مستقل هیچ کارایی در اجتهاد ندارد. این تحقیق علاوه بر تبیین مبانی نظری کارایی عقل خصوصاً عقل مستقل در اجتهاد در میدانی گسترده‌تر از علم اصول که مباحثی «روش شناختی» محسوب می‌شوند، پاسخی کاربردی به ادعای فقهی امثال محقق خویی نیز داده و نمونه‌هایی از کارایی عقل مستقل در اجتهاد را با بحث فقاهتی در حوزۀ فقه کودک ارائه کرده است. 👈 معرفی اثر: http://ijtihadnet.ir/?p=74391 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
هدایت شده از اجتهاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬خاطرات آیت‌الله شبیری زنجانی از دوران طلبگی 🔺در بین آقایان ترک‌زبان من سه نفر استعداد درجۀ اول دیدم... (ویژه صد سالگی حوزه علمیه قم, به‌مناسبت ایام سالگرد رحلت آیت‌الله موسوی اردبیلی رحمة‌الله‌علیه) 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
هدایت شده از اجتهاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 سنت نیکو 🎙آيت‌الله جوادی آملی 🔹آدم کاری بکند که محصول کشور خودش را استفاده کند. خدا سیدحسن مدرس را غریق رحمت کند! ایشان همان لباس کرباسی محدوده اصفهان را می‌پوشید. این اگر سنت بشود، سنت حسنه است، چیز خوبی است. 🔸شما کشورتان مستقل باشد، از بیگانه بی‌ نیاز باشید، کاری به بیگانه نداشته باشید، بیگانه هم کاری به شما ندارد، روابط تجاری‌تان هم سر جایش محفوظ است. طوری باشد که ملبوسات و منسوجات کشور خودتان را بپوشید، این چیز خوبی است، این می‌‌شود سنت حسنه. چرا ما حتماً باید که کشورمان را وطنمان را حیثیت خود را ارزان کنیم و به دیگری تقدیم بکنیم و از دیگری کمک بگیریم؟ چرا این باشد؟ 🔹اگر کسی واقعاً طوری جامعه را تربیت کند که این جامعه مثل سیدحسن مدرس بشود بگوید من منسوجات کشور خودم را می‌پوشم، چرا اینها بیکار باشند چرا اشتغال نباشد چرا این عزیزان به سبب بیکاری ازدواج نکنند، این چیز خوبی است. 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
CamScanner ۲۰۲۳-۱۲-۰۷ ۰۹.۲۰.pdf
414.8K
📚معرفی مجموعه کتاب ایرانیان و قرآن
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
...شانزدهم آذرماه روز دانشجو مبارک باد...💐
🍃🌷۱۶ آذر روز دانشجو علت نام‌گذاری این روز بخاطر شهادت سه تن از دانشجویان دانشکده فنی بود که معترض بودند به حضور ریچارد نیکسون معاون رئيس جمهور امریکا در دانشگاه تهران و شعار در مخالفت با حکومت پهلوی (۱۶ آذر ۱۳۳۲) ریچارد نیکسون معاون رئيس جمهور امریکا جهت مشاهده نتیجه کودتای امریکایی ۲۸ مرداد بود با هزینه کرد ۲۱ میلیون دلار و حضور در دانشگاه تهران و جهت دریافت دکترای افتخاری حقوق مورخه ۱۷ آذر ۳۲ 🌷🇮🇷🇵🇸🇮🇷🌷
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
🍃🌷۱۶ آذر روز دانشجو علت نام‌گذاری این روز بخاطر شهادت سه تن از دانشجویان دانشکده فنی بود که معترض
✨ امروز تبریک ویژه به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر و تربیت معلم 💐 طوبی لهم چون این جوانان عزیز در همه حال محبوب اهل‌بیتند محبوب امام صادقند چه هم‌اکنون که هستند چه بعد که می‌شوند: 💐امام صادق سلام الله علیه : ✨🔸«لَستُ اُحِبُّ أن أرَى الشّابَّ مِنكُم إلاّ غادِيا في حالَينِ : إمّا عالِما أو مُتَعَلِّما» 🔹«دوست ندارم جوانى از شما شيعيان را جز بر دو گونه ببينم: یا یا .» 🔺دانشمند در این بیان نورانی عالمی است که مفید، پویا و رسانا باشد نه عالم عایق، بدون‌موج و حابس و کتمان کننده‌ی علم که امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمودند: من کتم علما فانه جاهل و معلمین دغدغه‌مند و دلسوز و مخلص و مجاهد محبوب امام خویشند. پس بخود و مسیری که انتخاب نمودین ببالید و افتخار نمایید. 💕 و راهزنها را بپایید تا و را نربایند⚡️ 📗أمالى طوسى: ص ۳۰۴ / حکمت نامه جوان: ص 82. 🌷🇮🇷🇵🇸🇮🇷🌷