eitaa logo
☘️قطعه ای ازبهشت☘️
1.5هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2هزار ویدیو
6 فایل
☘️ به کانال قطعه ای ازبهشت خوش اومدید☘️ جهت ارتباط با بنده 😊 سوالات شرعی مذهبی اعتقادی شبهات و تعبیر خواب و...🤔 به ایدی زیر پیامک بدید✉️ 👇👇👇👇 @Haren_88 ❤️کپی صلوات❤️ خوش اومدید
مشاهده در ایتا
دانلود
💠با دست خالي و به برکت اسلام بر دشمن غلبه کردیم. اين پيروزي انقلاب ما پيروزي بود كه به بركت اسلام و گرايش به اسلام و با فرياد الله اكبر به دست آمد ما با دست خالي بر اين قدرت فوق العاده شيطاني، كه همه قدرتها دنبال او بودند، غلبه كرديم. 📚صحیفه نور ،جلد ١٢،صفحه ١٧ 👥کانال صحیفه نور امام خمینی(ره) @Sahifeh_noor 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
💢 ما هنوز پیروز نشدیم 🔹 امام خمینی (ره): ما اگر چنانچه اعتقادمان این باشد که پیروز شدیم، دیگر رو به سستی می رویم و ما[هنوز] پیروز نشدیم. ما مانع ها را حالا یک مقداری رفع کردیم، ریشه هاشان هم هنوز باقی است... امریکا به این زودی دست از سر ما بر نمی دارد، انگلیس هم دست از سر ما بر نمی دارد، شوروی هم دست بر نمی دارد، اینها همه در صدد هستند که نقاط ضعف در ما پیدا بشود از آن نقاط ضعف ما را بکوبند. صحیفه امام؛ جلد ۶؛ صفحه ۴۹۲ صحیفه نور ؛ جلد ۵؛ صفحه ۲۵۷ مورخ: ۱۷ فروردین ۱۳۵۸ @sahifeh_noor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 امام خمینی (رحمت الله علیه) : «مردم در سراسر کشور در انتخاب فرد مورد نظر خود آزادند؛ و احدی حق‌‎ ‌‏تحمیل خود یا کاندیداهای گروه یا گروهها را ندارد...احدی شرعاً نمی‌تواند به کسی کورکورانه و بدون تحقیق‌‎ ‌‏رأی بدهد. و اگر در صلاحیت شخص یا اشخاصی تمام افراد و گروه‌ها نظر موافق داشتند‌‎ ‌‏ولی رأی دهنده تشخیصش بر خلاف همه‌ی آنها بود، تبعیت از آنها صحیح نیست، و نزد‌‎ ‌‏خداوند مسئولیت دارد. و اگر گروه یا اشخاص صلاحیت فرد یا افرادی را تشخیص دادند‌‎ ‌‏و از این تأیید برای رأی دهنده اطمینان حاصل شد، می‌تواند به آنها رأی دهد.‏» 🔸۲۲ بهمن ۶۲ 📚 صحیفه امام - جلد ۱۷ - صفحه ۳۳۷
🔰کانال مذهبی خادم الشریعه🔰 🔻رويكرد عقلانى در شيوه گزينش رهبر 🔻 پيش از آن كه صفحات# احاديث و تاريخ را ورق بزنيم، نخست شيوه حكومت اسلامى پس از رسول خدا (ص) سخن مى گوييم. حاصل سخن كه آيا پيامبر اسلام (ص) براى زعامت و اداره امور كشور پس از رحلت، فردى را معين# كرد، يا اين كه آن را به مهاجرين و انصار واگذار نمود، و به لقاء اللّه پيوست؟ محاسبات# اجتماعى به روشنى ثابت مى كند كه پيامبر (ص) فردى را براى زعامت معين كرد و در اين مورد، به امر الهى، «حكم# خداوند» را بر «انتخاب امت» ترجيح داد، زيرا به هنگام رحلت پيامبر (ص) سه دشمن قوى و نيرومند، جامعه اسلامى را تهديد مى كرد. از جانب شرق# مجوس آتش پرست، از جانب غرب روميان مسيحى و در داخل، ستون پنجم نفاق كه براى خود، قدرت و ريشه هاى اجتماعى داشت، به گواه اين كه آيات فراوانى درباره منافقان در سوره هاى مختلف نازل شده است. در چنين وضعيتى، مصلحت# جامعه اسلامى ايجاب مى كرد كه پيامبر فردى نيرومند، عالم، آگاه، زاهد و پارسا را براى زعامت معين كند، تا پس از درگذشت او، اين مسأله خاتمه يافته تلقى# شود و همه نيروها تحت فرمان او براى حفظ اسلام و مقابله با مثلث پيش گفته بكوشند. در حالى كه اگر در اين سكوت مى كرد، علاوه بر سه مشكل ياد شده، مشكل ديگرى به# نام اختلاف در درون مسلمانان پديد مى آمد و چه بسا به جنگ داخلى كشيده مى شد. با توجه به اين حقايق تاريخى، احتمال انتصاب بر انتخاب اولويت مى يابد. و به ديگر سخن، در شيوه ، دو نظر بيش نيست، نظريه «تنصيص» و نظريه «گزينش»، آن هم به وسيله مهاجرين و انصار. در اين مورد، موضع را از نزديك بررسى مى كنيم؛ زيرا مسأله از سه فرض بيرون نيست: ۱. اصولًا پيامبر درباره شيوه حكومت پس از خويش سخنى نگفته باشد. ۲. پيامبر (ص) درباره شيوه حكومت، موضع گرفته و آن را به شورا واگذارد. ۳. فرد لايقى را از ميان تربيت يافتگان خود براى رهبرى برگزيند. فرضيه نخست، با كامل بودن# دين و استمرار آن تا روز رستاخيز سازگارى ندارد؛ زيرا اسلام آيين فردى نيست و تعاليم آن منحصر به عبادات شخصى و نيايش هاى فردى نمى باشد، بلكه يك دكترين جامع است كه بشر را از هرگونه تقنين و تشريع بى نياز مى كند و به صورت خودكفا تا پايان جهان پيش خواهد رفت. آورنده چنين آيينى نمى تواند نسبت به مسائل حكومت، كه ضامن بقاى دين است، سكوت اختيار كند و بى تفاوت باشد. و موضع انفعالى# به خود بگيرد. نظريه دوم حدى نظريه مقبولى است و آن اين كه پيامبر، موضع مثبت داشته و نسبت به مسائل حكومتى بى تفاوت نبوده، ولى شيوه حكومت بر اساس شورا بود، بايد پيامبر (ص) در كلمات خود به اين امر اشاره فرموده، شرايط و ضوابط شورا را به نحو دقيق تبيين نمايد و براى آموزش دادن مسلمانان، آن را در طول زندگى خود به صورت هاى عملى پياده كند تا مسلمانان پس از درگذشت او دچار حيرت و سرگردانى نشوند، در حالى كه در كلمات پيامبر (ص) و احاديث و تاريخ زندگانى او، نص صريحى بر اين كه نظام حكومت، نظام شورايى است، ديده نمى شود، حتى بعد از خليفه اوّل شيوه تعيين خليفه، غالباً بر اساس شورا نبوده، بلكه با تعيين خليفة قبلى، فردى زمام امور را به دست مى گرفته است. حكومت در اسلام، فصلى كوتاه و گذرا نيست كه با يك جمله «وَأَمْرُهُمْ شُورى بَيْنَهُمْ» پايان پذيرد، بلكه بخش هاى گسترده اى از احكام و امور را دربر مى گيرد، كه عنايت پيامبر را براى تبيين جزئيات و شرايط، مى طلبد. طبعاً نظريه سوم، بيش از دو نظريه ديگر قابل پذيرش است و اتفاقاً احاديث رسول خدا (ص) و تاريخ حيات آن حضرت به روشنى آن را ثابت مى كند. پس از يك تحليل# اجتماعى، اكنون به پاسخ پرسش از نظر حديث و تاريخ مى پردازيم. 🔻عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید :🔻 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C67528e141d ✅لینک کانال ما را برای بقیه ارسال کنید اجرتون با امام زمان عج
هدایت شده از امیرحسین ثابتی
‏‏برخی فکر میکنند با حمایت از جمهوری اسلامی به نظام لطف میکنند و مانع سرنگونی آن میشوند اما واقعیت برعکس است، جمهوری اسلامی تداوم خواهد داشت و از فتنه های سنگین عبور کرده و خواهد کرد. این افراد هستند که باید حواسشان باشد سلب توفیق نشده و لیاقت حمایت از اصل نظام از آنها سلب نشود. در این ۴۰ سال ریزش های بزرگی رخ داد که البته رویش های بزرگتری جایگزین شان شد. به عنوان مثال وقتی آن مرجع تقلید از دیار نجف آباد ریزش کرد، یک جوان نجف آبادی دهه هفتادی به اسم محسن حججی به جای او رویید. جوانی که شاید فقط خبر شهادتش بیشتر از کل عمر آن مرجع تقلید، دلهای مردم را به سمت حقیقت هدایت کرد و مراسم تشییع اش در شهرهای مختلف بخشی از تاریخ پرافتخار این ملت شد. یا وقتی آن یار قدیمی امام از خطه کرمان در برابر انقلاب ایستاد هیچ گاه انقلاب متوقف نشد، قاسم سلیمانی از همان خطه چنان از یک ملت دل ربایی کرد که برای همیشه نامش در تاریخ جاودانه خواهد ماند. خلاصه آنکه این انقلاب و نظام معطل افراد نخواهد ماند و به مسیرش ادامه خواهد داد، افراد هستند که باید مواظب باشند مشمول سنت استبدال نشوند و در دفاع از این مسیر حق جایگزین پیدا نکنند. @Sabeti‌
🔰کانال مذهبی خادم الشریعه🔰 ۱. شيعه در كلمات خدا (ص) نامگذارى پيروان على (ع) به شيعه، از زمان خود پيامبر (ص) آغاز شده و روايات فراوانى# حاكى از آن است كه آن حضرت اين نام را بر پيروان على# (ع) نهاده است. محدثان #و مفسران نقل مى كنند آنگاه كه آيه «إِنَّ الّذينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصّالِحات أُولئِكَ هُمْ خَيْرُ الْبَرِيّه» [۱] فرود آمد، پيامبر (ص) رو به على (ع) كرد و فرمود: «مقصود از اين عبارت، تو و شيعيانت مى باشيد كه روز قيامت خشنود و پسنديده هستيد». در حديث ديگر# فرمود: «تو و پيروانت هستيد، وعده من و شما در روز قيامت نزد حوض كوثر است. آنگاه كه امت‌ها براى حسابرسى به آنجا مى آيند، شما را فرا مى خوانند در حالى كه نور از چهره و پيشانى شما تابان است». روايات به نزول اين آيه در حق شيعيان على (ع) و اين كه پيامبر (ص) پيروان على (ع) را شيعه ناميد، در كتاب هاى مختلف وارد شده است، براى نمونه به مدارك زير مراجعه شود. [۲] بنابراين، نامگذارى# پيروان على (ع) به شيعه، از جانب رسول خدا (ص) انجام شده و اين# خود مبنايى در تعيين شيوه حكومت پس از پيامبر (ص) به شمار مى رود. [۱]: آنان كه ايمان آورده و عمل نيكو انجام داده اند، آنان بهترين مردم هستند. بينه، ۷. [۲]: الدر المنثور، ج ۶، ص ۵۸۹؛ الصواعق المحرقه، ص ۱۶۱؛ نهايه ابن اثير، ماده قمح، ج ۴، ص ۱۰۶؛ مناقب ابن مغازلى، ص ۲۹۳؛ و غير آن. البته سيوطى در الدرالمنثور اين احاديث را از تفسير طبرى و تاريخ ابن عساكر نقل كرده است. 🔻عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید :🔻 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C67528e141d ✅لینک کانال ما را برای بقیه ارسال کنید اجرتون با امام زمان عج
🔰کانال مذهبی خادم الشریعه🔰 ۲. امامت، همزاد نبوّت شكى نيست# كه مقام امامت# با مقام نبوت تفاوت دارد. پيامبر گيرنده و پايه گذار دين است، در حالى كه امام نه دريافت كننده وحى است و نه پايه گذار دين، بلكه وظايفى كه رسول خدا (ص) در قلمرو بيان احكام و# اجراى آنها برعهده داشت، پس از وى برعهده امام مى باشد. امام مرجع# بيان احكام و عقايد اسلامى و مدير امور كشور است. با توجه به اين اصل# و بنابر روايات، روزى كه پيامبر (ص) نبوت خود را براى بنى هاشم بيان كرد، جانشينى و رهبرى على (ع) را نيز اعلام نمود و اين حاكى از آن است كه نبوت و امامت همزاد بوده و دارنده هر دو منصب از جانب خدا به وسيله وحى الهى معين مى شوند. اين مسأله در منابع# تاريخى چنين آمده است: پيامبر گرامى (ص) سه سال# دعوت پنهانى داشت. آنگاه كه خدا او را با آيه «وَأَنْذِرْ عَشيرتَكَ الأَقْرَبين» [۱] مخاطب ساخت، او بيش از چهل تن از بستگان خود را كه همگى از شخصيت هاى بنى هاشم بودند، براى ضيافت ناهار دعوت كرد و پس از صرف غذا، سخنان خود را اينگونه آغاز كرد: «هيچ كس از مردم# براى كسان خود چيزى بهتر از آنچه من براى شما آورده ام، نياورده است. من خير دنيا و آخرت را براى شما آورده ام، خدايم به من فرمان داده كه شما را به توحيد و يگانگى وى و رسالت خويش دعوت كنم. چه كسى از شما مرا در اين راه كمك مى كند تا برادر و وصى و جانشين من در ميان شما باشد؟ » آن حضرت اين جمله را گفت و اندكى درنگ كرد تا ببيند كدام يك از آنان به نداى او پاسخ# مثبت مى دهند. در آن لحظات، سكوتى# مطلق و آميخته با بهت و تحير بر مجلس سايه گسترده بود و همگى سر به زير افكنده و در فكر فرو رفته بودند. ناگهان على (ع)# كه سن او در آن روز از ۱۵ سال تجاوز نمى كرد، سكوت را درهم شكست #و برخاست و رو به پيامبر كرد و گفت: «اى پيامبر خدا، من تو را در اين راه يارى مى كنم». آنگاه دست خود را به سوى پيامبر (ص) دراز كرد تا دست او را به عنوان پيمان فداكارى# بفشارد. در اين هنگام پيامبر (ص) دستور داد كه على (ع) بنشيند. بار ديگر پيامبر (ص) گفتار خود را تكرار كرد. باز على برخاست و آمادگى خود را اعلام كرد. اين بار نيز پيامبر# (ص) به وى دستور داد بنشيند. در مرتبه سوم نيز مانند دفعات پيشين، كسى جز على (ع) برنخاست# و تنها او بود كه پشتيبانى خود را از اهداف مقدس پيامبر (ص) اعلام كرد. پيامبر (ص) در اين حال دست خود را بر دست على (ع) زد و جمله تاريخى خود را در مجلس بزرگان بنى هاشم درباره او بيان كرد و گفت: «هان! اى خويشان و بستگان من! على برادر و وصى و خليفه من در ميان شماست». [۱] اين حديث به روشنى تاريخ تشيع و همزاد نبوت وامامت را به معنايى كه يادآور شديم بيان مى كند. البته اين تنها موردى نيست كه پيامبر (ص) رهبر مسلمانان پس از خود را تعيين مى كند، بلكه در موارد ديگرى نيز بر اين مطلب تصريح فرمودند كه به صورت گذرا به آنها اشاره مى كنيم. [۱]: بستگان نزديك خود را از عذاب الهى بيم ده! شعراء، ۲۲۴. [۱]: «إنّ هذا أخى ووصيىّ وخليفتى فيكم فاسمعوا له وأطيعوا» تاريخ طبرى، ج ۲، ص ۳۱۹- ۳۲۱، چاپ دارالمعارف مصر؛ تاريخ كامل ابن اثير، ج ۲، ص ۶۲- ۳۶ چاپ دارصادر بيروت؛ سيره حلبى، ج ۷۱ ص ۳۱۱، چاپ البهيه در مصر؛ تاريخ ابن عساكر، ج ۱، ص ۶۵، حديث ۱۳۹- ۱۴۰- ۱۴۱، چاپ بيروت، تفسير خازن، علاء الدين شافعى، ج ۳، ص ۳۷۱، چاپ مصر و غيره. 🔻عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید :🔻 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C67528e141d ✅لینک کانال ما را برای بقیه ارسال کنید اجرتون با امام زمان عج
هدایت شده از روح المقاومة
🚨دکتر سعید جلیلی نماینده رهبر انقلاب در شورایعالی امنیت ملی در مراسم بزرگداشت یوم الله ۲۲ بهمن در مشهد مقدس: 🔹دشمن می‎‌خواهد با کاهش حداقلی فشارها «امتیازات حداکثری» به دست آورد 🔹امروز جشن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب است و کسانیکه می‌گفتند ملت ایران چهل سالگی انقلاب خود را نخواهند دید، خود دیگر در صحنه سیاسی دنیا حضور ندارند. 🔹خود آنها امروز معترفند که تحریم اقتصادی منجر به پیشرفت ایران در زمینه‌های گوناگون شده است اما مردم ما هشیارند و میدانند که دشمن هرگاه نتواند با زور و فشار مقاصد خود را دنبال کند، رو به تزویر خواهد آورد. 🔹آمریکایی ها میخواهند بگویند اگر دولتی آمد و رفتار غلطی نشان داد، یک استثناء بوده است؛ تلاش می‌کنند تا القاء کنند که ترامپ و دولت او یک استثاء در سیستم آمریکا بوده است. مگر روسای قبلی این رژیم رفتار بهتری با ملت ایران داشتند؟ 🔹 امروز نیز دشمنان می‌خواهند آنچه را که با فشار حداکثری به دست نیاوردند، با کاهش حداقلی فشارها همان امتیاز‌های حداکثری را به دست آورند. 🔹بیش از ۷۰۰ تحریم جدید طی سه سال گذشته به ۸۰۰ تحریم قبلی آمریکا اضافه شده است. آنها در دو سه سال اخیر با اضافه کردن برچسب‌های واهی نظیر تروریسم و حقوق بشر، تحریم‌ها را بازآفرینی کردند. 🔹حتی با فرض بازگشت آمریکا به برجام، بدلیل آنکه این تحریم‌ها موضوعات دیگری به جز هسته‌ای را در بر می‌گیرد، این ۱۵۰۰ تحریم باقی خواهد ماند. 🔹اگر مقام معظم رهبری اجازه مذاکره دادند برای رفع این تحریم‌ها بود و امروز نیز ایشان تاکید دارند که مسئله فعلی بازگشت به برجام نیست بلکه رفع کلیه تحریم‌هاست. 🇮🇷رسانه مردمی دکتر جلیلی باشیم... 💯بزرگ ترین کانال حامیان دکتر سعید جلیلی در انتخابات 1400 https://eitaa.com/joinchat/2972581959Cf8392a934a
🔴دکتر سعید محمد : کشور نیاز به یک دولت فراجناحی دارد . برای حل مشکلات کشور باید از دوقطبی سازی ها بشدت پرهیز کنیم ✅کانال حامیان سردار محمد👇 https://eitaa.com/joinchat/1635647570C3725f53a3d
🔴دولت جوان حزب‌اللّهی‌ علاج مشکلات کشور است ✍رهبر انقلاب : دولت جوان حزب‌اللّهی‌ علاج مشکلات کشور است. البتّه معنی‌اش این نیست که مثلاً رئیس این دولت یک جوان سی‌ودوساله باشد؛ بلکه یعنی دولتِ سرِپا، بانشاط، آماده و در سنینِ کار و تلاش باشد. 🔹پرچم آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری را زمین نگذارید. مطالبه طبعاً با اعتراض همراه است، امّا نگذارید این اعتراض، اعتراض به نظامِ اسلامی تلقّی شود؛ جدّاً مانع شوید که دشمن این اعتراض را اعتراض به نظام تلقّی یا القا ‌کند. مطالبه‌گری را با ارائه‌ی پیشنهاد و راهِ‌حلّ قابلِ قبول همراه کنید. ۹۹/۲/۲۸ ✅کانال حامیان سردار محمد👇 https://eitaa.com/joinchat/1635647570C3725f53a3d