🛑 علل ضعف دانش آموزان در درس دیکته:
1- به علت اینکه مفهوم کلمه را نمی فهند یا قبلا نفهمییده اندآن را درست نمی نویسید.
2 – کلمات از جانب معلم درست تلفظ نمی شود(آموزشی)
3 – دانش آموزان هنگام نوشتن دیکته کلمات را تکرار و هجی می کند(دقت)
4 –وجود نقص شنوایی در برخی از دانش آموزان در هنگام نوشتن املا و بی خبری معلم از وجود این نقص باعث می شود بعضی از کلمات را جا می اندازد یا از کلاس عقب می افتد(حافظه شنوا یی –حساسیت شنوایی)
5 – به علت کمبود فضای آموزشی و کمبود میز و نیمکت دا نش آموزان در اثرخستگی ودرست نشیدن کلمات را غلط می نویسید 0 (آموزشی)
6 – متناسب نبودن متن دیکته از نظر(کمیت و مقدا ر) با سن پا یه تحصیلی آنان باعث می شود دانش آموزان بعد از نوشتن مقداری ا زآن خسته شوند و غلط نویسی آغاز می گر دد.(آموزشی)
7 – در بعضی اوقات دانش آموزان به علت مشکلات روانی هنگام نو شتن دیکته در افکار خود غو طه ور می شوند و از نوشتن باز می مانند.
8 - وجود حروف هم صدا در ادبیات فا رسی مانند (ص-ث-س)
9 – تند گفته شدن دیکته از سوی معلم باعث خستگی وکم شدن دقت در دانش آموزان می گردد.
10 – ضعف درمهارتهای حرکتی (نارسا نویسی) – بیقراری و تند خویی – خطا د رادراک بصری حروف (حافظه دیداری )-
فقر آموزش و عدم تسلط معلم به شیوه های آموزشی مطلوب در هنگام تعلیم نوشتن نشناختن حروف و قوائد نوشتن توسط دانش آموزان نداشتن تمرین لازم و کافی برای نوشتن املا خود می تواند موجب ضعف و نارسایی فراگیر در کسب مهارت نوشتن می شود . انواع اشکالات موجود در دیکته دانش آوزان را پس از تجربه و تحلیل می توان به دو گروه طبقه بندی کرد. یک گروه از اشکالات به مشکلات آموزشی مربوط هستند و از طریق روش تدریس می توان حل کرد و گروه دیگر را از طریق تمرینهای خاصی که می توان به جای رو نویسی های معمول در مدارس در نظر گرفت تا ضمن جلوگیری از هدر رفتن وقت و استعداد دانش آموزان در برطرف کردن اشکالات دیکته بسیار موثر باشند.
⬅️ ارسالی از : سرکارخانم زهرا دالوند
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
💥چندراه برای #تقویت_املای کلاس #اولی ها
✅ یک بار متن را برای دانش آموز #بخوانید. یک بار هم خود او #بخواند. سپس برای او از همان متن #املا بگیرید.
✅ کلماتی را که در #نوشتن آن ها مشکل دارد برایش #صداکشی کنید یا خودش صداکشی کند ،بعد بنویسید.
✅می توانید کلمات #جدید هر درس را روی #کارت های مقوایی یا کاغذی به ابعاد 7*10 سانتی متر بنویسید، سپس ابتدا کارت را به او نشان دهید تا #بخواند بعد کارت را #برگردانید و از او بخواهید تا #بنویسد.
✅ با ترکیب حروف #صامت و #مصوت کلمه سازی کرده و سپس با همان کلمه #جمله بنویسد.
مثال برای تمرین بالا:جو ؛ جوراب : امین از بازار جوراب خرید.
✅ روی کارت #شکل کلماتی را که در نوشتن آن ها #مشکل دارد را #بکشید و دانش آموز را راهنمایی کنید تا #پشت کارت نام شکل را #بنویسد ، درصورتی که نتوانست از روش های بالا کمک بگیرد.
👌 همکاران و اولیاء گرامی دقت داشته باشید که #همیشه نوشتن #خوب نتیجه ی خواندن #خوب است، پس برای نوشتن #املا دانش آموز باید حتما متن را #خوانده باشد!
⬅️ ارسالی از : سرکارخانم زهرا دالوند
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
رسم ارتفاع و مساحت مثلث و متوازی الاضلاع.pdf
532.2K
🔴 #آزمون_ریاضی
🔵آزمون #فصل_ششم
📌رسم ارتفاع و مساحت مثلث و متوازی الاضلاع
📌نوع فایل:PDF
🔘طراح : میلاد دریانورد
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
فصل ۶ ریاضی.pdf
3.98M
#پاسخنامه_ریاضی کلاس چهارم
📒#فصل_ششم
📌شکل های هندسی
👨🏫 طراح : خانم ابوالقاسمی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
آزمون فارسی فصل 6.pdf
685.8K
🔴آزمون فارسی چهارم
📒#فصل_ششم : راه زندگی
🔵درس سیزدهم: لطف حق
🟢درس چهاردهم: ادب از که آموختی؟
🔴درس پانزدهم: شیر و موش
🖍نوع فایل: PDF
📌طراح : میلاد دریانورد
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
پاسخنامه فصل 6 ریاضی.pdf
7.5M
#پاسخنامه_ریاضی کلاس چهارم
📒#فصل_ششم
📌شکل های هندسی
👨🏫 طراح : میلاد دریانورد
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
20.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موضوع: قلب
هدف: آشنایی دانش آموزان با کار قلب(حیطه شناختی)
آشنایی دانش آموزان با عملکرد قلب(نگرشی)
آشنایی و شناخت دانش آموزان با قسمت های مختلف قلب(شناختی _نگرشی)
تقویت خلاقیت و مشارکت در کار گروهی وتقویت اعتماد به نفس و هماهنگی در انجام کار(مفهومی _کاربردی)
بر اساس ساخت تعلیم وتربیت علمی و فناورانه
مکان: کلاس درس
روش یاددهی و یادگیری: دانش آموز محوری
دانش آموز: مهیار خضری
وسایل مورد نیاز: پروژکتور، طراحی ساده ازقلب
#موسسه_راهیان_کوثر_استان_آذربایجان_غربی
#پایه_چهارم
#آموزگار_گلی_کول
#دبستان_پسرانه_مکتب_النبی_ص
#شهرستان_مهاباد
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
پاسخ آزمون فارسی فصل 6.pdf
753.3K
🔴پاسخ آزمون فارسی چهارم
📒#فصل_ششم : راه زندگی
🔵درس سیزدهم: لطف حق
🟢درس چهاردهم: ادب از که آموختی؟
🔴درس پانزدهم: شیر و موش
🖍نوع فایل: PDF
📌طراح : میلاد دریانورد
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موضوع: دستگاه تنفسی
هدف: آشنایی دانش آموزان با کار شش ها(شناختی)
آشنایی دانش آموزان با عملکرد دم و بازدم(نگرشی)
آشنایی دانش آموزان با قسمت های مختلف دستگاه تنفسی (شناختی-نگرشی)
تقویت خلاقانه و مشارکت در کار گروهی
تقویت اعتماد به نفس و هماهنگی در انجام کار(کاربردی)
بر اساس ساخت تعلیم وتربیت علمی و فناورانه
مکان: کلاس درس
روش یاددهی و یادگیری: دانش آموز محوری
وسایل مورد نیاز: دست ورزی (دستگاه تنفسی) بادکنک، نی، کاغذ رنگی، نایلون
#موسسه_راهیان_کوثر_استان_آذربایجان_غربی
#پایه_چهارم
#دبستان_پسرانه_مکتب_النبی_ص
#شهرستان_مهاباد
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
پاسخ نامه رسم ارتفاع.pdf
133.9K
🔴 #آزمون_ریاضی
🔵پاسخنامه #فصل_ششم
📌رسم ارتفاع و مساحت مثلث و متوازی الاضلاع
📌نوع فایل:PDF
🔘طراح : میلاد دریانورد
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
✅ رفتار با دانش آموز ناسازگار
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
✅ رفتار با دانش آموز خجالتی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98