eitaa logo
مختاررحیمی (راهبرآموزشی)
3.6هزار دنبال‌کننده
20.3هزار عکس
9.8هزار ویدیو
13.4هزار فایل
فعالیت کانال: 🔹مسائل آموزشی و پرورشی و اداری و بخشنامه ها 🔹فیلم تدریس، درسنامه ها 🔹️ ارزشیابی 🔹️انواع روش‌های تدریس 🔹️چک لیست ها، جشنواره ها 🔹️اخبار استخدام و آموزش وپرورش 🔹️ روانشناسی و مشاوره 🔹️آیدی تبلیغات وارتباط بامدیرکانال @MRAHIMI72
مشاهده در ایتا
دانلود
🛑 علل ضعف دانش آموزان در درس دیکته: 1- به علت اینکه مفهوم کلمه را نمی فهند یا قبلا نفهمییده اندآن را درست نمی نویسید. 2 – کلمات از جانب معلم درست تلفظ نمی شود(آموزشی) 3 – دانش آموزان هنگام نوشتن دیکته کلمات را تکرار و هجی می کند(دقت) 4 –وجود نقص شنوایی در برخی از دانش آموزان در هنگام نوشتن املا و بی خبری معلم از وجود این نقص باعث می شود بعضی از کلمات را جا می اندازد یا از کلاس عقب می افتد(حافظه شنوا یی –حساسیت شنوایی) 5 – به علت کمبود فضای آموزشی و کمبود میز و نیمکت دا نش آموزان در اثرخستگی ودرست نشیدن کلمات را غلط می نویسید 0 (آموزشی) 6 – متناسب نبودن متن دیکته از نظر(کمیت و مقدا ر) با سن پا یه تحصیلی آنان باعث می شود دانش آموزان بعد از نوشتن مقداری ا زآن خسته شوند و غلط نویسی آغاز می گر دد.(آموزشی) 7 – در بعضی اوقات دانش آموزان به علت مشکلات روانی هنگام نو شتن دیکته در افکار خود غو طه ور می شوند و از نوشتن باز می مانند. 8 - وجود حروف هم صدا در ادبیات فا رسی مانند (ص-ث-س) 9 – تند گفته شدن دیکته از سوی معلم باعث خستگی وکم شدن دقت در دانش آموزان می گردد. 10 – ضعف درمهارتهای حرکتی (نارسا نویسی) – بیقراری و تند خویی – خطا د رادراک بصری حروف (حافظه دیداری )- فقر آموزش و عدم تسلط معلم به شیوه های آموزشی مطلوب در هنگام تعلیم نوشتن نشناختن حروف و قوائد نوشتن توسط دانش آموزان نداشتن تمرین لازم و کافی برای نوشتن املا خود می تواند موجب ضعف و نارسایی فراگیر در کسب مهارت نوشتن می شود . انواع اشکالات موجود در دیکته دانش آوزان را پس از تجربه و تحلیل می توان به دو گروه طبقه بندی کرد. یک گروه از اشکالات به مشکلات آموزشی مربوط هستند و از طریق روش تدریس می توان حل کرد و گروه دیگر را از طریق تمرینهای خاصی که می توان به جای رو نویسی های معمول در مدارس در نظر گرفت تا ضمن جلوگیری از هدر رفتن وقت و استعداد دانش آموزان در برطرف کردن اشکالات دیکته بسیار موثر باشند. ⬅️ ارسالی از : سرکارخانم زهرا دالوند مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
💥چندراه برای کلاس ها ✅ یک بار متن را برای دانش آموز . یک بار هم خود او . سپس برای او از همان متن بگیرید. ✅ کلماتی را که در آن ها مشکل دارد برایش کنید یا خودش صداکشی کند ،بعد بنویسید. ✅می توانید کلمات هر درس را روی های مقوایی یا کاغذی به ابعاد 7*10 سانتی متر بنویسید، سپس ابتدا کارت را به او نشان دهید تا بعد کارت را و از او بخواهید تا . ✅ با ترکیب حروف و کلمه سازی کرده و سپس با همان کلمه بنویسد. مثال برای تمرین بالا:جو ؛ جوراب : امین از بازار جوراب خرید. ✅ روی کارت کلماتی را که در نوشتن آن ها دارد را و دانش آموز را راهنمایی کنید تا کارت نام شکل را ، درصورتی که نتوانست از روش های بالا کمک بگیرد. 👌 همکاران و اولیاء گرامی دقت داشته باشید که نوشتن نتیجه ی خواندن است، پس برای نوشتن دانش آموز باید حتما متن را باشد! ⬅️ ارسالی از : سرکارخانم زهرا دالوند مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
رسم ارتفاع و مساحت مثلث و متوازی الاضلاع.pdf
532.2K
🔴 🔵آزمون 📌رسم ارتفاع و مساحت مثلث و متوازی الاضلاع 📌نوع فایل:PDF 🔘طراح : میلاد دریانورد مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
فصل ۶ ریاضی.pdf
3.98M
کلاس چهارم 📒 📌شکل های هندسی 👨‍🏫 طراح : خانم ابوالقاسمی مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
آزمون فارسی فصل 6.pdf
685.8K
🔴آزمون فارسی چهارم 📒 : راه زندگی 🔵درس سیزدهم: لطف حق 🟢درس چهاردهم: ادب از که آموختی؟ 🔴درس پانزدهم: شیر و موش 🖍نوع فایل: PDF 📌طراح : میلاد دریانورد مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
پاسخنامه فصل 6 ریاضی.pdf
7.5M
کلاس چهارم 📒 📌شکل های هندسی 👨‍🏫 طراح : میلاد دریانورد مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
20.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موضوع: قلب هدف: آشنایی دانش آموزان با کار قلب(حیطه شناختی) آشنایی دانش آموزان با عملکرد قلب(نگرشی) آشنایی و شناخت دانش آموزان با قسمت های مختلف قلب(شناختی _نگرشی) تقویت خلاقیت و مشارکت در کار گروهی وتقویت اعتماد به نفس و هماهنگی در انجام کار(مفهومی _کاربردی) بر اساس ساخت تعلیم وتربیت علمی و فناورانه مکان: کلاس درس روش یاددهی و یادگیری: دانش آموز محوری دانش آموز: مهیار خضری وسایل مورد نیاز: پروژکتور، طراحی ساده ازقلب مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
پاسخ آزمون فارسی فصل 6.pdf
753.3K
🔴پاسخ آزمون فارسی چهارم 📒 : راه زندگی 🔵درس سیزدهم: لطف حق 🟢درس چهاردهم: ادب از که آموختی؟ 🔴درس پانزدهم: شیر و موش 🖍نوع فایل: PDF 📌طراح : میلاد دریانورد مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موضوع: دستگاه تنفسی هدف: آشنایی دانش آموزان با کار شش ها(شناختی) آشنایی دانش آموزان با عملکرد دم و بازدم(نگرشی) آشنایی دانش آموزان با قسمت های مختلف دستگاه تنفسی (شناختی-نگرشی) تقویت خلاقانه و مشارکت در کار گروهی تقویت اعتماد به نفس و هماهنگی در انجام کار(کاربردی) بر اساس ساخت تعلیم وتربیت علمی و فناورانه مکان: کلاس درس روش یاددهی و یادگیری: دانش آموز محوری وسایل مورد نیاز: دست ورزی (دستگاه تنفسی) بادکنک، نی، کاغذ رنگی، نایلون مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
پاسخ نامه رسم ارتفاع.pdf
133.9K
🔴 🔵پاسخنامه 📌رسم ارتفاع و مساحت مثلث و متوازی الاضلاع 📌نوع فایل:PDF 🔘طراح : میلاد دریانورد مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
✅ رفتار با دانش آموز ناسازگار مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
✅ رفتار با دانش آموز خجالتی مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98