eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
6.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
228 ویدیو
55 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
❕یکی از معاندین به پاسخ امروز ما در مورد قتل اعرابی هتاک به پیامبر گرامی ص ، توسط علی ع ، اشکال کرده است که در همان روایت ، پیامبر گرامی ص به علی ع فرمود که دیگر چنین کاری را تکرار نکن ( یعنی اهانت کننده به من را اعدام نکن ) حال چگونه ما حکم می کنیم که توهین کننده به پیامبر گرامی ص ، سزایش اعدام است ❗️ 👌استناد معاند به فراز پایانی روایت است که پیامبر گرامی ص ، ضمن تایید عمل علی ع در کشتن فرد هتاک ، از او می خواهد که از آن پس ، دیگر چنین عملی را انجام ندهد ؛ « فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص أَصَبْتَ يَا عَلِيُّ فَلَا تَعُدْ إِلَى مِثْلِهَا ثُمَّ الْتَفَتَ إِلَى الْقُرَشِيِّ وَ كَانَ قَدْ تَبِعَهُ فَقَالَ هَذَا حُكْمُ اللَّهِ لَا مَا حَكَمْتَ بِهِ » « پس رسول خدا فرمود: حكم به درستى كردى اى على امّا ديگر در اين موارد تكرارش منما، سپس رو به مرد قرشى كرده كه به همراه ايشان بود و فرمود: اين حكم خداوند بود نه آنكه تو كردى » 📚الفقیه ج 3 ص 106 ❕ما در پاسخ می گوییم که نهی مذکور ، مقطعی بوده است ، زیرا ، آن زمان ابتدای اسلام بوده است و تازه مسلمانان آن روز ، ظرفیت پذیرش این حکم را نداشتند ، چنان که مرحوم مجلسی اول ، به این مضمون ، اشاره می کند ؛ 📚روضه المتقین ، ج 6 ص 254 ❕اما پس از گذشتن زمان ، حکم مذکور در نهی ، نسخ شد ، و خود پیامبر گرامی ، با توهین کنندگان به خود ، حتی در فتح مکه ، برخورد می کردند ، چنان که در ذیل به این نکته اشاره کردیم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/184 👌شاهد این سخن ، روایتی است که امام باقر ع می فرماید ؛ « مردى از قبيله هذيل رسول خدا را ناسزا مى‏ گفت، به رسول خدا خبر رسيد و گفت كسى هست كه ( زبان او را كوتاه كند؟ ) و با او برخورد کند ؟ دو تن از انصار مدينه برخاستند و گفتند: يا رسول الله، ما آماده ‏ايم. آن دو به راه افتادند تا به محل آن مرد رسيدند و سراغ او را گرفتند تا در نيمه راه مرتع او را دريافتند كه براى سركشى به گوسفندانش مى ‏رفت، به او نزديك شدند و سلام نگفتند، آن مرد پرسيد: شما كه هستيد و نام شما چيست؟ گفتند: تو فلانى فرزند فلانى هستى؟ آن مرد گفت: بلى. آن دو از شتر پياده شدند و گردن او را زدند. ❕( راوی می گوید ) من به ابو جعفر باقر ع گفتم ؛ ❔« بفرمائيد كه اگر در اين روزگار ما كسى يافت شود كه رسول خدا را ناسزا بگويد، بايد او را بكشند؟ ابو جعفر گفت: اگر به جان خود نترسى، بايد او را بکشی » « إِنَّ رَجُلًا مِنْ هُذَيْلٍ كَانَ يَسُبُّ رَسُولَ اللَّهِ ص- فَبَلَغَ ذَلِكَ النَّبِيَّ ص فَقَالَ مَنْ لِهَذَا فَقَامَ رَجُلَانِ مِنَ الْأَنْصَارِ- فَقَالَ نَحْنُ يَا رَسُولَ اللَّهِ- فَانْطَلَقَا حَتَّى أَتَيَا عَرَبَةَ فَسَأَلَا عَنْهُ فَإِذَا هُوَ يَتَلَقَّى غَنَمَهُ فَقَالَ مَنْ أَنْتُمَا وَ مَا اسْمُكُمَا فَقَالا لَهُ أَنْتَ فُلَانُ بْنُ فُلَانٍ قَالَ نَعَمْ فَنَزَلَا فَضَرَبَا عُنُقَهُ قَالَ مُحَمَّدُ بْنُ مُسْلِمٍ- فَقُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ ع أَ رَأَيْتَ لَوْ أَنَّ رَجُلًا الْآنَ سَبَّ النَّبِيَّ ص أَ يُقْتَلُ قَالَ إِنْ لَمْ تَخَفْ عَلَى نَفْسِكَ فَاقْتُلْهُ » 📚الکافی ج 7 ص 267 ❕بر همین اساس ، پیامبر گرامی فرمود ؛ « مَنْ سَبَّ نَبِيّاً قُتِل‏ » « کسی که به پیامبری ، ناسزا گوید ، کشته می شود » 📚وسائل الشیعه ج 28 ص 213 _ بحار الانوار ج 76 ص 222 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
❕ما در گذشته پیرامون آیات سوره طارق ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3566 👌متذکر تفسیر علی بن ابراهیم شدیم که می گوید ؛ « الصُّلْبُ الرَّجُلُ وَ التَّرَائِبُ الْمَرْأَةُ وَ هِيَ صَدْرُهَا » « مقصود از صلب ، مرد است و ترائب اشاره به زن است و مقصود سینه های او است » 📚تفسیر قمی ج 2 ص 415 ❕و یاد آور شدیم که اگر خداوند می گوید انسان از ما بین صلب و ترائب ظهور می کند ، طبق تفسیر علی بن ابراهیم ، یعنی از نسل و تیره مردان ( اشاره به نقش مرد در خلقت فرزند ) و از سینه زنان ( یعنی آب زنان ) . 👌سینه و پستان های زن ، محرک اصلی زن در رسیدنش به ارگاسم و اوج لذت است و وقتی زن با تحریک سینه ، به ارگاسم می رسد ، آب از او خارج می شود ، تحریک زن از طریق سینه و پستان هایش ، نقش اصلی در ارگاسم و انزال زن را ایفا می کند . ❕تعبیر خروج آب زن از سینه هایش ، تعبیری عرفی و کنایی است که اشاره دارد که تحریک زنان و رسیدن او به ارگاسم و خروج آب از او ، از طریق تحریک سینه هایش می باشد ، چنان که کارشناسان می نویسند ؛ «آنچه که بیش از هر چیز زنان را تحریک می کند ، لمس سینه و به ویژه نوک سینه است . سینه ها در بسیاری از موارد می توانند به تنهایی زن را تا مرز ارضا شدن پیش ببرند ... ارگاسم سینه برای زنان یک واقعیت است ... زن ممکن است از طریق تحریک نوک سینه هم به ارگاسم برسد » 🌐https://b2n.ir/b24874 ❕البته روشن است که طبق قاعده مسلم منطقی که می گوید : « اثبات شیء نفی ما عدا نمی کند » ، ارگاسم زن از طریق سینه که مورد اشاره ما واقع شد ، به معنای نفی ارگاسم زن از طرق دیگر نیست ، بلکه سخن ما و تفسیر آیه شریفه بر اساس این دیدگاه ، تنها در مقام بیان یکی از راههای مهم ارگاسم در زن است که با عفت بیان و پوشیده سخن گفتن قرآن نیز همخوانی دارد ، لذا این علت مورد توجه قرآن واقع شده است . 👌ما ارگاسم زن را حصر در تحریک سینه ها نکردیم تا معاند اشکال کند که کلیتوریس در زنان ، موثر در ارگاسم آنان است که مورد اشاره ما واقع نشده است . ❕آیا اگر پزشکان می گویند رعایت فاصله اجتماعی ، نقش مهمی در پیشگیری از کرونا دارد ، به این معنا است که ماسک زدن دیگر تاثیری در پیش گیری ندارد ؟ یا شستن دست ها و ضد عفونی کردن سطوح بی تاثیر است ❗️روشن است که پزشکان تنها یک علت مهم در پیشگیری را بیان کرده اند ، نه آنکه پیشگیری را حصر در آن علت کرده باشند . 👌ما هم تنها به یک علت مهم در ارگاسم زنان اشاره کردیم ، نه آنکه ارگاسم زنان را حصر در این علت کرده باشیم . ❕اگر بیسوادان فضای مجازی توجه بیشتری به قاعده : « اثبات شیء نفی ما عدا نمی کند » ، می کردند ، این اشکالات سطحی را مطرح نمی کردند . @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
❕نظر یکی از کاربران در مورد رسوایی و به جزع و فزع افتادن کانالهای معاند با پاسخهای ما 💪💪💪 👌رسوایی های صورت گرفته ، معاندین و اربابانشان را به تکاپو انداخته است تا جایی که پاسخهای سالهای گذشته ما را خط به خط می خوانند تا بتوانند اشکالی از ما بگیرند ، اما تاکنون راه به جایی نبرده اند و در آینده هم نخواهند برد ، اشکال گیری سطحی آنها نیز ، با پاسخ مجدد ما رو به رو شده و موجب رسوایی و فضاحت بیشترشان می شود .
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
🤔 ❔ردی بر افاضات کانال اسلامگرا در باب اعجاز پیامبران ▪️ادعا: پیامبران برای اثبات ادعای نبوتشان عملی خارق‌العاده است که دیگران از انجام آن عاجزند می‌دهند ▫️پاسخ به ادعا: اولاً بر طبق روایاتتان دجال هم مُرده زنده می‌کند (=عمل خارق العاده). ثانیاً باز هم بنا به اعتقادات خودتان افرادی با تمسک به اجنه اعمال خرق عادت انجام می‌دهند! با این حساب انجام عمل خارق‌العاده از غیر پیامبران هم محتمل است، لذا چنین دلیلی نمی‌تواند مثبت ادعای نبوت کسی باشد! ▪️ادعا: معجزات پیامبر اسلام به صورت متواتر و یقینی نقل شده‌است و جای هیچ شک و شبهه‌ای در آن وجود ندارد! ▫️پاسخ به ادعا: این ادعا نیز باطل است! چرا که بعنوان نمونه، در مورد ادعای شق القمر (نصف کردن ماه) ، از میان کل ساکنان آن قسمت از نیمکره زمین که ماه رؤیت میشد هیچ بنی بشری غیر از مسلمینِ متعبّد ، واقعه‌ی به آن عظمت و اعجاب‌انگیزی را ثبت نکرده‌است ❗️ 💠💠 👌معاند در پاسخ به مطلب ذیل ما در مورد معجزات انبیاء ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3575 ❕اشکالاتی را مطرح کرده است که یک به یک مورد نقد و بررسی قرار می دهیم ؛ 1⃣می گوید طبق ادعای خودتان ، دجال هم می تواند معجزه و عمل خارق العاده انجام دهد و مرده را زنده کند ❗️ 👌معاند در این ادعای خود صادق نیست ، زیرا شیعه نقل نمیکند که دجال چنین توانایی دارد ، بلکه در یک سری از اسرائیلیات و روایات جعلی و اباطیل اهلسنت ، چنین مضامینی از راویانی یهودی الاصل وارد شده است . ❕اهلسنت نقل می کنند که دجال ادعاى ربوبيت مى ‏كند ( سنن ابن ماجه ج 2 ص 1360 ) ، عمر طولانى دارد ، ( صحیح مسلم ج 8 ص 205 ) ، همراه او آب و آتش است. ( صحیح بخاری ج 8 ص 103 ) ، كور را بينا كرده و برص را شفا مى ‏دهد ( مسند احمد ج 5 ص 13 ) ، مرده را زنده مى‏ كند ، ( مسند احمد ج 5 ص 13 )، کسى را مى‏ کشد، آن‏گاه او را زنده مى‏ کند ( مستدرک حاکم ج 4 ص 537 ). ❕مثلا بخاری صراحتا نقل می کند که دجال فردی را می کشد و بعد او را زنده می کند ؛ « فَيَقْتُلُهُ ثُمَّ يُحْيِيه‏ » 📚صحیح بخاری ج 2 ص 223 _ ج 8 ص 104 ❕اما در روایات ما به قدری دجال ، زبون و ناتوان در برابر امام عصر ع معرفی شده است که حضرتش پس از ظهور او را می کشد و زمین را از ظلم و جور و لوث وجود او ، پاکسازی می کند ؛ « يَقُومُ بَعْدَ غَيْبَتِهِ فَيَقْتُلُ الدَّجَّالَ وَ يُطَهِّرُ الْأَرْضَ مِنْ كُلِّ جَوْرٍ وَ ظُلْمٍ » 📚کمال الدین ، ج 2 ص 336 _ اعلام الوری ج 2 ص 197 2⃣می گوید افرادی با تمسک به اجنه ، اعمال خارق عادت انجام می دهند ، بنابراین غیر پیامبران هم می توانند اعمال خارق العاده انجام دهند ❗️ 👌او توجه ندارد که عنوان خارق العاده ، تنها بر معجزه انبیاء ، قابل صدق است ، زیرا چنان که از مفهوم کلمه معجزه استفاده است ، این کلمه از « عجز » می آید ، یعنی معجزات انبیاء به گونه ای است که بشر به هیچ عنوان نمی تواند مانند آن را بیاورد و از انجام مانند آن عاجز است ، چرا که معجزه متكى به نيروى الهى است‏ . ❕ اما کارهایی که برخی از مرتاضان انجام می دهند ، چنین نیست که دیگران در برابر آن عاجز باشند ، بلکه دیگران را هم می توانند مثلا با تمرین و ممارست و تعلیم و ریاضت مانند آن را بیاورند . ❕به همين دليل کارهای مرتاضان قابل معارضه و مقابله به مثل است، و انسان‏هاى ديگرى مى‏ توانند همانند آن را بياورند، و نيز به همين دليل آورنده آن هرگز جرئت نمى‏ كند كه «تحدى» يعنى دعوت به مقابله كند و بگويد هيچ‏كس توانايى انجام آنچه را كه من انجام مى‏ دهم ندارد، در حالى كه معجزات چون قطعاً از هيچ فردی (با نيروى غیر الهی ) ساخته نيست، همواره توأم با تحدّى بوده است، و مثلًا پيغمبر اسلام مى‏ فرموده: «اگر تمام انس و جن جمع شوند كه همانند قرآن را بياورند توانايى ندارند» . ❕و نيز به همين جهت هنگامى كه کارهای مرتاضان در برابر معجزات قرار گيرند به زودى مغلوب مى‏ شوند، و سحر مثلا هرگز با معجزه پهلو نخواهد زد، درست همان‏گونه كه هيچ انسانى قدرت معارضه در برابر پروردگار را ندارد. 👌نمونه اين مسأله در قرآن مجيد به خوبى در داستان موسى و فرعون ديده مى ‏شود كه آنها تمام ساحران را از شهرهاى كشور مصر جمع‏ آورى كردند، و مدتها مقدمه ‏چينى براى ارائه سحر داشتند و نقشه‏ ها ريختند، و سرانجام در يك چشم بر هم زدن در برابر اعجاز موسى عليه السلام هم نقش بر آب شد. 📚پیام قرآن ، ج 7 ص 279 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 3⃣او مدعی شده است که سخن ما که گفتیم معجزات پیامبر گرامی اسلام ص به صورت متواتر نقل شده است ، باطل است ، زیرا در مورد شق القمر ، هیچ فردی غیر مسلمین ، این واقعه را ثبت و ضبط نکرده است ❗️ 👌در پاسخ به این ادعای او هم گفتنی است که معجزه شق القمر از معجزات مسلم پیامبر گرامی ص است که قرآن نیز بر آن صحه گذاشته و می گوید ؛ « قيامت نزديك شد و ماه از هم شكافت. و هر گاه نشانه و معجزه‏ اى را ببينند اعراض كرده مى‏ گويند: اين سحرى است مستمر. - آنها (آيات خدا را) تكذيب كردند و از هواى نفسشان پيروى نمودند و هر امرى قرارگاهى دارد. » ( قمر 1_3) ❕طبق روايات مشهور و متواتر ، « مشركان نزد رسول خدا ص آمدند و گفتند: اگر راست مى‏ گويى و تو پيامبر خدايى ماه را براى ما دو پاره كن! فرمود: اگر اين كار را كنم ايمان مى ‏آوريد؟ عرض كردند آرى- و آن شب، شب چهاردهم ماه بود- پيامبر ص از پيشگاه پروردگار تقاضا كرد آنچه را خواسته ‏اند به او بدهد ناگهان ماه به دو پاره شد، و رسول اللَّه آنها را يك يك صدا مى‏ زد و مى‏ فرمود: ببينيد » 📚مجمع البيان في تفسير القرآن، ج ‏9، ص 282 ❕حال اشکال این است که اگر شق القمر حقيقتى داشت مى ‏بايست با آن همه اهميتى كه دارد در تواريخ جهان ثبت گردد، در حالى كه چنين نيست، و نمى‏ توان باور كرد چنان حادثه‏ اى رخ داده باشد و همه مردم جهان (جز مسلمانان) از آن غافل مانده باشند. 👌ولى براى اين كه روشن شود اين ايراد تا چه اندازه قابل اهميت است بايد تجزيه و تحليلى در روى جهات مختلف اين مسئله صورت گيرد ؛ 🔸اولا ؛ بايد توجه داشت كه ماه همواره در نيمى از كره زمين قابل رؤيت است نه در تمام آن بنابراين نيمى از مردم‏ روى زمين از اين حساب خارج خواهند شد. 🔸ثانياً ؛ در نيمى از همين نيمكره نيز همه مردم يا اكثريت قريب به اتفاق آنها از حوادثى كه در اجرام آسمانى رخ مى‏ دهد غافل و بى خبرند، چون بعد از نيمه شب آنهاست و طبعاً در خوابند، به اين ترتيب تنها يك چهارم مردم جهان مى‏ توانند از چنين حادثه ‏اى باخبر شوند. 🔸ثالثاً ؛ هيچ مانعى ندارد كه در قسمت قابل توجهى از اين نقاط، آسمان ابرى و چهره ماه با ابر پوشيده باشد. 🔸رابعاً ؛ حوادث آسمانى در صورتى توجه افراد را جلب مى‏ كند كه يا مانند صاعقه ‏ها توأم با سرو صدا يا آثار فوق العاده ديگرى باشند، و يا مانند كسوف و خسوف همراه با كم شدن نور، آن هم براى كى مدت نسبتاً طولانى، در چنين صورتى البته نظرها را به خود جلب مى‏ كند. ❕اما اگر كره ماه بدون مقدمه قبلى و بدون هيچ عكس العمل ديگر از قبيل كم شدن نور و مانند آن فقط براى چند لحظه انشقاق پيدا كرده، سپس التيام يابد كمتر نظرى را به خود جلب مى‏ كند . ❔ آيا ما در شبهاى عادى كه ماه مطابق معمول در آسمان مى ‏درخشد هيچ به آن خيره مى‏ شويم و در وضع آن كنجكاوى مى ‏كنيم؟ ❕آرى تنها دانشمندانى كه اجرام آسمانى و ماه را رصد مى ‏كنند و يا كسانى كه تصادفاً چشم آنها به آسمان بيفتد از چنين جريانى ممكن است باخبر شوند، و عده‏ اى ديگر را باخبر سازند. 🔸خامساً ؛ وسائل ثبت مطالب تاريخى و نشر آن در آن زمان بسيار محدود بود. تعداد باسواد كم، كتابها خطى، و تعداد آن ناچيز، و مثل امروز نبود كه يك حادثه مهم، برق آسا به وسيله راديوها و مطبوعات و تلويزيون‏ها در سراسر جهان انتشار يابد. 🔸سادساً ؛ تاريخ گذشته آن طور كه بعضى از خوشبين‏ها تصور مى‏ كنند در تمام جهات روشن و آشكار نيست، بلكه مملو ازنقاط تاريك و مبهم است. مثلا «زرتشت» يكى از شخصيتهاى معروف تاريخى است كه مركز نفوذ او قسمت مهمى از دنياى متمدن آن زمان بود، اما تاريخ او امروز از تمام جهات تاريك و مبهم است، تاريخ تولد، وفات، محل تولد و ساير مشخصات زندگى، حتى به عقيده بعضى، اصل وجود او مجهول و تاريك مى ‏باشد . 📚ترجمه اوستا ، جلیل دوستخواه ، ج 1 ص 14 _ 15 _ 16 ❕جائى كه كشورهاى متمدن آن زمان در مورد حفظ و ضبط تواريخ مربوط به خود تا اين اندازه بى اعتنا باشند، تعجب ندارد اگر اروپائيان كه در آن زمان دوران تاريك «قرون وسطى» را مى‏ گذراندند به ضبط چنين حادثه‏ اى، در صورت اطلاع، علاقه خاصى نشان نداده باشند. 👌ما به طور قطع مى ‏دانيم در طول تاريخ بشر صدها زلزله نابود كننده و طوفان وحشتناك رخ داده كه شهرها و آباديها وسيعى را ويران نموده است در حالى كه تاريخ همه آنها را ضبط نكرده و به خاطر ندارد. ❕با توجه به اين جهات از عدم ذكر اين حادثه در تواريخ‏ اسلامى زياد نمى‏ توان تعجب نمود و آن را دليل بر عدم وقوع اين حادثه دانست. 📚معراج - شق القمر - عبادت در قطبين : مکارم شیرازی : ص 113 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
👌شبهه افکن به روایتی از پیامبر گرامی ص استناد کرده و مورد اشکال قرار داده است که مطابق آن پیامبر گرامی ص فرموده اند که عطسه نشانه صدق سخن است ، در ذیل در مورد این روایت توضیح داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/350
❕معاند آیه قرآن را طبق سخن واعظ کاشفی در تفسیرش مورد توجه قرار داده که باید به اهل کتاب در هنگام گرفتار جزیه ، پس گردنی زد و این است تفسیر آیه شریفه « هم صاغرون » ، در حالی که چنین تفسیری از آیه شریفه کاملا مردود و خلاف روایات اهلبیت علیهم السلام است ، چنان که در ذیل گفته ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/441 👌واعظ کاشفی نیز ، طبق بیان شهید مطهری ، یک فرد دروغگو و بوقلمون صفتی بوده است که در میان شیعیان خودش را شیعه و در میان سنیان خودش را سنی حنفی معرفی می کرد ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2251 ❕و تفسیرش هم مطابق با مذهب اهلسنت بوده و بر امامان اهلسنت در همان کتاب ، درود و رحمت می فرستد .
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
🤔 🔴 توصیه‌ی قرآن به تحقیر و اهانت شدید به مسیحیان و یهودیان! یکی از آیات بحث برانگیز قرآن آیه ۲۹ سوره توبه است: قَاتِلُوا الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَلَا بِالْيَوْمِ الْآخِرِ وَلَا يُحَرِّمُونَ مَا حَرَّمَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَلَا يَدِينُونَ دِينَ الْحَقِّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ حَتَّى يُعْطُوا الْجِزْيَةَ عَنْ يَدٍ وَهُمْ صَاغِرُونَ ﴿۲۹﴾ : با كسانى از اهل كتاب كه به خدا و روز بازپسين ايمان نمى ‏آورند و آنچه را خدا و فرستاده‏ اش حرام گردانيده‏ اند حرام نمى دارند و متدين به دين حق نمى‏ گردند كارزار كنيد تا با [كمال] خوارى به دست ‏خود جزيه دهند (۲۹) اما مصداق «وَهُمْ صَاغِرُونَ» در آیه چیست؟! پس گردنی زدن به ایشان در حین دریافت جزیه! ↓↓↓ « و ایشان خوارشدگان باشند(وَهُمْ صَاغِرُونَ) » یعنی جزیه به دست خود آرند و نشینند تا وقتی که تسلیم کنند، یا از ایشان جزیه بگیرند و گردن ایشان را با سیلی فرو کوبند (پس گردنی بزنند!) 📚منبع: تفسیر حسینی (مواهب علّیه) ٫ تالیف مولانا حسین واعظ کاشفی ٫ ج۱ ٫ ص۵۴ در تصوير بالا ميبينيد كه ملا ، واعظ كاشانى از علماى بزرگ شيعه را دروغگو و شياد خطاب ميكند. جالب اينكه همين ملا واعظ كاشانى كسى است كه اكثر داستان كربلا و روضه هاى آنرا تدوين كرده و به خورد امثال همين ملاى بى وجود كرده است ❗️❗️ 💠💠 👌در رابطه با آیه شریفه مورد استناد معاند ، ما در گذشته بحث مفصلی داشته ایم و دیدگاه شیعه در مورد آیه مذکور را توضیح داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/441 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/777 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1377 👌معاندین به سخن واعظ کاشفی استناد کرده اند که ایشان در تفسیر آیه مذکور گفته اند که مقصود از « هم صاغرون » ، آن است که اهل کتاب باید در هنگام تحویل جزیه ، نشسته باشند و مسلمان ایستاده ، یا مسلمان به اهل کتاب در هنگام دریافت جزیه ، پس گردنی بزند ❗️ 👌ما گفتیم که این سخن واعظ کاشفی ، موافق با عقیده و روایات اهلسنت است و آقای کاشفی ، تفسیرش را مطابق با عقاید اهلسنت نوشته است و بر امامان اهل سنت درود و رحمت فرستاده است ، چنان که در کتاب ریاض العلماء در مورد او می خوانیم ؛ « اكثر تصانيفه سيما تفسيراه مؤلفة على طريقة أهل السنة » « اکثر تصانیف کاشف واعظی ، خصوصا دو تفسیرش ، بر طریقه اهلسنت نوشته شده است » 📚رياض العلماء و حياض الفضلاء، ج ‏2، ص: 186 ❕لذا شهید مطهری در مورد واعظ کاشفی می گوید ؛ « تاريخش را كه انسان مى‏ خواند، معلوم نيست كه او شيعه بوده يا سنى، و مثل اينكه اساساً يك مرد بوقلمون صفتى هم بوده است، در ميان شيعه‏ ها خودش را يك شيعه صد در صد متصلّبى نشان مى‏ داده و در ميان سنى‏ ها خودش را حنفى نشان مى ‏داده است. اصلًا اهل بيهق و سبزوار است. سبزوار مركز تشيّع بوده است و مردم آن هم فوق‏ العاده متعصب در تشيّع. اينجا كه در ميان سبزواريها بود، يك شيعه صد در صد شيعه بود. بعد مى ‏رفت هرات. (مى ‏گويند شوهر خواهر عبد الرحمن جامى يا باجناق او بود.) آنجا كه مى ‏رفت، به روش اهل تسنن بود. ❕... من نمى ‏دانم اين بى‏ انصاف چه كرده است! من وقتى اين‏ كتاب ( روضه الشهداء ) را خواندم، ديدم حتى اسمها جعلى است؛ يعنى در ميان اصحاب امام حسين اسمهايى را مى ‏آورد كه اصلًا چنين آدمهايى وجود نداشته‏ اند؛ در ميان دشمنها اسمهايى مى‏برد كه همه جعلى است؛ داستانها را به شكل افسانه در آورده است‏ ... » 📚مجموعه آثار ج 17 ص 95 ❕مضمون سخن شهید مطهری در مورد واعظ کاشفی ، در کتاب اعیان الشیعه نیز مورد اشاره قرار گرفته است ؛ 📚اعیان الشیعه ج 6 ص 121 🔸ادامه 👇