💠ادامه 👇👇👇
❕این روایت را مرحوم ابن شهر آشوب به نقل از احمد بن حنبل بیان می دارد , اما تنها تا فرازی که مربوط به امام حسین ع است نقل می کند و فرازی را که مربوط به محسن ع است را نقل نمی کند :
📚مناقب آل ابی طالب ج ٣ ص ٣٩٧
❗️حال ملحد دوزاری ظلماتی مدعی شده است که مرحوم ابن شهر آشوب تحریف و جعل کرده است و چرا تمام روایت را نقل نکرده است !!!!
👌او این قدر بیسواد است که نمی داند : مرحوم ابن شهر آشوب روایت را در باب و فصلی نقل می کند که مربوط به فضائل امام حسن و امام حسین علیهما السلام است : 👈فصل في معالي أمورهما ع👉
📚مناقب آل أبي طالب عليهم السلام (لابن شهرآشوب)، ج3، ص: 393
https://lib.eshia.ir/12566/3/393/%D9%81%D8%B5%D9%84_%D9%81%DB%8C_%D9%85%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C_%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B1%D9%87%D9%85%D8%A7
❕چون ابن شهر آشوب در مقام نقل روایات در مورد مناقب امام حسن و امام حسین ع بوده است , روایت احمد بن حنبل را هم تا آن فرازی که مربوط به این دو است نقل می کند و آن فرازی که مربوط به محسن ع است را نقل نمی کند چون خارج از موضوع بحثش بوده است , این عملکرد که مصداق جعل و تحریف نیست !!!!
👌مثلا قرآن هزاران آیه دارد که ما از هر آیه ای در موضوعی استفاده می کنیم , عاقلی می تواند اشکال کند که چرا وقتی فلان آیه را خواندی , آیات بعدی را که در موضوعات دیگر است , نخواندی و تو تحریف کردی !!!!
❕ روشن است که انسان عاقل چنین اشکالی را نمی کند , زیرا می گوید که در موضوع بحثش به آیه ای استناد کرد که مرتبط با بحثش بود و لزومی نیست که تمام آیات قرآن در موضوعات مختلف را نقل کند !!!!
👌یا مثلا خطیبی یک ساعت در موضوعات مختلف صحبت می کند , ما بخشی از سخن او را که در موضوعی است برای دیگری نقل می کنیم و دیگر سخنان او را که در موضوعات دیگر است , نقل نمی کنیم , کجای این قضیه تحریف است !!!!!
❕خود ملحد ظلمات بارها بخشی از کلام رهبری را که در موضوعی بوده است , مورد اشکال قرار داده است و متعرض سایر جملات رهبری نشده است , خب وقتی به او اشکال کنیم که چرا چنین می کنی تو اهل تحریفی !!!! پاسخ می دهد که من به بخشی از جملات رهبر استناد کردم که در موضوع مد نظرم بود , این که تحریف نیست !!!!
👌در ذیل ببینید که ملحد ظلماتی به فرازهایی از جملات رهبری استناد کرده است نه تمام کلام رهبری !!!!
💠https://t.me/Talkhis_porseman/25
❕یا مثلا بخاری نقل می کند که پیامبر گرامی ص فرمود :
«إِنَّ أَحَدَكُمْ يُجْمَعُ خَلْقُهُ فِي بَطْنِ أُمِّهِ أَرْبَعِينَ يَوْمًا، ثُمَّ يَكُونُ عَلَقَةً ، مِثْلَ ذَلِكَ، ثُمَّ يَكُونُ مُضْغَةً مِثْلَ ذَلِكَ، ثُمَّ يَبْعَثُ اللَّهُ مَلَكًا، فَيُؤْمَرُ بِأَرْبَع كَلِمَاتٍ، وَ يُقَالُ لَهُ: اكْتُبْ عَمَلَهُ، وَ رِزْقَهُ، وَ أَجَلَهُ، وَ شَقِيٌّ، أَوْ سَعِيدٌ، ثُمَّ يُنْفَخُ فِيهِ الرُّوحُ، فَإِنَّ الرَّجُلَ مِنْكُمْ، لَيَعْمَلُ حَتَّى مَا يَكُونُ بَيْنَهُ وَ بَيْنَ الْجَنَّةِ إِلَّا ذِرَاعٌ، فَيَسْبِقُ عَلَيْهِ كِتَابُهُ، فَيَعْمَلُ بِعَمَلِ أَهْلِ النَّارِ، وَ يَعْمَلُ حَتَّى مَا يَكُونُ بَيْنَهُ وَ بَيْنَ النَّارِ إِلَّا ذِرَاعٌ، فَيَسْبِقُ عَلَيْهِ الْكِتَابُ، فَيَعْمَلُ بِعَمَلِ أَهْلِ الْجَنَّةِ». "
📚صحیح بخاری ج ٥ ص ٢٧٢ طبع مصر
❕علمای اهلسنت هر یک به فرازهایی از این روایت که در موضوع بحث آنها بوده استناد کرده اند , و تمام روایت را نقل نکرده اند , مثلا فخر رازی , بزرگ مفسر اهلسنت تنها فراز اول روایت را نقل می کند : " في قوله صلى الله عليه وسلم : " يجمع خلق أحدكم في بطن أمه أربعين يوماً "
📚تفسیر فخر رازی ج 28 ص 16
https://lib.eshia.ir/41730/28/16/%D8%AE%D9%84%D9%82_%D8%A7%D8%AD%D8%AF%DA%A9%D9%85_%D9%81%DB%8C_%D8%A8%D8%B7%D9%86_%D8%A7%D9%85%D9%87
❗️حال اهلسنت می پذیرند که ما بگوییم بزرگترین مفسر آنان اهل جعل و تحریف بوده است !!!! روشن است که خیر , آنان می گویند که فخر رازی فرازی از روایت را نقل کرده است که مرتبط با موضوع بحثش بوده است , این که جعل و تحریف نیست .
👌به هر حال بار دیگر شاهد رسوایی ملحد ظلمات بودیم اما او از این رسوایی ها درس نمی گیرد تا یاد بگیرد که اگر می خواهد اشکالی کند , بیشتر مطالعه و تحقیق کند تا چنین ضایع و سر افکنده نشود !!!!!
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
❗️برخی از جوجه وهابیون کانالی زده اند تا تناقضات فقه شیعه را بیان کنند !!!!
👌ما انشاء الله سر فرصت تک به تک مطالب آنان را بررسی می کنیم و از آنان می خواهیم که یا پاسخهای ما را رد کنند یا اذعان کنند که خطا و اشتباه کرده اند !!!! با توجه به اینکه خودشان می گویند قصدشان بحث محترمانه است .
❗️نمونه نقد ما به مطلبشان 👇👇👇👇
شیعه پاسخ
❗️برخی از جوجه وهابیون کانالی زده اند تا تناقضات فقه شیعه را بیان کنند !!!! 👌ما انشاء الله سر فرصت
پاسخی به وهابی در مورد تناقض در فقه شیعه ( نجاست یا عدم نجاست آب حمام ) !!!!!
🤔#پرسش :
❓تناقضات فقه شیعه !!!!
▬▭▬▭▬▭▬▭▬▭▬▭▬
🔺 امام باقر [يا صادق] : اگر در حمّام [عمومی] یک شخصِ جُنُب بود، یا حتی احتمال وجود یک جُنُب بود؛ نمیتوان از آب حمّام، غسل کرد.
🔺 امام صادق : اگر در حمّام [عمومی] یک شخصِ جُنُب بود، میتوان از آب حمّام، غسل کرد.
▬▭▬▭▬▭▬▭▬▭▬▭▬
1⃣ الْحُسَيْنُ بْنُ سَعِيدٍ عَنْ صَفْوَانَ عَنِ الْعَلَاءِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ أَحَدِهِمَا {عَلَيْهِمَا السَّلَامُ} قَالَ : سَأَلْتُهُ عَنْ مَاءِ الْحَمَّامِ. فَقَالَ «ادْخُلْهُ بِإِزَارٍ وَلَا تَغْتَسِلْ مِنْ مَاءٍ آخَرَ إِلَّا أَنْ يَكُونَ فِيهِ جُنُبٌ أَوْ يَكْثُرَ أَهْلُهُ فَلَا تَدْرِي فِيهِمْ جُنُبٌ أَمْ لَا».
📚 تهذيب الأحکام 379/1
✅ صحيح [ملاذ الأخیار ١٠٠/٣]
2⃣ الْحُسَيْنُ بْنُ سَعِيدٍ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ أَبِي أَيُّوبَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ قَالَ : قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ {عَلَيْهِ السَّلَامُ} : الْحَمَّامُ يَغْتَسِلُ فِيهِ الْجُنُبُ وَغَيْرُهُ، أَغْتَسِلُ مِنْ مَائِهِ؟ قَالَ : «نَعَمْ لَا بَأْسَ أَنْ يَغْتَسِلَ مِنْهُ الْجُنُبُ، وَلَقَدِ اغْتَسَلْتُ فِيهِ ثُمَّ جِئْتُ فَغَسَلْتُ رِجْلِي وَمَا غَسَلْتُهُمَا إِلَّا مِمَّا لَزِقَ بِهِمَا مِنَ التُّرَابِ».
📚 تهذيب الأحکام 378/1
✅ صحيح [ملاذ الأخیار ٩٩/٣] ❗️❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌متاسفانه جوجه وهابیون فضای مجازی با این نوع از اشکال کردن , پوشالی بودن و سست بودن منطق خود را بیش از پیش به همگان نشان می دهند .
❕مقدمه :
❗️منطقیین می گویند که برای تحقق تناقض شروطی لازم است , این شروط را به این شعر آورده اند :
« در تناقض، هشت وحدت شرط دان ، وحدت «موضوع» و «محمول» و «مكان» ، وحدت «شرط» و «اضافه»، «جزء و كلّ» «قوه» و «فعل» است در آخر «زمان» "
📚فرهنگ اصطلاحات منطقی ص ٦٨
👌بنابراین برای تحقق تناقض وحدت در مکان هم شرط است , وحدت مکان را چنین مثال می زنند :
" وحدت مكان: اگر دو قضيه از حيث مكان مختلف بودند باز متناقض نخواهند بود؛ مانند : «زمين حاصلخيز است» و «زمين حاصل خيز نيست» كه در اولى مراد زمينى است كه در كنار دريا، اطراف شهر يا روستا و آبادى است و محصول فراوانى از آن برداشت مىشود و در دومى مراد سرزمينهايى است كه در صحرا، كوير و بيابانهاى بىآب و علف قرار دارد و لا يخرج الاّ نكدا، و هردو صادقند. "
📚شرح منطق مظفر , خراسانی , ج ١ ص ٤٣١
👌پاسخ به وهابی :
❕در روایات ما آمده است که در حمام های عمومی , اگر حوض آبی که افراد خود را در آن شستشو می دهند , متصل به یک منبع جوشان باشد و ماده داشته باشد , در این صورت با برخورد به نجاست نجس نمی شود , و انسان می تواند در آن آب غسل کند , اگر چه به آن آب نجاست رسیده باشد .
👌امام باقر ع فرمود :
" آب حمام اگر دارای ماده و منبع باشد , نجس نمی شود " "عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: مَاءُ الْحَمَّامِ لَا بَأْسَ بِهِ إِذَا كَانَتْ لَهُ مَادَّةٌ "
📚التهذيب ج ١ ص ٣٧٣
❕از امام ع سوال می کردند که در حوض حمام افراد متعددی خود را می شویند و یهودی و مسیحی و جنب و غیر جنب معلوم نیست , حال تکلیف چیست , آیا می توان از آن آب غسل کرد ? امام ع پاسخ می داد : " بله غسل کن و از آب دیگری غسل نکن , زیرا همان آب حوض حمام طاهر است " " سُئِلَ عَنِ الرِّجَالِ يَقُومُونَ عَلَى الْحَوْضِ فِي الْحَمَّامِ لَا أَعْرِفُ الْيَهُودِيَّ مِنَ النَّصْرَانِيِّ وَ لَا الْجُنُبَ مِنْ غَيْرِ الْجُنُبِ قَالَ تَغْتَسِلُ مِنْهُ وَ لَا تَغْتَسِلُ مِنْ مَاءٍ آخَرَ فَإِنَّهُ طَهُورٌ. "
📚التهذیب ج ١ ص ٣٧٨
❕بنابراین حوض حمام که دارای ماده و منبع است , به ملاقات با نجس , نجس نمی شود و انسان هم می تواند از آن حوض غسل کند , حتی اگر نجاست به آن آب رسیده باشد .
💠#ادامه 👇
💠ادامه 👇
👌حال در نقلی آمده است که امام ع می گوید که از همان حوض حمام غسل کن و از آب دیگری غسل نکن , مگر آنکه در حوض حمام جنب غسل کرده باشد , یا افراد زیادی باشند که جنب از غیر جنب معلوم نباشد : "عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ أَحَدِهِمَا ع قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنْ مَاءِ الْحَمَّامِ فَقَالَ ادْخُلْهُ بِإِزَارٍ وَ لَا تَغْتَسِلْ مِنْ مَاءٍ آخَرَ إِلَّا أَنْ يَكُونَ فِيهِمْ جُنُبٌ أَوْ يَكْثُرَ أَهْلُهُ فَلَا يُدْرَى فِيهِمْ جُنُبٌ أَمْ لَا. "
📚تهذیب الاحکام ج ١ ص ٣٧٩
👌بنابراین در نقلی می گوید که می توان از حوض حمامی غسل کرد که جنب در آن غسل کرده است و در نقلی می گوید که اگر جنب غسل کرده است , نمی توان از آن حوض غسل کرد ? آیا این تناقض نیست !!!!
❕پاسخ می گوییم خیر , آنجایی که امام ع می گوید که می توان از حوض حمام برای غسل استفاده کرد حتی اگر جنب در آن غسل کرده است , منظور امام ع حوض حمامی است که دارای منبع و ماده است , زیرا توضیح دادیم که حوض حمام اگر دارای منبع و ماده باشد , نجس نمی شود .
❗️آنجایی که می گوید نمی توان از آن حوض حمام غسل کرد , ناظر است به حوض حمامی که متصل به ماده و منبع نیست و با غسل جنب نجس شده است .
👌بنابراین وحدت مکان محقق نشده است تا تناقضی باشد , قضیه در یک مورد حوض حمامی است که در محل اتصال به منبع و ماده باشد و قضیه در دیگری حوض حمامی است که در محل اتصال به منبع و ماده نباشد , چنان که خود شیخ طوسی هم به این نکته تصریح می کند :
"فَهَذَا الْخَبَرُ مَحْمُولٌ عَلَى أَنَّهُ إِذَا لَمْ يَكُنِ الْمَاءُ لَهُ مَادَّة "
📚تهذيب الأحكام (تحقيق خرسان)، ج1، ص: 379
❕نکته :
👌مقصود از جنب در روایات فوق الذکر , جنبی است که در بدنش عین نجاست است و الا جنب به خودی خود نجس نیست تا موجب نجاست حوض حمام شود :
" و التحقيق ان الأظهر في الجواب هو الحمل على وجود النجاسة في بدن الجنب "
📚الحدائق الناضرة في احكام العترة الطاهرة، ج1، ص: 444
❕یک مثال از قرآن و پرسش از وهابی :
👌خداوند در آیه ای می فرماید : " فَيَوْمَئِذٍ لا يُسْئَلُ عَنْ ذَنْبِهِ إِنْسٌ وَ لا جَان " " در آن روز هيچكس از انس و جن از گناهش سؤال نمىشود. " ( الرحمان ٣٩ )
❕در این آیه می فرماید که از جن و انس در روز قیامت سوال نمی شود , در حالی که در آیات دیگر می فرماید که سوال می شود !!!!!
👌در آيه 24 صافات می فرماید :
" و قفوهم انهم مسئولون:" آنها را متوقف سازيد كه بايد از آنها سؤال شود"
👌و در آيه 92- 93 سوره حجر می فرماید :
" فَوَ رَبِّكَ لَنَسْئَلَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ عَمَّا كانُوا يَعْمَلُونَ " "به پروردگارت سوگند كه از همه آنها سؤال مىكنيم از كارهايى كه انجام مىدادند"
❓وهابی به این تناقض چه پاسخ می دهد ??? روز قیامت سوال می شود یا نمی شود !!!! هر پاسخی که تو به ما بدهی , ما هم به پاسخ اشکال تو همان پاسخ را می دهیم !!!!
👌علمای اهلسنت پاسخ می دهند که وحدت مکانی در آیات مورد بحث تحقق نیافته است تا تناقضی باشد , آنجایی که خداوند می گوید از گناهکاران سوال نمی شود ناظر به یک مکان و یک موقف از مواقف قیامت است , و آنجایی که می گوید سوال و پرسش می شود , یعنی در مکانها و مواقف دیگر سوال می شود , زیرا در قیامت مواقف متعددی است !!!!!
❕" لا يسأل في أول أحوال حضورهم يوم القيامة لما يلحقهم من الدهش و الذهول ثم يسئلون في وقت آخر "
📚أحكام القرآن (الجصاص)، ج5، ص: 299
❕" فهذا في حال و ثم حال يسأل الخلائق عن جميع أعمالهم "
📚تفسير القرآن العظيم (ابن كثير)، ج7، ص: 460
❕" هذا في موقف، و ما دل على السؤال من نحو قوله تعالى: فَوَ رَبِّكَ لَنَسْئَلَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ [الحجر: 92] في موقف آخر "
📚روح المعاني في تفسير القرآن العظيم، آلوسی , ج14، ص: 113
❕" أن للآخرة مواطن. فلا يسأل في موطن، و يسأل في موطن "
📚مفاتيح الغيب، فخر رازی , ج29، ص: 366
👌در موضوع مورد اشکال وهابی نیز پاسخ از همین قرار است , آنجایی که سخن از عدم نجاست است , مربوط می شود به آب حمامی که دارای منبع است و آنجایی که سخن از نجاست است , مربوط می شود به آب حمامی که دارای منبع نیست .
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
شیعه پاسخ
خلاصه ای از بحث ما با سر دسته ملحدین که در تلگرام در جریان است !!!!
▫️١ _ ملحد در ابتدا تحدی کرد که تصویر صفحات آدرسهای داده شده در مورد حضرت محسن ع و لینک کتاب و مطالعه آنلاین کتابهای مربوطه را ارائه دهیم تا بتواند تحقیق کند و همینطور اثبات کنیم که صاحبان کتابهای مورد استناد مذکور سنی اند !!!!!
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/14547
▫️٢ _ ما هم درخواست و تحدی او را مو به مو اجابت کردیم و پاسخ گفتیم :
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/14548
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/14549
▫️٣ _ ملحد که با پاسخ قاطع ما مواجه شد , در صدد انکار بر آمد که من نگفتم در مورد صاحبان کتابهای مذکور بحث کنید که سنی اند ,یا خیر , شما متن و تصویر کتابها را هم ارائه ندادید !!!!!
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/14550
▫️٤ _ ما به او پاسخ دادیم که چرا دروغ می گویی , هم تصویر کتابها را ارائه دادیم و هم ثابت کردیم که صاحبان کتابهای مذکور سنی اند , برای فرار از پاسخگویی چرا چرند می گویی !!!!
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/14551
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/14553
▫️٥ _ ملحد در ادامه به استناد ما به نقل قول ابن شهر آشوب از ابن قتیبه عالم بزرگ اهلسنت اشکال وارد کرد , ابن شهر آشوب گفته بود که ابن قتیبه در کتاب معارف خود , سقط شدن محسن ع توسط قنفذ را بیان کرده است , اما در چاپهای کنونی این سخن از کتاب معارف حذف شده است .
❗️ملحد چنین گفت : بايد اثبات كند اين مطلب به همين صورت كه ادعا كرده قبلا در كتاب ابن قتيبه وجود داشته و حالا سانسور شده است و تنها راهش ارائه تصوير يا لينكى از همان منبع قديمى و تحريف شده ميباشد !!!!
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/14556
▫️٦ _ ما ثابت کردیم که ابن شهر آشوب در نزد اهلسنت انسانی راستگو و صادق و پرهیزگار است , لذا قول او برای اهلسنت حجت است , گذشته از آنکه گنجی شافعی عالم بزرگ اهلسنت هم تصریح می کند که ابن قتیبه قائل به سقط شدن محسن ع بوده است و همان نقل قول ابن شهر آشوب را تایید می کند !!!
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/14557
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/14558
▫️٧ _ ملحد که در برابر این پاسخ قاطع خودش را بی جواب می دید , در یک فرار کردنی دیدنی چنین گفت : "به من چه که اهل سنت در مورد ابن شهر آشوب چه گفته اند ? مگر من پیرو آنها هستم " !!!!!
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/14559
▫️٨ _ ما در پاسخ او گفتیم که چرا از پاسخگویی فرار می کنی !!!! وقتی به استناد ما به منبع اهلسنت اشکال می کند , باید منتظر پاسخ ما طبق مبانی اهلسنت باشد , اگر منابع اهلسنت به تو ربطی ندارد , از ابتدا چرا به استناد ما به منبع اهلسنت اشکالی کردی !!!! تو که می گویی منابع اهلسنت به تو ربطی ندارد !!!!
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/14560
▫️٩ _ ملحد که دید سخن ضایعی گفته است , باز در مقام پاسخ بر آمد و گفت که بحث گنجی شافعی ربطی به من ندارد و این که عالمان اهلسنت خودشان ابن شهر آشوب را مدح نکرده اند , بلکه از دیگری نقل قول کرده اند !!!!
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/14565
▫️١٠ _ ما پاسخ دادیم که ملحد اصلا جرات ندارد که به بحث گنجی شافعی وارد شود , زیرا جوابی برای آن ندارد , گنجی شافعی عالم بزرگ اهلسنت به مانند ابن شهر آشوب , تصریح کرده بود که ابن قتیبه معتقد بوده است که محسن ع سقط شده بود , اما ملحد چون جوابی نسبت به این موضوع ندارد می گوید بحث گنجی شافعی بحث انحرافی است و اصلا وارد آن بحث نمی شود .
❗️رسوایی دیگر ملحد آن است که نمی داند که وقتی یک عالمی در مدح و ذم عالمی دیگر , نقل قولی بیان می دارد و آن را رد نمی کند , یعنی خودش هم قائل به آن مدح و ذم است . ذهبی و سایر علمای تراجمی هم معمولا در مدح افراد نقل قولهای دیگران را بیان می دارد و از طریق دیگران فرد مورد نظرش را مدح می کند , شما اگر مطالعه ای در نوشته های ذهبی داشته باشید به خوبی این قضیه روشن می شود .
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/14566
▫️١١ _ باز ملحد مدعی شد که صفدی عالم بزرگ اهلسنت در مورد ابن شهر آشوب فقط از ابن ابی طی نقل قول کرده است و خودش ابن شهر آشوب را مدح نکرده است !!!!
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/14568
▫️١٢ _ ما پاسخ دادیم که صفدی با صراحت خودش ابن شهر آشوب را می ستاید , چرا دروغ می گویی !!!! صفدی با تعبیر " صدوق اللهجه " با صراحت تصریح به صداقت و راستگویی ابن شهر آشوب می کند , اما ملحد اصلا این بخش از کلام صفدی را ترجمه نمی کند !!!!
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/14569
▫️١٣_ و نیز گفتیم که داودی عالم بزرگ اهلسنت هم با صراحت ابن شهر آشوب را می ستاید , اما ملحد هیچ پاسخی برای آن ندارد !!!!
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/14570
❗️ادامه 👇
▫️١٤ _ ملحد باز ادعای خود را تکرار می کند که علمای اهلسنت ابن شهر آشوب را ستایش نکرده اند , تنها از دیگری نقل قول کرده اند !!!!
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/14575
▫️١٥ _ ما باز در پاسخش گفتیم که این قضیه از مسلمات بحث تراجمی است که عالمی که در این رابطه کتاب می نویسد , از طریق نقل قولها یک عالم دیگر را معرفی می کند و او را مدح و ذم می کند , حال ملحد بیسواد که این قضایا سرش نمی شود , مکرر می گوید که افرادی چون ذهبی یا ابن حجر , خودشان ابن شهر آشوب را مدح نکرده اند و از دیگران نقل قول کرده اند !!!!!
❗️ما برای این که دهان این یاوه گوی را ببندیم و ضربه آخر را به او وارد کنیم , با مطالب کانال خودش , او را رسوا می کنیم . در ادامه با استناد به مواردی از سخنان خود ملحد نشان دادیم که نقل قول ذهبی و ابن حجر را به عنوان کلام خود این دو عالم بیان کرده بود . به او گفتیم که یا باید قبول کند که دروغ گفته است یا همان پاسخ ما را باید بپذیرد که علمای تراجم در شرح حال افراد با بیان اقوال دیگران , نظر خود را بیان می دارند !!!!
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/14576
▫️١٦ _ ملحد بدون آنکه به اشکالات وارد پاسخ گوید , وارد بحث دیگری شد و در ادامه اشکال کرد که در کتاب انساب الاشراف آمده است که محسن ع در کودکی مرد , چرا می گویید سقط شد و ادامه داد که ابن شهر آشوب هم انسان موجهی نبوده است و روایت احمد بن حنبل را تحریف کرده است !!!!
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/14582
▫️١٧ _ ما در پاسخش گفتیم که خودمان روایت انساب الاشراف را آوردیم که محسن ع در کودکی مرد , این یعنی سقط نشد , ابتدا به دنیا آمد سپس مرد !!!!!خب در این صورت چرا ما به این نقلها استناد کردیم !!!!!
❗️برای آنکه پاسخ کسانی را بدهیم که از اساس منکر وجود فرزندی به نام محسن ع برای حضرت زهرا سلام الله علیها بودند !!!!! وهابیون فضای مجازی اصل وجود محسن ع را منکرند و مدعی اند که شیخ مفید نیز این دیدگاه را داشته است , یا خود ملحد هم سقط شدن محسن ع را افسانه می داند , در حالی که مزی عالم بزرگ اهلسنت نقل می کند که محسن ع سقط شد , ما برای آنکه پاسخ این یاوه گویان را بدهیم که از اساس منکر محسن ع یا سقط شدن او هستند , به مستندات فوق الذکر استناد کردیم !!!!
💠 https://t.me/Rahnamye_Behesht/14583
❗️در مورد ابن شهر آشوب هم گفتیم که او در مقام نقل روایات در مورد مناقب امام حسن و امام حسین ع بوده است , روایت احمد بن حنبل را هم تا آن فرازی که مربوط به این دو است نقل می کند و آن فرازی که مربوط به محسن ع است را نقل نمی کند چون خارج از موضوع بحثش بوده است , این عملکرد که مصداق جعل و تحریف نیست !!!!
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/14585
▫️١٨ _ ملحد باز از این بحث فرار کرد و پاسخی نداد و وارد بحث مسعودی شد که او شیعه بوده است , چرا گفتی که او سنی است !!!!
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/14586
▫️١٩ _ ما در پاسخش گفتیم که تو مطالب تکراری سالهای گذشته ات تکراری می کنی , در گذشته هم همین حرفها را زدی و ما پاسخ مفصلی به تو دادیم و سنی بودن مسعودی را اثبات کردیم , اگر می توانی همان پاسخ سالهای گذشته ما را به تمامه در کانالت بگذار و رد کن :
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/14586
▫️٢٠ _ ملحد که تا اینجای بحث جز افتضاح و شکست چیزی از خودش نشان نداده است , در یک فرار رو به جلو مدعی می شود که ما را شکست داده است و رسوا کرده است !!!!
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/14587
▫️٢١ _ ما در پاسخش گفتیم که اگر عرضه اش را داری تمام پاسخ ما را به مخاطبین خود عرضه کن , چرا این قدر از پاسخهای ما می ترسی !!!! اگر ما را رسوا کرده ای چرا از نشان دادن پاسخهای ما می ترسی !!!!
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/14587
▫️٢٢ _ ملحد می رسد به بحث نظام معتزلی و نقلی که شهرستانی از او بیان می دارد که عمر بر فاطمه س ضربه وارد کرد و فاطمه س محسن را سقط کرد , ملحد مدعی می شود که شهرستانی نظام را مذمت کرده است و گفته است که متمایل به شیعه بوده است !!!!
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/14591
▫️٢٣ _ما در پاسخش گفتیم که داری مباحث تکراری سالهای گذشته خود را تکرار می کند . نظام از عالمان بزرگ اهلسنت است که متاسفانه چون حقائق را بیان داشته است , علمای اهلسنت نسبتهای ناروایی به او داده اند , در ذیل مفصل بخوانید :
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/13090
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/13101
😍و انشاء الله این بحث و ادامه رسوایی ملحد ادامه خواهد داشت ❗️❗️❗️❗️
شیعه پاسخ
👌اخیرا کلیپی از فرقه منحرف و ضاله یهودی بعثی منتشر شده است که رهبری آنان را شخصی به نام صرخی بر عهده دارد و این فرقه هم به مانند جریان احمد بصری فرقه ای ضاله و برخواسته از دل یهود و سعودی می باشد تا بتوانند از این فرقه ها به نفع خود و بر علیه شیعه سوء استفاده کنند , ما هم اینک به مطالبی که در این کلیپ مطرح شده است , پاسخ می گوییم :
١ _ می گوید هیچکس به فاطمه سلام الله علیها ضربه نزد , ما بیش از صد سند در این رابطه از منابع شیعه و سنی ارائه دادیم , در کتابی که در این رابطه منتشر کردیم این اسناد را بخوانید :
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4680
٢ _ می گویند شیخ مفید هم منکر شهادت فاطمه س و وجود محسن ع بوده است , در ذیل پاسخش را داده ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2945
٣ _ می گوید مجوسیان و ایرانیان بحث شهادت فاطمه س را مطرح کرده اند , چون مثلا از عمر به خاطر حمله به ایران کینه داشته اند , در ذیل پاسخش را داده ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3397
٤ _می گوید عمر داماد حضرت علی ع بوده است , در دو نمایه ذیل مفصلا در این رابطه توضیح داده ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1772
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3108
٥ _می گوید خطبه فدکیه سند محکمی ندارد , در ذیل در این رابطه بحث کرده ایم و نزدیک ٢٠ سند از منابع شیعه و سنی در این رابطه ارائه داده ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2342
٦ _ می گوید رابطه صحابه گرم و صمیمی بوده است , مقصودش رابطه امیر مومنان با ابوبکر و عمر بوده است , در ذیل نیز در این رابطه توضیح داده ایم که امیر مومنان تند ترین دیدگاهها را در مورد ابوبکر و عمر داشته است :
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4443
٧ _ می گوید امیر مومنان پشتیان عمر بوده است و در نبردها او را یاری می کرده است , در ذیل در رابطه با چرایی مشورتهای امیر مومنان به عمر توضیحاتی را داده ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3106
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/637
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
شیعه پاسخ
❗️پاسخ به جوابیه ملحد در مورد مذهب گنجی شافعی !!!!👇
توضیحاتی در مورد گنجی شافعی و مذهب او !!!!
👌پس از آنکه ما ملحد را تحت فشار قرار دادیم که چرا متعرض بحث گنجی شافعی نمی شود چرا که او نیز نقل ابن شهر آشوب در مورد ابن قتیبه را تایید کرده است و از علمای بزرگ اهلسنت هم است , در ذیل بخوانید :
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/14566
❕ملحد در صدد بر آمد تا پاسخی در این رابطه تهیه کند , اما با این پاسخ بیشتر موجب رسوایی خودش را فراهم کرد .
👌ملحد از صفدی و ابن کثیر نقل کرده است که گنجی شافعی متمایل به تشیع یا اصلا رافضی و شیعه بوده است , لذا نتیجه گرفته است که نقل گنجی شافعی حجت نیست !!!!! یا مدعی شده است که گنجی شافعی احادیثی در محبت امیر مومنان ع نقل کرده است که نشان از آن دارد که گنجی سنی نیست !!!!
❓در ابتدای امر از ملحد سوال می کنیم که اگر گنجی شیعه بوده است , چرا خودت از او با عنوان گنجی شافعی یاد می کنی !!!! با خودت چند چندی !!!!!
👌همین که تو می گویی گنجی شافعی , یعنی گنجی شیعه نبوده است و از علمای بزرگ اهلسنت بوده است .
❕گنجی شافعی از علمای بزرگ و فاضل شافعی مسلک بوده است و خود اهلسنت به این قضیه و بزرگی گنجی شافعی تصریح کرده اند :
" كفاية الطالب فى مناقب على بن ابى طالب _ للشيخ الحافظ ابى عبد اللّه محمد بن يوسف بن محمد👈 الكنجى الشافعى 👉 "
📚كشف الظنون عن أسامي الكتب و الفنون، ج2، ص: 1497
❕"محمد بن يوسف بن محمد، أبو عبد اللَّه ابن الفخر الكنجي: 👈محدث من الشافعية👉 "
📚الأعلام ، ج7، ص: 150
❕" محمد بن يوسف الكنجي (ابو عبد اللّه)👈 فاضل "👉
📚معجم المؤلفين، ج12، ص: 134
👌" الحافظ أبو عبد اللّه الكنجي الشافعي (المتوفّى 658 ه) 👈كان إماما محدّثا "👉
📚الوافي بالوفيات، ج5، ص: 254
❕ذهبی نیز از گنجی شافعی با عنوان " محدث مفید " یاد می کند :
" 🤏والمحدث المفيد👉 فخر الدين محمد بن يوسف الكنجي "
📚تذکره الحفاظ ج 4 ص 1441
❕بنابراین سنی و شافعی بودن گنجی از مسلمات است و قابل شک و تردید نیست .
💠ادامه 👇
💠ادامه 👇
👌حال پاسخ ملحد :
❕متاسفانه برخی از علمای اهلسنت به صرف این که عالمی از خودشان نقل فضائل اهلبیت و علی علیهم السلام را می کردند , با او برخورد می کردند و او را متهم به شیعه بودن می کردند , مانند همان کاری که با گنجی شافعی کردند که نهایت امر هم او را کشتند !!!!! بنابراین سخن و رفتار چنین عالمانی در این موضوع نمی تواند مستمسک برای تو باشد .
❕نسائی عالم بزرگ اهلسنت است , اما متاسفانه برخی از متعصبین اهلسنت این عالم بزرگ خودشان را به خاطر نقل فضائل امیر مومنان ع و محبت به او کشتند !!!!
👌ابن کثیر مینویسد :
" نسایی کتاب خصائص را در برتری علی و اهل بیت او نوشت زیرا او مردم دمشق را دید که از علی نفرت دارند , از او خواستند که درباره معاویه نیز فضائلی نقل کند , اما او چیزهایی که نباید می گفت را گفت , به همین رو آنقدر به بیضههای او ضربه وارد کردند که او جان داد " " إنما صنف الخصائص في فضل علي وأهل البيت ، لأنه رأى أهل دمشق حين قدمها في سنة ثنتين وثلاثمائة عندهم نفرة من
علي ، وسألوه عن معاوية فقال ما قال ، فدققوه في خصيتيه فمات . "
📚البدایه و النهایه , ج ١١ ص ١٤١
👌یا باز نقل می کنند که متعصبین اهلسنت , منبر حاکم نیشابوری , عالم بزرگ خودشان را شکستند , چون فضائل امیر مومنان ع را نقل کرد : " ذلک انهم کسروا منبره و منعوه من الخروج ... "
📚سیر اعلام النبلاء ج ١٧ ص ١٧٥ _ الوافی بالوفیات ج ٣ ص ٢٦٠
❕کار به جایی رسید که حتی حاکم نیشابوری عالم بزرگ اهلسنت را متهم می کردند که شیعه است , که محمد بن طاهر مقدسی در جواب آنان میگفت که خداوند انصاف را دوست دارد , حاکم نیشابوری رافضی نیست :
"«إنّ اللّه يحبّ الإنصاف، ما الرجل برافضي ...»
📚لسان المیزان ج ٥ ص ٢٣٣
❕ابوالحسن دارقطنى بغدادى از بزرگان اهل سنّت و محدثان بغداد بوده است. از وى به عنوان «شيخ الاسلام» يا «اميرالمؤمنين في الحديث» تعبير مىكنند. دار قطنى را به خاطر حفظ ديوان سيد حميرى به تشيع متهم كردهاند؛ چرا كه سيد حميرى اشعارى در فضايل و مناقب اميرالمؤمنين عليه السلام سروده است.
📚سير اعلام النبلاء: ج 16 ص 452، تذكرة الحفاظ: ج 3 ص 132: شماره 925.
❕یا عالم دیگر اهلسنت ابن سقاء است که از او با تعبیر " الامام الحافظ الثقه " یاد می شود :
📚سیر اعلام النبلاء ج ١٦ ص٣٥١
👌او بالای منبر رفت و حدیث طیر مشوی را که از پیامبر در شان امیر مومنان ع صادر شده بود , بیان کرد , مردم نتوانستند که تحملش کنند و به روی او پریدند و او را از منبر پایین کشیدند , منبر را آب کشیدند و از آن به بعد او را نیز خانه نشین کردند . " " أملى حديث الطائر ، فلم تحتمله انفسهم فوثبوا به ، وأقاموه ، وغسلوا موضعه ، فمضى ولزم بيته ... "
📚سیر اعلام النبلاء ج ١٦ ص ٣٥٢
❕یا ابوجعفر طبرى مؤلف دو كتاب معروف يعنى تاريخ طبرى و تفسير طبرى مىباشد.
👌اين شخص كتابى نگاشته و در آن به جمع آورى اسانيد حديث غدير پرداخته است، به همين جهت او را به تشيع متهم كردهاند، حال آن كه طبرى هيچ نشانى از تشيع ندارد. او از فقها و محدثان سنّى به علاوه رئيس مذهب و داراى مقلّد در احكام فقهى بوده، و فقط جرمش جمع آورى اسانيد يكى از احاديث پيامبر اكرم صلى اللَّه عليه وآله است. از آن جا كه اين كتاب موجب تقويت شيعه است، پس مؤلف آن بايد به تشيع متهم شود و مورد طعن متعصّبين قرار گيرد تا كتاب وى مخدوش شود! در اين باره نوشتهاند:👈 وإنّما نبز بالتشيّع لأنه صَحَّحَ حديث غدير خم؛ " 👉" چوون حديث غدير را تصحيح نموده متّهم به تشيع شده است. "
📚لسان الميزان: ج 5 ص 100: ش 344، ميزان الاعتدال: ج 3 ص 498: ش 7306
💠ادامه 👇