💠ادامه 👇
❕سید بن طاووس نقل می کند :
" چون صبح شد، حسين عليه السلام فرمان داد تا خيمهاى برايش برپا شود. نيز فرمان داد تا كاسه بزرگى كه در آن، مُشك فراوانى ريخته بودند، آماده كنند و در داخل آن، نوره قرار داده شد. سپس امام عليه السلام، به درون خيمه رفت تا نوره بمالد. همچنين نقل شده كه بُرَير بن حُصَين هَمْدانى و عبد الرحمن بن عبد ربّه، بر در خيمه ايستاده بودند تا پس از امام عليه السلام، نوره بمالند .... "
" فَلَمّا كانَ الغَداةُ أمَرَ الحُسَينُ عليه السلام بِفُسطاطِهِ فَضُرِبَ، و أمَرَ بِجَفنَةٍ فيها مِسكٌ كَثيرٌ، وجُعِلَ فيها نورَةٌ، ثُمَّ دَخَلَ لِيَطَّلِيَ. فَرُوِيَ أنَّ بُرَيرَ بنَ حُصَينٍ الهَمدانِيَّ وعَبدَ الرَّحمنِ بنَ عَبدِ رَبِّهِ الأَنصارِيَّ وَقَفا عَلى بابِ الفُسطاطِ لِيَطَّلِيا بَعدَه "
📚الملهوف: ص 154، بحار الأنوار: ج 45 ص 1.
❕در ذیل در مورد غسل کردن در شب عاشوراء با توجه به کمبود آب توضیح داده ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2746
👌آنچه هم اینک در پاسخ به معاند می افزاییم آن است که بر خلاف توهم معاند , غسل و نوره کشیدن برای آماده سازی همنشینی با حور العین نبوده است , چرا که گفتیم اصلا بدن دنیوی وارد در عالم برزخ نمی شود .
❕غسل و نوره کشیدن از این جهت بوده است که پاکیزگی و طهارت بدن , تاثیر مستقیمی در طهارت و پاکیزگی روح دارد و وحی و روایات معصومین علیهم السلام از این تاثیر مستقیم پرده بر داشته است , شهدای کربلا نیز قبل از شهادت غسل کردند و نوره کشیدند تا با پاکیزگی و طهارت بیشتر روح با خداوند و فرشتگان مواجهه شوند , چنان که در روایاتی به این نقش طاهر شدن روح با غسل و نوره کشیدن اشاره شده است .
👌در روایتی امام باقر ع فلسفه غسل میت را چنین بیان کردند :
" چون انسان با فرشتگان ملاقات مىكند بايد طاهر باشد " " لِتَلَاقِيهِ الْمَلَائِكَةَ وَ هُوَ طَاهِر"
📚علل الشرایع ج ١ ص ٣٠٠ _ بحار الانوار ج ٧٨ ص ٢٨٥
❕در نقل دیگری امام رضا علیه السلام فرمود :
" چه آن كه انسان بعد از مرگ با فرشتگان و اهل آخرت ملاقات مىكند لذا مستحب است وقتى بر خداى عزّ و جلّ و اهل طهارت وارد مىگردد و آنها وى را مسّ نموده و او نيز با آنها تماس پيدا مىكند طاهر و نظيف بوده و به واسطه طهارت توجّه و التفات به حقّ عزّ و جلّ نمايد و از حضرتش خواسته خود را خواسته و بخواهد كه شفاعت شفعاء را در حقّ او بپذيرد. " " لِأَنَّهُ يَلْقَى الْمَلَائِكَةَ وَ يُبَاشِرُ أَهْلَ الْآخِرَةِ فَيُسْتَحَبُّ إِذَا وَرَدَ عَلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ أَهْلِ الطَّهَارَةِ وَ يُمَاسُّونَهُ وَ يُمَاسُّهُمْ أَنْ يَكُونَ طَاهِراً نَظِيفاً مُوَجَّهاً بِهِ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ لِيُطْلَبَ وَجْهُهُ وَ لِيُشْفَعَ لَه "
📚علل الشرایع ج ١ ص ٣٠٠ _ عیون الاخبار ج ٢ ص ٨٩
👌در مورد نوره کشیدنی نیز علی علیه السلام فرمود که موجب طهارت می گردد : " قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع النُّورَةُ طَهُورٌ. "
📚الكافي (ط - الإسلامية)، ج6، ص: 505
❕اما این که امام حسین ع در بهشت است , پس چرا ما برایشان عزاداری میکنیم , در ذیل در این رابطه و چرایی عزاداری بر امام حسین علیه السلام و گریه در فراق عزیزان توضیح داده ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1346
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2384
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
امام علی و امام مهدی علیهما السلام خاتم اوصیاء اند !!!!!
🤔#پرسش :
❓شنیدید روافض میگویند اوصیا پیامبر ص دوازده نفرند
خب در این مورد هم دروغ گفتند
٨ ـ حدثنا إسحاق بن محمد بن مروان ، عن أبيه ، عن عبدالله بن الزبير القرشي ، عن يعقوب بن شعيب ، عن عمرن بن ميثم أن عباية حدثه أنه كان عند أمير المؤمنين [ وهو ] يقول : حدثني أخي أنه ختم ألف نبي وإني ختمت الف وصي وإني كلفت ما لم يكلفوا ، وإني لاعلم ألف كلمة ما يعلمها غيري وغير محمد مامنها كلمة إلا مفتاح ألف باب بعد ما تعلمون منها كلمة واحدة ، غير أنكم تقرؤن منها آية واحدة في القرآن « وإذا وقع القول عليهم أخرجنا لهم دابة من الارض تكلمهم أن الناس كانوا بآياتنا لا يوقنون » وما تدرونها من؟ حدثنا أحمد بن إدريس ، عن أحمد بن محمد بن سعيد ، عن أحمد بن محمد ابن إسحاق الحضرمي ، عن أحمد بن مستنير ، عن جعفر بن عثمان وهو عمه قال : حدثني صباح المزني ومحمد بن كثير بن بشير بن عميرة الازدي قالا : حدثنا عمران بن ميثم ، عن عباية بن ربعي قال : كنت جالسا عند أمير المؤمنين خامس خمسة وذكر نحوه.
https://lib.eshia.ir/11008/53/111
نام کتاب : بحار الأنوار - ط مؤسسةالوفاء نویسنده : العلامة المجلسي جلد : 53 صفحه : 111
این روایت میگوید پیامبر ص خاتم انبیا و علی ع خاتم اوصیا هست
حال بقیه امامان شیعه وصی بودند یا خیر ؟
تا کی دروغ تحویل مردم میدهند ؟ ❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌مطابق روایتی که علمای شیعه و سنی نقل کرده اند , پیامبر گرامی اسلام ص تصریح می کند که تعداد اوصیای ایشان دوازده نفرند که اولین آنها علی ع و آخرین آنان مهدی ع است :
" من، سرور فرستادگانم و على بن ابى طالب، سرور اوصياست. اوصياى پس از من دوازده تناند. اوّلين آنها على بن ابى طالب است و آخرين آنها قائم. "
" أنَا سَيِّدُ المُرسَلينَ، وعَلِيُّ بنُ أبي طالِبٍ سَيِّدُ الوَصِيّينَ، وإنَّ أوصِيائي بَعدِي اثنا عَشَرَ؛ أوَّلُهُم عِلِيُّ بنُ أبي طالِبٍ، وآخِرُهُم القائِم "
📚فرائد السمطين: ج 2 ص 313 ح 564 عن ابن عبّاس، ينابيع المودّة: ج 3 ص 291 ح 7 عن جابر؛ كمال الدين: ص 280 ح 29، عيون أخبار الرضا: ج 1 ص 64 ح 31
👌از این اوصیای دوازده گانه بالخصوص در روایات شیعه و اهلسنت از امام علی و امام مهدی علیهما السلام به عنوان خاتم اوصیاء یاد شده است .
❕در روایت اهلسنت و به نقل از امام حسن ع آمده است که در مورد علی ع فرمود :
" على عليه السّلام خاتم اوصياء، و وصى انبياء، و امين صديقان و شهيدان بود. "
" خاتم الأوصياء ، و وصى الأنبياء ، و أمين الصديقين والشهداء "
📚مجمع الزوائد , هیثمی , ج ٩ ص ١٤٥ _ المعجم الاوسط , طبرانی , ج ٢ ص ٣٣٦
❕یا باز علمای اهلسنت نقل می کنند که پیامبر گرامی ص در مورد علی ع فرمود :
" أمير المؤمنين وسيد المسلمين وقائد الغر المحجلين وخاتم الوصيين است "
" أمير المؤمنين و سيد المسلمين و قائد الغر المحجلين و خاتم الوصيين "
📚حلية الأولياء لأبى نعيم ج 1 ص 63
❕در مورد امام مهدی ع هم از تعبیر خاتم اوصیاء یاد شده است چنان که طريف ابو نصر گويد:
👌«بر صاحب الزّمان وارد شدم؛ آن حضرت فرمود: براى من صندل احمر (نوعى چوب خوشبو) بياور. پس براى ايشان آوردم؛ آن حضرت رو به من كرد و فرمود:
آيا مرا مىشناسى؟ گفتم: بله. سپس فرمود: من كيستم؟ عرض كردم: شما آقاى من و فرزند آقاى من هستيد. پس آن حضرت فرمود: مقصودم اين نبود! گفتم: خداوند مرا فداى شما گرداند! بفرماييد مقصودتان چه بود؟ حضرت فرمود: «انا خاتم الاوصياء و بى يدفع اللّه عزّ و جلّ البلاء عن اهلى و شيعتى»؛ «من خاتم الاوصياء هستم كه خداوند به وسيله من، بلا را از اهل و شيعيانم دور مىسازد».
📚كتاب الغيبة، ص 246، ح 215؛ كمال الدين و تمام النعمة، ج 2، ص 441، ح 12
❕تمام امامان اوصیاء پیامبر اسلام اند اما بالخصوص تصریح شده است که امام علی ع و امام مهدی ع خاتم اوصیاء اند از این جهت که امیر مومنان وصی بلافصل و بدون واسطه پیامبر اسلام است , یعنی آخرین وصی بلافصل و بدون واسطه پیامبری , علی ع است .
👌سایر امامان ع هم وصی پیامبر اسلام اند , اما وصی با واسطه و با فصل یعنی امامان ع به واسطه امیر مومنان ع و با وصایت از امام علی ع , وصی پیامبرند .
❕ امام مهدی ع آخرین اوصیاء با واسطه و با فصل است و پس از ایشان وصی ای نیست تا به واسطه و فصل امیر مومنان ع از پیامبر گرامی ص وصایت کند .
❕بنابراین هم امیر مومنان ع خاتم اوصیاء است و هم امام مهدی ع , علی ع خاتم اوصیاء بلافصل و بلا واسطه پیامبری است و مهدی ع خاتم اوصیاء با فصل و واسطه از پیامبر است .
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
منشا بیماری جذام در کلام امام کاظم علیه السلام !!!!
🤔#پرسش :
❓گاف علمی امام کاظم در مورد منشاء بیماری جذام !!!
امام کاظم که بنا به ادعای شیعیان به خزانهی علوم الهی وصل است میگوید خلال کردن دندان با ساقه گل و شاخه درخت انار موجب تحریک جذام میشود!
در حالی که جذام یک بیماری باکتریایی است که کوچکترین ارتباطی با خلال کردن دندان با ساقه گل و شاخه درخت انار ندارد!
—————————————————
▪️[الکافي- ج۶- ص۳۷۷] ← عن أبي الحسن عليه السلام قال: لا تخللوا بعود الريحان ولا بقضيب الرمان فإنهما يهيجان عرق الجذام
◾️#ترجمه: امام كاظم فرمود: با ساقۀ گل و شاخه درخت انار خلال نكنيد؛ زيرا كه آن دو رگ جذام را تحريك مىكنند.
◼️#حکم_حدیث: حسن أو موثق [مرآة العقول- ج۲۲- ص۲۲۴ )
💠#پاسخ : 💠
👌روایتی که معاند به آن استناد کرده است , این نقل از امام كاظم عليه السلام است که فرمود :
" با چوب ريحان و چوب انار، خلال نكنيد؛ زيرا كه رگ جذام را تحريك مىكنند. "
" لا تَخَلَّلوا بِعودِ الرَّيحانِ، ولا بِقَضيبِ الرُّمانِ؛ فَإِنَّهُما يُهَيِّجانِ عِرقَ الجُذامِ. "
📚الكافي، ج 6، ص 377، ح 7،
❕" ریحان گياهى است علفى از تيره نعناعيان كه يكساله و معطّر است و داراى ساقه منشعب از قاعده است. ارتفاعش 25 تا 30 سانتىمتر است. صعتر هندى، حبق ريحانى، نازبويه، شاهسپرم (سپرغم) و... نامهاى ديگر آن است . "
📚لغتنامه دهخدا
❕شبیه روایتی که از امام کاظم ع نقل شده است , از دیگر معصومین علیهم السلام هم نقل شده است :
📚وسائل الشیعه ج ٢٤ ص ٤٢٣ باب ١٠٥
❕متاسفانه اشکال معاند در مورد منشا بیماری جذام و رد روایت مذکور سطحی و بی اساس است .
👌در مورد منشا بیماری جذام می نویسند :
"عامل بیماری، یک باکتری اسید فاست به نام مایکوباکتریوم لپره است. رشد این باکتری بسیار کند است، بهطوریکه در بافت نرم کف پای موش در طی ۱۱ تا ۱۳ روز تکثیر مییابد. "
🌐https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%D8%AC%D8%B0%D8%A7%D9%85
❕چه مانعی دارد که باکتری عامل بیماری جذام , جذبش بر روی چوب ریحان و چوب انار قابل توجه باشد به گونه ای که با خلل کردن به وسیله چوبهای مذکور وارد بدن شود و بیماری زایی ایجاد کنند !!!! چنان که در مورد باکتری ها تاکید می کنند که در محیط پراکنده اند :
"در واقع باکتریها به وفور در همزیستی با موجودات دیگر در دنیا وجود دارند.این موجودات با تراکم بالایی در خاک و یا حتی در آب نیز هستند و دلیل بسیاری از عوامل بیماریزا محسوب می شوند و از نظر ساختاری معمولا بسیار کوچک هستند . "
🌐yun.ir/9ould6
❕از سوی دیگر , در طب سنتی عوامل دیگری نیز برای بیماری جذام ذکر کرده اند , چنان که برخی می نویسند :
"شيخ الاطبّاء ابو على سينا مىفرمايند سبب اقدم فاعلى آن سوء مزاج كبد است كه مايل بحرارة و يبوست مىشود و يا سوء مزاج تمام بدن است و سبب مادّى آن (كه از غذا باشد) خوردن غذاهاى سوداوى و بلغمى است و اين جذام بارث مىرسد از پدر و مادر و شيخ الاطبّاء مىفرمايند ضعيف اين جذام سخت علاج مىشود "
📚راهنماى داروهاى تندرستى، ص: 534
❕سازمان بهداشت جهانی نیز طب سنتی را یک طب مکمل در کنار طب جدید می داند و به صورت کلی آن را نفی نمی کند , چنان که می نویسند :
"در گزارش جهانی این سازمان درباره طب سنتی و مکمل در سال 2019 میلادی آمده است: «گزارش سازمان جهانی بهداشت در سال 2019 درباره طب سنتی و مکمل تدوین شده است تا خلاء موجود در اطمینانبخشی و اعتبار و دادههای رسمی کشورهای عضو در زمینه طب سنتی و مکمل را بررسی کند.»
❕به این ترتیب، به نظر میرسد، از نظر این سازمان طب سنتی بدون آنکه حکم در کنار گذاشتن آن داده شود، با توجه به نقشی که در عرصه پزشکی برای خود قائل است، باید همچنان بررسی شود. "
🌐https://salamat.ir/index.php?newsid=1850
👌بنابراین و بر اساس یافته های طب سنتی , چه مانعی دارد که دو چوب مذکور موجب تحریک کبد و دستگاههای بدن شود و بیماری جذام در انسان به تدریج ایجاد شود !!!!
❕اینکه هنوز علم پزشکی کنونی از نقش دو چوب مذکور در ایجاد بیماری جذام بی اطلاع است , موجب رد نظریه مذکور و روایات مورد اشاره نمی شود , بلکه پزشکی نوین باید در این رابطه مطالعه و بررسی بیشتر کند , زیرا بسیاری از امور است که بشر کنونی از درک و کشف آن بی اطلاع است و خود علمای بزرگ طبیعی تصریح می کنند که یافته های ما در مقابل مجهولاتمان چون قطره در برابر دریا است , چنان که در ذیل سخنان آنان را آورده ایم :
🌐https://t.me/Rahnamye_Behesht/14142
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
بدگویی علی علیه السلام از مادر محمد حنفیه !!!!!!
🤔#پرسش :
❓شیعیان در ڪتاب هاۍ خود با روایتۍ معتـبر نقل ڪرده اند:
امام علۍ رضۍ الله عنـہ بـه فـرزند خود مۍگوید: اۍفرزند بوۍ گند !
♨️منظور از ابن #النخناء؛ مادر محمد بن الحنفیـہ؛ خوله بنـت جعفـر ڪه در واقع همسر حـضرت علۍ است.!❕❕❕❕
💠#پاسخ💠
👌وهابی روایتی را مورد اشکال قرار داده است که در کتاب قرب الاسناد آمده است و مرحوم علامه مجلسی به نقل از قرب الاسناد , روایت را چنین نقل می کند :
"یقطینی از قدّاح از جعفر از پدرش علیهما السلام روایت کرد که :
"علی علیه السلام خود مباشرت به پیکار میکرد و پسرش محمد بن حنیفه را در روز نهروان ندا داد: پسرم پرچم را پیش بیاور و او پیش آورد. سپس فرمود: پسرم پرچم را پیش بیاور و او پیش آورد. سپس ایستاد و به او گفت: پیش برو پسرم، پس جوان ترسید. فرمود: پیش برو ای پسر زن خناء , سپس علی علیه السلام آمد تا اینکه پرچم را از او گرفت و تا آنجا که خدا خواست آن را برد. سپس ایستاد، سپس علی علیه السلام از مقابل خود پیش رفت و به این سو و آن سو منحرف نشد. "
" قرب الإسناد الْيَقْطِينِيُّ عَنِ الْقَدَّاحِ عَنْ جَعْفَرٍ عَنْ أَبِيهِ ع أَنَّ عَلِيّا ع كَانَ يُبَاشِرُ الْقِتَالَ بِنَفْسِهِ وَ أَنَّهُ نَادَى ابْنَهُ مُحَمَّدَ بْنَ الْحَنَفِيَّةِ يَوْمَ النَّهْرَوَانِ قَدِّمْ يَا بُنَيَّ اللِّوَاءَ فَقَدَّمَ ثُمَّ قَالَ قَدِّمْ يَا بُنَيَّ اللِّوَاءَ فَقَدَّمَ ثُمَّ وَقَفَ فَقَالَ لَهُ قَدِّمْ يَا بُنَيَّ فَتَكَعْكَعَ الْفَتَى فَقَالَ قَدِّمْ يَا ابْنَ اللَّخْنَاءِ ثُمَّ جَاءَ عَلِيٌّ حَتَّى أَخَذَ مِنْهُ اللِّوَاءَ فَمَشَى بِهِ مَا شَاءَ اللَّهُ ثُمَّ أَمْسَكَ ثُمَّ تَقَدَّمَ عَلِيٌّ بَيْنَ يَدَيْهِ فَضَرَبَ قُدُماً. "
📚بحار الانوار ج ٣٣ ص ٣٨١
❕در این روایت از تعبیر : " یابن اللخناء " استفاده شده است که وهابی" اللخناء " را به معنای زن بد بو گرفته است , در حالی که "اللخناء " به معنای " زن ختنه نشده " نیز به کار می رود , یعنی فرزند زنی که والدینش در کودکی او را ختنه نکرده اند .
👌علمای اهلسنت تصریح کرده اند که تعبیر " یابن اللخناء " به معنای " فرزند زن ختنه نشده است : "فى حديث ابن عمر «يا ابن اللَّخْنَاء» هى المرأة التى لم تختن. "
📚النهاية في غريب الحديث و الأثر، ج4، ص: 244
❕" و يقال: اللَّخْناء التي لم تُخْتَنْ. "
📚لسان العرب، ج13، ص: 383
👌معصومیت علی علیه السلام در قرآن و در آیه تطهیر به آن تصریح شده است , همینطور شان والای مادر محمد حنفیه و نیز خود محمد حنفیه قابل شک و تردید نیست , چنان که در نمایه های ذیل در این رابطه توضیح داده ایم :
https://t.me/Rahnamye_Behesht/9246
https://t.me/Rahnamye_Behesht/12111
https://t.me/Rahnamye_Behesht/13232
👌بنابراین روایت مذکور نباید به گونه ای معنا و تفسیر شود که با شان علی علیه السلام و نیز شان مادر محمد حنفیه و خود محمد حنفیه تضادی داشته باشد , و اگر معنای روایت قابل توجیه و تفسیر صحیح نباشد , ما ملزم به پذیرش آن نیستیم , زیرا به فرموده امام صادق علیه السلام , روایتی را که خلاف قرآن و سنت باشد , نمی پذیریم : « لا تصدق علینا الا ما وافق کتاب الله و سنه نبیه »
📚وسائل الشیعه ج 27 ص 123
❕لذا می گوییم که در سند روایت مذکور محمد بن عیسی یقطینی وجود دارد که علامه حلی در مورد او می گوید : " علماء در وثاقت او تردید کرده اند و شیخ طوسی او را ضعیف دانسته است و نقل می کند که او غالی بوده است و شیخ صدوق نیز روایات اختصاصی او را مردود می داند " :
" اختلف علماؤنا في شأنه. فقال شيخنا الطوسي ره: إنه ضعيف، استثناه أبو جعفر بن بابويه من رجال نوادر الحكمة. و قال: لا أروي ما يختص بروايته. قال الشيخ: و قيل إنه كان يذهب مذهب الغلاة "
📚رجال العلامة الحلي، ص: 141
❕بنابراین روایت چنین فردی که خلاف قرآن و سنت معصومین علیهم السلام روایت می کند , برای ما قابل پذیرش نیست .
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
👌یکی از کانالهای ورشکسته ملحدین شبهاتی تکراری در مورد حکم " محلل " در اسلام مطرح کرده است که ما در سالهای گذشته پیرامون فلسفه حکم مذکور , توضیحات مفصلی داده ایم , در ذیل بخوانید :
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/946
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
❕نقدی بر مهدی نصیری در مورد مشروعیت ازدواج سفید و نکاح معاطاتی !!!!!
👌مهدی نصیری که یکی از مطرودین جامعه علمی و سیاسی کشور است لذا مجبور است که برای دیده شدن از صبح تا شب پیرامون نظام و رهبری و مبانی دینی , لجن پراکنی کند و در مواردی مرجع تقلید شود و حکم و فتوای شرعی صادر کند تا بلکه با این خوش رقصی ها دیده و هورا شود !!!!
❕او در کانالش مدعی شده است که ازدواج سفید همان نکاح معاطاتی است و فقهایی چون مرحوم امام خمینی و آیت الله خویی قائل به صحت نکاح معاطاتی بوده اند !!!!
👌 متاسفانه این ادعای او نیز از روی کذب گویی و لجن پراکنی است !!!!!!
❗️نکاح معاطاتی , نکاحی است که تمام شرایط عقد ازدواج و نکاح شرعی را دارد , جز آنکه صیغه عقد ازدواج را نمی خوانند و مثلا زن و مرد با انجام عملی چون دست دادن یا انگشتر به دست کردن و ... می فهمانند که خود را به تزویج یکدیگر در آورده اند !!!!!
❕در تعریف معاطات می نویسند :
"و به مفهوم كلى معاطاة هر معامله و معاوضهاى است كه در آن ايجاب و قبول (صيغه مخصوص) نباشد اعم از آنكه لفظ ديگرى گفته شود يا گفته نشود. "
📚فرهنگ اصطلاحات فقه اسلامى، ص: 165
❕بنابراین در نکاح معاطاتی تنها صیغه نیست , اما بقیه شرایط نکاح است , شرایطی چون اذن پدر در ازدواج دختر باکره , تعیین مهریه , پرداخت نفقه , نیاز به طلاق در صورت فسخ , سرپرستی فرزند , زن از کسانی نباشد که شرعا ازدواج با آنها حرام است , زن در عده دیگری نباشد و ..... در نکاح معاطاتی است .
👌با این توضیح روشن می شود که آنچه امروزه به عنوان ازدواج سفید شناخته می شود , هیچ یک از شرایط نکاح شرعی در آن نیست و اساسا کسانی که تن به ازدواج سفید می دهند , تقیدی به مسائل شرعی ندارند تا عمل آنان تحت عنوان نکاح شرعی در آید , بنابراین مقایسه کردن این دو با همدیگر جهالت و نادانی محض است که تنها جاهلان و نادانانی چون مهدی نصیری تن به چنین مقایسه ای می دهند !!!!
❕نکته دیگر آنکه برخی تصریح می کنند که اجماع علمای شیعه اعم از متقدمین و متاخرین بر آن است که نکاح معاطاتی باطل است و در شریعت اسلام چیزی به عنوان نکاح معاطاتی نداریم :
"لا إشكال ولا خلاف في انعقاد النكاح الدائم بلفظ (أنكحتك) و (زوّجتك)؛ لأنّهما مشتقّان من الألفاظ الصريحة في ذلك وضعا.... وأمّا الموقّت فينعقد بالألفاظ الثلاثة وأمّا ما عدا هذه الألفاظ الثلاثة كلفظ البيع والتمليك والهبة والإجارة، فلا خلاف في عدم انعقادهما بها بل هو إجماعي "
📚موسوعة الفقه الإسلامي طبقا لمذهب أهل البيت عليهم السلام، ج18، ص: 279
❕بر خلاف دروغگویی نصیری کذاب , مرحوم امام خمینی با صراحت فتوا می دهد که نکاح معاطاتی باطل است و می گوید :
" ازدواج بر دو قسم است: دائم و منقطع. و هر كدام از اينها محتاج عقدى است كه داراى ايجاب و قبول لفظى باشند كه بر انشاى معناى مقصود و انشاى رضايت به آن به طورى كه در نزد اهل محاوره معتبر است، دلالت نمايند؛ پس نه مجرد رضايت قلبى دو طرف و👈 نه معاطاتى كه در غالب معاملات جريان دارد و نه نوشتن آنها كفايت نمىكند👉 و همچنين- در غير شخص لال- اشارهاى كه اين معنى را برساند، كفايت نمىكند "
📚تحرير الوسيلة(ترجمه فارسى)، ج2، ص: 263
❕آیت الله خویی نیز به باطل بودن نکاح معاطاتی تصریح می کند :
" أمّا النكاح فلا يجوز انشاؤه إلّا باللفظ» "
📚مصباح الفقاهة ج 3: ص 19.
👌و تمام مراجع کنونی نیز , نکاح معاطاتی را باطل می دانند :
📚رساله دانشجویی ص ٢٥٧
❕ما اگر به روایات اهلبیت علیهم السلام هم رجوع کنیم , می بینیم که آن بزرگواران نکاح و ازدواج شرعی را نکاحی می دانستند که به همراه خواندن صیغه باشد , یعنی نکاح معاطاتی را باطل می دانستند .
❕خداوند می فرماید :
" آنها ( زنان ) پيمان محكمى (هنگام ازدواج) از شما گرفتهاند؟ " "أَخَذْنَ مِنْكُمْ مِيثاقاً غَلِيظا "( نساء ٢١ )
❕راوی می گوید از امام باقر علیه السلام در مورد آیه «وَ أَخَذْنَ مِنْکُمْ مِیثاقاً غَلِیظاً»، {و آنان از شما پیمانی محکم گرفته اند. } سؤال کردم، فرمود: میثاق همان عبارت و صیغه عقد نکاح است. " "سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ ع عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ- وَ أَخَذْنَ مِنْكُمْ مِيثاقاً غَلِيظاً قَالَ الْمِيثَاقُ هِيَ الْكَلِمَةُ الَّتِي عُقِدَ بِهَا النِّكَاحُ "
📚الکافی ج ٥ ص ٥٦١ _ تفسیر عیاشی ج ١ ص ٢٢٩
💠ادامه 👇
💠ادامه 👇
❕امام باقر ع فرمود :
" خانمى خدمت جدم رسول خدا رسيد و گفت: يا رسول الله. مرا شوهر بده. رسول خدا گفت. چه كسى خواهان اين خانم است؟ مردى برخاست و گفت: يا رسول الله من. مرا با اين خانم تزويج كن، رسول خدا گفت: به عنوان مهریه و صداق، به او چه خواهى داد؟ آن مرد گفت: من چيزى ندارم..... رسول خدا به آن مرد گفت: آيا از قرآن مجيد، چيزى آموختهاى؟ آن مرد گفت: آرى. رسول خدا فرمود:
👈اين خانم را با تو جفت و همسر كردم در برابر اين صداق كه «آموخته خودت را به او بياموزى». 👉برو و آموختهات را به او بياموز. "
"قَالَ مَا تُعْطِيهَا قَالَ مَا لِي شَيْءٌ إِلَى أَنْ قَالَ فَقَالَ أَ تُحْسِنُ شَيْئاً مِنَ الْقُرْآنِ قَالَ نَعَمْ 👈قَالَ قَدْ زَوَّجْتُكَهَا عَلَى مَا تُحْسِنُ مِنَ الْقُرْآنِ👉 فَعَلِّمْهَا إِيَّاهُ. "
📚الکافی ج ٥ ص ٣٨٠
❕می بینیم که پیامبر گرامی اسلام با خواندن صیغه " قَدْ زَوَّجْتُكَهَا عَلَى مَا تُحْسِنُ مِنَ الْقُرْآنِ " آنان را به عقد ازدواج یکدیگر در آورد .
👌در روایتی مفصل طولانی دیگری آمده است که امیر مومنان خطاب به زنی که شرح حالش در روایت مذکور آمده است , فرمود :
" آیا ولیّ داری؟ گفت: آری. اینان برادرانم هستند. حضرت به برادران او گفت: آیا فرمان من در مورد شما و خواهرتان تأیید و عملی میشود؟ گفتند: آری، ای پسر عموی رسول خدا؛ دستور تو درباره ما و خواهرمان اجرا خواهد شد. حضرت فرمود: 👈خدا و همه مسلمانان حاضر را گواه میگیرم و این پسر را به ازدواج با این دختر در برابر چهارصد درهم در آوردم 👉 و پول آن را از مال خودم پرداخت میکنم. "
"فَقَالَ عَلِيٌّ ع أُشْهِدُ اللَّهَ وَ أُشْهِدُ مَنْ حَضَرَ مِنَ الْمُسْلِمِينَ👈 أَنِّي قَدْ زَوَّجْتُ هَذِهِ الْجَارِيَةَ مِنْ هَذَا الْغُلَامِ بِأَرْبَعِمِائَةِ دِرْهَمٍ👉 وَ النَّقْدُ مِنْ مَالِي. "
📚الکافی ج ٧ ص ٤٢٤ _ تهذیب الاحکام ج ٦ ص ٣٠٦
👌می بینیم که امیر مومنان ع هم با خواندن صیغه و گفتن عبارت " أَنِّي قَدْ زَوَّجْتُ هَذِهِ الْجَارِيَةَ مِنْ هَذَا الْغُلَامِ بِأَرْبَعِمِائَةِ دِرْهَمٍ " آنان را به عقد ازدواج هم در آورد .
❕حضرت خدیجه س نیز با گفتن عبارت و الفاظی خود را به عقد ازدواج پیامبر گرامی اسلام در آورد : عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: لَمَّا أَرَادَ رَسُولُ اللَّهِ ص أَنْ يَتَزَوَّجَ خَدِيجَةَ بِنْتَ خُوَيْلِدٍ- أَقْبَلَ أَبُوطَالِبٍ ثُمَّ ذَكَرَ خِطْبَتَهُ إِلَى أَنْ قَالَ👈 فَقَالَتْ خَدِيجَةُ قَدْ زَوَّجْتُكَ يَا مُحَمَّدُ نَفْسِي 👉 "
📚الکافی ج ٥ ص ٣٧٥ _ وسائل الشیعه ج ٢٠ ص ٢٦٤
❕امام صادق علیه السلام می فرمود هر عقد ازدواجی با گفتن صیغه نامه و جملات مخصوصی است و وقتی صیغه مخصوص خوانده شود , ما آن نکاح را به رسمیت می شناسیم :
" نَقُولُ يَا فُلَانُ زَوِّجْ فُلَاناً فُلَانَةَ فَيَقُولُ نَعَمْ قَدْ فَعَلْت "
📚الکافی ج ٥ ص ٣٦٨
❕خداوند نیز وقتی می خواست که آدم ع را به ازدواج حواء س در آورد , برای آنان صیغه عقد ازدواج خواند : " فَقَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ قَدْ شِئْتُ ذَلِكَ وَ👈 قَدْ زَوَّجْتُكَهَا👉 فَضُمَّهَا إِلَيْكَ. "
📚الفقیه ج ٣ ص ٣٨٠
❕همینطور خداوند خودش جداگانه برای تمام مومنین و مومنات که به طریق شرعی به عقد هم در می آیند , صیغه عقد را می خواند :
"عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: مَا مِنْ مُؤْمِنَيْنِ يَجْتَمِعَانِ بِنِكَاحٍ حَلَالٍ حَتَّى يُنَادِيَ مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ 👈أَنَّ اللَّهَ قَدْ زَوَّجَ فُلَاناً فُلَانَة 👉 "
📚دعائم الاسلام ج ٢ ص ١٩١ _ وسائل الشیعه ج ٢٠ ص ٢٦٢
❕امام جواد علیه السلام نیز وقتی داشت دختر مامون را به ازدواج خود در می آورد , صیغه عقد را خواند : "لَمَّا تَزَوَّجَ أَبُو جَعْفَرٍ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ الرِّضَا ع ابْنَةَ الْمَأْمُونِ- خَطَبَ لِنَفْسِهِ فَقَالَ الْحَمْدُ لِلَّهِ مُتَمِّمِ النِّعَمِ إِلَى أَن ْ قَالَ وَ هَذَا أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ زَوَّجَنِي ابْنَتَهُ عَلَى مَا فَرَضَ اللَّهُ ثُمَّ ذَكَرَ قَدْرَ الْمَهْرِ وَ قَالَ زَوَّجْتَنِي يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ قَالَ بَلَى قَالَ قَبِلْتُ وَ رَضِيتُ. "
📚الفقیه ج ٣ ص ٣٩٨ _ وسائل الشیعه ج ٢٠ ص ٢٦١
👌در این رابطه روایات متعدد دیگری نیز است که جهت آگاهی رجوع شود :
📚وسائل الشیعه ج ٢٠ ص ٢٦١ باب ١ _ مستدرک الوسائل ج ١٤ ص ٣١١ باب ١
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
❓چرا اهل سنت پس از قرائت قرآن " صدق الله العلی العظیم نمی گویند " ❕❕
👌امام جمعه زاهدان , آیت الله محامی در خطبه های دو نماز جمعه اخیر زاهدان از اهلسنت این پرسش را کرده است که چرا شما پس از قرائت قرآن " صدق الله العلی العظیم " نمی گویید , در حالی که " العلی " در جمله مذکور صفت خداوند است , نه صفت علی علیه السلام .
❕عبدالفتاح خدمتی , مدیر شبکه وهابی کلمه در مورد چنین اشکالی که شیعه به اهلسنت می گیرد , در یک فرار به جلو و طفره رفتن از پاسخگویی می گوید چرا شما فقط تاکید بر جمله مذکور دارید , چرا از سایر اوصاف الهی یاد نمی کنید و مثلا بگویید " صدق الله الرحیم الغفور " , چرا بر روی نام " العلی " تاکید دارید :
▫️https://youtu.be/W39iUBNNgY8
👌ما اگر بخواهیم در این رابطه نکاتی را بگوییم , گفتنی است :
🔸١ _ روشن است که " العلی " در تعبیر مذکور , صفت خداوند است , چنان که در دو آیه قرآن از خداوند با تعبیر " وَ هُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ " " و او است بلند مرتبه و با عظمت " یاد شده است . ( شوری ٤ _ بقره ٢٥٥ )
🔸٢ _ این که ما بر روی جمله " صدق الله العلی العظیم " تاکید داریم که پس از قرائت قرآن بگوییم , از این جهت است که در روایتی , پیامبر گرامی اسلام تاکید کردند که باید خاتمه تلاوت قرآن جمله مذکور باشد : " فَأَخْبِرْنِي مَا ابْتِدَاءُ الْقُرْآنِ وَ مَا خَتْمُهُ قَالَ يَا ابْنَ سَلَامٍ ابْتِدَاؤُهُ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ وَ خَتْمُهُ صَدَقَ اللَّهُ الْعَلِيُّ الْعَظِيم "
📚بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج57، ص: 243
💠ادامه 👇
💠ادامه 👇
🔸٣ _ اما چرا اهلسنت جمله " صدق الله العلی العظیم " را نمی گویند و به گفتن جمله " صدق الله العظیم " اکتفا می کنند !!!!
❕چنان که در کلام امام جمعه زاهدان هم اشاره شده است , برخی احتمال داده اند که اهلسنت گمان می کنند که میان " العلی " در جمله مذکور با علی علیه السلام ارتباطی است , لذا از گفتن آن امتناع می کنند , چنان که برخی می نویسند :
" اهل تسنن با اصل امامت و ولايت آن حضرت مخالفت كرده و همچنان بر مخالفت خود اصرار مىورزند و هرگز حاضر نيستند «اشهد ان علياً ولى اللَّه» را به زبان بياورند بلكه عدّهاى از آنان از گفتن اين جمله و هر كلام ديگرى كه دالّ بر فضيلت حضرت امير عليه السلام باشد ابا دارند و سعى مىكنند به هيچوجه ناممقدس حضرتامير عليه السلام را نياورند حتى در مواردى كه «علىّ» به عنوان صفت خداى سبحان مطرح است و در قرآن مجيد هم آمده است: «وَ هُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ» ، كه شيعه در پايان تلاوت قرآن مىگويد: «صدق اللَّه العلىّ العظيم» [راست گفت خداى والاى بزرگ] آنها از گفتن لفظ «على» امتناع كرده و مىگويند: «صدق اللَّه العظيم» [راست گفت خداى بزرگ]. "
📚پاسخهاى ما، ص: 41
❕اما به نظر می رسد که اهلسنت این قدر نادان نباشند که متوجه نشوند که " العلی " در جمله مذکور , ارتباطی با علی علیه السلام ندارند , بنابراین علت امتناع آنان از گفتن جمله مذکور چیست ?
❕این قضیه اگر واکاوی شود , عناد و دشمنی اهلسنت افراطی با شیعه بیشتر روشن می شود که گویی آنان اندک اعتقادی به ارتباطی و نزدیکی با شیعه ندارند , لذا به جهت آنکه خود را شبیه به شیعه نکنند , جمله مذکور را نمی گویند , چنان که آنان از بسیاری از مستحبات و واجبات به جهت مخالفت با شیعه چشم پوشیده اند !!!!
👌مثلا در كيفيّت قبور، سنّت آن است روى قبر مسطّح باشد، و حتى بزرگان اهلسنت به ورود احاديث در اين معنا و عمل مسلمانان تصريح مىكنند. براى مثال شافعى در كتاب الام مىنويسد:
"... ويسطح القبر وكذلك بلغنا عن النبي صلّى اللَّه عليه وآله أنّه سطح قبر إبراهيم ابنه ... وقد بلغني عن القاسم بن محمّد قال: رأيت قبر النبي صلّى اللَّه عليه وآله وأبي بكر وعمر مسطحة .... "
📚كتاب الام: ص 311.
👌امّا ملاحظه مىكنيد كه امروزه اهلسنت قبور خود را مسطح نمی کنند , چون می گویند که مسطح کردن قبور شعار شیعه است : " «التسنيم أفضل من التسطيح، مخالفة لشعار الروافض».
📚فتح العزيز في شرح الوجيز ج 5/ ص 229، مع المجموع للنووي ج 5/ ص 295- 297.
❕در كيفيت پيچيدن عمامه حديث دارند كه پيامبر اكرم اين گونه كه ما الآن عمامه مىپيچيم، عمامه مىپيچيدند، نه مانند اهل سنّت اما اهلسنت به خاطر ترک مشابهت با شیعه , به سنت پیامبر در عمامه بستن عمل نمی کنند :
" «وصار اليوم شعاراً لفقهاء الإمامية، فينبغي تجنّبه لترك التشبّه بهم»
📚شرح المواهب اللدنية ج 5/ ص 13
❕یا می گویند که سنت پیامبر آن بوده است که انگشتر به دست راست شود , اما چون شیعه انگشتر به دست راست می کند , ما اهلسنت انگشتر به دست چپ می کنیم تا با شیعه مخالفت کنیم :
"المشروع التختم في اليمين، لكن لما اتّخذته الرافضة عادةً جعلنا التختم في اليسار! "
📚الصراط المستقیم , البیاضی , ج ٣ ص ٢٠٦
❕ابن تیمیه نیز تصریح می کند که فقهای اهلسنت مستحبات را ترک می کنند تا با شیعه مخالفت کنند , زیرا مخالفت با شیعه از انجام مستحبات مهمتر است :
" «ذهب من ذهب من الفقهاء إلى ترك بعض المستحبّات إذا صارت شعاراً لهم، فإنه وإن لم يكن الترك واجباً لذلك، لكن في إظهار ذلك مشابهة لهم، فلا يتميّز السنّي من الرافضي، ومصلحة التميّز عنهم لأجل هجرانهم ومخالفتهم أعظم من مصلحة هذا المستحب» "
📚منهاج السنّة ج 4/ ص 154.
👌البته برخی از وهابیون افراطی خیال خود را راحت کرده اند و فتوا داده اند که اصلا حرام است که پس از تلاوت قرآن بگوییم صدق الله , چه به " العلی " یا به غیر آن , زیرا این عمل بدعت است : " ختم التلاوه به ای بقول صدق الله العظیم غیر مشروع و لا مسنون "
📚فتاوی اسلامیه , ابن عثیمین , ج ٤ ص ١٧
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
⚫️فرا رسیدن سالروز شهادت امام کاظم علیه السلام را تسلیت می گوییم ؛
👌برخی از پرسش و پاسخهای کانال پیرامون امام کاظم علیه السلام ؛
1⃣می گویند امام کاظم در 37 سالگی از دنیا رفت و 24 سال از عمرش را در زندان بود و از او 18 پسر و 19 دختر باقی ماند که امامزادگان ایران نیز به امام کاظم بر می گردند چگونه امام #توانست این قدر فرزند تولید کند با این که بیشتر عمرش را در زندان بود ❗️
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1771
2⃣این که به امام کاظم باب الحوائج می گویند از #کجا می آید ❕چرا ایشان را به این لقب نامیده اند ❗️
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1772
3⃣جایگاه امام کاظم علیه السلام و فضائل و مناقب ایشان در نزد بزرگان اهل سنت ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1773
4⃣آیا حقیقت دارد که امام کاظم دخترش را به نام #عایشه نامگذاری کرده اند ❗️❗️مگر عایشه دشمن اهل بیت نبوده است ❕❕
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1774
5⃣آیا حقیقت دارد که مادر امام کاظم کنیز بوده است ❗️این که مادران برخی امامان کنیز بودند این واسه امامان بد نبود که مادرانشان کنیز هستند ❕❕
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1776
6⃣شیعه همان عقائد مسیحیت مانند عقیده به فداء و فدا شدن عیسی جهت آمرزش گناهان مسیحیان را دارند.در روایتی از امام کاظم در کتب شیعه آمده است که من با دادن جان خودم شیعیان را حفظ کردم زمانی که خدا بر شیعیان غضب کرده بود ❗️
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1777
7⃣ترس و وحشت امام موسى كاظم از احضارش توسط هارون الرشيد
"عجب امامى كه براى جانش اينقدر ميترسد و به گريه مى افتد
مگر نه اينكه اينها عاشق شهادت بودند؟
تا كى بايد دروغ اخوندها را باور كرد؟ ❗️❗️
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1542
8⃣به چه دلیل می گویید میلاد امام کاظم علیه السلام هفتم صفر است و در ماه ذی الحجه نمی باشد ❗️
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1455
9⃣توهين و بى ادبى امام هفتم شيعيان به پدر يكى از يارانش
معمر بن خلاد روايت مىكند كه: ابا الحسن(امام كاظم) خانهاى خريدارى كرده و به يكى از دوستان خود امر فرمودند تا بدانجا منتقل شود و فرمودند: «خانهات تنگ است.» پس آن دوست گفت: اين خانه را پدرم ساخته است، امام كاظم فرمودند:«اگر پدرت احمق بود تو نيز مىبايست مانند او باشى؟»
#منبع: بحارالانوار ج ٧٣، ص ١٥٢
لينك صفحه كتاب
وضعيت حديث: الحديث الثاني : صحيح.
#منبع: مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول نویسنده : العلامة المجلسي ج: ٢٢ ص ٤٣٦ ❗️❗️
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3612
🔟توضیحی در مورد داروی امام کاظم ع در درمان کرونا ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2043
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3354
1⃣1⃣پاسخ به شبهه وهابی در مورد گنهکار بودن امام کاظم ع ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2926
2⃣1⃣امام كاظم: آيه غير المغضوب عليهم در سوره حمد در مورد شيعيان ميباشد ❕❕
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2835
3⃣1⃣راوى و فقيه بزرگ شیعه جناب زراره از نام دوازده امام اطلاعى نداشت و قبل از وفات قرآن را روى سر گرفت و گفت امام من قرآن است يا دروايتى : امام من همان امامى است كه در قران به آن اشاره شده و ایشان امامت امام کاظم را قبول نداشت ❗️
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2617
4⃣1⃣طبق گفته علماى شيعه ائمه شيعه در خوشگذرانى و برده دارى بوده
و تنها شغلشان گرفتن پول از خلفا و توليد فرزند از زنان و كنيزانشان بوده است
- تاكى بايد دروغ آخوندهاى فاسد را در مورد ائمه قبول كرد؟
❕امام کاظم ۵۰۰ غلام و خدمتکار داشت
❕امام کاظم ۳۰ فرزند داشت
❕هارون الرشید امام کاظم را عموزاده خطاب می کرد
❕هارون الرشید مال فراوانی به امام کاظم بخشید
❕امام کاظم هارون الرشید را امیر المومنین خطاب می کند
( ترجمه عیون الاخبار ج 1 ص 180)
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2086
5⃣1⃣بنابر منابع اسلامى، امام کاظم، برای درمان بیماری پیسی یا برص(بیماری لک و پیس)و از بین بردن آن، آبگوشت گوشت گاو را پیشنهاد داده اند و این درحالیست که هیچ تاثیری در از بین بردن "بیماری پیسی" ندارد. ❗️
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/452
6⃣1⃣اخیرا یکی از مراجع تقلید اعلام کردند که اگر حکومت گمراه ایران روز شهادت امام کاظم را تعطیل نکند ما دیگر مالیات نمی دهیم ❗️
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3384
7⃣1⃣مگر نه اينكه پيامبر اسلام به ازدواج توصيه اكيد كرده است؟
مگر نه اينكه #امام_كاظم معصوم بود و بايد به توصيه هاى پيامبر اسلام گوش جان ميسپرد؟
پس چرا دخترانش را از ازدواج محروم كرد؟
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1438